abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195768723
quote:
14s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daar hebben we dan de routekaart voor, toch?
Je hebt gelijk, daar zie ik nu een extra tabje Lockdown, in het zwart.

https://www.rijksoverheid(...)kaart-publiek-v2.pdf
pi_195768762
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:

Er staan hier al sinds maart lange rijen voor de Action om die reden :')
:') Wat een pauperwinkel is dat, excusez le mot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 17:03:32 #203
236264 crew  capricia
pi_195768770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, daar zie ik nu een extra tabje Lockdown, in het zwart.

https://www.rijksoverheid(...)kaart-publiek-v2.pdf
Hey. Die zie ik voor het eerst. :D
Basisscholen open.
En blijf thuis.

Al die kleuters die de straten gaan overnemen dus. ;)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:03:52 #204
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195768785
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Of de regels zijn gewoon niet juist.
1.5 meter geldt al een tijdje... Net zoals een hoop andere duidelijke regels. :M.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:04:01 #205
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195768790
Er is trouwens wel degelijk positief nieuws over het aantal besmettingen te noemen. De ziekenhuisopnames doen nog niet mee, maar de verwachting is dat daarin ook een afvlakking op korte termijn merkbaar zal zijn:

Of dit dan ligt aan de maatregelen. Tsja, wie zal het zeggen..

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ei-vlakt-af-a4016679
Weisst
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:04:23 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195768800
quote:

[..]

Er zijn ook andere maatregelen voor winkels, he. Zoals het beperken van het aantal mensen dat tegelijk binnen is.

Ja gekkenwerk. En dan moet een restaurant, na reeds veel geïnvesteerd te hebben in coronamaatregelen, gewoon dicht. Niet te volgen, maar dat zijn we gewend van De Jonge:

pi_195768812
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey. Die zie ik voor het eerst. :D
Basisscholen open.
En blijf thuis.

Al die kleuters die de straten gaan overnemen dus. ;)
Ja ik ook eigenlijk. Deze versie althans.

Yep, dat gaat lekker wat overlast opleveren _O_
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:05:30 #208
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195768819
quote:

[..]

Er zijn ook andere maatregelen voor winkels, he. Zoals het beperken van het aantal mensen dat tegelijk binnen is.

Dat is toch wel het toppunt van triestheid, in de rij staan om bij de Action naar binnen te mogen :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:05:30 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195768820
quote:
11s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:03 schreef MissHobje het volgende:

[..]

1.5 meter geldt al een tijdje... Net zoals een hoop andere duidelijke regels. :M.
We moeten minder bezoeken brengen aan minder winkels denk ik.
pi_195768838
Tot nu toe voelt een lockdown voor mij ook wel een beetje aan alsof er nog zoveel onbekend is. Tig regels (dat is niet erg als je weet dat ze effect hebben) maar er zijn er nu zoveel, voor ze effect heben komen er nieuwe dus op een moment ben je het spoor bijster. Dan rest enkel nog de lockdown, waarbij nu gezien de andere landen ook nog maar de vraag is of het werkt.
Een draagvlak is zoveel makkelijker te vinden als een regel of regels duidelijk zoden aan de dijk zetten. Als het elke ochtend zingen van het Wilhelmus in je ondergoed bewezen zou helpen in het terugdringen van het virus zouden mensen dat nog doen ook. Vind dat nog het meest enge of negatieve, dat we nog zoveel niet weten ondanks de dingetjes die wel duidelijker zijn geworden.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:06:30 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195768848
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat is toch wel het toppunt van triestheid, in de rij staan om bij de Action naar binnen te mogen :')
Ja daarom is het ook zo'n schrijnend voorbeeld. Echt compleet van de pot gerukt is het. En de restauranthouder gaat failliet.
pi_195768850
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:04 schreef erkel het volgende:
Er is trouwens wel degelijk positief nieuws over het aantal besmettingen te noemen. De ziekenhuisopnames doen nog niet mee, maar de verwachting is dat daarin ook een afvlakking op korte termijn merkbaar zal zijn:

[ afbeelding ]

Als je stilstaat op de top van de Mount Everest hou je het niet lang vol.
pi_195768856
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Binnen nu en een jaar gaat de bevolking lockdowns en beperkingen ook niet meer accepteren.
De bevolking is wel heel ruim gesteld. Het is niet de overheid die ervoor zorgt dat maatregelen nodig zijn, het is dat virus. Zolang die grafieken gaan kwispelen bij beëindiging van de beperkingen, ga ik me er aan houden.
Die Spaanse griep was na twee jaar kennelijk ook uitgeraasd, dus ik hoop dat er naast vaccins toch iets van betere weerstand ontstaat.
Alleen is het dan wachten op de volgende variant, zolang mensen dieren zo dicht op elkaar houden, kan je er op wachten, we hebben met mers, sars en q- koorts geluk gehad, en dit keer niet. Het blijft dobbelen als we zo doorgaan, dan gooi je gewoon op een gegeven moment drie keer 1.
Ik vind dat we niet alleen naar de achterkant, maar ook naar de voorkant moeten gaan kijken als we dit niet nog een keer mee willen maken. De volgende zoonose die tot een pandemie leidt zou heel goed in ons land met wat is het.. 15 miljoen varkens, 4 miljoen koeien, 1 miljoen schapen en geiten, en weet-ik-veel hoeveel kippen en eenden +honden, katten, duiven, kanaries kunnen beginnen. En dat allemaal samengepropt op niet bepaald het grootste land van Europa.
pi_195768873
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Met alle respect, maar op welke wetenschappelijke gegevens baseer je je inschatting dan? De auteurs geven nu juist aan dat er redenen zijn om aan te nemen dat de test niet zo gevoelig is als die moet zijn, waardoor - zeker bij hoge aantallen mensen die zich laten testen - veel mensen huiswaarts zullen gaan in de onterechte veronderstelling dat zij niet besmettelijk zijn. Dat zou juist verspreiding van het virus in de hand werken.

Let wel: de auteurs zeggen niet dat de blaastest niet voldoet, maar dat er nog te veel onduidelijkheid is. Het wetenschappelijke proces is cruciaal: peer review, publicatie, replicatie.
Mijn inschatting is puur gebaseerd op mijn eigen aanname, en de verdere berichten die erover voorbij zijn gekomen, dus ik realiseer me dat die weinig waard is in context. Stel dat je de eNose niet traint maar gewoon uitgaat van aanwezigheid van een virus. Zelfs in dat scenario kun je al flinke hoeveelheden tests voorkomen.

Laten we even uitgaan van de afgelopen week: https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20201020_1141.pdf

Op pagina 48 staat een stuk over de peilstations bij huisartsen. Als je naar de grafiek kijkt, is het gros van de mensen die klachten hebben negatief voor welk virus ook. Het is niet 1 op 1 vergelijkbaar, maar je kunt er wel vanuit gaan dat er veel mensen klachten hebben die door één van de honderden andere dingen komt dan een virus. Volgens de grafiek is zo'n 80% negatief voor welk virus dan ook. Laten we stellen dat dat niet representatief is en uitgaan van 50%, dan houdt dat in dat je 120.000/130.000 tests kunt voorkomen, waardoor de GGD's zich meer kunnen focusen op de rest.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:07:37 #215
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195768877
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als je stilstaat op de top van de Mount Everest hou je het niet lang vol.
Wil je nog uitleggen wat je daarmee bedoeld? Of hou je het bij een vage quote
Weisst
pi_195768891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Of de regels zijn gewoon niet juist.
Daar kun je nu - een week na de regels - toch nog niets van zeggen?

De mensen die vlak voor de lockdown in de horeca waren zitten waarschijnlijk nu pas in de eerste test resultaten. Voor degene die in het ziekenhuis of op de IC belanden moet je wellicht nog een week wachten qua stijging.
pi_195768899
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:04 schreef erkel het volgende:

[ afbeelding ]

Mooie grafiek om te delen. De tendens kan weer opwaarts zijn vanaf vandaag, maar er is geen reden om aan te nemen dat dat zal gebeuren.

NB. De grafiek weerlegt ook haarfijn dat er in de tweede golf sprake zou zijn geweest van lineaire groei.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:09:00 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195768908
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:08 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar kun je nu - een week na de regels - toch nog niets van zeggen?

De mensen die vlak voor de lockdown in de horeca waren zitten waarschijnlijk nu pas in de eerste test resultaten. Voor degene die in het ziekenhuis of op de IC belanden moet je wellicht nog een week wachten qua stijging.
Daar kun je ook nog weinig van zeggen. Het enige wat we zeker weten is dat de mondkapjes bullshit zijn. De rest gaan we zien.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:10:01 #219
12221 Tijn