abonnement Unibet Coolblue
pi_195917839
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:01 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Die had ik 1 maar dat is neveltechniscj helemaal een ramp(vond ik dan)

Leuk als je een heel huis doet in 1 kleur maar anders niet echt.

Ach ik ga gewoon weer met de roller en kwast aan de gang.

Gisteren toevallig voor kleuren op pad geweest....
Radiatoren vervangen is ook niet zo heel duur. Ik ken wel een leuk adresje daar voor. Scheelt vaak ook wat in rendement. Of je vervangt ze voor convectoren of vloerverwarming, kun je later makkelijk van het gas af.

Laten spuiten bij een garage of schadeherstel bedrijf kan ook nog..
pi_195918274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:01 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Die had ik 1 maar dat is neveltechniscj helemaal een ramp(vond ik dan)

Leuk als je een heel huis doet in 1 kleur maar anders niet echt.

Ach ik ga gewoon weer met de roller en kwast aan de gang.

Gisteren toevallig voor kleuren op pad geweest....
Ja? Kwestie van beetje plannen met afplakken :P

Ik wil binnenkort een graco ultramax accu ding halen. 'de grote' zuigt de blikken niet zo goed leeg en is een drama qua schoonmaken.
pi_195918923
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 07:26 schreef tux87 het volgende:

[..]

Radiatoren vervangen is ook niet zo heel duur. Ik ken wel een leuk adresje daar voor. Scheelt vaak ook wat in rendement. Of je vervangt ze voor convectoren of vloerverwarming, kun je later makkelijk van het gas af.

Laten spuiten bij een garage of schadeherstel bedrijf kan ook nog..
Nouja beneden worden ze allemaal vervangen, boven blijven ze hangen (Ivm kosten) maar gaan ze toch niet gebruikt worden dus voor het rendement hoeft het niet.

Ik kan me niet herinneren dat ik de verwarming boven (buiten die op de badkamer) aan heb gehad.
pi_195925183
Dinsdag had ik een dagje klusvrij, dus maar even lekker de benen genomen en een rondje van 19k gerend.
Gisteren mochten we dus weer aan de gang. en ik had weinig zin, daarom weinig gedaan.
De deuren opgehaald (die waren binnengekomen)

En gelijk nog een hoop andere zooi meegenomen bij de hornbach.

En de keuken uitgelegd. om eens te kijken of het kwa gevoel een beetje klopt.

Viel eerlijk gezegd niets tegen.

Ik ga toch de tafel iets versmallen ten opzichte van het eiland. dus het eiland wordt 1meter breed en de tafel 95, vooral optisch geeft dat denk ik net een wat ruimer idee.

Ook ben ik bij een schilder geweest om naar wat kleuren te kijken, en ik denk nu aan plafonds en wanden 9010, en dan een aantal wanden in
Pure lilac en mild lilac.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:29:58 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195932690
Mooie kleurtjes ^O^ . Voor de keuken?
Resistance is futile.
pi_195933281
Mooie kleuren ja :Y
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:18:49 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195934002
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef SQ het volgende:
Hahaha, ook echt midden door de elektra heen, fantastisch _O-
......
Die buis ligt er toch speciaal voor de aardedraad om de pijp te aarden O-)
Stond er nog prik op :? Van belang want dan mag hij geplaatst worden als klusblunder in het speciale topic 8-)
pi_195935264
Wat is hier precies uitgeleefd aan?? Behanggetje, sauzen en je hebt een mooi huis.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:25:29 #109
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195935305
Ik had qua kleuren wel donkerder verwacht eigenlijk! Maareh, gaat vlot zo! :Y .
Ik moest wel hard lachen om die gabber. Die hou ik er in :D .
pi_195935562
quote:
3s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:23 schreef TjjWester het volgende:
Wat is hier precies uitgeleefd aan?? Behanggetje, sauzen en je hebt een mooi huis.
Misschien ben ik dan toch iets kritischer HAha, anders weet ik ook niet waarom ik de helft sloop 😅
pi_195964571
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:32:21 #112
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195995631
Het weekend is weer voorbij (en eerlijk gezegd heb ik alleen zaterdag geklust) iets met tinder op zaterdagavond en dus zondag andere prioriteiten.


Het rookkanaal boven moest nog afgetimmerd worden.

Plaatjes op maat maken

Poppetje gezien kastje dicht.

Toen was het tijd voor de grote michelangelo, of moet ik met deze primaire kleuren en strakke belijingen toch gaan voor Mondriaan?

Jij krijgt een leiding.

Jij krijgt een leiding.

Everybodys get's a leiding

Whoops..

Dat krijg je ervan met die makita power he @BEFEM


Zoals jullie dus kunnen zien is er donderdagavond en vrijdag een begin gemaakt met de electra. Eerlijk gezegd zijn ze iets minder ver gekomen dan gehoopt, en nu is het natuurlijk maar weer de vraag wanneer ze weer verder gaan (in ieder geval niet vandaag ;-( )

en toen was het zaterdag en gingen we lekker aan de timmer.

Het halve gare plafond wegtimmeren, en zorgen dat het raamkozijn gelijk valt met het plafond.

Wat kastjes hier.

Wat kastjes daar.

En hier komt er geen deurtje in maar slechts een service luik (aangezien hier zoveel leiding lopen dat er toch geen echt handige opbergruimte is, maar dat het wel handig is als je nog bij de leidingen kunt ooit.

Nouja toen was het zaterdagavond en zoals gezegd deed ik daarna niet meer zoveel, enkel nog wat spullen gehaald bij de bouwmarkt. En heb nog wat kleine dingen gedaan zoals spotjes in de badkamer aftekenen.

Owja en ik heb nog even een deurtje uitgebroken.



Target voor deze week.
Plafond op zolder afwerken met gips.
De tegelzetter komt kijken naar de badkamer om het aantal meters te tellen en te bepalen of de tegels eraf moeten of dat hij eroverheen kan tegelen (ik vermoed het eerste).
begint de loodgieter als het goed is aan de badkamer.
En als het goed is kunnen we hopelijk de kozijnen voor de binnendeuren zetten.
Daarnaast wil ik eigenlijk de zolder, plamuren, kitten en schilderen deze week.
pi_196011094
Ik zie de foto's niet?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 06:23:27 #115
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_196014267
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:43 schreef Miniem het volgende:
Ik zie de foto's niet?
Je bent niet de enige; ik zie ze ook niet ..
pi_196014330
Ik ook niet, helaas
pi_196014395
Ik zie ze wel
  dinsdag 3 november 2020 @ 06:53:38 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196014408
Ik zie ze wel, toffe kleuren heb je gekozen! _O_ O+
***
pi_196014925
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 06:53 schreef BE het volgende:
Ik zie ze wel, toffe kleuren heb je gekozen! _O_ O+
Volgens mij was er gisteren een storing met mupload vandaar dat sommige de afbeeldingen niet zagen. (ik kon ook niets uploaden).

Overigens deze kleuren gaan het toch weer niet worden. ik ben toch weer verder aan het nadenken gegaan en het wordt waarschijnlijk iets in deze combi.


Waarbij helemaal rechts de vloer te zien is, in het midden accentkleur licht, en met de markering de donkere accentkleur.

pfff zo lastig kleur (vooral als je kleurenblind bent)
pi_196014971
En gisteren wilde ik nog een en ander uploaden maar dat wilde niet vanwege storing bij mupload.
Lekker het plafonnetje op de zolder gebeund.

Deur in de keuken dichtgemaakt

en man, man, man wat maakt dat klussen dorstig


Helaas was niet alles positief gisterenavond, de tegelzetter is langsgeweest en uiteindelijk moeten toch alle tegels van de badkamer eraf (eroverheen tegelen gaat niet mooi worden)

Oftewel vanavond mag ik nog een hele avond hakken (en hopen dat ik het in 1 avond afkrijg)
pi_196015916
Iedere keer weer verbaasd over het harde tempo zeg.

Heb je al een plan welke muren welke kleur (van die twee) gaan worden?
pi_196015925
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:29 schreef Tegan het volgende:
Iedere keer weer verbaasd over het harde tempo zeg.

Heb je al een plan welke muren welke kleur (van die twee) gaan worden?
Heb er zeker een idee van, zal vanmiddag eens uitwerken, ben erg benieuwd naar jullie mening.
pi_196016513
Ah leuk, ik ben benieuwd!
pi_196016709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:14 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nouja beneden worden ze allemaal vervangen, boven blijven ze hangen (Ivm kosten) maar gaan ze toch niet gebruikt worden dus voor het rendement hoeft het niet.

Ik kan me niet herinneren dat ik de verwarming boven (buiten die op de badkamer) aan heb gehad.
Mooi project, mooi huis ook; heb wel ergere (huur)huizen gezien. Extra ruimte beneden is mooi.

Radiatoren vervangen kost amper wat. Ik heb in ons huis destijds 12 radiatoren afgenomen en gespoten. Eeuwig spijt van gehad, heb ze in de loop der jaren allemaal vervangen door nieuwe en grotere.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:23:06 #125
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196016728
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:51 schreef Legwieh het volgende:

Ik zou eerst even testers halen, ik had ook oa full lilac (en lush lilac) uitgezocht en op de wand zag het er totaal anders uit. Uiteindelijk alleen voor lush plum gekozen, volgens mij ook de warm neutraal van de pure categorie.
pi_196017697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 06:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je bent niet de enige; ik zie ze ook niet ..
Nu weer wel :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 3 november 2020 @ 23:10:49 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196035360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:10 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Volgens mij was er gisteren een storing met mupload vandaar dat sommige de afbeeldingen niet zagen. (ik kon ook niets uploaden).

Overigens deze kleuren gaan het toch weer niet worden. ik ben toch weer verder aan het nadenken gegaan en het wordt waarschijnlijk iets in deze combi.

[ afbeelding ]
Waarbij helemaal rechts de vloer te zien is, in het midden accentkleur licht, en met de markering de donkere accentkleur.

pfff zo lastig kleur (vooral als je kleurenblind bent)
Toch meer richting fancy, sjiek. Ik zie een rookkamer voor me enzo. ;) :7
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 november 2020 @ 23:49:52 #128
269689 crew  Viv
pi_196036174
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:10 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Volgens mij was er gisteren een storing met mupload vandaar dat sommige de afbeeldingen niet zagen. (ik kon ook niets uploaden).

Overigens deze kleuren gaan het toch weer niet worden. ik ben toch weer verder aan het nadenken gegaan en het wordt waarschijnlijk iets in deze combi.


Waarbij helemaal rechts de vloer te zien is, in het midden accentkleur licht, en met de markering de donkere accentkleur.

pfff zo lastig kleur (vooral als je kleurenblind bent)
:@

Eén kleur naar boven op deze waaier (Braungrau) lijkt in hetzelfde spectrum te zitten als het aanrecht en de tegels van deze foto (dus meer dat warme, goudbruinige), misschien is dat nog een overweging waard?


Maar goed, kleur is óók lastig via een foto en met verschillen in monitor-instellingen, dus laat je vooral goed adviseren door je omgeving (en vakmannen/-vrouwen). :Y)
pi_196044899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:30 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Heb er zeker een idee van, zal vanmiddag eens uitwerken, ben erg benieuwd naar jullie mening.
Whoops niet aan toegekomen, misschien vandaag.

Gisteren zoals gezegd een wat minder positieve avond. De tegels van de badkamer moesten eraf.
Oftewel in een hokje van 1,65x 2,75 stoffen.

Wat een doffe ellende.
badkamer was tot boven aan toe getegeld. Daaronder zaten tegels die tot 1.40 zaten, met daarboven stuck.
en daaronder weer tegels tot aan 1,20 in de cement met daarboven stuck.


Na een avond hakken en stobberen, was dit dus het resultaat. wat een vieze bende, en helaas zoals jullie kunnen zien niet alles afgekregen (90% ofzo) maar na 22u vind ik niet dat ik nog kan gaan haken, en puin naar beneden gooien (ivm buren).

Positieve noot, de badkamer is ruim 7 cm breder en 7 cm langer geworden.
negatieve noot, al het werk wat de professionele gabber heeft gedaan is zo ongeveer te niet gedaan, omdat de muren nu ongeveer net zo diep zijn als hetgeen wat uitgehakt is.

Oftewel vanavond de rest van tegels en restjes stuckwerk eraf bikken en alle sleuven en gaten dieper maken.

Momenteel zitten we dus even in een fase dat het 1 bende is, electricien is half geweest, loodgieter moet nog komen, puin overal, zolder half af en je kent het wel. Niet echt lekker dus.

Als het goed is komt maandag en dinsdag de loodgieter in één keer alles afwerken, dus ik moet zorgen dat voor die tijd alles is voorbereid, en de electricien hopelijk vrijdag/maandag. dus dan zou het er na dinsdag heel anders uit moeten zien, maar tot die tijd heb ik dus nog heel veel kleine klusjes die moeten gebeuren.

Vaak niet het fotograferen en benoemen waard maar wel van die klusjes waar je zo een paar uur mee bezig bent. denk aan:
- sleuven dieper maken
- materialen op de goede plek zetten
- materialen ophalen
- vegen
- stofzuigen
- koffie en koeken in huis halen etc...

Gelukkig was er gisteren ook nog een positieve verrassing, de timmerman was even langsgekomen om 3 kozijntjes te zetten.

Van Kantoor naar keuken

Van de keuken naar de garage

En van de woonkamer naar de gang.

Vanavond dus hopelijk nog 1 avond stofhappen en dan moeten er weer betere tijden komen....
pi_196044943
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:49 schreef Viv het volgende:

[..]

:@

Eén kleur naar boven op deze waaier (Braungrau) lijkt in hetzelfde spectrum te zitten als het aanrecht en de tegels van deze foto (dus meer dat warme, goudbruinige), misschien is dat nog een overweging waard?
[ afbeelding ]

Maar goed, kleur is óók lastig via een foto en met verschillen in monitor-instellingen, dus laat je vooral goed adviseren door je omgeving (en vakmannen/-vrouwen). :Y)
Ik doe alles op basis van advies van anderen (handig dat kleurenblind zijn)

Maar elke keer verandert het advies weer, Verfwinkel zegt dat dit kan (maar volgens mij lullen die wel redelijk met je mee), Mams zegt dit.
En van het weekend heb ik samen met iemand gezeten die kleurenleer heeft gestudeerd en die kwam hier op uit. (ook samen wat voorbeelden bekeken van donkere kleuren en wat dat doet met lichtabsorptie en dergelijke en toen kwamen we hier op uit.

Maar ach ik heb nog een week of 3/4 voor de eerste kleuren de muur op gaan.
En voor mij moet zoiets ook altijd een beetje tijd hebben, en groeien dat ik er langzaam gevoel bij krijg (lekker zweverig)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 november 2020 @ 09:47:20 #131
269689 crew  Viv
pi_196045286
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 09:29 schreef Legwieh het volgende:
Positieve noot, de badkamer is ruim 7 cm breder en 7 cm langer geworden.
:D

Wat ziet een badkamer er ellendig uit hè, in dit stadium van "Komt dit ooit nog goed?"
Maar het komt goed! :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 09:32 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik doe alles op basis van advies van anderen (handig dat kleurenblind zijn)

Maar elke keer verandert het advies weer, Verfwinkel zegt dat dit kan (maar volgens mij lullen die wel redelijk met je mee), Mams zegt dit.
En van het weekend heb ik samen met iemand gezeten die kleurenleer heeft gestudeerd en die kwam hier op uit. (ook samen wat voorbeelden bekeken van donkere kleuren en wat dat doet met lichtabsorptie en dergelijke en toen kwamen we hier op uit.

Maar ach ik heb nog een week of 3/4 voor de eerste kleuren de muur op gaan.
En voor mij moet zoiets ook altijd een beetje tijd hebben, en groeien dat ik er langzaam gevoel bij krijg (lekker zweverig)
^O^

Proefvlakken verven kan ook veel inzicht geven. Bij onze keuken was de kleur die @Kyran in de kleurenwaaier het mooiste vond toch te donker in het echt.
pi_196045401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 09:29 schreef Legwieh het volgende:

Gisteren zoals gezegd een wat minder positieve avond. De tegels van de badkamer moesten eraf.
Oftewel in een hokje van 1,65x 2,75 stoffen.
[ afbeelding ]
Wat een doffe ellende.
badkamer was tot boven aan toe getegeld. Daaronder zaten tegels die tot 1.40 zaten, met daarboven stuck.
en daaronder weer tegels tot aan 1,20 in de cement met daarboven stuck.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een avond hakken en stobberen, was dit dus het resultaat. wat een vieze bende, en helaas zoals jullie kunnen zien niet alles afgekregen (90% ofzo) maar na 22u vind ik niet dat ik nog kan gaan haken, en puin naar beneden gooien (ivm buren).

Positieve noot, de badkamer is ruim 7 cm breder en 7 cm langer geworden.
Naast extra ruimte, kan je het nu helemaal maken zoals je het hebben wilt, vanaf de basis t/m de detail afwerking.

Nog een tip: dat raampje, is dat inbraakbeveiligd? Ik heb ook de badkamer beneden, en op advies van "de wouten", daar een tweetal extra opzetsloten bijgezet. Schijnt typisch inbraakaantrekkelijk voor kleine Oost Europeaantjes te zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196045514
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 09:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Naast extra ruimte, kan je het nu helemaal maken zoals je het hebben wilt, vanaf de basis t/m de detail afwerking.

Nog een tip: dat raampje, is dat inbraakbeveiligd? Ik heb ook de badkamer beneden, en op advies van "de wouten", daar een tweetal extra opzetsloten bijgezet. Schijnt typisch inbraakaantrekkelijk voor kleine Oost Europeaantjes te zijn.
Dit is de badkamer boven. hang en sluitwerk is volgens mij wel oke, maar moet zeggen dat ik er bij dit raam nog niet echt naar gekeken heb.
pi_196049878
En wederom een klein lichtpuntje.
Mail uit Italie, of ik dit een mooi blad vind...
pi_196053216
En een schets met de kleur ideën,

Blauw in de tekening zou de donkere kleur worden
oranje wordt dan de lichtere kleur
niet gekleurd wordt wit 9010, plafonds ook 9010.



Roept u maar.
  donderdag 5 november 2020 @ 12:39:58 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_196070396
Ja! Het valt me op dat bijna al je donkere muren recht tegenover je ramen zitten. Is dat bewust?
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 5 november 2020 @ 13:03:08 #137
269689 crew  Viv
pi_196070869
Misschien kun je in jouw slaapkamer licht en donker omwisselen (dus donker bij het hoofdeinde). Wij hebben in het vorige huis een donkerpaarse accentmuur bij het hoofdeinde gehad, dat pakte goed uit. :)
pi_196071030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 09:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Naast extra ruimte, kan je het nu helemaal maken zoals je het hebben wilt, vanaf de basis t/m de detail afwerking.

Nog een tip: dat raampje, is dat inbraakbeveiligd? Ik heb ook de badkamer beneden, en op advies van "de wouten", daar een tweetal extra opzetsloten bijgezet. Schijnt typisch inbraakaantrekkelijk voor kleine Oost Europeaantjes te zijn.
Ik moest even lachen om "de wouten" ;)
pi_196071054
Wil je overal in het huis dezelfde kleuren? Vind je dat niet eentonig?

En mijn eerste reactie bij de combinatie blauw-oranje van muren is: néé, doe het niet! Dat wordt een bonte boel. Het is moeilijk om die twee kleuren bij elkaar te brengen. Je zou het in één ruimte kunnen doen om te zien hoe het bevalt. Ik vind zelf deze kleuren bijvoorbeeld goed combineren (Royal Blue en Indian Spice van Flexa Creations; let even niet op de wijze waarop ze in vlakken zijn geschilderd):



Maar wat ik me voorstel bij 'hotel chique' is een rustiger palet, zoiets als hieronder met veel tinten blauw op elkaar. Een mooie, neutrale kleur voor op de andere muren is dan een grijstint (een van de twee kleuren links in het kleurenschema onderaan).



[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 05-11-2020 13:21:28 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 5 november 2020 @ 13:25:26 #140
269689 crew  Viv
pi_196071285
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
En mijn eerste reactie bij de combinatie blauw-oranje van muren is: néé, doe het niet!
Volgens mij is blauw en oranje hier niet de daadwerkelijke kleur, maar om het verschil aan te geven. :D

En we zeggen in dit topic: Zou je dat wel doen?

;)

Mooi plaatje trouwens, die onderste! O+ Wij moeten onze 9010 slaapkamer ook eens aanpakken.
pi_196071479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:25 schreef Viv het volgende:

[..]

Volgens mij is blauw en oranje hier niet de daadwerkelijke kleur, maar om het verschil aan te geven. :D

En we zeggen in dit topic: Zou je dat wel doen?

;)

Mooi plaatje trouwens, die onderste! O+ Wij moeten onze 9010 slaapkamer ook eens aanpakken.
Ah, dan begreep ik het verkeerd. Een opluchting! :D Ik ben het trouwens eens met je opmerking dat een donkere kleur mooi is achter het hoofdeinde.

Maar als ik het dan goed begrijp moet er in elke ruimte een donkere kleur komen en een lichtere kleur. Waarom? Het kan juist heel mooi zijn om op alle muren dezelfde kleur te hebben.

@Legwieh, ik zou zelf per vertrek bedenken wat voor soort sfeer je er wilt hebben en daar een voorbeeldplaatje bij zoeken. Als je zelf kleurenblind bent, moet je vooral goed jatten. Pak een folder van Flexa of Histor erbij en kies een kleurencombinatie op een plaatje. Chinese Porcelain is bijvoorbeeld de Historkleur van 2020 en combineert goed met de overige kleuren op dit plaatje:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196072037
Nog een paar ideetjes.

Je slaapkamer: de plek bij uitstek om alle muren donker te maken (muur T3.04.12 van Flexa en deur S4.04.62).



De Flexakleur van 2021 is Brave Ground. Dat combineert lekker! Hier bijvoorbeeld met Spiced Honey, wat aardig zou kunnen zijn voor keuken/eetkamer/wonkamer (heeft wel wat weg van de combinatie Talavera en Ginger Cake van Histor in mijn posting hiervoor):



Ik kan eindeloos door blijven gaan, maar belangrijk is vooral wat voor sfeer je voor ogen hebt voor elk vertrek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196072057
Het lijkt me een enorme uitdaging om kleuren uit te kiezen als je kleurenblind bent en dan pakken kleuren op een muur vaak ook nog anders uit. Zo pakte olifantgrijs bij mijn schoonmoeder meer uit als lila dan als grijs
pi_196072122
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Het lijkt me een enorme uitdaging om kleuren uit te kiezen als je kleurenblind bent en dan pakken kleuren op een muur vaak ook nog anders uit. Zo pakte olifantgrijs bij mijn schoonmoeder meer uit als lila dan als grijs
Mijn ervaring met voorgekauwde paletten als van Flexa is dat je er niet echt de mist mee in kunt gaan. Natuurlijk kan een kleur wat donkerder of net iets anders uitpakken dan je had verwacht, maar het zijn altijd mooie kleuren die goed combineren. Het is véél moeilijker om zelf kleuren uit een waaier te kiezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196072198
Spiced Honey had ik mijn vorige huis.

Ik hou wel van 1 stijl door het hele huis. Het marmer komt ook niet voor niets ook in badkamer en wc terug. Ook het hout van de keuken komt weer terug in de slaapkamer etc... Ik blijf zomaar eens denken.

Ik dacht de muren waar ik een kozijn zat wit te laten omdat ik ook de kozijnen het liefste wit houdt. Maar wellicht denken jullie daar anders over. De vensterbanken worden trouwens natuursteen. (Ik denk gewoon Belgisch hardsteen gezoet)

Pfff lastig.
pi_196072455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef Legwieh het volgende:
Spiced Honey had ik mijn vorige huis.

Ik hou wel van 1 stijl door het hele huis. Het marmer komt ook niet voor niets ook in badkamer en wc terug. Ook het hout van de keuken komt weer terug in de slaapkamer etc... Ik blijf zomaar eens denken.

Ik dacht de muren waar ik een kozijn zat wit te laten omdat ik ook de kozijnen het liefste wit houdt. Maar wellicht denken jullie daar anders over. De vensterbanken worden trouwens natuursteen. (Ik denk gewoon Belgisch hardsteen gezoet)

Pfff lastig.
Je kunt ook één palet samenstellen en steeds een paar kleuren daarvan per vertrek kiezen. Dan houd je wel de rust en continuïteit van stijl in het hele huis maar is ook elk vertrek anders. Dat palet van Histor is een voorbeeld van een palet waar je dat mee kunt doen, eventueel aangevuld met een grijs- of beigetint.

Wat je kozijnen betreft: voor beide valt iets te zeggen. Wil je de kozijnen eruit laten springen, dan is een muur met een kleur mooi. Dat geldt ook voor plinten. Maar wil je de aandacht ergens anders op vestigen, dan kun je beter zorgen dat kozijnen of plinten in het geheel opgaan.

Het is ook moeilijk! Niet wanhopen. Ik denk echt dat het je helpt als je op zoek gaat naar een inspiratieplaatje per vertrek en dat je dat doet binnen een specifiek verfmerk of zelfs een bepaalde lijn. Anders loop je namelijk het risico dat je een mooi plaatje vindt en dat je eindeloos speurt naar een verfkleur die erbij past.

Ik vind zelf de Histor Kleurkiezer een fijne tool. En als je het niet erg vindt om nog een keer opnieuw te verven: Histor heeft ook Kleurbedenktijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196072535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt ook één palet samenstellen en steeds een paar kleuren daarvan per vertrek kiezen. Dan houd je wel de rust en continuïteit van stijl in het hele huis maar is ook elk vertrek anders. Dat palet van Histor is een voorbeeld van een palet waar je dat mee kunt doen, eventueel aangevuld met een grijs- of beigetint.

Wat je kozijnen betreft: voor beide valt iets te zeggen. Wil je de kozijnen eruit laten springen, dan is een muur met een kleur mooi. Dat geldt ook voor plinten. Maar wil je de aandacht ergens anders op vestigen, dan kun je beter zorgen dat kozijnen of plinten in het geheel opgaan.

Het is ook moeilijk! Niet wanhopen. Ik denk echt dat het je helpt als je op zoek gaat naar een inspiratieplaatje per vertrek en dat je dat doet binnen een specifiek verfmerk of zelfs een bepaalde lijn. Anders loop je namelijk het risico dat je een mooi plaatje vindt en dat je eindeloos speurt naar een verfkleur die erbij past.

Ik vind zelf de Histor Kleurkiezer een fijne tool. En als je het niet erg vindt om nog een keer opnieuw te verven: Histor heeft ook Kleurbedenktijd.
Ik ga die tool eens bekijken, het lastige is dat ik het ook wil combineren met de zwarte vloer en het marmer, en dat zit natuurlijk niet in zo'n tool.
pi_196072625

oké hier hoef ik dus echt niet aan te beginnen.

HELLUPPPP
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 5 november 2020 @ 14:42:36 #149
269689 crew  Viv
pi_196072947
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:28 schreef Legwieh het volgende:
[ afbeelding ]
oké hier hoef ik dus echt niet aan te beginnen.

HELLUPPPP
:D :@

Wat zou er gebeuren als je kleuren uitkiest die voor zover jij kan zien mooi bij elkaar passen? Krijg je dan combi's die voor een ander (je moeder, tinder-scharrel, etc) echt heel vreemd ogen?
pi_196072957
Maar laten we het anders doen, Als jullie nu eens een kleurenpallet samenstellen.
Eis 1 het moet passen bij het marmer blad keuken en tafel)
Eis 2, ik heb een zwarte vloer beneden (boven ook een donkere) en een zwarte keuken)
Eis 3, Plafonds graag ral 9010
Eis 4 de raamkozijnen het liefste wit (deuren beneden zijn 2 zwart met glas overige nog te bepalen)

Eis 5. ik had zelf uitgekozen ral 7015 en mild marble van Flexa pure.

Maarre ik zou zeggen ga jullie gang, iedereen die wil.
Dan ga ik aan de hand daarvan gewoon de stalen ophalen en dan ga ik een pallet uitkiezen. (overschilderen vind ik opzich niet zo heel erg als het mislukt is, maar met een lichte kleur over een donkere is echt ruk)


@Viv @Claudia_x @SQ kom der maar in.

Kies kleuren uit, en zeg ook welke op welke muur mogen. Ik ben benieuwd.

p.s. alle andere met ideeën mogen uiteraard ook helemaal losgaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')