Dit werkt echt ja? En hoe goed kan je deze plakken op een muur die 24uur daarvoor is geschilderd, of moet je daar echt wel langer mee wachten?quote:Op maandag 7 december 2020 09:25 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Frogtape. Die groene. Niet goedkoop. Maar messcherpe lijnen en geen verf eronder.
Ik heb met die groene frogtape verf + stucwerk van de muur getrokken, zat er al maanden op (alleen niet zo vast blijkbaar.)quote:Op maandag 7 december 2020 09:36 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Dit werkt echt ja? En hoe goed kan je deze plakken op een muur die 24uur daarvoor is geschilderd, of moet je daar echt wel langer mee wachten?
En hoe lang zat de tape erop?quote:Op maandag 7 december 2020 11:05 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Ik heb met die groene frogtape verf + stucwerk van de muur getrokken, zat er al maanden op (alleen niet zo vast blijkbaar.)
Gebruik ik ook, na het plakken even over de tape heen kwasten met de kleur die de aangrenzende muur heeft die je beschermt. Dan loopt de tape helemaal dicht en heb je geen druipers.quote:Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef Legwieh het volgende:
Oke ik lees wisselende ervaringen over frogtape, wie heeft er echte ervaringen, Het is overigens gewoon een gestucte gladde wand.
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik ook altijd wel tevreden ben geweest over de paarse afplaktape van de action
Of de huismerk tape van Wiltec (Deltec)
wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb het laatst zelf gebruikt op een muur die een uur geleden in de sigmatex was gezet.En dat ging goed.quote:Op maandag 7 december 2020 09:36 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Dit werkt echt ja? En hoe goed kan je deze plakken op een muur die 24uur daarvoor is geschilderd, of moet je daar echt wel langer mee wachten?
Paar dagen, even lang als nodig was om de kozijnen te verven.quote:Op maandag 7 december 2020 11:50 schreef XanderH het volgende:
[..]
En hoe lang zat de tape erop?
Die moet je natuurlijk ook niet langer dan nodig laten zitten.
quote:Op maandag 7 december 2020 15:12 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Paar dagen, even lang als nodig was om de kozijnen te verven.
Que? Die verf droogt niet sneller en het kozijn moest 3x geschilderd. Iedere keer opnieuw tapen is ook een duur grapje met 7 euro per rolletje.quote:
Er is dus wel een verschil qua droogtijd indien latex en alkyd lakverf worden beschouwd.quote:Op maandag 7 december 2020 16:56 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Que? Die verf droogt niet sneller en het kozijn moest 3x geschilderd. Iedere keer opnieuw tapen is ook een duur grapje met 7 euro per rolletje.
Ohja en, volgens de website: "Binnenshuis kan het zelfs tot 21 dagen en buiten 7 dagen na aanbrengen worden verwijderd zonder dat er resten achterblijven."
Al mijn strakke lijnen zijn met frogtape gemaakt. Meer dan tevreden, werkt primaquote:Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef Legwieh het volgende:
Oke ik lees wisselende ervaringen over frogtape, wie heeft er echte ervaringen, Het is overigens gewoon een gestucte gladde wand.
Tot nu toe moet ik zeggen dat ik ook altijd wel tevreden ben geweest over de paarse afplaktape van de action
Dit (met dat streepje verf) werkt bij mij supergoed. Dan hoeft de tape niet eens fantastisch te hechten. En zeker bij vers stucwerk de tape na het schilderen echt zo snel mogelijk verwijderen. Liever 2 keer tapen. Want het bijwerken van de schade is meer werk.quote:Op maandag 7 december 2020 12:50 schreef archito het volgende:
[..]
Gebruik ik ook, na het plakken even over de tape heen kwasten met de kleur die de aangrenzende muur heeft die je beschermt. Dan loopt de tape helemaal dicht en heb je geen druipers.
Half uurtje wachten zodat dat droog genoeg is en dan de muur verven.
Bij pas geschilderde wanden heb ik helaas wel gehad dat ik wat verf/stucwerk met de tape mee los trok.
Gele rijstpapier tape van ecotools is fijn.quote:Op maandag 7 december 2020 09:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Waar ik dan bang voor ben is dat de verf onder de tape kruipt.
Dus als iemand me zegt welke tape ik moet hebben....
Ik gebruik goldband. 30mm breed en 50m per rol ongeveer 3euro.quote:Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef Legwieh het volgende:
Nope deze komt niet voor de kerst, is nu onderweg vanuit Italie naar Nederland. Dus als het meezit einde deze week in NL, dan gaat hij naar de steenhouwerij, en die gaat hem begin januari bewerken. Keuken komt denk ik week 2 van januari dus dan leggen ze hem er gelijk op, en vanaf dan kan ik wonen ;-)quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:40 schreef monsterd. het volgende:
Lekker doorgepakt Legwieh! Hoeveel kWh is je airco unit voor boven als ik vragen mag? Wij willen ook nog airco plaatsen, maar dacht eraan het in de slaapkamer te doen ipv de hal. Ben dus benieuwd naar het bereik.
Ben zo benieuwd naar het blad in je keuken. Komt deze nog voor kerst?
We doen ons best, en dank aan jullie support voor de kleuren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:34 schreef Puala het volgende:
Nice. Wat ga je snel!
En die kleuren met de vloerGaaf!
Heb ik staan!quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:47 schreef speedfightrage het volgende:
Ziet er goed uit!
Zet je airco's op ontvochtigen, is het stucwerk nog sneller droog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |