abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196594719
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:25 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Frogtape. Die groene. Niet goedkoop. Maar messcherpe lijnen en geen verf eronder.
Dit werkt echt ja? En hoe goed kan je deze plakken op een muur die 24uur daarvoor is geschilderd, of moet je daar echt wel langer mee wachten?
  maandag 7 december 2020 @ 09:45:46 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196594837
Afplakken! En wat gaat het hard hier!
Resistance is futile.
pi_196595814
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:36 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Dit werkt echt ja? En hoe goed kan je deze plakken op een muur die 24uur daarvoor is geschilderd, of moet je daar echt wel langer mee wachten?
Ik heb met die groene frogtape verf + stucwerk van de muur getrokken, zat er al maanden op (alleen niet zo vast blijkbaar.)
pi_196596011
Oke ik lees wisselende ervaringen over frogtape, wie heeft er echte ervaringen, Het is overigens gewoon een gestucte gladde wand.

Tot nu toe moet ik zeggen dat ik ook altijd wel tevreden ben geweest over de paarse afplaktape van de action :D

Of de huismerk tape van Wiltec (Deltec)

wat zijn jullie ervaringen?
pi_196596464
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:05 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Ik heb met die groene frogtape verf + stucwerk van de muur getrokken, zat er al maanden op (alleen niet zo vast blijkbaar.)
En hoe lang zat de tape erop?

Die moet je natuurlijk ook niet langer dan nodig laten zitten.
  maandag 7 december 2020 @ 12:45:02 #256
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196597330
Hier ook team paarse afplaktape ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_196597425
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:21 schreef Legwieh het volgende:
Oke ik lees wisselende ervaringen over frogtape, wie heeft er echte ervaringen, Het is overigens gewoon een gestucte gladde wand.

Tot nu toe moet ik zeggen dat ik ook altijd wel tevreden ben geweest over de paarse afplaktape van de action :D

Gebruik ik ook, na het plakken even over de tape heen kwasten met de kleur die de aangrenzende muur heeft die je beschermt. Dan loopt de tape helemaal dicht en heb je geen druipers.
Half uurtje wachten zodat dat droog genoeg is en dan de muur verven.

Bij pas geschilderde wanden heb ik helaas wel gehad dat ik wat verf/stucwerk met de tape mee los trok.
  maandag 7 december 2020 @ 14:01:19 #258
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_196598575
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:36 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik heb het laatst zelf gebruikt op een muur die een uur geleden in de sigmatex was gezet.En dat ging goed.
Je moet die tape alleen niet laten zitten. Je moet het zo gauw het kan direct eraf halen.
Ik heb een muur die deels wit is en deels grijsgroen en met die frogtape is die lijn echt messcherp.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_196599815
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:50 schreef XanderH het volgende:

[..]

En hoe lang zat de tape erop?

Die moet je natuurlijk ook niet langer dan nodig laten zitten.
Paar dagen, even lang als nodig was om de kozijnen te verven.
  maandag 7 december 2020 @ 15:23:50 #260
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_196600012
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:12 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Paar dagen, even lang als nodig was om de kozijnen te verven.
:')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_196601791
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 15:23 schreef Catkiller het volgende:

[..]

:')
Que? Die verf droogt niet sneller en het kozijn moest 3x geschilderd. Iedere keer opnieuw tapen is ook een duur grapje met 7 euro per rolletje.

Ohja en, volgens de website: "Binnenshuis kan het zelfs tot 21 dagen en buiten 7 dagen na aanbrengen worden verwijderd zonder dat er resten achterblijven."
pi_196602514
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:56 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Que? Die verf droogt niet sneller en het kozijn moest 3x geschilderd. Iedere keer opnieuw tapen is ook een duur grapje met 7 euro per rolletje.

Ohja en, volgens de website: "Binnenshuis kan het zelfs tot 21 dagen en buiten 7 dagen na aanbrengen worden verwijderd zonder dat er resten achterblijven."
Er is dus wel een verschil qua droogtijd indien latex en alkyd lakverf worden beschouwd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196604682
quote:

Al mijn strakke lijnen zijn met frogtape gemaakt. Meer dan tevreden, werkt prima :Y
pi_196618799
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:50 schreef archito het volgende:

[..]

Gebruik ik ook, na het plakken even over de tape heen kwasten met de kleur die de aangrenzende muur heeft die je beschermt. Dan loopt de tape helemaal dicht en heb je geen druipers.
Half uurtje wachten zodat dat droog genoeg is en dan de muur verven.

Bij pas geschilderde wanden heb ik helaas wel gehad dat ik wat verf/stucwerk met de tape mee los trok.
Dit (met dat streepje verf) werkt bij mij supergoed. Dan hoeft de tape niet eens fantastisch te hechten. En zeker bij vers stucwerk de tape na het schilderen echt zo snel mogelijk verwijderen. Liever 2 keer tapen. Want het bijwerken van de schade is meer werk.
pi_196709137

Cheers!
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 19:29:37 #266
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_196712203
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 16:44 schreef Legwieh het volgende:
[ afbeelding ]

Cheers!
Druk aan het schilderen geweest zie ik ? Dan is het stucwerk snel gedroogd zeg ! ^O^ :)
pi_196713071
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:06 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Waar ik dan bang voor ben is dat de verf onder de tape kruipt.
Dus als iemand me zegt welke tape ik moet hebben....
Gele rijstpapier tape van ecotools is fijn.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_196713620
quote:

Ik gebruik goldband. 30mm breed en 50m per rol ongeveer 3euro.
Dat is hetzelfde materiaal maar dan met een minder marketingsprijs ;-)
pi_196741077
Daar zijn we weer.
Gelukkig was het stuckwerk langzaam droog genoeg dus konden we in logische volgorde gaan schilderen
dus eerst de plafonds mooi ral 9010,
toen de wanden die 9010 moesten.
Toen de wanden in subtle marble

Toen wat wanden real marble

Toen de Full grey

En toen het koper

Serieus mensen ik ben een blij man.

Zoals jullie kunnen zien heb ik de verwarmingen voor boven, ook weer opgehangen (nadat ik ze in een fris nieuw wit jasje heb gespoten)

Even voor het gevoel de vloer erbij gelegd, en dit wordt echt top (vind ik zelf dan althans)

Ondertussen wordt aan de wc gewerkt.

Vloertje gesmeerd in de badkamer (en de wc wat opgeschoven want die kwam anders niet in het midden uit :D

Douchewandje metselen.

Worstenbroodje tussendoor... Blijven brabanders he.

En het kleine kamertje vorm geven.

ondertussen de neefjes nog een beetje opvoeding geven.

En afgelopen zondag heb ik de airco's gehangen.

1tje voor de benedenetage (hier is het stuckwerk nog wel echt nat)

En 1tje die de bovenetage koelt.

gelukkig kunnen deze ook verwarmen en is het dus niet meer zo koud tijdens het klussen.

Deze week is het doel, tegelwerk in badkamer en wc afronden, en de vloeren boven leggen. Ook wordt hopelijk vanavond alle electra afgewerkt.

Dan zouden we normaal gezien volgende week de bovenverdieping af moeten kunnen ronden, en op de begaande grond kunnen starten.

Doel nog steeds 14-1 klaar (dan zijn we exact 3 maanden bezig geweest).

Inmiddels is de houten vloer besteld en is het keukenblad uit italie onderweg (ze hebben een grotere steen gevonden met meer tekening, en die vond ik dus nog mooier dus deze komt er nu aan. :D

Deze is ook groot genoeg om het tafelblad en zijwang helemaal doorlopend te maken :D
pi_196744849
Nice. Wat ga je snel!

En die kleuren met de vloer _O_ Gaaf!
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:40:41 #271
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196744984
Lekker doorgepakt Legwieh! Hoeveel kWh is je airco unit voor boven als ik vragen mag? Wij willen ook nog airco plaatsen, maar dacht eraan het in de slaapkamer te doen ipv de hal. Ben dus benieuwd naar het bereik. ;)

Ben zo benieuwd naar het blad in je keuken. Komt deze nog voor kerst?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_196745423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:40 schreef monsterd. het volgende:
Lekker doorgepakt Legwieh! Hoeveel kWh is je airco unit voor boven als ik vragen mag? Wij willen ook nog airco plaatsen, maar dacht eraan het in de slaapkamer te doen ipv de hal. Ben dus benieuwd naar het bereik. ;)

Ben zo benieuwd naar het blad in je keuken. Komt deze nog voor kerst?
Nope deze komt niet voor de kerst, is nu onderweg vanuit Italie naar Nederland. Dus als het meezit einde deze week in NL, dan gaat hij naar de steenhouwerij, en die gaat hem begin januari bewerken. Keuken komt denk ik week 2 van januari dus dan leggen ze hem er gelijk op, en vanaf dan kan ik wonen ;-)

Airco's zijn beide 3,5kwh.

overigens heb ik het gevoel dat de ene airco de andere niet is. Voorheen had ik in mijn vorige huizen van die goedkope voorgevulde units, en deze levert in ieder geval veel meer warmte (hoe dat is met koelte kan ik nu nog niet oordelen uiteraard)
pi_196745430
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:34 schreef Puala het volgende:
Nice. Wat ga je snel!

En die kleuren met de vloer _O_ Gaaf!
We doen ons best, en dank aan jullie support voor de kleuren.

Hoe is het met jou verder?
  dinsdag 15 december 2020 @ 14:47:14 #274
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_196746189
Ziet er goed uit!

Zet je airco's op ontvochtigen, is het stucwerk nog sneller droog :)
pi_196754127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 14:47 schreef speedfightrage het volgende:
Ziet er goed uit!

Zet je airco's op ontvochtigen, is het stucwerk nog sneller droog :)
Heb ik staan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')