Dit is toch heel makkelijk te onderzoeken lijkt me?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik las wel laatst dat ze in Japan hadden vastgesteld dat het virus op de huid 9 uur kan overleven
Acht uur op menselijke huid. en iets van 2 dagen op vlakke oppervlaktes.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:42 schreef Leonos het volgende:
Is het al bekend hoe lang het virus op een oppervlakte kan overleven?
Zoals bijvoorbeeld een trapleuning?
Das best langquote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Acht uur op menselijke huid. en iets van 2 dagen op vlakke oppervlaktes.
daarom, in m'n hoofd leek dat alweer langer geleden, behalve dat het jammer is dat het stijgt valt er verder weinig te concluderenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:43 schreef Noek het volgende:
Nog geen week geleden werd er gedanst in de kroegen hè?
Dat is amper incubatietijd.
Daar zijn zo weinig gevallen van bekend dat daar nog niks zinnigs over te zeggen valt. Kan ook aan de testen liggen bijv.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er vind ook herinfectie plaats, ook bij een gezonde sporter als Gaviria...
Niet zo bang laten maken door de media. Er zijn tot nu toe 23 gevallen bekend van herinfectie die ook daadwerkelijk bevestigd zijn. Op de miljarden geïnfecteerden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er vind ook herinfectie plaats, ook bij een gezonde sporter als Gaviria...
Het zijn dan ook (nog) geen 8700 besmettingen van gisteren (er worden zelfs nog 52 gevallen gerapporteerd van in september)quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:41 schreef Simmertje het volgende:
Daarom zei ik vorige week al, voor mij zijn de dinsdag en woensdag vaak graadmeters. Vorige week dinsdag zaten we op 7300 en nu dus 8700, absoluut niet goed.
Miljarden nog wel..quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
. Op de miljarden geïnfecteerden.
Hangt van het materiaal af en of de zon erop schijnt etc.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:42 schreef Leonos het volgende:
Is het al bekend hoe lang het virus op een oppervlakte kan overleven?
Zoals bijvoorbeeld een trapleuning?
Natuurlijk niet, wat ze doen is gokken. 1.8% van de besmettingen ontstaat in de horeca, laten we dat maar sluiten. Mondkapjes waar ze altijd op tegen waren want het was schijnveiligheid, nu is het een dringend advies. En het werkt bewezen niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:35 schreef FalloutVATS het volgende:
Soms begin ik me toch ook wel af te vragen of deze maatregelen wel helpen. Heb steeds meer het gevoel dat het virus hoe dan ook zijn gang kan gaan, omdat die nou juist nieuw is en er nog geen vaccin is.
Ja. Been there, done that. Twee maanden binnen gezeten en het is nu erger dan daarvoor. Mensen zijn het ondertussen kots- en kotsbeu.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Om dan vervolgens binnen een aantal weken weer in hetzelfde schuitje te zitten ?
Er zijn geen miljarden geinfecteerden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niet zo bang laten maken door de media. Er zijn tot nu toe 23 gevallen bekend van herinfectie die ook daadwerkelijk bevestigd zijn. Op de miljarden geïnfecteerden.
Ah, 9 uur zelfs ipv 8. Dat is 5x langer dan het griepvirus. Wederom de bevestiging dat corona geen griepje is.quote:
Ja. Maar dan bijvoorbeeld wel op de manier dat iemand die in zijn eentje gezond buiten aan het sporten is dat gewoon kan doen en dat er vooral zorg komt dat mensen die gewoon thuis kunnen werken een periode niet op kantoor kunnen komen. Want dat laatste snap ik nog steeds niet. Ik maak in de pauze hier in een dorp steeds even een ommetje en dan zie ik in de verte bij de kantoorgebouwtjes massaal allemaal auto's staan.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist als je snel van deze ellende af wil, is het nu zaak dat mensen hun contacten en reisbewegingen maximaal inperken.
Daarnaast was de mentaliteit van mensen toentertijd zoveel anders dan nu. We zaten ook toen in een semi lockdown, maar mensen bleven thuis, straten hier in Amsterdam waren oprecht uitgestorven.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:46 schreef Breekfast het volgende:
In het voorjaar begon de lockdown op 16 maart. Begin april, iets meer dan 2 weken later, was de piek in de ziekenhuisopnames bereikt.
Nu zien we een week later nog helemaal niets bij de besmettingscijfers. Waarbij de piek denk ik toch minstens een week vroeger zou moeten vallen dan bij de piek in de ziekenhuisopnames.
Ik ben echt bang dat we naar een hele strenge lockdown gaan. Niks anders lijkt te werken.
Ik hoop dan dat ze de schoorsteen van de Sixtijnse kapel niet hoeven schoon te maken, zo'n conclaaf met 100 kardinalen in zo'n kleine kapel is ook niet helemaal coronaproofquote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:45 schreef Benny het volgende:
Ongemaskerde paus Franciscus schudt handen
In before "Paus Franciscus positief getest op het coronavirus" pushmeldingen
Niet vaak met je eens, maar dit is wel waarom het momenteel mis gaat en zal blijven gaan. Alles open en veel te weinig mogelijkheden om afstand te bewaren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, wat ze doen is gokken. 1.8% van de besmettingen ontstaat in de horeca, laten we dat maar sluiten. Mondkapjes waar ze altijd op tegen waren want het was schijnveiligheid, nu is het een dringend advies. En het werkt bewezen niet.
Tegelijkertijd mogen we en masse shoppen en 10x per week naar een supermarkt, een familieuitje naar de Ikea op zaterdagmiddag en die onmisbare eiersnijder halen bij de Action.
Niet gek dat het helemaal mis gaat.
Daar hebben ze geen goed beeld op. Want in voorjaar is weinig test in veel landen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niet zo bang laten maken door de media. Er zijn tot nu toe 23 gevallen bekend van herinfectie die ook daadwerkelijk bevestigd zijn. Op de miljarden geïnfecteerden.
Als alle mensen die zo pro-lockdown zijn zelf eens 24/7 binnen gaan zitten. Dat zou het aantal bewegingen al fors terug dringen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 14:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja. Maar dan bijvoorbeeld wel op de manier dat iemand die in zijn eentje gezond buiten aan het sporten is dat gewoon kan doen en dat er vooral zorg komt dat mensen die gewoon thuis kunnen werken een periode niet op kantoor kunnen komen. Want dat laatste snap ik nog steeds niet. Ik maak in de pauze hier in een dorp steeds even een ommetje en dan zie ik in de verte bij de kantoorgebouwtjes massaal allemaal auto's staan.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |