Python is heel strikt met structuur en daar zal je nog wel aan moeten wennen. Dus niet instructries achter elkaar aan plakken met een ; er tussen zoals in c, maar netjes op de volgende regel en inspringen met zelfde aantal spaties/tabs als alle andere opdrachten op dezelfde scope.quote:
| 1 2 3 4 5 | if(rabbit=='baas'): bolk = 1 print("Baas gevonden") else: print("lozer!") |
| 1 2 3 4 5 | if(rabbit=='baas'): bolk = 1 print("Baas gevonden") else: print("lozer!") |
Daar ben ik secuur genoeg voor.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:14 schreef devzero het volgende:
[..]
Python is heel strikt met structuur en daar zal je nog wel aan moeten wennen. Dus niet instructries achter elkaar aan plakken met een ; er tussen zoals in c, maar netjes op de volgende regel en inspringen met zelfde aantal spaties/tabs als alle andere opdrachten op dezelfde scope.
[ code verwijderd ]
Is dus fout.
[ code verwijderd ]
is goed.
Ja tegenwoordig is alles anders ...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Een beetje programmeren is nooit weg. We hebben een paar geologen die dingen op mijn cluster draaien.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:15 schreef kree het volgende:
C+ is niet de makkelijkste programmeer taal maar daarmee heb je iig de basis van alle wel te pakken.
En zou het niet zo uit kunnen typen nu inmiddels want niet meer mee bezig geweest maar als je die kent dan is de de rest makkelijker op te pakken.
Ben alleen nog bezig geweest met PLC maar dat is toch ook weer anders
| 1 2 3 4 5 | class Kree { public: virtual ~Kree()=0; }; |
OP windows gebruik ik wel notepad++ die heeft een mooie controle functie.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:16 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik loop altijd te kutten met tabs en spaties door elkaar omdat ik meerdere editors gebruik
Slaap ze konijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:16 schreef DerRabbit het volgende:
Mensjes en menserinnetjes, ik ga mijn nest opzoeken.
Veel plezier met den puntjes!![]()
Dankjewel en Welterustenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:16 schreef DerRabbit het volgende:
Mensjes en menserinnetjes, ik ga mijn nest opzoeken.
Veel plezier met den puntjes!![]()
Hahaha zou het haast willen proberen enzo weer. Maar heb ff alleen een ipad. En nu is daar ook wel wat voor te vinden qua programmeren. Maar het werkt niet echt handig enzoquote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:17 schreef devzero het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Nou, mooi is anders
notepad++ is een makkelijke editor. Ik heb geloof ik ergens nog een windows VM op een laptop ergens en daar staat het ook geïnstalleerd.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:17 schreef m1st1g het volgende:
[..]
OP windows gebruik ik wel notepad++ die heeft een mooie controle functie.
Ik gebruikte die om foutjes in lua scripts op te zoeken voor een ptotax servertjequote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:19 schreef devzero het volgende:
[..]
notepad++ is een makkelijke editor. Ik heb geloof ik ergens nog een windows VM op een laptop ergens en daar staat het ook geïnstalleerd.
Een pure (=0) virtual (virtual) destructor (~). Of te wel, een class die je niet rechtstreeks kunt gebruiken en iedere class die deze class inherit, moet een destructor implementeren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:18 schreef kree het volgende:
[..]
Hahaha zou het haast willen proberen enzo weer. Maar heb ff alleen een ipad. En nu is daar ook wel wat voor te vinden qua programmeren. Maar het werkt niet echt handig enzo
Ik ook vroegerquote:
Dat is dus een script taal die ik (nog?) niet ken. Hoewel je het op diverse plaatsen ziet opduiken.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:20 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik gebruikte die om foutjes in lua scripts op te zoeken voor een ptotax servertje
Hahaha ken de thermen nog wel beetje maar je gaat al veels te snel voor iemand die er nog mee moet beginnen. Een functie bouwen enzo en parameters meegeven is al het eerste begin wat lastig gaat worden nl.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Een pure (=0) virtual (virtual) destructor (~). Of te wel, een class die je niet rechtstreeks kunt gebruiken en iedere class die deze class inherit, moet een destructor implementeren.
Je weet nog wat een destructor is?
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 02:23 schreef kree het volgende:
[..]
Hahaha ken de thermen nog wel beetje maar je gaat al veels te snel voor iemand die er nog mee moet beginnen. Een functie bouwen enzo en parameters meegeven is al het eerste begin wat lastig gaat worden nl.
| 1 2 3 4 5 | std::string Kree::HelpAPost(std::string wie) { if(wie == "devzero") return "Bolk!" << std::endl; return "bla bla bla bla bla" << std::endl; } |
Ik ken het wel maar het lijkt simpeler als het is hoor. Zeker in het begin. Het is toch een soort leer procesje wel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |