abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:34:25 #26
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195754925
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:29 schreef Aoibhin het volgende:

[..]


Ik weet nog van vorig jaar dat je deze cover niks vind :P Het origineel vind ik ook echt heel goed, dus voel me altijd een tikkie schuldig dat ik dan een cover kies :@ Maar heb persoonlijk nog net wat meer met de Johnny Cash versie
[..]

Ik vind de cover heel veel slechter. Krijgt toch vooral zo'n aanzien doordat het Johnny Cash is.
[..]

Hurt, door Johnny Cash.
Blijft persoonlijke smaak natuurlijk. Beide versies vind ik erg goed. Aanzien om Johnny Cash heeft daar in mijn geval niks mee te maken. Al zijn veel nummers van hem persoonlijk favoriet bij mij en aangezien ik liever niet meerdere nummers van 1 artiest in mijn lijst wil hebben, vind ik dat wel vaak jammer :')
[/quote]

Hoeft niet per se bij jou zo te zijn. Maar bij de meerderheid wel. Is ook niet zo gek, we zijn allemaal wel wat sneller fan van een nummer als we de artiest zelf erg goed vinden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:36:57 #27
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195754956
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:34 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Een jaar of vier terug stond Nine Inch Nails - Hurt in de voorkeuzelijst! Ik dacht dat ze het dan wel zouden halen.
Er staan diverse nummers in de voorkeuzelijst die er nooit in komen, zelden instaan. En bij vel artiesten staat er maar één nummer in de voorkeurslijst. Zo zal het niet zo snel wat worden, want dan moeten wel erg veel mensen eraan denken om dat nummer zelf los in te vullen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195754994
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:29 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik vind de cover best goed, maar ben het er niet mee eens dat dit dan in de top 2000 staat en die van Nine Inch Nails niet.
De haat is niet zo erg als bij The Sound of Silence :P
Oh dat snap ik volkomen :Y Het origineel hoort ook gewoon die lijst in :o

Wat The Sound of Silence begrijp ik het volkomen, maar vooral ook omdat ik de Disturbed versie helemaal niks vind toevoegen of op een toffe manier anders gebracht. Als die nou heel laag in de lijst had gestaan oke, maar hoger dan het origineel is vooral wat me vreet aan die notering elke keer :')

De Cash versie van Hurt is heel anders dan het origineel en werkt weer op een andere manier voor mij. Trent Reznor had in eerste instantie ook zijn twijfels bij een Cash cover, maar vond uiteindelijk het eindresultaat heel goed, juist omdat het geen kopie was, maar heel erg een eigen invulling had.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:40:34 #29
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755025
Al kunnen covers wel degelijk beter zijn dan het origineel. Althans dat ik dat vind. De cover van It's My Life van No Doubt vind ik beter dan het origineel van Talk Talk. Terwijl ik die laatste een betere band vind.

En de versie van Shinedown van Simple Man vind ik beter dan het origineel van lynyrd skynyrd.

En tot slot natuurlijk de Jeff Buckley versie van Hallelujah, beter dan het origineel van Leonard Cohen, maar ja dat is niet zo moeilijk :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195755042
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:34 schreef Redefine het volgende:

[..]

Blijft persoonlijke smaak natuurlijk. Beide versies vind ik erg goed. Aanzien om Johnny Cash heeft daar in mijn geval niks mee te maken. Al zijn veel nummers van hem persoonlijk favoriet bij mij en aangezien ik liever niet meerdere nummers van 1 artiest in mijn lijst wil hebben, vind ik dat wel vaak jammer :')
Hoeft niet per se bij jou zo te zijn. Maar bij de meerderheid wel. Is ook niet zo gek, we zijn allemaal wel wat sneller fan van een nummer als we de artiest zelf erg goed vinden.
[/quote]

Dat klopt zeker! :Y Ik denk ook dat in dit geval de cover ook wat bekender is dan het origineel. En dan raakt het origineel in zo''n lijst al gauw ondergesneeuwd. Wat heel jammer is in het geval van Hurt, waarvan het origineel ook gewoon geweldig is.

Al moet ik zeggen dat ik het bijna als twee verschillende nummers zie. De interpretatie is ook zo anders, en een ander genre ook.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_195755053
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:28 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Laat het @:Prisha niet horen.
|:)
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:42:33 #32
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:39 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Oh dat snap ik volkomen :Y Het origineel hoort ook gewoon die lijst in :o

Wat The Sound of Silence begrijp ik het volkomen, maar vooral ook omdat ik de Disturbed versie helemaal niks vind toevoegen of op een toffe manier anders gebracht. Als die nou heel laag in de lijst had gestaan oke, maar hoger dan het origineel is vooral wat me vreet aan die notering elke keer :')

De Cash versie van Hurt is heel anders dan het origineel en werkt weer op een andere manier voor mij. Trent Reznor had in eerste instantie ook zijn twijfels bij een Cash cover, maar vond uiteindelijk het eindresultaat heel goed, juist omdat het geen kopie was, maar heel erg een eigen invulling had.
De Cash versie is inderdaad wat anders dan het origineel, waardoor het ook wat meerwaarde heeft. Van de Disturbed versie van Sound of Silence snap ik echt volkomen de populariteit niet. Het zijn vooral liefhebbers van stevige muziek die deze helemaal geweldig vinden. Maar het is juist heel erg ingetogen, slap en heel lelijk gezongen :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195755093
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:40 schreef Redefine het volgende:
Al kunnen covers wel degelijk beter zijn dan het origineel. Althans dat ik dat vind. De cover van It's My Life van No Doubt vind ik beter dan het origineel van Talk Talk. Terwijl ik die laatste een betere band vind.

En de versie van Shinedown van Simple Man vind ik beter dan het origineel van lynyrd skynyrd.

En tot slot natuurlijk de Jeff Buckley versie van Hallelujah, beter dan het origineel van Leonard Cohen, maar ja dat is niet zo moeilijk :+
Shinedown van Simple Man ken ik denk ik niet :o Even opzoeken zo; origineel ken ik wel

Helemaal eens wat betreft It's My Life :Y Daarbij vind ik de cover ook beter

En inderdaad de Hallelujah versie van Jeff Buckley ook beter, maar dat is inderdaad niet zo moeilijk :D Terwijl ik de stem van Leonard Cohen af en toe best kan waarderen op een bepaalde manier, maar niet bij dat nummer :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:46:17 #34
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:44 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Shinedown van Simple Man ken ik denk ik niet :o Even opzoeken zo; origineel ken ik wel

Helemaal eens wat betreft It's My Life :Y Daarbij vind ik de cover ook beter

En inderdaad de Hallelujah versie van Jeff Buckley ook beter, maar dat is inderdaad niet zo moeilijk :D Terwijl ik de stem van Leonard Cohen af en toe best kan waarderen op een bepaalde manier, maar niet bij dat nummer :P
Er zijn verdwaalde nummers van Cohen die ik nog wel ok vind. Maar over het algemeen denk ik vooral, hij kan gewoon niet zingen. Maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk.

Wel is het zo dat hij goede liedjes kon schrijven, die anderen beter konden uitvoeren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195755134
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

De Cash versie is inderdaad wat anders dan het origineel, waardoor het ook wat meerwaarde heeft. Van de Disturbed versie van Sound of Silence snap ik echt volkomen de populariteit niet. Het zijn vooral liefhebbers van stevige muziek die deze helemaal geweldig vinden. Maar het is juist heel erg ingetogen, slap en heel lelijk gezongen :{
Wat betreft stevige muziek zijn er heel wat betere opties zou je denken :') Zo stevig is die inderdaad niet eens

Moet zeggen dat ik zelf ook pas vrij laat achter het bestaan van die cover kwam en ook alleen door de top 2000. Het is niet zoals bij het eerder genoemde Hallelujah dat coverversies eigenlijk bekender zijn bij het brede publiek dan het origineel. Dus waar die fanbase van de Disturbed versie vandaan komt zou ik ook echt niet weten.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:47:02 #36
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_195755139
In welke categorie valt dit ?

Beter dan Bob en Guns `n Roses ?

Life is what happens to you while you're busy making other plans
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:47:52 #37
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755154
Nog twee verschillende kanten. Mad World van Gary Jules, afgrijselijke grafmuziek. Het origineel van Tears for Fears juist wel een goed nummer.

All Along the Watchtower in het orineel van Bob Dylan meh. De cover van Jimi Hendrix daarentegen _O_
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:50:22 #38
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:47 schreef usagi414 het volgende:
In welke categorie valt dit ?

Beter dan Bob en Guns `n Roses ?

Deze vind ik te dicht bij het origineel liggen om een meerwaarde te zijn :P

Dit is dan weer een geval waarbij ik zowel het origineel en de cover vrij vergelijkbaar waardeer. Al vind ik het origineel net iets beter, omdat Axle Rose zijn stem net wat te zeikerig klinkt in de cover.

Edit: qua meerwaarde bedoelde ik vooral de eerste helft van het nummer. Aan het eind wijkt het dan wel wat af.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195755246
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:46 schreef Redefine het volgende:

[..]

Er zijn verdwaalde nummers van Cohen die ik nog wel ok vind. Maar over het algemeen denk ik vooral, hij kan gewoon niet zingen. Maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk.

Wel is het zo dat hij goede liedjes kon schrijven, die anderen beter konden uitvoeren.
Cohen is inderdaad echt geen geweldige zanger. Maar dat "praatzingen" werkt bij bepaalde nummers wel.



Al zijn er vast puur vocaal wel betere versies te vinden, zo'n verstelstem heeft op zich wel wat
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:55:46 #40
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755279
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:52 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Cohen is inderdaad echt geen geweldige zanger. Maar dat "praatzingen" werkt bij bepaalde nummers wel.



Al zijn er vast puur vocaal wel betere versies te vinden, zo'n verstelstem heeft op zich wel wat
Bij bepaalde nummers kan het nog wel ja.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195755299
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:47 schreef usagi414 het volgende:
In welke categorie valt dit ?

Beter dan Bob en Guns `n Roses ?

Deze kende ik nog niet, maar klinkt prima :) Al prefereer ik dan Guns 'n Roses. Hier zie ik niet zozeer de meerwaarde van. De versie van Bob ligt het dichtst bij mijn straatje, maar hij is ook weer een gevalletje van "goede muzikant, maar geen geweldige zanger".
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:59:08 #42
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755328
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:57 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Deze kende ik nog niet, maar klinkt prima :) Al prefereer ik dan Guns 'n Roses. Hier zie ik niet zozeer de meerwaarde van. De versie van Bob ligt het dichtst bij mijn straatje, maar hij is ook weer een gevalletje van "goede muzikant, maar geen geweldige zanger".
Ik heb dat laatste weleens gezegd tegen huisgenoten. Geweldige tekstschrijver en verhalen verteller, matige zanger. Ik werd nog net niet gelyncht :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195755353
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:20 schreef Meke het volgende:
Oh nu bracht de fabeltjesfuik me hier O+ O+


@:em31
Geweldig filmpje :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_195755359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:21 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Nine Inch Nails inderdaad tof _O_

Al gaat waarschijnlijk het enige nummer in mijn Top 2000 lijstje een zekere cover zijn :@
O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_195755390
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:59 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik heb dat laatste weleens gezegd tegen huisgenoten. Geweldige tekstschrijver en verhalen verteller, matige zanger. Ik werd nog net niet gelyncht :P
Oh, volgens mij is dat op zich best een populaire mening :D Maar opnieuw net als bij Cohen wel het soort stem dat ik in bepaalde nummers wel vind passen en kan waarderen.

Alleen om te zeggen dat Bob Dylan een geweldige ZANGER was, nou nee. Meer inderdaad zoals je zegt geweldig qua tekstschrijven en verhalen vertellen. Wat dat betreft best vergelijkbaar met Leonard Cohen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:04:37 #46
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755412
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:03 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Oh, volgens mij is dat op zich best een populaire mening :D Maar opnieuw net als bij Cohen wel het soort stem dat ik in bepaalde nummers wel vind passen en kan waarderen.

Alleen om te zeggen dat Bob Dylan een geweldige ZANGER was, nou nee. Meer inderdaad zoals je zegt geweldig qua tekstschrijven en verhalen vertellen. Wat dat betreft best vergelijkbaar met Leonard Cohen.
Nou niet onder grote fans van Dylan en muziekpuristen, daar is het verre van een populaire mening.

Wel het verschil met Cohen dat Dylan wel ook zelf goede nummers heeft.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_195755475
FrenkieGod
twitter
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:12:08 #48
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755522
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:09 schreef Em31 het volgende:
FrenkieGod
[ twitter ]
_O_ Hopelijk gaat hij steeds meer ook zo ver het op veld dat soort passes geven ^O^
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:20:37 #49
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_195755675
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:52 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Cohen is inderdaad echt geen geweldige zanger. Maar dat "praatzingen" werkt bij bepaalde nummers wel.



Al zijn er vast puur vocaal wel betere versies te vinden, zo'n verstelstem heeft op zich wel wat
Lang verhaal. Dus maar even in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:26:06 #50
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_195755784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:20 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Lang verhaal. Dus maar even in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi en ook gelijk verdrietig verhaal. Maar wel mooi hoe muziek vaak zo'n verbindende factor kan zijn O+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')