quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, ik kan niet klagen, ik ben eigenlijk overal al geweest en ik heb niet hoeven wachten tot ik 65 was om de wereld te zien. Ruim huis, ruime tuin, Nederland begint Zuid Frans weer te krijgen dus zo erg afzien was het niet.
quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nog een kunstmatige heuvel erbij voor je wijnranken en je heeft nooit meer weg inderdaad.
@Tijger_m ben jij het?quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Psies. En dat alpinopetje staat je vast ook geweldig. Hebben de buren ook nog een God-in-Frankrijk gevoel!
Vast niet, denk pas volgende weekquote:
Komt door Brabant!quote:Op maandag 19 oktober 2020 08:51 schreef TheVulture het volgende:
Goedemorgen!
Heel benieuwd naar de trend van vandaag en of we stabiel blijven. In Brabant loopt het aantal besmettingen trouwens al 3 dagen terug, dus hopelijk is dat een indicatie voor de rest van het land...
Ok, spannend. Enkel milde klachten?quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:10 schreef HPoi het volgende:
Wachten op uitslag PCR, gisterenavond getest.
Nu effe lekker werken. (thuus)
Wil je inzetten op wanneer #1000 komt?quote:Op maandag 19 oktober 2020 08:42 schreef DonDruiper het volgende:
Heeft Unibet dit topic al opgemerkt?
Ik niet hoor.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wil je inzetten op wanneer #1000 komt?
Ja, inclusief vrouw en 1 van de kinderen. Keelpijn en hoesten met slijm. Opzich iets waar ik nooit last van heb, we zullen zien.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok, spannend. Enkel milde klachten?
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.htmlquote:Amsterdamse jongeren huren vaker hotelkamers om in te feesten
Jongeren in Amsterdam boeken de laatste tijd steeds vaker een hotelkamer, omdat kroegen dicht zijn en hotels nu een stuk goedkoper. Dat meldt Het Parool. De afgelopen weken veroorzaakten ze daar ook regelmatig overlast.
"Normaal gaan die jongens ergens bij elkaar zitten in een tent, maar dat kan nu niet," zegt een woordvoerder van de politie tegen de krant. "Thuis is ook geen mogelijkheid, omdat hun ouders er zijn. Dus wijken ze uit naar hotels."
Thymen Simons, manager van het Van der Valk Hotel Amsterdam Amstel, heeft regelmatig met feestende jongeren te maken. "De mensen die normaal in het park zouden rondhangen, proberen nu hetzelfde in hotels te doen", zegt hij tegen Het Parool.
Dan zeg ik donderdagavond. Ik verwacht wat rustigere dagen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik niet hoor.
Maar voorspellingen doen is hier de nieuwe trend.
Ik hoop dat we de weg naar beneden hebben ingeslagen. Of in ieder geval stabilisatie.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zeg ik donderdagavond. Ik verwacht wat rustigere dagen.
Wij hebben nog heel veel geluk gehad en de afgelopen 1.5 jaar een stuk of 10 reizen gemaakt door Europa, Zuid-Afrika, USA, Aruba/Curaçao en Dubai/ Australië die laatste viel dan grotendeels wel in het water door de pandemie maar nog wel een leuke tijd gehad.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, ik kan niet klagen, ik ben eigenlijk overal al geweest en ik heb niet hoeven wachten tot ik 65 was om de wereld te zien. Ruim huis, ruime tuin, Nederland begint Zuid Frans weer te krijgen dus zo erg afzien was het niet.
We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar dit vind ik erg naar om te lezen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Wij hebben nog heel veel geluk gehad en de afgelopen 1.5 jaar een stuk of 10 reizen gemaakt door Europa, Zuid-Afrika, USA, Aruba/Curaçao en Dubai/ Australië die laatste viel dan grotendeels wel in het water door de pandemie maar nog wel een leuke tijd gehad.
Erg blij dat we dat gedaan hebben ook en daar kunnen we nog wel even op teren, en mijn vrouw word waarschijnlijk geen 60 dus het heeft ook geen nut om te wachten daarmee.
zodra het weer enigszins veilig mogelijk is ( met een vaccin ) zijn we weer weg.
Ik ben blij te lezen dat jullie zo genoten hebben van het reizen. Hoop dat jullie snel het op kunnen pakken als 't vaccin er is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Wij hebben nog heel veel geluk gehad en de afgelopen 1.5 jaar een stuk of 10 reizen gemaakt door Europa, Zuid-Afrika, USA, Aruba/Curaçao en Dubai/ Australië die laatste viel dan grotendeels wel in het water door de pandemie maar nog wel een leuke tijd gehad.
Erg blij dat we dat gedaan hebben ook en daar kunnen we nog wel even op teren, en mijn vrouw word waarschijnlijk geen 60 dus het heeft ook geen nut om te wachten daarmee.
zodra het weer enigszins veilig mogelijk is ( met een vaccin ) zijn we weer weg.
Is ene bijzonder klein clubje jongeren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:38 schreef miss_sly het volgende:
Toch doet dit soort berichten:
[..]
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.html
me niet echt vermoeden dat de jongeren van nu onevenredig hard geraakt worden door deze crisis, massaal hun baan kwijt zijn en massaal eigenlijk liever wel fysiek onderwijs volgen.
Oké, dat is lichtelijk gechargeerd, maar ik vind het echt ver gaan.
Lijkt er wel op, zelfs de stabilisatie is al een enorm goed berichtquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:53 schreef Simmertje het volgende:
Hoop dat het deze week toch echt gaat gebeuren, daling van de cijfers
ik dacht in in eerste instantie, hoezo naar ? die reizen waren topquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar dit vind ik erg naar om te lezen.
ben er nu ook wel klaar mee, laat die cijfers gewoon maar zakken zodat iedereen ensigns normaal de feestdagen kan vieren maar ik heb er een hard hoofd inquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:53 schreef Simmertje het volgende:
Hoop dat het deze week toch echt gaat gebeuren, daling van de cijfers
Wel respect dat je er op deze manier naar kan kijken hoor. Denk dat er genoeg zouden zijn die een heel stuk negatiever en grimmiger in zo'n situatie zouden staan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik dacht in in eerste instantie, hoezo naar ? die reizen waren top![]()
Dat mijn vrouw niet oud word is gewoon een feit ( of de realiteit ), shit happens, ben nog blij dat ze er is !
Niet echt. De curve moet omlaag om de reguliere zorg weer op te kunnen pakken. Stabilisatie zal betekenen dat er nog strengere maatregelen komen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt er wel op, zelfs de stabilisatie is al een enorm goed bericht
stabilisatie begint het meequote:Op maandag 19 oktober 2020 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet echt. De curve moet omlaag om de reguliere zorg weer op te kunnen pakken. Stabilisatie zal betekenen dat er nog strengere maatregelen komen.
Weet je wat het rare is? Soms lees ik posts van je en denk ik: Daar ben ik het totaal niet mee eens, maar dan herinner ik me dit soort posts. Ik heb heel veel respect voor je hoe je knokt voor je gezin, maar ook de instelling die je hebt en hoop dat jullie zo snel mogelijk weer kunnen reizen!quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik dacht in in eerste instantie, hoezo naar ? die reizen waren top![]()
Dat mijn vrouw niet oud word is gewoon een feit ( of de realiteit ), shit happens, ben nog blij dat ze er is !
De #1000 is in zicht. Wie had dat verwacht?quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zeg ik donderdagavond. Ik verwacht wat rustigere dagen.
Thnx !quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je wat het rare is? Soms lees ik posts van je en denk ik: Daar ben ik het totaal niet mee eens, maar dan herinner ik me dit soort posts. Ik heb heel veel respect voor je hoe je knokt voor je gezin, maar ook de instelling die je hebt en hoop dat jullie zo snel mogelijk weer kunnen reizen!
Mocht je die kant nog niet op geweest zijn, reizen door Scandinavië vond ik echt geweldig.
Maar stabilisatie is geen 'enorm goed bericht'. Het is hopelijk een voorbode van een flinke daling.quote:
Dit jaquote:
Heb jij informatie die wij niet hebben? Voor zover ik weet wordt het als een groot probleem gezien dat de reguliere zorg nu flink is afgeschaald.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Voor de zorg is stabilisatie overigens ook nog wel te doen, ondanks berichtgeving. De enorme en ongecontroleerde groei in besmettingen moet iig gestopt
Met spreiding van zorgvragers kan dat primaquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar stabilisatie is geen 'enorm goed bericht'. Het is hopelijk een voorbode van een flinke daling.
Mocht op vrijdag topic #1000 bestaan zal ik 1 user zonder abo die post in dat topic (dus topic #1000) een 6 maand basic abonnement cadeau geven!quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:05 schreef Salina het volgende:
[..]
De #1000 is in zicht. Wie had dat verwacht?
Even de FOK Stats er bij gepakt. Kijkende naar de dagcijfers van de laatste maand komen we met ongeveer 1317 posts per dag (vandaag niet meegerekend) op plusminus 4,38 (4,4) delen per dag uit. Dan zou je (met nog 19 delen te gaan voor de 1000 bereikt wordt) uitkomen op 4,3 dagen om dat te bereiken.
Inclusief vandaag zou je dan uit kunnen komen op....vrijdagochtend of vrijdagmiddag (?), met vier hele dagen (ma tm do) plus 3/10e dag extra.
Er ligt wel een catch op de loer: deze gegevens zijn op basis van de dagcijfers van de afgelopen periode (1-10 tm 18-10).
Kijkende naar de afgelopen week (trend) kom je op een andere uitkomst (12.000 posts in de afgelopen 7 dagen = 1714 per dag = 5,7 delen (!) per dag). Dan zou je al uitkomen op...3,33 dagen om dat te bereiken. Dus...donderdagochtend?
Echter, de laatste paar dagen wordt er hier weer wat minder gepost. Dus het kan ook gewoon weer langer gaan duren dan donderdag of vrijdag.
FOK Stats
Het is niet reëel te verwachten dat het ineens naar beneden schiet, daar zal eerst stabilisatie aan vooraf gaan. Als dat nu echt gebeurt (afgelopen dagen vlakte het al af) dan is dat vind ik wel een enorm goed bericht.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar stabilisatie is geen 'enorm goed bericht'. Het is hopelijk een voorbode van een flinke daling.
De spreiding van de patiënten komt juist in het gedrag doordat de besmettingen veel meer dan tijdens de eerste golf verspreid over het land plaatsvinden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Met spreiding van zorgvragers kan dat prima
Is niet wenselijk, klopt, maar kan wel
Nog meer maatregelen heeft ook een bizar heftige impact op grote groepen mensen en is ook niet wenselijk
Eens. Verwachten dat we opeens met 1K per dag gaan zakken is niet realistisch. Je moet ergens beginnen hequote:Op maandag 19 oktober 2020 10:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is niet reëel te verwachten dat het ineens naar beneden schiet, daar zal eerst stabilisatie aan vooraf gaan. Als dat nu echt gebeurt (afgelopen dagen vlakte het al af) dan is dat vind ik wel een enorm goed bericht.
ze zullen meer naar de opnames en ic cijfers kijken daarvoorquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:11 schreef Predator40 het volgende:
wanneer gooien ze de horeca/sport weer open ?
onder de 2500 besmettingen per dag ?
Er wordt minder dan vorige golf samengewerkt tussen ziekenhuizen en andere zorginstellingen om patiënten van elkaar over te nemen en de niet nú nodige zorg af te schalen ja.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb jij informatie die wij niet hebben? Voor zover ik weet wordt het als een groot probleem gezien dat de reguliere zorg nu flink is afgeschaald.
Ik ben afwachtend en voorzichtig optimistisch. De indicaties dat een flinke daling ingezet zal worden zijn nog te mager. Amsterdam is nog steeds een brandhaard, de bewegingen van mensen nemen wel af maar niet veel, er is veel weerstand tegen de maatregelen en de impact van de laatste ronde maatregelen is nog onduidelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. Verwachten dat we opeens met 1K per dag gaan zakken is niet realistisch. Je moet ergens beginnen he
Moest even terugdenken hoe FOK!mods een apart subforum onzin vonden voor zo'n klein issue als een ziekte in Chinaquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:05 schreef Salina het volgende:
[..]
Even de FOK Stats er bij gepakt. Kijkende naar de dagcijfers van de laatste maand komen we met ongeveer 1317 posts per dag (vandaag niet meegerekend) op plusminus 4,38 (4,4) delen per dag uit. Dan zou je (met nog 19 delen te gaan voor de 1000 bereikt wordt) uitkomen op 4,3 dagen om dat te bereiken.
Inclusief vandaag zou je dan uit kunnen komen op....vrijdagochtend of vrijdagmiddag (?), met vier hele dagen (ma tm do) plus 3/10e dag extra.
Er ligt wel een catch op de loer: deze gegevens zijn op basis van de dagcijfers van de afgelopen periode (1-10 tm 18-10).
Kijkende naar de afgelopen week (trend) kom je op een andere uitkomst (12.000 posts in de afgelopen 7 dagen = 1714 per dag = 5,7 delen (!) per dag). Dan zou je al uitkomen op...3,33 dagen om dat te bereiken. Dus...donderdagochtend?
Echter, de laatste paar dagen wordt er hier weer wat minder gepost. Dus het kan ook gewoon weer langer gaan duren dan donderdag of vrijdag.
FOK Stats
https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelenquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:11 schreef Predator40 het volgende:
Ze gaan toch niet echt het beleid af laten hangen van de redelijk arbitraire aantallen aan testen en positieve testen die afgenomen worden? Dat zou bespottelijk zijn. Ik neem aan dat die routekaart vooral is om de mensen iets te geven waarvan ze denken dat het leidend is, terwijl op de achtergrond de beslissingen op heel andere gronden genomen worden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelen
Volgens de routekaart zou dat tussen de 150-250 positieve testen per 100.000 inwoners per week al kunnen. Dan zit je in elk geval onder de 44.500 positieve testen per week (~6350 per dag). Dus dat duurt sowieso nog wel even.
En het zal waarschijnlijk inderdaad niet het enige zijn waar ze naar kijken.
Die hebben nog wat goed te maken....quote:
Misschien moet je dit even doorgeven aan een Tweede Kamerlid, want de reguliere zorg wordt sterk afgeschaald en klaarblijkelijk zijn er mogelijkheden om de reguliere zorg wel degelijk doorgang te laten geven. Ik zou je als iemand die wacht op een afspraak in het ziekenhuis erg dankbaar zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt minder dan vorige golf samengewerkt tussen ziekenhuizen en andere zorginstellingen om patiënten van elkaar over te nemen en de niet nú nodige zorg af te schalen ja.
Dat kan, ook met minimale impact voor patiënten, nog echt heel veel meer ruimte geven
Spelen heel, heel veel belangen mee, niet allemaal even inzichtelijk
Maar bijvoorbeeld een maatschap chirurgie die toch graag alles door wil laten gaan vanuit hun instroom aan snijdbare patiënten. Die worden anders namelijk niet tot nauwelijks gecompenseerd dus moeten ook aan hun inkomsten denken.
Ziekenhuizen die Covid patiënten proberen af te houden voor overname omdat dat druk geeft op personeel en weinig geld oplevert in geheel.
Alles speelt mee, niet altijd in belang van pandemie aanpak of beste voor de patiënt
Geen idee maar het zou wel goed zijn denk ik om heel duidelijk te hebben wanneer maatregelen strenger worden of versoepelen. Desnoods met een grote 'laadbalk' op de website ofzoquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze gaan toch niet echt het beleid af laten hangen van de redelijk arbitraire aantallen aan testen en positieve testen die afgenomen worden? Dat zou bespottelijk zijn. Ik neem aan dat die routekaart vooral is om de mensen iets te geven waarvan ze denken dat het leidend is, terwijl op de achtergrond de beslissingen op heel andere gronden genomen worden.
Vast niet, want die scholieren zitten nu in Amsterdamse hotels feest te vieren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:22 schreef StateOfMind het volgende:
De laatste paar dagen lijkt de groei idd iets af te nemen, maar laten we niet te vroeg juichen.
Ik ben verder wel benieuwd of het gegeven dat de vorige week een deel van de scholen vakantie had, en deze week het andere deel van de scholen, nog zijn invloed heeft op de cijfers.
Dit zijn excessen en echt niet iedereen is zo. Mijn man heeft twee zonen van begin 20 en die houden zich heel netjes aan de maatregelen en gaan niet naar feesten of flikken niet dit soort dingen. Alleen dit soort berichten haalt wel de media.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:38 schreef miss_sly het volgende:
Toch doet dit soort berichten:
[..]
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)gelen-in-belgie.html
me niet echt vermoeden dat de jongeren van nu onevenredig hard geraakt worden door deze crisis, massaal hun baan kwijt zijn en massaal eigenlijk liever wel fysiek onderwijs volgen.
Oké, dat is lichtelijk gechargeerd, maar ik vind het echt ver gaan.
Dat denk ik ook. Er wordt hier vaak gesproken over jongeren alsof het egoïsten zijn die voortdurend in een onmiddellijk nu leven. Ik was zelf in ieder geval niet zo als tiener en twintiger.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit zijn excessen en echt niet iedereen is zo. Mijn man heeft twee zonen van begin 20 en die houden zich heel netjes aan de maatregelen en gaan niet naar feesten of flikken niet dit soort dingen. Alleen dit soort berichten haalt wel de media.
Tweede kamer heeft vrij weinig te zeggen over zorguitvoerders wat dit betreft.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien moet je dit even doorgeven aan een Tweede Kamerlid, want de reguliere zorg wordt sterk afgeschaald en klaarblijkelijk zijn er mogelijkheden om de reguliere zorg wel degelijk doorgang te laten geven. Ik zou je als iemand die wacht op een afspraak in het ziekenhuis erg dankbaar zijn.
Het aantal positieve testen zegt idd niet zo veel. Stel je woont in een dunbevolkt land en in een afgelegen boerderij wonen 2 ouders en 8 kinderen dan zal bij één besmetting de boel in lockdown gaan zonder dat ze de andere gezinsleden nog laten testen. Administratief worden die dan niet geregistreerd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze gaan toch niet echt het beleid af laten hangen van de redelijk arbitraire aantallen aan testen en positieve testen die afgenomen worden? Dat zou bespottelijk zijn. Ik neem aan dat die routekaart vooral is om de mensen iets te geven waarvan ze denken dat het leidend is, terwijl op de achtergrond de beslissingen op heel andere gronden genomen worden.
Joh, dat snap ik volkomen dat je dat nog mee wilt pikken met je vrouw. Sterkte! Hopelijk kan het snel weer.quote:Op maandag 19 oktober 2020 09:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Fucking hell, dat zijn een hoop kleine letters.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelen
Volgens de routekaart zou dat tussen de 150-250 positieve testen per 100.000 inwoners per week al kunnen. Dan zit je in elk geval onder de 44.500 positieve testen per week (~6350 per dag). Dus dat duurt sowieso nog wel even.
En het zal waarschijnlijk inderdaad niet het enige zijn waar ze naar kijken.
Klopt. En ook ik begin me daar steeds meer aan te ergeren. Ik begrijp heus wel dat het voor de media vast minder "interessant" is om een bericht te publiceren in de trant van 'heel veel jongeren houden zich wél aan de maatregelen en gaan niet naar illegale feesten', maar het stoort me echt dat je dat soort dingen dus nooit leest.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit zijn excessen en echt niet iedereen is zo. Mijn man heeft twee zonen van begin 20 en die houden zich heel netjes aan de maatregelen en gaan niet naar feesten of flikken niet dit soort dingen. Alleen dit soort berichten haalt wel de media.
Ja, maar versoepelen en verstrengen zouden bijvoorbeeld toch ook op andere gronden moeten gaan, zou ik denken. Je verstrengt als de trend stijgend is en je bepaalde grenswaardes overschrijdt, maar de andere kant op hoeft dat niet hetzelfde te gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen idee maar het zou wel goed zijn denk ik om heel duidelijk te hebben wanneer maatregelen strenger worden of versoepelen. Desnoods met een grote 'laadbalk' op de website ofzoZodat mensen echt het idee hebben dat het van iedereen samen afhangt wat er gaat gebeuren.
Maak hem wel even SMART dan. Je zegt: "op vrijdag". Hoe definieer je dat?quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mocht op vrijdag topic #1000 bestaan zal ik 1 user zonder abo die post in dat topic (dus topic #1000) een 6 maand basic abonnement cadeau geven!
We hebben best even gestreden voor een eigen subforum. Een aantal users (waaronder Za) en een specifieke mod als ik me goed herinner. @Tjacka.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moest even terugdenken hoe FOK!mods een apart subforum onzin vonden voor zo'n klein issue als een ziekte in China
Versoepeling gaat echt niet puur op dashboard alleen afquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar versoepelen en verstrengen zouden bijvoorbeeld toch ook op andere gronden moeten gaan, zou ik denken. Je verstrengt als de trend stijgend is en je bepaalde grenswaardes overschrijdt, maar de andere kant op hoeft dat niet hetzelfde te gaan.
Op vrijdag is op vrijdag, dus vanaf 0:00 tot 23:59. 24 uur de kans om op die dag topic 1000 te halen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:30 schreef Salina het volgende:
[..]
Maak hem wel even SMART dan. Je zegt: "op vrijdag". Hoe definieer je dat?
Specifiek: wil je dat vrijdagochtend 0:00 het 1000e deel er al is, of mag het ook nog vrijdagavond 23:59 gehaald worden?
Als je gratis abo's gaat uitdelen moet je hem even specificeren denk ik, anders gaat er ruis komen wellicht.
Hier het topic: FB / Coronavirus subforumquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:30 schreef Salina het volgende:
[..]
We hebben best even gestreden voor een eigen subforum. Een aantal users (waaronder Za) en een specifieke mod als ik me goed herinner. @:Tjacka.
Kudos iedereen voor het levendig en boeiend houden van dit subforum (en deze topicreeks).![]()
Misschien hebben ze last van dezelfde shit algoritmes op Youtube die ze voorschotelen 'dat het allemaal wel meevalt en het is toch gewoon een griepje huh-huh-huh'.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt. En ook ik begin me daar steeds meer aan te ergeren. Ik begrijp heus wel dat het voor de media vast minder "interessant" is om een bericht te publiceren in de trant van 'heel veel jongeren houden zich wél aan de maatregelen en gaan niet naar illegale feesten', maar het stoort me echt dat je dat soort dingen dus nooit leest.
Ook als ik kijk naar hoe vele ouderen zich gedragen dan denk ik wel eens, is het een omgekeerde wereld ofzo? Geen afstand houden, gewoon rakelings langs je lopen ondanks dat er genoeg ruimte is, zonder mondkapje een drukke winkel binnenlopen etc. Ik heb genoeg 60 plussers dat zien doen de afgelopen weken, waardoor ik echt een beetje eengevoel kreeg richting de ouderen....
quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dit excessen en zijn niet alle jongeren zo. Ik vind het echter toch een vreemde situatie. Het artikel suggereert dat het vooral jongeren zijn die nog bij de ouders wonen. Je zou toch verwachten dat deze ouders daar ook iets van vinden en het met hun kinderen hebben over de redenen waarom dit nu echt geen goed idee is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Er wordt hier vaak gesproken over jongeren alsof het egoïsten zijn die voortdurend in een onmiddellijk nu leven. Ik was zelf in ieder geval niet zo als tiener en twintiger.
Het testbeleid is juist een prima voorbeeld van hoe onder politieke druk afgeweken werd van bestaande procedures.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Tweede kamer heeft vrij weinig te zeggen over zorguitvoerders wat dit betreft.
Die zijn zich ervan bewust hoor, de zenuwachtige handelingen en persconferenties spreken toch voor zich denk ik. Er is geen centrale aansturing nu en ook op korte termijn niet mogelijk in dit systeem.
Ja ingericht op de ideale situatie, en zoveel decentraal en eigen verantwoordelijkheid. Plus deels ondernemerschap/commercieel.
Testbeleid zelfs verhaal trouwens.
Is het aantal posts per dag ook gecorreleerd aan het aantal besmettingen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:05 schreef Salina het volgende:
[..]
FOK Stats
Er blijken een hoop mensen rond te lopen in een soort parallelle werkelijkheid, en daarnaast zie je nu heel duidelijk hoe mensen niet in staat zijn hun normale "scenario" te veranderen en dat is ook veel sterker bij ouderen (gemiddeld dan).quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt. En ook ik begin me daar steeds meer aan te ergeren. Ik begrijp heus wel dat het voor de media vast minder "interessant" is om een bericht te publiceren in de trant van 'heel veel jongeren houden zich wél aan de maatregelen en gaan niet naar illegale feesten', maar het stoort me echt dat je dat soort dingen dus nooit leest.
Ook als ik kijk naar hoe vele ouderen zich gedragen dan denk ik wel eens, is het een omgekeerde wereld ofzo? Geen afstand houden, gewoon rakelings langs je lopen ondanks dat er genoeg ruimte is, zonder mondkapje een drukke winkel binnenlopen etc. Ik heb genoeg 60 plussers dat zien doen de afgelopen weken, waardoor ik echt een beetje eengevoel kreeg richting de ouderen....
Het lijkt me dat er sprake is van een causale relatie: hoe meer we posten, hoe meer de bemettingen omhoog gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is het aantal posts per dag ook gecorreleerd aan het aantal besmettingen?
Dan denk ik bij mezelf echt: dan heb je echt geen fuck meegemaakt, nooit echte problemen gekend en ben je gewoon een verwend nest. En wil ik ze allemaal naar een IC sturen om met eigen ogen te zien wat de ziekte aan kan richten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:37 schreef Qarrad het volgende:
Het is ook schokkend om te zien hoeveel mensen niet beseffen wat een luxe is en wat echt een basisbehoefte. En dan weer de verzachtende aantekening: mensen kunnen die luxe-dingen zoals horeca-bezoek, (verjaardags)feestjes en vakantie best uitstellen, maar daar zit wel aan vast dat er een eindstreep moet zijn of hele zware, directe consequenties.
Dus als we stoppen met posten gaat het aantal besmettingen ook naar 0? Direct dit subforum dichtgooien!quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er sprake is van een causale relatie: hoe meer we posten, hoe meer de bemettingen omhoog gaan.
quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er sprake is van een causale relatie: hoe meer we posten, hoe meer de bemettingen omhoog gaan.
oh oh postings zijn besmettelijk, snel mee stoppen danquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deels zeker wel, denk ik. Maar ook deels met de getroffen maatregelen. Die dan weer correleren met het aantal besmettingen uiteraard.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is het aantal posts per dag ook gecorreleerd aan het aantal besmettingen?
De microfoon in m'n webcam heeft een mondkapje op, I'm safe.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh oh postings zijn besmettelijk, snel mee stoppen dan![]()
Zoals eerder aangegeven ben ik absoluut geen voorstander van dit soort routekaarten, omdat je handelt op basis van arbitraire cijfers en niet acteert daar waar het probleem zit. Toch zou ik het ook bespottelijk vinden als ze nu niet acteren op basis van de routekaart. Dit zal het wantrouwen in de overheid bij een groep waar dit toch als groot is alleen maar voeden. Ze zeggen dit en ze doen dat.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ik nog wedstrijden speel dit jaar.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:11 schreef Predator40 het volgende:
Waarom?quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
Heimwee naar Juliana
zonder de besmettingsgrafiek bij de hand te hebben, ik zie wel degelijk een correlatie. De piekjes van de persmomenten missen, maar het 7-daags gemiddelde lijken overeen te komen met de opnames in de ziekenhuizen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Deels zeker wel, denk ik. Maar ook deels met de getroffen maatregelen. Die dan weer correleren met het aantal besmettingen uiteraard.
Je ziet regelmatig een piek op dagen dat er nieuwe (grote) maatregelen zijn getroffen, zoals recent op bijvoorbeeld 13 oktober en 28 september.
Heb de grafieken van de besmettingen even niet bij de hand, maar hier de grafieken van respectievelijk het subforum en de topicreeks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zorgbeleid, daar ben in kritisch over, niet over zorgverlenersquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het testbeleid is juist een prima voorbeeld van hoe onder politieke druk afgeweken werd van bestaande procedures.
Ik deel je cynische kijk op de zorg niet. Ongetwijfeld zullen commerciële belangen een rol spelen, maar ik zie vooral artsen die graag de reguliere zorg doorgang willen laten geven en worstelen met het moeten prioriteren van Covid-patiënten.
Ja, maar ja, Lubach had zo'n kek itempje waarin hij zo mooi uiteenzette dat we moeten doen wat ze in Ierland doen, en toen was het volk om en moest de regering daar wel in meegaan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zoals eerder aangegeven ben ik absoluut geen voorstander van dit soort routekaarten, omdat je handelt op basis van arbitraire cijfers en niet acteert daar waar het probleem zit. Toch zou ik het ook bespottelijk vinden als ze nu niet acteren op basis van de routekaart. Dit zal het wantrouwen in de overheid bij een groep waar dit toch als groot is alleen maar voeden. Ze zeggen dit en ze doen dat.
Beter hadden ze die hele routekaart weggelaten, maar nu hij is, kun je hem niet meer negeren.
Kan eigenlijk weg.quote:
De besmettingscijfers zijn niet arbitrair. Ja, je moet ze in context interpreteren, bijv. in relatie tot andere cijfers. Maar ze zijn niet arbitrair.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zoals eerder aangegeven ben ik absoluut geen voorstander van dit soort routekaarten, omdat je handelt op basis van arbitraire cijfers en niet acteert daar waar het probleem zit. Toch zou ik het ook bespottelijk vinden als ze nu niet acteren op basis van de routekaart. Dit zal het wantrouwen in de overheid bij een groep waar dit toch als groot is alleen maar voeden. Ze zeggen dit en ze doen dat.
Beter hadden ze die hele routekaart weggelaten, maar nu hij is, kun je hem niet meer negeren.
door lubach ? lijkt mij echt stug hoorquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar ja, Lubach had zo'n kek itempje waarin hij zo mooi uiteenzette dat we moeten doen wat ze in Ierland doen, en toen was het volk om en moest de regering daar wel in meegaan.
Bea was ook een totaal ander mens dan haar zoon. Wim-Lex valt me inderdaad de laatste tijd ook een beetje tegen. Dan moet ik toch weer een beetje denken aan het Prins Pils imago wat hij had. Misschien moet-ie nog steeds groeien in zijn rol. Momenteel is Maxima zijn voice of reason en hijzelf nog niet echt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Kan eigenlijk weg.
Een foto bij de Watersnood van 1953
Hoort bij een ander topic.
Maar het toont de tegenstelling tussen Juliana en Wim-Lex als het gaat om verbondenheid met het volk.
Het is net zo arbitrair als een maximum snelheid bepalen bij een bepaalde weg of deze snelheid aanpassen agv bijvoorbeeld gladheid.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
"groeien in zijn rol".......quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bea was ook een totaal ander mens dan haar zoon. Wim-Lex valt me inderdaad de laatste tijd ook een beetje tegen. Dan moet ik toch weer een beetje denken aan het Prins Pils imago wat hij had. Misschien moet-ie nog steeds groeien in zijn rol. Momenteel is Maxima zijn voice of reason en hijzelf nog niet echt.
Fijn te horen dat besmettingscijfers niet arbitrair zijn. Ik kan jouw reactie alleen niet zo goed plaatsten. Nadat ik mijn post nog drie keer heb nagelezen, kom ik toch tot de conclusie dat ik het woord besmettingscijfers nergens heb gebruikt. Ik heb het over cijfers, de cijfers op de routekaart. Het is volstrekt arbitrair dat je bij x besmetting niet meer aan contactsporten mag doen en niet bi x besmettingen +500 of -500. Of dat de horeca dicht moet bij y besmettingen en niet bij y besmetting +750 of -750.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De besmettingscijfers zijn niet arbitrair. Ja, je moet ze in context interpreteren, bijv. in relatie tot andere cijfers. Maar ze zijn niet arbitrair.
in april dit jaar waren er al goede apps die ze zo konden "kopieren"quote:
Zo zie je, een lockdown helpt gewoon. Ondanks dat het weer vele andere nadelen met zich meeneemt, waarvan we ons inmiddels denk ik ook wel bewust zijnquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |