Het punt is dat met dat soort het gevallen het erom kan gaan dat iemand ergens belang bij heeft en daardoor dingen er door drukt. In bijna alle gevallen gaat het om geld en/of macht. Maar dan vooral macht binnen de eigen kring.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:01 schreef ijs_beer het volgende:
Laat ik zeggen dat ik wel geloof dat er rond die Irak oorlog vuile spelletjes zijn gespeeld (er waren immers geen massavernietigingswapens, en dat wisten de Amerikanen vooraf) maar dat het vooral ging om de olie.
Dus, de enige complottheorie waar ik in geloof, is eigenlijk geen complottheorie. (Behalve dat oliegedeelte dan, maar zo absurd is dat ook niet)
![]()
![]()
![]()
#complotgek_beer
Desondanks zorgelijk dat een deel van de bevolking de obscuriteitsvortex wordt meegezogen.
Dus hij vindt dat hij zijn uitkering niet zou moeten krijgen?quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:28 schreef BillDauterive het volgende:
De ex van een vriendin van me is een hele aardige vent, maar ziet de wereld ook heel anders dan ik doe. Hij kijkt standaard naar Russia Today, want NOS is fake news. Hij lacht me uit als ik zeg dat ik daar graag naar kijk.
Hij heeft een wajong uitkering en zegt "dat dat bedacht is door de linkse partijen, zodat mensen die wajong ontvangen er op blijven stemmen". Zelf weet hij het beter en stemt hij op FvD.
Het verschil tussen correlatie en causaliteit is voor veel mensen heel moeilijk. Daardoor krijg je vaak van die vreemde conclusies.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Hmja, klopt. En dat er wel correlatie is wil nog steeds niet per se iets zeggen
[ afbeelding ]
Dat blijft mij altijd verbazen ja. De harde schreeuwers staan zich altijd voor dat ze tegen de elite zijn. Maar vervolgens lopen ze keihard aan achter een van de meest elitaire politici die er zijn. Hetzelfde geldt in Amerika dat ze het zo belangrijk vinden dat Trump niet bij de politieke elite hoort, dat ze het opeens geen enkel probleem vinden dat hij uit de rijke elite komt.quote:
Gelukkig heb ik dat in familie en vriendenkring niet. En in kennissen en collega kring eigenlijk ook weinig.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:15 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Vervelend altijd ja. Dit had ik ook wel met een aantal familieleden. Blij dat ik die tegenwoordig wat minder zie.Scheelt een hoop zuur.
Lange Frans is al een keer eerder voorbij gekomen ja. Was toen ook wel in het nieuws dat die twee gewoon doodleuk aan het filosoferen waren over het doodschieten van Rutte.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:20 schreef molloot200 het volgende:
Sommige mensen moet je qua complotdenken ook echt niet de aandacht geven. En aan de andere kant brengt het ook wel leuk leedvermaak om te kijken hoe men je probeert te overtuigen van onmogelijke “waarheden”. Aan de andere kant kan het ontzettend gevaarlijk zijn ook, zie ook de podcast van Lange Frans over Rutte en “z’n karma” (waar ik overigens hier in de SC al iets over heb gelezen een tijdje terug).
Dat wel, maar hij vindt dat het maar een trucje van de linkse partijen is, zodat ze meer stemmen krijgen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Dus hij vindt dat hij zijn uitkering niet zou moeten krijgen?
Ondertussen uiteraard wel met open armen die Wajong uitkering ontvangen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:28 schreef BillDauterive het volgende:
De ex van een vriendin van me is een hele aardige vent, maar ziet de wereld ook heel anders dan ik doe. Hij kijkt standaard naar Russia Today, want NOS is fake news. Hij lacht me uit als ik zeg dat ik daar graag naar kijk.
Hij heeft een wajong uitkering en zegt "dat dat bedacht is door de linkse partijen, zodat mensen die wajong ontvangen er op blijven stemmen". Zelf weet hij het beter en stemt hij op FvD.
Met of zonder rum?quote:
Brave iew World?quote:
De vraag blijft staan: met of zonder rum?quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:49 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nu met een crackertje met zalmsalade
(nog) zonderquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:49 schreef H_T het volgende:
[..]
De vraag blijft staan: met of zonder rum?
Ik denk dat Koen geen piraat is!quote:
Misschien een beetje rum erin en gaan.quote:
Pizza gate? Die term heb ik gemist geloof ikquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:56 schreef Redefine het volgende:
Nog een laatste puntje (tenzij er nog wat discussies komen) over de complotbubble. Het meeste kende ik wel. Ik verbaasde mij er alleen over dat Pizza Gate blijkbaar in Nederland ook opeens een 'ding' is. Ik dacht dat dit toch vooral een Amerikaans complot is...
Wat ik daarbij vooral zie is dat bepaalde mensen die anderen op willen zetten tegen de huidige samenleving/regering andere mensen ertegen willen ophitsen. Of ze zijn zelf heel erg anti de huidige maatschappij dat ze iets bedacht hebben om meer mensen mee te krijgen. Want wat is er meer verbindend dan tegen pedofilie zijn?
Er zijn weinig mensen voor. De meeste mensen (ook als ze geen kinderen hebben) zullen bij geweld tegen kinderen en al helemaal bij seksueel geweld tegen kinderen, de kwaadheid en afschuw (terecht) heel snel voelen opborrelen. En als er dan een complot is waar dit een rol speelt, zul je sneller mensen meekrijgen in jouw verhaal (uiteraard dan alsnog alleen de mensen die er ontvankelijk voor zijn). Dus wel iets wat er dan heel bewust wordt ingegooid.
En dat hele idee van de rijke elite die kinderbloed drinken om jonger te blijven. Dat is toch wel zo'n typische mythe/legende die al eeuwenlang bestaat
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pizzagatequote:Op zondag 18 oktober 2020 23:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Pizza gate? Die term heb ik gemist geloof ik
Op maandag 19 oktober 2020 00:00 schreef Redefine het volgende:| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |