abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195781727
Azerbeidzjan zou weer grote hoeveelheden tanks buitgemaakt hebben.

Ik zeg 'zou', want misschien tonen ze tanks die ze eerder buitgemaakt hebben.

twitter
pi_195782664
twitter
pi_195782707
twitter

twitter

twitter

twitter
pi_195783129
De Lachin corridor is tot aan 10 km genaderd.
pi_195783366
Dit is een pro-Armeense journalist.

Omdat hij vertelt dat het niet goed gaat voor Armenië, wordt hij hard aangevallen door zijn Armeense volgers.

twitter

Wat voorbeelden:

twitter

twitter

Deze twitteraar denkt dat Armenië Jabrail in het Zuid-Oosten heeft teruggepakt.

:')

twitter
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:56:59 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195783409
quote:
Waarom post je continu alleen filmpjes van de Azerbeidzjaanse kant? De indruk die je hiermee wekt is dat het een éénzijdig conflict is en de Azerbeidzjanen niet dezelfde dingen hebben gedaan. Voor elke post die jij plaatst kan er een slachting in Azerbeidzjan tegenover worden gezet.

Daarnaast beweert de journalist in het door jou vaak aangehaalde filmpje helemaal niet dat dorpen bewust zijn vernietigd.
pi_195783444
twitter
pi_195783834
Nieuwe territoriale winst voor Azerbeidzjan.

donderdag 22 oktober 2020 @ 13:40:27 #209
396550 Richestorags
pi_195784181
quote:
I call bullshit. Armenië en NK samen hebben 550 T-72's volgens Wikipedia. Dit is 6 procent van het totale arsenaal in één dag. Laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat de helft van alle tanks in NK is. Dat zijn er 275. Dan is 12 procent van het totale NK arsenaal in één dag vernietigd en met deze rate is het met 8,5 dag gedaan.

Het conflict duurt nu 3 weken en 4 dagen. Dit is 25 dagen. Dus zelfs als het 3 keer zo sloom zou gaan is NK nu door al haar tanks heen.

Armenië heeft 93 BMP1 en 2 modellen. NK heeft er in totaal 20. Het totaal is dus 113. 9 vernietigde BMP's in één dag is dus 8 procent van het totale arsenaal. Met deze rate zouden Armenië en NK in 12,5 dagen door hun totale BMP arsenaal zijn. Yeah...

Mocht het kloppen, dan heeft Armenië wel een serieus probleem. En moet Rusland aan oplossingen gaan denken om TB2 drones neer te kunnen gaan halen.
pi_195784525
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

I call bullshit. Armenië en NK samen hebben 550 T-72's volgens Wikipedia. Dit is 6 procent van het totale arsenaal in één dag. Laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat de helft van alle tanks in NK is. Dat zijn er 275. Dan is 12 procent van het totale NK arsenaal in één dag vernietigd en met deze rate is het met 8,5 dag gedaan.

Het conflict duurt nu 3 weken en 4 dagen. Dit is 25 dagen. Dus zelfs als het 3 keer zo sloom zou gaan is NK nu door al haar tanks heen.

Armenië heeft 93 BMP1 en 2 modellen. NK heeft er in totaal 20. Het totaal is dus 113. 9 vernietigde BMP's in één dag is dus 8 procent van het totale arsenaal. Met deze rate zouden Armenië en NK in 12,5 dagen door hun totale BMP arsenaal zijn. Yeah...

Mocht het kloppen, dan heeft Armenië wel een serieus probleem. En moet Rusland aan oplossingen gaan denken om TB2 drones neer te kunnen gaan halen.
Dat lijstje is van 2 dagen, niet 1 dag. En uiteraard zullen ze op de ene dag meer kapot schieten dan op een ander dag.

Of het lijstje verder klopt, geen idee.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:43:41 #211
396550 Richestorags
pi_195785612
Rusland laat even zien wie de baas is :7

twitter
pi_195786146
quote:

[..]

33 tanks in 2 dagen. Dus 3% per dag. Dan zijn ze in 33 dagen door hun tanks heen. Stijn Mitzer houdt de cijfers bij. Hij is een Nederlander die bijdraagt aan Bellincat. En de ene dag gaan er meer kapot dan de andere dag.

https://www.nknews.org/content_author/stijn-mitzer/

Hier heb je de volledige lijst waar video of foto bewijzen voor zijn. Armenië zou 141 tanks verloren hebben. Dat is een derde van hun totale arsenaal.

https://www.oryxspioenkop(...)no-karabakh.html?m=1

Stel je trekt dit door naar het aantal militairen. Armenië heeft 50.000 militairen. Dan zou Armenië 17.000 militairen verloren hebben (dood of gewond). Stel er zijn 50.000 vrijwillers en ze zijn een derde verloren, dan gaat het om in totaal 33.000 Armeense verliezen. Dit zal natuurlijk niet kloppen. Laten we naar de aantallen kijken die Armenië opgeeft: 700. Dit zou 1,4% van het totale leger zijn. Als we de vrijwilligers erbij optellen (waarbij we uitgaan van 50.000 vrijwilligers) dan gaat het om 0,7%.

Azerbeidzjan zou volgens Armenië 6000 soldaten verloren hebben. Dan gaat de oorlog dus fantastisch voor Armenië. Armenië is dan aan het winnen.
pi_195786211
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:43 schreef Richestorags het volgende:
Rusland laat even zien wie de baas is :7

[ twitter ]
Iran zou lucht en land afgesloten hebben voor Armenië. Ik weet niet wat daarvan klopt.
pi_195786266
quote:

[..]

tanks , bmp's en de rest van al die zooi is niets waard. Zolang die drones boven ons hoofd zweven is het allemaal sitting-ducks ready to get destroyed. Tanks en andere gepantserde wagens heb je tegenwoordig niks meer aan bij een conventionele land tegen land oorlog waarbij gebruik gemaakt wordt van hightechnology drones.

TB2 drones is inderdaad het grootste probleem die we hebben. Russische wapens konden daar ook bijna tot niets tegen inbrengen in Libië en Syrië. En nu weer in Armenië. En ik denk persoonlijk wel dat het klopt want bijna 50% van al onze grondgebied die we hadden afgepakt van Azerbaijan in de jaren 90', is momenteel weer opnieuw onder de controle van turken.

Vergeet trouwens niet dat er een aanvoerlijn is voor Armenië vanuit Iran. Iran en Rusland sturen gepantserde militaire voertuigen aan ons.

[ Bericht 2% gewijzigd door sausjederbij op 22-10-2020 15:08:53 ]
  donderdag 22 oktober 2020 @ 16:06:16 #215
396550 Richestorags
pi_195787987
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:03 schreef sausjederbij het volgende:

[..]

tanks , bmp's en de rest van al die zooi is niets waard. Zolang die drones boven ons hoofd zweven is het allemaal sitting-ducks ready to get destroyed. Tanks en andere gepantserde wagens heb je tegenwoordig niks meer aan bij een conventionele land tegen land oorlog waarbij gebruik gemaakt wordt van hightechnology drones.

TB2 drones is inderdaad het grootste probleem die we hebben. Russische wapens konden daar ook bijna tot niets tegen inbrengen in Libië en Syrië. En nu weer in Armenië. En ik denk persoonlijk wel dat het klopt want bijna 50% van al onze grondgebied die we hadden afgepakt van Azerbaijan in de jaren 90', is momenteel weer opnieuw onder de controle van turken.

Vergeet trouwens niet dat er een aanvoerlijn is voor Armenië vanuit Iran. Iran en Rusland sturen gepantserde militaire voertuigen aan ons.
Interessant artikel. En het klopt helemaal.
https://foreignpolicy.com(...)-azerbaijan-armenia/

Deze ook:

https://rusi.org/publicat(...)sensors-not-shooters

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 22-10-2020 16:11:52 ]
pi_195789210
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom post je continu alleen filmpjes van de Azerbeidzjaanse kant? De indruk die je hiermee wekt is dat het een éénzijdig conflict is en de Azerbeidzjanen niet dezelfde dingen hebben gedaan. Voor elke post die jij plaatst kan er een slachting in Azerbeidzjan tegenover worden gezet.

Daarnaast beweert de journalist in het door jou vaak aangehaalde filmpje helemaal niet dat dorpen bewust zijn vernietigd.
Dit hele draadje is pro Azerbeidzjan en daarom niet interessant. Armeense berichtgeving is ook niet echt state of the art en veel filmpjes produceren de Armeense journalisten niet meer. Ben dus maar gestopt het conflict te volgen. Azerbeidzjan zal wel winnen en dan krijgen we een guerilla-oorlog tot in lengte van jaren.
pi_195789250
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:03 schreef sausjederbij het volgende:

[..]

Dat is onjuist. Om land te veroveren en te bezetten heb je nog steeds tanks nodig. Dit las ik hier pas in een artikel van een of andere militaire strateeg..ben zijn naam kwijt.
pi_195789577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is onjuist. Om land te veroveren en te bezetten heb je nog steeds tanks nodig. Dit las ik hier pas in een artikel van een of andere militaire strateeg..ben zijn naam kwijt.
Drones zoals die TB2's die behoorlijk onschendbaar zijn voor luchtverdediging raketten is voldoende. Je hebt geen tanks en andere zooi meer nodig. Als je maar zulke drones hebt is het voldoende. Zet gewoon drones boven het gebied dat je hebt veroverd. Ook soldaten zijn hierdoor overbodig geworden , zolang je maar genoeg drones op voorraad hebt en het liefst zelf produceert met een hightechnology drone industrie.
pi_195789657
Heel misleidend. Ze hebben een afbeelding geplaatst van Karabakh en de 7 omringende regio's. Ze doen alsof de Armeniërs in het hele gebied een meerderheid vormden. In werkelijk vormden de Armeniërs alleen in Karabakh een meerderheid. In het hele gebied vormden de Azerbeidzjanen een overgrote meerderheid. 1 miljoen inwoners waarvan 850.000 Azerbeidzjanen en 150.000 Armeniërs. Dus 85% was Azerbeidzjaans.

Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 17:31:28 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195789753
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:20 schreef sausjederbij het volgende:

[..]

Drones zoals die TB2's die behoorlijk onschendbaar zijn voor luchtverdediging raketten is voldoende. Je hebt geen tanks en andere zooi meer nodig. Als je maar zulke drones hebt is het voldoende. Zet gewoon drones boven het gebied dat je hebt veroverd. Ook soldaten zijn hierdoor overbodig geworden , zolang je maar genoeg drones op voorraad hebt en het liefst zelf produceert met een hightechnology drone industrie.
je kunt ze toch gewoon neerschieten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195789764
quote:
83s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt ze toch gewoon neerschieten?
Dat is het probleem nou juist. Bijna onmogelijk. Als ik moet kiezen tussen een vijandig TB2 drone en/of een soldaat dan kies ik voor die soldaat. Die maai ik zo neer.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 17:39:55 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195789899
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:32 schreef sausjederbij het volgende:

[..]

Dat is het probleem nou juist. Bijna onmogelijk. Als ik moet kiezen tussen een vijandig TB2 drone en/of een soldaat dan kies ik voor die soldaat. Die maai ik zo neer.
wat een onzin, hij vliegt relatief laag en heel erg langzaam, als je het gebied verzadigd met MANPADS dan kom je al een heel eind gok ik zomaar

probleem is dat Azerbeijan zich heeft voorbereid en bewapend voor een oorlog met Armenie terwijl Armenie zich vooral achter de Russen heeft verscholen en de Russen zijn ff te druk met andere dingen
pi_195789964
quote:
83s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat een onzin, hij vliegt relatief laag en heel erg langzaam, als je het gebied verzadigd met MANPADS dan kom je al een heel eind gok ik zomaar

probleem is dat Azerbeijan zich heeft voorbereid en bewapend voor een oorlog met Armenie terwijl Armenie zich vooral achter de Russen heeft verscholen en de Russen zijn ff te druk met andere dingen
Jij spreekt over MANPADS terwijl ik over S-300 spreek. Meerdere van deze hoog technologie lanceersystemen zijn vernietigd door die drones. Daarom geloof ik dit wat jij beweert niet. Als S-300 lanceersystemen die drones niet kan tegenhouden dan weet ik het ook niet meer. Rusland is momenteel ook aan het onderzoeken hoe ze die drones moeten neerhalen. Blijkbaar is er nog geen wapen die dat wel (met gemak) kan.
pi_195790010
Dat azerbaijan al die gebieden nu al zo snel heeft veroverd is gewoon door die drones die we maar niet kunnen neerhalen.

Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 17:47:49 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195790050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:43 schreef sausjederbij het volgende:

[..]

Jij spreekt over MANPADS terwijl ik over S-300 spreek. Meerdere van deze hoog technologie lanceersystemen zijn vernietigd door die drones. Daarom geloof ik dit wat jij beweert niet. Als S-300 lanceersystemen die drones niet kan tegenhouden dan weet ik het ook niet meer. Rusland is momenteel ook aan het onderzoeken hoe ze die drones moeten neerhalen. Blijkbaar is er nog geen wapen die dat wel (met gemak) kan.
s300 is bedoeld om supersonische raketten en vliegtuigen uit de lucht te plukken

dat is alsof je met een bijl op een vlieg in probeert te hakken terwijl je eigenlijk een vliegenmepper nodig hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')