Waarom post je continu alleen filmpjes van de Azerbeidzjaanse kant? De indruk die je hiermee wekt is dat het een éénzijdig conflict is en de Azerbeidzjanen niet dezelfde dingen hebben gedaan. Voor elke post die jij plaatst kan er een slachting in Azerbeidzjan tegenover worden gezet.quote:
I call bullshit. Armenië en NK samen hebben 550 T-72's volgens Wikipedia. Dit is 6 procent van het totale arsenaal in één dag. Laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat de helft van alle tanks in NK is. Dat zijn er 275. Dan is 12 procent van het totale NK arsenaal in één dag vernietigd en met deze rate is het met 8,5 dag gedaan.quote:
Dat lijstje is van 2 dagen, niet 1 dag. En uiteraard zullen ze op de ene dag meer kapot schieten dan op een ander dag.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
I call bullshit. Armenië en NK samen hebben 550 T-72's volgens Wikipedia. Dit is 6 procent van het totale arsenaal in één dag. Laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat de helft van alle tanks in NK is. Dat zijn er 275. Dan is 12 procent van het totale NK arsenaal in één dag vernietigd en met deze rate is het met 8,5 dag gedaan.
Het conflict duurt nu 3 weken en 4 dagen. Dit is 25 dagen. Dus zelfs als het 3 keer zo sloom zou gaan is NK nu door al haar tanks heen.
Armenië heeft 93 BMP1 en 2 modellen. NK heeft er in totaal 20. Het totaal is dus 113. 9 vernietigde BMP's in één dag is dus 8 procent van het totale arsenaal. Met deze rate zouden Armenië en NK in 12,5 dagen door hun totale BMP arsenaal zijn. Yeah...
Mocht het kloppen, dan heeft Armenië wel een serieus probleem. En moet Rusland aan oplossingen gaan denken om TB2 drones neer te kunnen gaan halen.
33 tanks in 2 dagen. Dus 3% per dag. Dan zijn ze in 33 dagen door hun tanks heen. Stijn Mitzer houdt de cijfers bij. Hij is een Nederlander die bijdraagt aan Bellincat. En de ene dag gaan er meer kapot dan de andere dag.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
I call bullshit. Armenië en NK samen hebben 550 T-72's volgens Wikipedia. Dit is 6 procent van het totale arsenaal in één dag. Laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat de helft van alle tanks in NK is. Dat zijn er 275. Dan is 12 procent van het totale NK arsenaal in één dag vernietigd en met deze rate is het met 8,5 dag gedaan.
Het conflict duurt nu 3 weken en 4 dagen. Dit is 25 dagen. Dus zelfs als het 3 keer zo sloom zou gaan is NK nu door al haar tanks heen.
Armenië heeft 93 BMP1 en 2 modellen. NK heeft er in totaal 20. Het totaal is dus 113. 9 vernietigde BMP's in één dag is dus 8 procent van het totale arsenaal. Met deze rate zouden Armenië en NK in 12,5 dagen door hun totale BMP arsenaal zijn. Yeah...
Mocht het kloppen, dan heeft Armenië wel een serieus probleem. En moet Rusland aan oplossingen gaan denken om TB2 drones neer te kunnen gaan halen.
Iran zou lucht en land afgesloten hebben voor Armenië. Ik weet niet wat daarvan klopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 14:43 schreef Richestorags het volgende:
Rusland laat even zien wie de baas is
[ twitter ]
tanks , bmp's en de rest van al die zooi is niets waard. Zolang die drones boven ons hoofd zweven is het allemaal sitting-ducks ready to get destroyed. Tanks en andere gepantserde wagens heb je tegenwoordig niks meer aan bij een conventionele land tegen land oorlog waarbij gebruik gemaakt wordt van hightechnology drones.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 13:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Interessant artikel. En het klopt helemaal.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 15:03 schreef sausjederbij het volgende:
[..]
tanks , bmp's en de rest van al die zooi is niets waard. Zolang die drones boven ons hoofd zweven is het allemaal sitting-ducks ready to get destroyed. Tanks en andere gepantserde wagens heb je tegenwoordig niks meer aan bij een conventionele land tegen land oorlog waarbij gebruik gemaakt wordt van hightechnology drones.
TB2 drones is inderdaad het grootste probleem die we hebben. Russische wapens konden daar ook bijna tot niets tegen inbrengen in Libië en Syrië. En nu weer in Armenië. En ik denk persoonlijk wel dat het klopt want bijna 50% van al onze grondgebied die we hadden afgepakt van Azerbaijan in de jaren 90', is momenteel weer opnieuw onder de controle van turken.
Vergeet trouwens niet dat er een aanvoerlijn is voor Armenië vanuit Iran. Iran en Rusland sturen gepantserde militaire voertuigen aan ons.
Dit hele draadje is pro Azerbeidzjan en daarom niet interessant. Armeense berichtgeving is ook niet echt state of the art en veel filmpjes produceren de Armeense journalisten niet meer. Ben dus maar gestopt het conflict te volgen. Azerbeidzjan zal wel winnen en dan krijgen we een guerilla-oorlog tot in lengte van jaren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 12:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom post je continu alleen filmpjes van de Azerbeidzjaanse kant? De indruk die je hiermee wekt is dat het een éénzijdig conflict is en de Azerbeidzjanen niet dezelfde dingen hebben gedaan. Voor elke post die jij plaatst kan er een slachting in Azerbeidzjan tegenover worden gezet.
Daarnaast beweert de journalist in het door jou vaak aangehaalde filmpje helemaal niet dat dorpen bewust zijn vernietigd.
Dat is onjuist. Om land te veroveren en te bezetten heb je nog steeds tanks nodig. Dit las ik hier pas in een artikel van een of andere militaire strateeg..ben zijn naam kwijt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 15:03 schreef sausjederbij het volgende:
[..]
tanks , bmp's en de rest van al die zooi is niets waard. Zolang die drones boven ons hoofd zweven is het allemaal sitting-ducks ready to get destroyed. Tanks en andere gepantserde wagens heb je tegenwoordig niks meer aan bij een conventionele land tegen land oorlog waarbij gebruik gemaakt wordt van hightechnology drones.
Drones zoals die TB2's die behoorlijk onschendbaar zijn voor luchtverdediging raketten is voldoende. Je hebt geen tanks en andere zooi meer nodig. Als je maar zulke drones hebt is het voldoende. Zet gewoon drones boven het gebied dat je hebt veroverd. Ook soldaten zijn hierdoor overbodig geworden , zolang je maar genoeg drones op voorraad hebt en het liefst zelf produceert met een hightechnology drone industrie.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is onjuist. Om land te veroveren en te bezetten heb je nog steeds tanks nodig. Dit las ik hier pas in een artikel van een of andere militaire strateeg..ben zijn naam kwijt.
je kunt ze toch gewoon neerschieten?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:20 schreef sausjederbij het volgende:
[..]
Drones zoals die TB2's die behoorlijk onschendbaar zijn voor luchtverdediging raketten is voldoende. Je hebt geen tanks en andere zooi meer nodig. Als je maar zulke drones hebt is het voldoende. Zet gewoon drones boven het gebied dat je hebt veroverd. Ook soldaten zijn hierdoor overbodig geworden , zolang je maar genoeg drones op voorraad hebt en het liefst zelf produceert met een hightechnology drone industrie.
Dat is het probleem nou juist. Bijna onmogelijk. Als ik moet kiezen tussen een vijandig TB2 drone en/of een soldaat dan kies ik voor die soldaat. Die maai ik zo neer.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt ze toch gewoon neerschieten?
wat een onzin, hij vliegt relatief laag en heel erg langzaam, als je het gebied verzadigd met MANPADS dan kom je al een heel eind gok ik zomaarquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:32 schreef sausjederbij het volgende:
[..]
Dat is het probleem nou juist. Bijna onmogelijk. Als ik moet kiezen tussen een vijandig TB2 drone en/of een soldaat dan kies ik voor die soldaat. Die maai ik zo neer.
Jij spreekt over MANPADS terwijl ik over S-300 spreek. Meerdere van deze hoog technologie lanceersystemen zijn vernietigd door die drones. Daarom geloof ik dit wat jij beweert niet. Als S-300 lanceersystemen die drones niet kan tegenhouden dan weet ik het ook niet meer. Rusland is momenteel ook aan het onderzoeken hoe ze die drones moeten neerhalen. Blijkbaar is er nog geen wapen die dat wel (met gemak) kan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat een onzin, hij vliegt relatief laag en heel erg langzaam, als je het gebied verzadigd met MANPADS dan kom je al een heel eind gok ik zomaar
probleem is dat Azerbeijan zich heeft voorbereid en bewapend voor een oorlog met Armenie terwijl Armenie zich vooral achter de Russen heeft verscholen en de Russen zijn ff te druk met andere dingen
s300 is bedoeld om supersonische raketten en vliegtuigen uit de lucht te plukkenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:43 schreef sausjederbij het volgende:
[..]
Jij spreekt over MANPADS terwijl ik over S-300 spreek. Meerdere van deze hoog technologie lanceersystemen zijn vernietigd door die drones. Daarom geloof ik dit wat jij beweert niet. Als S-300 lanceersystemen die drones niet kan tegenhouden dan weet ik het ook niet meer. Rusland is momenteel ook aan het onderzoeken hoe ze die drones moeten neerhalen. Blijkbaar is er nog geen wapen die dat wel (met gemak) kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |