abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195718644
Hallo iedereen,

Elke verkiezing doen er wel nieuwe partijen mee, sommigen doen dat met succes en sommige verdwijnen als sneeuw voor de zon. Over het algemeen hebben deze partijen één ding gemeen: ze krijgen niet of nauwelijks aandacht. Uitzonderingen als Forum voor Democratie, Denk of de Partij voor de Toekomst daargelaten.

Nu kan je zeggen "we hebben al teveel partijen in de Tweede Kamer en hebben niet nog 1 nodig" maar ik vind nieuwe partijen altijd wel iets hebben en wie weet zitten er wel serieuze kandidaten tussen.

In dit topic, wil ik samen met de FOK! gemeenschap, een overzicht maken en een platform geven om deze partijen te bespreken. Zodoende zouden mensen eventueel een partij kunnen vinden die beter bij hun aansluit dan de partijen die momenteel al in de Tweede Kamer zitten. Nu weet ik niet of hier behoefte aan is, maar dat merken we snel genoeg als dit topic in de vergetelheid raakt.

TS begint dus:

Partijnaam: Groen Rechts
Website: groenrechts.org

Persoonlijke mening: Voor mij is het klimaat erg belangrijk maar partijen als Groenlinks, D66 of Partij voor de Dieren zijn niks voor mij doordat ik op andere thema´s het zeer oneens ben met ze. Groen Rechts zou een mooie uitkomst kunnen bieden voor mensen die net als ik, iets rechtser zijn op bepaalde beleidsvlakken. Ik denk alleen dat deze partij het niet gaat redden om een zetel te bemachtigen de komende verkiezingen. Ze hopen zelf op 5 zetels te verkrijgen. Qua social media is er vrijwel geen aanwezigheid, natuurlijk is dit iets te vroeg maar het lijkt mij dat je als nieuwe partij zijnde zo snel mogelijk je aantal volgers wil vergroten om zo tijdens de campagne je woord sneller te kunnen verspreiden. Ik geef ze een kleine kans maar mijn oordeel zal uiteindelijk zijn dat deze partij max. 7000 stemmen haalt en daarna in de vergetelheid verdwijnt.

Weten jullie nog andere interresante partijen die om wat voor reden bij voorbaat kansloos zijn of juist wel een kans maken? Laat het ons weten en geef vooral jullie mening! Door deze partijen te bespreken helpen we ze allicht aan wat vrijwilligers en wat naamsbekendheid :). Voor een later stadium zou een poll wellicht interessant kunnen zijn om te zien wat FOK! denkt qua kansen of stemoverwegingen. Het idee is dat de nieuwe partijen aan een lijst in de OP worden toegevoegd naarmate meer partijen benoemd worden door andere users.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door pussycatdoll op 18-10-2020 21:45:27 ]
pi_195719165
Ik ben wel benieuwd of Nida een zetel van Denk af gaat pakken. Natuurlijk niet echt een onbekende partij, maar wel een kleine partij en ik schat eigenlijk in dat het tot nu toe de nieuwkomer is met de meeste kans op een zetel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195721156
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:33 schreef Hanca het volgende:
tuurlijk niet echt een onbekende partij, maar wel een kleine partij en ik schat eigenlijk in dat het tot nu toe de nieuwkomer is met de meeste kans op een zetel.
Goeie! Heb hem toegevoegd aan de lijst. Weet je ook in hoeverre Nida anders is dan Denk qua algemene standpunten?
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:50:39 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195721225
Dat Groenrechts heeft een ontzettend vaag programma
pi_195722697
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:47 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Goeie! Heb hem toegevoegd aan de lijst. Weet je ook in hoeverre Nida anders is dan Denk qua algemene standpunten?
Nida is net iets linkser en ik denk ook net iets prominenter islamitisch. Maar het verschil is klein op inhoud, ze fuseerden al eerder bijna. Verschil is dat Denk populistischer en ook wat groffer is, Nida is de nettere en filosofischere variant. Denk is officieel ook niet islamitisch, niet voor niets dat ze eerst Sylvana Simons binnen haalden en Stephan van Baarle, de fractievoorzitter in Rotterdam, is ook geen moslim. Nida noemt zichzelf gewoon een islamitische partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195723257
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nida is net iets linkser en ik denk ook net iets prominenter islamitisch. Maar het verschil is klein op inhoud, ze fuseerden al eerder bijna. Verschil is dat Denk populistischer en ook wat groffer is, Nida is de nettere en filosofischere variant. Denk is officieel ook niet islamitisch, niet voor niets dat ze eerst Sylvana Simons binnen haalden en Stephan van Baarle, de fractievoorzitter in Rotterdam, is ook geen moslim. Nida noemt zichzelf gewoon een islamitische partij.
In die hoek was Bij1 de vorige keer ook dicht bij een zetel. Zou me ook niet verbazen aps ze er dit keer wel eentje halen.
pi_195724896
Even een blik op de site van de kiesraad, geregistreerde partijnamen na de vorige tweede kamer verkiezingen zijn al:

-Liberale Partij
-JONG
-De Republikeinen
-Trots op Nederland (TROTS)
-Humanistische Partij Nederland
-ASP (Atheïstisch Seculiere Partij)
-De Groenen
-Verenigde Senioren Partij
-OPA
-Nieuwe Communistische Partij-NCPN
-SAMEN Alle Mensen Één Nederland (SAMEN)
-KRUIS 33
-Code Oranje
-PVBNI
-Liberaal Democratische Partij
-NLBeter!
-Partij 18PLUS
-BBB (BoerBurgerBeweging)
-GO
-BIJ1
-PvdB (Partij voor de Bomen)
-Platform voor Plaatselijke Belangen
-P.V.D.M. en alle overige aardbewoners
-Familie-partij
-Lokaal voor Democratie
-Identiteit Nederland (IDNL)
-Healthy Earth
-Modern Nederland
-Groen Rechts
-De Partij voor Jong en Oud
-U-Buntu Connected Front


En dat zijn alleen de nieuwe namen, er zijn ook nog tientallen geregistreerde oude namen...
In 2017 waren er 81 geregistreerde namen, er deden er 33 mee. De namen van de partijen die niet mee deden zijn wel geschrapt na de verkiezingen.

Edit: hier het register https://www.kiesraad.nl/v(...)en-en-logos/register
Nog geen NIDA

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 19-10-2020 08:05:40 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:26:24 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195725620
Ja, diaar zitten er wel een aantal tussen die de registratie in stand houden omdat dat makkelijker is om lokaal of provinciaal deel te nemen. De kans dat die partijen deel gaan nemen is niet zo heel groot. Dat geldt voor de NCPN, de Groenen, Trots, OPA en de VSP.

Ik neem aan dat uit dit lijstje Code Oranje, de BoerBurgerBeweging en BIJ1 sowieso deel gaan nemen, Groep Otten/Partij voor de Toekomst waarschijnlijk ook wel. Identiteit NL (van Geza Hegedüs, te racistisch voor de PVV) is aardig actief op Twitter, U-buntu Connected Front lijkt ook serieus bezig.
NIDA heeft zich nog niet geregistreerd bij de Kiesraad, maar gaat wel deelnemen. Vrij en Sociaal Nederland (een anti-coronamaatregelenpartij) ook.

Van de partijen die het in 2017 niet gered hebben: De Piratenpartij kiest volgende maand een lijsttrekker, Jezus Leeft doet ook vast wel weer mee, de Libertarische Partij heeft ook een beetje activiteit op de website.

Zowel Femke-Merel van Kooten. als Henk Kriol zie ik ook nog wel een lijst indienen.Ze hebben nog even om een naam te bedenken en een vereniging op te richten, 21 december sluit de registratietermijn.

Het wordt nog wel een klus voor de nieuwe partijen om genoeg ondersteuningsverklaringen in te zamelen. Normaliter werd er vaak gepost in gemeentehuizen, maar dat is nu natuurlijk lastiger. De termijn waarbinnen ze ingezameld moeten worden wordt wel tijdelijk opgerekt van 2 naar 4 weken.

[ Bericht 3% gewijzigd door freako op 19-10-2020 12:11:58 ]
pi_195726487
-P.V.D.M. en alle overige aardbewoners ….. ook lekker vaag :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 11:22:23 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195726918
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
-P.V.D.M. en alle overige aardbewoners ….. ook lekker vaag :)
Wel een mooie naam, hoor :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:36:53 #11
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195727093
De term versnippering vind ik een term die gebruikt wordt door mensen die enkel de zittende macht willen steunen. Het gaat mij om de vertegenwoordiging van verschillende geluiden, ik ben niet zo partijgebonden. Laat ik een voor de hand liggende partij maar inkoppen.

Partijnaam: Code Oranje
Website: https://www.wijzijncodeoranje.nl/

Achtergrond: De partij is in 2018 opgericht door Bert Blase, ervaren lokaal politicus, de afgelopen 10 jaar (interim-)burgemeester geweest in 3 verschillende gemeenten. Blase is momenteel partijvoorzitter van Code Oranje. Richard de Mos, oud-PVV Tweede Kamerlid en sinds 2014 leider van Groep de Mos, een succesvolle lokale partij in Den Haag is aangesloten als lijsttrekker. Strafrechtadvocaat Peter Plasman is aangesloten als tweede man op de lijst. Opmerkelijk: Plasman staat de Mos bij in een rechtszaak tegen de Mos met als aanklacht corruptie. De Mos heeft toegezegd zich terug te trekken als partijleider wanneer hij veroordeeld wordt.

Persoonlijke mening: Code Oranje is in coronatijd een vreselijke partijnaam. Met de Mos en Plasman is er behoorlijk wat politieke en media-ervaring waar veel nieuwe partijen die azen op zetels slechts van kunnen dromen. De partijorganisatie lijkt ook professioneel te zijn en voldoende geld in kas te hebben om een serieuze campagne te voeren. Ik zou Code Oranje adviseren om Femke Merel van Kooten-Arissen op plaats 3 te zetten. Femke Merel is een stralende vrouw, die goed in het oog valt bij mannen, ze heeft ook nog eens politieke ervaring. De rest van de lijst zal wel gevuld worden met lokale politici waarmee Code Oranje samenwerkingsverbanden smeed. Dit past bij het idee van ombudspolitiek waar Code Oranje zich op voor laat staan.

Bij een positief scenario zou de partij maximaal 3 zetels kunnen halen. Realistisch gezien zal 1 zetel het maximale zijn. Code Oranje zou mijn stem kunnen krijgen, ik heb ze op mijn radar. Met name de ombudspolitiek spreekt mij aan. Of ze mijn stem krijgen ligt aan het partijprogramma, de rest van de kandidatenlijst en hoe het met de corruptiezaak tegen de Mos gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smegma. op 19-10-2020 11:43:17 ]
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:54:25 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195729220
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:26 schreef freako het volgende:

Vrij en Sociaal Nederland (een anti-coronamaatregelenpartij) ook.
VSN lijkt vooral de vleugel 'Het is maar een griepje' te zijn. Ik weet niet of ze de complotgekkies een beetje buiten weten te houden, kan dus zijn dat die nog met een aparte lijst gaan komen.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 14:05:26 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195729354
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:54 schreef freako het volgende:

[..]

VSN lijkt vooral de vleugel 'Het is maar een griepje' te zijn. Ik weet niet of ze de complotgekkies een beetje buiten weten te houden, kan dus zijn dat die nog met een aparte lijst gaan komen.
Ah, dat ontbreekt nog, ja, de Viruswaanzin partij met Willem Engel als lijsttrekker ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195729432
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 07:48 schreef Hanca het volgende:
Even een blik op de site van de kiesraad, geregistreerde partijnamen na de vorige tweede kamer verkiezingen zijn al:

-Liberale Partij
-JONG
-De Republikeinen
-Trots op Nederland (TROTS)
-Humanistische Partij Nederland
-ASP (Atheïstisch Seculiere Partij)
-De Groenen
-Verenigde Senioren Partij
-OPA
-Nieuwe Communistische Partij-NCPN
-SAMEN Alle Mensen Één Nederland (SAMEN)
-KRUIS 33
-Code Oranje
-PVBNI
-Liberaal Democratische Partij
-NLBeter!
-Partij 18PLUS
-BBB (BoerBurgerBeweging)
-GO
-BIJ1
-PvdB (Partij voor de Bomen)
-Platform voor Plaatselijke Belangen
-P.V.D.M. en alle overige aardbewoners
-Familie-partij
-Lokaal voor Democratie
-Identiteit Nederland (IDNL)
-Healthy Earth
-Modern Nederland
-Groen Rechts
-De Partij voor Jong en Oud
-U-Buntu Connected Front

En dat zijn alleen de nieuwe namen, er zijn ook nog tientallen geregistreerde oude namen...
In 2017 waren er 81 geregistreerde namen, er deden er 33 mee. De namen van de partijen die niet mee deden zijn wel geschrapt na de verkiezingen.

Edit: hier het register https://www.kiesraad.nl/v(...)en-en-logos/register
Nog geen NIDA
Ik zie 'Jezus Leeft' niet staan.
pi_195729797
Jezus leeft was 1 van de partijen die vorige keer gewoon mee deed en stond dus nog in het register, zie de link.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:35:36 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195729835
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik zie 'Jezus Leeft' niet staan.
Ja, de lijst van Hanca zijn alle partijen geregistreerd na de laatste Kamerverkiezingen. Na elke Kamerverkiezing wordt de lijst opgeschoond, waarbij alle partijen die geen lijst ingeleverd hebben geschrapt worden. Jezus Leeft deed wel mee in 2017, dus die is blijven staan.
pi_195730012
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
-P.V.D.M. en alle overige aardbewoners ….. ook lekker vaag :)
https://www.onvermijdelijk.nl/home.html

quote:
P.V.D.M. en alle overige aardbewoners is een politieke partij die een duidelijk onderscheid maakt tussen de menselijke mens (de mens) en de primitieve mens (de onmens).

Mens: Het wetende dier met eerbied,
wetend dat alles één is (het heelal) en daarvoor eerbied heeft (leef en laat leven).

Wij willen o.a. een op grondstoffen c.q. middelen gebaseerde economie/ maatschappij/ wereldregering die volledig milieu vriendelijk is, werkelijkheid maken via o.a. het cradle to cradle principe.
Iedereen die niet milieuvriendelijk is, is geen mens... en als je verder kijkt op de site: dieren die je liefde geeft, worden menselijk?


Met als belangrijke punten:
-Megasteden
-Magneet zweeftreinen
-Geothermische energie
-Einde vergrijzing
-Einde slavernij, ook voor dieren
-Wereldvrede
-Alles inzetten om een herrijzenis van de doden mogelijk te maken


Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 14:51:11 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195730034
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.onvermijdelijk.nl/home.html
[..]

Iedereen die niet milieuvriendelijk is, is geen mens... en als je verder kijkt op de site: dieren die je liefde geeft, worden menselijk?

Met als belangrijke punten:
-Megasteden
-Magneet zweeftreinen
-Geothermische energie
-Einde vergrijzing
-Einde slavernij, ook voor dieren
-Wereldvrede
-Alles inzetten om een herrijzenis van de doden mogelijk te maken

[ afbeelding ]
Normaal mogen dit soort plaatjes niet maar voor deze keer is het 100% on point _O-

Allemachtig zeg, waar halen ze het vandaan...nee, laat maar, ik wil het niet eens weten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195730060
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Normaal mogen dit soort plaatjes niet maar voor deze keer is het 100% on point _O-
Ik kon geen woorden verzinnen die door de moderatie heen zouden komen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 14:53:22 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195730069
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik kon geen woorden verzinnen die door de moderatie heen zouden komen...
:D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:04:14 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195730213
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.onvermijdelijk.nl/home.html
[..]

Iedereen die niet milieuvriendelijk is, is geen mens... en als je verder kijkt op de site: dieren die je liefde geeft, worden menselijk?
Ja, dat is een hele vage club. Ook niet de eerste keer dat die kerel het probeert. In 2010 was ie te laat met inleveren. Hij was verdwaald in Den Haag volgens mij.
pi_195730256
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Normaal mogen dit soort plaatjes niet maar voor deze keer is het 100% on point _O-

Allemachtig zeg, waar halen ze het vandaan...nee, laat maar, ik wil het niet eens weten.
Hier kan toch niemand tegen zijn….

-Wereldvrede
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 15:08:28 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195730276
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hier kan toch niemand tegen zijn….

-Wereldvrede
Tru dat :)

Ik zit wel een beetje met de doden laten herrijzen enzo ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195730629
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tru dat :)

Ik zit wel een beetje met de doden laten herrijzen enzo ;)
En deze dan.….

-Einde vergrijzing

Gaan we oudjes preventief ruimen ? Of gaan we werk van bejaardenzorg maken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 15:29:58 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195730638
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En deze dan.….

-Einde vergrijzing

Gaan we oudjes preventief ruimen ? Of gaan we werk van bejaardenzorg maken ?
Preventief ruimen en dan de doden laten herrijzen. Eitje toch? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:05:54 #26
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195744973
Partijnaam: Libertaire Partij
Website: https://stemlp.nl/

Achtergrond: De partij is in 1993 en langdurig geleid door fiscaal jurist Toine Manders, die nu nog verbonden is aan LP als international officer en een nevenfunctie heeft als vicevoorzitter van de International Alliance of Libertarian Parties. We zullen Manders wellicht terugzien als lijstduwer op de komende lijst. LP streeft naar een vrije wereld; een wereld waarin niemand wordt gedwongen zijn of haar leven en eigendom op te offeren ten gunste van anderen. Hierbij gaat zij uit van het libertarische non-agressieprincipe.

LP heeft aangekondigd mee te gaan doen aan de verkiezingen van maart 2021 met lijsttrekker (en bestuursvoorzitter) Robert Valentine, een vlotgebekte, gekleurde jongeman met wie LP lijkt te willen breken met het stereotype beeld van veel mensen over libertariërs als spierwitte zolderkamerautisten die tot diep in hun dertigste bij moeders thuiswonen. Valentine is econoom en werkt grappig genoeg als projectmanager bij gemeente Amsterdam.

Persoonlijke mening: LP heeft hard gewerkt aan haar imago en de partijorganisatie is sinds 2012 sterk geprofessionaliseerd. LP loopt er niet meer openlijk mee te koop dat het vuurwapenbezit vrij moet worden gegeven (maar vertrouwen doe ik ze niet), heeft het nu over zo laag als mogelijke belasting, de partij steunt een voorwaardelijk basisinkomen, is pro-immigratie voor mensen die zelf een inkomen verdienen vanaf binnenkomst, wil in Europa de EEG nieuw leven inblazen, "De LP gelooft in een toekomst met veilige, goedkope en schone energie. Wij nemen de controle over onze energietoevoer en worden zo minder afhankelijk." (LP is pro-kernfusie) en lijkt woningbouw sterk te willen dereguleren om meer woningbouw te realiseren.

Nu LP zich net wat milder opstelt, zie ik in LP als afwijkend geluid best van toegevoegde waarde in de Tweede Kamer. Ik zie liever Valentine en Manders in de kamer dan een anonieme nr. 31 en 32 van de VVD. Realistisch is het behalen van zetels niet: vorige Tweede Kamer-verkiezingen behaalde de partij slechts 1.492 stemmen.



pi_195830870
De websites van de partijen (Hancas lijst). Ik weet niet of ze allemaal meedoen in 2021 maar filter de lijst later wel. (Kruis 33 is verwijderd aangezien hier niks over te vinden was). De lijst moet ook nog aangevuld worden met andere partijen zoals Volt en de Piratenpartij etc. maar heb daar nu de tijd niet voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195831105
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:05 schreef Smegma. het volgende:
(LP is pro-kernfusie)
Ja, en ook pro huizen bouwen op de maan?
Want dat lijkt nog eerder haalbaar te worden dan kernfusie...

Iedere partij is pro kernfusie als dat een technisch uitvoerbare mogelijkheid was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:56:01 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195831675
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, dat ontbreekt nog, ja, de Viruswaanzin partij met Willem Engel als lijsttrekker ;)
Willems Autonomie Partij

Het conceptprogramma Covid '21 ligt nog ter redigering.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:57:26 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195831698
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Willems Autonomie Partij

Het conceptprogramma Covid '21 ligt nog ter redigering.
De Alles is Liefde partij, natuurlijk :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:58:41 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195831719
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Alles is Liefde partij, natuurlijk :)
Ruud Benard als running mate?
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:59:13 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195831727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ruud Benard als running mate?
:D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195831825
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, en ook pro huizen bouwen op de maan?
Want dat lijkt nog eerder haalbaar te worden dan kernfusie...

Iedere partij is pro kernfusie als dat een technisch uitvoerbare mogelijkheid was.
Ja, die heilige graal laat niemand liggen...

Aan de andere kant is het vanuit de libertarische gedachte wel bijzonder. Kernenergie en kernfusie kunnen in de praktijk niet zonder massale staatsteun. In theorie zou dat voor onze libertarische vrienden juist bezwaarlijk moeten zijn...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:09:27 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195831886
Ik neig ook naar Code Oranje, lijkt zo op de oppervlakte wel een goede koers te willen varen. Maar dan moet er wel iets meer uit komen eerst, want nu is er bijna niks te vinden over standpunten.

Op dit moment ben ik vooral blij met wat voor partij dan ook dat gewoon echt met doordachte ideeën komt, niet met symboolpolitiek, en niet met onderbuikpunten. Geen van de huidige partijen in de kamer voldoen hieraan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_195831983
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik neig ook naar Code Oranje, lijkt zo op de oppervlakte wel een goede koers te willen varen. Maar dan moet er wel iets meer uit komen eerst, want nu is er bijna niks te vinden over standpunten.

Op dit moment ben ik vooral blij met wat voor partij dan ook dat gewoon echt met doordachte ideeën komt, niet met symboolpolitiek, en niet met onderbuikpunten. Geen van de huidige partijen in de kamer voldoen hieraan.
En dan kom je op een partij die uit puur opportunisme voor een lijsttrekker kiest waar een onderzoek naar corruptie tegen loopt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:16:32 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195831996
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dan kom je op een partij die uit puur opportunisme voor een lijsttrekker kiest waar een onderzoek naar corruptie tegen loopt?
Ik ga mensen niet veroordelen voor de rechter dat gedaan heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_195832055
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ga mensen niet veroordelen voor de rechter dat gedaan heeft.
Ik had het over de partijleiding die voor zo'n man kiest. Die doen dat wel bewust.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195832087
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik neig ook naar Code Oranje, lijkt zo op de oppervlakte wel een goede koers te willen varen. Maar dan moet er wel iets meer uit komen eerst, want nu is er bijna niks te vinden over standpunten.

Op dit moment ben ik vooral blij met wat voor partij dan ook dat gewoon echt met doordachte ideeën komt, niet met symboolpolitiek, en niet met onderbuikpunten. Geen van de huidige partijen in de kamer voldoen hieraan.
Waarom na je FvD-debacle weer voor gegarandeerde wappies gaan?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:24:47 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195832125
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Waarom na je FvD-debacle weer voor gegarandeerde wappies gaan?
Waarom stemmen op een gevestigde partij waar ik het totaal niet mee eens ben?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_195832182
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom stemmen op een gevestigde partij waar ik het totaal niet mee eens ben?
Oh, dat hoeft zeker niet. Maar van de ene club totaalidioten naar de volgende klinkt ook niet heel stabie.
pi_195832631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom stemmen op een gevestigde partij waar ik het totaal niet mee eens ben?
En er is geen enkele gewone partij die in elk geval jouw belangrijkste punten deelt?

Je hoeft het natuurlijk niet 100% met een partij eens te zijn. Ik denk dat ook @Hexagon niet alles van D66 100% steunt en ook ik ben het wel eens op wat punten oneens met de CU.

Maar een 'gevestigde partij' is wel de enige manier om wat gedaan te krijgen, of je moet op een getuigenispartij stemmen (PvdD heeft toch redelijk wat gedaan gekregen, al is het meestal doordat partijen een aantal jaar later hun standpunt overnemen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:50:43 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195832760
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

En er is geen enkele gewone partij die in elk geval jouw belangrijkste punten deelt?

Je hoeft het natuurlijk niet 100% met een partij eens te zijn. Ik denk dat ook @:Hexagon niet alles van D66 100% steunt en ook ik ben het wel eens op wat punten oneens met de CU.

Maar een 'gevestigde partij' is wel de enige manier om wat gedaan te krijgen, of je moet op een getuigenispartij stemmen (PvdD heeft toch redelijk wat gedaan gekregen, al is het meestal doordat partijen een aantal jaar later hun standpunt overnemen).
Ik ben faliekant tegen de belangrijkste punten van GL, ik ben faliekant tegen de koers van de VVD, ik ben faliekant tegen de D66 in het algemeen, CDA heb ik geen overeenkomsten mee, PVV en FvD zijn het spoor bijster, SP te links, CU echt niet.

Blijft niets over zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:59:53 #43
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195832975
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Waarom na je FvD-debacle weer voor gegarandeerde wappies gaan?
Waarom die neiging om mensen van hun stem af te praten?

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

En er is geen enkele gewone partij die in elk geval jouw belangrijkste punten deelt?
Ik vind dit altijd zo'n terugkerend aanmatigend trekje van je op POL, erg jammer. Wie niet op een gevestigde partij (nu noem je het zelfs gewoon) stemt, wijkt in jouw ogen af. Jij zou liever een Tweede Kamer zien van VVD, CDA, PvdA, D66, SGP, CU, GroenLinks en verder niets, of zit ik ernaast?

Niet persoonlijk, maar ik vind 'jouw' CU dan weer een vrij zinloos bijwiel dat net zo goed in het CDA op kan gaan. Wellicht wordt de sociale, linkerflank van het CDA dan wat sterker.

In Nederland mogen mensen gelukkig stemmen op wat ze willen. Onze democratie is open, kent nauwelijks drempels en kwaliteitseisen, het oordeel ligt volledig bij de kiezers en die kiezer blijkt er al jaren in te slagen om amateurs, gekken en nepperds geen zetels te gunnen. Kennelijk voorzien niet-gewone partijen als PVV, FvD, SP, PvdD in een bepaalde behoefte. Dat heb je dan maar te respecteren. Dat dit nog maar lang zo mag blijven.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:03:58 #44
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195833066
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik had het over de partijleiding die voor zo'n man kiest. Die doen dat wel bewust.
En die zullen dat gedaan hebben met hetzelfde idee: Richard de Mos is niet veroordeeld door een rechter en is daarmee onschuldig.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:05:38 #45
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195833104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, en ook pro huizen bouwen op de maan?
Want dat lijkt nog eerder haalbaar te worden dan kernfusie...

Iedere partij is pro kernfusie als dat een technisch uitvoerbare mogelijkheid was.
Ik gaf slechts aan wat in hun programma staat. Ik voer niet namens LP het woord. Dat kernfusie ver weg is weet ik.
pi_195833689
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:59 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Waarom die neiging om mensen van hun stem af te praten?
[..]

Ik vind dit altijd zo'n terugkerend aanmatigend trekje van je op POL, erg jammer. Wie niet op een gevestigde partij (nu noem je het zelfs gewoon) stemt, wijkt in jouw ogen af. Jij zou liever een Tweede Kamer zien van VVD, CDA, PvdA, D66, SGP, CU, GroenLinks en verder niets, of zit ik ernaast?

Niet persoonlijk, maar ik vind 'jouw' CU dan weer een vrij zinloos bijwiel dat net zo goed in het CDA op kan gaan. Wellicht wordt de sociale, linkerflank van het CDA dan wat sterker.

In Nederland mogen mensen gelukkig stemmen op wat ze willen. Onze democratie is open, kent nauwelijks drempels en kwaliteitseisen, het oordeel ligt volledig bij de kiezers en die kiezer blijkt er al jaren in te slagen om amateurs, gekken en nepperds geen zetels te gunnen. Kennelijk voorzien niet-gewone partijen als PVV, FvD, SP, PvdD in een bepaalde behoefte. Dat heb je dan maar te respecteren. Dat dit nog maar lang zo mag blijven.
Ik heb nog nooit gezegd dat andere partijen er niet mogen zijn. Volgens mij ben ik degene die altijd zegt dat bijvoorbeeld Denk echt een doel dient.

Maar het ging me hier specifiek om het feit dat Nattekat vorige keer al echt teleurgesteld is in FvD, omdat het een groep mafklappers bleek te zijn. De verwachting dat Code Oranje niet beter zal zijn lijkt me niet zo gek, gezien hun lijsttrekker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:38:33 #48
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195833853
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gezegd dat andere partijen er niet mogen zijn. Volgens mij ben ik degene die altijd zegt dat bijvoorbeeld Denk echt een doel dient.

Maar het ging me hier specifiek om het feit dat Nattekat vorige keer al echt teleurgesteld is in FvD, omdat het een groep mafklappers bleek te zijn. De verwachting dat Code Oranje niet beter zal zijn lijkt me niet zo gek, gezien hun lijsttrekker.
Richard de Mos lijkt mij net te eenvoudig om zich in te laten met allerlei coronawappies, platte aarde-figuren en 5G-gekkies. In Den Haag wordt de ombudspolitiek van de Mos door een breed publiek gewaardeerd. Bij een veroordeling is er binnen Code Oranje kennelijk afgesproken dat de Mos terugtreed.

Waarom heeft DENK een doel en PVV, FvD niet? Ze gebruiken een soortgelijke politieke stijl.
pi_195833951
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben faliekant tegen de belangrijkste punten van GL, ik ben faliekant tegen de koers van de VVD, ik ben faliekant tegen de D66 in het algemeen, CDA heb ik geen overeenkomsten mee, PVV en FvD zijn het spoor bijster, SP te links, CU echt niet.

Blijft niets over zo.
Ik hoor je de PvdA niet noemen. O-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:45:17 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195834006
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:42 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ik hoor je de PvdA niet noemen. O-)
Klopt :P

Het enige wat ik daar op tegen heb is het duidelijke voornemen om met D66 en GL zo veel mogelijk een blok te vormen. En die twee wil ik juist zo ver mogelijk van de regering hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')