abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:34:40 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195718170
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:33 schreef trein2000 het volgende:
We gaan hier toch niet doen alsof dat Japanse model in Nederland ook maar enige kans van slagen heeft he? Man hier gaat 20% van de positief getesten nog de straat op.
En dan boos zijn om een lockdown :')
(Un)masking for the greater good.
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:36:11 #77
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195718205
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Da's helaas geen gegeven.
Je test toch alleen positief als je op dat moment besmettelijk bent? Even afgezien van de foutmarge natuurlijk, maar dat hou je toch.
pi_195718222
quote:
6s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:26 schreef Tijn het volgende:
Die Japanners hebben door al die sushi wel minder vitamine D-gebrek dan mensen hier in Europa doorgaans hebben. Just saying B-)

Ook weinig obesitas daar trouwens. En het dragen van mondkapjes is gemeengoed.
En het voordeel is dat oudjes daar nog veel harder wegkwijnen in isolatie dan hier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195718238
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:33 schreef trein2000 het volgende:
We gaan hier toch niet doen alsof dat Japanse model in Nederland ook maar enige kans van slagen heeft he? Man hier gaat 20% van de positief getesten nog de straat op.
“ja weet juh weet nou dat ik besmet ben, maar ja eigenlijk was ik dat vorige week ook he dussssss wat maakt ut dan uit he of ik effe de appie induik ja toch? Hep al mensuh besmet misschien dus uhm jaaa. En toen wis ik het nie he
Doe ik het niet is het een ander wel he, meschien ben ju ook wel besmet weet ju ook nie ja toch? Effuh broodje en kratje bierie haluh want dat mag straks ook nie meer”
pi_195718248
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:25 schreef Gretzl het volgende:
Stop eens met die ad hominems
Dat is verre van een ad hominem. Je hebt hier redelijk veelvuldig de lijn van Containment Nu (testen, testen, testen) geplugd en komt nu ineens met een totaal andere versie, waarbij je ook de sociale, demografische, culturele en economische verschillen tussen landen volkomen negeert.

De rode draad lijkt vooral te zijn "land X doet het op moment Y veel beter dan Nederland, dus wij doen het kut". Op moment Y+z is dat dan weer land Z, dat een totaal ander beleid dan X heeft gevoerd. Wat dat vooral aantoont is dat de dynamiek van de bestrijding vrij complex is en zich niet laat vangen in limitatieve lijstjes die zomaar op elk land geplakt kunnen worden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195718266
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

En het voordeel is dat oudjes daar nog veel harder wegkwijnen in isolatie dan hier.
mocht je al oud worden en niet op je 20e zelfmoord hebben gepleegd uiteraard.
Wat een fantastisch land idd. :Y
Twiddel
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:40:37 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195718282
quote:
99s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]

mocht je al oud worden
Eh... hebben ze niet de hoogste levensverwachting van de wereld?
pi_195718307
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Eh... hebben ze niet de hoogste levensverwachting van de wereld?
Voor vrouwen alleen.
Twiddel
pi_195718308
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je test toch alleen positief als je op dat moment besmettelijk bent? Even afgezien van de foutmarge natuurlijk, maar dat hou je toch.
Nee, PCR doet een soort vermenigvuldiging per cyclus. Hoe meer cycli (NL is nu 35, was 30) hoe groter de kans dat je dood virus vindt. Op veel plekken wordt 30 geadviseerd, dat lijkt een soort gulden middenweg.

Volgens mij heeft @ipa84 hier wel meer verstand van.
pi_195718343
quote:
99s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Voor vrouwen alleen.
Voor mannen is die ook gewoon nog steeds heel hoog natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195718351
Voor de geinteresseerden, dit is een fascinerende studie van voor covid wat overigens wel aangeeft waarom bepaalde landen en groepen harder geraakt worden door covid.

quote:
The preexisting conditions of the coronavirus pandemic

An enormous new data set peers into the health of the world’s population before 2020.

A massive new accounting of the health of humans on Earth, collating and inferring stats on hundreds of diseases and injuries across 204 nations, has mostly good news. People are healthier, and they stay that way for longer. The bad news: That’s not true if those people are poor, are people of color, live in the United States, and there’s a pandemic.

Then they’re screwed.

https://arstechnica.com/s(...)oronavirus-pandemic/
pi_195718357
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:37 schreef quirina het volgende:

[..]

“ja weet juh weet nou dat ik besmet ben, maar ja eigenlijk was ik dat vorige week ook he dussssss wat maakt ut dan uit he of ik effe de appie induik ja toch? Hep al mensuh besmet misschien dus uhm jaaa. En toen wis ik het nie he
Doe ik het niet is het een ander wel he, meschien ben ju ook wel besmet weet ju ook nie ja toch? Effuh broodje en kratje bierie haluh want dat mag straks ook nie meer”
Je kon ook al maanden geleden besmet zijn geraakt met covid19 niet alleen vorige week. Hel als de overheid nu iedereen zou testen kunnen ze potentieel ook wel een statistiek verkrijgen van 16-17.5 miljoen nieuwe besmettingen. Maar wat zegt dit werkelijk. Als je kijkt naar de daadwerkelijke aantal doden door covid19. En die blijft laag. Heb je daar ook grappige anekdotes voor?
pi_195718373
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Japan is never nooit niet te vergelijken met Nederland, qua land, cultuur en historie.
en qua respect voor andere mensen,respect voor regels
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195718375
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:37 schreef quirina het volgende:

[..]

Tjonge.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195718404
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:45 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Je kon ook al maanden geleden besmet zijn geraakt met covid19 niet alleen vorige week. Hel als de overheid nu iedereen zou testen kunnen ze potentieel ook wel een statistiek verkrijgen van 16-17.5 miljoen nieuwe besmettingen. Maar wat zegt dit werkelijk. Als je kijkt naar de daadwerkelijke aantal doden door covid19. En die blijft laag. Heb je daar ook grappige anekdotes voor?
Heb jij enig idee waar jij het over hebt? Zo te zien iig niet.
pi_195718429
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tjonge.
Ze bestaan echt.
pi_195718433
quote:
5s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als iemand maanden geleden is besmet, komt-ie niet positief naar boven bij een PCR-test, hoor.
Waar haal je dat vandaan.

Je kunt ook virusdeeeltjes van 3 weken geleden in je slijmvliezen hebben zitten. Dat test dan positief met de PCR. Maar dan ben je zelf nog niet persé patient.
pi_195718467
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ah, want Japan is ook een doorvoerhaven in een single market met intensief grens- en vakantieverkeer met al zn buren. Goed om te weten.
prachtig excuus dit
pi_195718484
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:49 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Je kunt ook virusdeeeltjes van 3 weken geleden in je slijmvliezen hebben zitten. Dat test dan positief met de PCR. Maar dan ben je zelf nog niet persé patient.
Je praat complete onzin. Als je virusdeeltjes in je slijmvliezen hebt ben je positief EN BESMETTELIJK,

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2020 18:52:41 ]
pi_195718494
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:49 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die beweren dat mango’s ook Corona hebben volgens de PCR testen.

Gelukkig lust ik geen mango.
pi_195718521
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die 3 C’s zijn al maanden bekend, maar het is wel een stuk makkelijker implementeerbaar op een eiland met een bevolking die decennia lang ervaring hebben met virussen, mondkapjes en als cultuur het wij gevoel van nature ingeprent hebben.
gewoon een kwestie van beleid

wij hebben nog gewoon besmette ( positief getest )mensen hebben die zonder enige gevolgen naar hun werk gaan en boodschappen gaan doen.

alles is maar vrijblijvend in NL
pi_195718537
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Japan is never nooit niet te vergelijken met Nederland, qua land, cultuur en historie.
Als je dat stuk leest dan test Japan geen random mensen maar clusters van mensen. Ze hebben de capaciteit niet om iedereen te testen. In nederland testen we dus opeens wel veel individuele mensen en hier worden dus vele besmettingen geconstateerd. Als Japan dit zou doen zouden ze precies hetzelfde zien als hier. Je moet dus kijken naar de mortaliteitcijfer. En dan symptomen betrekken bij de vaststelling. Niet alleen afgaan op de PCR uitslag.
pi_195718568
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wij hebben nog gewoon besmette ( positief getest )mensen hebben die zonder enige gevolgen naar hun werk gaan en boodschappen gaan doen.

Maar na achten geen bier!
pi_195718601
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

En die hebben ze natuurlijk in andere landen niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:59:45 #100
12221 Tijn