Leuk! Wel heel bijzonder dat het al zo oud is en nog steeds nauwkeurig werkt.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:32 schreef Prisha het volgende:
[..]
Helemaal tof. Ben naar het planetarium in Franeker geweest. Echt wauw! De oudste nog werkende planetarium die er is.
1781 was het voltooid. Hij heeft er 7 jaar aan gebouwd. In zijn woonkamer/slaapkamer/keuken.quote:
ja, echt heel bijzonder.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:40 schreef shiitake het volgende:
[..]
Leuk! Wel heel bijzonder dat het al zo oud is en nog steeds nauwkeurig werkt.
Oh dat is nog echt fraai behoudenquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:46 schreef Prisha het volgende:
Het klopt ook echt precies. 1 mm is 1 miljoen km. Alleen de planeten zijn niet in dezelfde schaal. Wel tov elkaar maar niet in de ruimte zeg maar, dan zou de zon iets meer dan 1 mm zijn.
[ link | afbeelding ]
Alles draait op 1 klok met een slinger die 80 keer per minuut heen en weer gaat. Dat zorgt ervoor dat alle radaartjes draaien. Die radaartjes passen allemaal in elkaar, echt ongelofelijk. En het is nauwkeurig ook nog.quote:
Wow, fascinerend.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:51 schreef Prisha het volgende:
[..]
Alles draait op 1 klok met een slinger die 80 keer per minuut heen en weer gaat. Dat zorgt ervoor dat alle radaartjes draaien. Die radaartjes passen allemaal in elkaar, echt ongelofelijk. En het is nauwkeurig ook nog.
Dan denk je, hoe dan??? Het gaf de exacte stand van de planeten van gisteren aan. En de datum was ook precies goed.
[ link | afbeelding ]
Ik ben er als kind geweest. Heel indrukwekkendquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:46 schreef Prisha het volgende:
Het klopt ook echt precies. 1 mm is 1 miljoen km. Alleen de planeten zijn niet in dezelfde schaal. Wel tov elkaar maar niet in de ruimte zeg maar, dan zou de zon iets meer dan 1 mm zijn.
[ link | afbeelding ]
Ja echt, heel bijzonder wel.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:53 schreef Deisyy het volgende:
Wow! Mooie foto's Prish, dat is mooi bewaard gebleven.
quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:00 schreef Prisha het volgende:
Het universum hield in die tijd wel op bij Saturnus en Jupiter. Want Uranus en Neptunes waren nog niet bekend.
Is maar goed ook, want dat had niet gepast, zijn kamer was daar niet groot genoeg voor
Ik vond al dat zijn vrouw enorm geduld had, denk als ie er een schuurtje erbij had gedaan dat het instant scheiding was geweestquote:
Was zn vrouw er ook ?quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:03 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik vond al dat zijn vrouw enorm geduld had, denk als ie er een schuurtje erbij had gedaan dat het instant scheiding was geweest
Heb me s wat ingelezen, telescopen, wetenschappers enz enz... 1781 is echt bizar vroeg voor die nauwkeurigheid. En allemaal handwerk.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:00 schreef Prisha het volgende:
Het universum hield in die tijd wel op bij Saturnus en Jupiter. Want Uranus en Neptunes waren nog niet bekend.
Is maar goed ook, want dat had niet gepast, zijn kamer was daar niet groot genoeg voor
En toen?quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:38 schreef chufi het volgende:
Volgens mij kregen we dat vroeger gewoon op school als onderwerp bij geschiedenis ... of aardrijkskunde
Toen wist je dat ... Alhoewel we vaak langs Franeker zijn gekomen hadden we altijd geen tijd, want we hadden een boot te halenquote:
dat moest ik googelenquote:Op zondag 18 oktober 2020 14:00 schreef Flory het volgende:
@:Fannvanhetlaatsteuur de pneumokokkenprik
Dat weet ik ook wel mutsquote:Op maandag 19 oktober 2020 09:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
dat moest ik googelennooit van gehoord maar ik ben nog geen 70 jaar hoor
![]()
BENT U OUDER DAN 70 JAAR OF HEEFT U EEN VERMINDERDE AFWEER?
Dan wordt vaccinatie tegen pneumokokken aanbevolen.
Maar laat al die prikken maar zitten,ik zie het wel...
Ik kon ze vanuit mijn raampje een aantal keren zien langskomen. Dacht al aan een ongeluk, wat was het nu uiteindelijk?quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:25 schreef chufi het volgende:
Was ik vannacht niet de enige die meende iets te horen ..
https://www.at5.nl/artike(...)ar-zijn-we-mee-bezig
opnames voor ADE of zoiets ..quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:27 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik kon ze vanuit mijn raampje een aantal keren zien langskomen. Dacht al aan een ongeluk, wat was het nu uiteindelijk?
Hmm wist niet eens dat dat doorgingquote:
virtuel misschien .. geen ideequote:Op maandag 19 oktober 2020 13:30 schreef pullup het volgende:
[..]
Hmm wist niet eens dat dat doorging
Asociaal zeg. Laat ze lekker boven de Noordzee rondjes draaien.quote:
Ik heb ze inderdaad wel wat keren langs zien komen, dacht aan een of ander ongeluk want heb niet direct gekeken of het politie helikopters waren of nietquote:Op maandag 19 oktober 2020 14:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Asociaal zeg. Laat ze lekker boven de Noordzee rondjes draaien.
oh...quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:51 schreef Flory het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel muts![]()
Gaat ook om verminderde weerstand door andere ziekten enzo. Althans dat zei mijn huisarts, maar ik twijfel dus stel ik het nog even uit denk ik.
Maar straks moet je weer wachten want dan is het druk met uitgestelden zoals jij..quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oh...![]()
ik stel alles wel even uit
quote:Op maandag 19 oktober 2020 17:48 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar straks moet je weer wachten want dan is het druk met uitgestelden zoals jij..
Romyquote:
Doe dan maar vodkaquote:
Doe maar geen voorbeelden danquote:Op maandag 19 oktober 2020 17:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Romy
Dat was een mooie vrouw.
(alleen de oudste beelden van haar zijn een beetje eng, niet door haar maar door andere personen op die beelden)
Uh nee, Sisi is prima in vergelijking met ditquote:
Wat prachtig mijn broer maakt klokken. Maar niet echt voor de verkoop. Hij fikst ze meestal. En dat zijn al wat radertjes. Tofquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:41 schreef Prisha het volgende:
[..]
1781 was het voltooid. Hij heeft er 7 jaar aan gebouwd. In zijn woonkamer/slaapkamer/keuken.
Die vrouw was prachtig en heeft een kut leven gehadquote:Op maandag 19 oktober 2020 17:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Romy
Dat was een mooie vrouw.
(alleen de oudste beelden van haar zijn een beetje eng, niet door haar maar door andere personen op die beelden)
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Die vrouw was prachtig en heeft een kut leven gehad
Ja veels te jong overleden las ik net evenquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Ook dat maar ook van verdriet, dat deed haar de das omquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:11 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja veels te jong overleden las ik net even
Drank, drugs, kind dood, meerdere niet gelukkig huwelijken, etcquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:11 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja veels te jong overleden las ik net even
Dat is net zo iets als collega's vragen "Hoe was je weekend? "quote:
quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is net zo iets als collega's vragen "Hoe was je weekend? "
Ja kut vraag.quote:
Eensquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee het is kut !!!! Omdat ik geen reet doe en iedereen heeft in het bos gelopen of lekker wezen lunchen of een feestje (ok dat kan niet meer)quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:17 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Welnee, is juist interesse tonen
Maar dat ligt aan jou toch, je kan wel wat gaan doenquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee het is kut !!!! Omdat ik geen reet doe en iedereen heeft in het bos gelopen of lekker wezen lunchen of een feestje (ok dat kan niet meer)
Ik heb eigenlijk totaal geen interesse wat iemand uitvreet. Nooit gehadquote:
Omdat jij dat wil?quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:20 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Maar dat ligt aan jou toch, je kan wel wat gaan doen
Dat kan natuurlijk.. mij boeit het soms van sommigequote:Op maandag 19 oktober 2020 18:20 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk totaal geen interesse wat iemand uitvreet. Nooit gehad
Mij nietquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:21 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk.. mij boeit het soms van sommige
En jij dat ik wel wat KAN doenquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:22 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Nee, jij zegt toch dat je geen reet doet
Ok dan koekoekquote:
Das lief van jequote:Op maandag 19 oktober 2020 18:21 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk.. mij boeit het soms van sommige
Zijn gangetje, af en toe gaat het wat rapperquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:38 schreef Mrsloveable het volgende:
Maar dit topic loopt ook niet echt meer of wel?
Oh kom dus elke keer op de verkeerde moment binnenquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:39 schreef pullup het volgende:
[..]
Zijn gangetje, af en toe gaat het wat rapper
Ik denk hetquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:39 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Oh kom dus elke keer op de verkeerde moment binnen
Soms gaat het slow en soms gaat het rete snel.quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:39 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Oh kom dus elke keer op de verkeerde moment binnen
Saggereinige kut. Hoe ist nou?quote:
Is dat de juiste spelling? Ja prima en jij gozer. Ik vermaak me welquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:42 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Saggereinige kut. Hoe ist nou?
Dat is waar jaquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:41 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik denk het![]()
Maar goed het heet ook slowchat dus het maakt zijn naam wel waar
Jups, ik zie t vermaak.quote:Op maandag 19 oktober 2020 18:43 schreef Soury het volgende:
[..]
Is dat de juiste spelling? Ja prima en jij gozer. Ik vermaak me wel
Heb ik al gedaan ff wachtenquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:45 schreef Straatverlichting het volgende:
[..]
Jups, ik zie t vermaak..
Ik ga koken.
Dat wat pullup zegt.. vroeger is verleden tijdquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:38 schreef Mrsloveable het volgende:
Maar dit topic loopt ook niet echt meer of wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |