abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195710957
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Onder de 60-65 jaar overspoelt niet t ziekenhuis ze de meeste opnames zijn 65 plus .
Daarbij we zijn een welvarend land maar 1500 coronalijers ontregelen een lockdown.
Het probleem is dat die paar lijers, er ondertussen teveel besmetten...
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:07:01 #52
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_195711141
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het probleem is dat die paar lijers, er ondertussen teveel besmetten...
Besmetting is voor 98% geen probleem
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_195711283
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:28 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Niezen doe je toch in je elleboog?
Ja en als ik een mondkapje draag en ik moet niezen, maak ik toch eerst ruimte voordat ik onder mijn eigen snot zit.
pi_195711417
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:07 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Besmetting is voor 98% geen probleem
Dan praten we nog steeds over 340000 probleemgevallen.
pi_195711599
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]
Ik ben erg sceptisch over de zgn coronamaatregelen en vind de verachting van de grondrechten, de rechtsstatelijkheid en de democratie die kabinet en coalitie aan de dag leggen erg zorgwekkend, maar ik zie het grondwettige probleem met verplichte mondkapjes in openbare binnenruimten niet zo.

Wat we hier volgens mij zien zijn staatsrechtgeleerden die zich schuldig voelen over het meedoen met de coronahype en zwijgen over de inbreuken en onrechtsstatelijkheid van de regering. Als dan het ergste voorbij is laten ze ineens van zich horen over een mineur puntje alsof het allemaal wel grondwettig moet en ging, en zo geven ze alleen maar legitimiteit aan het eerdere overheidsoptreden terwijl dat er niet was. Voor ballen tonen is het echter al te laat, ze zijn een beetje als de mensen die in mei 45 bij het verzet gingen. En nu dan zeuren over dat mondkapje terwijl de spoedwet, een potentieel dictatoriaal instrument waar Orban niet eens van durft te dromen, gewoon goedgekeurd gaat worden.

Ook jullie staatsrechtgeleerden hebben ons en onze vrijheid in de steek gelaten. Laffe conformisten zijn het en welke wetenschap het kabinet ook gevolgd claimt te hebben, het was niet de rechtswetenschap.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:55:57 #56
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_195712162
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 07:06 schreef vipergts het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je niet inademt met zo,n masker dat het bij het uitademen verspreidt is nogal logisch gezin dat ze daar niet voor zijn
Onder welke steen heb jij de afgelopen maanden gelegen? :D
Krekker is de bom!
  zondag 18 oktober 2020 @ 14:23:01 #57
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_195712675
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan praten we nog steeds over 340000 probleemgevallen.
En over 17 miljoen van wie ze hun leven verzieken.
Waarvan twintigers en dertigers die rekening gaan betalen
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_195712887
Kassa die het als groot nieuws brengt dat niet medische mondkapjes niet zo goed werken als medische mondkapjes :')
  zondag 18 oktober 2020 @ 14:36:25 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zondag 18 oktober 2020 @ 15:33:28 #60
3542 Gia
User under construction
pi_195714416
Heb het gezien.
Maar je moet wel heel hard uitademen wil je waterdamp die anderhalve meter overbruggen.
En dan moet die waterdamp nog langs een ander mondkapje om iemand te besmetten.

Dus, het heeft wel degelijk zin als iedereen ze draagt én we ons houden aan de anderhalve meter maatregel.
pi_195714557
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]
Maar wat wel kan. Een eigenaar van een pand kan bezoekers verplichten om een mondkapje te dragen. Wil je dat niet, mag hij/zij jou weigeren binnen te komen. Leuk he :)
pi_195714562
Alles voor de kijkcijfers, dat k*tprogramma als kassa moeten ze eens van de buis halen.

Niet medische mondkapjes, wat verwacht je dan, dat het virussen tegenhoud....hoe dom kun je wezen.
Het gaat niet om tegenhouden, het gaat erom dat het minder ver komt en wat ik zag in die filmpjes is dat het virus hetzij omhoog of naar achteren geblazen wordt en niet naar voren.
Niet naar voren in samenhang met 1,5 meter afstand zal veel kunnen voorkomen.

Ze hadden beter een item kunnen maken over juist gebruik, hoeveel tokkies lopen er wel niet rond met het masker onder hun neus....
en juist in de neus nestelt het virus zich, goed bezig die slimme mensen.

En dan die muts van een Marijnissen die wel aanwezig was en andere politici niet, nee muts die hebben wat beter te doen dan jou, als ze echt voor de gezondheid van mensen was dan had ze niet in de studio gezeten maar het beleid gesteund, Marja van de zijlijn is het makkelijk roepen.
Regeren durven ze niet.
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:14:50 #63
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_195720676
In Taiwan / HongKong zijn er nauwelijks nieuwe cases.

Maar in NL weet iedereen het beter met 8000 nieuwe cases per dag :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_195725863
quote:
Thanks voor de link, ik miste de laatste 2 minuten al over het vervuilende aspect van de wegwerpkapjes.

Ik zie ze ook overal liggen op straat, wtf gooi die dingen gewoon in de vuilnisbak!
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:27:09 #65
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195726969
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik geef niks om de ander. Als ze bang zijn dat ik ze besmet in de supermarkt blijven ze maar thuis en bestellen ze hun boodschappen online.
Mwah beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad.
pi_195727199
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:46 schreef Hathor het volgende:
bind ik wel gewoon een FC Utrecht sjaal voor.
Zo jammer dit.

Ik had je wel iets hoger ingeschat Hathor.
:N

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

In Den Haag zou ik een Ajax sjaal ombinden, voor extra sfeer. :')
Kijk, blijk van intelligentie :)
Ligt er wel aan waar je hem in Den Haag draagt natuurlijk, maar je gaat vooruit ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195727241
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:51 schreef kleinvogelijn het volgende:
wtf gooi die dingen gewoon in de vuilnisbak!
Dat denk ik met mcdonalds zakken, kfc buggets en RB blikjes ook altijd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195727301
Ik zeg het gewoon nog maar een keer: huisvlijt-mondkapjes zijn helemaal niet eens bedoeld om alle virusdeeltjes voor 100% tegen te houden maar om hoestdruppels dusdanig te vertragen dat de combinatie met een afstand van 1m50 net wél werkt.

Maar we gaan natuurlijk nog liever dood dan serieuze onderzoeken echt te lezen in plaats van sensatiespoeiende (pun intended) uittreksels in de media en/of de Big Boss van 1 of andere politieke partij die het allemaal onzin vindt en onze vrijheden en rechten enzo. En ook Youtube en Facebook tevens!! :P

gr gr,
een microbioloog
pi_195727312
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:42 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Iemand die coronabesmet is zal waarschijnlijk niezen of hoesten. Daarom is het bijv. in supermarkten e.d. wel belangrijk dat zo'n persoon een mondkapje draagt. Daarom snap ik ook dat het ws. medio november verplicht wordt, van mij had dat veel eerder gemogen.
Voor de hoesters en niezers onder ons?
Ja prima.

Voor de rest werkt het dus nauwelijks en is het alleen maar lastig als je een bril draagt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195727339
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:51 schreef brokjespoes het volgende:
Ik zeg het gewoon nog maar een keer: huisvlijt-mondkapjes zijn helemaal niet eens bedoeld om alle virusdeeltjes voor 100% tegen te houden maar om hoestdruppels dusdanig te vertragen dat de combinatie met een afstand van 1m50 net wél werkt.

Maar we gaan natuurlijk nog liever dood dan serieuze onderzoeken echt te lezen in plaats van sensatiespoeiende (pun intended) uittreksels in de media en/of de Big Boss van 1 of andere politieke partij die het allemaal onzin vindt en onze vrijheden en rechten enzo. En ook Youtube en Facebook tevens!! :P

gr gr,
een microbioloog
Je kan je ook afvragen dat als het zo belangrijk is, waarom de staat dan niet niet goedgekeurde maskers uitdeelt die wel de virusdeeltjes tegenhouden en afsluiten.

Dan zet je zoden aan de dijk. Nu is het dwijlen met de kraan open terwijl je nog een last veroorzaakt ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:09:48 #71
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195727586
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 22:59 schreef Nober het volgende:
Veel mondkapjes voor consumenten houden virusdeeltjes niet tegen

Dat wisten we al lang. Titel moet trouwens zijn: alle niet-medische mondkapjes houden virusdeeltjes niet tegen.
pi_195727633
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen dat als het zo belangrijk is, waarom de staat dan niet niet goedgekeurde maskers uitdeelt die wel de virusdeeltjes tegenhouden en afsluiten.
Hoe meer virusdeeltjes het tegenhoudt des te lastiger het is om mee te ademen én des te duurder. En dat terwijl het in veel gevallen overkill is als iedereen gewoon de goedkopere maskers draagt én 1.5m afstand houdt. Plus ventileren plus regelmatig schoonmaken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:40:15 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195728096
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben erg sceptisch over de zgn coronamaatregelen en vind de verachting van de grondrechten, de rechtsstatelijkheid en de democratie die kabinet en coalitie aan de dag leggen erg zorgwekkend, maar ik zie het grondwettige probleem met verplichte mondkapjes in openbare binnenruimten niet zo.

Wat we hier volgens mij zien zijn staatsrechtgeleerden die zich schuldig voelen over het meedoen met de coronahype en zwijgen over de inbreuken en onrechtsstatelijkheid van de regering. Als dan het ergste voorbij is laten ze ineens van zich horen over een mineur puntje alsof het allemaal wel grondwettig moet en ging, en zo geven ze alleen maar legitimiteit aan het eerdere overheidsoptreden terwijl dat er niet was. Voor ballen tonen is het echter al te laat, ze zijn een beetje als de mensen die in mei 45 bij het verzet gingen. En nu dan zeuren over dat mondkapje terwijl de spoedwet, een potentieel dictatoriaal instrument waar Orban niet eens van durft te dromen, gewoon goedgekeurd gaat worden.

Ook jullie staatsrechtgeleerden hebben ons en onze vrijheid in de steek gelaten. Laffe conformisten zijn het en welke wetenschap het kabinet ook gevolgd claimt te hebben, het was niet de rechtswetenschap.
Het blijft lastig. Want doet men niks staan er ook weer mensen te klagen. En vergeet niet recht op gezondheid staat ook in de grondwet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:49:04 #74
3542 Gia
User under construction
pi_195728236
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:52 schreef Red_85 het volgende:

Voor de hoesters en niezers onder ons?
Ja prima.

Voor de rest werkt het dus nauwelijks en is het alleen maar lastig als je een bril draagt.
Samen met de anderhalve meter werkt het prima.

En hoesters en niezers horen sowieso al thuis te blijven.
pi_195728648
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:49 schreef Gia het volgende:
En hoesters en niezers horen sowieso al thuis te blijven.
Dan ben je er al.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:13:56 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195728654
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Samen met de anderhalve meter werkt het prima.

En hoesters en niezers horen sowieso al thuis te blijven.
Of beter nog zo snel mogelijk getest te worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195728833
Wat een stemmingmakerij zeg, die Kassa-test.
Als Kassa écht had willen testen in hoeverre mondkapjes bescherming bieden tegen de overdracht van het virus,
dan hadden ze ook het inademen met mondkapjes moeten testen, en niet alleen maar uitademen.

Met uitademen blaas je het masker van je gezicht weg, je ziet dat hij bol staat als je hard blaast.
Maar bij inademen zuig je het masker tegen je snuit aan, en lekt hij nergens aan de zijkanten.

Dat zie je toch al als je voor de spiegel staat? Waarom testen ze dát dan niet?
Of waarom zeggen ze dat er dan tenminste niet even bij?

en, - nog gekker, waarom geeft het ministerie van VWS wél een reactie, maar zeggen ze hier niks over??
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:33:41 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195728970
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat een stemmingmakerij zeg, die Kassa-test.
Als Kassa écht had willen testen in hoeverre mondkapjes bescherming bieden tegen de overdracht van het virus,
dan hadden ze ook het inademen met mondkapjes moeten testen, en niet alleen maar uitademen.

Met uitademen blaas je het masker van je gezicht weg, je ziet dat hij bol staat als je hard blaast.
Maar bij inademen zuig je het masker tegen je snuit aan, en lekt hij nergens aan de zijkanten.

Dat zie je toch al als je voor de spiegel staat? Waarom testen ze dát dan niet?
Of waarom zeggen ze dat er dan tenminste niet even bij?

en, - nog gekker, waarom geeft het ministerie van VWS wél een reactie, maar zeggen ze hier niks over??
Op zich is een mondkapje nog niet verplicht dus het probleem of ze wel of niet werken?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195729165
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is een mondkapje nog niet verplicht dus het probleem of ze wel of niet werken?
voor degenen die t virus niet willen overdragen maakt t niks uit of mondkapjes verplicht zijn toch?
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:32:23 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195729772
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:51 schreef brokjespoes het volgende:
Ik zeg het gewoon nog maar een keer: huisvlijt-mondkapjes zijn helemaal niet eens bedoeld om alle virusdeeltjes voor 100% tegen te houden maar om hoestdruppels dusdanig te vertragen dat de combinatie met een afstand van 1m50 net wél werkt.

Maar we gaan natuurlijk nog liever dood dan serieuze onderzoeken echt te lezen in plaats van sensatiespoeiende (pun intended) uittreksels in de media en/of de Big Boss van 1 of andere politieke partij die het allemaal onzin vindt en onze vrijheden en rechten enzo. En ook Youtube en Facebook tevens!! :P

gr gr,
een microbioloog
Ik blijf dan toch met twee vragen zitten.

Klopt de berichtgeving van kassa dan helemaal niet?

En als mondkapjes dan zo belangrijk zijn voor het bestrijden van het virus waarom is er dan vanuit het OMT/RIVM dan niet eerder een advies gekomen mondkapjes te verplichten. We zijn al weer meer dan een half jaar verder?

Gr gr.
Een leek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:34:36 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195729813
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:50 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

voor degenen die t virus niet willen overdragen maakt t niks uit of mondkapjes verplicht zijn toch?
Op zich is dat wel een probleem. Want ik zie veel mensen er geen dragen nog steeds. Maar een overheid die mondkapjes echt belangrijk denkt te vinden geeft die gewoon gratis uit en dan het liefst van medische kwaliteit. En verplicht het dragen daarvan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195731869
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik blijf dan toch met twee vragen zitten.

Klopt de berichtgeving van kassa dan helemaal niet?

En als mondkapjes dan zo belangrijk zijn voor het bestrijden van het virus waarom is er dan vanuit het OMT/RIVM dan niet eerder een advies gekomen mondkapjes te verplichten. We zijn al weer meer dan een half jaar verder?

Gr gr.
Een leek.
-De berichtgeving van kassa klopt niet, omdat ze geen conclusie kunnen trekken uit een half onderzoek.
Hun onderzoek is onvolledig, omdat ze alleen getest hebben hoeveel een masker tegenhoudt bij het uitademen, het tegenhouden bij inademen hebben ze niet getest.

-Wat het RIVM zegt over mondkapjes heeft wellicht te maken met de schaarste van een half jaar geleden,
toen zei RIVM dat ze niet helpen, ipv dat ze vergeten hadden op tijd extra mondkapjes te bestellen.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195731911
Daar heb je toch geen test voor nodig. Het is al heel lang bekend dat N95 mondkapjes effectief zijn en de rest prullaria.
pi_195732532
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat denk ik met mcdonalds zakken, kfc buggets en RB blikjes ook altijd.
Ook! Gooi gewoon je troep in de vuilnisbak of gooi het thuis weg...als je het mee naar buiten kan nemen, kan het ook weer mee naar binnen.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:50:26 #85
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195746507
Opvallend dat veel users denken dat niet-medische mondkapjes cruciaal zijn voor de bestrijding van corona.
Het RIVM heeft tot vervelens toe altijd gezegd dat er een zeer beperkte meerwaarde is: 'het helpt misschien een beetje in situaties dat afstand houden moeilijk is"
pi_195746553
Ik vind het wel bijzonder hoe niemand een woord geloofde van van Dissel in maart, en nu is zijn uitspraak 'mondkapjes werken niet' ineens de waarheid
pi_195753215
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:50 schreef Subw00fer het volgende:
Opvallend dat veel users denken dat niet-medische mondkapjes cruciaal zijn voor de bestrijding van corona.
Wie denk dat dat cruciaal is? Ik ken niemand die dat denkt eigenlijk. Ook niet de voorstanders van en mondkapjesplicht.
pi_195753268
Waarom wordt er dan opeens zo de focus zo gericht op iets wat op zijn hoogst een heel klein beetje helpt ?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:50:35 #89
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195757835
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:10 schreef macca728 het volgende:
Waarom wordt er dan opeens zo de focus zo gericht op iets wat op zijn hoogst een heel klein beetje helpt ?
Om de sukkels, eigenwijzen, onwilligen en complotdenkers in het juridisch gareel te houden.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:02:43 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195759850
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:39 schreef Bocaj het volgende:
Het is de schuld van de Nederlandse Media en Journalisten. (Media=Virus)
Die moesten en zouden mondkapjes verplicht willen hebben, en bleven daar maar op hameren omdat het veel verwarring zou geven. (Advies of verplichting
Dit idd. Mensen wilden perse een plicht, overal waren enquetes gehouden en sinds begin corona is iedereen er al mee bezig "zij (in het buitenland) doen mondkapjes, wij willen ook!"

en dan is het er (nouja, niet de officiele verplichting) en dan is het weer verkeerd. En ineens gelooft iedereen van Dissel dat ze niet zoveel toegevoegde waarde hebben.

Of nouja, ze hebben wel toegevoegde waarde, dat zie je wel, maar ze doen het af als "niets" en mensen denken meestal dat ze daardoor wel dichtbij elkaar kunnen staan.
Daar moet voorlichting over komen.
pi_195759919
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

En hoesters en niezers horen sowieso al thuis te blijven.
Ja maar dat is het. Ik heb geen corona, waarom moet ik dan een mondkapje dragen?
pi_195760141
Iedereen moet gewoon doen waar die zich zelf fijn bij voelt. Als je maar 1,5 m afstand houdt van anderen. Maar verder qua mondkapje: als je hem wil dragen, dan graag je hem. Als je hem niet wil dragen, dan doe je dat niet. Er zijn heus wel goede redenen te bedenken dat je m niet wil dragen, zoals dat het amper helpt of dat je het niet hygiënisch vindt. Laat elkaar in ieders waarde en kijk elkaar er niet op aan.
Somebody that I used to know
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:01:15 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_195760353
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:41 schreef Postbus100 het volgende:
Iedereen moet gewoon doen waar die zich zelf fijn bij voelt. Als je maar 1,5 m afstand houdt van anderen. Maar verder qua mondkapje: als je hem wil dragen, dan graag je hem. Als je hem niet wil dragen, dan doe je dat niet. Er zijn heus wel goede redenen te bedenken dat je m niet wil dragen, zoals dat het amper helpt of dat je het niet hygiënisch vindt. Laat elkaar in ieders waarde en kijk elkaar er niet op aan.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Er zijn heus wel goede redenen te bedenken om je individueel niet te laten vaccineren, maar je brengt de rest er wel mee in gevaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195760644
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:50 schreef Subw00fer het volgende:
Opvallend dat veel users denken dat niet-medische mondkapjes cruciaal zijn voor de bestrijding van corona.
Het RIVM heeft tot vervelens toe altijd gezegd dat er een zeer beperkte meerwaarde is: 'het helpt misschien een beetje in situaties dat afstand houden moeilijk is"
Het RIVM heeft zoveel gezegd bijvoorbeeld maandenlang dat het personeel in de zorg zonder mondkapjes kon werken. Het is juist zorgelijk dat een dergelijk instituut dergelijke leugens heeft verkondigd.
pi_195760808
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:41 schreef Postbus100 het volgende:
Iedereen moet gewoon doen waar die zich zelf fijn bij voelt. Als je maar 1,5 m afstand houdt van anderen. Maar verder qua mondkapje: als je hem wil dragen, dan graag je hem. Als je hem niet wil dragen, dan doe je dat niet. Er zijn heus wel goede redenen te bedenken dat je m niet wil dragen, zoals dat het amper helpt of dat je het niet hygiënisch vindt. Laat elkaar in ieders waarde en kijk elkaar er niet op aan.
Gelukkig wordt het verplicht in de december wanneer het wettelijk is vastgelegd. Je hebt de optie natuurlijk om thuis je boodschappen te bestellen, als je geluk hebt om een tijdslot te vinden.

Verder kun je tegenwoordig ook wegwerp chirurgische IIR mondmaskers bestellen, en binnenkort ook te koop ook in de supermarkt, 50 voor 30 euro.
pi_195760897
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:53 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe niemand een woord geloofde van van Dissel in maart, en nu is zijn uitspraak 'mondkapjes werken niet' ineens de waarheid
Ik heb die man nooit echt geloofd. Het is een starre man die niet wilde toegeven dat mondkapjes wel degelijk nut hebben. Volgens het RIVM ook zelf in het verleden. Door zijn houding moest het zorgpersoneel ook zonder mondkapje werken.

‘RIVM negeert internationale richtlijnen over mondkapjes voor zorgpersoneel’
pi_195760904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb die man nooit echt geloofd. Het is een starre man die niet wilde toegeven dat mondkapjes wel degelijk nu hebben. Volgens het RIVM ook zelf in het verleden. Door zijn houding moest het zorgpersoneel ook zonder mondkapje werken.

‘RIVM negeert internationale richtlijnen over mondkapjes voor zorgpersoneel’
Exact.
pi_195760964
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

Gelukkig wordt het verplicht in de december wanneer het wettelijk is vastgelegd. Je hebt de optie natuurlijk om thuis je boodschappen te bestellen, als je geluk hebt om een tijdslot te vinden.
je kan ook gewoon afstand houden en even wachten tot je bij de melk kan.
En ik houd mijn hart vast met een plicht. Dan krijg je mensen die met vodjes lopen om maar aan de plicht te voldoen. Dan heb ik gewoon liever dat je zonder mondkapje loopt zodat ik zeker weten weet dat ik afstand van je moet houden.
quote:
Verder kun je tegenwoordig ook wegwerp chirurgische IIR mondmaskers bestellen, en binnenkort ook te koop ook in de supermarkt, 50 voor 30 euro.
Die mogen niet van het kabinet.
Plus : ik vind dat echt een hoop geld!!


quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Zo werkt dat natuurlijk niet. Er zijn heus wel goede redenen te bedenken om je individueel niet te laten vaccineren, maar je brengt de rest er wel mee in gevaar.
Dat is natuurlijk niet te vergelijken. Als je op andere manieren kan voorkomen dat je een ander besmet, bijvoorbeeld door afstand te houden, dan breng je de rest ook niet in gevaar. Plus dat mensen met een zo-zo mondkapje anderen mogelijk wel in gevaar brengen.
Somebody that I used to know
pi_195761005
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Dan heb ik gewoon liever dat je zonder mondkapje loopt zodat ik zeker weten weet dat ik afstand van je moet houden.
[..]

Je kan ook gewoon afstand houden van iedereen ipv alleen volk zonder mondkapje.
pi_195761313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Die mogen niet van het kabinet.
Geef een bron waarin dat exact staat, dat medische mondmaskers verboden te dragen zijn door de consument.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')