abonnement Unibet Coolblue
pi_195697526
Uiteraard weten we nog niet wat de situatie rond kerst is, maar mensen verbieden met kerst bij elkaar te komen lijkt me wel heel zuur.

Fauci in de VS heeft gezegd dat mensen beter geen Thanksgiving samen kunnen vieren. Thanksgiving, de 4e donderdag in november, in de VS is ook een heel groot familiefeest.

Boris in de UK heeft verschillende keren gezegd dat kerst 'gewoon' door zal gaan.

Wat zijn de plannen voor kerst? Al plannen gemaakt? Het is toch voor velen een echte familiegebeurtenis met jong en oud, ga je daar rekening mee houden?

Ik woon in de UK, met mijn Amerikaanse vriendin. Om er toch vrij zeker van te kunnen zijn dat we met de feestdagen in NL kunnen zijn hebben we een B&B geboekt ruim voor kerst. Dat kost wat, maar we kunnen vanuit huis werken, dus ook vanuit een huis in NL, en zo kunnen we voor kerst in quarantaine als het zou moeten. Uiteraard bij het boeken van de accomodatie de situatie uitgelegd en we zijn welkom.
Mijn ouders zijn ook al ouder, dus wil die ook niet aan extra risico blootstellen. We reizen met de auto via de tunnel dus hoeven in principe de auto niet uit ook deur tot deur.
Niet echt nog gekeken hoe het zit met verzekeringen als je naar oranje gebieden gaat, en hopelijk wordt de situatie sowieso beter.
pi_195697786
Ik wilde er toevallig net een topic over maken. Ik vind dat er te weinig aandacht voor is. Bij kerst komen Nederlanders massaal samen. Dat kan dit jaar niet.
De overheid moet nu al campagnes beginnen om kerst te ontraden.
Heel vervelend voor de mensen die dit normaal wel vieren, maar het kan dit jaar gewoon even niet.


Mensen kunnen zich beter nu alvast instellen op het feit dat we dit jaar de kerst over moeten slaan, dan dat ze pas kort kerst zelf hier mee geconfronteerd worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 18:52:24 ]
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:52:23 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195697820
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:50 schreef Hamzoef het volgende:
Ik wilde er net een topic over maken. Ik vind dat er te weinig aandacht voor is. Bij kerst komen Nederlanders massaal samen. Dat kan dit jaar niet.
De overheid moet nu al campagnes beginnen om kerst te ontraden.
Heel vervelend voor de mensen die dit normaal wel vieren, maar het kan dit jaar gewoon even niet.
Ik kan Kerst op exact dezelfde wijze vieren als vorig jaar en het jaar daarvoor, samen met mijn schoonouders en mijn vrouw, Kerstavond kado's, Kerstdag een mooie maaltijd, 2e Kerstdag bijkomen :)
Met een kerstboom, met lichtjes en met versieringen.

Kerst word niet afgelast vanwege covid, het zal hooguit voor sommige mensen anders zijn, meer thuis vermoedelijk ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195697854
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan Kerst op exact dezelfde wijze vieren als vorig jaar en het jaar daarvoor, samen met mijn schoonouders en mijn vrouw, Kerstavond kado's, Kerstdag een mooie maaltijd, 2e Kerstdag bijkomen :)
Met een kerstboom, met lichtjes en met versieringen.

Kerst word niet afgelast vanwege covid, het zal hooguit voor sommige mensen anders zijn, meer thuis vermoedelijk ook.
Ik vind dat onverstandig. Lang samen zijn in gesloten ruimte met mensen buiten je eigen huishouden is gewoon riskant.
pi_195697877
Goede reden juist om niet mee te hoeven doen aan al die verplichtingen |:)
pi_195697881
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik vind dat onverstandig. Lang samen zijn in gesloten ruimte met mensen buiten je eigen huishouden is gewoon riskant.
je weet dat t sterftepercentage van corona vrij laag is?
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:55:59 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195697897
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik vind dat onverstandig. Lang samen zijn in gesloten ruimte met mensen buiten je eigen huishouden is gewoon riskant.
Dat is nogal een aanname die jij doet. Sowieso zijn bijeenkomsten met familie toegestaan indien niet meer dan 3 gasten en ten tweede zullen mijn schoonouders 6-8 weken bij ons verblijven :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195697914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:55 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

je weet dat t sterftepercentage van corona vrij laag is?
Jazeker. Maar dat is toch ook niet het probleem waar het om gaat?
pi_195697938
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jazeker. Maar dat is toch ook niet het probleem waar het om gaat?
oke. nee kreeg t idee dat je er echt bang voor was.
pi_195698006
Denk dat oudjaar riskanter is
Kerst vier je in kleine groepjes
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:00:46 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195698007
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:57 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

oke. nee kreeg t idee dat je er echt bang voor was.
Kun jij stoppen met dit uitermate irritante gedrag? Je hoeft mensen niet constant de maat te nemen of ze in jouw optiek te bang zijn en dan proberen ze belachelijk te maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195698017
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kun jij stoppen met dit uitermate irritante gedrag? Je hoeft mensen niet constant de maat te nemen of ze in jouw optiek te bang zijn en dan proberen ze belachelijk te maken.
:?
pi_195698042
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:57 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

oke. nee kreeg t idee dat je er echt bang voor was.
Nou ja, ik ben voor mezelf nog wel enigszins bezorgd om dat ik in risicogroep val. Maar ik weet dat veruit de meeste mensen sowieso weinig te vrezen hebben. De gevolgen van overbelasting van de zorg raakt ons echter allemaal. Daarom moet we dit echt proberen te voorkomen. En het even een keer niet vieren van kerst kan daar zeker aan bijdragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 19:02:45 ]
pi_195698088
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:00 schreef KennyPowers het volgende:
Denk dat oudjaar riskanter is
Kerst vier je in kleine groepjes
Ze moeten er sowieso voor zorgen dat mensen met de jaarwisseling geen alcohol drinken, want anders gaat het op grote schaal mis.
pi_195698112
Eerste kerstdag is bij ons traditioneel met de hele familie bij elkaar (+-30 pers.). Dat gaat dit jaar niet door.
Het is nog wel te verantwoorden dat ik bij mijn vader of mijn moeder op 1e kerstdag langs ga. Tweede kerstdag met vrienden is nog onzeker. Misschien is het met 3 of 4 man wel te doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:08:20 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195698193
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ze moeten er sowieso voor zorgen dat mensen met de jaarwisseling geen alcohol drinken, want anders gaat het op grote schaal mis.
Ja, leuke gedachte maar gewoon godsonmogelijk te realiseren en waarschijnlijk ook niet erg wenselijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195698211
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eerste kerstdag is bij ons traditioneel met de hele familie bij elkaar (+-30 pers.). Dat gaat dit jaar niet door.
Het is nog wel te verantwoorden dat ik bij mijn vader of mijn moeder op 1e kerstdag langs ga. Tweede kerstdag met vrienden is nog onzeker. Misschien is het met 3 of 4 man wel te doen.
3 of 4 man is beter te doen, maar het blijft een risico. Als heel Nederland dat zo gaat doen, zal dat onherroepelijk tot een piek leiden.
pi_195698568
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:50 schreef Hamzoef het volgende:
Ik wilde er toevallig net een topic over maken. Ik vind dat er te weinig aandacht voor is. Bij kerst komen Nederlanders massaal samen. Dat kan dit jaar niet.
De overheid moet nu al campagnes beginnen om kerst te ontraden.
Heel vervelend voor de mensen die dit normaal wel vieren, maar het kan dit jaar gewoon even niet.


Mensen kunnen zich beter nu alvast instellen op het feit dat we dit jaar de kerst over moeten slaan, dan dat ze pas kort kerst zelf hier mee geconfronteerd worden.
Dat bepalen wij anders zelf wel, van kerst blijf je af
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:34:09 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195698735
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:50 schreef Hamzoef het volgende:
Ik wilde er toevallig net een topic over maken. Ik vind dat er te weinig aandacht voor is. Bij kerst komen Nederlanders massaal samen. Dat kan dit jaar niet.
De overheid moet nu al campagnes beginnen om kerst te ontraden.
Heel vervelend voor de mensen die dit normaal wel vieren, maar het kan dit jaar gewoon even niet.

Mensen kunnen zich beter nu alvast instellen op het feit dat we dit jaar de kerst over moeten slaan, dan dat ze pas kort kerst zelf hier mee geconfronteerd worden.
Vraag mij gewoon af Hamzoef. Jij bent toch moslim, heb jij wel Offerfeest en Suikerfeest gevierd dit jaar?
Ik ben zelf niet christelijk maar voor veel mensen is Kerst wel heel belangrijk. Los van het religieuze aspect is voor veel mensen ook een periode waar je samenkomt met je familie en een fijne tijd heb met lekker eten. Mijn moeder kan echt dagen druk zijn met alle decoraties en het kerstmenu om iedereen een fijne dag te geven :)
pi_195698859
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:26 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat bepalen wij anders zelf wel, van kerst blijf je af
DaT bEpALeN WiJ aNdErS ZeLf WeL. :')

Van avondjes stappen in de discotheek blijf je af, dat bepalen wij zelf wel...
Van festivals blijf je af, dat bepalen wij zelf wel...
Van overvolle concertzalen blijf je af, dat bepalen wij zelf wel...
...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 19:45:27 ]
pi_195698881
Die December maand wordt wat. Een deel zal netjes afstand houden, maar sommigen zullen het niet kunnen laten. Ik hou er rekening mee dat er in januari en februari een derde golf komt.
pi_195699308
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:26 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat bepalen wij anders zelf wel, van kerst blijf je af
Je kan niet van iets afblijven wat afgeschaft is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195699464
Klinkt als de beste decembermaand in jaren *O*

Geen verplicht gedoe, niet verplicht gezellig moeten doen. Ik kan niet wachten.

* Fred2 gaat vast de films klaarleggen.
So we just called him Fred too
pi_195699638
Het is allemaal thuis/achter de voordeur, en voor veel mensen een van de leukste dagen/tijden van het jaar, dus ik vermoed (zeker daar de nieuwe wet straks expliciet zegt dat de regels achter de voordeur niet gelden en dus letterlijk *illegaal maakt* voor lokale bestuurders en of politie om daar te handhaven tenzo je overlast veroorzaakt wat kerstavond vieren op een normale manier niet doet), dat minstens een stuk of 2-3 miljoen Nederlanders en goede kans nog een stuk meer gewoon allemaal normaal kerst gaan vieren thuis met vrienden en/of familie met uitgebreid koken etc.

2-3 miljoen is immers 15 tot 20% van de bevolking, net boven de 20% zegt nu al "de regels te negeren in mijn leven", meer dan 80% zegt zich er niet altijd aan te houden en dan vooral met vrienden of familie thuis niet... 2-3 miljoen is echt een extreem lage schatting dus. Half tot 80% van Nederland lijkt me waarschijjnlijker, waarbij een deel van de mensen het misschien met een (iets) kleiner groepje viert dit jaar (maar die 2-3 miljoen zullen zowieso dus niets anders doen dan normaal.

Al met al verwacht ik niet heel veel anders dan andere jaren, net zoals ik ook niet denk dat mensen in de VS massaal braaf geen thanskgiving zijn gaan vieren omdat meneer Fauci dat zo lief vroeg...

En dan is het verschil met hier nog dat Fauci in de VS bijna universeel respect en aanzien geniet, terwijl het RIVM en Van Dissel en het kabinet inmiddels door zowat heel nederland als incompetetete kneuzen worden beschouwd, los van of het mensen zijn die wel of niet bang zijn voor covid. Er zal dus hier eerder nog (veel) minder geluisterd worden naar een soortgelijke oproep van de regering/experts over kerst dan naar Fauci daar...
#WeesGeenWhales
pi_195699705
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:23 schreef eragon2890 het volgende:
Het is allemaal thuis/achter de voordeur, en voor veel mensen een van de leukste dagen/tijden van het jaar, dus ik vermoed (zeker daar de nieuwe wet straks expliciet zegt dat de regels achter de voordeur niet gelden en dus letterlijk *illegaal maakt* voor lokale bestuurders en of politie om daar te handhaven tenzo je overlast veroorzaakt wat kerstavond vieren op een normale manier niet doet), dat minstens een stuk of 2-3 miljoen Nederlanders en goede kans nog een stuk meer gewoon allemaal normaal kerst gaan vieren thuis met vrienden en/of familie met uitgebreid koken etc.

2-3 miljoen is immers 15 tot 20% van de bevolking, net boven de 20% zegt nu al "de regels te negeren in mijn leven", meer dan 80% zegt zich er niet altijd aan te houden en dan vooral met vrienden of familie thuis niet... 2-3 miljoen is echt een extreem lage schatting dus. Half tot 80% van Nederland lijkt me waarschijjnlijker, waarbij een deel van de mensen het misschien met een (iets) kleiner groepje viert dit jaar (maar die 2-3 miljoen zullen zowieso dus niets anders doen dan normaal.

Al met al verwacht ik niet heel veel anders dan andere jaren, net zoals ik ook niet denk dat mensen in de VS massaal braaf geen thanskgiving zijn gaan vieren omdat meneer Fauci dat zo lief vroeg...

En dan is het verschil met hier nog dat Fauci in de VS bijna universeel respect en aanzien geniet, terwijl het RIVM en Van Dissel en het kabinet inmiddels door zowat heel nederland als incompetetete kneuzen worden beschouwd, los van of het mensen zijn die wel of niet bang zijn voor covid. Er zal dus hier eerder nog (veel) minder geluisterd worden naar een soortgelijke oproep van de regering/experts over kerst dan naar Fauci daar...
Of men gebruikt zijn verstand (in tegenstelling tot jou maar die plaat kennen we inmiddels) en viert het in kleine kring.

Ik moet met kerst werken (en hopelijk alleen mondmasker en handschoenen en niet volledig pbm) en wellicht dat ik een van die dagen nog iets met mijn ouders afspreek. Met de rest van de familie bij elkaar zitten, wat we normaal doen, vinden we nu allemaal geen goed plan.

Verder kerstboom, kerstfilms, huispak en lekkere hapjes en ik kom de feestdagen wel door.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195699748
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Of men gebruikt zijn verstand (in tegenstelling tot jou maar die plaat kennen we inmiddels) en viert het in kleine kring.

Ik moet met kerst werken (en hopelijk alleen mondmasker en handschoenen en niet volledig pbm) en wellicht dat ik een van die dagen nog iets met mijn ouders afspreek. Met de rest van de familie bij elkaar zitten, wat we normaal doen, vinden we nu allemaal geen goed plan.

Verder kerstboom, kerstfilms, huispak en lekkere hapjes en ik kom de feestdagen wel door.
https://kerstkapje.nl/ ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195699813
quote:
Mag niet van de baas :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195699825
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:23 schreef eragon2890 het volgende:
Het is allemaal thuis/achter de voordeur, en voor veel mensen een van de leukste dagen/tijden van het jaar, dus ik vermoed (zeker daar de nieuwe wet straks expliciet zegt dat de regels achter de voordeur niet gelden en dus letterlijk *illegaal maakt* voor lokale bestuurders en of politie om daar te handhaven tenzo je overlast veroorzaakt wat kerstavond vieren op een normale manier niet doet), dat minstens een stuk of 2-3 miljoen Nederlanders en goede kans nog een stuk meer gewoon allemaal normaal kerst gaan vieren thuis met vrienden en/of familie met uitgebreid koken etc.

2-3 miljoen is immers 15 tot 20% van de bevolking, net boven de 20% zegt nu al "de regels te negeren in mijn leven", meer dan 80% zegt zich er niet altijd aan te houden en dan vooral met vrienden of familie thuis niet... 2-3 miljoen is echt een extreem lage schatting dus. Half tot 80% van Nederland lijkt me waarschijjnlijker, waarbij een deel van de mensen het misschien met een (iets) kleiner groepje viert dit jaar (maar die 2-3 miljoen zullen zowieso dus niets anders doen dan normaal.

Al met al verwacht ik niet heel veel anders dan andere jaren, net zoals ik ook niet denk dat mensen in de VS massaal braaf geen thanskgiving zijn gaan vieren omdat meneer Fauci dat zo lief vroeg...

En dan is het verschil met hier nog dat Fauci in de VS bijna universeel respect en aanzien geniet, terwijl het RIVM en Van Dissel en het kabinet inmiddels door zowat heel nederland als incompetetete kneuzen worden beschouwd, los van of het mensen zijn die wel of niet bang zijn voor covid. Er zal dus hier eerder nog (veel) minder geluisterd worden naar een soortgelijke oproep van de regering/experts over kerst dan naar Fauci daar...
Mwah, in de Trump-kringen heeft Fauci toch echt niet veel aanzien als ik het zo her en der lees op fora met conservatieven.
Ik ben wel benieuwd hoe thanksgiving zal gaan ja, heb eigenlijk alleen Fauci erover gehoord. Ook dat hij het niet zal gaan vieren met zijn kinderen dit jaar. Mijn vriendin maakt er altijd een grote happening van hier, met het hele huis vol met vrienden. Maar dat gaat dit jaar niet gebeuren. Mogelijk 'vieren' we het met 1 vriend van ons, een Amerikaan die praktisch al maanden in isolatie woont.
pi_195699829
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mag niet van de baas :7
Zuurpruim. Waar is zijn kerstgevoel? Ook klanten zullen er om kunnen lachen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195700362
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zuurpruim. Waar is zijn kerstgevoel? Ook klanten zullen er om kunnen lachen.
Nou, ik snap het wel hoor. Op dit moment zijn er twee cliënten die bewezen besmet zijn en waar ik zorg verleen. Dus kom maar door met de goede medische mondmaskers ;)

Ik zet traditiegetrouw wel een kerstmuts op of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:00:24 #31
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195700415
Wordt lastig om de wetgeving op tijd aan te passen. Misschien zou Rutte het gewoon eens aardig kunnen vragen ipv al die je moet luisteren, je mag niet dit, tijd van discussie is voorbij, het is gewoon zo en andere crap.

Wijs mensen er op hoe ze kerst wel samen kunnen vieren, waar op te letten bij elkaar in huis, gewoon vanuit de optiek dat ‘t toch gebeurt. Want geloof maar dat mensen niet meer luisteren naar die “kan nu eventjes niet” echoers.

Vrolijk kerstmis alvast!
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:02:48 #32
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_195702031
Kerst gaat hier dit jaar gewoon door. Heb zelfs de corona kersttrui al besteld:

Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_195703551
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is nogal een aanname die jij doet. Sowieso zijn bijeenkomsten met familie toegestaan indien niet meer dan 3 gasten en ten tweede zullen mijn schoonouders 6-8 weken bij ons verblijven :P
Ik geef er toch niets om wat wel of niet toegestaan is....

Natuurlijk doe ik gewoon wat Ik wil.
  roze zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:09:13 #34
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_195703592
Ik vier kerst nooit met veel mensen (meestal maar 1 of 2 mensen) dus ik maak mij nergens druk om. :D Zo heerlijk dat ik nooit verplichte familiedingen heb met kerst.
Your beauty never ever scared me.
pi_195704243
Wel met gezin en nichtjes/zwager, maar dan wel afstand houden wordt het denk ik (we zijn drie verschillende huishouden). Als het echt streng is rond die tijd, dat mensen elkaar niet mogen ontmoeten.... tja... dan misschien via zoom met elkaar eten, spel doen enz.

Ik verwacht in januari wel een nieuwe golf door de feestdagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door pietkanarie op 18-10-2020 00:05:19 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_195704543
quote:
Leuk! Kende het niet, maar heb er een besteld (een xl, xxl hoeft voor mij ook weer niet. Moet er zelf nog even een xs van maken)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_195704570
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:57 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Leuk! Kende het niet, maar heb er een besteld (een xl, xxl hoeft voor mij ook weer niet. Moet er zelf nog even een xs van maken)
^O^

Laat ons weten wat je er van vond als het binnen is!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 00:12:22 #38
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_195704721
v
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

^O^

Laat ons weten wat je er van vond als het binnen is!
van jou? :D
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_195704810
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:12 schreef Jimbo het volgende:
v
[..]

van jou? :D
Nope. Vind het gewoon leuk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 00:19:38 #40
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_195704842
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nope. Vind het gewoon leuk.
Ah jammer, was benieuwd of je zelf printte of ze inkocht. Zoek nog een sublimatieprinter namelijk ;)
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_195704874
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:19 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Ah jammer, was benieuwd of je zelf printte of ze inkocht. Zoek nog een sublimatieprinter namelijk ;)
Mijn masker komt bij Falke vandaan. Zoals een echt Duits masker is hij degelijk maar saai. Ben nog op zoek naar een grappig masker zoals bij kerstkapje.nl
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 00:26:22 #42
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_195704938
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn masker komt bij Falke vandaan. Zoals een echt Duits masker is hij degelijk maar saai. Ben nog op zoek naar een grappig masker zoals bij kerstkapje.nl
Gewoon even marktonderzoek, maar wat vind je dat zo iets mag kosten? Tientje p/s? Als er een hoefje bij zit of iets?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 00:26:47 #43
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_195704948
En als ie duits is komt ie zeker van www.meinkapf.nl ? :D :D :D
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_195704971
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:26 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Gewoon even marktonderzoek, maar wat vind je dat zo iets mag kosten? Tientje p/s? Als er een hoefje bij zit of iets?
Herbruikbare mogen best een tientje kosten. Sterker die van mij waren een tientje.
Meinkapf _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195705038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ze moeten er sowieso voor zorgen dat mensen met de jaarwisseling geen alcohol drinken, want anders gaat het op grote schaal mis.
Ja daaaaag
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195705817
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Of men gebruikt zijn verstand (in tegenstelling tot jou maar die plaat kennen we inmiddels) en viert het in kleine kring.

Ik moet met kerst werken (en hopelijk alleen mondmasker en handschoenen en niet volledig pbm) en wellicht dat ik een van die dagen nog iets met mijn ouders afspreek. Met de rest van de familie bij elkaar zitten, wat we normaal doen, vinden we nu allemaal geen goed plan.

Verder kerstboom, kerstfilms, huispak en lekkere hapjes en ik kom de feestdagen wel door.
Ik vier feestdagen nooit met meer dan een of hooguit een paar vrienden thuis lol, kringverjaardagen enzo zijn een cirkel van de hel.

Ik voorspel gewoon wat ik vrij zeker weet dat en masse gaat gebeuren.

Feit is namelijk dat 20% van NL in polls aangaf niets te geven om de regels/corona. Dat is 3,2 miljoen mensen, zeg 2,8 met de baby's eraf. 2-3 miljoen is dus echt de abso-, absolute bodem van wat te verwachten valt aan mensen die het gewoon als normaal vieren thuis, zeker daar dat dus van de spoedwet gewoon expliciet mag tegen die tijd. Punt.

Overigens zeg jij zelf precies wat ik bedoel met "en de rest misschien met wat minder mensen". Je wilt het nog steeds vieren met je ouders. Alleen iets minder mensen dus - maar ik neem aan dat je wel gewoon kerstdiner gaat doen. Aan een tafel. Zonder 1,5m dus. Prima, ga je gang, zou ik ook doen, have fun, maar je zal toch met me eens zijn dat dat dus waarschijnlijk óók geld voor de rest van NL? ;)

Ik ga zelf gewoon een vriendin uitnodigen om lekker yaoi te kijken en pizza te eten lol een of twee van de 4 feestdagen en verder zelfde als jij: lekker thuis blijven, gamen, chatten, af en toe een berlinerbol naar binnen schuiven. Hallejuhah. (geen kerstfilms). :D Maar dat deed ik elk jaar al, zie, ik heb gewoon toevallig nóóit tijd voor de grote familie-vieringen waar ik voor wordt uitgenodigd :3
#WeesGeenWhales
pi_195705925
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Mwah, in de Trump-kringen heeft Fauci toch echt niet veel aanzien als ik het zo her en der lees op fora met conservatieven.
Ik ben wel benieuwd hoe thanksgiving zal gaan ja, heb eigenlijk alleen Fauci erover gehoord. Ook dat hij het niet zal gaan vieren met zijn kinderen dit jaar. Mijn vriendin maakt er altijd een grote happening van hier, met het hele huis vol met vrienden. Maar dat gaat dit jaar niet gebeuren. Mogelijk 'vieren' we het met 1 vriend van ons, een Amerikaan die praktisch al maanden in isolatie woont.
True, maar dat is inmiddels toch wel vrij duidelijk minder dan de helft van de VS.

Hoe dan ook, mijn punt is meer nog dat Van Dissel hier gewoon voor IEDEREEN een incompetente randdebiel is. De complottokkies denken dat het nep is, net als daar, sure, maar links/wel-in-corona-gelovend Nederland vinden hem gewoon een incompetente lamlul, grof gezegd.

Hier luistert dus niémand... daar nog ruim de helft...
#WeesGeenWhales
pi_195707399
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 01:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik vier feestdagen nooit met meer dan een of hooguit een paar vrienden thuis lol, kringverjaardagen enzo zijn een cirkel van de hel.

Ik voorspel gewoon wat ik vrij zeker weet dat en masse gaat gebeuren.

Feit is namelijk dat 20% van NL in polls aangaf niets te geven om de regels/corona. Dat is 3,2 miljoen mensen, zeg 2,8 met de baby's eraf. 2-3 miljoen is dus echt de abso-, absolute bodem van wat te verwachten valt aan mensen die het gewoon als normaal vieren thuis, zeker daar dat dus van de spoedwet gewoon expliciet mag tegen die tijd. Punt.

Overigens zeg jij zelf precies wat ik bedoel met "en de rest misschien met wat minder mensen". Je wilt het nog steeds vieren met je ouders. Alleen iets minder mensen dus - maar ik neem aan dat je wel gewoon kerstdiner gaat doen. Aan een tafel. Zonder 1,5m dus. Prima, ga je gang, zou ik ook doen, have fun, maar je zal toch met me eens zijn dat dat dus waarschijnlijk óók kgeld voor de rest van NL? ;)

Ik ga zelf gewoon een vriendin uitnodigen om lekker yaoi te kijken en pizza te eten lol een of twee van de 4 feestdagen en verder zelfde als jij: lekker thuis blijven, gamen, chatten, af en toe een berlinerbol naar binnen schuiven. Hallejuhah. (geen kerstfilms). :D Maar dat deed ik elk jaar al, zie, ik heb gewoon toevallig nóóit tijd voor de grote familie-vieringen waar ik voor wordt uitgenodigd :3
_O-

In 1 post aannemen dat ik kerstdiner ga doen, en vast op minder dan 1,5m, en in diezelfde post verkondigen dat jij met een vriendin gaat eten _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:56:21 #49
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195708752
En Sint Nicolaas, gaat dat feest wel door?

Kerst heb ik toch helemaal niets mee eigenlijk.

Surprises maken met familie, gedichten en opa verkleed als de Heilige Sint Nicolaas, dat is voor onze familie van belang.
pi_195709018
Sinterklaas is ook gecanceld.
Mooie tijd om er iets anders voor in de plaats te zetten want Sinterklaas vieren is niet meer van deze tijd met zwarte pieten enzo.
pi_195709070
Wij vieren kerst altijd met familie ongeveer 80 personen. Dat het dit jaar niet door kan gaan het zij zo.. gewoon accepteren dat het niet kan en het anders doen.
pi_195709298
We gaan er van uit dat de besmettingen omlaag gaan, maar wat als de besmettingen niet omlaag gaan. of veel later omlaag gaan. De kans dat Kerst normaal wordt is al nihil, kans dat we met kerst in een gedeeltelijke lockdown zitten is groot. En er bestaat zelfs een kans dat we met kerst in een volledige lockdown zitten.

Dit bedoel ik dus met het eerlijke verhaal, de overheid doet er verstandig aan om ons te voorlichten en al ver van te voren te waarschuwen, dat Kerst dit jaar er gewoon niet in zit, net als Sinterklaas of Oudjaar.
pi_195714778
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

_O-

In 1 post aannemen dat ik kerstdiner ga doen, en vast op minder dan 1,5m, en in diezelfde post verkondigen dat jij met een vriendin gaat eten _O-
Wel dat doen mensen meestal met kerst LOLZ

Anyhow, dat zijn mijn kerstplannen :3

Die pizzas laten we dan wel thuis bezorgen tuurlijk, zelfs als de restaurants dan weer open zijn is dat veel chiller met iets van de twittering birds never fly movie ofzo op de bank <3
#WeesGeenWhales
pi_195714844
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:27 schreef MakkieR het volgende:
We gaan er van uit dat de besmettingen omlaag gaan, maar wat als de besmettingen niet omlaag gaan. of veel later omlaag gaan. De kans dat Kerst normaal wordt is al nihil, kans dat we met kerst in een gedeeltelijke lockdown zitten is groot. En er bestaat zelfs een kans dat we met kerst in een volledige lockdown zitten.

Dit bedoel ik dus met het eerlijke verhaal, de overheid doet er verstandig aan om ons te voorlichten en al ver van te voren te waarschuwen, dat Kerst dit jaar er gewoon niet in zit, net als Sinterklaas of Oudjaar.
Die lockdown gaat nooit, per definitie, tellen voor achter de voordeur. Dus ga er maar van uit dat igg een paar miljoen mensen (20% = ruim 3 miljoen al) het gewoon normaal gaat vieren, wat de situatie ook is.
#WeesGeenWhales
pi_195717412
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik vind dat onverstandig. Lang samen zijn in gesloten ruimte met mensen buiten je eigen huishouden is gewoon riskant.
Dit dus.
Hoeveel pijn het me ook doet, deze Kerst ga ik alleen doorbrengen ;(
pi_195717465
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:40 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dit dus.
Hoeveel pijn het me ook doet, deze Kerst ga ik alleen doorbrengen ;(
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:35:04 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195718180
Fijn thuis met het gezin. Ook gezellig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195718211
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die lockdown gaat nooit, per definitie, tellen voor achter de voordeur. Dus ga er maar van uit dat igg een paar miljoen mensen (20% = ruim 3 miljoen al) het gewoon normaal gaat vieren, wat de situatie ook is.
Volgens mij snap jij niet wat een volledige lockdown precies inhoud. In Spanje en Italie hebben we daar een voorproefje van gezien. Dit houdt in dat jij je niet op straat mag vertonen, indien je daartoe een hele goede reden hebt. Je hebt gelijk dat de politie achter de deur niet mag of zal controleren. Maar hoe wil je of je gasten achter de deur komen. Dit houdt dus in dat je niet op straat mag verschijnen. Dat je een kassabon bij je moet hebben om aan te tonen dat je naar de supermarkt bent geweest wat waarschijnlijk de enige geldige reden is. Ga er dan maar vanuit dat politie en Boa's overal staan te controleren op elke hoek van de straat of een paar straten verderop.
pi_195718237
Als de kerk gewoon idioot grote bijeenkomsten mag houden dan twijfel ik er niet aan dat de kerst gewoon doorgaat.
Je zal immers religiegekkies eens een weerwoord geven als overheid.
Twiddel
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:49:31 #60
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195718427
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet wat een volledige lockdown precies inhoud. In Spanje en Italie hebben we daar een voorproefje van gezien. Dit houdt in dat jij je niet op straat mag vertonen, indien je daartoe een hele goede reden hebt. Je hebt gelijk dat de politie achter de deur niet mag of zal controleren. Maar hoe wil je of je gasten achter de deur komen. Dit houdt dus in dat je niet op straat mag verschijnen. Dat je een kassabon bij je moet hebben om aan te tonen dat je naar de supermarkt bent geweest wat waarschijnlijk de enige geldige reden is. Ga er dan maar vanuit dat politie en Boa's overal staan te controleren op elke hoek van de straat of een paar straten verderop.
Oh, maak je niet druk. Dan maken we wel een boete pooltje. Gelukkig is dat strafblad er nu af, dus het is maar geld..
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195718654
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:49 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Oh, maak je niet druk. Dan maken we wel een boete pooltje. Gelukkig is dat strafblad er nu af, dus het is maar geld..
Dat kun je doen als geld geen enkele rol speelt, tenzij oom agent besluit er nog een schepje bovenop te doen want als burger verlies je altijd van de overheid. Geldboetes zijn maar de lichtste vormen van straf, het kan altijd gekker onder een noodverordening als de overheid het grip dreigt te verliezen. Nogmaals benadruk ik hier dat we het over code zwart hebben. Waartoe is de overheid in staat om zijn wil aan het volk op te leggen. Ik vrees dat de geldboete dan niet meer enige blokkade zal worden.
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:10:40 #62
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195718793
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:02 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat kun je doen als geld geen enkele rol speelt, tenzij oom agent besluit er nog een schepje bovenop te doen want als burger verlies je altijd van de overheid. Geldboetes zijn maar de lichtste vormen van straf, het kan altijd gekker onder een noodverordening als de overheid het grip dreigt te verliezen. Nogmaals benadruk ik hier dat we het over code zwart hebben. Waartoe is de overheid in staat om zijn wil aan het volk op te leggen. Ik vrees dat de geldboete dan niet meer enige blokkade zal worden.
Dat kun je zo zien, maar de overheid is enorm in minderheid en heeft draagvlak en medewerking nodig om een harde lockdown uit te kunnen voeren. Ze kunnen niet 100% controleren, dus als genoeg mensen hier weerstand aan bieden, zijn ze nergens. Ik ben zelf niet bereid mee te werken aan een ultra lockdown. Voor 99 euro die er nu op staat loop ik het risico wel. Een goed gesprek en een kleine vergoeding voor de paar keer dat je ze tegenkomt.
Om effectief te zijn moeten ze over gaan op gevangenisstraffen en boetes van 10-duizenden euro's. Compleet buiten proporties als je naar de feitelijke situatie van nu kijkt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195718808
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die lockdown gaat nooit, per definitie, tellen voor achter de voordeur.
tot dat t wel zo is.
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:14:33 #64
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195718838
Misschien stel ik het iets te scherp, we gaan thuis wel degelijk verstandig om met elkaar. Niemand wordt voor de lol ziek of steekt graag anderen aan. Alleen het instrument van het inperken van elementaire burgerrechten, het dreigen daarmee in de media en het uitvoeren van een iedereen-thuis lockdown vind ik, dus mijn opinie, niet toepasselijk voor de corona situatie.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195718941
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

tot dat t wel zo is.
idd. ik zie het met zoveel maatregelen nu waar ik voorheen dacht: dat doet onze overheid nooit....

Scholen dicht
mondkapjes plicht
Corona melder
horeca dicht
geen enkele evenement meer inclusief alle sporten
contact beroepen verboden.

allemaal maatregelen waar we tijdelijk of pertinent mee te maken hebben gehad, waarvan ik dacht dat ik dit nooit mee zou maken in het vrije Nederland.
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:37:47 #66
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195719235
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet wat een volledige lockdown precies inhoud. In Spanje en Italie hebben we daar een voorproefje van gezien. Dit houdt in dat jij je niet op straat mag vertonen, indien je daartoe een hele goede reden hebt. Je hebt gelijk dat de politie achter de deur niet mag of zal controleren. Maar hoe wil je of je gasten achter de deur komen. Dit houdt dus in dat je niet op straat mag verschijnen. Dat je een kassabon bij je moet hebben om aan te tonen dat je naar de supermarkt bent geweest wat waarschijnlijk de enige geldige reden is. Ga er dan maar vanuit dat politie en Boa's overal staan te controleren op elke hoek van de straat of een paar straten verderop.
Dan ga je er wel vanuit dat agenten en boa's het zullen willen handhaven. Er is op de huidige maatregelen al regelmatig kritiek vanuit de politie- en boa-vakbonden.

quote:
Het draagvlak is weg en ze zijn niet te handhaven, zegt Van der Kamp. 'Mensen gaan buiten horecagelegenheden toch samenscholen en feesten en partijen elders voortzetten. En het is ook zeer de vraag of het bijdraagt aan het tegenhouden van het virus. Je ziet ook dat mensen de isolatie en lockdowns niet meer willen en niet vol kunnen houden. De vraag is daarom of je het hele beleid niet moet herzien, want dan is een hele andere benadering nodig.'

Het handhaven van de huidige maatregelen werkt niet, waardoor mensen alternatieve dingen gaan zoeken. 'We moeten met elkaar ontdekken hoeveel risico we willen nemen en wat we accepteren dat er kan gebeuren. Laten we eerst ruimte maken om dat debat te voeren.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ge-coronamaatregelen

Met circa 20.000 agenten en 3.900 boa's bij de verschillende gemeentes wordt het sowieso al lastig, zelfs als ze het willen. Dan moet je net als in Spanje het leger in gaan zetten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195719403
Als er geen complete lockdown komt :X dan ga ik met kerst net als anders naar mijn ouders toe. Met de hele familie doen we toch niet, dus dat is geen issue. Vorig jaar heb ik de kerstdagen zwaar verkouden en snotterend op bed voor de tv doorgebracht :') zou leuk zijn om nu gewoon wel weer te kunnen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_195720467
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet wat een volledige lockdown precies inhoud. In Spanje en Italie hebben we daar een voorproefje van gezien. Dit houdt in dat jij je niet op straat mag vertonen, indien je daartoe een hele goede reden hebt. Je hebt gelijk dat de politie achter de deur niet mag of zal controleren. Maar hoe wil je of je gasten achter de deur komen. Dit houdt dus in dat je niet op straat mag verschijnen. Dat je een kassabon bij je moet hebben om aan te tonen dat je naar de supermarkt bent geweest wat waarschijnlijk de enige geldige reden is. Ga er dan maar vanuit dat politie en Boa's overal staan te controleren op elke hoek van de straat of een paar straten verderop.
Dat soort maatregelen zitten niet echt ingebakken in de Nederlandse cultuur. Vraag me af of het ooit zo ver gaat komen in Nederland.

Ik heb hier zelf 'n paar maanden in een echte lockdown gezeten. Politie patrouilleert en mensen op straat wordt gevraagd wat ze daar te zoeken hebben. En inderdaad, je moet het ook bewijzen.

Je mocht naar de winkel, naar de dokter, naar de apotheek, in noodgevallen naar familie, naar je werk (als dat nog open was) en 'n frisse neus halen. Frisse neus halen moest wel in de directe nabijheid van je woning.

En dat was dan nog een redelijk vrije lockdown. Heb gehoord van mensen in Colombia bijvoorbeeld dat ze slechts zeer beperkt naar de supermarkt mochten. Hier kon je desnoods nog 12 keer op en neer naar de winkel om 'n ei te halen.
pi_195720519
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:37 schreef MichaelScott het volgende:

[quote]'We moeten met elkaar ontdekken hoeveel risico we willen nemen en wat we accepteren dat er kan gebeuren. Laten we eerst ruimte maken om dat debat te voeren.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ge-coronamaatregelen
[/quote]

Zonder maatregelen lopen binnen een maand de IC's weer over. Zelfs nu is het maar zeer de vraag of de maatregelen voldoende zijn. Grote groepen mensen met veel sociale contacten en die het virus verspreiden komen wel dagelijks bij elkaar, denk dan vooral aan scholen. Een break-the-chain lockdown zou kunnen helpen. Maar als er al geen draagvlak voor de huidige maatregelen is, dan zal die er ook niet voor strictere zijn. Hopelijk zien we deze week het aantal nieuwe gevallen per dag afvlakken en tegen het einde van de week licht dalen, dat zou inhouden dat de maatregelen helpen, en dat er, ondanks dat veel mensen de maatregelen overtreden, draagvlak en welwillendheid bij voldoende mensen is om zich aan de maatregelen te houden.
pi_195720542
Nu zijn er veel besmettingen ook op de scholen dat was bij de eerste golf niet het geval.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_195720887
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:03 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Nu zijn er veel besmettingen ook op de scholen dat was bij de eerste golf niet het geval.
Maar de scholen blijven open, dus het blijft dweilen met de kraan open en hopen dat de kraan niet harder gaat lopen.
pi_195720947
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:03 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Nu zijn er veel besmettingen ook op de scholen dat was bij de eerste golf niet het geval.
Ik ben blij dat ik geen leraar ben.

pi_195723163
Ik ga altijd naar mn schoonfamilie in Duitsland voor een paar dagen met kerst maar voorlopig zitten de Duitsers totaal niet op mensen uit Zuid-Holland te wachten dus het kon wel eens een heel rustig kerstfeestje worden hier thuis :7
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 00:00:14 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195723211
Overigens, niet om George af te vallen, ieder zijn ding natuurlijk, maar ik heb liever Kerst zonder corona ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 00:04:15 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195723254
Ik kijk denk ik voor kerst wel wat we gaan doen. Denk alleen met ouders en zusje en haar vriend eventueel. Opa en oma is denk ik niet handig en ook niet bij andere familie.
pi_195723329
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:09 schreef quirina het volgende:
Sinterklaas is ook gecanceld.
Mooie tijd om er iets anders voor in de plaats te zetten want Sinterklaas vieren is niet meer van deze tijd met zwarte pieten enzo.
zwarte pieten horen er bij
pi_195723724
We hebben het nu al over Kerst, maar hoe zit het eigenlijk met Sinterklaas. Dat kinderfeestje wordt voor ons ook steeds ingewikkelder. Het systeem dat wij hanteren is om dit met zoveel mogelijk familieleden te vieren. waardoor ieder familielid cadeautjes koopt voor de kids zodat er voor de kinderen een heleboel cadeautjes komt. Als je Sinterklaas viert met alleen ouders. Dan gaat een Sinterklaas ook meteen heel karig uitzien. en hoe moet je dat uitleggen aan kleine kinderen die de vorige keren een geweldig groot feest heeft met enorme hoeveelheden cadeautjes. Kun je dan niet beter uitleggen dat Sinterklaas in verband met Corona niet naar ons land kan komen en dus het hele feest afstellen.

ps. Weten jullie trouwens al of lampionnen dag op 11 november wel doorgaat. hoe gaat dit er uit zien.
pi_195723735
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 01:31 schreef MakkieR het volgende:
We hebben het nu al over Kerst, maar hoe zit het eigenlijk met Sinterklaas. Dat kinderfeestje wordt voor ons ook steeds ingewikkelder. Het systeem dat wij hanteren is om dit met zoveel mogelijk familieleden te vieren. waardoor ieder familielid cadeautjes koopt voor de kids zodat er voor de kinderen een heleboel cadeautjes komt. Als je Sinterklaas viert met alleen ouders. Dan gaat een Sinterklaas ook meteen heel karig uitzien. en hoe moet je dat uitleggen aan kleine kinderen die de vorige keren een geweldig groot feest heeft met enorme hoeveelheden cadeautjes. Kun je dan niet beter uitleggen dat Sinterklaas in verband met Corona niet naar ons land kan komen en dus het hele feest afstellen.
Even afwachten waar het sinterklaasjournaal mee komt
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195723753
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 01:34 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Even afwachten waar het sinterklaasjournaal mee komt
Dat zal inderdaad ook wel een ingewikkeld verhaal worden, hoe ga je dit nieuws schrijven met corona en gaat corona ook onderwerp worden in het sinterklaasverhaal van het sinterklaasjournaal. Waarbij we dit jaar het ook nog zonder Aart Staartjes moeten doen. Ziet er allemaal niet vrolijk uit.
pi_195723756
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:09 schreef quirina het volgende:
Sinterklaas is ook gecanceld.
Mooie tijd om er iets anders voor in de plaats te zetten want Sinterklaas vieren is niet meer van deze tijd met zwarte pieten enzo.
Bring back Krampus!!
pi_195725475
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar de scholen blijven open, dus het blijft dweilen met de kraan open en hopen dat de kraan niet harder gaat lopen.
Het is het net allemaal niet bij Rutte versus deJonge
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_195726906
Iedereen kan nog steeds cadeautjes kopen voor de kinderen en dat een keer s avonds afgeven. Kunnen ouders het bewaren op een plek waar de kinderen niet komen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:21:52 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195726915
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:20 schreef pietkanarie het volgende:
Iedereen kan nog steeds cadeautjes kopen voor de kinderen en dat een keer s avonds afgeven. Kunnen ouders het bewaren op een plek waar de kinderen niet komen.
Oh ja want de feestdagen draaien om kadootjes
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195726935
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Oh ja want de feestdagen draaien om kadootjes
Voor kinderen wel ja :) al ben ik voorstander van niet extreem veel cadeautjes. Maar ik reageerde op MakkieR die het heeft over een karig sinterklaasfeest dit jaar. Wat het dus niet hoeft te worden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:26:07 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195726959
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:24 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Voor kinderen wel ja :) al ben ik voorstander van van niet extreem veel cadeautjes. En ik reageer op MakkieR die het heeft over een karig sinterklaasfeest dit jaar. Wat het dus niet hoeft te worden.
Ook kinderen hebben behoefte aan contacten met de familie en dat is een belangrijk onderdeel van de vieringen.

En dat gaat dit jaar niet anders zijn ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195727053
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:32 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik geen leraar ben.

[ afbeelding ]
Alsof een jas en sjaal om je nek zou helpen :')
pi_195727106
Klopt, voor veel kinderen wel maar ik reageerde even op het stuk over cadeautjes. Als familie er niet bij kan zijn, videobellen vinden mijn nichtjes een leuk alternatief. Vind ik ook. Iets anders/afstandelijker dan elkaar echt zijn maar veel leuker dan elkaar niet zien. Ligt natuurlijk een beetje aan de grootte van de familie of dat te doen is.

Het wordt sowieso anders, maar kan wel gewoon gezellig worden.

Mijn verwachting voor het Sinterklaasjournaal: ik verwacht dat het erop neer komt dat er geen intocht is maar dat er wel een boot vol cadeautjes naar Nederland komt.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_195728229
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:38 schreef pietkanarie het volgende:
Klopt, voor veel kinderen wel maar ik reageerde even op het stuk over cadeautjes. Als familie er niet bij kan zijn, videobellen vinden mijn nichtjes een leuk alternatief. Vind ik ook. Iets anders/afstandelijker dan elkaar echt zijn maar veel leuker dan elkaar niet zien. Ligt natuurlijk een beetje aan de grootte van de familie of dat te doen is.

Het wordt sowieso anders, maar kan wel gewoon gezellig worden.

Mijn verwachting voor het Sinterklaasjournaal: ik verwacht dat het erop neer komt dat er geen intocht is maar dat er wel een boot vol cadeautjes naar Nederland komt.
Nou, gezellig beetje zitten Facetimen met kerst. :')
pi_195728574
Ik kom al bijna mijn hele leven niet samen met Kerst, doe niet zo sentimenteel man, 1 jaar niet, boehoe :'(
pi_195728596
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, gezellig beetje zitten Facetimen met kerst. :')
Ik heb het over als iets anders niet mogelijk zou zijn. De keuze tussen familie helemaal niet zien of via FaceTime zien is snel gemaakt wat mij betreft. Ik ervaar videobellen ook best wel als echt contact, daar denken veel mensen volgens mij anders over.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_195728718
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:10 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ik heb het over als iets anders niet mogelijk zou zijn. De keuze tussen familie helemaal niet zien of via FaceTime zien is snel gemaakt wat mij betreft. Ik ervaar videobellen ook best wel als echt contact, daar denken veel mensen volgens mij anders over.
10-pixel beeldbellen met die blikkerige herrie en familie die de frontcamera inkijkt alsof ze je als een tandarts je gebit inspecteren kan ik niet zo warm van worden dus ik hoor bij die laatste groep :) Misschien is het de laatste tijd wel verbeterd en loop ik wat achter maar ik vind een gewoon, ouderwets telefoongesprek toch stukken prettiger.
I'll give you something to do
pi_195729426
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:10 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ik heb het over als iets anders niet mogelijk zou zijn. De keuze tussen familie helemaal niet zien of via FaceTime zien is snel gemaakt wat mij betreft. Ik ervaar videobellen ook best wel als echt contact, daar denken veel mensen volgens mij anders over.
In geval van nood is het beter dan niks, maar zolang de grenzen open zijn en er geen inval wordt gedaan als ik aan het Kerstdiner zit, kies ik toch liever voor 'n echt Kerstfeest.
pi_195729744
Kerst zullen veel mensen wel in kleinere groepen doen. Maar maximaal 2 mensen op bezoek? Die regel zal wel niet gehanteerd worden in praktijk.

Ben benieuwd wat ze met oudjaar doen. Een landelijk vuurwerk verbod lijkt me eigenlijk volkomen logisch. Als je ziekenhuizen vol hebt liggen qua IC, wil je daar geen vuurwerkslachtoffers bovenop. Al gaat het weer flink wat gezeik opleveren.
Eerst denken, dan typen
pi_195729746
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Alsof een jas en sjaal om je nek zou helpen :')
Hij staat bijna buiten, vlak voor een open deur of in de deuropening. Waarschijnlijk voor de ventilatie. Zal wel koud zijn. Denk niet dat hij de jas tegen het virus draagt. :')
pi_195731740
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

3 of 4 man is beter te doen, maar het blijft een risico. Als heel Nederland dat zo gaat doen, zal dat onherroepelijk tot een piek leiden.
En jij denkt dat nu niemand bij elkaar op bezoek komt? Gewoon anderhalve meter afstand houden, niet meer dan 4 personen en dan kan het prima.
kerst kun je niet verbieden, als je dat gaat doen gaat heel het land in opstand. Dat is ook de reden dat de maatregelen nu zo streng zijn, in de hoop dat het met kerst beter gaat. Je kunt niet verwachten dat mensen geen kerst gaan vieren met hun familie.
pi_195731841
Lekker hele avond gourmetten met 4 generaties
.
pi_195732291
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 16:52 schreef Fer het volgende:
Lekker hele avond gourmetten met 4 generaties
ome Wim, die elk jaar hetzelfde verhaal verteld
pi_195732496
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:31 schreef Piger het volgende:
Kerst zullen veel mensen wel in kleinere groepen doen. Maar maximaal 2 mensen op bezoek? Die regel zal wel niet gehanteerd worden in praktijk.

Ben benieuwd wat ze met oudjaar doen. Een landelijk vuurwerk verbod lijkt me eigenlijk volkomen logisch. Als je ziekenhuizen vol hebt liggen qua IC, wil je daar geen vuurwerkslachtoffers bovenop. Al gaat het weer flink wat gezeik opleveren.
Voor sommigen die stunten met vuurwerk is het na oud en nieuw soms wel makkeljker geworden om per ongeluk geen handje meer te kunnen schudden.
pi_195733979
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ome Wim, die elk jaar hetzelfde verhaal verteld
In verband met corona moet 'ie deze editie wel zonder consumptie praten.
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:29:46 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195734520
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:36 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Voor sommigen die stunten met vuurwerk is het na oud en nieuw soms wel makkeljker geworden om per ongeluk geen handje meer te kunnen schudden.
_O-
pi_195736102
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:20 schreef pietkanarie het volgende:
Iedereen kan nog steeds cadeautjes kopen voor de kinderen en dat een keer s avonds afgeven. Kunnen ouders het bewaren op een plek waar de kinderen niet komen.
Wil je wel cadeautjes kopen voor de kinderen als je niet bent uitgenodigd. Sorry maar daar pas ik voor.

ps. Ik las trouwens dat bij St. Maarten ook allerlei regels zijn verbonden aan het uitdelen van snoep, zingen, schminken, losse schaaltjes met snoep, soep lepel gebruiken om afstand te houden, hand hygiëne en geadviseerde mondkapjes aan de deur. Denk dat ik maar een briefje aan mijn deur hang, in verband met Corona mogen jullie mij dit jaar overslaan....

[ Bericht 10% gewijzigd door MakkieR op 19-10-2020 20:50:38 ]
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:53:44 #102
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_195736512
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wil je wel cadeautjes kopen voor de kinderen als je niet bent uitgenodigd. Sorry maar daar pas ik voor.

ps. Ik las trouwens dat bij St. Maarten ook allerlei regels zijn verbonden aan het uitdelen van snoep, zingen, schminken, losse schaaltje, soep lepel gebruiken om afstand te houden, hand hygiëne en geadviseerde mondkapjes aan de deur Denk dat ik maar een briefje aan mijn deur hang, in verband met Corona mogen jullie mij dit jaar overslaan....
Ik zou het geen probleem vinden, wel een beetje afhankelijk van mijn band met de kinderen.
Die maatregelen rondom St. Maarten klinken wel ingewikkeld. Best een gedoe als je daar vaak op een avond rekening mee moet houden inderdaad.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_195781426
Wij doen niks aan st Maarten. Teveel risico.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')