abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:37:32 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195733642
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Jawel. Maar als nou ongeveer alle landen tot de conclusie komen dat het wel helpt. Inclusief de Aziatische landen die er echt veel meer ervaring mee hebben. Wie is NL dan om te stellen dat mondkapjes eigenlijk flauwekul zijn?
De mensen die "zelf nadenken" en niet blind de "media en andere mensen volgen".
Want het zijn allemaal experts die hun kennis over mondkapjes niet uit de MSM hebben, maar zelf "onderzoek" hebben gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195733931
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Jawel. Maar als nou ongeveer alle landen tot de conclusie komen dat het wel helpt. Inclusief de Aziatische landen die er echt veel meer ervaring mee hebben. Wie is NL dan om te stellen dat mondkapjes eigenlijk flauwekul zijn?
Hebben die landen medische mondkapjes ?
Waarom werkt het dan niet in andere landen , Frankrijk, Argentinië, Spanhe etc ??

Het is geen flauwekul denk ik, maar andere dingen helpen beter, afstand houden, geen drukte opzoeken bv en dan doen mensen nu juist wel, want mondkapje
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:06:12 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195734120
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hebben die landen medische mondkapjes ?
Waarom werkt het dan niet in andere landen , Frankrijk, Argentinië, Spanhe etc ??

Het is geen flauwekul denk ik, maar andere dingen helpen beter, afstand houden, geen drukte opzoeken bv en dan doen mensen nu juist wel, want mondkapje
In Spanje raken de meeste mensen besmet in huiselijke kring, waar dus geen of niet voldoende afstand gehouden wordt door of familieleden uit een ander huishouden, of dat men met teveel mensen in een kleine woning woont (ik hoorde al 10 personen op 60m² in achterbuurten), dan werkt het niet als iemand in quarantaine moet omdat hij besmet is.

Plus dat mensen slordig zijn met de mondkapjes in de horeca.

Maar ik snap de drang niet zo om vooral te kijken naar landen waar het ondanks mondkapjes niet goed gaat, waren kijken we niet naar landen waar het wel goed gaat?
Zoals in Duitsland? Waar kinderen vanaf 6 jaar overigens een mondkapje op moeten.

Maar kennelijk kunnen ze ook een stuk beter afstand houden.
En dat Fransen, Argentijnen en Spanjaarden dat moeilijker kunnen verbaast me niet, maar het is echt bizar hoe men in NL denkt anderhalve meter afstand te houden, dat vervolgens niet doet en ook nog eens geen mondkapje draagt.

Het is en/en, niet en/of. Daar waar het niet werkt is het meestal en/of.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 19:07:52 #154
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195734145
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hebben die landen medische mondkapjes ?
Waarom werkt het dan niet in andere landen , Frankrijk, Argentinië, Spanhe etc ??

Het is geen flauwekul denk ik, maar andere dingen helpen beter, afstand houden, geen drukte opzoeken bv en dan doen mensen nu juist wel, want mondkapje
Maar het is en/en, niet of/of zoals Leandra al zegt. Al de door jou genoemde zaken gelden gewoon en er wordt dringend geadviseerd daarbij mondkapjes te dragen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195734315
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Jawel. Maar als nou ongeveer alle landen tot de conclusie komen dat het wel helpt. Inclusief de Aziatische landen die er echt veel meer ervaring mee hebben. Wie is NL dan om te stellen dat mondkapjes eigenlijk flauwekul zijn?
Nouja, in China was de boel ook aardig losgebroken en wat je zegt, daar droegen ze sowieso al mondkapjes.
pi_195734435
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar het is en/en, niet of/of zoals Leandra al zegt. Al de door jou genoemde zaken gelden gewoon en er wordt dringend geadviseerd daarbij mondkapjes te dragen.
Ja alleen de meerwaarde is niet duidelijk. in Duitsland zullen mensen gehoorzamer afstand houden e.d., waardoor het beter is los van mondkapjes.

Het gaat erom dat in Nederland mensen juist geen afstand meer nemen en daardoor mondkapjes dus ook niet helpen want het is en en.
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:32:09 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195734569
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nouja, in China was de boel ook aardig losgebroken en wat je zegt, daar droegen ze sowieso al mondkapjes.
Oh?

Dat was me bij WIDM begin dit jaar helemaal niet opgevallen:

https://wieisdemol.avrotr(...)pdracht-2-beltegoed/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:40:18 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195734782
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja alleen de meerwaarde is niet duidelijk. in Duitsland zullen mensen gehoorzamer afstand houden e.d., waardoor het beter is los van mondkapjes.

Het gaat erom dat in Nederland mensen juist geen afstand meer nemen en daardoor mondkapjes dus ook niet helpen want het is en en.
Waarbij degenen die geen mondkapje dragen net zo hard geen afstand houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195734801
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh?

Dat was me bij WIDM begin dit jaar helemaal niet opgevallen:

https://wieisdemol.avrotr(...)pdracht-2-beltegoed/
In de omringende landen gingen ze ook gelijk mondkapjes dragen toen China melding maakte van een virus, wel chirurgische
pi_195734816
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij degenen die geen mondkapje dragen net zo hard geen afstand houden.
Is niet mijn ervaring, zeker in maart/juni niet.
pi_195734836
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij degenen die geen mondkapje dragen net zo hard geen afstand houden.
Maar je geeft dus toe dat mensen met mondkapje geen afstand houden en daarmee is het dus nutteloos hier.
pi_195734907
Bij mijn plaatselijke Jumbo draagt 90-95% van de klanten een mondkapje. Bij de AH XL iets verderop nog geen 50%. Vind het maar raar allemaal :')
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:48:40 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195734994
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar je geeft dus toe dat mensen met mondkapje geen afstand houden en daarmee is het dus nutteloos hier.
Nee, dat geef ik niet toe; jij beweert dat mensen geen afstand houden en impliceert min of meer dat dat komt doordat ze een mondkapje dragen, terwijl de mensen zonder mondkapje ook geen afstand houden.

Dus om daar de conclusie aan te hangen dat het mondkapje nutteloos zou zijn is vrij bizar; juist omdat afstand houden kennelijk te moeilijk is voor de meeste mensen zouden ze mondkapjes moeten dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:50:39 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195735050
Daarbij is natuurlijk het bizarre dat de overheid stelt dat mondkapjes wel verplicht zijn als afstand houden geen optie is, zoals in het OV.

Men zou zich alleen eens moeten realiseren dat er in supermarkten en veel andere winkels ook simpelweg niet voldoende afstand gehouden kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 19:59:56 #165
382129 crew  Donna
pi_195735335
Waar ik in m'n dorp in de winkelstraat bijna niemand zie met een mondkapje was ik vanmiddag in de stad en daar waren toch wel erg veel mensen die hun kapje op hadden, gewoon in de buitenlucht dus.
Ik doe tussendoor het kapje wel af, want ik krijg het erg warm door m'n zwangerschap in winkels, maar dit viel wel echt op. Zoveel kapjes!
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:02:10 #166
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195735410
Een maand geleden was je bij mijn lokale Jumbo nog de uitzondering als je een mondkapje droeg. Vandaag ben je de uitzondering als je er geen een draagt. :)
pi_195735712
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:02 schreef beantherio het volgende:
Een maand geleden was je bij mijn lokale Jumbo nog de uitzondering als je een mondkapje droeg. Vandaag ben je de uitzondering als je er geen een draagt. :)
Hier ook inmiddels. Echt mooi om te zien :)
Twiddel
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:06:59 #168
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195736851
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Doe normaal man 'gefronste wenkbrauwen' :') wees blij dat er mensen zijn die zelf nadenken en niet blind achter de media en andere mensen aanlopen. Levensgevaarlijk.

Doe liever iets aan de vele bewegingen! Toevallig ook gezien hoe druk het overal is? En door het afschaffen van koopavond en alcohol na 20u wordt het alleen maar drukker.

En de oh zo belangrijke Action en Ikea mogen gewoon open blijven en daarkun je haast onmogelijk voldoende afstand houden.

Dát zijn belangrijke dingen! Niet die kansloze mondkapjes die geen nut hebben en alleen maar schijnveiligheid creëren.

Zelf na blijven denken mensen! :D
Of je het nu leuk vindt of niet, het is nu eenmaal de realiteit; degenen die niet meedoen met de massa worden simpelweg met gefronste wenkbrauwen bekeken. Dit geldt voor vrijwel alle aspecten in het leven en zo langzamerhand begint het gewoon te gelden voor mensen die géén mondkapje dragen, aangezien het wél dragen van een mondkapje nu de norm begint te worden.

Ik ben geen fan van die dingen maar heb het vandaag gedragen om niet op te vallen in de massa. Nee, mondkapjes zijn verre van de heilige graal en de verplichting in Nederland is politiek gemotiveerd.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:16:48 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195737028
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:06 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Of je het nu leuk vindt of niet, het is nu eenmaal de realiteit; degenen die niet meedoen met de massa worden simpelweg met gefronste wenkbrauwen bekeken. Dit geldt voor vrijwel alle aspecten in het leven en zo langzamerhand begint het gewoon te gelden voor mensen die géén mondkapje dragen, aangezien het wél dragen van een mondkapje nu de norm begint te worden.

Ik ben geen fan van die dingen maar heb het vandaag gedragen om niet op te vallen in de massa. Nee, mondkapjes zijn verre van de heilige graal en de verplichting in Nederland is politiek gemotiveerd.
Het ontbreken van een verplichting en in maart zelfs ronduit liegen dat ze bijvoorbeeld voor personeel in verpleeghuizen en de thuiszorg niet nodig zouden zijn is economisch gemotiveerd.
Dat er toen een tekort was en ze daarom een BS-verhaal ophingen werkt ze nu nog tegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:50:33 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740046
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Jawel. Maar als nou ongeveer alle landen tot de conclusie komen dat het wel helpt. Inclusief de Aziatische landen die er echt veel meer ervaring mee hebben. Wie is NL dan om te stellen dat mondkapjes eigenlijk flauwekul zijn?
En wie zegt dat dat aan mondkapjes ligt? Kom op zeg, je kunt Aziatische landen op geen enkele manier met Nederland vergelijken. De cultuur is compleet anders, het klimaat, de bevolkingsdichtheid etc.

Maar nee, het komt allemaal door de mondkapjes! :')
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:53:32 #171
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740094
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hebben die landen medische mondkapjes ?
Waarom werkt het dan niet in andere landen , Frankrijk, Argentinië, Spanhe etc ??

Het is geen flauwekul denk ik, maar andere dingen helpen beter, afstand houden, geen drukte opzoeken bv en dan doen mensen nu juist wel, want mondkapje
Dat dus. En áls die mondkapjes al helpen moet én de juiste soort gebruiken én deze op de juiste manier toepassen. Kom op man, wat gaat een lapje stof voor je bek doen :') Blijf gewoon thuis i.p.v. die onmisbare eiersnijder halen bij de Action. Of koop online.
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:53:52 #172
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_195740098
Veel mondkapjes, maar bijna niemand houdt afstand.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_195740109
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:53 schreef pietkanarie het volgende:
Veel mondkapjes, maar bijna niemand houdt afstand.
Paar keer hoesten zonder doet wonderen.
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:57:26 #174
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_195740137
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:54 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Paar keer hoesten zonder doet wonderen.
:D best een goed idee. Dat zal zeker helpen ja!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:04:25 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740210
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:50 schreef Leandra het volgende:
Daarbij is natuurlijk het bizarre dat de overheid stelt dat mondkapjes wel verplicht zijn als afstand houden geen optie is, zoals in het OV.

Men zou zich alleen eens moeten realiseren dat er in supermarkten en veel andere winkels ook simpelweg niet voldoende afstand gehouden kan worden.
Er kan eenvoudig voldoende afstand worden gehouden als we minder vaak naar winkels zouden gaan.

Het lijkt er nu op dat winkels open kunnen blijven omdat mondkapjes geadviseerd en later verplicht worden. Dat is niet het probleem bij de bron aanpakken, maar het gevolg proberen te beperken. En dat dan met onbewezen (en zelfs door Kassa ontkrachte) middelen.
pi_195740218
Waarom geen flinke boetes voor de mensen die de 1.5 m regel negeren?
Zie vaak zat op de markt bijv dat mensen gewoon pal naast je gaan staan omdat ze snel die ene appel willen pakken, bekeur deze mensen dan ook met de 400,- ....
Interessant he ?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:09:08 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740292
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:53 schreef pietkanarie het volgende:
Veel mondkapjes, maar bijna niemand houdt afstand.
Met winterbanden mag je toch ook bumperkleven :'(
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:11:10 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740337
Ik vond het pre-corona al irritant als mensen boven op je lip gingen staan. Voor veel mensen is dat blijkbaar normaal.
pi_195740340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Met winterbanden mag je toch ook bumperkleven :'(
Alleen wanneer er sneeuw ligt
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:23:33 #180
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_195740511
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:11 schreef leolinedance het volgende:
Ik vond het pre-corona al irritant als mensen boven op je lip gingen staan. Voor veel mensen is dat blijkbaar normaal.
Vind ik ook! Beetje eigen ruimte graag!
Als het niet anders kan, prima. Maar meestal kan iemand heel goed wat meer afstand houden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_195740700
Bizar hoeveel waarde de mensen ineens aan die mondkapjes hechten (o.a. in dit forum), alsof dat het laatste redmiddel is dat nu de hele coronacrisis gaat oplossen.

Ik ben er echt op tegen om die dingen op te zetten, terwijl ze echt niks doen. Ik heb er hier in NL nog geen op gehad. Vorige maand in Italië wel even binnen in de horeca en winkels omdat het daar verplicht was. Maar als je ziet hoe mensen er daar me om gaan. De hele dag hergebruiken, tussendoor bungelend aan hun arm. Ze snuiten er nog net hun neus niet in (of misschien ook wel). Verder lagen de straten bezaaid met wegwerpgevallen en wilde iemand met een kapje op mij zelfs een hand geven...

Overigens vind ik hier helemaal niet dat je fronsend wordt aangekeken als je er geen op hebt. Dat ligt echt aan je zelf. Maar denk wel dat de reden is dat veel mensen ze dragen. Triest eigenlijk.

Oh ja, overigens let ik prima op hoor. Heb kantoor aan huis, dus werk altijd al thuis en alleen. Klantenbezoek is beperkt en op afstand. Ik houd overal goed afstand, was vaak mijn handen (deed ik altijd al) en pas op met wie ik zie en hoe. Mondkapjes doe ik niet aan.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:29:21 #182
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195740878
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Bizar hoeveel waarde de mensen ineens aan die mondkapjes hechten (o.a. in dit forum), alsof dat het laatste redmiddel is dat nu de hele coronacrisis gaat oplossen.

Ik ben er echt op tegen om die dingen op te zetten, terwijl ze echt niks doen. Ik heb er hier in NL nog geen op gehad. Vorige maand in Italië wel even binnen in de horeca en winkels omdat het daar verplicht was. Maar als je ziet hoe mensen er daar me om gaan. De hele dag hergebruiken, tussendoor bungelend aan hun arm. Ze snuiten er nog net hun neus niet in (of misschien ook wel). Verder lagen de straten bezaaid met wegwerpgevallen en wilde iemand met een kapje op mij zelfs een hand geven...

Overigens vind ik hier helemaal niet dat je fronsend wordt aangekeken als je er geen op hebt. Dat ligt echt aan je zelf. Maar denk wel dat de reden is dat veel mensen ze dragen. Triest eigenlijk.

Oh ja, overigens let ik prima op hoor. Heb kantoor aan huis, dus werk altijd al thuis en alleen. Klantenbezoek is beperkt en op afstand. Ik houd overal goed afstand, was vaak mijn handen (deed ik altijd al) en pas op met wie ik zie en hoe. Mondkapjes doe ik niet aan.
Je had een kopie van mij kunnen zijn ^O^
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 06:05:48 #183
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195741807
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Rustig en heel veel mondkapjes...?
Relatief: > 90%!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 06:09:30 #184
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195741818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Bizar hoeveel waarde de mensen ineens aan die mondkapjes hechten (o.a. in dit forum), alsof dat het laatste redmiddel is dat nu de hele coronacrisis gaat oplossen.

Mondkapjes doe ik niet aan.
Ik zet een mondkapje op omdat dat van mij gevraagd wordt. Alleen idiote, eigenwijze en egoïstische kl@@tzakken doen dat - naar mijn bescheiden mening - niet.
pi_195741886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Bizar hoeveel waarde de mensen ineens aan die mondkapjes hechten (o.a. in dit forum), alsof dat het laatste redmiddel is dat nu de hele coronacrisis gaat oplossen.

Ik ben er echt op tegen om die dingen op te zetten, terwijl ze echt niks doen. Ik heb er hier in NL nog geen op gehad. Vorige maand in Italië wel even binnen in de horeca en winkels omdat het daar verplicht was. Maar als je ziet hoe mensen er daar me om gaan. De hele dag hergebruiken, tussendoor bungelend aan hun arm. Ze snuiten er nog net hun neus niet in (of misschien ook wel). Verder lagen de straten bezaaid met wegwerpgevallen en wilde iemand met een kapje op mij zelfs een hand geven...

Overigens vind ik hier helemaal niet dat je fronsend wordt aangekeken als je er geen op hebt. Dat ligt echt aan je zelf. Maar denk wel dat de reden is dat veel mensen ze dragen. Triest eigenlijk.

Oh ja, overigens let ik prima op hoor. Heb kantoor aan huis, dus werk altijd al thuis en alleen. Klantenbezoek is beperkt en op afstand. Ik houd overal goed afstand, was vaak mijn handen (deed ik altijd al) en pas op met wie ik zie en hoe. Mondkapjes doe ik niet aan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 01:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je had een kopie van mij kunnen zijn ^O^
Toch nieuwsgierig, maar wat is het probleem?
pi_195741952
Ik werd gewoon uitgescholden toen ik een karretje schoonmaakte. Tja, eigenlijk wens je dan ook maar dat het hier compleet uit de klauwen loopt. Dat verdienen we dan als asociaal volk wel. Gezien we hier allemaal autodidactische virologen in dit land hebben die het beter weten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_195741999
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 06:50 schreef Pheno het volgende:
Ik werd gewoon uitgescholden toen ik een karretje schoonmaakte. Tja, eigenlijk wens je dan ook maar dat het hier compleet uit de klauwen loopt. Dat verdienen we dan als asociaal volk wel. Gezien we hier allemaal autodidactische virologen in dit land hebben die het beter weten.
Wow wtf -O-
pi_195742016
Ik begrijp gewoon niet wat er nu zoveel moeite aan is om even een mondkapje te gebruiken.
Ik vind het enger dat ik door bepaalde mensen als deuger of schaap word gezien gewoonweg omdat ik niet loop te janken over dat mondkapje.

Oh en er bestaat zoiets als boodschappen laten bezorgen. Werkt bij mij echt helemaal prima.
Ben ik echt iets vergeten dan wandel ik wel naar de buurtsuper.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195742038
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 06:50 schreef Pheno het volgende:
Ik werd gewoon uitgescholden toen ik een karretje schoonmaakte. Tja, eigenlijk wens je dan ook maar dat het hier compleet uit de klauwen loopt. Dat verdienen we dan als asociaal volk wel. Gezien we hier allemaal autodidactische virologen in dit land hebben die het beter weten.
Lieve Pheno, bedenk wel dat het asociale volk echt in de minderheid is :*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195742046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:06 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik begrijp gewoon niet wat er nu zoveel moeite aan is om even een mondkapje te gebruiken.
Ik vind het enger dat ik door bepaalde mensen als deuger of schaap word gezien gewoonweg omdat ik niet loop te janken over dat mondkapje.

Oh en er bestaat zoiets als boodschappen laten bezorgen. Werkt bij mij echt helemaal prima.
Ben ik echt iets vergeten dan wandel ik wel naar de buurtsuper.
Wat als ze je dit over een jaar nog steeds vragen te doen? Of over 5 jaar?
I'll give you something to do
pi_195742106
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat als ze je dit over een jaar nog steeds vragen te doen? Of over 5 jaar?
Het zal me werkelijk waar aan mijn bevallige derrière oxyderen.

Wat ik erger vind is dat ik mijn vader en zijn vrouw voor het laatst heb gezien met kerst. Vader is over de 70 en zijn vrouw werkt als lerares in het VO.

Gelukkig hebben we face-time ;) Maar dat is het toch niet helemaal natuurlijk.

Wat nog erger is, is dat er al meerdere mensen failliet zijn gegaan in mijn omgeving of gewoon geen werk meer hebben.

Dat gezeik om even een paar minuten een mondkapje te dragen valt echt zo erg in het niet daarbij.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195742116
Mensen die een mondkapje dragen zijn iig niet degenen die je uitschelden als je een winkelwagentje schoonmaakt. Zelf doe ik dat ook niet, maar ik ben niet onverdraagzaam richting mensen die andere keuzes maken dan ik.
pi_195742118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Bizar hoeveel waarde de mensen ineens aan die mondkapjes hechten (o.a. in dit forum), alsof dat het laatste redmiddel is dat nu de hele coronacrisis gaat oplossen.

Ik ben er echt op tegen om die dingen op te zetten, terwijl ze echt niks doen. Ik heb er hier in NL nog geen op gehad. Vorige maand in Italië wel even binnen in de horeca en winkels omdat het daar verplicht was. Maar als je ziet hoe mensen er daar me om gaan. De hele dag hergebruiken, tussendoor bungelend aan hun arm. Ze snuiten er nog net hun neus niet in (of misschien ook wel). Verder lagen de straten bezaaid met wegwerpgevallen en wilde iemand met een kapje op mij zelfs een hand geven...

Overigens vind ik hier helemaal niet dat je fronsend wordt aangekeken als je er geen op hebt. Dat ligt echt aan je zelf. Maar denk wel dat de reden is dat veel mensen ze dragen. Triest eigenlijk.

Oh ja, overigens let ik prima op hoor. Heb kantoor aan huis, dus werk altijd al thuis en alleen. Klantenbezoek is beperkt en op afstand. Ik houd overal goed afstand, was vaak mijn handen (deed ik altijd al) en pas op met wie ik zie en hoe. Mondkapjes doe ik niet aan.
Je kan er beter aan wennen voordat het over een paar weken verplicht is..
pi_195742170
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:06 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik begrijp gewoon niet wat er nu zoveel moeite aan is om even een mondkapje te gebruiken.
Ik vind het enger dat ik door bepaalde mensen als deuger of schaap word gezien gewoonweg omdat ik niet loop te janken over dat mondkapje.

Oh en er bestaat zoiets als boodschappen laten bezorgen. Werkt bij mij echt helemaal prima.
Ben ik echt iets vergeten dan wandel ik wel naar de buurtsuper.
Boodschappen laten bezorgen kan niet overal en waar het normaal wel kan zijn de wachtlijsten nu vaak enorm. Ik sta bijv al sinds maart op de wachtlijst voor picnic maar er zijn nog steeds 1500 wachtenden voor me. Ook voor de ah en de jumbo zijn er geen plekken meer te reserveren.

Wat mondkapjes betreft ben ik er niet tegen, geloof niet echt in het nut ervan, maar heb er voor de zekerheid wel 1 bij me.
pi_195742203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:42 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Boodschappen laten bezorgen kan niet overal en waar het normaal wel kan zijn de wachtlijsten nu vaak enorm. Ik sta bijv al sinds maart op de wachtlijst voor picnic maar er zijn nog steeds 1500 wachtenden voor me. Ook voor de ah en de jumbo zijn er geen plekken meer te reserveren.

Wat mondkapjes betreft ben ik er niet tegen, geloof niet echt in het nut ervan, maar heb er voor de zekerheid wel 1 bij me.
Ik was weer aan het bestellen beslagen bij Picnic, maar die zit weer een week van tevoren vol en ik vind dat een beetje lastig plannen :D gelukkig kun je nog dingen last-minute toevoegen.
Tap tap tap
pi_195742249
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik was weer aan het bestellen beslagen bij Picnic, maar die zit weer een week van tevoren vol en ik vind dat een beetje lastig plannen :D gelukkig kun je nog dingen last-minute toevoegen.
Ja dat kon ik dus laatst ook niet meer ;( wagentje zat al hrlemaal vol door de drukte -O-
pi_195742260
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja dat kon ik dus laatst ook niet meer ;( wagentje zat al hrlemaal vol door de drukte -O-
Ja kut is dat. En die 35 euro is ook een beetje veel dan.
Tap tap tap
pi_195742270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja kut is dat. En die 35 euro is ook een beetje veel dan.
Ja ik heb nu dus wel weer extra veel houdbare producten die ik had gevruikt om de 35 euro aan te tikken zodat ik iig alvast een fijj moment kon reserveren _O- alleen wilde daarna nog aanvullen met andere dingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2020 08:04:59 ]
pi_195742280
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:42 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Boodschappen laten bezorgen kan niet overal en waar het normaal wel kan zijn de wachtlijsten nu vaak enorm. Ik sta bijv al sinds maart op de wachtlijst voor picnic maar er zijn nog steeds 1500 wachtenden voor me. Ook voor de ah en de jumbo zijn er geen plekken meer te reserveren.

Wat mondkapjes betreft ben ik er niet tegen, geloof niet echt in het nut ervan, maar heb er voor de zekerheid wel 1 bij me.

Ik had misschien iets moeten nuanceren ;)
Woon zelf in de randstad nl en het is idd logisch dat bezorgen niet overal kan. Dat punt vergat ik even :@

Voor het dikgedrukte: zo sta ik er ook in. Ik reis ook nog eens met het OV, ik ben dat mondkapje al zo gewend en kost ook gewoon geen moeite. Heb het wel moeilijk gehad in de hooikoortsperiode. Maar nog valt het dragen van een mondkapje in het niet wat andere mensen meemaken.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195742476
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Lieve Pheno, bedenk wel dat het asociale volk echt in de minderheid is :*
Dat graag ik me langzamerhand wel af. Zie hier al op het forum hoe er niet meer gediscussieerd wordt, maar dat je een ‘deugd’ bent als je gewoon aan adviezen van experts houdt. Dat de mensheid te dom is om te begrijpen dat een mondkapje niet betekent dat je wel weer mag bumperkleven, zoveel mogelijk feestjes bezoeken en dergelijke is weer jammer, dan is het dweilen met de kraan open.

Ik ben het vertrouwen iig kwijt dat we dit gaan oplossen. En met dit bedoel ik het gedrag van mensen. Of ze zijn zelfaangewezen viroloog omdat ze ooit een griepgolf hebben meegemaakt of ze denken “als de rest zich aan de regels houdt komt het vast goed. Zo, even mijn wintervakantie boeken”
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')