abonnement Unibet Coolblue
pi_195699185
quote:
80s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:54 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat bij een negatieve corona test er niet doorgetest zou worden, terwijl ook griep dodelijk kan zijn bij de zwakkere onder ons.
Als je je griepverschijnselen hebt en je test negatief voor corona, dan is het vrijwel zeker griep.
En uiteraard kan dat, het is echter niet zo dat als je positief test voor corona of griep dat je dan wordt opgenomen, in 95% van de gevallen moet je dan gewoon thuis uitzieken.

Andersom kan het wel zijn dat je opgenomen bent vanwege een zware longontsteking of andere klachten waarbij na testen blijkt dat je corona (of griep) hebt.
pi_195699238
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:55 schreef PSVCL het volgende:
Op dit moment circuleert er in België nog geen griepvirus. Wie zich grieperig voelt zal dus geen griep hebben, maar moet wel rekening houden met een mogelijke besmetting met covid-19. De symptomen van beide virussen lijken immers sterk op elkaar.

Is toch logisch? De symptomen lijken in de basis ook op elkaar, de verspreiding verloopt ook ongeveer gelijk.

En "rekening houden met" houdt 2 dingen in:
- je ziekt thuis uit
- je laat je testen (als er capaciteit is om dat te doen)

Als ik me grieperig voel ga ik ook niet laten testen op corona. Dan blijf ik een paar weekjes thuis, eten genoeg in de keukenkastjes en vriezer en als het op is laat ik boodschappen bezorgen of vraag ik of de buurman een brood voor m'n deur legt (en een tikkie stuurt).

Het punt is dat je overal zoveel achter zoekt, dat je zelfs eenvoudige logica niet meer kan accepteren.
pi_195699248
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als je je griepverschijnselen hebt en je test negatief voor corona, dan is het vrijwel zeker griep.
En uiteraard kan dat, het is echter niet zo dat als je positief test voor corona of griep dat je dan wordt opgenomen, in 95% van de gevallen moet je dan gewoon thuis uitzieken.

Andersom kan het wel zijn dat je opgenomen bent vanwege een zware longontsteking of andere klachten waarbij na testen blijkt dat je corona (of griep) hebt.
Maar dat wordt dan vastgesteld door een aanname.
pi_195699321
quote:
80s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:01 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar dat wordt dan vastgesteld door een aanname.
Dat kan toch voldoende zijn?

Welk belang is er om iedereen te testen die griepverschijnselen heeft maar verder prima thuis kan uitzieken?
Als je de capaciteit hebt om op corona én griep te testen dan kan je dat doen natuurlijk doen.

Ziek? Blijf thuis, ziek uit, vermijd zoveel mogelijk contact met huisgenoten indien aanwezig.
Flink ziek? Bel de huisarts of 112 als het te gek wordt, ze halen je wel op.
Niet ziek? Neem de maatregelen in acht.
Noodzaak om te testen? Laat je testen.

Het is niet echt een standaard jaar te noemen maar het moet toch mogelijk zijn om gezond verstand te gebruiken?
pi_195699400
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat kan toch voldoende zijn?

Welk belang is er om iedereen te testen die griepverschijnselen heeft maar verder prima thuis kan uitzieken?
Als je de capaciteit hebt om op corona én griep te testen dan kan je dat doen natuurlijk doen.

Ziek? Blijf thuis, ziek uit, vermijd zoveel mogelijk contact met huisgenoten indien aanwezig.
Flink ziek? Bel de huisarts of 112 als het te gek wordt, ze halen je wel op.
Niet ziek? Neem de maatregelen in acht.
Noodzaak om te testen? Laat je testen.

Het is niet echt een standaard jaar te noemen maar het moet toch mogelijk zijn om gezond verstand te gebruiken?
Ik heb het niet over iedereen testen op griep.

Natuurlijk is in 99% (? Geen exacte bron) van de gevallen griep niet dodelijk. Maar ook bij die 1% waar het wel zo zou zijn wordt dus niet getest?
Vind ik vreemd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 20:09:44 ]
pi_195699586
quote:
80s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik heb het niet over iedereen testen op griep.

Natuurlijk is in 99% (? Geen exacte bron) van de gevallen griep niet dodelijk. Maar ook bij die 1% waar het wel zo zou zijn wordt dus niet getest?
Vind ik vreemd.
Je kan het vreemd vinden maar het is geen ideale situatie, labs draaien overuren, "het is wat het is".

Het testen op het griepvirus wordt vooral gedaan als er een risico is en om de juiste medicatie (virusremmers + antibiotica om bacteriële infectie te voorkomen omdat je verzwakt bent) te geven.

Ik kan me voorstellen dat nu bij een influenza-achtig ziektebeeld in deze periode sneller voor die behandeling wordt gekozen.

Daarnaast kan er nog steeds wel een influenza sneltest gedaan worden (point of care test) bij de huisarts of SEH maar ik denk dat die niet meetellen voor de statistieken in die grafiek.
pi_195699599
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is toch logisch? De symptomen lijken in de basis ook op elkaar, de verspreiding verloopt ook ongeveer gelijk.

En "rekening houden met" houdt 2 dingen in:
- je ziekt thuis uit
- je laat je testen (als er capaciteit is om dat te doen)

Als ik me grieperig voel ga ik ook niet laten testen op corona. Dan blijf ik een paar weekjes thuis, eten genoeg in de keukenkastjes en vriezer en als het op is laat ik boodschappen bezorgen of vraag ik of de buurman een brood voor m'n deur legt (en een tikkie stuurt).

Het punt is dat je overal zoveel achter zoekt, dat je zelfs eenvoudige logica niet meer kan accepteren.
Klopt ,kan je nagaan hoe ver ze kunnen gaan onder het mom van Corona
pi_195699635
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Klopt ,kan je nagaan hoe ver ze kunnen gaan onder het mom van Corona
Nee, juist niet, want de testresultaten die wél in de statistieken meegenomen zijn, zijn juist de positief op corona geteste gevallen.

Als jij gewoon uitziekt met influenza-achtige symptomen en niet laat testen, kom je niet in de "positief getest" statistieken.
Als jij negatief test voor corona maar wel influenza-achtige symptomen hebt, kom je niet in de "positief getest" statistieken.

Dat je daar in je tentoon gespreide wantrouwen weinig waarde aan zal hechten doet daar niet aan af.
pi_195703957
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Klopt ,kan je nagaan hoe ver ze kunnen gaan onder het mom van Corona
Inderdaad....en dit zijn longziekten...er zijn zeker veel meer zware ziekten die kunnen als (met of door) corona slachtoffers/doden opschrijven.
Or maybe just thats just my suspicious mind.

https://www.lung.ca/lung-health/lung-disease

Asbestosis
Asthma
Bronchiectasis
Bronchitis
Chronic Cough
Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
Common Cold
COVID-19 - Coronavirus
Croup
Cystic Fibrosis
Hantavirus
Idiopathic Pulmonary Fibrosis
Influenza
Lung Cancer
Pandemic Flu
Pertussis
Pleurisy
Pneumonia
Pulmonary Embolism
Pulmonary Hypertension
Respiratory Syncytial Virus (RSV)
Sarcoidosis
Sleep Apnea
Spirometry
Sudden Infant Death Syndrome (SIDS)
Tuberculosis
Work-Related Asthma
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_195704058
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, juist niet, want de testresultaten die wél in de statistieken meegenomen zijn, zijn juist de positief op corona geteste gevallen.

Als jij gewoon uitziekt met influenza-achtige symptomen en niet laat testen, kom je niet in de "positief getest" statistieken.
Als jij negatief test voor corona maar wel influenza-achtige symptomen hebt, kom je niet in de "positief getest" statistieken.

Dat je daar in je tentoon gespreide wantrouwen weinig waarde aan zal hechten doet daar niet aan af.
Ligt eraan hoeveel vertrouw je in de tests heeft. So its also a matter of opinion.

Welke influenza-achtige symptomen bedoel je?
Deze:

Fever
Cough
Shortness of breath or difficulty breathing
Chills
Repeated shaking with chills
Muscle pain
Headache
Sore throat
New loss of taste or smell
Congestion or runny nose
Nausea or vomiting
Diarrhea
.......
Of deze?

fever* or feeling feverish/chills
cough
sore throat
runny or stuffy nose
muscle or body aches
headaches
fatigue (tiredness)
some people may have vomiting and diarrhea, though this is more common in children than adults.
......

Corona or influenza....Spot the difference!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_195704298
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel vertrouw je in de tests heeft. So its also a matter of opinion.

Welke influenza-achtige symptomen bedoel je?
Deze:

Fever
Cough
Shortness of breath or difficulty breathing
Chills
Repeated shaking with chills
Muscle pain
Headache
Sore throat
New loss of taste or smell
Congestion or runny nose
Nausea or vomiting
Diarrhea
.......
Of deze?

fever* or feeling feverish/chills
cough
sore throat
runny or stuffy nose
muscle or body aches
headaches
fatigue (tiredness)
some people may have vomiting and diarrhea, though this is more common in children than adults.
......

Corona or influenza....Spot the difference!
Jij bent degene die feiten in een "matter of opinion" verandert.

Je valt in herhaling, is al de 2e keer dat je dit post.

En zoals gezegd; een "influenza-achtige ziektebeeld" heet niet voor niets zo.
pi_195704335
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

Inderdaad....en dit zijn longziekten...er zijn zeker veel meer zware ziekten die kunnen als (met of door) corona slachtoffers/doden opschrijven.
Or maybe just thats just my suspicious mind.

https://www.lung.ca/lung-health/lung-disease

Asbestosis
Asthma
Bronchiectasis
Bronchitis
Chronic Cough
Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
Common Cold
COVID-19 - Coronavirus
Croup
Cystic Fibrosis
Hantavirus
Idiopathic Pulmonary Fibrosis
Influenza
Lung Cancer
Pandemic Flu
Pertussis
Pleurisy
Pneumonia
Pulmonary Embolism
Pulmonary Hypertension
Respiratory Syncytial Virus (RSV)
Sarcoidosis
Sleep Apnea
Spirometry
Sudden Infant Death Syndrome (SIDS)
Tuberculosis
Work-Related Asthma
Suggestieve onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-10-2020 00:05:21 ]
pi_195704950

In Ontario wordt er ook navraag gedaan over het bouwen van quarantaine-kampen die aldaar gebouwd worden.

Schept hoop; ondanks dat Ontario een eind weg is.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2020 @ 01:45:04 #64
88815 The_Emotion
98.3
pi_195705753
Welk soort mondkapje raden jullie mij aan?
Een van schapenwol of reptielenleer?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 18 oktober 2020 @ 01:55:19 #65
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_195705812
zelf van kant maken mischien
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2020 @ 03:07:11 #66
88815 The_Emotion
98.3
pi_195706173
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 01:55 schreef DeMolay het volgende:
zelf van kant maken mischien
Ik waardeer deze dubbelzinnigheid
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_195706552
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:00 schreef Summers het volgende:

[..]

It is no measure of health to be well ajusted to a profoundly sick society :N
Heeft er eentje de Zeitgeist documentaire gezien hoor, de gekkie-introductie. Wie heeft jou dat diploma gegeven om Jiddu Krishnamurti en George Carlin te mogen misquoten?

Word je het niet moe om alsmaar mensen na te praten?
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:01 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nog zo een dooddoener .. als je dezelfde standpunten hebt als die gasten van viruswaanzin moet je wel een aanhanger zijn van Willem Engel!!

Heb nog nooit een video bekeken van hem ..
Nog zo'n dooddoener, als je dezelfde standpunten hebt als enkele scheikundigen moet je wel een schaap zijn!
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Het zal wel confronterend zijn als andere mensen iets anders zien of geloven dan je zelf doet . Weg bubbel dat je in de waarheid bent opgegroeid en dat alleen andere mensen met een religie bijvoorbeeld de enige zijn die zich laten misleiden .
Een bubbel, haha ja, heel ironisch. Helaas is jouw bubbel net iets anders dan je dacht. Als je een hek om jezelf hebt weten te bouwen, moet je niet denken dat je de hele wereld hebt opgesloten. :')
  zondag 18 oktober 2020 @ 04:57:33 #68
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195706644
Oprechte vraag: de stelling ‘er gaan meer mensen dood door de lockdown dan door corona’, kan iemand die uitleggen?

Zag in het powned filmpje een mevrouw die stelde dat het er meer waren dan in beide wereldoorlogen tesamen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195706961
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 04:57 schreef Tyr80 het volgende:
Oprechte vraag: de stelling ‘er gaan meer mensen dood door de lockdown dan door corona’, kan iemand die uitleggen?

Zag in het powned filmpje een mevrouw die stelde dat het er meer waren dan in beide wereldoorlogen tesamen.
Ik heb het filmpje niet gezien, maar ik neem aan dat ze doelen op gemiste diagnoses van andere ziekten. Kanker diagnoses die pas te laat worden gesteld, psychisch lijden met de dood tot gevolg, etc.
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:51:07 #70
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195707324
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:27 schreef HetDonkertAan het volgende:

In Ontario wordt er ook navraag gedaan over het bouwen van quarantaine-kampen die aldaar gebouwd worden.

Schept hoop; ondanks dat Ontario een eind weg is.
Die vraag word dus al sinds juli ontweken :+
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_195708128
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1769492207/influencer-33-die-bestaan-van-corona-ontkende-overlijdt-door-het-virus

quote:
Influencer (33) die bestaan van corona ontkende, overlijdt door het virus

KIEV - De Oekraïense Dmitriy Stuzhuk is overleden aan complicaties veroorzaakt door het coronavirus. De 33-jarige influencer, die graag een gezonde levensstijl etaleerde, ontkende eerder via Instagram het bestaan van Covid-19.
pi_195708858
quote:
Je moet en zal constant bang gemaakt moeten worden. Een gezonde vent die aan het virus komt te overlijden.

Een 'virusontkenner' nota bene. Dat moet in het nieuws gebracht worden.

Echter als je de mortaliteitscijfer bekijkt van het virus is er weinig schokkends aan de hand.

Als je echt zo bang bent voor je gezondheid, dan moet je ook alcohol/tabak/snacks gaan vermijden. Dat zijn de echte killers.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:07:07 #73
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195708978
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:01 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je moet en zal constant bang gemaakt moeten worden. Een gezonde vent die aan het virus komt te overlijden.

Een 'virusontkenner' nota bene. Dat moet in het nieuws gebracht worden.

Echter als je de mortaliteitscijfer bekijkt van het virus is er weinig schokkends aan de hand.
Precies dus gewoon nuchter blijven .
quote:
Als je echt zo bang bent voor je gezondheid, dan moet je ook alcohol/tabak/snacks gaan vermijden. Dat zijn de echte killers.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_195709484
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:01 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je moet en zal constant bang gemaakt moeten worden. Een gezonde vent die aan het virus komt te overlijden.

Een 'virusontkenner' nota bene. Dat moet in het nieuws gebracht worden.
Evengoed is hij wel dood.

En een virusontkenner die overlijdt aan een virus is natuurlijk wel heel ironisch.

quote:
Echter als je de mortaliteitscijfer bekijkt van het virus is er weinig schokkends aan de hand.

Als je echt zo bang bent voor je gezondheid, dan moet je ook alcohol/tabak/snacks gaan vermijden. Dat zijn de echte killers.
Nou, gezien zijn levensstijl vermeed hij die juist en hij was sportief. Dan had hij toch een goed immuunsysteem moeten hebben?
pi_195709701
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Evengoed is hij wel dood.

En een virusontkenner die overlijdt aan een virus is natuurlijk wel heel ironisch.
[..]

Nou, gezien zijn levensstijl vermeed hij die juist en hij was sportief. Dan had hij toch een goed immuunsysteem moeten hebben?
Ik neem aan dat je het eens bent met de lage mortaliteitscijfer? Als we de schijnwerpers gaan richten op de uitzonderlijke gevallen, dan kan je met elke ziekte zo'n geval tegenkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')