abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195709739
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:51 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het eens bent met de lage mortaliteitscijfer? Als we de schijnwerpers gaan richten op de uitzonderlijke gevallen, dan kan je met elke ziekte zo'n geval tegenkomen.
Jij gaat dan nog uit van een laag mortaliteitscijfer door corona, dat is in ieder geval nog iets; erkennen dat er een virus is.
Ik heb hier te dealen met mensen die het bestaan van het / een virus ontkennen.
pi_195709850
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Jij gaat dan nog uit van een laag mortaliteitscijfer door corona, dat is in ieder geval nog iets; erkennen dat er een virus is.
Jij ziet het nog steeds als een killer virus?
pi_195710018
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:01 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jij ziet het nog steeds als een killer virus?
Ik heb het nooit als een "killer virus" gezien.
Ebola is een killer virus, al is ebola dan weer slechter in verspreiden dan corona.

Corona is vooral een probleem omdat het zich vlot verspreidt. Ondanks het lage percentage mensen dat ziek wordt, kan je bij grote aantallen die het krijgen toch grote aantallen krijgen die ziek worden.

Om maar wat te noemen: 3% van 1.000 besmette mensen is 30 mensen maar 3% van een miljoen is al 30.000 mensen.

Sowieso zie ik het dodental als gevolg van het virus niet als het grootste probleem.

Het grootste probleem is de belasting van de zorg, je hebt X bedden en als Y aantal zieken groter wordt dan die X dan heb je een beddentekort. En dan kan het dodental ineens wél een probleem worden.

Je kan stellen "de verspreiding en het aantal zieken valt nu best wel mee" maar dan moet je ook beseffen dat iedereen die thuis kan werken thuis werkt, we geen grote bijeenkomsten meer houden, meer en meer mondkapjes dragen, etc. De momenten waar je besmet kan worden nemen daardoor af en gek genoeg krijg je daardoor de reactie "ja, zie je, er is niet zoveel aan de hand" terwijl je juist zou moeten stellen "er is niet zoveel aan de hand omdat we maatregelen nemen".

En omdat het allemaal mee leek te vallen (juist door de maatregelen), zijn we ook allemaal weer wat minder voorzichtig geworden met als gevolg dat we nu weer in een besmettingsgolf zitten.

Nu kan je vinden dat het allemaal poeppraat is maar de vraag is dan: hoe denk jij dat een virus als griep of corona zich verspreidt? Wat voor maatregelen zou jij kunnen bedenken om dat te beperken?
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:15:51 #79
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_195710088
Berlijnse rechter schrapt verplichte sluitingstijd restaurants

Een rechter in Berlijn heeft in kort geding de opgelegde sluitingstijd van restaurants van 23.00 uur van tafel geveegd. Het is juridisch niet te onderbouwen en levert geen wezenlijke bijdrage aan de bestrijding van het virus, oordeelde de magistraat.

Elf restaurants hadden zich in twee procedures tot de rechter gewend. Hij prijst de inspanningen van de overheid om de verspreiding van het virus in te dammen, maar de sluitingstijd van 23.00 uur levert daar volgens hem geen aantoonbare bijdrage aan.

De rechter ziet ook niks in het verbod alcohol te schenken na 23.00 uur, maar de eisers hadden dat niet aangevochten. Het verbod blijft daarom onaangetast.

Ze zijn er nog.. rechters die niet corrupt zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_195710138
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:15 schreef controlaltdelete het volgende:
Berlijnse rechter schrapt verplichte sluitingstijd restaurants

Een rechter in Berlijn heeft in kort geding de opgelegde sluitingstijd van restaurants van 23.00 uur van tafel geveegd. Het is juridisch niet te onderbouwen en levert geen wezenlijke bijdrage aan de bestrijding van het virus, oordeelde de magistraat.

Elf restaurants hadden zich in twee procedures tot de rechter gewend. Hij prijst de inspanningen van de overheid om de verspreiding van het virus in te dammen, maar de sluitingstijd van 23.00 uur levert daar volgens hem geen aantoonbare bijdrage aan.

De rechter ziet ook niks in het verbod alcohol te schenken na 23.00 uur, maar de eisers hadden dat niet aangevochten. Het verbod blijft daarom onaangetast.

Ze zijn er nog.. rechters die niet corrupt zijn.
Rechters zijn corrupt afhankelijk van het oordeel dat ze vellen? Dat is een vreemde gedachtengang.

Een rechter is corrupt als hij zich laat beïnvloeden door partijen (al dan niet met geld) en dat kan 2 kanten op werken.

Overigens heb je nu dus een situatie dat je wel na 23:00 mag open blijven maar na 23:00 geen alcohol meer mag schenken. Ben benieuwd of dat nog problemen gaat opleveren.
pi_195710278
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

wie ontkent dat dan?
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:31:27 #82
189978 controlaltdelete
pi_195710336
Blijf maar in de pandemie geloven met je mondvod op zak :')

Internationale rechtszaak wegens PCR-test fraude

De zogenaamde tweede golf is grotendeels gebaseerd op de positieve uitslagen van de PCR-test, met aanhoudende of nieuwe lockdowns en strenge coronamaatregelen als gevolg. Volgens Reiner Fuellmich is er sprake van een coronafraudeschandaal. De verantwoordelijke partijen zullen worden aangeklaagd in een internationale rechtszaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Als de PCR-tests niet waren gebruikt als diagnostisch hulpmiddel voor coronabesmettingen, zou er geen pandemie zijn en zou er geen lockdown zijn, maar zou alles gezien zijn als slechts een medium of lichte griepgolf.”
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_195710340
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

wie ontkent dat dan?
Sowieso ontkent Lambiekje het bestaan van virussen. Daarnaast zijn er nog wat personen die het corona virus een hoax noemen; dat lijkt me toch een ontkenning van het bestaan.
pi_195710389
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:31 schreef controlaltdelete het volgende:
Blijf maar in de pandemie geloven met je mondvod op zak :')

Internationale rechtszaak wegens PCR-test fraude

De zogenaamde tweede golf is grotendeels gebaseerd op de positieve uitslagen van de PCR-test, met aanhoudende of nieuwe lockdowns en strenge coronamaatregelen als gevolg. Volgens Reiner Fuellmich is er sprake van een coronafraudeschandaal. De verantwoordelijke partijen zullen worden aangeklaagd in een internationale rechtszaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Als de PCR-tests niet waren gebruikt als diagnostisch hulpmiddel voor coronabesmettingen, zou er geen pandemie zijn en zou er geen lockdown zijn, maar zou alles gezien zijn als slechts een medium of lichte griepgolf.”
"Class action lawsuit"

Die man is advocaat, geen arts.

Hij is gewoon op geld uit en zoekt nu met een mooi verhaal sukkels die hem willen betalen.
Maakt niet uit of hij wint of verliest, z'n geld krijgt hij toch wel.

quote:
de Duitse corona-onderzoekscommissie
Die woorden (en dan met name "de") doen vermoeden dat het "officiëel is opgericht" maar het is een vooringenomen clubje dat zich zo noemt en dat z'n conclusie al klaar heeft en alleen nog het "bewijsmateriaal" er omheen moet fabriceren.

Je laat je wel weer heel makkelijk beïnvloeden door zo'n advocaat. Advocaten zijn getraind op het veranderen van de opinie.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-10-2020 12:40:07 ]
pi_195710409
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ebola is een killer virus, al is ebola dan weer slechter in verspreiden dan corona.

Corona is vooral een probleem omdat het zich vlot verspreidt. Ondanks het lage percentage mensen dat ziek wordt, kan je bij grote aantallen die het krijgen toch grote aantallen krijgen die ziek worden.

Om maar wat te noemen: 3% van 1.000 besmette mensen is 30 mensen maar 3% van een miljoen is al 30.000 mensen.

Sowieso zie ik het dodental als gevolg van het virus niet als het grootste probleem.

Het grootste probleem is de belasting van de zorg, je hebt X bedden en als Y aantal zieken groter wordt dan die X dan heb je een beddentekort. En dan kan het dodental ineens wél een probleem worden.

Je kan stellen "de verspreiding en het aantal zieken valt nu best wel mee" maar dan moet je ook beseffen dat iedereen die thuis kan werken thuis werkt, we geen grote bijeenkomsten meer houden, meer en meer mondkapjes dragen, etc. De momenten waar je besmet kan worden nemen daardoor af en gek genoeg krijg je daardoor de reactie "ja, zie je, er is niet zoveel aan de hand" terwijl je juist zou moeten stellen "er is niet zoveel aan de hand omdat we maatregelen nemen".

En omdat het allemaal mee leek te vallen (juist door de maatregelen), zijn we ook allemaal weer wat minder voorzichtig geworden met als gevolg dat we nu weer in een besmettingsgolf zitten.

Nu kan je vinden dat het allemaal poeppraat is maar de vraag is dan: hoe denk jij dat een virus als griep of corona zich verspreidt? Wat voor maatregelen zou jij kunnen bedenken om dat te beperken?
Dat dit een impact heeft voor de zorg is wel duidelijk. Dat zou 2018 met een soortgelijke probleem al helder moeten zijn en hadden moeten ingrijpen. Hoewel dit natuurlijk al veel eerder gemoeten had. Nee, ipv gaan we bezuinigen op de zorg en moeten wij nu door allemaal hoepels springen om de zorg te ontlasten. Dat is geen oplossing, dat is een workaround. Alleen deze workaround gaat in de wet toegevoegd worden.

Ik mag hopen dat jij het beleid van de afgelopen jaren ook mee neemt in jouw stem overweging.
pi_195710450
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:36 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat dit een impact heeft voor de zorg is wel duidelijk. Dat zou 2018 met een soortgelijke probleem al helder moeten zijn en hadden moeten ingrijpen. Hoewel dit natuurlijk al veel eerder gemoeten had. Nee, ipv gaan we bezuinigen op de zorg en moeten wij nu door allemaal hoepels springen om de zorg te ontlasten. Dat is geen oplossing, dat is een workaround. Alleen deze workaround gaat in de wet toegevoegd worden.
Dat is dan niet uniek voor Nederland, vrijwel ieder land heeft te maken gehad met overbelasting van de zorg.
Maar het had natuurlijk beter gekund, meer IC-bedden bijvoorbeeld. Daar heb je nu echter weinig aan, zoiets kost jaren om op te bouwen (incl. getraind personeel).

quote:
Ik mag hopen dat jij het beleid van de afgelopen jaren ook mee neemt in jouw stem overweging.
Ik stem al decennia op een partij die meer geld voor de zorg wil. Maar er zijn meer issues ;)
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:43:52 #87
189978 controlaltdelete
pi_195710564
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

"Class action lawsuit"

Die man is advocaat, geen arts.

Hij is gewoon op geld uit en zoekt nu met een mooi verhaal sukkels die hem willen betalen.
Maakt niet uit of hij wint of verliest, z'n geld krijgt hij toch wel.
[..]

Die woorden (en dan met name "de") doen vermoeden dat het "officiëel is opgericht" maar het is een vooringenomen clubje dat zich zo noemt en dat z'n conclusie al klaar heeft en alleen nog het "bewijsmateriaal" er omheen moet fabriceren.

Je laat je wel weer heel makkelijk beïnvloeden door zo'n advocaat. Advocaten zijn getraind op het veranderen van de opinie.
Ja jongen blijf maar in je pandemie geloven met hand en tand verdedigen. Aandoenlijk O-)
pi_195710566
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is dan niet uniek voor Nederland, vrijwel ieder land heeft te maken gehad met overbelasting van de zorg.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat we nu maatregelen opgelegd krijgen terwijl dat niet gehoeven had als we niet bezuinigd hadden op de zorg. De zorg was juist goed geregeld in NL, maar je ziet steeds meer gebreken door de bezuinigingen.

Btw in hoeverre de maatregelen geholpen hadden is niet bekend. De curve in de grafiek zie je elk jaar terug met de griep en gaat ook naar beneden net als bij corona en ook weer omhoog zoals we nu zien.
pi_195710775
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:43 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja jongen blijf maar in je pandemie geloven met hand en tand verdedigen. Aandoenlijk O-)
Je hebt hopelijk door dat je zelf degene bent met een afwijkende mening over deze situatie. Niet ik.
Het dumpen van lappen tekst van sites en personen waar je het mee eens bent en die jouw mening ondersteunen, maakt het nog geen waarheid.

Misschien denk je daardoor "geen schaap" te zijn, dat is leuk voor je. Maar je hebt het wel mis.
pi_195710803
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat we nu maatregelen opgelegd krijgen terwijl dat niet gehoeven had als we niet bezuinigd hadden op de zorg. De zorg was juist goed geregeld in NL, maar je ziet steeds meer gebreken door de bezuinigingen.

Btw in hoeverre de maatregelen geholpen hadden is niet bekend. De curve in de grafiek zie je elk jaar terug met de griep en gaat ook naar beneden net als bij corona en ook weer omhoog zoals we nu zien.
Op welke curve doel je specifiek? Aantal corona besmettingen? Aantal corona doden? Aantal ziekenhuisopnamen? Aantal IC-opnamen? Aantal positief getest op influenza?
pi_195711715
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Op welke curve doel je specifiek? Aantal corona besmettingen? Aantal corona doden? Aantal ziekenhuisopnamen? Aantal IC-opnamen? Aantal positief getest op influenza?
De curve als die van de griep. Begin dit jaar heel veel, dan zakt het naar beneden en dan eind van het jaar gaat het weer omhoog. Het zal mij niks verbazen als het een jaarlijks fenomeen gaat worden.
pi_195711812
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:34 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

De curve als die van de griep. Begin dit jaar heel veel, dan zakt het naar beneden en dan eind van het jaar gaat het weer omhoog. Het zal mij niks verbazen als het een jaarlijks fenomeen gaat worden.
Sowieso is de huidige opgaande curve veel vroeger dan het griepseizoen en dan bekijk je het ook wel erg op microniveau. Bekijk je het wereldwijd (waar influenza normaal ook vaker in de winter voorkomt) dan vervalt dat argument helemaal. Er zijn landen waar het aantal besmettingen nu juist super laag is, er zijn ook landen/staten waar het in de zomer (juli) super hoog was.

Daarnaast heeft de winter ook niet gigantisch veel invloed, kijk naar Florida.

En dan heb ik het over het noordelijk halfrond, op het zuidelijk halfrond zijn de winters omgedraaid t.o.v. ons en waren er ook uitbraken.

Mijn verwachting is dat het: minder aan de maatregelen houden = meer besmettingen, meer aan de maatregelen houden = minder besmettingen. En bij minder besmettingen wordt men nu eenmaal minder voorzichtig en krijg je meer besmettingen.
pi_195711892
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Sowieso is de huidige opgaande curve veel vroeger dan het griepseizoen en dan bekijk je het ook wel erg op microniveau. Bekijk je het wereldwijd (waar influenza normaal ook vaker in de winter voorkomt) dan vervalt dat argument helemaal. Er zijn landen waar het aantal besmettingen nu juist super laag is, er zijn ook landen/staten waar het in de zomer (juli) super hoog was.

Daarnaast heeft de winter ook niet gigantisch veel invloed, kijk naar Florida.

Mijn verwachting is dat het: minder aan de maatregelen houden = meer besmettingen, meer aan de maatregelen houden = minder besmettingen. En bij minder besmettingen wordt men nu eenmaal minder voorzichtig en krijg je meer besmettingen.
flatten the curve is toch het verspreiden van het aantal besmettingen, niet het verminderen.
pi_195711993
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:42 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

flatten the curve is toch het verspreiden van het aantal besmettingen, niet het verminderen.
:?

"Flatten the curve" is het afvlakken van de besmettingscurve ipv een stijgende lijn.

Zo hou je een situatie die handelbaar is voor de zorg.
Uitbannen lukt sowieso niet, of je moet iedereen minimaal 4 weken binnen houden.
pi_195712054
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

:?

"Flatten the curve" is het afvlakken van de besmettingscurve ipv een stijgende lijn.

Zo hou je een situatie die handelbaar is voor de zorg.
Uitbannen lukt sowieso niet, of je moet iedereen minimaal 4 weken binnen houden.
ja dus het totale aantal besmettingen blijft gelijk alleen verspreid over een grotere periode.
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:52:57 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195712104
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom nogmaals uitleggen..
Men leest het toch niet.
Dit was al vanaf begin bekend.

Over een weekje mag je het nog eens uitleggen.
En dan nog eens en nog eens.

Eens het is geen Ebola soort van virus wat 50% van de besmette mensen dood.
Maar Ebola is lang niet zo besmettelijk.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:54:31 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195712135
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:50 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ja dus het totale aantal besmettingen blijft gelijk alleen verspreid over een grotere periode.
Liefst veel minder zoals midden in de zomer.
En dit was het idee al vanaf begin en ook al honderden keren uitgelegd.
Maar men snapt het gewoon niet.
pi_195712339
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waarom nogmaals uitleggen..
Men leest het toch niet.
Dit was al vanaf begin bekend.

Over een weekje mag je het nog eens uitleggen.
En dan nog eens en nog eens.

Eens het is geen Ebola soort van virus wat 50% van de besmette mensen dood.
Maar Ebola is lang niet zo besmettelijk.
De problemen die we nu hebben zijn gecreëerd. Doordenken is uit den boze? Ik wil liever niet in een dictatuur terecht komen. Wie gaat mij vertellen dat dit geen agenda is dat bespeelt wordt?

Als de machtshebbers of toekomstige machtshebbers het openlijk over een NWO hebben is dat dan vergezocht?
  zondag 18 oktober 2020 @ 14:55:33 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195713398
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:43 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Is goed. Slaap lekker. :W
Nou nee. Ik moet gewoon werken hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 18 oktober 2020 @ 15:20:06 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195714114
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:06 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

De problemen die we nu hebben zijn gecreëerd. Doordenken is uit den boze? Ik wil liever niet in een dictatuur terecht komen. Wie gaat mij vertellen dat dit geen agenda is dat bespeelt wordt?

Als de machtshebbers of toekomstige machtshebbers het openlijk over een NWO hebben is dat dan vergezocht?
Ik, zoals wel vaker word er dan een manier gevonden voor de zogeheten agenda, maar er zitten meer haken en ogen aan dan wat het eventueel kan opleveren.

De economie gaat naar de kloten en veel mensen ( hele wereld ) gaan de straat op.
het aantal mensen wat hierbij betrokken is, heeft de omvang van de betrokkenen van de platte aarde theorie.

met welk doel? de mens onderdrukken.... wat maar een poosje.. kan duren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')