Het is ergens ook wel begrijpelijk. Ben je de nummer 1 viroloog van Nederland met een indrukwekkend cv. Komt er gedurende je leven nog een pandemie, faal je vervolgens hopeloos en word je vanuit de hele wereld bekritiseerd vanwege je aanpak.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende: Vooral de ontkenning van van Dissel dat we het zicht op het virus kwijt zijn
![]()
Juist een beetje een erkenning dan dat ie wel de grip of het virus verloren is of niet dan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
Van Dissel verwacht dus dat we waarschijnlijk nog tot in december in een gedeeltelijke lockdown zitten.
https://nos.nl/artikel/23(...)-december-nodig.html
Dat zou me niet verbazen, helaasquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
Van Dissel verwacht dus dat we waarschijnlijk nog tot in december in een gedeeltelijke lockdown zitten.
ik had ook niet anders verwacht, vind het al een meevaller als er geen zwaardere maatregelen komenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
En daarna blijft het devies om toch zoveel mogelijk thuis te werken, lijkt me. Ge-nie-ten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
Straks gaan mensen nog met hun familie of vrienden kerst of oud&nieuw vieren. Dat moeten we niet willen met zijn allen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:00 schreef StateOfMind het volgende:
Gezien de enorme stijgingen overal, in de landen om ons heen zal het ook wel verzwaard gaan worden verwacht ik.quote:
Saaiste winter ooitquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daarna blijft het devies om toch zoveel mogelijk thuis te werken, lijkt me. Ge-nie-ten.
ze zullen hoe dan ook proberen voor de feestdagen de touwtjes wat te laten vierenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Straks gaan mensen nog met hun familie of vrienden kerst of oud & nieuw vieren. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
Vuurwerk mag toch nog gewoon? Niet dat doelloze knalvuurwerk en, dat is dan wel jammer, geen pijlen, maar wel gewoon andere toffe potten enzo.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Saaiste winter ooitJe mag zelf geen vuurwerk meer afsteken, vuurwerk shows gaan niet door, en feestjes doen thuis kan eigenlijk ook niet. Blijft niet veel over dan gewoon 3 maanden lang gamen
Wat heeft de situatie van andere landen met onze maatregelen te maken?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gezien de enorme stijgingen overal, in de landen om ons heen zal het ook wel verzwaard gaan worden verwacht ik.
Rutte voelt zich nu al het internationale pispaaltje. Die gaat echt niet eerder maatregelen loslaten dan de andere landen - en dat doen de andere landen ook om te voorkomen dat ze zelf het pispaaltje worden. Oftewel, ze houden elkaar lekker in de kramp.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wat heeft de situatie van andere landen met onze maatregelen te maken?
Vast wel, maar tot nu toe heeft Van Dissel nog niet echt laten zien dat het concept Draagvlak hem veel interesseert.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen hoe dan ook proberen voor de feestdagen de touwtjes wat te laten vieren
Dat zou hem ook helemaal niet moeten interesseren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vast wel, maar tot nu toe heeft Van Dissel nog niet echt laten zien dat het concept Draagvlak hem veel interesseert.
Misschien niet, maar dan moeten ze ook mensen in het OMT stoppen die zich daar wel druk over maken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zou hem ook helemaal niet moeten interesseren.
daar is hij ook niet voorquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vast wel, maar tot nu toe heeft Van Dissel nog niet echt laten zien dat het concept Draagvlak hem veel interesseert.
Ik denk eigenlijk bedoelt dat wij de grip kwijt zijn, maar de zicht niet. Hij vindt volgens mij dat je genoeg zicht houdt als je naar ziekenhuis en IC cijfers kijkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:13 schreef Breekfast het volgende:
Over zijn opmerking over dat we het zicht op het virus niet kwijt zijn: het is ook een beetje hoe je die vraag interpreteert.
Wat betreft het bron- en contactonderzoek zijn we het zicht op het virus volledig kwijt: we zijn nog amper in staat om de bron van een besmettingsketen te herleiden. Ik kan mij niet voorstellen dat Van Dissel dat anders ziet.
Wat betreft de ontwikkeling van het aantal besmettingen in zijn algemeenheid hebben we door het testbeleid denk ik toch nog wel behoorlijk goed zicht op het virus. We hebben nu prima in beeld dat de maatregelen bijvoorbeeld nog niet hebben geleid tot een afname in het aantal besmettingen.
In het voorjaar stuurden we volledig op ziekenhuisopnames, nu hebben we toch een vrij aardig beeld van de tijdsperiode daarvoor (besmetting, klachten ontwikkelen, laten testen).
Er wordt hem gevraagd naar het zicht op het virus, niet de grip op het virus.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Juist een beetje een erkenning dan dat ie wel de grip of het virus verloren is of niet dan?
Dat is ook niet zozeer aan Van Dissel, maar wel een groot nadeel als de beleidsinput nagenoeg volledig aan vaktechneuten voorbehouden lijkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat die landen natuurlijk ook maatregelen nemen, sommige landen zelfs nog veel hardere en strengere maatregelen dan wij. Desondanks stijgt het overal flink.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wat heeft de situatie van andere landen met onze maatregelen te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |