Heb ik al op gereageerd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 21:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Post 49 kan je terug kijken.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 19:41 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik ben dit aan het kijken en schiet spontaan in de lach na een minuutje. Mensen blijven weg in de winkelstraten, café's en restaurant vanwege angst om besmet te worden?![]()
![]()
![]()
Dat hebben we gezien de afgelopen tijd inderdaad. Cafés en restaurants zaten mutje vol. Detailhandel heeft ontzettend veel omzet gedraaid in de maanden dat het open was. Sorry, ik geloof dit niet.
Zij vervolgt haar verhaal met de assumptie dat met een lockdown het virus onder controle gehouden kan worden.
Guess what: Argentinië heeft al maandenlang een lockdown. Italië heeft in het voorjaar maanden in lockdown gezeten. Al die maanden geen economische activiteit mogelijk, ja dat is erg goed voor de economie.![]()
Om deze periode nog enigszins dragelijk door te komen moeten er werkbare oplossingen gevonden worden om de kwetsbaren af te schermen zodat de economie - eventueel in afgeslankte vorm - kan doordraaien.
Wat zijn dan de echte economische effecten van de strenge maatregelen? Haben sie eine Stunde?
IMF: https://www.thisismoney.c(...)iving-standards.html
WE Forum: https://www.weforum.org/a(...)-the-global-economy/
ING: https://t.co/AsC4UpUN6i?amp=1
NOS: https://nos.nl/artikel/23(...)ede-betaalpauze.html
WHO: https://www.nzherald.co.n(...)NRCHCBLCITIMKOYXLRU/
Ik zo nog wel een tijdje doorgaan. Dus, zo snel mogelijk een andere strategie dan containment voor de hele bevolking. Dat gaat niet werken en je werkt je economie naar de knoppen.
Het is niet zozeer het verschil in rijkdom dat het verschil maakt wat mij betreft maar eerder de manier van leven. Waar ik woon is het vrij normaal om zowel het middag als avondeten buiten de deur te nuttigen; men leeft buiten. Dan werkt een quarantaine gewoon niet aangezien er teveel mensen afhankelijk zijn van deze informele economische ruimte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 21:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zegt ook wel meer iets over het systeem wat de meeste landen hebben dan corona zelf natuurlijk. Nu is het corona, de volgende keer weer een andere grote ramp waardoor zo weer miljoenen mensen afglijden naar armoede.
Zo te zien heeft er iemand niet opgelet tijdens geschiedenisles.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:46 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Zoals is het altijd al gegaan in de geschiedenis en mensen die bang zijn kunnen zichzelf isoleren. Lockdown is nog nooit eerder voorgekomen en mensen doen net of het weinig gevolgen heeft voor de samenleving. Enorm besmettelijk maar niet heel erg dodelijk virus is t.
Vertel ? Is dat hier eerder voorgekomen ? Op landelijk niveau ?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 23:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zo te zien heeft er iemand niet opgelet tijdens geschiedenisles.
Dit topic gaat niet over Nederland.quote:Op zondag 18 oktober 2020 00:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vertel ? Is dat hier eerder voorgekomen ? Op landelijk niveau ?
Je hebt iets teveel Hollywood films gekeken, dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 23:56 schreef Starhopper het volgende:
Militair ingrijpen in dit soort steden die niet mee willen doen. Ze hebben geen keuze tot we corona en de chaos un de ziekenhuizen weer onder controle hebben.
Nee, dat is geen groot nieuws, dat is interne Britse politiek en het verhaal is veel complexer dan jij hier weergeeft.quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:43 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Laatste stand van zaken m.b.t. de weigering van de burgermeester van Manchester om in complete locdown te gaan zonder goede financiële support. Een hele goede speech:
De belangrijkste quote is "Health, protecting health is about more than controlling the virus. We have been under these restrictions for three months. And people mental health is pretty low. People are worrying about their jobs, their homes, their businesses. It's not about money, it's about people. What is right for them."
Fantastisch gesproken. Je ziet ook in de reacties dat steeds meer mensen zich afvragen of een lockdown het wel waard is.
Heel raar overigens dat we dit niet terugzien in de Nederlandse media. Het lijkt mij toch heel groot nieuws als een grote stad in een buurland weigert om in lockdown te gaan.
Vertel dan maar even hoe het verhaal in elkaar zit.quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is geen groot nieuws, dat is interne Britse politiek en het verhaal is veel complexer dan jij hier weergeeft.
Nou nooit zal ik niet zeggen....quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:44 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Je hebt iets teveel Hollywood films gekeken, dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren.
Reken maar dat er iets gaat gebeuren als burgmeesters schijt hebben en alles weer open gooienquote:Op zondag 18 oktober 2020 19:44 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Je hebt iets teveel Hollywood films gekeken, dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren.
Even? Ik zeg net dat het een complex intern Brits politiek verhaal is, het Noorden voelt zich gepiepeld door de regering die alleen interesse lijkt te hebben voor Londen. In het Parlement zijn de interne kroegen bijvoorbeeld wel gewoon open en de Britse regering weigert dezelfde maatregelen in te stellen voor zuidelijke steden.quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:45 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Vertel dan maar even hoe het verhaal in elkaar zit.
Oké, helder. Ja, dat zag ik ook terugkomen in een tv interview van een bisschop in Manchester. Dat mensen in de rest van het land geen idee hebben van hoe het leven is 'in the north'.quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even? Ik zeg net dat het een complex intern Brits politiek verhaal is, het Noorden voelt zich gepiepeld door de regering die alleen interesse lijkt te hebben voor Londen. In het Parlement zijn de interne kroegen bijvoorbeeld wel gewoon open en de Britse regering weigert dezelfde maatregelen in te stellen voor zuidelijke steden.
Dat gecombineerd met een lange historie van het negeren van de problemen van Noordelijke steden komt nu tot uitbarsting. Het zou te vergelijken zijn met de regering in Nederland die alleen Groningen in lockdown plaatst en andere steden gewoon open laat. Niet helemaal correct maar het geeft een aardig idee.
Kortom, het heeft geen enkele relevantie voor Nederland, de situatie is niet vergelijkbaar, de maatregelen zijn dat niet en de voorgeschiedenis (het VK heeft het grootste dodental en covid gevallen van Europa) is anders.
En dat is nu net precies wat de Britse regering niet doet met de regionale lockdowns omdat die individuele gebieden het hardste treffen terwijl het niets doet aan covid, in een stad onder regionale lockdown verdubbelde het aantal covid gevallen. Dan werkt dat dus niet.quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:54 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Oké, helder. Ja, dat zag ik ook terugkomen in een tv interview van een bisschop in Manchester. Dat mensen in de rest van het land geen idee hebben van hoe het leven is 'in the north'.
Neemt niet weg dat ik als Nederlandse burger ook dit soort gebeurtenissen mee wil krijgen op tv. Dat hoeft niet per se in het Nederlands journaal, maar kan bijvoorbeeld ook prima in een programma als Nieuwsuur. Ik kan mij de redenering van jou ook wel voorstellen dat het enkel interne Britse politiek is, en dat daar nu niet de prioriteiten liggen van een nieuwsprogramma.
Ik vind het vooral voor de beeldvorming in de (Engelse) media heel erg goed dat niet alleen naar het aantal besmettingen gekeken moet worden, maar naar het totaalbeeld.
Pleit jij - als ik je goed begrijp - voor andere maatregelen dan het afkondigen van regionale lockdowns? Ben wel benieuwd welke stad je bedoelt, met waar de besmettingen verdubbeld zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is nu net precies wat de Britse regering niet doet met de regionale lockdowns omdat die individuele gebieden het hardste treffen terwijl het niets doet aan covid, in een stad onder regionale lockdown verdubbelde het aantal covid gevallen. Dan werkt dat dus niet.
Hier:quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Pleit jij - als ik je goed begrijp - voor andere maatregelen dan het afkondigen van regionale lockdowns? Ben wel benieuwd welke stad je bedoelt, met waar de besmettingen verdubbeld zijn.
Je zag het ook in Nederland dat het niet werkte, je kunt besmettingen in Amsterdam niet weerhouden ervan zich te verspreiden door de regio om Amsterdam heen. Ik denk dat je veel beter landelijk (en dat is in dit geval Engeland alleen, Schotland en Wales hebben hun eigen beleid over covid) maatregelen kan nemen dan een deel 3 maanden in lockdown zetten zonder de mogelijkheid te hebben om daar zelf iets aan te doen.quote:Covid cases doubled under most local lockdowns in England
https://www.theguardian.c(...)most-local-lockdowns
Onzin. Het komt door onze slappe zogenaamde 'lockdowns'. Als je het verlaten van een bepaald gebied strafbaar stelt heb je een echte regionale lockdown. Niet die halfbakken adviezen. In Madrid doen ze dat nu ook.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je zag al die jongeren in Amsterdam gewoon lekker uitgaan een paar kilometer verderop. Zelfde met grote feesten en bruiloften: men ging gewoon even verderop verder waar het wel mogelijk was. En vervolgens werden die plaatsen ook brandhaarden.
Dus nee, regionale regels en lockdowns werken niet. Als je een lockdown in wil stellen dan moet je het hele land in een lockdown gooien. En dan het liefst ook nog buitenlandse toeristen weren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |