abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195690925
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet waarom je denkt dat dit slachtoffers zijn van de maatregelen in plaats van nevenschade van de pandemie zelf. Zonder maatregelen hadden ze immers ook niet terecht gekund in ziekenhuizen, want die liggen immers vol.
Dan had er een keuze worden gemaakt tussen redelijk gezonde mensen en 80 jarigen die toch niet meer geholpen gaan worden. Dat gebeurt bij andere ziektes net zo goed
pi_195690944
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan had er eem keuze worden gemaakt tussen redelijk gezonde mensen en 80 jarigen die toch niet meer geholpen gaan worden. Dat gebeurt bij andere ziektes net zo goed
In de ziekenhuizen liggen niet alleen maar 80 jarigen. Sterker de meeste in de groep 50- 60..
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:31:23 #28
352376 voetbalmanager2
winnaar TDF Pick'em spel
pi_195691079
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 07:07 schreef Oidipous het volgende:
Europese steden. Kort gezegd komt het er op neer dat lokaal bestuur opkomt voor de lokale bevolking door geen lockdown in te stellen waardoor de het landsbestuur met de handen in het haar zitten.
Bullshit weer. De meeste Nederlanders steunen deze maatregelen. Degene die willen dat we alle maatregelen maar stop zetten zijn een onbeduidend groepje wappies. En het landsbestuur zit met zijn handen in het haar vanwege die paar wappies? _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195691113
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bullshit weer. De meeste Nederlanders steunen deze maatregelen. Degene die willen dat we alle maatregelen maar stop zetten zijn een onbeduidend groepje wappies. En het landsbestuur zit met zijn handen in het haar vanwege die paar wappies? _O-
Ja ? Steunt de horeca deze maatregelen ? Voetbalclubs, entertainers, noem maar op ??
Lijkt me niet, ja omdat het moet.

Kijk maar naar Grapperhaus eerder en nu Alexander weer....
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:35:10 #30
489562 weetjewel5
Where is Hunter?
pi_195691144
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is bullshit. Of denk je dat in Bergamo alles gewone zorg rustig doorging toen het ziekenhuis vol lag?
als t in Duitsland zo vol was hoe kan t dan dat er patienten uit andere landen zijn opgenomen?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:36:11 #31
489562 weetjewel5
Where is Hunter?
pi_195691165
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

poll believer :')
pi_195691170
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:35 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

als t in Duitsland zo vol was hoe kan t dan dat er patienten uit andere landen zijn opgenomen?
Dat was het niet, door de maatregelen...
pi_195691181
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:36 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

poll believer :')
MiJ iS NiEtS GeVrAagD :')
pi_195691196
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ? Steunt de horeca deze maatregelen ? Voetbalclubs, entertainers, noem maar op ??
Lijkt me niet, ja omdat het moet.

Kijk maar naar Grapperhaus eerder en nu Alexander weer....
Genoeg in die drie groepen die er wel begrip voor hebben ja. Alleen de viruswappies zijn radicaal ontevreden.
pi_195691209
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Genoeg in die drie groepen die er wel begrip voor hebben ja. Alleen de viruswappies zijn radicaal ontevreden.
Ja begrip is wat anders dan steunen.
pi_195691316
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Heb je het topic wel gelezen? Je kan hier je Baudet rant niet zo goed kwijt
_O-
pi_195691353
Het is een goede en logische ontwikkeling dat er weerstand ontstaat tegen de execessen van maatregelen. Ik trek het ook slecht als De Jonge hier staat te verkondigen met z'n grote mond dat je 'gewoon moet luisteren'.
Ik ga er maar van uit dat ze dat doen uit frustratie, maar ergens is het geen fijn idee dat ze als het even kon een raamwerk willen lanceren om de totale macht in 'noodsituaties' bij henzelf te leggen.

Nu is het voor corona, daar is NL het min of meer over eens dat er iets moet gebeuren om het te beteugelen, maar we gaan al jaren van crisis naar crisis. Het zou me niets verbazen als er in te toekomst onder de crisis of noodtoestand vlag allerlei zaken doorheen geduwd worden.

Prima dat de overheid ingrijpt, dingen verplicht stelt, een lockdown afkondigt, maar blijf het juridisch borgen en zorg er voor dat het niet tegen de (grond)wet in gaat. Ook als de 'meerderheid' zegt dat je die voor dit virus aan de kant mag zetten.

Wat men in Spanje wil doen, burgers verplicht vastzetten in de regio madrid. Wat met in London wil doen, bezoek prive compleet verbieden, ik vind het tegen de rechten van de mens in gaan. Ondanks corona.
pi_195691388
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

In het eerste half jaar waren er 5000 minder meldingen van kanker, hoe denk jij dat dat komt ? Omdat mensen simpelweg niet meer durfden om naar dokter/ziekenhuis te gaan of omdat dat simpelweg niet ging door minder openingsuren bij spreekuur/minder dokters/vervoer dat er niet was.

En menselijk contact is zo belangrijk voor de meeste mensen. Daarom wonen we ook bij elkaar.
Dit is natuurlijk een aanname, geen bewezen feit. Het zou kunnen, maar er zouden ook andere verklaringen voor kunnen zijn.

Ten tweede is menselijk contact zeker belangrijk, maar niemand heeft dat verboden. Enkel grote samenkomsten kunnen niet meer, maar mensen kunnen nog altijd met n twee anderen afspreken. Dat is geen enkel probleem.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

In Duitsland zijn in het begin van het jaar 90% van de noodzakelijke operaties (2,5miljoen mensen!) uitgesteld vanwege de overheidsmaatregelen. Dus ga er maar vanuit dat er veel slachtoffers door zijn gevallen. In Nederland weet ik de cijfers niet. .
Dat is dan slecht gemanaged door de Duitse overheid. Noodzakelijke operaties zouden niet moeten worden uitgesteld. En voor zover ik weet is daar hier in Nederland ook geen sprake van.
pi_195692040
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:48 schreef GemMagic het volgende:
Het is een goede en logische ontwikkeling dat er weerstand ontstaat tegen de execessen van maatregelen. Ik trek het ook slecht als De Jonge hier staat te verkondigen met z'n grote mond dat je 'gewoon moet luisteren'.
Ik ga er maar van uit dat ze dat doen uit frustratie, maar ergens is het geen fijn idee dat ze als het even kon een raamwerk willen lanceren om de totale macht in 'noodsituaties' bij henzelf te leggen.

Nu is het voor corona, daar is NL het min of meer over eens dat er iets moet gebeuren om het te beteugelen, maar we gaan al jaren van crisis naar crisis. Het zou me niets verbazen als er in te toekomst onder de crisis of noodtoestand vlag allerlei zaken doorheen geduwd worden.

Prima dat de overheid ingrijpt, dingen verplicht stelt, een lockdown afkondigt, maar blijf het juridisch borgen en zorg er voor dat het niet tegen de (grond)wet in gaat. Ook als de 'meerderheid' zegt dat je die voor dit virus aan de kant mag zetten.

Wat men in Spanje wil doen, burgers verplicht vastzetten in de regio madrid. Wat met in London wil doen, bezoek prive compleet verbieden, ik vind het tegen de rechten van de mens in gaan. Ondanks corona.
Mee eens, waarbij ook nog eens de vraag is of het wel helpt,

Straks ga je dat hier ook krijgen als mensen denken dat je een feestje hebt met 10 personen ofzo, komt de politie ook je huis binnen onder het mom van geluidsoverlast.
pi_195692100
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een aanname, geen bewezen feit. Het zou kunnen, maar er zouden ook andere verklaringen voor kunnen zijn.

Ten tweede is menselijk contact zeker belangrijk, maar niemand heeft dat verboden. Enkel grote samenkomsten kunnen niet meer, maar mensen kunnen nog altijd met n twee anderen afspreken. Dat is geen enkel probleem.
[..]

Dat is dan slecht gemanaged door de Duitse overheid. Noodzakelijke operaties zouden niet moeten worden uitgesteld. En voor zover ik weet is daar hier in Nederland ook geen sprake van.
Ja welke andere verklaring ? dat kanker opeens uitgestorven is ? Kom op zeg.
En contact wordt zeer moeilijk gemaakt, geen horeca, thuiswerken, paar mensen max ontvangen/afspreken, met mondkapje rondlopen.

Daar hebben wel degelijk heel veel mensen heel veel last van.
pi_195692511
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:24 schreef macca728 het volgende:
Straks ga je dat hier ook krijgen als mensen denken dat je een feestje hebt met 10 personen ofzo, komt de politie ook je huis binnen onder het mom van geluidsoverlast.
Ik begrijp dat je als burgemeester soms verder kijkt dan wat de handhaving mg doen. Daarom wordt het argument overlast nu soms misbruikt om toch in te kunnen grijpen. In feite mag ik vanavond nog thuis een silent disco met 30 man houden en de filmpjes op social media zetten. (nee dat doen we niet en nee ik ken geen 30 man die dat zouden willen)

Ik kan me heel goed voorstellen dat een burgemeester en handhaving, zich ernstig stoort aan dat soort provoceren. Maar ik vind desondanks niet dat dat rechtvaardigt om met een smoesje binnen te vallen.

Het is dus een lastige balans, want enerzijds heb je mensen zoals ik de vrijheid binnen huis en erf een noodzakelijk grondrecht vinden, terwijl diezelfde vrijheid het voor anderen mogelijk maakt beleidsondermijnende activiteiten te ontplooien.

De beste optie om dat soort bijeenkomsten aan te pakken is participanten sociaal te kijk te zetten, zodat ze veroordeeld worden door hun omgeving voor hun gedrag. Zeker niet de wet strenger maken of huizen binnenvallen voor een feestje.
pi_195692907
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:57 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je als burgemeester soms verder kijkt dan wat de handhaving mg doen. Daarom wordt het argument overlast nu soms misbruikt om toch in te kunnen grijpen. In feite mag ik vanavond nog thuis een silent disco met 30 man houden en de filmpjes op social media zetten. (nee dat doen we niet en nee ik ken geen 30 man die dat zouden willen)

Ik kan me heel goed voorstellen dat een burgemeester en handhaving, zich ernstig stoort aan dat soort provoceren. Maar ik vind desondanks niet dat dat rechtvaardigt om met een smoesje binnen te vallen.

Het is dus een lastige balans, want enerzijds heb je mensen zoals ik de vrijheid binnen huis en erf een noodzakelijk grondrecht vinden, terwijl diezelfde vrijheid het voor anderen mogelijk maakt beleidsondermijnende activiteiten te ontplooien.

De beste optie om dat soort bijeenkomsten aan te pakken is participanten sociaal te kijk te zetten, zodat ze veroordeeld worden door hun omgeving voor hun gedrag. Zeker niet de wet strenger maken of huizen binnenvallen voor een feestje.
Dat te kijk zetten is nog erger dan mensen die een feestje vieren.

Want volgens de wet ben jij dan illegaal bezig en moet jij gestraft worden.

Verder wel eens, maar het is moeilijk, een voetballer van Sparta ging ook effe een weeke weg, terwijl hij in quarantaine had moeten zitten (los van het feit dat reizen ook dom is)
pi_195694167
Ik denk dat je volgens de privacy wetgeving mensen niet actief aan de schandpaal mag nagelen. Maar de overheid en media proberen wel een klimaat te creeeren waarin mensen elkaar onderling veroordelen als ze zien dat je lekker door feest. Tegen corona maatregelen zijn of handelen wordt daarmee een impopulair standpunt. Het schijnt dus niet heel goed op je af om dat actief uit te dragen. Dat sociale component zijn sommige mensen gevoelig voor, ook al vinden zelf de regels niet zo zinvol. Zie ook de mondkapjes gejammer in winkels. We weten dat het niet helpt, maar nu een kritische massa het wel doet, is het de bedoeling dat je je een paria voelt als je er geen op zet.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:35:07 #44
152519 opgebaarde
Groetjes aan de mama van Dries
pi_195694214
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:07 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Japan: https://www.aa.com.tr/en/(...)mid-pandemic/2003716
Amerika: https://thehill.com/polic(...)ct-on-troop-suicides

Waarom kijk je alleen naar zelfmoorden en 'vergeet' je even voor het gemak de miljoen mensen die zullen sterven aan honger over de hele wereld? En wat te denken van alle mensen die dadelijk geen baan meer hebben vanwege het instellen van lockdowns, waarvan het bekend is dat lagere levensstandaarden automatisch resulteren in verkorting van de levensjaren?

Doet dat er allemaal opeens niet toe?
Ik vergeet de rest niet. Alleen als iemand begint over dat bijvoorbeeld het aantal waarschijnlijk significant hoger komt te liggen door de maatregelen. Dan vraag ik mij af, die cijfers zijn er, waarom de "waarschijnlijk"? Dat is gewoon meetbaar. Als het zo simpel is, dan is er bij dit bijzonder makkelijk een cijfer aan vast te plakken, alleen dat doen de 'kritische mensen' niet. Waarom?

Ik vergeet niet even die MILJOENEN MENSEN die even aan honger sterven. Alleen kunnen we daar iets aan doen? We zijn hier in Nederland, we hebben nul invloed op een dorp in Thailand.

We kunnen de 'maatregelen' wel als kwaad zien. Alleen doen we niks. Dan gaan jij en ik straks geen zorg in een ziekenhis krijgen want er ligt al iemand met corona. Vind ik onwenselijk, jij toch ook?!

Zonder die lockdown, worden ook mensen ziek en durft niemand te investeren of aankopen te doen. Gevolg' bedrijven failliet. Is dat een betere situatie?

Ik wil graag naar mijn werk en ik zou het fijn vinden als ik weet dat ik dan niet het risico loop om ziek te worden. Ik wil niet ziek zijn. Ik wil geen energie verlies, ik wil geen smaak verlies, ik wil geen reuk verlies en al helemaal niet heel ziek worden. Zonder lockdown, weet ik zeker dat die kans significant groter is. Wat moet ik doen, ontslag nemen en mijn spaarrekening leegeten?
*hier kan jouw boodschap komen te staan
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:43:59 #45
152519 opgebaarde
Groetjes aan de mama van Dries
pi_195694342
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:40 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

het is moeilijk te zeggen wat de lange termijn effecten zijn van n lockdown, niemand die t weet. het is een experiment met mensenlevens. nooit eerder voorkomen bij een ander virus, maar bij corona is ineens alles geoorloofd.
Niks doen en een enorm besmettelijk virus de vrije loop laten, dat is inderdaad een experiment met mensenlevens.

Je zal dat maar willen. Mooie vent ben jij ^O^
*hier kan jouw boodschap komen te staan
pi_195694378
Als de lockdown lang duurt, heb jij volgend jaar wellicht geen werk meer, hebben veel mensen geen werk meer en dus ook geen geld.

Dat kost ook veel jaren van het leven van gezonde mensen maar dat effect is niet meetbaar op korte termijn, dus niet belangrijk ?

Nog los van het feit dat de zorg onbetaalbaar wordt.

Het is nu door de zure appel heen bijten, maar gaat het helpen ?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:46:21 #47
489562 weetjewel5
Where is Hunter?
pi_195694381
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niks doen en een enorm besmettelijk virus de vrije loop laten, dat is inderdaad een experiment met mensenlevens.

Zoals is het altijd al gegaan in de geschiedenis en mensen die bang zijn kunnen zichzelf isoleren. Lockdown is nog nooit eerder voorgekomen en mensen doen net of het weinig gevolgen heeft voor de samenleving. Enorm besmettelijk maar niet heel erg dodelijk virus is t.
pi_195694406
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In andere landen gaat het toch ook anders, gaat het daar slechter ?
In andere landen met lockdowns en mondkapjesplicht gaat het daar beter ?
In Argentini komen er 17.000 besmettingen bij elke dag ondanks alle maatregelen.

En bij een griep houden we ook totaal geen rekening met mensenlevens, oh die 5000 mensen kan ons het schelen.
pi_195694415
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:46 schreef macca728 het volgende:
Als de lockdown lang duurt, heb jij volgend jaar wellicht geen werk meer, hebben veel mensen geen werk meer en dus ook geen geld.

Dat kost ook veel jaren van het leven van gezonde mensen maar dat effect is niet meetbaar op korte termijn, dus niet belangrijk ?

Nog los van het feit dat de zorg onbetaalbaar wordt.

Het is nu door de zure appel heen bijten, maar gaat het helpen ?
Het virus ongecontroleerd rond laten gaan zorgt ook voor enorm veel economische schade. Het heeft invloed op het uitgavepatroon van mensen en het consumentenvertrouwen.

Zie:
twitter
pi_195694448
Als ze dat zo gezegd heeft, mag ze eerst een cursus Nederland volgen.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')