abonnement Unibet Coolblue
pi_195694078
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is een goede grap ja, maar waar zijn die troonrede en kersttoespraak anders goed voor.. de schijn van betrokkenheid hoog houden denk ik. Een monarchie is een achterhaald iets, het liefst zie ik die elitaire wereldvreemde figuren verdwijnen. Ja ze hebben een representatieve functie hoor je dan. De baten wegen niet op tegen de lasten van die uitvreters als je het mij vraagt. Na influencers zijn koninklijke huizen zo'n beetje de meest nutteloze wezens op aarde.
Dit ja.
Alius aliud dicit
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:08:37 #152
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195694839
quote:
Na influencers zijn koninklijke huizen families zo'n beetje de meest nutteloze wezens op aarde.
Voor het overige: in ogenschouw genomen lijkt door de bril van het 'gewone' volk deze actie, tot het gaan vieren van vakantie in Griekenland, een weinig handige zet van onze koning. Zelfs ik erken dit, maar dat neemt verder niet weg dat wij in het Haerlemsche de koning tóch geheel steunen bij zijn 'publieke misstap'. Hoogstpersoonlijk zie ik hiervoor een legitieme reden omdat Willem Alexander kampt met een bepaalde ziekte, waardoor hij op medisch gebied regelmatig dit soort vakanties nodig heeft.

Verreweg de meeste burgers lijken zich dit niet te (willen) realiseren, lijkt het. Mark Rutte valt verder in deze kwestie ook weinig tot niets te verwijten.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:23:50 #153
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195695147
quote:
Na influencers zijn koninklijke huizen families zo'n beetje de meest nutteloze wezens op aarde.
En, uiteraard oneens m.b.t. af en toe zeer goede economische bijdrages.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195695213
Hij heeft op een geweldige manier zijn excuses aangeboden. Wat wil je nog meer.

Maar goed, persoonlijk vind ik dit allemaal niet zo een drama. Ik ben totaal niet koningsgezind, maar een monarchie is nog altijd beter dan een republiek.
pi_195695279
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:08 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Voor het overige: in ogenschouw genomen lijkt door de bril van het 'gewone' volk deze actie, tot het gaan vieren van vakantie in Griekenland, een weinig handige zet van onze koning. Zelfs ik erken dit, maar dat neemt verder niet weg dat wij in het Haerlemsche de koning tóch geheel steunen bij zijn 'publieke misstap'. Hoogstpersoonlijk zie ik hiervoor een legitieme reden omdat Willem Alexander kampt met een bepaalde ziekte, waardoor hij op medisch gebied regelmatig dit soort vakanties nodig heeft.

Verreweg de meeste burgers lijken zich dit niet te (willen) realiseren, lijkt het. Mark Rutte valt verder in deze kwestie ook weinig tot niets te verwijten.

Scjvb
Een ziekte waarvoor je op vakantie naar Griekenland moet ja? Krijgen mensen met die ziekte, die vanwege het kruipen uit de verkeerde vagina, maar een bijstandsuitkering ontvangen ook steun voor vakanties naar Griekenland?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:44:44 #156
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195695629
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een ziekte waarvoor je op vakantie naar Griekenland moet ja?
Inderdaad. En dat geldt voor zover bekend nu uitsluitend voor de koning. :)

quote:
Krijgen mensen met die ziekte, die vanwege het kruipen uit de verkeerde vagina, maar een bijstandsuitkering ontvangen ook steun voor vakanties naar Griekenland?
Lol, nee.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195697090
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

blablabla
Ach ja, er zijn veel op dit forum die geen kritiek willen horen over de rijken. Terwijl als ze willen weten hoe een vakantiegevoel voelt, zij bij de inmiddels vele rijken moeten zijn.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:26:46 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195697428
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:08 schreef torentje het volgende:

[..]

Ach ja, er zijn veel op dit forum die geen kritiek willen horen over de rijken. Terwijl als ze willen weten hoe een vakantiegevoel voelt, zij bij de inmiddels vele rijken moeten zijn.
ik ben niet bepaald rijk en ik ga prima op vakantie

zo duur is de wereld niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:42:31 #159
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_195697680
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:44 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat geldt voor zover bekend nu uitsluitend voor de koning. :)
[..]

Lol, nee.
Waarom Lol, nee? Jij vindt het dus wel normaal, dat op basis van geboorte bepaalde mensen rechten toegekend krijgen die de rest niet krijgt? Kun je wel lullen over afgunst dit, lol, dat bla bla. In een ideale samenleving gebeurt zoiets gewoon niet, en hoewel ik snap dat ideale samenlevingen niet bestaan, lijkt het mij een oprecht iets om er in ieder geval naar te streven.

Het beste wat ik kan bedenken waarom jij een voorstander bent van het koningshuis lijkt het mij dat je glamour wel leuk vindt of zo, voor de rest geen idee, leg het zelf eens uit als je wilt?
pi_195697729
Ik las dat de keuning de stortvloed aan negatieve reacties ten harte heeft genomen. Wat een man van het volk _O_ heeft gewoon oog en oor voor wat er leeft en speelt. Driewerf hoezee!!
pi_195698860
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:29 schreef CoExist het volgende:
Ik hoop dat Lubach er een item over maakt zondag.
Wat valt er nog dieper aan te ontdekken.
Iedereen heeft zijn plasje gedaan over deze trip.
En een Koning is toch altijd een rare "blindedarm" binnen een democratie.
Het is iets uit een dictatoriaal verleden en het is een eigen leven gaan leiden binnen een systeem waar eigenlijk gewoon een gekozen MP hoort. Maar ja, alleen revoluties wippen zo'n monarch. En de monarchie is ons min of meer opgedrongen bij het congres van Wenen in 1815 geloof ik. Engeland en Pruissen wouden dat NL een monarchie werd zodat het gevaar van een revolutie zoals Frankrijk en de VS lieten zien hier niet zo snel zou plaatsvinden. Wellicht dat een historicus mij hiermee nog iets kan corrigeren of aanvullen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195699173
quote:
83s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben niet bepaald rijk en ik ga prima op vakantie

zo duur is de wereld niet
Het eten en drinken en de verwarming en de kleding is voor de meeste armen veel te duur, houden daardoor niet veel over om leuke dingen te doen. Als de rijken en de zogenaamd niet rijke hetzelfde percentage als de armen zouden betalen aan die zaken. piepten zij wel anders.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:59:21 #163
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_195699203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 18:25 schreef ArnosL het volgende:
Het gebied is geel qua reisadvies, niks aan de hand dus.
Dat maakt niet uit toch. In principe was het advies om zo min mogelijk op vakantie te gaan.. Dus dan is het raar dat uitgerekend de koning wel gaat
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:01:56 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195699258
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Het eten en drinken en de verwarming en de kleding is voor de meeste armen veel te duur, houden daardoor niet veel over om leuke dingen te doen. Als de rijken en de zogenaamd niet rijke hetzelfde percentage als de armen zouden betalen aan die zaken. piepten zij wel anders.
geen idee wat hier staat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195699457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee wat hier staat
Ach, je kent torentje toch zo onderhand wel? Die vindt altijd wel een manier om zich te beklagen over de rijke automobilisten die de hele dag patrouilleren, zodat de arme dwergen niet kunnen denken waardoor ze nooit net zo groot en sterk kunnen groeien als de lange criminelen die snel kunnen rennen. Of zo iets...
pi_195700419
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Het eten en drinken en de verwarming en de kleding is voor de meeste armen veel te duur, houden daardoor niet veel over om leuke dingen te doen. Als de rijken en de zogenaamd niet rijke hetzelfde percentage als de armen zouden betalen aan die zaken. piepten zij wel anders.
Leuke dingen doen is ook alleen maar leuk als anderen het niet kunnen doen Southpark heeft er een aflevering over genaamd Cartmanland.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195700879
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:00 schreef vipergts het volgende:

[..]

Leuke dingen doen is ook alleen maar leuk als anderen het niet kunnen doen Southpark heeft er een aflevering over genaamd Cartmanland.
Dan heb je binnen afzienbare tijd minder geluk, want de rijken blijven rijke kinderen produceren-zijn inmiddels miljarden-en die rijke kinderen willen allemaal dezelfde lol/pret en veel eten en veel drinken.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:24:08 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195700994
Nu maar hopen dat hij vannacht op zijn Grieks Máxima mag bespringen :P
Nadat hij het hele nl volk anaal heeft vernederd |:)
pi_195701018
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:19 schreef torentje het volgende:

[..]

Dan heb je binnen afzienbare tijd minder geluk, want de rijken blijven rijke kinderen produceren-zijn inmiddels miljarden-en die rijke kinderen willen allemaal dezelfde lol/pret en veel eten en veel drinken.
O bedankt voor de waarschuwing
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195701185
quote:
Koning Willem-Alexander na dag Griekenland terug in Nederland

Koning Willem-Alexander en zijn gezin zijn terug in Nederland. Om 20.01 uur vanavond landden ze aan boord van KLM-vlucht 1576 op Schiphol. Even later werd op paleis Huis ten Bosch de koninklijke standaard gehesen, ten teken dat de koning weer in het land is.

Vlak na 21.00 uur kwam het gezin per auto aan op paleis Huis ten Bosch.

Gisteren vertrok het gezin met het regeringsvliegtuig naar hun vakantievilla in Griekenland. Vanwege de ophef die hierover ontstond, liet Willem-Alexander een paar uur na de landing in Griekenland via de Rijksvoorlichtingsdienst weten dat het gezin de vakantie zou afbreken.

"We zien de reacties van mensen op berichten in de media. En die zijn heftig, en die raken ons", schreven ze in een verklaring.

Het regeringsvliegtuig was inmiddels teruggekeerd naar Nederland, daarom vlogen de koning en zijn gezinsleden een dag na hun vertrek in een Boeing 737 van de KLM terug naar Nederland.
https://nos.nl/artikel/23(...)ug-in-nederland.html
pi_195701391
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:59 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit toch. In principe was het advies om zo min mogelijk op vakantie te gaan.. Dus dan is het raar dat uitgerekend de koning wel gaat
En toch is het anders. Een oproep van de politiek is geen reisadvies. Het staat dus iedereen vrij om er mee om te gaan op een manier die het hen zelf goed dunkt.
pi_195701419
Ik vind het wel jammer dat dit wordt gepresenteerd alsof de koning heeft gehandeld met het idee 'fuck corona, ik doe waar ik zin in heb'. Onhandig? Ja, absoluut. Maar niet meer dan dat. Of om de woorden van Maxima te gebruiken; 'dat was een beetje dom' :s)
pi_195701518
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:38 schreef ArnosL het volgende:

[..]

En toch is het anders. Een oproep van de politiek is geen reisadvies. Het staat dus iedereen vrij om er mee om te gaan op een manier die het hen zelf goed dunkt.
Mag ik dan weten wat de functie van zo'n koningshuis dan nog is?
Je ziet het ongemak van Hugo de Jonge en die RVD-man bij die persco. Je moet energie steken is zo'n ongeleid projectiel als Wim-Lex en dan moet je je in allerlei bochten wringen om een antwoord te verzinnen. Een hoop energieverspilling en kapitaalvernietiging. Ik heb liever dat hij nadenkt over hoe we Corona op kunnen lossen dan dat Hugo en Mark peentjes zitten te zweten hoe ze de streken van belhamel Wim-Lex weer recht kunnen breien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195701742
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:38 schreef SuperKaas het volgende:
Ik vind het wel jammer dat dit wordt gepresenteerd alsof de koning heeft gehandeld met het idee 'fuck corona, ik doe waar ik zin in heb'. Onhandig? Ja, absoluut. Maar niet meer dan dat. Of om de woorden van Maxima te gebruiken; 'dat was een beetje dom' :s)
Echt heel schokkend is het niet nee, gewoon een teken hoe ver hij afstaat van het gewone volk. Ik kan royalties bedenken die het bonter hebben gemaakt.
pi_195701891
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mag ik dan weten wat de functie van zo'n koningshuis dan nog is?
Je ziet het ongemak van Hugo de Jonge en die RVD-man bij die persco. Je moet energie steken is zo'n ongeleid projectiel als Wim-Lex en dan moet je je in allerlei bochten wringen om een antwoord te verzinnen. Een hoop energieverspilling en kapitaalvernietiging. Ik heb liever dat hij nadenkt over hoe we Corona op kunnen lossen dan dat Hugo en Mark peentjes zitten te zweten hoe ze de streken van belhamel Wim-Lex weer recht kunnen breien.
Wajo dit klinkt alsof ie ieder weekend volledig de fout in gaat. Dat doet de Koning niet, hij past simpelweg het reisadvies toe zoals de overheid het adviseert.

Bovendien, wat voegt zijn rol toe in het bestrijden van dit virus? Het kabinet regelt dat zelf, de Koning kan dan prima op vakantie.
pi_195702946
Laat die man heerlijk daar in Griekenland blijven. Trek meteen ook zijn paspoort in. En zijn geld dat zijn familie de Nederlandse bevolking jarenlang afhandig heeft gemaakt invorderen. Dan kan hij daar van zijn AOW-tje lekker in een hutje in Griekenland gaan zitten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195703510
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:43 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Je bedoelt gewoon klassejustitie? Ik denk eigenlijk dat de bevoegdheden van wethandhavende instanties te ver zijn opgeblazen rondom het hele corona verhaal.
Nee dat absoluut niet, dat hebben ze.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:32:09 #178
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195704054
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:38 schreef SuperKaas het volgende:
Ik vind het wel jammer dat dit wordt gepresenteerd alsof de koning heeft gehandeld met het idee 'fuck corona, ik doe waar ik zin in heb'. Onhandig? Ja, absoluut. Maar niet meer dan dat. Of om de woorden van Maxima te gebruiken; 'dat was een beetje dom' :s)
Het zal niet "fuck corona" zijn geweest. Ik kan mij wel voorstellen dat de gedachte is geweest: "In een vrijwel leeg regeringsvliegtuig en op ons landgoed in Griekenland is genoeg ruimte en weinig besmettingsgevaar, dus er is voor ons geen enkel risico en kunnen we prima op vakantie gaan."

En juist dat maakt dit mijns inziend zo beschamend en een zoveelste teken dat dit concept volledig over zijn houdbaarheidsdatum heen is. Een van de functies van een koning is een 'verbindende factor' zijn in de samenleving. Afgezien van wat obligate autocue-riedeltjes vol clichés met een zuur, onsympathiek gezicht komt daar in de praktijk natuurlijk niks van terecht.

Keer op keer tonen de Oranjes aan volledig buiten de samenleving te staan, waarbij het uitsluitend op basis van afkomst een vaststaand gegeven is dat zij belangrijker zijn dan 'gewone mensen'. Dat is iets waar niet aan getornd kan worden, die familie heeft op basis van het verleden automatisch en onvoorwaardelijk meer rechten dan anderen, wat ze ook doen.

Op de 'leuke momenten', zoals koekhappen met koningsdag en lintjes doorknippen, kunnen ze een beetje lollig doen en zwaaien naar de mensen, om te laten zien dat ze er voor 'iedereen' zijn. Maar op alle moeilijke momenten, of dat nu oorlogen zijn of een crisis als deze, zijn ze altijd de eerste die ertussenuit knijpen. Dan mag iedereen het moeilijk hebben, behalve zij, op basis van een achterhaald erfrecht dat ze verheft boven 'gewone mensen'. Wanneer ze echt hun waarde kunnen laten zien, laten ze het iedere keer afweten.

Ik begrijp echt wel dat er verschillen zijn tussen mensen. Principieel ben je als mens allemaal gelijk, maar in de praktijk zijn er leiders, hoogwaardigheidsbekleders, directeuren, VIPs, etc. die in hoger aanzien staan dan anderen. Maar wat mij betreft zou dat tegenwoordig alleen nog maar op basis van kwaliteiten, hard werken en prestaties mogelijk moeten zijn. En wat in principe voor iedereen bereikbaar zou moeten zijn, afhankelijk van capaciteiten, ambitien, talent en doorzettingsvermogen.

Dat je nu nog uitsluitend op basis van afkomst en erfopvolging direct vanaf je geboorte automatisch een belangrijker mens bent met meer rechten dan anderen, vind ik compleet belachelijk en het stuit me daadwerkelijk tegen de borst. Dat kun je de familie zelf niet kwalijk nemen, want (afgezien van de partners) worden die er ook maar in geboren en de huidige generatie lijken me verder ook prima mensen.

Vaak wordt een mening als deze afgedaan als 'afgunst'. Daar gaat het helemaal niet om. Ik gun iedereen al het geld, status of invloed van harte. Ik vind echter niet dat dat voor een bepaalde familie altijd vanzelfsprekend moet zijn.
pi_195704149
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:32 schreef Repentless het volgende:
Maar wat mij betreft zou dat tegenwoordig alleen nog maar op basis van kwaliteiten, hard werken en prestaties mogelijk moeten zijn. En wat in principe voor iedereen bereikbaar zou moeten zijn, afhankelijk van capaciteiten, ambitien, talent en doorzettingsvermogen.
Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn.

En toch ben ik pro-koningshuis. Niet omdat ik die familie zo geweldig vind. Maar het is een traditie. Tradities maken een volk sterk. Pak een volk tradities af (Zwarte Piet bijvoorbeeld) en het wordt er niet sterker of beter van.
  zondag 18 oktober 2020 @ 00:13:12 #180
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195704730
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:37 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn.

En toch ben ik pro-koningshuis. Niet omdat ik die familie zo geweldig vind. Maar het is een traditie. Tradities maken een volk sterk. Pak een volk tradities af (Zwarte Piet bijvoorbeeld) en het wordt er niet sterker of beter van.
Wat mij betreft is het in stand willen houden van de een bepaalde traditie geen argument waarom dat voor een andere traditie ook zou moeten gelden. Het zijn allemaal individuele casussen, waar verschillende motieven of beweegredenen om die te willen veranderen achter zitten.

Het verschil is ook nog eens dat deze 'traditie', in tegenstelling tot een Zwarte Piet, onbespreekbaar is. Het is een vaststaand gegeven, ononderhandelbaar en onvoorwaardelijk. Wat ik wel typisch vind hieraan, is dat er de notie lijkt te bestaan dat er nooit iets anders dan deze monarchie is geweest en dat iets anders ook onmogelijk is. Terwijl het in zijn huidige vorm pas 200 jaar bestaat.

Uiteraard geldt hier wat mij betreft de stem van de meerderheid: als de meerderheid van de Nederlanders een monarchie wil, prima. Maar het steeds herhaalde mantra hoe belangrijk het koningshuis is voor onze handelsbetrekkingen als argument waarom het in stand gehouden dient te worden, hangt me ook behoorlijk de keel uit. Dat valt nu onmogelijk te bewijzen, omdat het al 200 jaar niet anders is geweest en de wereld continu verandert.

Mocht de Nederlandse bevolking in meerderheid voorstander van een republiek worden, probeer het dan eens een paar jaar. Als dan echt blijkt dat we daardoor geen orders meer binnenhalen en minder welvarend worden, kun je het alsnog terugdraaien naar een monarchie. Nu is het voor mij niets meer dan een compleet loos argument om een bepaalde familie zeer vergaande privileges te verschaffen die ze boven anderen verheft.
pi_195705274
pi_195707235
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:56 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Wajo dit klinkt alsof ie ieder weekend volledig de fout in gaat. Dat doet de Koning niet, hij past simpelweg het reisadvies toe zoals de overheid het adviseert.

Bovendien, wat voegt zijn rol toe in het bestrijden van dit virus? Het kabinet regelt dat zelf, de Koning kan dan prima op vakantie.
Maar wat is dan de functie van de Koning?
Het gaat toch allemaal om de signaalwerking richting de burger.
Hij heeft een voorbeeldfunctie.
Veel burgers zullen lak krijgen aan de maatregel omdat de Koning zich er ook niet aan houdt.

Rutte heeft toch ook energie moeten steken in het huwelijksfeestje van Grapperhaus.

Het is vaker dat Willem Alexander dingen/uitspraken doet waar de MP of andere instanties weer energie in moeten steken om het recht te breien.

https://nos.nl/artikel/20(...)lexander-wakker.html
https://www.trouw.nl/nieu(...)afschaffen~b641e53a/

Nogmaals: Wat voegt de Koning toe aan ons land als hij totaal lak heeft aan wat er onder de bevolking gaande is.
Ik ken niemand die onder de huidige omstandigheden naar het buitenland op vakantie gaat.
En dat was ook het uitdrukkelijke advies van Rutte.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195707265


Het geheele volks is thans in 2020 ook weederom uitermaate verheugd vanweege de terugkeer van de Majesteit.
Dit biedt troost in deezen moeilijken tijd!

Een driewerf hoera!
Leeve Oranje!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195707455
quote:
Met De Jonge op de startbaan tegen het vliegtuig: "You shall not pass :{w ".
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195708377
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:32 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het zal niet "fuck corona" zijn geweest. Ik kan mij wel voorstellen dat de gedachte is geweest: "In een vrijwel leeg regeringsvliegtuig en op ons landgoed in Griekenland is genoeg ruimte en weinig besmettingsgevaar, dus er is voor ons geen enkel risico en kunnen we prima op vakantie gaan."

En juist dat maakt dit mijns inziend zo beschamend en een zoveelste teken dat dit concept volledig over zijn houdbaarheidsdatum heen is. Een van de functies van een koning is een 'verbindende factor' zijn in de samenleving. Afgezien van wat obligate autocue-riedeltjes vol clichés met een zuur, onsympathiek gezicht komt daar in de praktijk natuurlijk niks van terecht.

Keer op keer tonen de Oranjes aan volledig buiten de samenleving te staan, waarbij het uitsluitend op basis van afkomst een vaststaand gegeven is dat zij belangrijker zijn dan 'gewone mensen'. Dat is iets waar niet aan getornd kan worden, die familie heeft op basis van het verleden automatisch en onvoorwaardelijk meer rechten dan anderen, wat ze ook doen.

Op de 'leuke momenten', zoals koekhappen met koningsdag en lintjes doorknippen, kunnen ze een beetje lollig doen en zwaaien naar de mensen, om te laten zien dat ze er voor 'iedereen' zijn. Maar op alle moeilijke momenten, of dat nu oorlogen zijn of een crisis als deze, zijn ze altijd de eerste die ertussenuit knijpen. Dan mag iedereen het moeilijk hebben, behalve zij, op basis van een achterhaald erfrecht dat ze verheft boven 'gewone mensen'. Wanneer ze echt hun waarde kunnen laten zien, laten ze het iedere keer afweten.

Ik begrijp echt wel dat er verschillen zijn tussen mensen. Principieel ben je als mens allemaal gelijk, maar in de praktijk zijn er leiders, hoogwaardigheidsbekleders, directeuren, VIPs, etc. die in hoger aanzien staan dan anderen. Maar wat mij betreft zou dat tegenwoordig alleen nog maar op basis van kwaliteiten, hard werken en prestaties mogelijk moeten zijn. En wat in principe voor iedereen bereikbaar zou moeten zijn, afhankelijk van capaciteiten, ambitien, talent en doorzettingsvermogen.

Dat je nu nog uitsluitend op basis van afkomst en erfopvolging direct vanaf je geboorte automatisch een belangrijker mens bent met meer rechten dan anderen, vind ik compleet belachelijk en het stuit me daadwerkelijk tegen de borst. Dat kun je de familie zelf niet kwalijk nemen, want (afgezien van de partners) worden die er ook maar in geboren en de huidige generatie lijken me verder ook prima mensen.

Vaak wordt een mening als deze afgedaan als 'afgunst'. Daar gaat het helemaal niet om. Ik gun iedereen al het geld, status of invloed van harte. Ik vind echter niet dat dat voor een bepaalde familie altijd vanzelfsprekend moet zijn.
Hear hear mensen
Alius aliud dicit
pi_195709474
En ja hoor, Rutte zegt sorry...

quote:
Rutte was op de hoogte van vakantie koning: ‘Ik heb een verkeerde inschatting gemaakt’

Premier Mark Rutte heeft te laat beseft dat de vakantie van de koning en zijn gezin naar Griekenland “niet langer te rijmen was met de oplopende besmettingen en de aangescherpte maatregelen”. Zeker na de persconferentie van dinsdag 13 oktober had hij zich daarvan bewust moeten zijn, zegt Rutte in een brief aan de Tweede Kamer.

,,Dit had mij eerder aanleiding moeten geven tot heroverweging van de voorgenomen vakantie. Voor het voorgaande draag ik de volledige ministeriële verantwoordelijkheid", aldus Rutte, die toegeeft dat hij een verkeerde inschatting heeft gemaakt.

De herfstvakantie van koning Willem-Alexander en koningin Máxima naar de Griekse zon duurde exact één etmaal. Per KLM-lijnvlucht vlogen ze gisteravond terug vanuit Athene, nadat hun reis naar de Griekse vakantievilla gisteren voor een ongekende nationale ergernis had gezorgd.

Willem Alexander en Maxima zijn inmiddels teruggekeerd op Huis ten Bosch. Het koningspaar is naar verwachting met het hele gezin teruggekeerd. Op foto’s van het blauwe busje waarmee het paar aankwam, is in ieder geval te zien dat dochter Alexia, met mondkapje, haar ouders vergezelt.

Reisadvies
Omdat het reisadvies voor het Griekse vasteland, waar de villa staat, niet op code oranje staat, mocht de reis naar Griekenland strikt formeel gemaakt worden. Tegelijkertijd roepen leden van Willem-Alexanders regering de Nederlandse bevolking met man en macht op zoveel mogelijk thuis te blijven in de strijd tegen het coronavirus en vooral niet naar het buitenland te reizen als dit niet strikt noodzakelijk is. Dat het hoofd van die regering wel voor een plezierreis naar Griekenland vloog, zorgde voor felle reacties in het hele land én in politiek Den Haag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-gemaakt~a6d1f1f4/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_195709815
Wederom een typisch Nederlands voorbeeld.

Onze nuchtere en vrije cultuur die maakt dat onze koning denkt op vakantie te kunnen gaan, want nog binnen de regels en in de eigen bubbel.
Net als bijvoorbeeld ondernemers die de regels en adviezen niet opvolgen, maar de regels en adviezen juist gebruiken om ze te buigen.

Met daarbij dat onze nuchtere en vrije cultuur ook maakt dat we over alles een mening hebben (lees: zeurcultuur hebben ontwikkeld) waardoor het hele land nu al dagen in hevige discussie is en aldoor de afkeuring moeten uiten.

Wij Nederlanders zijn voor veel dingen gemaakt (pionieren, handel, sport, techniek, watermanagement etc.) maar niet voor een pandemie waar gewoon luisteren, je aan de regels houden ipv die te buigen en niet zeuren de beste middelen zijn.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 12:02:12 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195709866
(top)sport zijn we ook niet echt voor gemaakt om dezelfde redenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195709888
quote:
83s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:02 schreef sp3c het volgende:
(top)sport zijn we ook niet echt voor gemaakt om dezelfde redenen
Haal je nu vrouwenvoetbal onderuit?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 12:04:49 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195709915
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:03 schreef halfway het volgende:

[..]

Haal je nu vrouwenvoetbal onderuit?
nee dat kijk ik nooit, gaat me meer om het topsportklimaat in Nederland

teveel stemmen gelden, korte termijn visie en niemand is in staat in het belang van de sport te kijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 12:07:03 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195709944
al is dat offtopic natuurlijk

punt is dat we in Nederland met iedere individuele mening rekening proberen te houden, dat werkt voor sommige dingen heel erg goed maar als er een keer een sterk centraal orgaan een knoop door moet hakken dan lukt dat niet en krijg je dit soort zinloze compromissen

je mag wel drinken maar alleen tot 8 uur
naja ... zeg dan niets ofzo want als ik me wil bezatten lukt me dat voor die tijd ook echt wel

je mag wel naar Griekenland maar doe het niet!

je mag wel blowen maar het is verboden

je mag wel roken maar een pakje moet 25 euro kosten

etc. etc.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195709987
quote:
83s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:07 schreef sp3c het volgende:
al is dat offtopic natuurlijk

punt is dat we in Nederland met iedere individuele mening rekening proberen te houden, dat werkt voor sommige dingen heel erg goed maar als er een keer een sterk centraal orgaan een knoop door moet hakken dan lukt dat niet en krijg je dit soort zinloze compromissen

je mag wel drinken maar alleen tot 8 uur
naja ... zeg dan niets ofzo want als ik me wil bezatten lukt me dat voor die tijd ook echt wel

je mag wel naar Griekenland maar doe het niet!

je mag wel blowen maar het is verboden

je mag wel roken maar een pakje moet 25 euro kosten

etc. etc.
Je mag gewoon drinken na 20.00uur hoor
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 12:10:28 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195709995
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:09 schreef halfway het volgende:

[..]

Je mag gewoon drinken na 20.00uur hoor
prima, je mag het niet meer kopen

same difference ... verbied het of verbied het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195710152
quote:
83s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

prima, je mag het niet meer kopen

same difference ... verbied het of verbied het niet
"same difference"????
Je kunt toch na winkelsluitingstijd de producten nuttigen die je op een ander moment hebt gekocht?
Je kunt toch thuis een biertje drinken wat je in de supermarkt binnen de winkeltijd hebt gekocht?
Je kunt toch ook midden in de nacht een boterham met pindakaas gaan eten, of niet?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195710155
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:32 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het zal niet "fuck corona" zijn geweest. Ik kan mij wel voorstellen dat de gedachte is geweest: "In een vrijwel leeg regeringsvliegtuig en op ons landgoed in Griekenland is genoeg ruimte en weinig besmettingsgevaar, dus er is voor ons geen enkel risico en kunnen we prima op vakantie gaan."

En juist dat maakt dit mijns inziend zo beschamend en een zoveelste teken dat dit concept volledig over zijn houdbaarheidsdatum heen is. Een van de functies van een koning is een 'verbindende factor' zijn in de samenleving. Afgezien van wat obligate autocue-riedeltjes vol clichés met een zuur, onsympathiek gezicht komt daar in de praktijk natuurlijk niks van terecht.

Keer op keer tonen de Oranjes aan volledig buiten de samenleving te staan, waarbij het uitsluitend op basis van afkomst een vaststaand gegeven is dat zij belangrijker zijn dan 'gewone mensen'. Dat is iets waar niet aan getornd kan worden, die familie heeft op basis van het verleden automatisch en onvoorwaardelijk meer rechten dan anderen, wat ze ook doen.

Op de 'leuke momenten', zoals koekhappen met koningsdag en lintjes doorknippen, kunnen ze een beetje lollig doen en zwaaien naar de mensen, om te laten zien dat ze er voor 'iedereen' zijn. Maar op alle moeilijke momenten, of dat nu oorlogen zijn of een crisis als deze, zijn ze altijd de eerste die ertussenuit knijpen. Dan mag iedereen het moeilijk hebben, behalve zij, op basis van een achterhaald erfrecht dat ze verheft boven 'gewone mensen'. Wanneer ze echt hun waarde kunnen laten zien, laten ze het iedere keer afweten.

Ik begrijp echt wel dat er verschillen zijn tussen mensen. Principieel ben je als mens allemaal gelijk, maar in de praktijk zijn er leiders, hoogwaardigheidsbekleders, directeuren, VIPs, etc. die in hoger aanzien staan dan anderen. Maar wat mij betreft zou dat tegenwoordig alleen nog maar op basis van kwaliteiten, hard werken en prestaties mogelijk moeten zijn. En wat in principe voor iedereen bereikbaar zou moeten zijn, afhankelijk van capaciteiten, ambitien, talent en doorzettingsvermogen.

Dat je nu nog uitsluitend op basis van afkomst en erfopvolging direct vanaf je geboorte automatisch een belangrijker mens bent met meer rechten dan anderen, vind ik compleet belachelijk en het stuit me daadwerkelijk tegen de borst. Dat kun je de familie zelf niet kwalijk nemen, want (afgezien van de partners) worden die er ook maar in geboren en de huidige generatie lijken me verder ook prima mensen.

Vaak wordt een mening als deze afgedaan als 'afgunst'. Daar gaat het helemaal niet om. Ik gun iedereen al het geld, status of invloed van harte. Ik vind echter niet dat dat voor een bepaalde familie altijd vanzelfsprekend moet zijn.
Een hele lap tekst maar ik ben het er volledig mee eens. Ik geloof ook niet dat iedereen gelijk is maar ben een groot voorstander van 'elite op basis van verdienste', dus mensen die op basis van intelligentie en capaciteiten tot de elite behoren. Zo zit de wereld helaas niet in elkaar en het koningshuis is daar een goed voorbeeld van.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 12:24:43 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195710236
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"same difference"????
Je kunt toch na winkelsluitingstijd de producten nuttigen die je op een ander moment hebt gekocht?
Je kunt toch thuis een biertje drinken wat je in de supermarkt binnen de winkeltijd hebt gekocht?
Je kunt toch ook midden in de nacht een boterham met pindakaas gaan eten, of niet?
dat is toch niet hetzelfde?

dit is niet na sluitingstijd, de Albert heijn moet 2 uur voor sluitingstijd alle drank uit de schappen halen vanwege corona .... wat is dat nu voor rare polderoplossing dan?
welk probleem lossen we ermee op ... gooi die hele winkel dan dicht na 8 uur

dat de winkel stopt met verkopen als de verkopers naar huis gaan snap ik prima _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195710312
quote:
83s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch niet hetzelfde?

dit is niet na sluitingstijd, de Albert heijn moet 2 uur voor sluitingstijd alle drank uit de schappen halen vanwege corona .... wat is dat nu voor rare polderoplossing dan?
welk probleem lossen we ermee op ... gooi die hele winkel dan dicht na 8 uur

dat de winkel stopt met verkopen als de verkopers naar huis gaan snap ik prima _O-
Eens, weer een oplossing die veel handelingen vereist, grote risico’s met zich meebrengt en dus weer een half gebakken oplossing is.
pi_195710324
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

O bedankt voor de waarschuwing
Graag gedaan. Maar je zult toch moeten gaan werken voor dat achterlijk rijk leger. Van de armen zal jij nooit steun krijgen, Want jij wil lol ten koste van armen.
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:33:23 #199
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195710368
Alle andere aso's moeten thuis blijven, hun bek houden en elk befehl van de GGD opvolgen (aldus, de Jonge), maar de koning mag even vanuit Coronabrandhaart Nederland naar Griekenland voor zijn 'broodnodige' vakantie. Ongeacht wat de Grieken daar misschien van vinden...

En zeg nou eerlijk... Koninklijk vluchtgedrag, waar hebben we dat eerder gezien?
pi_195710401
Ik vind het ook onzin om "code geel" horende bij Griekenland als "verzachtende omstandigheid" te noemen om de koning te sparen. Of het nu code geel of oranje is maakt eigenlijk in wezen niet zo veel uit omtrent de (on)wenselijkheid om naar het buitenland te reizen. Deze codes veranderen met de dag.
Zoals Rutte al zei: "Zoek niet de randen op".
Zelfs de grootste "Willem Engel"-fan of anti-overheids-wappie gaat in deze tijd niet naar het buitenland.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die de koning in deze in bescherming nemen.
Ik woon 10 km van de grens en de grens is tegenwoordig met name ook met de fiets een barrière van niks. En regelmatig fiets ik bijna ongemerkt Duitsland binnen. In deze tijd echter zoek ik dat gewoon niet meer op. En daarbij ga ik mij niet eerst verdiepen in alle gele en oranje codes die er nu actueel zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')