abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195685755
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Had dan gelijk even je visie gegeven op strengere maatregelen zodat we nu meer ruimte hebben. Dat deed je niet.
Ik slijt niet ál mijn dagen op dit forum...

quote:
We hebben hier weinig IC-bedden omdat we ook meer zorg verlenen op reguliere afdelingen en omdat we het beleid hebben dat mensen het beste ergens anders (het liefst thuis) kunnen herstellen.
Dat is een heel mooi verhaal wat er omheen verzonnen wordt, maar het gaat gewoon om keiharde bezuinigingen. Geen enkel ander Europees land houdt er zulke opvattingen over zorg op na als nederlandje en toch denkt het rariteitenkabinet in Den Haag dat men de Nederlandse belastingbetaler wijs kan maken dat iedereen het bij het foute eind heeft behalve het werkelijk geniale nederlandje. De eerste smeekbedes om ic-bedden voor Nederlandse coronapatiënten zijn inmiddels alweer de deur uit gedaan richting Duitsland. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:21:23 #152
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195685779
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, een maatregel zoals de horeca sluiten zorgt er wel voor dat er minder mensen bij elkaar komen.
En dat er heel veel werkelozen bij komen, maar maakt het uit heh.
pi_195685783
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
En dat de Nederlandse zorg al met zulke lage aantallen in puin ligt (in 2018 moesten er al Nederlandse grieppatiënten in Duitse ziekenhuizen opgenomen worden wegens verkrachting en verminking van de zorg door de vvd) zegt ook wel wat over de abominabele staat van de zorg in het volstrekt incompetente nederlandje.
Heb je trouwens een bron van die Nederlandse grieppatiënten die naar Duitsland moesten?
pi_195685787
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hij houdt zich toch gewoon aan de regels? Wat is het probleem?
[..]

Waarom was de keuze verkeerd om met zijn gezin op vakantie te gaan naar Griekenland?
Omdat de premier en de minister dringend hebben geadviseerd om de randjes van de regels niet op te zoeken. Sec genomen mag Willem-Alexander natuurlijk prima naar Griekenland vliegen voor een vakantie omdat dat stukje geel is. In zijn rol als koning en vooraanstaand persoon zou je in mijn ogen nu het goede voorbeeld moeten geven en dat tripje even laten voor wat het is op het moment dat hier de ziekenhuizen vol stromen.

Hij voelt het sentiment niet goed aan in het land, al zijn er natuurlijk ook zat Pietjes, Anita's, Henk en Ingrid's die gewoon het vliegtuig pakken nu, die vind ik ook niet slim bezig.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195685789
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, een maatregel zoals de horeca sluiten zorgt er wel voor dat er minder mensen bij elkaar komen.
Als tienertjes naar de club gaan is dat een klap in het gezicht van de zorg en gaan opa en oma dood, maar wanneer we ze met hun dertigen in slecht geventileerde klaslokalen ophokken is er niets aan de hand. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195685801
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En dat er heel werkelozen bij komen, maar maakt het uit heh.
Dat zeg ik niet. Het is een enorm ingrijpende maatregel.
pi_195685809
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je trouwens een bron van die Nederlandse grieppatiënten die naar Duitsland moesten?
Niet direct, ik kan het me nog herinneren uit de berichtgeving in maart/april over waarom Nederlandse coronapatiënten naar Duitse ziekenhuizen verhuisd werden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195685823
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als tienertjes naar de club gaan is dat een klap in het gezicht van de zorg en gaan opa en oma dood, maar wanneer we ze met hun dertigen in slecht geventileerde klaslokalen ophokken is er niets aan de hand. :')
Ja, zo kun je alles bekijken. En veel maatregelen zijn ook gewoon inconsequent, maar goed, het gaat om het algehele effect. En je hebt ook met handhaving te maken, wat het ook niet makkelijker maakt.

Het idee is om reisbewegingen te beperken, ervoor te zorgen dat mensen thuis blijven. Daarbij is alcohol natuurlijk een middel dat de maatregelen tegenwerkt omdat mensen dan losser worden en er minder rekening mee houden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:27:35 #159
408813 crew  trein2000
pi_195685825
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:41 schreef Steven_Stil het volgende:
Waar is Rutte eigenlijk heen?
Eu-top Brussel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195685838
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Niet direct, ik kan het me nog herinneren uit de berichtgeving in maart/april over waarom Nederlandse coronapatiënten naar Duitse ziekenhuizen verhuisd werden.
Ik denk dat je herinnering er naast zit...
pi_195685876
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat is een heel mooi verhaal wat er omheen verzonnen wordt, maar het gaat gewoon om keiharde bezuinigingen. Geen enkel ander Europees land houdt er zulke opvattingen over zorg op na als nederlandje en toch denkt het rariteitenkabinet in Den Haag dat men de Nederlandse belastingbetaler wijs kan maken dat iedereen het bij het foute eind heeft behalve het werkelijk geniale nederlandje.
Ja, dat wordt er gewoon omheen verzonnen.

Natuurlijk is het een centenkwestie. Maar er speelt echt meer mee:

quote:
Andere inzichten
Dergelijke cijfers zijn echter niet zomaar met elkaar te vergelijken, zegt Wim Groot, hoogleraar gezondheidseconomie in Maastricht. “Ziekenhuiscapaciteit is een afgeleide van inzichten op het gebied van gezondheidszorg. In andere landen blijft een vrouw na een bevalling gemiddeld vijf tot zeven dagen in een ziekenhuis liggen, hier ga je als het kan dezelfde dag nog naar huis. Dat scheelt veel bedden.”

Koning Willem-Alexander bezocht vrijdag het Isala ziekenhuis in Zwolle.Beeld ANP
Een inzicht dat in Nederland leidend is, is dat het meestal niet goed is om patiënten lang in bed te houden. Vroeger lagen mensen drie weken in een ziekenhuis. Nu sta je in een paar dagen mét een nieuwe heup weer buiten, en kun je thuis revalideren.

Dat wil niet zeggen dat er veel minder zorg wordt geleverd: het zijn vooral de opnames die steeds korter duren. Het aantal dagbehandelingen in ziekenhuizen, zonder bed, is al jaren groter dan het aandeel opnamen waar een bed bij nodig is.Tel daar alle medische innovaties bij op en ziekenhuizen hebben steeds minder bedden nodig. In een kleine vijftig jaar tijd halveerde daarom het aantal ziekenhuisbedden in Nederland. https://www.trouw.nl/nieu(...)-duitsland~b57a0c8f/
pi_195685995
wat een kwalletjes zijn het toch. laat ze daar maar blijven
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:36:16 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195686457
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Rutte zal wel ingegrepen hebben.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat de onderste steen boven komt |:) :|W
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:38:43 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195686486
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:52 schreef Stray_cat het volgende:
En wat zat Grapjeshuis nou weer te brabbelen over 2 kratten _O-
Dat hij 2 kratten bier nodig had om wat zinnigs te kunnen zeggen zonder zijn gebruikelijke remmingen :') |:)
pi_195687746
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het gaat er voor veel mensen (voor mij ook) niet om dat het mag, maar of het verstandig is. Er wordt nu afgeraden om onnodig te reizen, zoveel mogelijk thuis te werken etc. Daar past een vakantie naar het buitenland niet echt bij.
En, of ze het willen of niet, het zijn publieke figuren. Die trouwens een royaal salaris van ons krijgen (zodat ze het regeringsvliegtuig kunnen pakken om in alle luxe te reizen). Ze hebben een voorbeeldfunctie en dit is gewoon een slecht voorbeeld.

Niemand die hen een vakantie misgunt. Maar ga dan lekker in de Limburgs heuvels of op een wadde
n eiland van je gouden bordjes eten.
zolang het alleen niet afgeraden wordt mag je wel gewoon gaan; toevallig 2 fokusers hetzelfde zien doen, iets van 2 weken terug.

ik kan mij dat heel goed voorstellen; Vakantie in Nederland is voor mij ook niet echt vakantie.
pi_195687867
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 18:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Het is misschien niet heel slim, maar denk echt niet dat Willem en Maxima ergens in een arme wijk waar iedereen op elkaar ligt op vakantie gaat.

Dat is veel beter geregeld dan menig mens.
https://www.hethuisvanora(...)ningGriekenland.html



pi_195687924
Je zal die zooi moeten afstoffen :P maar ze zullen wel 10 huishoudsters hebben ofzo...

pi_195688002
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Je hebt een voorbeeldfunctie en dit is gewoon niet slim... En als je dan nog oprecht zegt dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt kom je er nog wel mee weg met wat krassen, maar nu is de reactie "we betreuren de reacties"... met andere woorden "Kut, we zijn betrapt, sorry hoor"
Dat zegt hij niet zelf he een of andere persvoorlichter heeft dat getypt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195688010
quote:
Plus ze wonen naast James Bond tenzij hij zijn huis inmiddels verkocht heeft
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195688019
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 07:10 schreef mschol het volgende:

[..]

zolang het alleen niet afgeraden wordt mag je wel gewoon gaan; toevallig 2 fokusers hetzelfde zien doen, iets van 2 weken terug.

ik kan mij dat heel goed voorstellen; Vakantie in Nederland is voor mij ook niet echt vakantie.
2 weken terug was toch niet de semi lockdown van nu.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_195688070
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Plus ze wonen naast James Bond tenzij hij zijn huis inmiddels verkocht heeft
Oh daar zijn best veel liefhebbers denk ik :7

Er zijn heel veel van die beroemde gasten die een huis hebben in Griekenand :Y

De komst van jetset in Griekenland is tegenwoordig erg normaal. Het eiland Mykonos is een van de meest geliefde eilanden onder artiesten en voetballers; de familie Kardasian en de voetballers Ibrahimovic en Ronaldo waren hier kort geleden en ook de coach van Chelsea Mourinho. Erg populair was en is Elounda op Kreta, bekend van de serie ‘Wie betaalt de veerman’. Ieder jaar wordt deze badplaats overspoeld door beroemdheden; Lady Gaga trouwde in Elounda! Deze maand waren ook de “Red Hot Chili Peppers” daar. Ook andere eilanden worden tegenwoordig ontzettend veel bezocht, deze maand bijvoorbeeld was Anthony Hopkins op Patmos.

Andere beroemdheden die gek zijn op Griekenland en het land regelmatig bezoeken zijn

Tom Hanks, Shakira, Robert de Niro, John Travolta, Johhny Depp, Brad Pitt en Angelina Jolie, Sarah Jessica Parker, Russel Crow, Rihanna, Madonna, Pierce Brosnan, Leonardo di Caprio en vele anderen. Sommige van hen hebben al een huis op een Grieks eiland gekocht

https://www.grieksegids.n(...)and-artikel-5463.php

https://www.libelle.nl/me(...)-maxima-griekenland/

Aan de buren kan het niet liggen, want het grote hek om het huis zorgt ervoor dat de Oranjes afgeschermd vakantie kunnen vieren in Griekenland. Als dat niet het geval zou zijn, zouden ze zomaar de Russische president Poetin en acteur Sean Connery tegen het lijf kunnen lopen want ook zij hebben een vakantiewoning in deze plaats.

[ Bericht 11% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 17-10-2020 08:32:47 ]
pi_195688271
Geen idee of het hier al gezegd is en of de uitspraak van De Jonge ook waar was maar in de persconferentie kreeg hij de vraag of de koning vakantieplannen had dit jaar. De Jonge zei dat hij dat niet wist.
pi_195688334
Of zouden de Oranjes iets meer weten over Corona /risico etc dan het gewone volk?
Ook hier weer, net als de bruiloft van Grapperhaus; nul angst voor besmetting, ziekte een 'ohjee wat zijn we bang dat we onze kinderen nu risico hebben laten lopen of misschien ziek gemaakt, wat nu als er iemand in de familie komt te overlijden of doodziek wordt.'
Nee, enkel een 'oops, we hebben ons niet netjes aan de regels gehouden, beetje dom, had wel gemoeten.'
Werkelijk niemand van politici, machthebbers of leden van koninklijk huis (of zelfs Hollywoodsterren) maakt zich druk om ziek worden of overlijden, iedereen daar heeft het enkel over regeltjes handhaven en niet ok als ze betrapt worden dat ze dat niet doen, bang zijn ze niet.
Zijn die mensen allemaal zo rijk en /of invloedrijk geworden met dom zijn? Of weten ze gewoon iets meer dan wij?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:59:47 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195688357
Waar een klein land klein in kan zijn zeg maar. "Onee toch, grote grutjes, hij gaat naar z'n buitenverblijf :'( :'( :'( "
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195688683
Wat een grap. En dan ook nog terugkeren :')
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:49:57 #179
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_195688885
Ik begrijp niet waarom voor dit soort vakantiereisjes het regeringsvliegtuig wordt ingezet. Of betaald hij net als bij een bedrijfsauto ook bijtelling over dat vliegtuig? w/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_195688907
haha gaat die ook nog terugvliegen :')
Kan die nu lekker op de hei gaan kamperen
pi_195689668
Elk jaar in september er geld erbij krijgen.Amalia een flinke toelage krijgen. En dan ook nog op vakantie gaan van onze belasting centen. Je zou toch denken dat hij niet op een dubbeltje hoeft te kijken.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_195689854
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:49 schreef Eix het volgende:
Ik begrijp niet waarom voor dit soort vakantiereisjes het regeringsvliegtuig wordt ingezet. Of betaald hij net als bij een bedrijfsauto ook bijtelling over dat vliegtuig? w/
Het scheelt in ieder geval een piloot.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195689876
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:59 schreef Dven het volgende:
Waar een klein land klein in kan zijn zeg maar. "Onee toch, grote grutjes, hij gaat naar z'n buitenverblijf :'( :'( :'( "
We zijn wel een beetje zeurpieten in de land. :')
Überhaupt als het om pieten gaat eik.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195689881
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

We zijn wel een beetje zeurpieten in de land. :')
Überhaupt als het om pieten gaat eik.
Normaal gesproken mogen ze van mij de hele wereld overvliegen, maar in de huidige periode is dit wel echt heel vreemd.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:08:58 #185
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195691736
Marc van der Linden vreest: ‘Er komt een dag waarop het slecht wordt voor de Oranjes’ *O* *O* *O* *O*

Het kan niet anders of premier Rutte was op de hoogte van de vakantieplannen van koning Willem-Alexander. Dat zegt royaltyjournalist Marc van der Linden in gesprek met deze nieuwssite. ,,Het is een eeuwenoude traditie dat een staatshoofd zijn of haar plannen bespreekt met de minister-president. Ik kan me niet voorstellen dat hij hier niet van op de hoogte was.”

Mocht premier Rutte inderdaad op de hoogte zijn van de vakantiereis, dan is dat opvallend. Vicepremier Hugo de Jonge gaf namelijk aan dat het ‘hem niet bekend is’ dat de koning in Griekenland op vakantie is.

Volgens Marc van der Linden is het geen geheim dat Rutte de koning veel vrijheid geeft om te doen en laten wat hij wilt. Dat is, in tijden waarin de coronabesmettingen opnieuw fors oplopen, misschien niet helemaal verstandig, zegt ‘s lands bekendste royaltyverslaggever. ,,Rutte mag best een keer tegen de koning zeggen: het lijkt mij niet verstandig dat u dit doet. Rutte zou beducht moeten zijn op de ophef die hierover ontstaat. Als het zo doorgaat, komt er een dag waarop het slecht wordt voor de Oranjes.”

De reis valt niet goed in de Tweede Kamer en daarbuiten. Critici vrezen voor het draagvlak van de coronamaatregelen. ,,Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt. Wees die realistische Nederlander die opstaat en zijn verantwoordelijkheid neemt als het erop aankomt. En dat is nu”, zei premier Rutte afgelopen dinsdag nog. ,,Het kan de premier verweten worden dat hij het volk oproept om de regels goed na te leven, terwijl hij ondertussen de koning toestemming geeft om op vakantie te gaan. Dat voelt niet goed.”

Marc van der Linden @MarcvdLinden
Premier Rutte <a href="https://twitter.com/MinPres?ref_src=twsrc%5Etfw">@MinPres</a> geeft onze koning grote vrijheid. Of dat op de lange termijn slim is, valt te betwijfelen. De Oranjes uit de vuurlinie houden, betekent óók dat je soms ‘nee’ moet zeggen, bijv tegen de wens op vakantie te gaan in een tijd dat NL vooral thuis moet blijven.

Smet op imago
De vakantiereis is een smetje op het imago van het koningshuis, zegt Van der Linden. ,,De koning kan dit soort dingen beter niet doen. Hij moet het sentiment van de samenleving echt beter aanvoelen. We kunnen op dit moment bijna allemaal niet op vakantie. Dat de koning op kosten van de burger dan wel in een eigen jet naar een Grieks eiland vliegt, met beveiliging en al, dat valt gewoon niet goed.”

Met de vakantiereis neemt de koning overigens bijna geen risico, vermoedt Van der Linden. ,,Hij vliegt met een eigen jet en rijdt vanaf het vliegveld van Athene meteen daar door naar zijn vakantieadres, dat echt niet klein is, kan ik je vertellen. De koning komt in die zin dus met bijna niemand in aanraking.”

Uiteindelijk zal de commotie wel weer overwaaien, zegt Van der Linden. ,,Maar ze moeten niet te vaak met dit soort incidenten in het nieuws komen. Alles valt of staat met uitstraling en de gunfactor.
quote:
De koning nam al risico op zijn verjaardag door de indruk te wekken dat zijn familieleden niet bij hem konden zijn vanwege corona-restricties. Bleek later toch zijn moeder aanwezig te zijn. Dat doet geen recht aan de werkelijkheid.
Het moet niet zo ver komen dat het volk zich straks tegen het koningshuis gaat keren, want dan is het te laat.”

Lammert de Bruin @Lammert
Ik snap de behoefte aan vakantie als geen ander. Maar dit hadden ze beter niet kunnen doen. Niet uit te leggen wanneer bevolking expliciet wordt gevraagd alleen noodzakelijke reizen te maken

Ophef in Kamer
Ook in de Tweede Kamer is met ergernis gereageerd op het vakantiebezoek van koning Willem-Alexander. Oppositiepartij GroenLinks wil opheldering van minister-president Mark Rutte. ,,Als de koning nu op vakantie gaat is dat echt het verkeerde signaal aan Nederland”, vindt fractievoorzitter Jesse Klaver.

,,De regering vraagt mensen om zoveel mogelijk thuis te blijven en af te zien van allerlei dingen waar ze naar uitgekeken hebben”, zegt Klaver. “Dan helpt het niet als er berichten opduiken dat de koninklijke familie het vliegtuig naar Griekenland pakt.”

Kamerlid Joost Sneller van regeringspartij D66 noemt het ‘onverstandig en onbegrijpelijk’ dat de koning naar Griekenland is gereisd. Juist gezien de ‘voorbeeldfunctie’ die het staatshoofd heeft, had hij gehoor moeten geven aan de oproep van het kabinet om zoveel mogelijk ‘in je eigen omgeving te blijven’.

Code geel
Het vasteland van Griekenland, waar het vakantiehuis van de Oranjes staat, heeft overigens code geel. De Griekse eilanden hebben code oranje. ,,Ze houden zich aan alle coronamaatregelen en aan het reisadvies’’, aldus ingewijden. De Rijksvoorlichtingsdienst bevestigt dat, maar wil er verder niks over kwijt. :')

https://www.ad.nl/royalty(...)de-oranjes~a726c074/

Kan niet vroeg genoeg komen die dag :7
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:10:57 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195691772
Hoe Menno de koninklijke vakantie binnen 3 uur verstierde: 'De Oranjes zijn niet blij met mij’

Hij maakt er al jaren een sport van om de vliegreizen van koning Willem-Alexander tot in detail in kaart te brengen. De vakantieblunder die het Koningshuis gisteren in ernstige verlegenheid bracht, is voor hem de kers op de taart.
quote:
,,Ik was de eerste in Nederland die het regeringsvliegtuig van de Oranjes opmerkte. Daarna ging het balletje pas rollen”, zegt regeringsvliegtuigspecialist Menno Swart trots tegen deze nieuwssite.
_O_ _O_

Iets langer dan drie uur. :+ _O- _O-
Het moet voor koning Willem-Alexander het kortste vakantiereisje van zijn leven zijn geweest. Na vele felle reacties uit de Tweede Kamer en op sociale media voelde het koninklijk paar zich genoodzaakt om direct een einde aan hun zonovergoten vakantie te maken. ,,We zien de reacties van mensen op berichten in de media. En die zijn heftig, en die raken ons”, verklaarden Koning Willem-Alexander en koningin Maxima in een gezamenlijk statement.

‘Ik vind het fascinerend’
Het regeringsvliegtuig, een Boeing 737, landde gistermiddag rond 17.15 uur Nederlandse tijd op het vliegveld van Athene. De jet werd eerder op de dag door een verslaggever gespot bij een van de zwaarbeveiligde hangars van Schiphol. De journalist in kwestie, vliegtuigspecialist Menno Swart, vermoedde meteen dat het om de koning en zijn gezin ging. ,,Ik hield in mijn bericht op Twitter bewust een slag om de arm, omdat ik het gezin niet heb zien instappen. Maar met het oog op de herfstvakantie wist ik bijna zeker dat de koning zijn meisjes mee zou nemen op vakantie.”

Swart plaatste een foto van het toestel op Twitter, en nam vervolgens contact op met het ministerie en de Rijksvoorlichtingsdienst. Die gaven niet thuis. ,,Zoals je weet doen we over het Koninklijk Huis geen uitspraken”, kreeg hij te horen van een woordvoerder. Dat wakkerde zijn nieuwsgierigheid alleen maar aan, zegt hij. ,,Ik vind het zo fascinerend dat er altijd zo mysterieus over de reisjes van het koninklijk gezin wordt gedaan. Dat er een geheim achter schuilt. Niemand weet wanneer ze op reis gaan, en waarheen. Ik vind dat dus boeiend. Sommige mensen verwijten mij dat ik jaloers zou zijn, maar ik zie dit gewoon als nieuws.” Daaraan toevoegend: ,,Ok, vooruit, ik ben stiekem wel een klein beetje jaloers, natuurlijk.”

Het vuurtje opgestookt :P
Zijn intuïtie liet Swart in elk geval niet in de steek. Het nieuws van de abrupt afgebroken vakantie van de Oranjes domineerde gisteren de hele avond de nieuwskanalen en ging zelfs de landsgrenzen over. ,,Je kunt wel zeggen dat ik het een zetje heb gegeven. Dat ik het vuurtje heb opgestookt”, grijnst de vliegtuigspecialist. ,,Ik wist ook meteen dat dit het hele land over zou gaan. Iedereen voelt aan dat dit gewoon heel onhandig is.” Het verbaast Swart dat er schijnbaar niemand is geweest die de koning heeft gewaarschuwd voor het negatieve beeld dat kan ontstaan. ,,Dat valt hun adviseurs zeker te verwijten, waar waren die dan in dit verhaal?”

Swart vermoedt dat Willem-Alexander na de ophef van gisteren niet zo blij met hem is. Dat zou niet voor het eerst zijn. ,,Ik heb de koning eerder nogal geïrriteerd gekregen nadat ik iemands stem op een audiofile uit de cockpit per ongeluk had aangezien voor die van hem. Dat had ik op Twitter geplaatst, en dat had hij kennelijk gezien. Tijdens een staatsbezoek zag hij mij en kwam hij daar nog op terug, met een licht cynische ondertoon. Geeft allemaal niks hoor, maar hij zal dus opnieuw niet zo blij met mij zijn, vermoed ik.”

Ondertussen druppelen de interview-aanvragen bij Swart binnen. Aan tafel bij Jinek werd even zijn naam genoemd. ,,Altijd leuk, het is toch een bepaalde vorm van erkenning. Ik ben zelf al een tijdje bezig met een podcast over dit onderwerp. En ik kan je vertellen, vandaag wordt het een feestuitzending. Natuurlijk had ik gisteren het liefst bij Jinek of op OP1 gezeten, maar hé, je kunt niet alles hebben”, zegt Swart met een knipoog.

Kritiek in Tweede Kamer
In de Tweede Kamer klinkt de roep om uitleg van minister-president Mark Rutte steeds harder. Dat de koning zijn vakantie afbreekt, kan op instemming rekenen. Kamerlid Joost Sneller van D66 noemt het ‘een verstandig besluit’ dat de koning direct terugkeert. ,,Het is goed dat de koning zich rekenschap geeft van alle Nederlanders die zich inspannen om samen corona te overwinnen. Het was beter geweest als de premier de koning hiervoor behoed had.”

PvdA’er Attje Kuiken is blij dat de koning nu ook inziet dat zijn vakantie ‘geen goed voorbeeld’ was. ,,De vraag is nu waarom de premier in zijn ministeriële verantwoordelijkheid de koning hier niet voor heeft behoed, terwijl hij deze week alle Nederlanders nog opriep om terughoudend te zijn met vakanties.”

GroenLinks-leider Jesse Klaver wil van Rutte weten of die wist van de vakantieplannen van de koning, en zo ja, waarom hij die niet heeft ontraden. Dat de koning naar Griekenland vertrok noemt hij ‘een inschattingsfout’, zijn onmiddellijke terugkeer het ‘enige juiste besluit’.

https://www.ad.nl/show/ho(...)ij-met-mij~a2c825fb/

Held ^O^
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:11:59 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195691797
Jezus, nog steeds gejank hierover? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Miss 200.000.000! zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:18:23 #188
367000 roos94
pi_195691921
Attje Kuiken _O- klinkt als een Duckstad personage.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:22:22 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195691996
Koningspaar nog niet terug na ophef over vakantie in Griekenland :P

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima zijn aan het einde van de ochtend nog niet teruggekeerd in Nederland. Aan de vlaggenmast op paleis Huis ten Bosch wappert de koninklijke standaard van Willem-Alexander niet.

Volgens de site koninklijkhuis.nl kan deze vlag worden gehesen als het staatshoofd zich in eigen land bevindt. In de praktijk gebeurt dat vrijwel altijd als de koning in zijn koninkrijk is, tot zonsondergang. Willem-Alexander en Máxima verklaarden gisteravond dat ze hun net begonnen herfstvakantie in hun Griekse vakantievilla zouden afbreken.

In het land en in politiek Den Haag stak een storm van kritiek op toen bleek dat ze met het regeringsvliegtuig naar Athene vlogen voor een vakantie, terwijl Haagse bewindslieden Nederlanders met klem opriepen zo veel mogelijk thuis te blijven vanwege de corona-crisis en zo min mogelijk naar het buitenland te reizen.

Schiphol
Wanneer en hoe de Oranjes terugkeren uit Griekenland is nog niet duidelijk. Het regeringsvliegtuig PH-GOV waarmee ze gisteren naar Athene vlogen, keerde gisteren aan het begin van de avond terug op Schiphol en lijkt daar nog steeds te staan. Of het gezin de rest van de herfstvakantie thuis in Den Haag doorbrengt of elders, is evenmin duidelijk.

https://www.ad.nl/binnenl(...)riekenland~af1d750a/

Ze kunnen waarschijnlijk geen tickets krijgen voor hun terugvlucht, of hun annuleringsverzekering doet moeilijk :+

Willempie zit nu dus gewoon met 4 hele sjacherijnige wijfen in zijn appartement _O-
En zit constant te bellen met Rutte, de homo die daar niets van begrijpt maar wel verantwoordelijk voor is _O-
En op de andere lijn de RVD de Rijks Verzwijgings Dienst die ook iets wil weten _O-

Prettige vakantie Willempie, je hebt je zaken weer prima voor elkaar _O-
  Miss 200.000.000! zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:24:36 #190
367000 roos94
pi_195692038
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koningspaar nog niet terug na ophef over vakantie in Griekenland :P

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima zijn aan het einde van de ochtend nog niet teruggekeerd in Nederland. Aan de vlaggenmast op paleis Huis ten Bosch wappert de koninklijke standaard van Willem-Alexander niet.

Volgens de site koninklijkhuis.nl kan deze vlag worden gehesen als het staatshoofd zich in eigen land bevindt. In de praktijk gebeurt dat vrijwel altijd als de koning in zijn koninkrijk is, tot zonsondergang. Willem-Alexander en Máxima verklaarden gisteravond dat ze hun net begonnen herfstvakantie in hun Griekse vakantievilla zouden afbreken.

In het land en in politiek Den Haag stak een storm van kritiek op toen bleek dat ze met het regeringsvliegtuig naar Athene vlogen voor een vakantie, terwijl Haagse bewindslieden Nederlanders met klem opriepen zo veel mogelijk thuis te blijven vanwege de corona-crisis en zo min mogelijk naar het buitenland te reizen.

Schiphol
Wanneer en hoe de Oranjes terugkeren uit Griekenland is nog niet duidelijk. Het regeringsvliegtuig PH-GOV waarmee ze gisteren naar Athene vlogen, keerde gisteren aan het begin van de avond terug op Schiphol en lijkt daar nog steeds te staan. Of het gezin de rest van de herfstvakantie thuis in Den Haag doorbrengt of elders, is evenmin duidelijk.

https://www.ad.nl/binnenl(...)riekenland~af1d750a/

Ze kunnen waarschijnlijk geen tickets krijgen voor hun terugvlucht, of hun annuleringsverzekering doet moeilijk :+

Willempie zit nu dus gewoon met 4 hele sjacherijnige wijfen in zijn appartement _O-
En zit constant te bellen met Rutte, de homo die daar niets van begrijpt maar wel verantwoordelijk voor is _O-
En op de andere lijn de RVD de Rijks Verzwijgings Dienst die ook iets wil weten _O-

Prettige vakantie Willempie, je hebt je zaken weer prima voor elkaar _O-
Hij mag als troost vast Maximaatje even uit elkaar trekken :9
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:35:16 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195692210
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:24 schreef roos94 het volgende:
Hij mag als troost vast Maximaatje even uit elkaar trekken :9
Dat denk ik juist van niet, want Máxima vindt hem nu een beetje dom ;)
Die neukt dus de komende 14 dagen niet meer 8-)
En lid van de Mile High club zit er ook niet in want hij mag alleen zijn stuurknuppel vasthouden niet die andere :+
pi_195692616
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:11 schreef Dven het volgende:
Jezus, nog steeds gejank hierover? :')
maar dit is dan wel weer grappig :P of juist niet... weet ik veel :z \\

pi_195693794
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koningspaar nog niet terug na ophef over vakantie in Griekenland :P

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima zijn aan het einde van de ochtend nog niet teruggekeerd in Nederland. Aan de vlaggenmast op paleis Huis ten Bosch wappert de koninklijke standaard van Willem-Alexander niet.

Volgens de site koninklijkhuis.nl kan deze vlag worden gehesen als het staatshoofd zich in eigen land bevindt. In de praktijk gebeurt dat vrijwel altijd als de koning in zijn koninkrijk is, tot zonsondergang. Willem-Alexander en Máxima verklaarden gisteravond dat ze hun net begonnen herfstvakantie in hun Griekse vakantievilla zouden afbreken.

In het land en in politiek Den Haag stak een storm van kritiek op toen bleek dat ze met het regeringsvliegtuig naar Athene vlogen voor een vakantie, terwijl Haagse bewindslieden Nederlanders met klem opriepen zo veel mogelijk thuis te blijven vanwege de corona-crisis en zo min mogelijk naar het buitenland te reizen.

Schiphol
Wanneer en hoe de Oranjes terugkeren uit Griekenland is nog niet duidelijk. Het regeringsvliegtuig PH-GOV waarmee ze gisteren naar Athene vlogen, keerde gisteren aan het begin van de avond terug op Schiphol en lijkt daar nog steeds te staan. Of het gezin de rest van de herfstvakantie thuis in Den Haag doorbrengt of elders, is evenmin duidelijk.

https://www.ad.nl/binnenl(...)riekenland~af1d750a/

Ze kunnen waarschijnlijk geen tickets krijgen voor hun terugvlucht, of hun annuleringsverzekering doet moeilijk :+

Willempie zit nu dus gewoon met 4 hele sjacherijnige wijfen in zijn appartement _O-
En zit constant te bellen met Rutte, de homo die daar niets van begrijpt maar wel verantwoordelijk voor is _O-
En op de andere lijn de RVD de Rijks Verzwijgings Dienst die ook iets wil weten _O-

Prettige vakantie Willempie, je hebt je zaken weer prima voor elkaar _O-
en dat allrrn maar omdat er een paar zeikende nederlanders zijn die zo nodig moeten zeuren op wat andere doen
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:08:12 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195696062
https://www.telegraaf.nl/(...)st-van-onhandigheden *O* *O*

onhandigheden :') = streken om even het volk te laten zien dat hij er toch echt boven staat en alle regels niet voor hem gelden :r
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:26:11 #195
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195697026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Omdat de premier en de minister dringend hebben geadviseerd om de randjes van de regels niet op te zoeken.
Dit is niet het randje, dit is gewoon toegestaan.

quote:
Sec genomen mag Willem-Alexander natuurlijk prima naar Griekenland vliegen voor een vakantie omdat dat stukje geel is. In zijn rol als koning en vooraanstaand persoon zou je in mijn ogen nu het goede voorbeeld moeten geven en dat tripje even laten voor wat het is op het moment dat hier de ziekenhuizen vol stromen.
Oftewel, onredelijk emotiedenken op basis van onderbuikgevoel. Er liggen nu niet ineens minder mensen in het ziekenhuis omdat onze Koning zijn vakantie heeft afgebroken. Laten we met z'n allen proberen om gewoon eens rustig en nuchter na te blijven denken.

quote:
Hij voelt het sentiment niet goed aan in het land, al zijn er natuurlijk ook zat Pietjes, Anita's, Henk en Ingrid's die gewoon het vliegtuig pakken nu, die vind ik ook niet slim bezig.
Het sentiment...ook weer zo een subjectief begrip, dit is arbitrair en verschilt per dag en per persoon. Laat sentiment nou niet de overhand krijgen in deze corona crisis, beslissingen dienen op basis van ratio genomen te worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195697099
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat denk ik juist van niet, want Máxima vindt hem nu een beetje dom ;)
Die neukt dus de komende 14 dagen niet meer 8-)
En lid van de Mile High club zit er ook niet in want hij mag alleen zijn stuurknuppel vasthouden niet die andere :+
Misschien kwam het plan om vakantie te houden in Griekenland wel van Máxima en was zij (volgens sommige dan) ditmaal een beetje dom. Maar goed, misschien hanteert Willem Alexander wel dezelfde maatregel en mag zij er nu 14 dagen niet op! :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195697110
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:05 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dit is niet het randje, dit is gewoon toegestaan.
[..]

Oftewel, onredelijk emotiedenken op basis van onderbuikgevoel. Er liggen nu niet ineens minder mensen in het ziekenhuis omdat onze Koning zijn vakantie heeft afgebroken. Laten we met z'n allen proberen om gewoon eens rustig en nuchter na te blijven denken.
[..]

Het sentiment...ook weer zo een subjectief begrip, dit is arbitrair en verschilt per dag en per persoon. Laat sentiment nou niet de overhand krijgen in deze corona crisis, beslissingen dienen op basis van ratio genomen te worden.
En toch denken veel mensen niet zo. Niet de mensen in dit topic die verontwaardigd zijn over zijn beslissing.

En ook niet Miep en Kees die nu toch maar een reisje gaan boeken ‘want de koning dee ut ook’.

Emotiedenken en onderbuikgevoel kan twee kanten opwerken. En zo op termijn tot meer zieken leiden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195697251
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En toch denken veel mensen niet zo. Niet de mensen in dit topic die verontwaardigd zijn over zijn beslissing.

En ook niet Miep en Kees die nu toch maar een reisje gaan boeken ‘want de koning dee ut ook’.

Emotiedenken en onderbuikgevoel kan twee kanten opwerken. En zo op termijn tot meer zieken leiden.
Als je impliceert dat Miep en Kees meer risico lopen op corona door naar een geel vakantieland te gaan, dan zou het logisch zijn om dat land dan oranje te maken. Zolang het land geel is dan mag je er volgens de regels gewoon heen.

Je kan altijd besluiten om zelf de regels strikter na te leven dan dat ze gedefinieerd zijn, zo kun je ook besluiten om in een park 4 meter afstand te houden in plaats van 1.5 meter en desnoods ook nog eens een mondkapje erbij.
Maar laten we niet vergeten dat de maatregelen ook een keerzijde hebben. Sommige mensen raken overspannen als ze niet op hun manier kunnen relaxen, bijvoorbeeld door op vakantie gaan. Of sterker nog, misschien krijgen Miep en Kees uit jouw voorbeeld wel een depressie.

Begrijp me niet verkeerd, je dient de regels altijd op te volgen, maar ook niet meer dan dat. Als je naar een bepaald land op vakantie mag dan heb je dus ook gewoon het recht dat te doen en dat geldt dan ook voor de Koning.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:16:35 #200
408813 crew  trein2000
pi_195697264
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:05 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dit is niet het randje, dit is gewoon toegestaan.
[..]

Oftewel, onredelijk emotiedenken op basis van onderbuikgevoel. Er liggen nu niet ineens minder mensen in het ziekenhuis omdat onze Koning zijn vakantie heeft afgebroken. Laten we met z'n allen proberen om gewoon eens rustig en nuchter na te blijven denken.
[..]

Het sentiment...ook weer zo een subjectief begrip, dit is arbitrair en verschilt per dag en per persoon. Laat sentiment nou niet de overhand krijgen in deze corona crisis, beslissingen dienen op basis van ratio genomen te worden.
Nogmaals. De minister verantwoordelijk voor de crisisstructuur zegt bij de inloop van de ministerraad nog blijf zo veel mogelijk thuis. Een uurtje later stapt een lid van de regering op het vliegtuig naar zijn vakantieverblijf. Dat is gewoon raar en onwenselijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195697356
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nogmaals. De minister verantwoordelijk voor de crisisstructuur zegt bij de inloop van de ministerraad nog blijf zo veel mogelijk thuis. Een uurtje later stapt een lid van de regering op het vliegtuig naar zijn vakantieverblijf. Dat is gewoon raar en onwenselijk.
Mja, in zijn functie is het wel opvallend idd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195697357
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nogmaals. De minister verantwoordelijk voor de crisisstructuur zegt bij de inloop van de ministerraad nog blijf zo veel mogelijk thuis. Een uurtje later stapt een lid van de regering op het vliegtuig naar zijn vakantieverblijf. Dat is gewoon raar en onwenselijk.
Correct, zoveel mogelijk. Dat betekent niet: Je moet altijd thuis blijven.
De reden om je huis toch te verlaten, door bijvoorbeeld op vakantie te gaan naar een toegestaan land, verschilt per persoon en per huishouden.

Ik kan niet achter de voordeur kijken van Willem Alexander, ik weet niet wat daar gebeurt, ik weet niet wat hun motivatie en beweegreden is om op vakantie te willen gaan. Misschien hebben één van zijn dochters daar wel behoefte aan, ik kan me voorstellen dat het toch iets stressvoller is om puberdochter te zijn van de Koning.

Willem Alexander is naast een koning ook gewoon een vader en een echtgenoot, als zijn gezin zich keurig aan alle regels houdt, laat ze dan toch lekker hun gang gaan. Echt, wat een gedoe om niets.

Maar goed, mensen kunnen nu wel lekker hun eigen frustratie kwijt door dan maar de Koning te gaan afzeiken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195697464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Correct, zoveel mogelijk. Dat betekent niet: Je moet altijd thuis blijven.
De reden om je huis toch te verlaten, door bijvoorbeeld op vakantie te gaan naar een toegestaan land, verschilt per persoon en per huishouden.

Ik kan niet achter de voordeur kijken van Willem Alexander, ik weet niet wat daar gebeurt, ik weet niet wat hun motivatie en beweegreden is om op vakantie te willen gaan. Misschien hebben één van zijn dochters daar wel behoefte aan, ik kan me voorstellen dat het toch iets stressvoller is om puberdochter te zijn van de Koning.

Willem Alexander is naast een koning ook gewoon een vader en een echtgenoot, als zijn gezin zich keurig aan alle regels houden, laat ze dan toch lekker hun gang gaan. Echt, wat een gedoe om niets.
Dat is allemaal waar, maar gezien zijn positie ligt het wel gevoelig. Ik heb zelf niets tegen ons koningshuis en gun de koning en gezin hun vakantie, maar de timing is niet zo handig.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195697511
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:15 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als je impliceert dat Miep en Kees meer risico lopen op corona door naar een geel vakantieland te gaan, dan zou het logisch zijn om dat land dan oranje te maken. Zolang het land geel is dan mag je er volgens de regels gewoon heen.

Je kan altijd besluiten om zelf de regels strikter na te leven dan dat ze gedefinieerd zijn, zo kun je ook besluiten om in een park 4 meter afstand te houden in plaats van 1.5 meter en desnoods ook nog eens een mondkapje erbij.
Maar laten we niet vergeten dat de maatregelen ook een keerzijde hebben. Sommige mensen raken overspannen als ze niet op hun manier kunnen relaxen, bijvoorbeeld door op vakantie gaan. Of sterker nog, misschien krijgen Miep en Kees uit jouw voorbeeld wel een depressie.

Begrijp me niet verkeerd, je dient de regels altijd op te volgen, maar ook niet meer dan dat. Als je naar een bepaald land op vakantie mag dan heb je dus ook gewoon het recht dat te doen en dat geldt dan ook voor de Koning.
Ironisch genoeg hoeft het nu niet alleen om de gezondheid van Kees en Miep te gaan, maar ook om de gezondheid van de bevolking in het vakantieland. Gezien het aantal besmettingen hier is de kans groter dat ‘wij’ daar iets naartoe brengen dan dat ‘wij’ daar ziek worden. Dus een reden om in je eigen land en zoveel mogelijk thuis te blijven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nogmaals. De minister verantwoordelijk voor de crisisstructuur zegt bij de inloop van de ministerraad nog blijf zo veel mogelijk thuis. Een uurtje later stapt een lid van de regering op het vliegtuig naar zijn vakantieverblijf. Dat is gewoon raar en onwenselijk.
En dit. Nog altijd dit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195697766
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ironisch genoeg hoeft het nu niet alleen om de gezondheid van Kees en Miep te gaan, maar ook om de gezondheid van de bevolking in het vakantieland. Gezien het aantal besmettingen hier is de kans groter dat ‘wij’ daar iets naartoe brengen dan dat ‘wij’ daar ziek worden. Dus een reden om in je eigen land en zoveel mogelijk thuis te blijven.
Dan moet Griekenland daar maatregelen tegen nemen toch?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195698147
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar, maar gezien zijn positie ligt het wel gevoelig. Ik heb zelf niets tegen ons koningshuis en gun de koning en gezin hun vakantie, maar de timing is niet zo handig.
Hier sluit ik mij bij aan. We zijn ook op een punt beland waarbij alle 5 gezinsleden zich hadden kunnen bedenken dat deze reis misschien niet zo handig is. Er zijn waarschijnlijk adviezen weggewuifd en ik ben benieuwd door wie. Ik gok dat ze worden omringend door gegoede burgers voor wie het afzeggen van een buitenlandse reis een kwelling is, maar er zullen vast wat kritische geluiden vooraf zijn geweest.
pi_195698841
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dan moet Griekenland daar maatregelen tegen nemen toch?
Absoluut. Want je zou eens je eigen gezonde verstand gebruiken :') :') :')

Dit is precies waar het overal misgaat. Omdat het niet verboden is, denken mensen niet na en nemen geen voorzorgsmaatregelen. Niet hun probleem, niet hun verantwoording.

Dat geldt niet voor iedereen, maar wel voor genoeg mensen om de tweede golf mee te veroorzaken, blijkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:50:41 #208
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195699030
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:22 schreef Natalie het volgende:
Mja, in zijn functie is het wel opvallend idd.
Juist helemaal niet, liegen en bedriegen is zijn alledaagse werk ;)
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:01:25 #209
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195699247
Het wemelt van goedbetaalde adviseurs bij de koning, maar tegen zijn nukken lijkt geen kruid gewassen

Een publicitaire stommiteit was het, de vakantiereis naar Griekenland van het koningspaar. Op een uiterst pijnlijk moment hapert de politieke antenne van Willem-Alexander, voor het eerst in zijn regeerperiode. Premier Rutte is verantwoordelijk en krijgt een deel van de imagoschade op zich.

Het was al een van de moeilijkste weken van het kabinet-Rutte. Bij hoog oplopende besmettingscijfers moest de premier deze week toegeven dat hij de afgelopen maanden serieuze inschattingsfouten had gemaakt bij de bestrijding van het coronavirus. Hij riep het volk streng op alle zeilen bij te zetten. Juist op dat moment liep een van de boegbeelden van de regering zware averij op door wat zonder omhaal van woorden kan worden omschreven als een publicitaire stommiteit.

https://www.ad.nl/binnenl(...)d-gewassen~ad029dd3/

Beetje dom :|W gewoon dikke opzet en schijt aan het volk :(
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:12:23 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195699477
Als koning moet je toch snappen dat dit niet kan :')
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:21:26 #211
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195699617
De koning is weer thuis in Nederland, Ze vlogen terug met de KLM-vlucht vanaf Athene naar Amsterdam.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)kantietrip~aef1ec35/
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:20:29 #212
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195700897
Met een lijnvlucht naar huis
Omdat je bang bent voor vliegtuigspotters :')
Noudan heb je het goed voor elkaar hoor als koning :')
Wat een klap josti _O-
pi_195701002
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:12 schreef -XOR- het volgende:
Als koning moet je toch snappen dat dit niet kan :')
waarom zou hij zich er iets van aantrekken.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:31:10 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195701180
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:24 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

waarom zou hij zich er iets van aantrekken.
Omdat hij toch min of meer koning is bij de gratie van het volk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195701271
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Absoluut. Want je zou eens je eigen gezonde verstand gebruiken :') :') :')
Wat een hypocrisie, eerst op basis van onderbuikgevoel het gedrag van de Koning afkeuren en dan nu beginnen over gezond verstand :D

En volgens mij heeft dezelfde regering al meerdere keren aangegeven dat er geen discussie moet zijn over de regels, de regels moeten gewoon duidelijk zijn. Het hele probleem is dat mensen te veel zelf nadenken en vaak denken dat het allemaal wel meevalt en een mondkapje niet nodig is.
quote:
Dit is precies waar het overal misgaat. Omdat het niet verboden is, denken mensen niet na en nemen geen voorzorgsmaatregelen. Niet hun probleem, niet hun verantwoording.

Dat geldt niet voor iedereen, maar wel voor genoeg mensen om de tweede golf mee te veroorzaken, blijkt.
Het gaat mis omdat allang is gebleken dat je geen beroep kan doen op het gezond verstand van mensen en in deze corona crisis bestaat er geen common sense. Mensen hebben duidelijke regels nodig en moeten precies weten wat wel en wat niet mag. Als je wel naar Griekenland mag reizen moet je niet verbaasd zijn dat mensen dat ook gewoon doen. Als de overheid dat liever niet heeft (die van Nederland of die van Griekenland), dan moeten ze de regels aanpassen. Simpel.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195701474
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Juist helemaal niet, liegen en bedriegen is zijn alledaagse werk ;)
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

https://www.ad.nl/binnenl(...)d-gewassen~ad029dd3/

Beetje dom :|W gewoon dikke opzet en schijt aan het volk :(
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:20 schreef ikweethetookniet het volgende:

Wat een klap josti _O-
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Je bent duidelijk geen fan van ons Koningshuis :+

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 17-10-2020 21:45:25 ]
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195701662
Echt weer NLers die zich met anderen moeten bemoeien. Griekenland is code geel en ze hebben daar een huis + privéjet. Ze zitten daar echt niet in een allin hotel met tig anderen aan het buffet. Veel NLers zijn ook lekker op vakantie geweest. Laat ze lekker, ze zullen het druk genoeg hebben.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195701816
quote:
Laat ze lekker, ze zullen het druk genoeg hebben.
En of ze het virus wel of niet mee terug nemen is altijd een risico, dus NIET doen!!
pi_195701907
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Wat een hypocrisie, eerst op basis van onderbuikgevoel het gedrag van de Koning afkeuren en dan nu beginnen over gezond verstand :D

Dus het dringende advies wat keer op keer op keer door de overheid wordt gegeven om niet naar het buitenland te gaan, tenzij absoluut nodig, is onderbuikgevoel? Interessant, wist ik niet ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:02:10 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195702012
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:40 schreef Shreyas het volgende:
Je bent duidelijk geen fan van ons Koningshuis :+
Goed gezien :7
Stoppen met die poppenkast en al het bezit verkopen en aflossen aan de staatsschuld *O*
pi_195702013
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dus het dringende advies wat keer op keer op keer door de overheid wordt gegeven om niet naar het buitenland te gaan, tenzij absoluut nodig, is onderbuikgevoel? Interessant, wist ik niet ^O^
Nee, maar hoe definieer je nodig? Wanneer jij iets nodig vind hoef ik het nog niet nodig te vinden. Jjij en ik kunnen samen niet bepalen wat nodig is voor de Koninklijke familie.
En het is en blijft een advies, kortom, het was volledig volgens de regels om toch op vakantie te gaan naar Griekenland.

De enige reden dat ik tot nu toe hoor waarom hij niet had moeten gaan is omdat het ''een verkeerd signaal'' afgeeft, dat noem ik onderbuikgevoel. Nu de Koning weer in Nederland zit, liggen er niet ineens minder mensen in het ziekenhuis met corona, zijn er niet minder besmettingen en is de corona crisis niet ineens een stuk kleiner geworden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195702278
quote:
[..]
Nee, maar hoe definieer je nodig? Wanneer jij iets nodig vind hoef ik het nog niet nodig te vinden.
Precies, ik vind bekkleppen niet nodig.
pi_195702738
Volgens mij heeft de koning er aardig de P over in:

Maxima en een van de dochters netjes een mondkapje op in de auto, WA niet..
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:35:16 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195702793
Cornald Maas begrijpt niet waarom niet van tevoren is besloten dat het niet verstandig was het vliegtuig te pakken nu heel Nederland is opgeroepen thuis te blijven in de herfstvakantie. "Het echt zorgelijke is dat de koning en Grapperhaus pas ‘handelen’ na druk vanuit media etc, en zich eerder kennelijk niet hebben gerealiseerd cq zich niet hebben willen realiseren dat vakantie respectievelijk huwelijk niet handig zijn nu. Bubble-denken is dat #corona."

Maurice Wijnen vindt het ook onverstandig. "Je mag toch aannemen dat de gehele staf aan ‘raadgevers’ de laan wordt uitgestuurd?"

Volgens Luuk Ikink heeft Willem-Alexander de koning "voor de bus" gegooid. "Hier, los deze rel ook nog maar op. Totaal onnodig, erg egoïstische beslissing."

Een ommetje
Henk Westbroek kan er wel om lachen. "Je kan van ons vorstenhuis zeggen wat je wilt, maar 50 000 liter brandstof verdampen voor "een ommetje"? Wie zou dat niet eens een keer willen als ie ook gratis kon tanken", twittert hij. "Hoe was de vakantie? Kort." _O- _O-

https://www.shownieuws.nl/entertainment/Ook-BN'ers-verbijsterd-over-retourtje-van-de-koning

Willempie is goed bezig :')
pi_195702947
quote:
Maurice Wijnen vindt het ook onverstandig. "Je mag toch aannemen dat de gehele staf aan ‘raadgevers’ de laan wordt uitgestuurd?"
Rutte vond het ook goed, dus die ook moven..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')