abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:10:27 #201
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195675616
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je sec de dag van besmetting neemt (en niet de dag van eerste klachten) is dat natuurlijk wel waar, want niemand krijgt dezelfde dag nog klachten.
Als je je aanmeldt bij de GGD voor een test, geef je de dag van de eerste klachten door. Volgens mij wordt vervolgens die dag als DOO doorgegeven aan het RIVM als de test positief is. Direct dus. Het is niet een letterlijke achterstand die ze bijwerken.
Antifa
pi_195675622
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:02 schreef mir1986 het volgende:
Elke de Klerk (Arts), Prof. Dr Dolores Cahill vegen de vloer aan met Covid19 maatregelen/Pandemie paniek (door vals positieven (89-94%). Rechtszaak, artsen en verpleegkundigen(87.000), tegen Nederlandse staat! Paniek @:MinPres @:hugodejonge @:2eKamertweets @:PubliekeOmroep https://t.co/9j4LzFpEo0

Zo zijn er steeds meer mensen die een rechtszaak starten tegen de Nederlandse staat.
De paniek wordt niet door de vals-positieven gecreëerd, maar door haar eigen collega's die alarm slaan vanwege de ziekenhuisopnames.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195675625
quote:
Elke de Klerk (Arts), Prof. Dr Dolores Cahill vegen de vloer aan met Covid19 maatregelen/Pandemie paniek (door vals positieven (89-94%). Rechtszaak, artsen en verpleegkundigen(87.000), tegen Nederlandse staat! Paniek @:MinPres @:hugodejonge @:2eKamertweets @:PubliekeOmroep https://t.co/9j4LzFpEo0

Zo zijn er steeds meer mensen die een rechtszaak starten tegen de Nederlandse staat.
Een vals positief leidt niet tot een ziekenhuisopname, lijkt me totaal kansloos dit. Daarnaast heeft dit een hoog gehalte van NWO-blaat.
pi_195675641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De paniek wordt niet door de vals-positieven gecreëerd, maar door haar eigen collega's die alarm slaan vanwege de ziekenhuisopnames.
Dat is de zogenaamde conspiracy dat 90% van de PCR tests die positief zijn in het echt vals positief zijn, van Haga en kameraad Baudets stokpaardje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 15:12:59 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:12:43 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195675642
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat GGD de DOO backdate, dus we weten niet of diegene vandaag gebeld heeft, 2 weken terug gebeld heeft of 3 dagen terug.
Maar bij het onlineformulier geef je gewoon aan wanneer je de eerste klachten had hoor.
Antifa
pi_195675643
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:54 schreef baggerbaas het volgende:
Positief getest -O-
Ai beterschap. Veel klachten? Ik wacht zelf nog steeds op de uitslag.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195675653
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is de zogenaamde conspiracy dat 90% van de PCR tests die positief zijn in het echt vals positief zijn, van Haga en kameraad Bauderts stokpaardje.
Als dat zo zou zijn zouden we geen ziekenhuisopnames zien, want dan werd niemand er ziek van. Het virus is dan tenslotte dood..
pi_195675666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar bij het onlineformulier geef je gewoon aan wanneer je de eerste klachten had hoor.
Ja, maar die is dan ook gebackdate. Oftewel, op 16-10-2020 geef je door dat je klachten op 10-10-2020 begonnen. Gevolg, op 17-10-2020 wordt een nieuwe entry met als date_statistics 10-10-2020 toegevoegd met een DOO.
pi_195675668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn zouden we geen ziekenhuisopnames zien, want dan werd niemand er ziek van. Het virus is dan tenslotte dood..
Nee, joh, da's allemaal onderdeel van de conspiracy. Die mensen zijn helemaal niet ziek.
pi_195675670
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is de zogenaamde conspiracy dat 90% van de PCR tests die positief zijn in het echt vals positief zijn, van Haga en kameraad Baudets stokpaardje.
Ik ken het argument, alleen gaat ze daarmee voorbij aan de ziekenhuisopnames. Of zijn het acteurs die zorgen dat ziekenhuisbedden bezet zijn? :+
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:15:28 #211
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195675675
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, maar die is dan ook gebackdate. Oftewel, op 16-10-2020 geef je door dat je klachten op 10-10-2020 begonnen. Gevolg, op 17-10-2020 wordt een nieuwe entry met als date_statistics 10-10-2020 toegevoegd met een DOO.
Als je test op 17-10 positief is ja. Maar dat is toch prima?
Antifa
pi_195675689
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ken het argument, alleen gaat ze daarmee voorbij aan de ziekenhuisopnames. Of zijn het acteurs die zorgen dat ziekenhuisbedden bezet zijn? :+
Ja, die moeten zwaar lijden voor hun steungeld! :+ ;)
pi_195675700
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Inkoppertje. Je moet altijd afstand bewaren.
:P 1-0 voor jou en Claudia ;)

Maar mooi geen extra echte zorgen hierover dus. Allert ben ik tegenwoordig al bij 1 kuchje en niesje helaas.

Thanks all.
pi_195675708
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, joh, da's allemaal onderdeel van de conspiracy. Die mensen zijn helemaal niet ziek.
Het argument dat er doorgaans tegenin wordt gebracht als je ziekenhuisopnames aanhaalt, is dat de zorgcapaciteit in Nederland schandalig laag is. Waarom kunnen we deze lage aantallen extra zieken niet aan? Alleen is dat geen tegenargument.

Een ander argument is dat de ziekte niet zo dodelijk is. Dat is geen sterk tegenargument is omdat er niet wordt stilgestaan bij andere gevolgen dan dood door corona (denk aan afschaling van de reguliere zorg).

Ik word moe van die zwakke betogen. Een kritisch geluid is prima, maar maak er een coherent verhaal van en ga in op de argumenten.
pi_195675741
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, die moeten zwaar lijden voor hun steungeld! :+ ;)
Ik offer mezelf graag op, op voorwaarde dat ik op een een- of tweepersoonskamer mag liggen. De eetkar is het hoogtepunt van mijn dag. O+
pi_195675752
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het argument dat er doorgaans tegenin wordt gebracht als je ziekenhuisopnames aanhaalt, is dat de zorgcapaciteit in Nederland schandalig laag is. Waarom kunnen we deze lage aantallen extra zieken niet aan? Alleen is dat geen tegenargument.

Een ander argument is dat de ziekte niet zo dodelijk is. Dat is geen sterk tegenargument is omdat er niet wordt stilgestaan bij andere gevolgen dan dood door corona (denk aan afschaling van de reguliere zorg).
Eens dat we de capaciteit niet als tegenargument kunnen gebruiken. We hebben ons op de eerste golf vooral geconcentreerd op de IC opnames, nu lijkt het in de 2e golf vooral verpleegafdelingen te betreffen waar er extra capaciteit gevraagd wordt.

Waren de IC's in deze fase overstroomd hadden we waarschijnlijk veel eerder in paniek geslagen.

Wat ik eigenlijk mis in deze fase, maar dat is natuurlijk ook geen argument, waarom hebben we niet gezorgd dat we in de grote steden, waar vaak meerdere ziekenhuizen dicht in de buurt zijn, bepaalde ziekenhuizen om konden bouwen naar Cohort centra, zodat in andere ziekenhuizen de normale zorg zoveel mogelijk kon doorgaan.

Daar beginnen we nu pas aan te denken. Maargoed koeien moet je nooit in de kont kijken.
Laten we hopen dat het niet verder uit de hand loopt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195675800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kan het ook verder trekken. Stel dat 90% van de PCR tests vals positief is. Om dan tot 200 ziekenhuisopnames te komen is de ziekte veel dodelijker dan ze zelf zeggen, of verspreidt ie veel sneller (zijn er dus veel meer mensen daadwerkelijk besmet). Hun verhaal pakt één stukje en trekt die uit zn verband, en negeert de andere onderdelen die hun verhaal tegenspreekt.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:25:46 #218
14505 OProg
A Life in Music
pi_195675808
quote:
Grapperhaus: ’Met twee kratten bier ben je echt de klos’
Den Haag - Het overtreden van coronaregels wordt vanaf maandagavond in het hele land strenger bestraft. Volgens minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) volgt er bij zware overtredingen zelfs direct een boete.
Mijn gezicht als ik Grapperhaus na zijn eerdere debacle zoiets hoor zeggen: :')

Die had echt gewoon op moeten krassen, ik blijf er bij.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195675825
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:25 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op de foto's van Grapperhaus met 3 kratten achterop de fiets en dat ie zegt (met een enkele traan): "Ik heb dit niet goed aangepakt, en daar heb ik spijt van"
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:29:05 #220
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195675869
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zit je niet in het verkeerde subforum nu? :P
(Un)masking for the greater good.
pi_195675887
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zit je niet in het verkeerde subforum nu? :P
Hm, goed punt, ik had de eerste post naar BNW moeten verwijzen.
pi_195675888
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens dat we de capaciteit niet als tegenargument kunnen gebruiken. We hebben ons op de eerste golf vooral geconcentreerd op de IC opnames, nu lijkt het in de 2e golf vooral verpleegafdelingen te betreffen waar er extra capaciteit gevraagd wordt.

Waren de IC's in deze fase overstroomd hadden we waarschijnlijk veel eerder in paniek geslagen.
Ik vind de aanklacht tegen de beperkte capaciteit trouwens niet ongegrond (al ben ik het er ook niet per se mee eens dat we enorme, structurele overcapaciteit moeten hebben). Het is alleen geen argument tegen het feit dat de ziekenhuisopnames duiden op een reëel probleem. Ik kan ergens nog wel begrijpen dat mensen sceptisch zijn ten aanzien van besmettingscijfers, maar de ziekenhuisopnames zijn harde aanwijzingen dat er een pandemie gaande is.

quote:
Wat ik eigenlijk mis in deze fase, maar dat is natuurlijk ook geen argument, waarom hebben we niet gezorgd dat we in de grote steden, waar vaak meerdere ziekenhuizen dicht in de buurt zijn, bepaalde ziekenhuizen om konden bouwen naar Cohort centra, zodat in andere ziekenhuizen de normale zorg zoveel mogelijk kon doorgaan.

Daar beginnen we nu pas aan te denken. Maargoed koeien moet je nooit in de kont kijken.
Laten we hopen dat het niet verder uit de hand loopt.
Ook dat vind ik legitiem, hoor, nadenken over hoe je het beste met de beperkte zorgcapaciteit om kunt gaan. We zullen wel moeten. Ik heb echter geen begrip voor het bagatelliseren van de pandemie.
pi_195675917
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je kan het ook verder trekken. Stel dat 90% van de PCR tests vals positief is. Om dan tot 200 ziekenhuisopnames te komen is de ziekte veel dodelijker dan ze zelf zeggen, of verspreidt ie veel sneller (zijn er dus veel meer mensen daadwerkelijk besmet). Hun verhaal pakt één stukje en trekt die uit zn verband, en negeert de andere onderdelen die hun verhaal tegenspreekt.
:D!
pi_195675924
quote:

De rechtspraak heeft het al druk genoeg. We zitten niet te wachten op nog meer van dit soort kansloze zaken. De overheid heeft alle 12 zaken tot nu toe gewonnen..
pi_195675934
Hier zit ik te wachten op de uitslag van de test nadat een heleboel collega's positief getest waren en ik een loopneus heb.
Denk niet dat ik het heb gezien ik net zonder problemen alle ramen van het huis heb lopen lappen en de thermometer 35.9 aangeeft :')
Twiddel
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:33:40 #226
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195675942
Pfff... maar wat zou het fijn zijn als het virus muteert naar een onschuldig verkoudheidsvirus. Dan zijn we van alle ellende af.
pi_195675943
quote:

[..]

:o

Precies.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:34:12 #228
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195675950
quote:

[..]

China testte toch miljoenen per dag en had maar 10 gevallen van besmetting per dag? Dan zullen die vals-positieven wel meevallen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195675954
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:33 schreef Natalie het volgende:
Pfff... maar wat zou het fijn zijn als het virus muteert naar een onschuldig verkoudheidsvirus. Dan zijn we van alle ellende af.
Ja, dat zou leuk zijn maar helaas is de enige significante mutatie tot op heden er een waardoor het zich efficienter verspreid.
pi_195675956
quote:

[..]

Hoe streng gaan ze zijn? Als ik vanavond naar een vriend toe ga en ik neem een sixpack mee, dan moet dat toch wel kunnen?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:34:51 #231
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195675960
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:33 schreef summer2bird het volgende:
Hier zit ik te wachten op de uitslag van de test nadat een heleboel collega's positief getest waren en ik een loopneus heb.
Denk niet dat ik het heb gezien ik net zonder problemen alle ramen van het huis heb lopen lappen en de thermometer 35.9 aangeeft :')
Oef, wat ben jij een koude kikker :D
Hoop dat je test negatief terug komt btw. Wanneer ben je getest?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:35:36 #232
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195675970
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat zou leuk zijn maar helaas is de enige significante mutatie tot op heden er een waardoor het zich efficienter verspreid.
Da's voor het virus an sich prima, maar voor ons wat minder.
pi_195675972
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:34 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oef, wat ben jij een koude kikker :D
Hoop dat je test negatief terug komt btw. Wanneer ben je getest?
Rond 12 uur.
Ben altijd zo rond de 36 graden maar 35.8 is een nieuwe voor mij :D
Twiddel
pi_195675973
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:34 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Hoe streng gaan ze zijn? Als ik vanavond naar een vriend toe ga en ik neem een sixpack mee, dan moet dat toch wel kunnen?
Six-pack gewoon even in je gevangenis portemonnee verstoppen.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:36:13 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195675977
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:57 schreef baggerbaas het volgende:
Alleen dinsdag klachten gehad (keelpijn). Sindsdien geen problemen, dus had t ook niet echt zien aankomen eerlijk gezegd.

En thx all.
Hopelijk blijft het zo!
pi_195675978
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:34 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Waarom de grens opzoeken? Als die vriend van jou zelf niets in huis heeft, nodig je hem toch bij jou uit?! }:|
Of je zorgt dat je er voor 20.00 uur bent. Wat een derde wereldproblemen ook weer. :N
pi_195675989
quote:

[..]

"Vanaf maandagavond". Ja... Dan weet je ook wel dat er tot die tijd een loopje mee genomen wordt
pi_195675995
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:33 schreef summer2bird het volgende:
Ik zou daar niet zo snel zo zeker van zijn. Het is prima mogelijk dat je een milde besmetting doormaakt. Maar ik hoop natuurlijk dat je gauw een negatieve uitslag krijgt! Heb je een idee hoe het kan dat zoveel collega's besmet zijn?
pi_195675999
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Six-pack gewoon even in je gevangenis portemonnee verstoppen.
auw! Dan neem ik nog liever een pak wortelsap mee :P
pi_195676043
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou daar niet zo snel zo zeker van zijn. Het is prima mogelijk dat je een milde besmetting doormaakt. Maar ik hoop natuurlijk dat je gauw een negatieve uitslag krijgt! Heb je een idee hoe het kan dat zoveel collega's besmet zijn?
Spoiler voor herkenbaarheid

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
pi_195676049
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nouja, als dit daadwerkelijk een mutatie van SARS is, is de dodelijkheid ervan al flink omlaag gegaan. Hoe meer het verspreid raakt, hoe groter de kans dat het milder wordt.
pi_195676055
Ze houden je echt niet aan hoor als je wat bier en wijn over straat meeneemt.
Gewoon in een sporttas doen en doen alsof je naar je training gaat. Geen haan die er naar kraait.
pi_195676057
quote:

[..]

Ja, alles wat hij zegt is nu om lacherig over te doen.
Niet handig.
Go hard or go home
  Spellchecker vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:40:18 #244
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195676062
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:39 schreef quirina het volgende:
Gewoon in een sporttas doen en doen alsof je naar je training gaat. Geen haan die er naar kraait.
Kratje bier in je rugzak ^O^
pi_195676065
quote:
Het verbod geld pas na 20:00 uur he. Denk dat ze dan wel wat beter controleren.
Twiddel
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:40:31 #246
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195676066
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Rond 12 uur.
Ben altijd zo rond de 36 graden maar 35.8 is een nieuwe voor mij :D
Heb eens ergens gelezen dat mensen steeds koeler worden qua lichaamstemperatuur. Je doet gewoon helemaal hip mee met de evolutie ;)
pi_195676069
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:40 schreef maily het volgende:

[..]

Kratje bier in je rugzak ^O^
Gewoon een verhuisdoos en je bent klaar :7
Twiddel
pi_195676074
quote:
Daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur durven te steken. De BOA's van tegenwoordig zijn heel ijverig hoor.
pi_195676076
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:40 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heb eens ergens gelezen dat mensen steeds koeler worden qua lichaamstemperatuur. Je doet gewoon helemaal hip mee met de evolutie ;)
8-)
Twiddel
pi_195676080
Een verre collega zijn vrouw is positief getest (werkt in de zorg), die moet 7 dagen in quarantaine.
Hij is (nog niet) positief getest en moet 10 dagen in quarantaine geteld vanaf het laatste moment contact op minder dan 1,5 meter langer dan 15 min, ga je op dag 7 de fout in, moet je eigenlijk 10 dagen opnieuw in quarantaine.

Je kan dus beter positief testen.

Wel sneu natuurlijk, want net nu de kinderen vakantie hebben kan je eigenlijk niets leuks ondernemen met de kinderen. Voordeel is wel dat de kinderen direct na de vakantie weer gewoon naar school mogen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')