Deze waren er wel degelijk trouwens, hoewel ze qua impact meevielen:quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja leuk, ik zie nog steeds geen bewijs van het feit dat de overheid in Augustus al strengere maatregelen nam (in de horeca).
Als dit de verbetering is, hebben we nog een ongelofelijk lange weg te gaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is mijn moeder deze week getest, en was negatief. Verkoudheid, maar uit voorzorg getest vanwege mijn verstandelijk beperkte zusje.
Maandagavond een afspraak gemaakt, woensdag begin van de middag op een half uur rijden een afspraak, vanochtend vroeg (of gisteravond laat) de uitslag. Denk dat de doorlooptijden wel echt flink verbeterd zijn.
4 dagen is natuurlijk nog steeds drama.....en dan nog een paar dagen voordat het in de systemen zit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is mijn moeder deze week getest, en was negatief. Verkoudheid, maar uit voorzorg getest vanwege mijn verstandelijk beperkte zusje.
Maandagavond een afspraak gemaakt, woensdag begin van de middag op een half uur rijden een afspraak, vanochtend vroeg (of gisteravond laat) de uitslag. Denk dat de doorlooptijden wel echt flink verbeterd zijn.
Als je veel lavendel snuift ga je blijkbaar denken dan rapper Tsietsieboy een expert qua corona is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik weet niet wat er met Baudet is gebeurd maar die is echt compleet ontspoort.
Haha, ja maar met grof geschut schieten is niet wat met "indammen" bedoeld wordt, he. Het idee van indammen is dat je precies weet wie besmettelijk is door te testen en bron- en contactonderzoek en alleen de mensen die het treft in quarantaine te zetten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is indammen op dit moment een stuk makkelijker juist. Immers, je hoeft helemaal geen maatwerk te treffen, maar voert gewoon wat generieke maatregelen in. Die maatregelen zijn natuurlijk een stuk strenger, maar an sich lijkt me het juist makkelijker. Een beetje alsof je naar een klein plaatsje in Frankrijk moet rijden. Het eerste deel van de reis is juist heel makkelijk, want je moet gewoon een beetje richting het zuiden rijden.
~36 uur tot de afspraak, ~36 uur tot de uitslag. ~72 uur in totaal. Het deel tot de uitslag zou wel sneller moeten kunnen, maar in vergelijking met de situatie waarin je soms niet eens een afspraak kon maken binnen 72 uur is dit wel een forse verbetering.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
4 dagen is natuurlijk nog steeds drama.....en dan nog een paar dagen voordat het in de systemen zit.
afgelopen MAART was dit in een ander land binnen 24 uur allemaal in orde, afspraak ( inloop ), uitslag en het zat in het systeem.
Nou nee, daar hadden we het niet over. Ik zal het even voor je herhalen:quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij, daar hadden we het over. Misschien nog niet helemaal wakker? Ik had het over 4 weken geleden toen de kroegen een uurtje eerder dicht gingen en jij reageert met 'Augustus'.
Wel op blijven letten he.Maar goed, zo kun je ook onder een argument uitkomenfijne dag vandaag en succes met mensen afzeiken.
Als reactie op het feit dat Duitsland een lokale mondkapjesplicht gaat invoeren en de horeca eerder gaat sluiten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verschil is dat Duitsland dit dus nu doet op basis van gemiddeld veel minder besmettingen dan dat Nederland dit 4 weken geleden deed.
Wilders is gewoon een populist, Baudet is een gevaarlijke gek.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik weet niet wat er met Baudet is gebeurd maar die is echt compleet ontspoort.
Was ook niet. Ik heb teruggekeken. 6 augustus was er een persconferentie, waarin alleen wat gewaarschuwd werd. Het ging voornamelijk in de richting van studentenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja leuk, ik zie nog steeds geen bewijs van het feit dat de overheid in Augustus al strengere maatregelen nam (in de horeca).
Nope, je hebt gewoon niet op zitten letten. Geeft niet, gebeurt iedereen wel 'ns..quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee, daar hadden we het niet over. Ik zal het even voor je herhalen:
[..]
Als reactie op het feit dat Duitsland een lokale mondkapjesplicht gaat invoeren en de horeca eerder gaat sluiten..
Het blijft wel een beetje in de categorie van: "Pietje, heb je nu al weer een onvoldoende." "Ja mam, maar de vorige keer had ik een 2 nu heb ik een 4."quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
~36 uur tot de afspraak, ~36 uur tot de uitslag. ~72 uur in totaal. Het deel tot de uitslag zou wel sneller moeten kunnen, maar in vergelijking met de situatie waarin je soms niet eens een afspraak kon maken binnen 72 uur is dit wel een forse verbetering.
Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Je kunt ook zeggen dat er hier alleen overijverige ouders zijn die alles lager dan een 8 niet genoeg vinden. Ik vind drie dagen voor nu een nette score, zeker wanneer mijn moeder prima thuis kan werken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het blijft wel een beetje in de categorie van: "Pietje, heb je nu al weer een onvoldoende." "Ja mam, maar de vorige keer had ik een 2 nu heb ik een 4."
Baudet is een gevaarlijke gek en populist.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Wilders is gewoon een populist, Baudet is een gevaarlijke gek.
Tja een regel is een regel. Iedereen rijdt ook 50 binnen de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ters-als-hotelgasten
ja, zo gaat dat dan, gewoon de mazen in de regels opzoeken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ters-als-hotelgasten
Ja, eigenlijk wel. En eigenlijk zou iedereen zich aan de regels moeten houden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:04 schreef Momo het volgende:
Je zou eigenlijk als je in de ochtend belt die zelfde dag nog getest moeten worden en de uitslag krijgen
Die mafklapper is idd flink van het padje afquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Wilders is gewoon een populist, Baudet is een gevaarlijke gek.
Ik zal het nog een keer voor je herhalen (misschien moet ik het wel uittekenen in Paint, hahaha!):quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nope, je hebt gewoon niet op zitten letten. Geeft niet, gebeurt iedereen wel 'ns..
Precies. Ik hou wel van een beetje creatief ondernemen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja een regel is een regel. Iedereen rijdt ook 50 binnen de bebouwde kom.
En ik zie het verschil niet zo met een hotel dat zelf een restaurant heeft. In de praktijk komt het op hetzelfde neer.
Met je eens, maar wel stappen die nu in deze fase van een semi-lockdown natuurlijk altijd te traag lijken. Derhalve blijft het argument staan: wat hebben ze zitten doen in de zomermaanden?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. En eigenlijk zou iedereen zich aan de regels moeten houden.
Misschien ben ik positiever ingesteld (of doe ik minder aan scorebordpolitiek), maar ik zie in ieder geval dat er forse stappen gemaakt worden, en daar ben ik blij om. Dat 'we' nog niet daar zijn zie ik ook wel.
Ik weet niet waarom de rijksoverheid de inhoud van hun persconferenties alleen "in eenvoudige taal" online zet, maar even voor de goede orde: als je hier en hier kijkt, zie je dat er wel degelijk wat aanscherpingen geweest in augustus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij, daar hadden we het over. Misschien nog niet helemaal wakker? Ik had het over 4 weken geleden toen de kroegen een uurtje eerder dicht gingen en jij reageert met 'Augustus'.
Wel op blijven letten he.Maar goed, zo kun je ook onder een argument uitkomenfijne dag vandaag en succes met mensen afzeiken.
Dat was dan ook het enige waar ik naar vroeg omdat het voor mij een blinde vlek in m'n geheugen was (begin Augustus is alweer dik 10 weken geleden). Maar goed, nevermind.. dank voor de ophelderingquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus ja... hebben ze niks gedaan? Nee. Was het genoeg om erger te voorkomen? Lijkt me duidelijk van niet.
Ik zag een peiling paar dagen terug dat FvD op 5 zetels stond? Zo te zien zit hun achterban ook niet op wappiestan te wachten. Echter als je twitter zit en iets covid gerelateerd post wat niet goed ligt voor hun, dan vallen zoveel wappies over je heen. En allemaal stemmen ze FvD blijkt uit hun profiel. Zo lijkt het een enorme achterban, maar kijk je verder op hun profiel dan zitten ze de hele dag tweets te sturen. Zo erg dat ik mij af vraag of een groot deel geen bots zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die mafklapper is idd flink van het padje af
Het is ook wel een beetje rond het einde van het terrasseizoen begonnen, de tijd dat mensen meer naar binnen gaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:04 schreef Confetti het volgende:
Zouden de besmettingen echt te wijten zijn aan mensen die opeens sinds begi september lak hebben aan de regels?
Ik geloof er geen bal van dat die 1.5 meter zo zaligmakend is. De verspreiding gaat zo snel dat het echt niet allemaal mensen zijn geweest die in het gezicht van iemand uitademen. Het virus is duidelijk airborne maar dat zullen ze nooit hardop toegeven. Nu leeft het volk nog in de illusie dat we het virus eronder kunnen krijgen als we maar op 1.5 meter van elkaar staan.
De lijn van het griepseizoen volgt netjes het griepseizoen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:24 schreef zoost het volgende:
kijk eens naar de gele lijn. volgt netjes het griepsseizoen
[ afbeelding ]
Wat denk jij dat er in die grafiek staat?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom snap ik niks van dat de regering compleet stil heeft gezeten afgelopen zomer....
ps er staat ons nog heel wat te wachten dan, het begint net weer
Ik ken een paar van deze types en nee, dit zijn echt mensen die sneller dan Lucky Luke zitten te tweeten de hele dag, nacht en soms tussendoor in een fles piesen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag een peiling paar dagen terug dat FvD op 5 zetels stond? Zo te zien zit hun achterban ook niet op wappiestan te wachten. Echter als je twitter zit en iets covid gerelateerd post wat niet goed ligt voor hun, dan vallen zoveel wappies over je heen. En allemaal stemmen ze FvD blijkt uit hun profiel. Zo lijkt het een enorme achterban, maar kijk je verder op hun profiel dan zitten ze de hele dag tweets te sturen. Zo erg dat ik mij af vraag of een groot deel geen bots zijn.
Grote factor, maar ook het begin van het schooljaar en het einde van de vakantie dus meer mensen naar het werk. Het zullen allemaal elementen zijn, maar ook de eigenschappen van het virus spellen een belangrijke rol.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:20 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje rond het einde van het terrasseizoen begonnen, de tijd dat mensen meer naar binnen gaan.
Bij Jinek werd dat gister wel mooi aangegeven...: Voor de zomer werd nog medegedeeld dat jongeren amper een rol spelen in de verspreiding. Na de zomer waren jongeren opeens het probleem... Dat is toch niet te verantwoorden? Niet naar de jongeren. Niet door diegene die dat hard hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:04 schreef Confetti het volgende:
Zouden de besmettingen echt te wijten zijn aan mensen die opeens sinds begi september lak hebben aan de regels?
Duitsland zit nu op een relatief besmettingsaantal dat ongeveer 1 maand achterloopt ten opzichte van Nederland. Volgens mij komt 4 weken redelijk overeen met 1 maand, wat jij?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verschil is dat Duitsland dit dus nu doet op basis van gemiddeld veel minder besmettingen dan dat Nederland dit 4 weken geleden deed.
Van die 50 plussers die ondertussen het gezin aan het verwaarlozen zijn. Werk zoeken ho maar, maar wel met hun Media = Virus vest gekocht van Jensen op het Malieveld staan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ken een paar van deze types en nee, dit zijn echt mensen die sneller dan Lucky Luke zitten te tweeten de hele dag, nacht en soms tussendoor in een fles piesen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de ironie niet ziet, dan pas ik even het voor de 18901357981365e keer uit te leggen.quote:
Ik ben woensdag om 18.00uur getest maar heb nog geen uitslag hoor. Ik kon wel snel terecht (24uur). Mijn vrouw heeft gisteren een test aangevraagd maar kan zondag pas terecht. Dus wachttijden lopen wel op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
~36 uur tot de afspraak, ~36 uur tot de uitslag. ~72 uur in totaal. Het deel tot de uitslag zou wel sneller moeten kunnen, maar in vergelijking met de situatie waarin je soms niet eens een afspraak kon maken binnen 72 uur is dit wel een forse verbetering.
Ze krijgen het amper voor elkaar om mensen te bellen met de uitslag... Een ook dat contactonderzoek, wat nu stil ligt, hoe moeilijk kan dat zijn? Zoveel mensen thuis met internet en een telefoon: alle hulp is welkom. Maar kennelijk heeft Nederland niet genoeg mensen die kunnen helpen ofzo.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:04 schreef Momo het volgende:
Je zou eigenlijk als je in de ochtend belt die zelfde dag nog getest moeten worden en de uitslag krijgen
Nee.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:22 schreef zoost het volgende:
[..]
Precies! Dit virus volgt het patroon van het griepseizoen. Maatregelen hebben maar heel beperkt invloed.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee.
@:Tijger_m : zou het mogelijk zijn om dit soort valse claims ontoelaatbaar te maken als mods? Ik vind het vrij kwalijk dat uitspraken als 'maatregelen hebben maar heel beperkt invloed' hier te pas en te onpas gedaan worden, zonder enige onderbouwing - en dat als dergelijke claims met tegenvoorbeelden worden afgeschoten, die users een dag later weer terug komen en opnieuw beginnen. Hetzelfde vind ik bijvoorbeeld ook met 'buiten kun je niet besmet worden' - je moet onzin niet een onbeperkt podium blijven geven lijkt me, zeker niet omdat dit gaat om een vrij serieuze pandemie.
Schijnveiligheid is zeker een belangrijk issue met mondkapjes.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:31 schreef _serial_ het volgende:
Nou het afstand houden met mondkapjes in de supermarkt is ook voltooid verleden tijd, veel mondkapjes, denk 80% maar niemand mat een mondkapje houdt nog 1,5 meter afstand, ze vallen allemaal over elkaar heen alsof er niets aan de hand is![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)inische-proeven.htmlquote:Rusland heeft woensdag voor de tweede keer een vaccin voor het coronavirus goedgekeurd. In tegenstelling tot westerse landen wacht het land de uitslag van de gebruikelijke klinische proeven onder grote groepen mensen niet af. Het komt de Russen op veel kritiek te staan van de wetenschappelijke gemeenschap.
Het nieuwe vaccin is ontwikkeld door het Siberische Vector Instituut, dat vorige maand een vroeg stadium van de tests met het vaccin doorliep. Geen van beide vaccins wordt momenteel nog bij het grote publiek toegepast. Daarvoor wil het land wachten tot de afronding van de laatste tests.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben woensdag om 18.00uur getest maar heb nog geen uitslag hoor. Ik kon wel snel terecht (24uur). Mijn vrouw heeft gisteren een test aangevraagd maar kan zondag pas terecht. Dus wachttijden lopen wel op.
Yep, maar geen kinderen gelukkig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Van die 50 plussers die ondertussen het gezin aan het verwaarlozen zijn. Werk zoeken ho maar, maar wel met hun Media = Virus vest gekocht van Jensen op het Malieveld staan.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ken een paar van deze types en nee, dit zijn echt mensen die sneller dan Lucky Luke zitten te tweeten de hele dag, nacht en soms tussendoor in een fles piesen.
Ja, valt mij ook op, veel oudere mensen. Die zijn vanuit vroeger gewent dat wat ze lezen waar is en nu geloven ze ook al die shit online. Khadija Arib besprak gisteren gedrag van dat soort types ook in nieuwsuur. Goed dat ze daarvoor opkomt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Van die 50 plussers die ondertussen het gezin aan het verwaarlozen zijn. Werk zoeken ho maar, maar wel met hun Media = Virus vest gekocht van Jensen op het Malieveld staan.
Waar ik er op mijn werk er eentje draag betrap ik mijzelf af en toe ook op minder goed afstand houden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:31 schreef _serial_ het volgende:
Nou het afstand houden met mondkapjes in de supermarkt is ook voltooid verleden tijd, veel mondkapjes, denk 80% maar niemand met een mondkapje houdt nog 1,5 meter afstand, ze vallen allemaal over elkaar heen alsof er niets aan de hand is![]()
(ook de issue die RIVM er mee heeft)
Begint wel steeds meer een discussie te worden inderdaad. Best een lastige discussie, waar begint vrijheid en waar eindigt het. Het moment dat journalisten en politici op straat worden lastiggevallen bereik je wel een grens in mijn mening. Ik vind het zelf ook lastig beoordelen aangezien ik echt wel voor vrijheid op het internet ben. Maar daarnaast zie ik wel dat influencers zoals Jensen en Lange Frans steeds verder gaan en extremer worden. Het is wachten op het moment dat er echt iets misgaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ja, valt mij ook op, veel oudere mensen. Die zijn vanuit vroeger gewent dat wat ze lezen waar is en nu geloven ze ook al die shit online. Khadija Arib besprak gisteren gedrag van dat soort types ook in nieuwsuur. Goed dat ze daarvoor opkomt.
Hopelijk helpen die sneltesten om dat te verkorten. Maar kennelijk is het ook allemaal een probleem om die snel in de roulatie te krijgen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]het zou toch van A tot Z binnen 48u mogelijk moeten zijn..
Ze gaan altijd vooral helemaal los op Hugo de Jonge, alsof hij Satan himself is. Pedofielennetwerk en allemaal andere debiele beschuldigingen (Qanon wappies). Kijk Hugo de Jonge heeft veel fouten gemaakt, maar deze onzin slaat helemaal nergens op. Niet dat het hun uberhaupt gaat om het falen van testbeleid, die geloven überhaupt niet dat corona bestaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Begint wel steeds meer een discussie te worden inderdaad. Best een lastige discussie, waar begint vrijheid en waar eindigt het. Het moment dat journalisten en politici op straat worden lastiggevallen bereik je wel een grens in mijn mening. Ik vind het zelf ook lastig beoordelen aangezien ik echt wel voor vrijheid op het internet ben. Maar daarnaast zie ik wel dat influencers zoals Jensen en Lange Frans steeds verder gaan en extremer worden. Het is wachten op het moment dat er echt iets misgaat.
Ze zijn wel lekker actief daar. Hulde!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:33 schreef OProg het volgende:
Over Rusland gesproken, het tweede vaccin komt er daar al aan. Soort van dan...
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)inische-proeven.html
Zal mij benieuwen.
Klopt, Van Haga had op het punt van de BCO nog wel een goede vraag tijdens de technische briefing, maar die vraag werd door van Dissel verkeerd opgevat. Hij vroeg als de virusload die iemand bij zich draagt iets zegt over de mate waarin iemand besmettelijk is, moeten wij die gegevens dan niet meesturen naar de GGD, zodat zij zich op de mensen met de meeste virusload kunnen richten, omdat deze het meest besmettelijk zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ze krijgen het amper voor elkaar om mensen te bellen met de uitslag... Een ook dat contactonderzoek, wat nu stil ligt, hoe moeilijk kan dat zijn? Zoveel mensen thuis met internet en een telefoon: alle hulp is welkom. Maar kennelijk heeft Nederland niet genoeg mensen die kunnen helpen ofzo.
Spreek net iemand in mijn team in India. Daar doen ze meer dan een miljoen tests per dag, grotendeels dmv pooling (hele familie wordt getest in één buisje. Wanneer allemaal negatief klaar). Sneltests proberen ze, maar vooralsnog duren die ook zo'n 12 tot 16 uur.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:41 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hopelijk helpen die sneltesten om dat te verkorten. Maar kennelijk is het ook allemaal een probleem om die snel in de roulatie te krijgen.
Wat het onderwerp ook is. Corona, BLM, Zwarte Piet, noem maar op. Het is telkens wachten tot idioten van beide kanten het onderwerp kapen. Helaas veelal omdat ze via internet een platform hebben en zich kunnen verenigen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Begint wel steeds meer een discussie te worden inderdaad. Best een lastige discussie, waar begint vrijheid en waar eindigt het. Het moment dat journalisten en politici op straat worden lastiggevallen bereik je wel een grens in mijn mening. Ik vind het zelf ook lastig beoordelen aangezien ik echt wel voor vrijheid op het internet ben. Maar daarnaast zie ik wel dat influencers zoals Jensen en Lange Frans steeds verder gaan en extremer worden. Het is wachten op het moment dat er echt iets misgaat.
Pooling staat hier ook op de roadmap, little to late dat wel dan weer (maar what else is new)quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Spreek net iemand in mijn team in India. Daar doen ze meer dan een miljoen tests per dag, grotendeels dmv pooling (hele familie wordt getest in één buisje. Wanneer allemaal negatief klaar). Sneltests proberen ze, maar vooralsnog duren die ook zo'n 12 tot 16 uur.
Wel interessant hoe het in andere landen gaat.
Hier het artikel op de site van het CBSquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:46 schreef Justin_Case het volgende:
Telegraaf Premium, kan hem niet openen maar kopt met:
Cbs: sterftepiek lijkt af te vlakken.
quote:In week 41 (5 tot en met 11 oktober) overleden naar schatting 2 950 mensen. Dit is net iets minder dan een week eerder, toen er 2 977 mensen overleden. De sterfte in week 41 is daarmee ongeveer 150 hoger dan verwacht voor deze periode. De hogere sterfte valt samen met de opkomende tweede golf van de corona-epidemie in Nederland. Dat meldt het CBS op basis van de voorlopige sterftecijfers per week.
quote:Sterfte vanaf week 39 hoger dan verwacht
Met uitzondering van een verhoogde sterfte in week 33 en 34 tijdens de hittegolf, was de sterfte sinds week 19 gemiddeld wat lager dan wat verwacht werd als er geen corona-epidemie was geweest. Daarvoor was de sterfte negen weken verhoogd als gevolg van de corona-epidemie. Tijdens de eerste golf van de corona-epidemie overleden 10 duizend mensen bij wie vastgestelde of vermoedelijke COVID-19 de doodsoorzaak was.
Voor week 41 zijn vanuit de GGD's 109 in het laboratorium bevestigde COVID-19-patiënten als overleden gemeld aan het RIVM (stand 13 oktober). In week 39 was het aantal 81 en in week 40 101. Omdat mogelijk niet alle mensen met COVID-19 zich laten testen en de registratie soms wat langer duurt, zullen de werkelijke aantallen overleden COVID-19 patiënten in Nederland waarschijnlijk hoger zijn.
Meer details volgende week vrijdag
De cijfers over week 41 zijn een schatting op basis van 84 procent van de ontvangen overlijdensberichten. Vrijdag 23 oktober publiceert het CBS voorlopige cijfers over de sterfte in week 41. De cijfers zijn dan completer.
Heel kort gezegd? Nee. Daar hebben wij geen mandaat voor en ik denk ook niet dat we dat ooit zullen krijgen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee.
@:Tijger_m : zou het mogelijk zijn om dit soort valse claims ontoelaatbaar te maken als mods? Ik vind het vrij kwalijk dat uitspraken als 'maatregelen hebben maar heel beperkt invloed' hier te pas en te onpas gedaan worden, zonder enige onderbouwing - en dat als dergelijke claims met tegenvoorbeelden worden afgeschoten, die users een dag later weer terug komen en opnieuw beginnen. Hetzelfde vind ik bijvoorbeeld ook met 'buiten kun je niet besmet worden' - je moet onzin niet een onbeperkt podium blijven geven lijkt me, zeker niet omdat dit gaat om een vrij serieuze pandemie.
Pooling heeft toch alleen zin als je relatief weinig positieve tests hebt, zeg onder de 5%. Met een positief percentage van 15% moet je bij elke pool van 4 al de helft alsnog individueel testen. Of hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Pooling staat hier ook op de roadmap, little to late dat wel dan weer (maar what else is new)
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier het artikel op de site van het CBS
[..]
Blij met deze reactie. (serieus!)quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel kort gezegd? Nee. Daar hebben wij geen mandaat voor en ik denk ook niet dat we dat ooit zullen krijgen.
Dat zou je wel zeggen, idd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:44 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, Van Haga had op het punt van de BCO nog wel een goede vraag tijdens de technische briefing, maar die vraag werd door van Dissel verkeerd opgevat. Hij vroeg als de virusload die iemand bij zich draagt iets zegt over de mate waarin iemand besmettelijk is, moeten wij die gegevens dan niet meesturen naar de GGD, zodat zij zich op de mensen met de meeste virusload kunnen richten, omdat deze het meest besmettelijk zijn.
Jaap begon toen een heel verhaal dat wij nu nog te weinig weten over het virus. Dat voor nu gewoon iedereen die positief getest is binnen moet blijven en dat in een later stadium misschien vast komt de staan dat mensen met een lage virusload wel naar buiten mogen.
Maar wat Van Haga bedoelde en waar ook wat in zit. Als er een verband is tussen besmettelijkheid en virusload en jij kunt geen fatsoenlijk BCO uitvoeren. Selecteer de zaken dan op virusload en begonnen bovenaan met je BCO, dan heb je in ieder geval de meest besmettelijke gevallen te pakken.
Nee hoor, niet perse, je kunt bijvoorbeeld een hele groep personeelsleden van een zorginstelling tegelijk bij elkaar gooien, is de sample positief, dan moet je de hele groep los testen, is de test negatief, ben je lekker snel klaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Pooling heeft toch alleen zin als je relatief weinig positieve tests hebt, zeg onder de 5%. Met een positief percentage van 15% moet je bij elke pool van 4 al de helft alsnog individueel testen. Of hoe werkt dat?
Je ziet toch als je naar die grafiek kijkt dat het virus hetzelfde patroon volgt als andere jaren. Wil je feiten gaan censureren omdat het niet past in je eigen beeld? Het is hier (nog) geen echoput.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee.
Is natuurlijk wel ideaal zo'n teststraat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, niet perse, je kunt bijvoorbeeld een hele groep personeelsleden van een zorginstelling tegelijk bij elkaar gooien, is de sample positief, dan moet je de hele groep los testen, is de test negatief, ben je lekker snel klaar.
Niet te vroeg juichen. Dit soort koppen kan ook een negatief effect hebben. Sommige mensen zien het als een reden om de teugels meteen weer te laten vieren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:46 schreef Justin_Case het volgende:
Telegraaf Premium, kan hem niet openen maar kopt met:
Cbs: sterftepiek lijkt af te vlakken.
Ja en die test zou zelfs een sneltest binnen <15 min kunnen zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is natuurlijk wel ideaal zo'n teststraat.
1. Ademanalyse, heb je virus? Indien ja, doorrijden. Indien nee, weer naar huis.
2. Testen met pool. Indien iemand in pool positief, oproepen voor nog een test
3. Indien negatief, hele pool klaar
Oh nee die insteek had ik sowieso niet. Geen zorgen haha.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen. Dit soort koppen kan ook een negatief effect hebben. Sommige mensen zien het als een reden om de teugels meteen weer te laten vieren.
Het is dan ook duidelijk dat door opgedane kennis etc nu minder mensen komen te overlijden. De opnames is waar het nu om draait.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen. Dit soort koppen kan ook een negatief effect hebben. Sommige mensen zien het als een reden om de teugels meteen weer te laten vieren.
Kom, dit is gewoon goed nieuws. Iemand die dit zit als een reden om de teugels te laten vieren had die teugels waarschijnlijk toch allang gevierd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel, waarom zijn er minder griepvirussen in de zomer. Komt dat doordat er meer mensen buiten zijn, de luchtvochtigheid beter is, weerstand beter is of is dat gewoon het verloop van het virus?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Je ziet toch als je naar die grafiek kijkt dat het virus hetzelfde patroon volgt als andere jaren. Wil je feiten gaan censureren omdat het niet past in je eigen beeld? Het is hier (nog) geen echoput.
Het is m.i. redelijk helder dat het virus in de zomer minder aanwezig was doordat griepvirussen altijd minder aanwezig zijn in de zomer. Niet doordat de maatregelen zo effectief waren.
Als je zo overtuigd bent van het effect van bepaalde maatregelen, kun je wellicht even een studie posten welke maatregelen welke effecten hebben. Succes!
graagquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je de ironie niet ziet, dan pas ik even het voor de 18901357981365e keer uit te leggen.
Wat mij betreft mogen we lichtpuntjes tijdens deze pandemie prima omarmen. Een lichtpuntje dat de oversterfte af lijkt te vlakken lijkt me gewoon goed nieuws, hoe we dat ook interpreteren. Dat sommige mensen het zien als een reden om de teugels te laten vieren is natuurlijk niet goed, maar zo kunnen we al het positieve nieuws wat er is wel een negatieve spin geven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
quote:
Nee idd, gewoon wel lekker depressief blijven mokken met zn allen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nee dat is niet te zien. Het virus staat bijvoorbeeld niet in die grafiek. Ook volgen de lijnen die je daar neer zet elkaar al amper. En hoe zit dit wereldwijd, met de grafieken in India, in Mexico, in Brazilië, in Florida, in de VS, etcetera. Waarom kijk je alleen naar een geografisch en meteorologische snipper Nederland?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Je ziet toch als je naar die grafiek kijkt dat het virus hetzelfde patroon volgt als andere jaren. Wil je feiten gaan censureren omdat het niet past in je eigen beeld? Het is hier (nog) geen echoput.
Coronavirus is geen griepvirus. Dit gaat om besmettingen die dodelijk kunnen zijn.quote:Het is m.i. redelijk helder dat het virus in de zomer minder aanwezig was doordat griepvirussen altijd minder aanwezig zijn in de zomer. Niet doordat de maatregelen zo effectief waren.
https://www.sciencedirect(...)ii/S0925753520301703quote:Als je zo overtuigd bent van het effect van bepaalde maatregelen, kun je wellicht even een studie posten welke maatregelen welke effecten hebben. Succes!
Wat zie je er vandaag fris en fruitig uit!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:01 schreef Noek het volgende:
[..]
In deze tijd is elk positief puntje meegenomen. I'll take it!
Dan moet je toch de hele pool individueel opnieuw testen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is natuurlijk wel ideaal zo'n teststraat.
1. Ademanalyse, heb je virus? Indien ja, doorrijden. Indien nee, weer naar huis.
2. Testen met pool. Indien iemand in pool positief, oproepen voor nog een test
3. Indien negatief, hele pool klaar
Ja, dat bedoelde ik idd, dat je die pool daarna opnieuw oproept. Als je per (bijvoorbeeld) 10 mensen poolt is de kans dat een significant hoeveelheid pools negatief is nog steeds groter dan positief. Waren afgelopen week zo'n 240.000 tests, waarvan zo'n 45.000 positief. Idealiter maak je de pools kleiner, maar dat kan weer grotere impact hebben op de labs (want meer tests te verwerken).quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan moet je toch de hele pool individueel opnieuw testen?
Op zichzelf eens.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen we lichtpuntjes tijdens deze pandemie prima omarmen. Een lichtpuntje dat de oversterfte af lijkt te vlakken lijkt me gewoon goed nieuws, hoe we dat ook interpreteren. Dat sommige mensen het zien als een reden om de teugels te laten vieren is natuurlijk niet goed, maar zo kunnen we al het positieve nieuws wat er is wel een negatieve spin geven.
Maar dat ga je dan hoogstwaarschijnlijk altijd moeten doen, met de huidige verspreidingscijfers. Of niet soms?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, niet perse, je kunt bijvoorbeeld een hele groep personeelsleden van een zorginstelling tegelijk bij elkaar gooien, is de sample positief, dan moet je de hele groep los testen, is de test negatief, ben je lekker snel klaar.
Afvlakken is misschien niet het juiste woord, laat ik het dan anders benoemen. Er lijken de afgelopen week minder mensen overleden zijn dan 2 weken ervoor, toen het aantal sterftes onder mensen met/door Covid hoger leek te zijn. Puur feitelijk: Er zijn minder mensen overleden. Dat op zichzelf is goed nieuws.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf eens.
Echter vind ik spreken van een afvlakking na 1 getal dat lager ligt dan weer wat vroeg. Kunnen we het niet gewoon benoemen voor wat het is: een lagere oversterfte dan vorige week?
Mooi dat users vrij zijn om te posten binnen de huidige regels, net zoals men vrij is om iets te geloven en vrij is om te reageren of niet te reageren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel kort gezegd? Nee. Daar hebben wij geen mandaat voor en ik denk ook niet dat we dat ooit zullen krijgen.
Die kans is in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht een stuk groter dan in Schubbekutteveen of Groningen oid. Pooling heeft momenteel daar best zin, waardoor de labs meer ruimte krijgen voor tests van de 4 grote steden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat ga je dan hoogstwaarschijnlijk altijd moeten doen, met de huidige verspreidingscijfers. Of niet soms?
Andere meningen zul je nou eenmaal tegenkomen op een forum. Mods hebben altijd geroepen dat juist zo belangrijk te vinden. Uiteindelijk hoef je het niet met iedereen eens te zijn hierquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee.
Wie gaat de kosten dragen voor al deze testen? Wordt dit opgeteld bij het intreekaartje?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
Afgelopen week kwam er een kaartje van een festival voorbij waar ik regelmatig ben geweest.
Alvast een proefballonnetje over hoe het er uit kan komen zien :
[ afbeelding ]
Dan zijn die service kosten van festivals misschien een keertje ergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wie gaat de kosten dragen voor al deze testen? Wordt dit opgeteld bij het intreekaartje?
Ik denk dat de meeste festivalsbezoekers graag extra betalen voor de coronatest als ze weer mogen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wie gaat de kosten dragen voor al deze testen? Wordt dit opgeteld bij het intreekaartje?
Ik hoop dat sneltesten (zolang ze nog niet in de miljoenen beschikbaar zijn) als eerste ingezet gaan worden in de zorg, bezoek van zorginstellingen, onderwijs etc.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
Afgelopen week kwam er een kaartje van een festival voorbij waar ik regelmatig ben geweest.
[ afbeelding ]
Als het echt nodig is uit te leggen wat water is, heb ik een hard hoofd in het succes van welke maatregel dan ookquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ja prima maakt mij niet uit, maar dit zou niet afgeschoven mogen worden op de belastingbetaler die geen festival bezoeken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste festivalsbezoekers graag extra betalen voor de coronatest als ze weer mogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |