Pruts On! :-)quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
laatst een keer m'n werkkoffer in de regen laten staan... wel dicht.. maar toch vocht er in.. alles liep acuut stroefeven de WD40 er bij en het ging nog beter dan voor t gewassen werd
Is leuk!! Mijn credo (soms) bij klussen: eerst denken, denken, denken en dan pas doen!!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:13 schreef skrn het volgende:
En ik vond het cv-water zo opvallend schoon eruit komen.
Haha geweldig!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:13 schreef skrn het volgende:
Ik wilde mijn cv laten leeglopen vanwege een verwarmingsklusje. Ik heb een aftappunt, maar moet een emmer daaronder zetten. Vervolgens moet ik die emmer leeggieten een verdieping lager, dus moet de trap af met een volle emmer.
Dus ik sjouwen en sjouwen, en er komt een partij water uit. Ja, ik heb een groot huis, maar het was ook bizar veel. Ik snapte er niks van. Na ongeveelr 20 volle emmers ging ik toch onraad ruiken.
Zat ik telkens de emmers te vullen met de vulkraan...![]()
Bedankt, ik heb deze week nog niet zo hard gelachen als nuquote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:13 schreef skrn het volgende:
Ik wilde mijn cv laten leeglopen vanwege een verwarmingsklusje. Ik heb een aftappunt, maar moet een emmer daaronder zetten. Vervolgens moet ik die emmer leeggieten een verdieping lager, dus moet de trap af met een volle emmer.
Dus ik sjouwen en sjouwen, en er komt een partij water uit. Ja, ik heb een groot huis, maar het was ook bizar veel. Ik snapte er niks van. Na ongeveelr 20 volle emmers ging ik toch onraad ruiken.
Zat ik telkens de emmers te vullen met de vulkraan...![]()
Stevig gebruikt ! Die Hikoki's zijn ook niet meer wat het geweest is...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iers zegt mij dat die er niet tegen kon
Alle drie de fasen én het sterpunt aan één en dezelfde kantquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:56 schreef Makrolon het volgende:
Ik moest wel even goed kijken voor ik t zag hoor
Yep.. kon er niet tegen dat ik gaten 76mm moest boren door 9mm gips gevolgd door 15mm OSBquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Stevig misgebruikt ! Die Hikoki's zijn ook niet meer wat het geweest is...
Iemand het op maandag ochtend aangeslotenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Min of meer werkgerelateerd; maar daarom niet meer een blunder.
De motorbeveiligingsschakelaar trad in werking bij aanzetten van deze motor; even het motoraansluitblokje zichtbaar gemaakt en daar troffen we het volgende aan
[ afbeelding ]
Gek zeg ! Dat ie het niet deed !![]()
We hebben er smakelijk om gelachen iig.
Is het niet dat die ijzeren verbindingen, naar de overkant gezet moesten worden? Iets met driehoek?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Alle drie de fasen én het sterpunt aan één en dezelfde kant
Verrast me dat dan alleen de motorbeveiligingsschakelaar uitschakelt en niet (ook) de installatieautomaat / zekering ervoor.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Min of meer werkgerelateerd; maar daarom niet meer een blunder.
De motorbeveiligingsschakelaar trad in werking bij aanzetten van deze motor; even het motoraansluitblokje zichtbaar gemaakt en daar troffen we het volgende aan
[ afbeelding ]
Gek zeg ! Dat ie het niet deed !![]()
We hebben er smakelijk om gelachen iig.
Ja, of de bruggen laten zitten en de draden aan de andere kant aansluiten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Is het niet dat die ijzeren verbindingen, naar de overkant gezet moesten worden? Iets met driehoek?
Elektrische apparatuur werkt op rook. Gaat de rook eruit dan doet ie het niet meer.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Stevig gebruikt ! Die Hikoki's zijn ook niet meer wat het geweest is...
Dafukquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:56 schreef Makrolon het volgende:
Ik moest wel even goed kijken voor ik t zag hoor
We testen grote machines voordat ze de deur uitgaan; de installatie in de hal is laten we zeggen stevig afgezekerd en of het allemaal altijd selectief ten opzichte van elkaar betwijfel ik. Dit was een typisch gevalletje van een motor aangesloten door een mechanisch monteur; die soms gewoon niet weten wat ze waarom in elkaar schroevenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:53 schreef XanderH het volgende:
[..]
Verrast me dat dan alleen de motorbeveiligingsschakelaar uitschakelt en niet (ook) de installatieautomaat / zekering ervoor.
[..]
Ja, of de bruggen laten zitten en de draden aan de andere kant aansluiten.
Blijft ster, trouwens. Om het in driehoek aan te sluiten moeten er 3 bruggen horizontaal (in de foto) geplaatst worden.
[ afbeelding ]
Is hier nog een derde versie van? Want ik krijg de spotjes uit mijn badkamermeubel dus echt niet verwijderd. Gedraaid, geduwd, getrokken in alle combinaties (het lijkt wel een slechte filmquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:58 schreef blomke het volgende:
Herinner me nog iets van lang geleden. Halogeen was nog niet zo heel lang in zwang en ik had een spotje met een defect halogeenlampje op 230 V met zo'n lampje erin (dacht ik):
[ afbeelding ]
Dus ik begin even te terkken aan het spotje…laat niet los. Schroevendraaier erachter en wippen…laat niet los. 2x schroevendraaier en hard duwen en trekken….springen er een paar glasscherven van de randjes eraf….ik schuimbekkend en tierend met punttang stukken glas eraf geknibbeld….tot ik bij de pootje uitkwam….bleek dit soort van spotje erin te zitten met de GU10 fitting:
[ afbeelding ]
Heb je een foto, dan kan ik nakijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is hier nog een derde versie van? Want ik krijg de spotjes uit mijn badkamermeubel dus echt niet verwijderd. Gedraaid, geduwd, getrokken in alle combinaties (het lijkt wel een slechte film) Geen effect.
Tja, en stroomt het dan niet eerst in de keteldraintank?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:31 schreef TR08 het volgende:
Hadden ze ergens nog een paar grote ontwatering afsluiters van de ketel open laten staan en het riool laten overstromen😅
De spui tank heeft een stoom uitlaat naar boven en een drain naar het riool. Daarnaast zijn er nog andere ontwateringen die direct op het riool lozen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja, en stroomt het dan niet eerst in de keteldraintank?
Afgassenketels, dus zullen wel type waterpijp zijn, aangezien al het water via Condensaatvoorwarmers/Economisers/Verdampers/Superheaters gaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:22 schreef TR08 het volgende:
[..]
De spui tank heeft een stoom uitlaat naar boven en een drain naar het riool. Daarnaast zijn er nog andere ontwateringen die direct op het riool lozen.
De spui tank was een van de grote openingen waardoor het riool gevuld werd 😊
Ik weet niet wat voor ketels jij kent maar dit is een water pijp ketel. Die tap je op meer punten af dan een vlampijp ketel
Lang leve de goed geïsoleerde tang!quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:46 schreef FranticDJ het volgende:
Ah! Dat heeft mij ook al eens zwarte vingers en een zwarte muur opgeleverd
Zo heb ik mijn knipex zijkniptang onbruikbaar gemaakt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 08:32 schreef Legwieh het volgende:
ik had weer een klassiekertje, draad weggehaald vanuit de meterkast, alleen het laatste stukje door de muur ging niet, dan maar afknippen dacht ik.
[ afbeelding ]
Bleek dit toch een andere kabel te zijn als degene die ik eruit had gehaald in de meterkast (toch blij met een goed geisoleerde tang)
Heb ook al eens in volle overtuiging een kabel doorgeknipt tijdens het monteren van wat spotjes; bleek er toch nog prik op te staanquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:46 schreef FranticDJ het volgende:
Ah! Dat heeft mij ook al eens zwarte vingers en een zwarte muur opgeleverd
Pciesquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 19:09 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Lang leve de goed geïsoleerde tang!
Uit ervaring is gebleken dat het beste gereedschap om een leiding te vinden toch echt een boormachine isquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:53 schreef Tom_ het volgende:
Kortsluiting veroorzaken door een gat te boren in een afgestucte elektrabuis die je toch echt zelf in de muur hebt gefreesd is mij ook al eens overkomen.
Je vergeet de sleuven frees....quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 10:05 schreef boertie het volgende:
[..]
Uit ervaring is gebleken dat het beste gereedschap om een leiding te vinden toch echt een boormachine is![]()
hangt wel van je frees afquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:24 schreef Duur het volgende:
[..]
Je vergeet de sleuven frees....
bij renovaties zijn er panden waarin je de frees snelheid berekend in leidingen per seconden....
Telt de kabel van de sleuvenfrees ook?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:24 schreef Duur het volgende:
[..]
Je vergeet de sleuven frees....
bij renovaties zijn er panden waarin je de frees snelheid berekend in leidingen per seconden....
We hebben een winnaarquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:33 schreef Elleska het volgende:
Telt de kabel van de sleuvenfrees ook?
Ach, ik test mijn aardlek ook bijna elk jaar als ik ik de heg aan de buitenkant snoeiquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
Telt de kabel van de sleuvenfrees ook?
En voordat je het weet heb je er twee voor de prijs van eenquote:Op zondag 1 november 2020 08:04 schreef boertie het volgende:....
Dat is dan ook de reden waarom ik altijd voor het goedkoopste verlengsnoer ga![]()
kost je meer om een stekker en contrastekker te kopen dan een nieuw snoer zo`n beetjequote:Op zondag 1 november 2020 12:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En voordat je het weet heb je er twee voor de prijs van een![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |