abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195656373

Carry on ...
pi_195656410
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:23 schreef AnneX het volgende:
Dan gebruik je de tas binnenste buiten?
Ieder jaar was ik gewoon in het wolprogramma alle 15 tassen die ik gebruik voor de KWF collectanten.

Nu zitten onze zomer regenjassen in de was.
Doe je een nieuw plaatje in de OP? O+

Ik doe de tasjes niet binnenstebuiten, want de naden zijn niet mooi afgewerkt en dan bungelen er zoveel rafels aan :') (goedkope tasjes hè...)
pi_195656460
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Doe je een nieuw plaatje in de OP? O+

Ik doe de tasjes niet binnenstebuiten, want de naden zijn niet mooi afgewerkt en dan bungelen er zoveel rafels aan :') (goedkope tasjes hè...)
Dat is met beleid op te lossen met een aansteker. Zonder beleid ook, maar dan heb je gewoon geen tasje meer.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195656542
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is met beleid op te lossen met een aansteker. Zonder beleid ook, maar dan heb je gewoon geen tasje meer.
O+

Werkt dat niet beter met synthetisch materiaal? Dat deed mijn opa altijd met koordjes, even het uiteinde dichtsmelten. Ik zou een linnen tasje inderdaad in de fik steken denk ik. Ik kan ook prima met lucifers omgaan maar weet geen raad met aanstekers :')
  donderdag 15 oktober 2020 @ 15:36:34 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195656581
Ik bewaar alleen de tasjes van leuke bedrijven _O-
Heb er echt teveel.
pi_195656614
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:D _O-

Ik heb heul geen tasje nodig B-) Poos geleden een shopper besteld die ook als trolly fungeert. Kwam maar niet binnen, gedoe, ik boos en toen bleek ik mijn postcode verkeerd te hebben ingevuld :@
Dus het pakje was teruggestuurd, maar dat meldde de verzendstatus of het bedrijf me niet (nog steeds beetje boos maar ook wat beschaamd om mijn eigen stommiteit).

Postcode aangepast, pakje opnieuw verstuurd, shopper binnen. ^O^

De afgelopen week kreeg ik opeens wéér allemaal verzend updates :?

En vandaag kwam de bijbehorende shopper binnen _O- Zal ze maar even melden dat ik er al eentje had.

En nu off, kitten ophalen wat na controle vanmorgen plotseling moest blijven voor een roesje. Want anders kun je zo slecht een monster nemen van zijn huidinfectie. En passant is hij ook nog gecastreerd :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195656669
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D _O-

Ik heb heul geen tasje nodig B-) Poos geleden een shopper besteld die ook als trolly fungeert. Kwam maar niet binnen, gedoe, ik boos en toen bleek ik mijn postcode verkeerd te hebben ingevuld :@
Dus het pakje was teruggestuurd, maar dat meldde de verzendstatus of het bedrijf me niet (nog steeds beetje boos maar ook wat beschaamd om mijn eigen stommiteit).

Postcode aangepast, pakje opnieuw verstuurd, shopper binnen. ^O^

De afgelopen week kreeg ik opeens wéér allemaal verzend updates :?

En vandaag kwam de bijbehorende shopper binnen _O- Zal ze maar even melden dat ik er al eentje had.

En nu off, kitten ophalen wat na controle vanmorgen plotseling moest blijven voor een roesje. Want anders kun je zo slecht een monster nemen van zijn huidinfectie. En passant is hij ook nog gecastreerd :D
EEN BOODSCHAPPENMAND OP WIELEN
pi_195656749
Kleurrijk culinair plaatje, toch!?
Voordat ik dat heb gefikst, zit de culchat al op pagina 3.

“Zonder beleid geen linnen tasjes meer” :D

En dé jas is binnen! Wit, spierwit.
Wat zit ie behaaglijk. Om niet meer uit te trekken. O+
Toch maar gedaan en de haard aan, achter mijn rug. Ook lekker.
pi_195656871
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:49 schreef AnneX het volgende:
Kleurrijk culinair plaatje, toch!?
Voordat ik dat heb gefikst, zit de culchat al op pagina 3.

Alstu: kopiëren en plakken in de OP:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195657604
Mensen, hebben jullie toevallig een methode om broccoli te bewaren? Ik ben het een beetje zat dat de mijne na 2 dagen altijd al helemaal bruin zijn.
pi_195657825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:39 schreef Myraela het volgende:
Mensen, hebben jullie toevallig een methode om broccoli te bewaren? Ik ben het een beetje zat dat de mijne na 2 dagen altijd al helemaal bruin zijn.
Opeten :D
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_195657925
Wij voeren het altijd aan de konijnen, geen tijd om bruin te worden :+
pi_195658007
quote:
Blancheren en invriezen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195658011
De stronk is langer houdbaar, dus ik bewaar de stronk vaak. In broccolisoep of door een roerbakgerecht is de stronk prima, mits je 'm schilt. Dan koop ik broccoli om twee keer mee te koken, een keer kort na aankoop en een keer na een week of zo.
pi_195658030
De stronk kauw ik meestal op als snackje.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195658071
Okay, ik lees dit allemaal als 'ze zijn niet lang te bewaren'. Dan blijft het maar bij direct inplannen na de boodschappen en balen als er dan andere dingen tussenkomen.
pi_195658080
Mijn broccoli stronk werd gisteren geconfisqueerd door een huisgenoot :D
(Mijn pannetje zat al helemaal vol met de roosjes, dus ik stond een beetje verloren met die stronk in m'n handen. Dus nu is 'ie in een stamppot belandt ofzo, dunno. Helemaal prima, geen verspilling ^O^ )
pi_195658117
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:01 schreef Candaasje het volgende:
Mijn broccoli stronk werd gisteren geconfisqueerd door een huisgenoot :D
(Mijn pannetje zat al helemaal vol met de roosjes, dus ik stond een beetje verloren met die stronk in m'n handen. Dus nu is 'ie in een stamppot belandt ofzo, dunno. Helemaal prima, geen verspilling ^O^ )
Toen ik huisgenoten had, ging ik er ook vaak vandoor met de broccolistronken, maar zij aten ze niet.

Ze aten ook alleen maar het wit van de prei. Dat vond ik zo zonde, kan je je halve prei weggooien. ;(
pi_195658224
Wat een rare lui; koolstronkje en prei-groen zijn gewoon eetbare delen van de plant..
pi_195658322
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:07 schreef fietsie het volgende:
Wat een rare lui; koolstronkje en prei-groen zijn gewoon eetbare delen van de plant..
"Het wit van de prei smaakt te veel naar prei."
en
"De stronk van broccoli ziet er niet uit als broccoliroosjes dus die kun je niet eten."

Ik heb een keer een pastasaus gemaakt voor het hele huis met alle onderdelen van de broccoli erin. Toen kreeg ik de vraag of er ananas in zat want wat waren die stukjes anders? :') dat was dus broccolistronk :')
pi_195658336
Preigroen is de enige prei die ik mag. Prima te eten.
Spoilers!
pi_195658352
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Huh, is het zo anders dan het witte deel? :D
pi_195658372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Huh, is het zo anders dan het witte deel? :D
Da's in principe ui, toch ?
pi_195658411
Ik vind het groene deel wel veel minder lekker, ik snij dus ook niet helemaal door. En sowieso moet het helemaal fijn. Net als bij bosui. Een keer bij een kookworkshop waar iemand juist het groene van de bosui rauw en grof over een gerecht deed en het witte liet liggen. :r
pi_195658459
De kleur van de prei maakt me erg weinig uit, zolang hij maar gaar is. Bosui snap ik nooit zo helemaal. Ik koop het zelf nooit, B gooit het ongeveer door alles heen maar daarvan krijg ik ook niet echt een idee wat de bedoeling nou is. (Hij kookt/roerbakt het meestal mee tot het onherkenbaar is.)
pi_195658476
Ik vind bosui eigenlijk alleen koud iets toevoegen. Gewoon als mild uitje in een salade oid.
pi_195658516
quote:
Ik maak daar nog wel eens een stoofgerechtje mee
pi_195658646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]

"Het wit van de prei smaakt te veel naar prei."
en
"De stronk van broccoli ziet er niet uit als broccoliroosjes dus die kun je niet eten."

Ik heb een keer een pastasaus gemaakt voor het hele huis met alle onderdelen van de broccoli erin. Toen kreeg ik de vraag of er ananas in zat want wat waren die stukjes anders? :') dat was dus broccolistronk :')
:D
pi_195658658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:15 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's in principe ui, toch ?
Yup. Daarom mag ik alleen het groene. Daar zit veel minder van de fructanen in die ik niet kan verdragen. Zo eet ik ook alleen het groen van de lenteui. Er is ook een type knoflook waarvan ik de stengel mag maar die heb ik niet kunnen kopen dit jaar.
Spoilers!
pi_195658720
Hällakaka (Zweeds zacht rond dun flatbread) hadden ze nog wel eens bij de IKEA, maar ik kan 't nu nergens vinden
Iemand een idee?
pi_195658761
Broccoli hoort bij mijn favoriete groenten, roosjes, stronk, ALLES!

Helaas idd niet lang houdbaar. In de speciale Tupperware groentenbak redt hij het een dag of vijf. Maar dan al niet meer helemaal fris.

Booooh! Mijn ster heeft weer een geweldige afhaalkaart online gezet :9~
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 17:56:34 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195659071
quote:
Lekkerste deel van de prei sowieso.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195659189
Zo. Vanaf vanmorgen 8 uur tot 17:45 bezig geweest met testen, overleggen, kwartiertje lunchen, onthulling van een nieuwe bedrijfsnaam terwijl ik door zat te testen en te overleggen, teamoverleg en meer van dat soort werkgerelateerde shit.

En ik moet vanavond nog meer doen.

Nu eerst maar eens voorbereidingen gaan treffen voor het koken van mosselen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen hoop ik :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 15 oktober 2020 @ 18:08:05 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195659279
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Yup. Daarom mag ik alleen het groene. Daar zit veel minder van de fructanen in die ik niet kan verdragen. Zo eet ik ook alleen het groen van de lenteui. Er is ook een type knoflook waarvan ik de stengel mag maar die heb ik niet kunnen kopen dit jaar.
Ik heb volgens mij Chinese bieslook in de tuin. Smaakt ook licht naar knoflook. Misschien een optie voor jou?
pi_195659403
Ooeeh, negatieve testuitslag binnen, nu mag ik met legitiem niet zo lekker voelen en erover klagen zonder me als een potentieel dodelijk biowapen te beschouwen *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195659679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ooeeh, negatieve testuitslag binnen, nu mag ik met legitiem niet zo lekker voelen en erover klagen zonder me als een potentieel dodelijk biowapen te beschouwen *O*
Fijn, nu “lekker” ziek zijn. Boek, bank en dekentje
We have far more in common than that which devides us..
pi_195659687
quote:
*O* *O* *O*

Van ruim anderhalve meter :+
pi_195659702
quote:
Mooiii *O*
pi_195659708
Zo. Kitten opgesloten. En de andere twee wél wat lekkers gegeven. Na drie keer uit de gordijnen plukken was ik er even klaar mee :7
pi_195659716
quote:
Gelukkig :)
pi_195659774
Dank voor de erkenning O+ Ik bof maar met mijn werkgever, om half 10 belde ik, kon een uurtje later terecht en nu alweer de uitslag _O_ Ben ik wel heel blij mee, ik heb zaterdag een uitvaart die ik liever niet wil missen.
pi_195659860
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:08 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij Chinese bieslook in de tuin. Smaakt ook licht naar knoflook. Misschien een optie voor jou?
Bieslook en Chinese bieslook mag ik ook gelukkig. De Chinese groeit heel matig dus die heb ik nog niet gebruikt dit jaar.
Spoilers!
pi_195659882
quote:
Yesss! Lekker klagen O+
Spoilers!
pi_195659905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:35 schreef Clubsoda het volgende:
Dank voor de erkenning O+ Ik bof maar met mijn werkgever, om half 10 belde ik, kon een uurtje later terecht en nu alweer de uitslag _O_ Ben ik wel heel blij mee, ik heb zaterdag een uitvaart die ik liever niet wil missen.
Goed geregeld ^O^

Hier hebben een paar collega’s zich ook moeten laten testen maar tussen afspraak maken en uitslag (tot dusver alles negatief!) krijgen zat tot wel 48 uur. Ook in de snelstraat.
pi_195659962
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Goed geregeld ^O^

Hier hebben een paar collega’s zich ook moeten laten testen maar tussen afspraak maken en uitslag (tot dusver alles negatief!) krijgen zat tot wel 48 uur. Ook in de snelstraat.
Dat is best lang, voor een snelstraat -O- Ik prijs me echt wel gelukkig hoor, dat ik niet de GGD-molen inhoef. We hebben labcapaciteit tot 200 afnames per dag dag en dat is genoeg blijkbaar. En dat dat verlicht de druk op de GGD natuurlijk ook weer.
pi_195660010
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:35 schreef Clubsoda het volgende:
Terecht kun je nu helemaal overgeven aan belabberd voelen zonder té veel zorgen.
Een uitvaart van iemand dichtbij? Gecondoleerd in ieder geval.

Zojuist een pompoen geslacht. Wisten jullie dat een kwartiertje in kokendheet water het makkelijk maakt om de parten te schillen?
Weer wat geleerd. Moi.
pi_195660081
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:46 schreef AnneX het volgende:

[..]

Terecht kun je nu helemaal overgeven aan belabberd voelen zonder té veel zorgen.

Zojuist een pompoen geslacht. Wisten jullie dat een kwartiertje in kokendheet water het makkelijk maakt om de parten te schillen?
Weer wat geleerd. Moi.
Ik schil de pompoen eigenlijk nooit, gewoon hup in blokjes de pan in. Wel even eentje uitzoeken die er een beetje fatsoenlijk uitziet aan de buitenkant. Hoewel dat waarschijnlijk ook meer het idee is dan dat je het zou proeven. 8-)
pi_195660091
Biebcollega is dinsdag getest en woensdag uitslag.
Andere dorpsgenoten moesten naar Lelystad vanuit regio Utrecht of Heerde (N.B.) een kleine week na aanmelden.
Inmiddels corona het dorp bereikt: meerdere gevallen zegt men in de grapevine.
pi_195660115
Oh en *O* voor Clubsoda .
pi_195660133
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik schil de pompoen eigenlijk nooit, gewoon hup in blokjes de pan in. Wel even eentje uitzoeken die er een beetje fatsoenlijk uitziet aan de buitenkant. Hoewel dat waarschijnlijk ook meer het idee is dan dat je het zou proeven. 8-)
Het zat in HF box, en het is een tip van hullie.
Ligt nu in de oven: gekruid, olie en sjalotten.
pi_195660142
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat verschilt per pompoenras.
Van die normale oranje hoef je niet te schillen, maar als je een keer een spagettipompoen ongeschild in blokjes in je stoofschotel doet heb je spijt. Als het erg lekker geworden is véél spijt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 oktober 2020 @ 18:52:50 #52
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195660170
*O* Clubsoda. Klaag maar lekker :+

De pasta met Smac was best te doen :). Fotoverslag straks in de kookclubreeks.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195660174
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:46 schreef AnneX het volgende:

[..]

Weer wat geleerd. Moi.
Dankjewel :) Het is mijn oude oppas, vanaf dat ik een paar maanden oud was tot 21 jaar later mijn zusje geen (nacht)oppas meer nodig had zorgde ze voor ons als mij moeder er niet was. Ik had de laatste tijd niet heel geregeld contact meer met haar en ze was soms was bijzonder, maar het is wel altijd een heel stabiele factor in ons leven geweest dus het is gek dat ze er niet meer is. Het is bijzonder dat we er met de beperkte groepsgrootte bij kunnen zijn en nog bijzonderder dat haar zoon besloot ons op de rouwkaart te zetten omdat we voor haar aanvoelden als haar kinderen O+
De dag ervoor stierf trouwens een van mijn patiënten. Bijzonder wel, dat het vaak in plukjes gaat.
pi_195660176
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Van die normale oranje hoef je niet te schillen, maar als je een keer een spagettipompoen ongeschild in blokjes in je stoofschotel doet heb je spijt. Als het erg lekker geworden is véél spijt.
Ah, ja ik hou het bij die oranje jongens ja :D
pi_195660215
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Huuh ja. Ik maakte gisteren spaghettipompoen-spaghetti-carbonara :Y) Zonder schil :P
pi_195660258
Mijn lief heeft vandaag een proefritje gedaan voor wat misschien wel z'n nieuwe werkgever wordt en appte dat hij onderweg is naar huis. Dat is nog iets meer dan 2 uur rijden.
Voor als hij straks thuis is heb ik zelfgemaakte kippesoep, vanochtend een verzameling kippebotjes (van hele kippen uit de oven) uit de diepvries gehaald; die geroosterd (in de hete oven, nog vuur aan), en dan later in water met wat wortel, prei, siepel, selder, uren in de inmiddels wat koelere oven. Dat daarna grof gezeefd, vleesjes uitgepulkt (griebels voor de honden, nette witvleesjes voor de soep, botten voor de vuilnis) en die bouillon weer gekookt maar dan met vermicelli, dus nou, er zijn straks 2 bakjes soep :D

Hmm. Misschien moet dit in het jaren '50 kooktopic.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195660419
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:56 schreef sigme het volgende:
Mijn lief heeft vandaag een proefritje gedaan voor wat misschien wel z'n nieuwe werkgever wordt en appte dat hij onderweg is naar huis. Dat is nog iets meer dan 2 uur rijden.
Voor als hij straks thuis is heb ik zelfgemaakte kippesoep, vanochtend een verzameling kippebotjes (van hele kippen uit de oven) uit de diepvries gehaald; die geroosterd (in de hete oven, nog vuur aan), en dan later in water met wat wortel, prei, siepel, selder, uren in de inmiddels wat koelere oven. Dat daarna grof gezeefd, vleesjes uitgepulkt (griebels voor de honden, nette witvleesjes voor de soep, botten voor de vuilnis) en die bouillon weer gekookt maar dan met vermicelli, dus nou, er zijn straks 2 bakjes soep :D

Hmm. Misschien moet dit in het jaren '50 kooktopic.
Ja, hup, schopje! :9

Ik kan de komende weken op zondag uitslapen (als ik niet hoef te werken). Vrijwilligerswerk stopgezet -O-
Tja, maximaal 30 mensen per ruimte en wij hebben per tijdsvak minimaal 20 zwemmers. Plus vrijwilligers. Plus ouders. Geen beginnen aan.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 19:13:30 #58
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195660590
Heeft er nog iemand geweldige venkel recepten?
Het groente pakket van deze week is weer binnen en venkel vond ik niet in de nieuwe ottolenghi dus wist ik niks. Verder de hele week uit dat boek zo ongeveer _O-
pi_195660682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dankjewel :) Het is mijn oude oppas, vanaf dat ik een paar maanden oud was tot 21 jaar later mijn zusje geen (nacht)oppas meer nodig had zorgde ze voor ons als mij moeder er niet was. Ik had de laatste tijd niet heel geregeld contact meer met haar en ze was soms was bijzonder, maar het is wel altijd een heel stabiele factor in ons leven geweest dus het is gek dat ze er niet meer is. Het is bijzonder dat we er met de beperkte groepsgrootte bij kunnen zijn en nog bijzonderder dat haar zoon besloot ons op de rouwkaart te zetten omdat we voor haar aanvoelden als haar kinderen O+
De dag ervoor stierf trouwens een van mijn patiënten. Bijzonder wel, dat het vaak in plukjes gaat.
Dat is echt wel een speciaal persoon voor je dan. Gecondoleerd.
Spoilers!
pi_195660780
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:13 schreef gcjoel het volgende:
Het groente pakket van deze week is weer binnen en venkel vond ik niet in de nieuwe ottolenghi dus wist ik niks. Verder de hele week uit dat boek zo ongeveer _O-
Die ene die ik laatst stuurde. Van AH met garnalen.

En:
https://www.jamieoliver.c(...)pes/potato-al-forno/

En:
https://adventuresincooki(...)el-bulbs-with-goats/
Spoilers!
pi_195660784
Ik dacht dat ik last had van mijn hand door het bottelen maar nu ik er aan terug denk, komt het door het slachten van de pompoen.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 19:26:32 #62
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195660840
quote:
Oh ja!
En omg, nu kan ik helemaal niet meer kiezen _O-

Vorig jaar lustte ik het nog niet eens.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 19:30:07 #63
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195660913
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:23 schreef Sarabi het volgende:
Ik dacht dat ik last had van mijn hand door het bottelen maar nu ik er aan terug denk, komt het door het slachten van de pompoen.
Ik krijg die dingen ook echt zo moeilijk in stukken. Altijd kramp _O-

Vandaag 2 flespompoentjes in de groentebox :9
pi_195660956
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:30 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik krijg die dingen ook echt zo moeilijk in stukken. Altijd kramp _O-

Vandaag 2 flespompoentjes in de groentebox :9
De flespompoen ging die dag er voor best goed. Maar deze was echt niet leuk -O- staat volgende week weer op het menu maar dan mag mijn man even snijden.
pi_195661668
Mosselen waren lekker :9 Lang geleden wel :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:28:01 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195662352
quote:
Ik maak vaak dit recept en laat het dan afkoelen tot een frisse salade.

Venkel met sinaasappel.

Ingrediënten 4 personen:
800 gram venkel - 2 sinaasappels - 25 gram boter - 1 eetlepel Cointreau - 1/2 kippenbouillontablet - 1 theelepel venkelzaad (in een vijzel fijngemaakt).

Bereidingswijze:

Maak de venkel schoon, houd het groen apart en snijd elke knol in de lengte in kleine dunne stukken. Boen 1 sinaasappel schoon, rasp de schil eraf en pers hem uit. Schil de andere sinaasappel dik en snijd het vruchtvlees tussen de vliezen uit. Smelt de boter in een koekenpan, schep de venkel erdoor en laat die in ca. 3 minuten licht kleuren. Voeg de sinaasappelrasp, het sinaasappelsap, de Cointreau, het bouillontablet en de venkelzaadjes toe en laat alles 25 minuten zacht stoven. Voeg de sinaasappelpartjes toe en laat ze goed doorwarmen.
Af laten koelen en de koelkast in. Bestrooi de groente met het venkelgroen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195662355
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:49 schreef AnneX het volgende:
Biebcollega is dinsdag getest en woensdag uitslag.
Andere dorpsgenoten moesten naar Lelystad vanuit regio Utrecht of Heerde (N.B.) een kleine week na aanmelden.
Inmiddels corona het dorp bereikt: meerdere gevallen zegt men in de grapevine.
Yep en zo zal het steeds dichterbij komen.
Waar het in het begin nog 'bijzonder' was als je iemand kende die óf ziek was óf getest moest worden, wordt dit ook al steeds meer 'normaal' als het in je omgeving gebeurt.

Wat ik er zo naar aan vind is dat je meerdere malen besmet kunt raken.
pi_195662377
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:56 schreef sigme het volgende:

Hetzelfde werk, maar andere werkgever? Gunstigere tijden/vrachtjes of zo?
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:29:57 #69
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195662391
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik maak vaak dit recept en laat het dan afkoelen tot een frisse salade.

Venkel met sinaasappel.

Ingrediënten 4 personen:
800 gram venkel - 2 sinaasappels - 25 gram boter - 1 eetlepel Cointreau - 1/2 kippenbouillontablet - 1 theelepel venkelzaad

Bereidingswijze:

Maak de venkel schoon, houd het groen apart en snijd elke knol in de lengte in kleine dunne stukken. Boen 1 sinaasappel schoon, rasp de schil eraf en pers hem uit. Schil de andere sinaasappel dik en snijd het vruchtvlees tussen de vliezen uit. Smelt de boter in een koekenpan, schep de venkel erdoor en laat die in ca. 3 minuten licht kleuren. Voeg de sinaasappelrasp, het sinaasappelsap, de Cointreau, het bouillontablet en de venkelzaadjes toe en laat alles 25 minuten zacht stoven(of gebruik de magnetron; zie tip). Voeg de sinaasappelpartjes toe en laat ze goed doorwarmen.
Af laten koelen en de koelkast in. Bestrooi de groente met het venkelgroen.
Die sla ik ook op :9
pi_195662416
quote:

[..]

Gecondoleerd Clubsoda :* Zeker bijzonder dat jullie op de rouwkaart staan! O+ Ook altijd wel contact gehouden?
pi_195662424
quote:
Ja, de mijne van de supermarkt ook.

Maar de broccoli die ik hier bij een boerderijwinkeltje haal is na een week nog helemaal groen _O_

Overigens is de stronk rauw het allerbeste van de hele broccoli O+ Maar ik hou ook heel veel van koude koolrabi.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 oktober 2020 @ 20:35:09 #72
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195662503
Interessant uurtje masterclass filantropie (webinar). Groot en deels bekend verhaal voor mij, maar toch her en der weer een nieuwe update. :) De VU gebruikt immers heel veel van onze data :P. Maar ook dan weer eens goed om het in internationaal perspectief te zien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195662511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:29 schreef Blues het volgende:

[..]

Hetzelfde werk, maar andere werkgever? Gunstigere tijden/vrachtjes of zo?
Nou, wel vrachtwagenchauffeur. Maar hij heeft afgelopen (ruim) 20 jaar steeds voor hetzelfde distributiecentrum gereden, wel via verschillende werkgevers.
Waar hij nu naar zou overstappen is wel weer levensmiddelenhandel, maar dan meer groothandel. Tijden zijn niet echt gunstiger (en bovendien rijden ze niet in het weekend, dus geen toeslagen), maar het werk is veel lichter, want niet die zware rotkarren vrachtwagen in en uit duwen op handkracht. En naar het zich laat aanzien een bedrijf dat uitgaat van vertrouwen in plaats van controle.
Dus ik hoop voor hem dat het echt is wat het lijkt te zijn (hij is er gevraagd door een excollega die er nu zit, dus de info is redelijk betrouwbaar). Want dan kan 'ie veel makkelijker nog jaren met plezier werken (hij is inmiddels boven de 50 ;)).
pi_195662952
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:57:08 #75
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195662971
quote:
Met vis, altijd goed :9
pi_195663014
Voor kerst. Alleen de varkenshaas met peertjes maken, dus 1e stuk recept. De spitskool met pasta erbij is raar op de 1 of andere manier past t qua smaak niet.

https://recepten.lidl.nl/(...)-gesmoorde-spitskool
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_195663028
Ja geen venkel, maar ik zat op de Lidlsite en tien schoot me deze te binnen als tegenhanger van de rollades met kerst :Y)
pi_195663113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:30 schreef Blues het volgende:

[..]

Gecondoleerd Clubsoda :* Zeker bijzonder dat jullie op de rouwkaart staan! O+ Ook altijd wel contact gehouden?
Dankjewel :* (En Lucky ook) Ja hoor, contact nooit verloren. Wel vooral via mijn moeder en later zusje, ik ben niet de meest attente in de familie :@ ;)
pi_195663169
quote:

[..]

Ja, dat is een bijzonder iemand in je leven. Geschikt van de zoon.
Fijn dat je nu kunt gaan. Ga je ook nog iets zeggen?
pi_195663525
quote:
Venkelcreme: venkel snijden, gaarkoken, pureren en door een zeef halen, mengen met crème fraiche. Ik vond de crème ook erg geslaagd met zelfgemaakt limoenolie (olijfolie, linoenrasp erin even warm maken tot ca 80 graden en dan laten trekken).

Ook lekker is zachtjes smoren in boter met bleekselderij, zoete ui afblussen met een scheut witte wijn of wat bouillon. En dan goed gaar smoren. Bij vis kun je ook citroenrasp en sap toevoegen als je dat lekker vindt.

Die salade met sinaasappel klinkt ook erg lekker. Die ga ik zelf ook maken.
Whatever...
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 21:24:34 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195663600
Steun de horeca, mijdt thuisbezorgd

https://www.sikkom.nl/fav(...)eks-of-via-fooddrop/

30% wat een zwijnen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195663655
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:24 schreef derLudolf het volgende:

30% wat een zwijnen.
Veel restaurants zetten al op hun site, bestel via ons ipv thuisbezorgd
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:29:30 #83
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195663693
J
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Veel restaurants zetten al op hun site, bestel via ons ipv thuisbezorgd
Ja krijg je vaak nog korting *O*
pi_195663751
quote:
Ik doe het graag door de risotto. Simpelweg risotto maken zoals je altijd doet, maar venkel in kleine stukjes gelijk met de rijst in de pan stoppen. Supermakkelijk. :9
pi_195663782
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, de mijne van de supermarkt ook.

Maar de broccoli die ik hier bij een boerderijwinkeltje haal is na een week nog helemaal groen _O_

Overigens is de stronk rauw het allerbeste van de hele broccoli O+ Maar ik hou ook heel veel van koude koolrabi.
Ik ook, maar ik ga er wel enorm van naar kool stinken ;(
Ik at het graag bij m'n lunch, maar kreeg dan 's middags opmerkingen :')
pi_195663819
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:01 schreef PdeHoog het volgende:
Mosselen waren lekker :9 Lang geleden wel :9
Dat had je ook wel verdiend na vandaag. Is de boel ongeschonden door de tests gekomen?
Spoilers!
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:44:38 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195664033
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:24 schreef derLudolf het volgende:

Was al jaren bekend, dat van Thuisbezorgd. Wordt nu met de coronamaatregelen alleen nog maar eens schrijnend weer bevestigd.
Wij bestellen tegenwoordig ook zoveel mogelijk bij de restaurants zelf.
Poef.....gone! ©golfer
pi_195664083
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, wel vrachtwagenchauffeur. Maar hij heeft afgelopen (ruim) 20 jaar steeds voor hetzelfde distributiecentrum gereden, wel via verschillende werkgevers.
Waar hij nu naar zou overstappen is wel weer levensmiddelenhandel, maar dan meer groothandel. Tijden zijn niet echt gunstiger (en bovendien rijden ze niet in het weekend, dus geen toeslagen), maar het werk is veel lichter, want niet die zware rotkarren vrachtwagen in en uit duwen op handkracht. En naar het zich laat aanzien een bedrijf dat uitgaat van vertrouwen in plaats van controle.
Dus ik hoop voor hem dat het echt is wat het lijkt te zijn (hij is er gevraagd door een excollega die er nu zit, dus de info is redelijk betrouwbaar). Want dan kan 'ie veel makkelijker nog jaren met plezier werken (hij is inmiddels boven de 50 ;)).
Klinkt verstandig ^O^
pi_195664117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dankjewel :* (En Lucky ook) Ja hoor, contact nooit verloren. Wel vooral via mijn moeder en later zusje, ik ben niet de meest attente in de familie :@ ;)
o|O
pi_195664128
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat had je ook wel verdiend na vandaag. Is de boel ongeschonden door de tests gekomen?
Hoe gaat het nu bij jou qua medicamentenstruggles?
pi_195664158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:34 schreef Tele6 het volgende:

Ik ook, maar ik ga er wel enorm van naar kool stinken ;(
Ik at het graag bij m'n lunch, maar kreeg dan 's middags opmerkingen :')
Oh echt :o

Ik ben een enorme fan van o.a. broccoli en bloemkool maar vind niet heel lekker ruiken bij het bereiden.
pi_195664204
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:51 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh echt :o

Ik ben een enorme fan van o.a. broccoli en bloemkool maar vind niet heel lekker ruiken bij het bereiden.
Ik weet niet wat het is met mij en rauwe kool, maar het is niet gunstig.
Doorgekookte kool is wel nog goorder. Ik stoom m'n broccoli graag nét gaar O+
pi_195664331
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:49 schreef Blues het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu bij jou qua medicamentenstruggles?
Matig. Ik schiet van de ene klacht naar de andere zonder de tijd te krijgen om er aan te wennen. Het ene moment heb ik eczeem op mijn oogleden, dan weer puistjes rond mijn mond. Veel spierpijn. Stoelgang is volledig verstoord, hongergevoel ook. Ik slaap veel. Ik kon gisterenavond ineens een paar uur niet lopen. Momenteel kan ik weinig want enorm pijnlijke polsen en enkels. Gisterenavond en vanochtend depri bui.

Ik wacht maar geduldig tot het over is. Nog 4,5 week.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-10-2020 22:08:21 ]
Spoilers!
pi_195664657
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

Matig. Ik schiet van de ene klacht naar de andere zonder de tijd te krijgen om er aan te wennen. Het ene moment heb ik eczeem op mijn oogleden, dan weer puistjes rond mijn mond. Veel spierpijn. Stoelgang is volledig verstoord, hongergevoel ook. Ik slaap veel. Ik kon gisterenavond ineens een paar uur niet lopen. Momenteel kan ik weinig want enorm pijnlijke polsen en enkels. Gisterenavond en vanochtend depri bui.

-O- wow, wat heftig, LS
Kan dat niet anders? 4,5 week.....
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195665094
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jeez L_S, wat een ellende. Hoe lang ben je nou bezig?
pi_195665112
@Lucky_Strike wat naar ;(
pi_195665267
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

-O- wow, wat heftig, LS
Kan dat niet anders? 4,5 week.....
Nee, gewoon doorbijten. Ja ik kan vast pijnstillers slikken maar ik hou het nog wel vol.

10 Dagen Kaatje. Nog ongeveer 2 weken ellende en vanaf dan een opgaande lijn. Althans, dat is zoals het de afgelopen 10 jaar meestal gaat.

Thanks lieverds O+
Spoilers!
pi_195665746
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet alles, maar we hebben veel al gedurende de test kunnen fixen. Ben van 20 uur tot 22:30 ook nog bezig geweest dus ik heb mijn uren wel gemaakt. Net een massage gehad van G en zo nog even lezen en dan morgen om 8 uur weer present voor de volgende testen :)
pi_195666125
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet alles, maar we hebben veel al gedurende de test kunnen fixen. Ben van 20 uur tot 22:30 ook nog bezig geweest dus ik heb mijn uren wel gemaakt. Net een massage gehad van G en zo nog even lezen en dan morgen om 8 uur weer present voor de volgende testen :)
Je kunt zeker geen lang weekend houden?
pi_195666456
Nog even voor de malheur van Lucky :*

En weer genoten van de film Ocean Eleven.
Vervolgens vroeg ik mij af of Kreator weer over de dip dag is?
pi_195666557
Op de valreep nog even Michiel de Ruyter gekeken op Netflix. Er was blijkbaar weinig budget voor Rutger Hauer. Verder leuke geschiedenisles (alhoewel lekker fout op bepaalde punten) met bar acteerwerk. Of komt dat doordat het Nederlands is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')