Ik denk niet dat ze op zo'n futiel onderdeeltje met zo'n tijdsdruk nou diepgravend onderzoek gaan doen. Dit soort grijze gebieden houd je altijd en als dat een dag later verhelderd wordt is er maar weinig aan de hand natuurlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Je zou toch zeggen dat ze zoiets dubbelchecken voordat ze zoiets zetten in een speech van Rutte.
Ik vind een sport die meer dan een half miljoen mensen beoefenen niet futiel. En ik had squash (welke daadwerkelijk gesloten is bij mijn vereniging) een beter voorbeeld.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze op zo'n futiel onderdeeltje met zo'n tijdsdruk nou diepgravend onderzoek gaan doen. Dit soort grijze gebieden houd je altijd en als dat een dag later verhelderd wordt is er maar weinig aan de hand natuurlijk.
Bioscopen mogen ook nog eten en drinken verkopen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:14 schreef mar456 het volgende:
Even een totaal andere vraag waar misschien jullie mij mee kunnen helpen.
Ik werk in de culture sector en mijn bedrijf heeft besloten om vanaf nu tijdens de voorstelling het eten en drinken een mensen te bedienen. Nu vinden ik en een deel van mijn collega's niet niet kunnen want volgens ons valt dit dus duidelijk onder horeca in deze sector. Maar bedrijf vindt dat het gewoon is toegestaan onder het mom van afhalen en bezorgen.
Dit mag toch gewoon niet of zijn wij nu gek?
Als iemand mij kan verblijden met de tekst dat dit is toegestaan, maar ik ben van mening dat dit gewoon niet geoorloofd is..
(ja bedrijf wil natuurlijk geld verdienen bla bla.. maar gezondheid gaat eventjes voor natuurlijk)
Twee dagen niet kunnen dubbelen met tennis ten tijde van een crisis als deze vind ik behoorlijk futiel ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind een sport die meer dan een half miljoen mensen beoefenen niet futiel.
Ja, dit kan idd een heleboel vergemakkelijken. Ik ben niet zo positief over de vaccins, maar dit zijn wel echt goede ontwikkelingen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Ondanks alle slechte cijfers toch wat positieve berichten over het testen vandaag![]()
* TNO sneltest die voor 99% betrouwbaar is. Echt heel goed nieuws. De andere sneltest die laatst was goedgekeurd haalde volgens mij 90%. Dus deze sneltest lijkt nog een stuk beter.
* Blaastest die al 75% van de niet besmette mensen er met zekerheid uithaald. Dat kan echt een enorme verlichting geven voor de teststraten en laboratoria. Die mensen kun je ten slotte gewoon direct weer naar huis sturen met de negatieve uitslag.
* Eind december 80.000 tests per dag beschikbaar in de teststraten. Natuurlijk komt het te laat, maar dit zou alsnog heel fijn zijn richting het voorjaar.
Ik dacht alleen voor de film in zon leuk winkeltje? Of ook al tijdens?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bioscopen mogen ook nog eten en drinken verkopen.
Mijn hemel, laat ook maar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Twee dagen niet kunnen dubbelen met tennis ten tijde van een crisis als deze vind ik behoorlijk futiel ja.
Wat maakt het uit wanneer je het koopt?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:16 schreef mar456 het volgende:
[..]
Ik dacht alleen voor de film in zon leuk winkeltje? Of ook al tijdens?
Na 20.00u mag niet meerquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wanneer je het koopt?
Het was sws wat apart om expliciet dat dubbelen te noemen in die speech.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat ze zoiets dubbelchecken voordat ze zoiets zetten in een speech van Rutte.
Ik heb gisteren overigens ook getennist en daar werd hetzelfde mede gedeeld. Trainingen gaan (voorlopig) ook gewoon door. Enige is dat wij met 9 man trainen () en de eventuele negende dus weggestuurd kan worden.
Als het bediening is is het wel gek, maar misschien dat directe bestelling en levering aan de stoel weer niet telt als bediening maar als losse verkoop.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben niet getest. Of het zou mijn geduld met sommige users hier moeten zijn!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:10 schreef Jazeg het volgende:
@:Mammietje heb je de uitslag van je test al?
😂 point well made.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat moet hij anders zeggen? De scholen blijven te allen tijde open, ook al hebben we een miljoen besmettingen?
Bij Pathé wordt überhaupt geen alcohol meer verkocht.quote:
Zelf pakken en naar de cassieren lopen =/= het krijgen van iemand die het bedientquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Juist daarom. Dit was geen 'slip of the tongue' of een reactie op een vraag, maar een expliciet voorbeeld van wanneer sport niet meer kan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het was sws wat apart om expliciet dat dubbelen te noemen in die speech.
Sorry, dat is waar ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben niet getest. Of het zou mijn geduld met sommige users hier moeten zijn!![]()
Je bedoelt Claudia denk ik.... en daar ben ik ook benieuwd naar.
Klopt, maar wat is bediening? Is dat 'vinger opsteken, iemand komt naar je toe, bestelling doorgeven, en iemand komt het brengen'? Of is dat je bestelt vooraf wat en zodra je zit wordt dat gebracht (bv. om het aantal bewegingen door het gebouw te reduceren)?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:18 schreef mar456 het volgende:
[..]
Zelf pakken en naar de cassieren lopen =/= het krijgen van iemand die het bedient
Ik denk dat ze nu in quarantaine zit en niet op FOK! mag komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben niet getest. Of het zou mijn geduld met sommige users hier moeten zijn!![]()
Je bedoelt Claudia denk ik.... en daar ben ik ook benieuwd naar.
Misschien het volgende document even doorlezen. Punt 6. SETTING VAN MOGELIJKE BESMETTING VAN BIJ GGD’EN GEMELDE COVID-19 PATIËNTENVANAF 6 JULI 2020 EN IN DE AFGELOPEN WEEKquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totale bullshit die je hier verspreidt. Pak vooral de officiële cijfers van het RIVM er maar eens bij en laat zien dat de scholen een grote rol spelen, en als je dan toch bezig bent, publiceer je bevindingen vooral in een tijdschrift.
En wat krijg je als je dit afzet tegen het aantal mensen dat in de horeca is geweest vs. mensen die naar school gaan?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien het volgende document even doorlezen. Punt 6. SETTING VAN MOGELIJKE BESMETTING VAN BIJ GGD’EN GEMELDE COVID-19 PATIËNTENVANAF 6 JULI 2020 EN IN DE AFGELOPEN WEEK
https://www.rivm.nl/sites(...)_20201013_1159_0.pdf
Maar noem het vooral bullshit hoor, ik slaap er niet minder om
Desinformatie en leugens nog welquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oke, maar je doet ook geen onderzoek naar de verspreiding van scholen en je probeert ook geen quasi-onderzoek te doen naar de verspreiding van scholen. Je vindt het blijkbaar allemaal zo belangrijk dat je hier wel elke dag wil komen zeggen dat de scholen dicht moeten omdat het anders misgaat met corona, maar je vindt het aan de andere kant niet zo belangrijk dat je je ook daadwerkelijk probeert in te lezen in de materie over scholen en corona.
Dan lijkt het er toch echt sterk op dat je vooral bezig bent met je eigen 'ik vind dat moeilijk te geloven'-mening hier te verkondigen en zo ruis te veroorzaken over een effectieve corona-aanpak, omdat je je eigen mening die dus nergens op gebaseerd is belangrijker vindt dat de aanpak van de pandemie. Het komt nogal egoïstisch op mij over om in een adem te zeggen dat je weet dat uit onderzoek blijkt dat de scholen geen grote rol spelen én dat je dat niet gelooft en dat je daarom hier elke dag desinformatie komt verspreiden.
Als je weet dat uit onderzoek blijkt dat scholen geen grote rol spelen bij de verspreiding van het virus, waarom kom je hier dan elke dag leugens verspreiden? Is dat omdat je hoopt dat de pandemie niet nog verder uit de hand loopt ja? Apart.
Bron: https://www.poraad.nl/nie(...)iting-vanwege-coronaquote:Start meldpunt schoolsluiting vanwege corona
Het ministerie van OCW en onderwijsveld hebben afgesproken om tijdelijke schoolsluiting in het primair, voortgezet en speciaal onderwijs vanwege het coronavirus landelijk te registreren. Hiervoor is per 15 oktober een meldpunt ingericht binnen het Internet Schooldossier op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Desinformatie en leugens nog welHet is asociaal om je mening te geven, ja? Doe ff normaal, joh. Ik deel hier gewoon m'n zorgen over de situatie, maar dat wil niet zeggen dat ik hoop dat het misgaat. Ik zit hier niet om m'n gelijk te halen. Volgens mij is dit een discussieforum voor leken, geen expertgroep die de regering moet adviseren.
Ik zit hier volgens mij ook geen rare conspiracyshit van Facebook ofzo te verspreiden, of wel? Ik lees gewoon de krant en zie daar steeds vaker berichten voorbij komen over scholen die sluiten vanwege een toenemend aantal besmettingen. In m'n eigen gemeente is om deze reden ook al een middelbare school gesloten. Sterker nog, er worden nu zoveel scholen gesloten dat de onderwijsraad en het ministerie van OCW hebben besloten om er een website voor in het leven te roepen.
[..]
Bron: https://www.poraad.nl/nie(...)iting-vanwege-corona
Het Britse SAGE (zeg maar het RIVM van het Verenigd Koninkrijk) denkt daar aanzienlijk anders over. Ze hebben recent een lijst opgesteld van mogelijke maatregelen met daarbij de te verwachten invloed op het reproductiegetal dat je hier kunt inzien: https://assets.publishing(...)Is_table__pivot_.pdfquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de invloed van scholen is ondanks dat er veel mensen bij elkaar komen op de R nou eenmaal gering, aanwezig maar gering, dus dan gaat het nog altijd niet meer invloed hebben dan een geringe invloed.
Dit zag ik gister inderdaad ook voorbij komen. Dat scholen sluiten een laatste greep moet zijn, zijn we het denk ik allen over eens. Vandaar dat men nu besloten heeft (eerst) andere sectoren te sluiten omdat het makkelijker uit te leggen is of te accepteren is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het Britse SAGE (zeg maar het RIVM van het Verenigd Koninkrijk) denkt daar aanzienlijk anders over. Ze hebben recent een lijst opgesteld van mogelijke maatregelen met daarbij de te verwachten invloed op het reproductiegetal dat je hier kunt inzien: https://assets.publishing(...)Is_table__pivot_.pdf
Op pagina 12 staat dat ze verwachten dat het sluiten van scholen het R-getal naar beneden brengt met zo'n 0,2 tot 0,5. Noem dat maar "gering". In Nederland zou dat betekenen dat we direct onder de 1 zouden kunnen komen met alleen deze maatregel, zonder bv de horeca te hoeven sluiten.
[ afbeelding ]
Ja, daar ben ik het verder ook wel mee eens, hoor. Ik snap best dat de afweging wordt gemaakt om andere zaken te sluiten zodat de scholen open kunnen blijven. Maar wees wel eerlijk en ga niet doen alsof het virus niet via scholen verspreid wordt, want iedereen voelt wel aan dat dat niet helemaal kan kloppen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zag ik gister inderdaad ook voorbij komen. Dat scholen sluiten een laatste greep moet zijn, zijn we het denk ik allen over eens. Vandaar dat men nu besloten heeft (eerst) andere sectoren te sluiten omdat het makkelijker uit te leggen is of te accepteren is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |