Je vat mijn gedachten precies goed samen: de maatregelen zullen wel iets teweeg brengen, maar te weinig omdat die mobiliteit in stand blijft.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
De horeca is dicht, maar verder is er niks veranderd. Het is nog net zo druk op de weg, mensen spreken met elkaar af. Ik doe dat zelf ook hoor, ik heb besprekingen met klanten. In maart/april was dat niet het geval. Wat is het verschil met toen? Sowieso dat de scholen dicht waren en ook de contactberoepen en dat iedereen zoveel mogelijk thuis werkte. Dat is nu niet het geval. Grootouders zagen hun kleinkinderen niet, gingen er niet op passen, dat is nu wel het geval. Ik had vanochtend iemand van een Gemeente aan de telefoon, die was gewoon op het stadhuis aan het werk (terwijl hij dat ook prima thuis kan voor zijn werk). Daarom denk ik dat er de komende weken niets verandert. Iedereen blijft zijn ding doen.
als je ding is naar het café gaan kan dat toch echt niet, is me een wat te snelle conclusie op de 1e dagquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
De horeca is dicht, maar verder is er niks veranderd. Het is nog net zo druk op de weg, mensen spreken met elkaar af. Ik doe dat zelf ook hoor, ik heb besprekingen met klanten. In maart/april was dat niet het geval. Wat is het verschil met toen? Sowieso dat de scholen dicht waren en ook de contactberoepen en dat iedereen zoveel mogelijk thuis werkte. Dat is nu niet het geval. Grootouders zagen hun kleinkinderen niet, gingen er niet op passen, dat is nu wel het geval. Ik had vanochtend iemand van een Gemeente aan de telefoon, die was gewoon op het stadhuis aan het werk (terwijl hij dat ook prima thuis kan voor zijn werk). Daarom denk ik dat er de komende weken niets verandert. Iedereen blijft zijn ding doen.
Ik ben gisteren in een Corona-teststraat geweest. De mensen die getest moesten worden (in de auto) hadden geen mondkapje op terwijl dit wel een eis is, de medewerkers die instructies gaven hadden ook geen mondkapjes op, enkel en alleen degene die de test afnam stond in een semi-hazmat pak. Als het daar zelfs al niet zo serieus genomen wordt...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, ik zal zelf dan waarschijnlijk ook een traytje rum inslaanquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Enorm domme uitspraak van de vakbond. Hiermee lok je dezelfde reactie uit als toen met het WC-papier.
dus we gaan gewoon boven die 10k uitkomenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je vat mijn gedachten precies goed samen: de maatregelen zullen wel iets teweeg brengen, maar te weinig omdat die mobiliteit in stand blijft.
toen ik mij begin maart liet testen in een ander land was dat al gewoon dik op orde daar, en er waren ook gewoon mondkapjes voor iedereen, ook na de test kreeg je een setje mee.....we zijn dik 6 maanden verder en in nederland is het nog steeds een puinhoop.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben gisteren in een Corona-teststraat geweest. De mensen die getest moesten worden (in de auto) hadden geen mondkapje op terwijl dit wel een eis is, de medewerkers die instructies gaven hadden ook geen mondkapjes op, enkel en alleen degene die de test afnam stond in een semi-hazmat pak. Als het daar zelfs al niet zo serieus genomen wordt...![]()
Ik zeg niet dat mondkapjes werken, maar dat zijn nu gewoon de regels. Daar hoor je je als teststraat al helemaal aan te houden lijkt me.
told itquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
De bierkratten leken hard te gaan in de supermarkt. Record aan thuisfeestjes aankomend weekend?
Ja dat is mijn punt. Omdat de politievakbond een domme uitspraak doet, gaat half Nederland op pad om alcohol in te slaan. Dat is de drukte die de overheid nu juist wil vermijden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nou, ik zal zelf dan waarschijnlijk ook een traytje rum inslaan. Ik snap de gedachte erachter ook wel hoor, ze zijn al die mensen met een kwade of impulsieve dronk die op straat rondzwalken of op huisfeestjes geen afstand houden, schijtbeu, maar moeten we daar als plezierdrinkers dan allemaal onder lijden?
ze zijn nou gewoon niet zo heel snugger bij de politie(vakbond) soms....ik heb er tig voorbeelden vanquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat is mijn punt. Omdat de politievakbond een domme uitspraak doet, gaat half Nederland op pad om alcohol in te slaan. Dat is de drukte die de overheid nu juist wil vermijden.
Als je een dergelijk verbod wilt instellen, doe je dat ineens en niet op deze manier.
Wanneer je de afspraak maakt wordt er duidelijk bij verteld dat je zelfquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus we gaan gewoon boven die 10k uitkomen
[..]
toen ik mij begin maart liet testen in een ander land was dat al gewoon dik op orde daar, en er waren ook gewoon mondkapjes voor iedereen, ook na de test kreeg je een setje mee.....we zijn dik 6 maanden verder en in nederland is het nog steeds een puinhoop.
Je zin over scholen is eigenlijk ook iets wat we anders doen dan tijdens de eerste lockdown en wat meer invloed heeft op de besmettingen dan men denkt. Scholieren/pubers kunnen net zo goed besmetten en zullen dat waarschijnlijk ook in grote getalen doen, maar die zullen niet zo snel opnieuw in lockdown gaan, want dat zit de economie teveel in de weg.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
En maar klagen over de maatregelen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
De bierkratten leken hard te gaan in de supermarkt. Record aan thuisfeestjes aankomend weekend?
Het erge is dat we dat al maanden lang zagen aankomen, maar Rutte en de Jonge tijdens de persconferenties alleen maar over eigen verantwoordelijkheid begon. Meer testen had toen ook al meer zoden aan de dijk kunnen zetten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:20 schreef Predator40 het volgende:
toen ik mij begin maart liet testen in een ander land was dat al gewoon dik op orde daar, en er waren ook gewoon mondkapjes voor iedereen, ook na de test kreeg je een setje mee.....we zijn dik 6 maanden verder en in nederland is het nog steeds een puinhoop.
In menig ander land krijgen minima gewoon mondkapjes. Zo stimuleer je ook het gebruik veel meer. Hier is dat schijnbaar allemaal moeilijk en moet je ze zelf ergens gaan scoren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wanneer je de afspraak maakt wordt er duidelijk bij verteld dat je zelfeen mondkapje moet meenemen. Over gierig gesproken. Geef die dingen (van ±¤0.10) aan het begin van de teststraat en iedereen doet dat ding op.
Maar achter de voordeur mogen ze niet handhaven. Op een gegeven moment gaat dat uit de hand lopen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En maar klagen over de maatregelen.
Zo te zien is er nog veel minder steun voor de maatregelen en semi-lockdown dan in het voorjaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar achter de voordeur mogen ze niet handhaven. Op een gegeven moment gaat dat uit de hand lopen.
Dat zie je ook wel als je naar de grafiek op het officiële dashboard kijkt. De aantallen waren in juli nog laag, maar er is verder toen totaal niet gereageerd op het feit dat de dalende trend in een stijgende veranderde.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Deze cijfers laten trouwens wel goed zien dat de problemen eigenlijk al begin juli waren begonnen, niet toevallig dus met alle vakanties die toen van start gingen en alle maatregelen die werden versoepeld.
Eind Juli riepen ze in Nieuwsuur al dat ze op moesten gaan letten cq ingrijpen:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zie je ook wel als je naar de grafiek op het officiële dashboard kijkt. De aantallen waren in juli nog laag, maar er is verder toen totaal niet gereageerd op het feit dat de dalende trend in een stijgende veranderde.
0,75 is wel heel veel. Dat lukte in april wel, maar nu gaat iedereen gewoon door met familiebezoek.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eind Juli riepen ze in Nieuwsuur al dat ze op moesten gaan letten cq ingrijpen:
[ twitter ]
Ja, hier in het topic werd natuurlijk ook geërgerd gereageerd op mensen die riepen dat het niet de goede kant op ging.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eind Juli riepen ze in Nieuwsuur al dat ze op moesten gaan letten cq ingrijpen:
[ twitter ]
Kwalijk zelfs.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, hier in het topic werd natuurlijk ook geërgerd gereageerd op mensen die riepen dat het niet de goede kant op ging.
Dat ze vanuit de overheid zólang hebben gewacht met stevig ingrijpen is echt teleurstellend.
En tegelijkertijd ook zo logisch. Hadden ze 4 weken terug de hele horeca gesloten en dit soort maatregelen doorgevoerd, dan was er geen draagvlak voor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, hier in het topic werd natuurlijk ook geërgerd gereageerd op mensen die riepen dat het niet de goede kant op ging.
Dat ze vanuit de overheid zólang hebben gewacht met stevig ingrijpen is echt teleurstellend.
Met de scholen open ben ik benieuwd of het überhaupt lukt om het reproductiegetal enigszins significant onder de 1 te drukken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
0,75 is wel heel veel. Dat lukte in april wel, maar nu gaat iedereen gewoon door met familiebezoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |