Hoe lang zijn er al maatregelen inmiddels?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:54 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je had na een halve dag verbetering verwacht?
Nouja, 500 extra cases per dag is een explosieve stijging, dat is een serieus probleem. Als je kijkt dat er even voor 't gemak 200 ziekenhuisopnames gemeld zijn en die van data van een dag of 7 oud zijn, komt het erop neer dat bij 5700 positieve tests op een dag, er 200 ziekenhuisopnames zijn. Als je dat doortrekt zit je bij 10.000 cases op 400 ziekenhuisopnames op een dag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:53 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja dat is ook zo, maar ik verwacht ook geen explosieve stijgingen meer. Maar klein beetje verdubbelen en op data wat je ook noemt, achterstand weg te werken....
In Zuid-Holland is de dag waarop de meeste gemeten/geschatte besmettingen momenteel plaatsvonden 2 oktober. Dat is echt best wel een tijdje geleden. Je zegt dat het overal stijgt, maar dat is helemaal niet zo simpel gezegd. Vergeet niet dat er nu ook nog weer meer getest wordt dan een week geleden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, ja ehh in Zeeland misschien niet ofzo, maar in de randstad (waar ik helaas woon) is het dweilen met de kraan open heb ik het idee.
Het interessante is er idd wel af ja. En ik ben er ook een stuk minder bang van nu er meer over het virus bekend is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:35 schreef Nielsch het volgende:
Hoe ervaren jullie deze tweede lockdown tot nu toe? Het is toch anders dan de eerste. Toen had ik zoiets van: okee, interessant... Nu vind ik het alleen maar stom.
Sinds het handenschudden in maartquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Hoe lang zijn er al maatregelen inmiddels?
Dagen sinds:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Graag bewijs waar ik dit eerder heb gezegdquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat zeg je nu al een maand en het blijft oplopen ....
De vertraging in de data lijkt nog steeds 11 dagen te zijn, voor zo'n beetje alles verwerkt is (100 cases meer/minder zie je daarna nog, maar geen grote deltas)quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Of is het een heel gekke gedachte dat het 1. voorlopig nog even slechter zal blijven gaan en 2. het moment van Catshuis overleg / nieuwe besluiten over een strengere lockdown eigenlijk te krap op elkaar zit?
Twee weken geleden waren er ook al aanvullende maatregelen. Die lijken dus nada noppes teweeg hebben gebracht. Op basis van de maatregelen van gister kan je idd nu nog geen daling verwachten nee. Maar de mindset en gedrag van het volk zou in de afgelopen twee weken wel ertoe hebben moeten leiden dat er iets van een voorzichtige daling zichtbaar had kunnen/mogen zijn? Naja blijkbaar niet dus. Dus ja, noem me nu maar een pessimistische vogel, maar ik denk dan nu, waarom zouden de cijfers over 2 weken dalen op basis van de huidige maatregelen? Geeft gewoon weinig hoop, vind ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Correct. We hebben maar ongeveer 40.000 ziekenhuisbedden in 120 ziekenhuizen in heel Nederland, is heel beperkt voor om veel covid-patiënten kunnen opgenomen worden. Maar aan andere kant kunnen ook non-covid-patiënten opgenomen worden in het ziekenhuis, daar moeten ook tientallen bedden vrij te houden. Dus ik denk dat de maatregelen nog steeds broodnodig is om zorg alsnog ademlucht te geven....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, 500 extra cases per dag is een explosieve stijging, dat is een serieus probleem. Als je kijkt dat er even voor 't gemak 200 ziekenhuisopnames gemeld zijn en die van data van een dag of 7 oud zijn, komt het erop neer dat bij 5700 positieve tests op een dag, er 200 ziekenhuisopnames zijn. Als je dat doortrekt zit je bij 10.000 cases op 400 ziekenhuisopnames op een dag.
Als je uitgaat van de bezetting die we nu hebben in het ziekenhuis en de bedden die er zijn, kunnen we nog 1000 bedden groeien zonder volledig af te schalen (gokje). Dat is 2.5 dag.
Ga je van diezelfde cijfers uit en uit van een totale beddenpopulatie van 8000, zit je over 16 dagen aan 100% Covid-bezetting in het ziekenhuis, en kun je niemand anders meer opnemen.
Dat zie ik echt niet gebeuren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er nog flinke verdubbelingen aan gaan komen op basis van wat we nu zien.
Dat waren maatregelen die nergens op sloegen, hebben dus ook duidelijk geen effect gehad. Sluit de horeca om XX uur en het gros gaat gewoon nog even in het laatste uur als een gek zuipen en binnen 1,5meter van elkaar staan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Twee weken geleden waren er ook al aanvullende maatregelen.
Met name dan denk ik omdat ze dwingender van aard zijn: horeca dicht, sport dicht, OV beperktquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
waarom zouden de cijfers over 2 weken dalen op basis van de huidige maatregelen? Geeft gewoon weinig hoop, vind ik.
Kliklijnen bewijzen hun waardequote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:26 schreef NaturalScience het volgende:
Het goede nieuws is dat Amsterdam wel lijkt te stabiliseren. Mogelijk is dat een voorlopende trend op de rest van de steden.
Ding is natuurlijk dat je bij de vorige maatregelen nog grotendeels uitging van het gedrag van mens (waar je duidelijk niet op kunt rekenen), terwijl we nu maatregelen hebben die het gedrag forceert of beter, limiteert.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Twee weken geleden waren er ook al aanvullende maatregelen. Die lijken dus nada noppes teweeg hebben gebracht. Op basis van de maatregelen van gister kan je idd nu nog geen daling verwachten nee. Maar de mindset en gedrag van het volk zou in de afgelopen twee weken wel ertoe hebben moeten leiden dat er iets van een voorzichtige daling zichtbaar had kunnen/mogen zijn? Naja blijkbaar niet dus. Dus ja, noem me nu maar een pessimistische vogel, maar ik denk dan nu, waarom zouden de cijfers over 2 weken dalen op basis van de huidige maatregelen? Geeft gewoon weinig hoop, vind ik.
Een kroeg die dicht is geld ook voor mensen die e schijt aan hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met name dan denk ik omdat ze dwingender van aard zijn: horeca dicht, sport dicht, OV beperkt
Dat waren in maart ook wel de zaken die (deels) voor de ommekeer hebben gezorgd heb ik het idee.
Ik vraag me nog steeds af wat het vieren van de vakantie heeft bijgedragen aan de stand nu.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat waren maatregelen die nergens op sloegen, hebben dus ook duidelijk geen effect gehad. Sluit de horeca om XX uur en het gros gaat gewoon nog even in het laatste uur als een gek zuipen en binnen 1,5meter van elkaar staan.
je moet toch wat met die (c)(l)ockdown !quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Dames en heren, dit is niet het "regel een sexjob" topic[/modbreak]
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
We hebben er geen 40.000, we hebben er zo'n 12.000. Maar, een Covid-patiënt kost meer tijd voor een verpleger, dus die 12.000 kun je niet volledig bezetten. Daarnaast wil je de SEH enzo vrij houden zoveel je kunt, want iemand die met een gebroken rib binnenkomt wil je niet op straat laten creperenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:01 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Correct. We hebben maar ongeveer 40.000 ziekenhuisbedden in 120 ziekenhuizen in heel Nederland, is heel beperkt voor om veel covid-patiënten kunnen opgenomen worden. Maar aan andere kant kunnen ook non-covid-patiënten opgenomen worden in het ziekenhuis, daar moeten ook tientallen bedden vrij te houden. Dus ik denk dat de maatregelen nog steeds broodnodig is om zorg alsnog ademlucht te geven....
Of uit voorzorg opgelegd door je baas.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:05 schreef Freecky28 het volgende:
Hoe kan je positief getest worden zonder klachten ?
Laat je je dan zomaar testen omdat je het leuk vindt?
Of omdat je vermoed dat je het hebt?
Gezinsleden doen het nog wel eensquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:05 schreef Freecky28 het volgende:
Vraag het me af. Kijk maar naar de 'afscheids'feestjes die gisteren in de horeca gegeven zijn. Veel mensen hebben er gewoon dikke schijt aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met name dan denk ik omdat ze dwingender van aard zijn: horeca dicht, sport dicht, OV beperkt
Dat waren in maart ook wel de zaken die (deels) voor de ommekeer hebben gezorgd heb ik het idee.
Contact met iemand die besmet is geweest. Dan is het verstandig om je altijd te laten onderzoeken. Vandaar dat we zo lang op het contactonderzoek ingezet hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:05 schreef Freecky28 het volgende:
Mag een baas een test van jou eisen? Nee toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of uit voorzorg opgelegd door je baas.
gebroken rib doen ze niks mee weet ik toevalligquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben er geen 40.000, we hebben er zo'n 12.000. Maar, een Covid-patiënt kost meer tijd voor een verpleger, dus die 12.000 kun je niet volledig bezetten. Daarnaast wil je de SEH enzo vrij houden zoveel je kunt, want iemand die met een gebroken rib binnenkomt wil je niet op straat laten creperen
In de buurt geweest van iemand die positief is?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:05 schreef Freecky28 het volgende:
Kennis van me laat zich constant preventief testen zodat hij voor spoedklussen naar het buitenland kan. Dat is werk in de industrie.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:07 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Mag een baas een test van jou eisen? Nee toch?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik dacht van niet maar ik kan er naast zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:07 schreef Xqtress het volgende:
[..]
'Het is dweilen met de kraan open'quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:06 schreef RipCity het volgende:
Gierend uit de bocht in Amsterdam met de GGD
https://www.at5.nl/artike(...)it-de-bocht-gevlogen
De urgentie is er bij heel veel mensen niet meer. In maart was het nieuw, eng en/of spannend.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vraag het me af. Kijk maar naar de 'afscheids'feestjes die gisteren in de horeca gegeven zijn. Veel mensen hebben er gewoon dikke schijt aan.
Ok, maar dat is wel heel krap natuurlijk. Daarom gaan ze morgen of overmorgen bepaalde patiënten overplaatsen naar Duitse ziekenhuizen. Ook hebben we ook te weinig verplegend personeel om alsnog voor een covid-patiënt te verzorgen en verplegen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben er geen 40.000, we hebben er zo'n 12.000. Maar, een Covid-patiënt kost meer tijd voor een verpleger, dus die 12.000 kun je niet volledig bezetten. Daarnaast wil je de SEH enzo vrij houden zoveel je kunt, want iemand die met een gebroken rib binnenkomt wil je niet op straat laten creperen
Een gebroken rib overleef je nog wel zonder directe hulp, iig zo lang je geen geperforeerde long hebtquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, doorboorde long door die gebroken rib wel?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
gebroken rib doen ze niks mee weet ik toevallig
Dat weten we ook onvoldoende, omdat de testcapaciteit op luchthavens ondermaats was en mensen zich niet aan de thuisquarantaine hielden. Volgens mij hoorde ik wel dat er een paar brandhaarden waren ontstaan door jongeren die van vakantie teruggekomen waren. Maar vooral in die periode hebben we het ook wel weer aardig door de vingers laten glippen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:04 schreef Xqtress het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat het vieren van de vakantie heeft bijgedragen aan de stand nu.
gaan ze nu al verplaatsen naar DE.....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, maar dat is wel heel krap natuurlijk. Daarom gaan ze morgen of overmorgen bepaalde patiënten overplaatsen naar Duitse ziekenhuizen. Ook hebben we ook te weinig verplegend personeel om alsnog voor een covid-patiënt te verzorgen en verplegen.
Noem mij dan ook maar een pessimist maar ik ben het volledig met je eens.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
'Het is dweilen met de kraan open'
Precies zoals ik al schetste net. Puinzooi, to-tale puinzooi hebben we ervan gemaakt...
ja dat heeft LCPS tegen de pers gezegd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaan ze nu al verplaatsen naar DE.....
Eisen waarschijnlijk niet. Ik zou het als werkgever in ieder geval niet op prijs stellen als de werknemer dat zou weigeren. De werkgever is immers de lul als er een coronabesmetting op de werkvloer plaatsvind.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:07 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Hek om Amsterdam heen, ze wilden toch al apart gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies zoals ik al schetste net. Puinzooi, to-tale puinzooi hebben we ervan gemaakt...
Het helpt niks met hek om Amsterdam heen, maar Amsterdammers gaan altijd blijven verplaatsen naar delen van het land.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hek om Amsterdam heen, ze wilden toch al apart gaan.
Er is tot 6 keer toe een gracht omheen gegraven en dat hielp ook helemaal niksquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hek om Amsterdam heen, ze wilden toch al apart gaan.
Oh, ik heb dat gevoel nog steeds hoor. Want niemand durft nog steeds daadkracht te tonen en maatregelen worden nog steeds veel te laat genomen. Maar als burger kun je niet veel anders meer doen dan je al doet en zoveel mogelijk afleiding te zoeken in de huiselijke sfeer.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarom een hek (of muur). De grote oranje leider gelooft er heilig in dat dat helpt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is tot 6 keer toe een gracht omheen gegraven en dat hielp ook helemaal niks
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is tot 6 keer toe een gracht omheen gegraven en dat hielp ook helemaal niks
Tja, wat er vanaf dit weekend achter de voordeuren gaat afspelen kunnen we alleen maar naar gissen. Zie het zelf ook niet zo positief in.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vraag het me af. Kijk maar naar de 'afscheids'feestjes die gisteren in de horeca gegeven zijn. Veel mensen hebben er gewoon dikke schijt aan.
2% bbp is anders wel een enorme berg geld. De vraag is of de schade in verhouding staat tot de vermeden schade en of de horeca financieele steun gaat krijgen want dat lijkt mij toch wel nodig.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:13 schreef Confetti het volgende:
Over 2 weken zal er wel verbetering zijn maar dan staan weer hele sectoren op de stoep voor versoepelingen. Vervolgens zitten we in december weer in een lockdown.
Noteer dit maar want Nederland is erg voorspelbaar.
Op RTLZ zeiden ze eerlijk dat de horeca maar 2% van het bbp oplevert en nu dus opgeofferd wordt. Ik vind het gelet op de kosten een terechte opoffering. Maar politiek niet handig net voor de verkiezingen dus dat wordt weer versoepelen of gigantisch veel steun.
De sector die het hardst schreeuwt, krijgt meestal zijn zin.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:13 schreef Confetti het volgende:
Over 2 weken zal er wel verbetering zijn maar dan staan weer hele sectoren op de stoep voor versoepelingen. Vervolgens zitten we in december weer in een lockdown.
Op RTLZ zeiden ze eerlijk dat de horeca maar 2% van het bbp oplevert en nu dus opgeofferd wordt. Ik vind het gelet op de kosten een terechte opoffering. Maar politiek niet handig net voor de verkiezingen dus dat wordt weer versoepelen of gigantisch veel steun.
Ik ook niet, ik denk dat ze doorgaan met privéfeesten vieren meer dan 4 mensen tegelijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, wat er vanaf dit weekend achter de voordeuren gaat afspelen kunnen we alleen maar naar gissen. Zie het zelf ook niet zo positief in.
mensen willen ook een beloning voor gedane arbeid. Is een redelijk oud principe. Dus dat er behoeft is aan een feestje of wat anders leuks is niet zo raar. Veel mensen belonen zichzelf met een etentje, biertje, vakantie, etc.. dat ligt nu allemaal onder vuur.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:13 schreef Confetti het volgende:
De "keet" is nooit gesloten geweest vrees ikquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik denk dat ze doorgaan met privéfeesten vieren meer dan 4 mensen tegelijk.
Ik ook ja, ze kunnen ook in een bunker feest vieren zonder dat de politie het merkt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
De "keet" is nooit gesloten geweest vrees ik
Maar Jezus, het huggen ging toch wel snel over in sex dates. Lees al weken dat meneer nog gewoon lekker gaat huggen met zn wazige squad maar dat was één grote leugen. 2020...*gooit handen in de luchtquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
Komt ie nou mee...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
Volgens Rutte zijn steeds de juiste maatregelen op het juiste moment genomen, zei-ie in de Tweede Kamer deze week.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Want niemand durft nog steeds daadkracht te tonen en maatregelen worden nog steeds veel te laat genomen.
Noteren we voor de 2020 Andere Tijden. eragon en zn hobbies.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar Jezus, het huggen ging toch wel snel over in sex dates. Lees al weken dat meneer nog gewoon lekker gaat huggen met zn wazige squad maar dat was één grote leugen. 2020...*gooit handen in de lucht
Tja, toch een commercieel belang, daar gaat je integriteit...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar Jezus, het huggen ging toch wel snel over in sex dates. Lees al weken dat meneer nog gewoon lekker gaat huggen met zn wazige squad maar dat was één grote leugen. 2020...*gooit handen in de lucht
is dat echt zo weinig? Wel een hele grote werkgeverquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:13 schreef Confetti het volgende:
Op RTLZ zeiden ze eerlijk dat de horeca maar 2% van het bbp oplevert en nu dus opgeofferd wordt.
En in die 2% zit ook nog eens 4 miljard van hotels. Dus iets van 10 miljard voor cafes en restaurants. Zelfs iets lager dan 2% dus.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2% bbp is anders wel een enorme berg geld. De vraag is of de schade in verhouding staat tot de vermeden schade en of de horeca financieele steun gaat krijgen want dat lijkt mij toch wel nodig.
Maar ook grotendeels studenten enzo die het als bijbaantje doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat echt zo weinig? Wel een hele grote werkgever
Horeca heeft een jaaromzet van nog geen 25 miljard. Als je de 'reca' een paar weken dichtgooit en alle kosten vergoedt zou dat dus niet eens 'zoveel' geld mogen zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat echt zo weinig? Wel een hele grote werkgever
SEH gaat weinig doen met een gebroken ribquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
Daarnaast wil je de SEH enzo vrij houden zoveel je kunt, want iemand die met een gebroken rib binnenkomt wil je niet op straat laten creperen
volgens mij klopt dat niet, zaten in 2019 al op 28 miljardquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
En in die 2% zit ook nog eens 4 miljard van hotels. Dus iets van 10 miljard voor cafes en restaurants. Zelfs iets lager dan 2% dus.
Als je de televisie aanzet zou je denken dat de horecs voor de 'economie' staat. Het is gewoon een verwaarloosbare sector die buitensporig veel mensen samenbrengt en dus besmettingen oplevert.
Als de industrieterreinen blijven draaien is er weinig aan de hand.
En nog steeds bergen aan zwart geld in omgaatquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ook grotendeels studenten enzo die het als bijbaantje doen.
Social credits werken ook.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had enkele dagen terug een mooi science fiction voorbeeld waarbij ik dacht van, boh.... tis ethisch verre van verantwoord maar stel dat dit nu realiteit zou zijn, dan zou ik het er stieken nog mee eens zijn ook!
Weet niet of men de serie "Black Mirror" kent, maar daar was een aflevering in waarin in de ogen van elke burger een soort chip was ingebouwd die 24/7 alles opnam. (ja I know, verre van realistisch, maar bare with me)
Dus bij het aanvragen van bijv een nieuwe verzekering werd dan een iris-scan gedaan van de afgelopen weken waarin bijv risicovol gedrag werd geanalyseerd van de aanvrager om te beoordelen of hij/zij liability was of niet en dus te verzekeren was of niet.
Afijn, zo dacht ik dus van, stel die realiteit zou je nu hebben dan zou je HEUL mooi zo'n iris scan (terugkijken dus) kunnen doen van de afgelopen twee weken bij een besmet persoon die zo ziek is dat hij/zij aanklopt bij het ziekenhuis om een ziekenhuisopname te claimen.
Blijkt dan dat Pietje of Janneke in de afgelopen twee weken overduidelijk de regels genegeerd heeft en uit de iris scan blijkt dat zij hossend in een cafe stond, dan is het NOPE: Acces DENIED!![]()
![]()
(tot zo ver mijn science-fiction fantasy die even op hol sloeg haha)
Wij van WC-eend...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens Rutte zijn steeds de juiste maatregelen op het juiste moment genomen, zei-ie in de Tweede Kamer deze week.
Oh nee, absoluut, ik zeg bepaald niet dat de reca (de ho's blijven open in alle opzichtenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
En in die 2% zit ook nog eens 4 miljard van hotels. Dus iets van 10 miljard voor cafes en restaurants. Zelfs iets lager dan 2% dus.
Als je de televisie aanzet zou je denken dat de horecs voor de 'economie' staat. Het is gewoon een verwaarloosbare sector die buitensporig veel mensen samenbrengt en dus besmettingen oplevert.
Als de industrieterreinen blijven draaien is er weinig aan de hand.
Dat is de omzet. De relatief toegevoegde waarde is 15 miljard. Wat dat precies inhoudt weet ik niet maar het zijn geen hele schokkende bedragen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij klopt dat niet, zaten in 2019 al op 28 miljard
https://www.khn.nl/nieuws(...)0-procent-in-10-jaar
De snowflakejes die nu al jammeren over mondkapjes, zullen dan helemaal gaan roeptoeteren dat ze in een dictatuur leven.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Social credits werken ook.
Elke week 20 credits krijgen,
kroegbezoek, 5 credits
Koffie bij de buren, 1 credit
5 minuten kletsen voor de deur van de super met een bekende, 0.5 credit
Swingersparty, 25 credits
etc..
Als je de horeca laat omvallen dan gaat er ook heel veel verdwijnen in andere sectoren die aan de horeca leveren. Er zitten nu heel wat toeleveranciers ook met hun handen in het haar zoals lokale bakkers/slagers/groenteboeren enzovoort.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh nee, absoluut, ik zeg bepaald niet dat de reca (de ho's blijven open in alle opzichten) essentieel is maar ik hoop echt dat dit de moeite waard is. We gaan het zien, hoop ik en uiteraard wil ik dat deze maatregelen succes hebben.
De "meerwaarde", het ingekochte bier en eten valt gewoon onder levensmiddelen. Zo ruwweg 50-60% marge klinkt redelijk logisch wel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is de omzet. De relatief toegevoegde waarde is 15 miljard. Wat dat precies inhoudt weet ik niet maar het zijn geen hele schokkende bedragen.
Tja, dat geld verschuift naar de supermarkten. Die draaien wel lekker. Als ik een avond niet uit eten kan wil niet zeggen dat ik naar een glas water ga lopen starenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je de horeca laat omvallen dan gaat er ook heel veel verdwijnen in andere sectoren die aan de horeca leveren. Er zitten nu heel wat toeleveranciers ook met hun handen in het haar zoals lokale bakkers/slagers/groenteboeren enzovoort.
Schande!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, dat geld verschuift naar de supermarkten. Die draaien wel lekker. Als ik een avond niet uit eten kan wil niet zeggen dat ik naar een glas water ga lopen staren
gedeeltelijk wel jaquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, dat geld verschuift naar de supermarkten. Die draaien wel lekker. Als ik een avond niet uit eten kan wil niet zeggen dat ik naar een glas water ga lopen staren
Leuk maar dan valt er wel heel wat om. De slager waar ik altijd mijn vlees koop gaat heel wat omzet missen. 70 procent van zijn producten levert hij aan de horeca die is niet te benijden. Dus zo zet je wel een sneeuwbal in werking die weer heel wat andere sectoren gaat raken. Leuk voor de supermarkt maar of moeten we dat willen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik las al dat een woordvoerder van de politiebond alle alcoholverkoop voor 4 weken wil uitbannenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat halen ze in 2020 iig nietquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij klopt dat niet, zaten in 2019 al op 28 miljard
https://www.khn.nl/nieuws(...)0-procent-in-10-jaar
Omgekeerd ook. genoeg dagjesmensen uit het hele land die naar Amsterdam komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:12 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het helpt niks met hek om Amsterdam heen, maar Amsterdammers gaan altijd blijven verplaatsen naar delen van het land.
Hier in het westen van het land draagt 95% een mondkapje. Tenminste, in mijn plaatselijke AH en Jumbo.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog observaties over het dragen van mondkapjes in winkels/supermarkten? (ik kom er zelf eigenlijk nooit tot hooguit 1x in de 14 dagen). Hoe gaat het daarmee?
Voor de speech was het in Amsterdam denk ik 40% wel en 60% niet, zal mij benieuwen komende dagen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog observaties over het dragen van mondkapjes in winkels/supermarkten? (ik kom er zelf eigenlijk nooit tot hooguit 1x in de 14 dagen). Hoe gaat het daarmee?
80% wel 20% niet in regio Den Haag, maar hoorde van iemand dat het in Laakkwartier(achterstandswijk naast Schildersrijk) andersom was.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar covid al niet toe leid...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Hier in de supermarkt al het personeel en 95% van de klanten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij de nieuwe gevallen van gisteren zat nog data van enkele dagen in augustus. Op www.pletdecurve.nl kan je zien dat je over eigenlijk heel de maand oktober geen enkele conclusies kan trekken, behalve dan dat het snel omlaag moet gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, 500 extra cases per dag is een explosieve stijging, dat is een serieus probleem. Als je kijkt dat er even voor 't gemak 200 ziekenhuisopnames gemeld zijn en die van data van een dag of 7 oud zijn, komt het erop neer dat bij 5700 positieve tests op een dag, er 200 ziekenhuisopnames zijn. Als je dat doortrekt zit je bij 10.000 cases op 400 ziekenhuisopnames op een dag.
Als je uitgaat van de bezetting die we nu hebben in het ziekenhuis en de bedden die er zijn, kunnen we nog 1000 bedden groeien zonder volledig af te schalen (gokje). Dat is 2.5 dag.
Ga je van diezelfde cijfers uit en uit van een totale beddenpopulatie van 8000, zit je over 16 dagen aan 100% Covid-bezetting in het ziekenhuis, en kun je niemand anders meer opnemen.
Dat zie ik echt niet gebeuren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er nog flinke verdubbelingen aan gaan komen op basis van wat we nu zien.
Deze cijfers laten trouwens wel goed zien dat de problemen eigenlijk al begin juli waren begonnen, niet toevallig dus met alle vakanties die toen van start gingen en alle maatregelen die werden versoepeld.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Bij de nieuwe gevallen van gisteren zat nog data van enkele dagen in augustus. Op www.pletdecurve.nl kan je zien dat je over eigenlijk heel de maand oktober geen enkele conclusies kan trekken, behalve dan dat het snel omlaag moet gaan.
Je bent wel erg bezig met deze materie, hé?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat ik denk is niet belangrijk. Ik ben geen specialist en ik weet niet wat er in het verleden allemaal onerzocht is. Maar als het onderzoek al gedaan is vraag ik me af waar al die goedbetaalde politici gisteren een uur over hebben lopen lullen.
Dan zegt toch iemand, dit is al onderzocht in onderzoek blablabla met als resultaat blablabla. Dat er zo veel meer niet-Westerse immigranten op de IC's liggen is daarmee volledig verklaarbaar. Onderbouwd met cijfers uiteraard.
Vreemd dat jij dit wel weet, en ál die mensen in het kabinet schijnbaar niet.
[..]
De politiek heeft daar zeker wel mee te maken. Een politicus mag zo'n onderwerp als gisteren gewoon benoemen als daar aanleiding voor is.
En dan zijn mijns inziens er 2 opties:
1: Zoals jij zegt, het is al onderzocht. De situatie zoals die is, is aantoonbaar logisch en heeft niets met gedrag te maken.
2: Het is niet (voldoende) onderzocht en niet alles is volledig inzichtelijk. We gaan onze specialisten vragen (meer) onderzoek te doen.
Dat gelul gisteren is helemaal níets uit gekomen.
Enorm domme uitspraak van de vakbond. Hiermee lok je dezelfde reactie uit als toen met het WC-papier.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik las al dat een woordvoerder van de politiebond alle alcoholverkoop voor 4 weken wil uitbannen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |