Jezusquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
die -1 in fatalities is wel mooi, wonderen bestaan nog
Daar zijn de regio's toch veel te klein voor om dat te laten slagen? Als hier de kroegen op slot gaan, dan pak je gewoon een taxi, bus of trein en binnen 30 min. sta je in de kroeg in een andere regio.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind het vervelende wel dat dit gewoon reëel was geweest als we regionaal eerder hadden ingegrepen (en harder).
Omdat het lijkt alsof het minder 'hard' gaat dan in het voorjaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:
Overigens wel veelzeggend dat een nieuwe dieptepunt qua besmettingen als enigszins positief wordt ontvangen.
+96 idd, maar toch niet zo slecht als de grote drie, zeker omdat we de vijfde grootste stad zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
501 Amsterdam
469 Rotterdam
338 Den Haag
303 Utrecht
127 Tilburg
119 Groningen
96 Eindhoven
92 Leiden
90 's-Hertogenbosch
86 Amersfoort
83 Breda
78 Almere
77 Helmond
76 Zoetermeer
76 Oss
Pff en dat allemaal in een straal van 60 kilometer ofzo?
Snap dat ook niet zo..quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:
Overigens wel veelzeggend dat een nieuwe dieptepunt qua besmettingen als enigszins positief wordt ontvangen.
In die vergelijking zeker 'keurig' te noemenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
+96 idd, maar toch niet zo slecht als de grote drie, zeker omdat we de vijfde grootste stad zijn
Hooguit ja, Van Oss naar Tilburg / Breda rij je binnen een uur. Oss - Den bosch = 15min.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
501 Amsterdam
469 Rotterdam
338 Den Haag
303 Utrecht
127 Tilburg
119 Groningen
96 Eindhoven
92 Leiden
90 's-Hertogenbosch
86 Amersfoort
83 Breda
78 Almere
77 Helmond
76 Zoetermeer
76 Oss
Met de juiste maatregelen kan je dat wel tegengaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Daar zijn de regio's toch veel te klein voor om dat te laten slagen? Als hier de kroegen op slot gaan, dan pak je gewoon een taxi, bus of trein en binnen 30 min. sta je in de kroeg in een andere regio.
Desondanks kraakt de zorg nu al.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat het lijkt alsof het minder 'hard' gaat dan in het voorjaar.
Tot maart was het zo dat we trots waren hoe efficiënt we alles in hadden gericht.quote:
altijd weer de trendsetterquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:26 schreef NaturalScience het volgende:
Het goede nieuws is dat Amsterdam wel lijkt te stabiliseren. Mogelijk is dat een voorlopende trend op de rest van de steden.
Landmijnen en Flak 88's?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Met de juiste maatregelen kan je dat wel tegen
gaan.
Met de juiste maatregelen waren we er nu grootendeels vanaf geweestquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Met de juiste maatregelen kan je dat wel tegengaan.
0,059% van Amsterdammers besmet afgelopen 24 uur.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
+96 idd, maar toch niet zo slecht als de grote drie, zeker omdat we de vijfde grootste stad zijn
Dieptepunt hebben we sowieso in maart al gehad, alleen is dat nooit geregistreerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:26 schreef Simmertje het volgende:
Correct. Nu nog uitvinden welke dat precies zijn, helaas.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Met de juiste maatregelen waren we er nu grootendeels vanaf geweest
Er zitten wel weer flinke achterstanden in ja. Dit zijn de overlijdens in de data van vandaag uitgesplitst over de afgelopen 2 weken:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zijn toch allemaal inhaaloverlijdens, zeker die van gister/eergister hadden nog weekendeffect.
Wat?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:29 schreef eragon2890 het volgende:
Nog ff doorzetten en we kunnen funny over 9000 memes gaan delen 🥳
is dat zo? Ik heb me er eigenlijk nooit mee bezig gehouden tot die eerste golf, het verbaasde me toen wel hoe karig het allemaal was ingericht.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Tot maart was het zo dat we trots waren hoe efficiënt we alles in hadden gericht.
*waren we blij dat we niet zoveel zorgpremie hoefden te betalen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Tot maart was het zo dat we trots waren hoe efficiënt we alles in hadden gericht.
Is het virus dus toch gemaakt door Umbrella Corp?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
die -1 in fatalities is wel mooi, wonderen bestaan nog
quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:29 schreef eragon2890 het volgende:
Nog ff doorzetten en we kunnen funny over 9000 memes gaan delen 🥳
Dat was ook omdat het tot die tijd geen problemen opleverde.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? Ik heb me er eigenlijk nooit mee bezig gehouden tot die eerste golf, het verbaasde me toen wel hoe karig het allemaal was ingericht.
Zijn ze zo efficient dan? Daar heb ik toch wel m'n twijfels overquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
*waren we blij dat we niet zoveel zorgpremie hoefden te betalen.
Positief getest: 7833quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:32 schreef SEMTEX het volgende:
7833 nieuwe besmettingen zie ik trouwens elders.
Zitten wat correcties in, dus moeten er 42 af. Vandaar 7791.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:32 schreef SEMTEX het volgende:
7833 nieuwe besmettingen zie ik trouwens elders.
Denk vooral opluchting, had zelf begin deze week ook de vrees dat het keihard zou gaan. Het gaat nog steeds hard, maar had erger verwacht.quote:
Het probleem zit m ook niet in het aantal bedden. Het aantal bedden maakt niet uit voor de maatregelen die je moet nemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Is onder normale omstandigheden ook geen beginnen aan om al die capaciteit vrij te houden tegen enorme kosten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat was ook omdat het tot die tijd geen problemen opleverde.
Eén keer de reguliere zorg plaatselijk in NB opgeschort tijdens de griepepidemie in 2018. That's it.
Mwah, er is natuurlijk iets voor te zeggen om geen gigantische reserves in capaciteit te hebben. Stel dat de capaciteit van de zorg letterlijk 2 keer zo groot was. Dan duurt het bij exponentiële groei van zo'n epidemie gewoon een week of 2 weken langer voordat je in de problemen komt.quote:
Lijkt me dat als we de premie fors verhogen dat dat zal helpen de capaciteit te vergroten. Uiteraard samen met een extra centje uit de staatskas.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn ze zo efficient dan? Daar heb ik toch wel m'n twijfels over
Yep. Toen kwam ineens aan het licht dat er amper extra ruimte is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:
is dat zo? Ik heb me er eigenlijk nooit mee bezig gehouden tot die eerste golf, het verbaasde me toen wel hoe karig het allemaal was ingericht.
er veranderd helemaal niets voor ons, we hadden onze eigen plannen allang getrokken en zijn zoveel mogelijk thuis, ontvangen niemand thuis ook.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:35 schreef Nielsch het volgende:
Hoe ervaren jullie deze tweede lockdown tot nu toe? Het is toch anders dan de eerste. Toen had ik zoiets van: okee, interessant... Nu vind ik het alleen maar stom.
Dat is wel erg forsquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
164 / 355 gemeentes overigens in de zeer ernstig categorie inmiddels (>250 besmettingen / 100.000 inwoners / afgelopen 7 dagen).
Nee sowieso in 2016 en 2017 ook gebeurd. Gister nog paar artikelen daarover hier gedeeld.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat was ook omdat het tot die tijd geen problemen opleverde.
Eén keer de reguliere zorg plaatselijk in NB opgeschort tijdens de griepepidemie in 2018. That's it.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
164 / 355 gemeentes overigens in de zeer ernstig categorie inmiddels (>250 besmettingen / 100.000 inwoners / afgelopen 7 dagen).
Dit ja, beddencapaciteit doet heel weinig voor je maatregelenpakket. Je kunt net 2-3 dagen later ingrijpen en dan zit je alweer aan de max.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, er is natuurlijk iets voor te zeggen om geen gigantische reserves in capaciteit te hebben. Stel dat de capaciteit van de zorg letterlijk 2 keer zo groot was. Dan duurt het bij exponentiële groei van zo'n epidemie gewoon een week of 2 weken langer voordat je in de problemen komt.
En dat terwijl Brabant in de eerste golf er ook al flink van langs kreeg. Van enige effect van groepsimmuniteit lijkt nog geen sprake te zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
501 Amsterdam
469 Rotterdam
338 Den Haag
303 Utrecht
127 Tilburg
119 Groningen
96 Eindhoven
92 Leiden
90 's-Hertogenbosch
86 Amersfoort
83 Breda
78 Almere
77 Helmond
76 Zoetermeer
76 Oss
Ow? Die heb ik ff gemist dan. Uit nieuwsgierigheid: zelfde gebied?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee sowieso in 2016 en 2017 ook gebeurd. Gister nog paar artikelen daarover hier gedeeld.
gaat er zo weinig geld heen dan? Dat bedoel ik meer tov andere landenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lijkt me dat als we de premie fors verhogen dat dat zal helpen de capaciteit te vergroten. Uiteraard samen met een extra centje uit de staatskas.
Berichten uit Brabant en het Noord-Oosten dacht ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Die heb ik ff gemist dan. Uit nieuwsgierigheid: zelfde gebied?
Daarom. Neemt natuurlijk niet weg dat het NL zorgstelsel wel errug strak in zijn jasje zit, maar voor deze epidemie maakt het eigenlijk weinig uit.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit ja, beddencapaciteit doet heel weinig voor je maatregelenpakket. Je kunt net 2-3 dagen later ingrijpen en dan zit je alweer aan de max.
Ik meen dat Duitsland juist forse kritiek van andere landen kreeg dat het daar allemaal vrij duur was. Plukken ze nu voorlopig nog de vruchten van.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaat er zo weinig geld heen dan? Dat bedoel ik meer tov andere landen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |