Mijn hemel.... vaccineren? Waartegen dan??quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje is directeur op een basisschool. Ze heeft kinderen op school die nu niet naar school mogen van hun ouders, tenzij ze een overeenkomst tekent dat ze op school niet stiekem de kinderen gaat vaccineren.Ik vind het zo bizar dat dat haar dagelijkse realiteit is...
Mijn hemel.... dat ouders serieus bang zijn dat hun kinderen gebruikt worden voor een experimenteel medicijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef Phaidra het volgende:
Corona natuurlijk!Want de regering is bang dat niemand gevaccineerd wil worden en het is experimenteel dus dat gaat dan vast via school. Stiekem, met een chip erin!
Ik heb een keer een diamond Painting gedaan. Maar daar heb ik mijn mond niet bij gebruikt. Als het goed is kun je gewoon met het pennetje het steentje vast klikken. En daarna vast plakkenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:31 schreef BE het volgende:
Zijn er hier mensen die diamond painten? MIjn oudste vind het superleuk dus ik kocht vandaag een set van de action, maar is het idd de bedoeling dat je dan met je mond die steentjes aan die 'pen' zuigt en dan op de juiste plek legt?
Met wat geduld kun je in 10 minuten vast wel uitvogelen hoe en watquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:31 schreef BE het volgende:
Zijn er hier mensen die diamond painten? MIjn oudste vind het superleuk dus ik kocht vandaag een set van de action, maar is het idd de bedoeling dat je dan met je mond die steentjes aan die 'pen' zuigt en dan op de juiste plek legt?
Mijn werkgever heeft geen moeite om testers te vinden hoor. 60.000 tegelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn hemel.... dat ouders serieus bang zijn dat hun kinderen gebruikt worden voor een experimenteel medicijn
Daarbij geloof ik er niets van dat mensen niet aan het testen van een Corona-vaccin willen meewerken.
Jaaaa! Dat kwartje viel net ook ineens!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef F_r het volgende:
Er zit een soort lijm bij. En rechthoekig roze achtig iets. Dat die je eerst die pen in een dan blijven de steentjes aan de pen plakken.
Ah arm kind. Zie ‘m al voor mequote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef BE het volgende:
[..]
Jaaaa! Dat kwartje viel net ook ineens!Tx voor de bevestiging!
Kind ging bijna hyperventileren van aan dat dingetje zuigen!Wel slim gevonden van hem!
![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:31 schreef BE het volgende:
Ja serieus. Via een tante (in de complot-tunnel) op Facebook had ik al een model-brief voorbij zien komen. Even de naam van je kind invullen en uitprinten, klaar.quote:
Helaas is "jurist" geen beschermde titel en kan iedereen zich "jurist" noemen....quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja serieus. Via een tante (in de complot-tunnel) op Facebook had ik al een model-brief voorbij zien komen. Even de naam van je kind invullen en uitprinten, klaar.
Is van een juriste die zegt dat ze haar baan bij de overheid heeft opgezegd en zich nu fulltime (gesteund door donaties) bezighoudt met de strijd tegen de coronamaatregelen.
Beterschap voor je vrouwquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:39 schreef exode het volgende:
Thanks all! Het beroerd voelen is overgegaan in lichte verkoudheid dus ik ben erg benieuwd naar de test.
En hoezo is de titel geen complottheorien? Waar gaan we dan om lachen?
Dat had ik natuurlijk ook kunnen doen, google.quote:
Srsly?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:52 schreef Leandra het volgende:
En dan precies zo'n achterlijke complotwappie kutnewbie die dat topic van Slaapmeisje komt verneuken met zijn "er staan zoveel rare dingen op internet" maar al die complotmeuk gelooft hij wel
Daar moet ik altijd wel een beetje om gniffelen, dat iedereen een schaap is die achter de kudde aanhobbelt en de mainstream media gelooft en alles maar voor waar aanneemt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:52 schreef Leandra het volgende:
En dan precies zo'n achterlijke complotwappie kutnewbie die dat topic van Slaapmeisje komt verneuken met zijn "er staan zoveel rare dingen op internet" maar al die complotmeuk gelooft hij wel
Fair enough, kritisch zijn is natuurlijk nooit verkeerd, maar dit is zoals Jentin ook al aanhaalde, een topic waarin weetikhoeveel dingen staan waardoor je echt welk kan weten dat dit verhaal klopt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, zijn PoHi net even bekeken.... een soort van mix tussen complotwappie en troll.
Ja, het is makkelijk zat te achterhalen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:00 schreef BE het volgende:
[..]
Fair enough, kritisch zijn is natuurlijk nooit verkeerd, maar dit is zoals Jentin ook al aanhaalde, een topic waarin weetikhoeveel dingen staan waardoor je echt welk kan weten dat dit verhaal klopt.
Maar goed, eigenlijk moet je hier maar gewoon niet op in gaan.
Dat was letterlijk wat ik wilde postenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:13 schreef BE het volgende:
Ik zie ook nu pas dat er iemand is die zich speciaal voor een kritische reactie geregistreerd heeft. Bahbahbah.![]()
Nou ja goed, Yvonne to the rescue!
Hihi dat vind ik meestal ook. En sorry voor alle kruissteek-borduurfans, maar ook daarbij snap ik nooit zo goed wat er nou leuk is aan een beetje pixels overnemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:48 schreef BE het volgende:
[..]
Dat had ik natuurlijk ook kunnen doen, google.![]()
Maar goed, het werkt met dat roze spul! En wat een heerlijk saai, automatische piloot klusje! Lijkt me zeer verslavend. Jammer alleen dat ik het resultaat altijd zo spuuglelijk vind met die glimmende steentjes.![]()
Werkelijk! Hoe bedenken ze het!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:52 schreef amaranta het volgende:
Ik begreep van een collega dat er bij ons op school ook een ouder is geweest die bang was dat wij stiekem kinderen zouden vaccineren.
Dusssss
Ja, hoe die mensen zichzelf serieus kunnen nemen? Ik kan er met de pet niet bij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef exode het volgende:
Ik zou af en toe best een complotdenker willen zijn, alles wat niet in je straatje past afdoen als 'fake news'. Lekker in een bubbel vol wantrouwen superieur neerkijken op de slapende schapen.
Gewoon alles bestempelen als leugens omdat het je niet aanstaat.
Nee, ook daar ben ik nooit kapot van. Ik heb wel altijd bewondering voor de monnikenklus die het geweest moet zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:21 schreef trui het volgende:
[..]
Hihi dat vind ik meestal ook. En sorry voor alle kruissteek-borduurfans, maar ook daarbij snap ik nooit zo goed wat er nou leuk is aan een beetje pixels overnemen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:04 schreef Leandra het volgende:
Ik moest lachen:
[ twitter ]
Hahaha, prachtig!
![]()
![]()
Ja, dat is inderdaad wel bewonderenswaardig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:24 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, ook daar ben ik nooit kapot van. Ik heb wel altijd bewondering voor de monnikenklus die het geweest moet zijn.
Er zijn hier ook genoeg kerken die de dienst nu online uitzenden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:53 schreef Roosgeluk het volgende:
over vrijheid van godsdienst in de wet en zo hé en dit perse irl "moeten" kunnen beleven:.
In België is er ook vrijheid van godsdienst in de grondwet, maar de geloofskoepels zijn met koppen (virtueel) samen gaan zitten en het een en ander uitgeschreven.
Hier zijn ALLE gebedshuizen tijdens de 1e lockdown gesloten geweest (enkel open voor huwelijken en begrafenissen in heel beperkte kring) en je kon online/ via radio / tv de mis volgen. In no time was de kathedraal van Antwerpen omgebouwd tot tv studio.
Vele lokale kerken (van eender welke tak) en moskeeën hebben het internet aan gezwengeld en online hun gebed gehouden. En resultaat? Online werd vaak beter bezocht dan de wekelijkse irl bijeenkomst :-).
Waarom kan dit hier wel en in NL niet? Omdat we heen CU en SGP in de politiek hebben?
Ja die tante van mij is er dus ook zo één.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:58 schreef LeSage het volgende:
[..]
Daar moet ik altijd wel een beetje om gniffelen, dat iedereen een schaap is die achter de kudde aanhobbelt en de mainstream media gelooft en alles maar voor waar aanneemt.
En dan zelf achter mensen aanrennen die zomaar ongegrond wat neerplempen op het internet.
Nu Tisjeboy Jay nogquote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja die tante van mij is er dus ook zo één.Zij wil uit de crisis komen door middel van bomen knuffelen en licht en liefde en weet ik het, maar ondertussen verziekt ze continu mijn tijdlijn met allerlei negatieve berichten.
Want ze deelt werkelijk ieder tegengeluid, het ene nog dubieuzer dan het andere.
Roy Martina (die kwakzalver van de Biostabil) is al voorbij gekomen, Jensen, Trump, Lange Frans, allerlei buitenlanders die beweren arts te zijn maar deze strijd kennelijk via YouTube uitvechten in plaats van via ingezonden brieven in medische tijdschriften zoals het al 200 jaar hoort. Wij zijn het schaap maar zij staan er niet bij stil dat partijen aan hun kant net zo goed een dubbele agenda kunnen hebben. Zo'n ontmaskerde kwakzalver bijvoorbeeld, die krijgt er nu toch mooi een hoop nieuwe zieltjes bij.
(Ik weet dat ik haar kan snoozen op Facebook, heb ik ook wel eens gedaan, maar ik vind het ook wel fascinerend om te volgen.)
Om even advocaat van de duivel te spelen: strikt genomen weten we dat het verhaal klopt, maar niet wie er achter die GoFundMe-pagina zit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:00 schreef BE het volgende:
[..]
Fair enough, kritisch zijn is natuurlijk nooit verkeerd, maar dit is zoals Jentin ook al aanhaalde, een topic waarin weetikhoeveel dingen staan waardoor je echt welk kan weten dat dit verhaal klopt.
Maar goed, eigenlijk moet je hier maar gewoon niet op in gaan.
Behalve dan dat de een een account had aangemaakt om in het topic te gaan lopen trollen en de ander een newbie is die vol is van complotrotzooi en van alles ter discussie stelde maar dat nou net niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Om even advocaat van de duivel te spelen: strikt genomen weten we dat het verhaal klopt, maar niet wie er achter die GoFundMe-pagina zit.Zou niet de eerste keer zijn dat iemand probeert te cashen op het verhaal van een ander. In het topic en op de GoFundMe-pagina wordt niet duidelijk wie M.aaike Van E.ngelen is, en in het topic heeft Slaapmeisje zich ook niet gemeld om te bevestigen dat deze inzameling legitiem is. Jij hebt misschien aanvullende informatie buiten FOK! om, anderen niet. Ik ga er zelf vanuit dat het volledig legitiem is, maar ik snap wel dat mensen argwaan kunnen hebben.
Ze heeft het op andere media zelf geplaatst, Slaapmeisje dus, vandaar dat we weten dat het is van iemand die zij heel goed kent.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Om even advocaat van de duivel te spelen: strikt genomen weten we dat het verhaal klopt, maar niet wie er achter die GoFundMe-pagina zit.Zou niet de eerste keer zijn dat iemand probeert te cashen op het verhaal van een ander. In het topic en op de GoFundMe-pagina wordt niet duidelijk wie M.aaike Van E.ngelen is, en in het topic heeft Slaapmeisje zich ook niet gemeld om te bevestigen dat deze inzameling legitiem is. Jij hebt misschien aanvullende informatie buiten FOK! om, anderen niet. Ik ga er zelf vanuit dat het volledig legitiem is, maar ik snap wel dat mensen argwaan kunnen hebben.
Ik bedoelde meer dat argwaan niet per definitie een trollactie hoeft te zijn, want zonder info van buiten FOK! om kon je niet zeker weten of dit een legitieme inzameling is. Maar dat zegt inderdaad niets over de intenties van die mensen die het daar ter discussie stelden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dan dat de een een account had aangemaakt om in het topic te gaan lopen trollen en de ander een newbie is die vol is van complotrotzooi en van alles ter discussie stelde maar dat nou net niet.
Wel of ze wel echt ziek zou zijn, en dat was nou net te vinden op links waar we zelf mee kwamen.
Goed om te weten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:03 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ze heeft het op andere media zelf geplaatst, Slaapmeisje dus, vandaar dat we weten dat het is van iemand die zij heel goed kent.
Je hebt een punt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Slim om voor wat nieuw vermaak voor de kinderen te zorgen. Wij hebben dat ook gedaan en dat heeft ze wel heel wat uren lekker bezig gehouden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:58 schreef exode het volgende:
Het is overgegaan in een verkoudheid wel met keelpijn en een beetje hoofdpijn. Als Corona er niet was geweest, was ze gewoon gaan werken zeg maar.
Hopelijk valt de test (en de uitslag) mee.
Stel dat ze het heeft en we moeten dus allemaal in quarantaine heb ik al een lijstje klaarstaan online voor aankopen voor de kinderenWe willen al een tijdje een trampoline in de tuin dus die wordt dan even versneld gekocht ter vermaak in de tuin.
De test is even vervelend, maar valt verder echt mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:58 schreef exode het volgende:
Het is overgegaan in een verkoudheid wel met keelpijn en een beetje hoofdpijn. Als Corona er niet was geweest, was ze gewoon gaan werken zeg maar.
Stel dat ze het heeft en we moeten dus allemaal in quarantaine heb ik al een lijstje klaarstaan online voor aankopen voor de kinderenWe willen al een tijdje een trampoline in de tuin dus die wordt dan even versneld gekocht ter vermaak in de tuin.
Ja, zeker omdat het vakantie is vanaf vrijdag, daar verheugt B zich nogal op. Dan maken we er een feestje van thuis.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Slim om voor wat nieuw vermaak voor de kinderen te zorgen. Wij hebben dat ook gedaan en dat heeft ze wel heel wat uren lekker bezig gehouden.![]()
Alsnog hoop ik dat de test negatief is, dat scheelt een hoop gedoe.
Ja, geniaal vind ik die redenatiequote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:16 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, zeker omdat het vakantie is vanaf vrijdag, daar verheugt B zich nogal op. Dan maken we er een feestje van thuis.
Ik snooze completdenkers in mijn kennissenkring juist niet, ik vind het zo nu en dan te vermakelijk. Vooral als het zo ontzettende onzin is. Ook de meme die nu rondgaat dat griep met vaccin meer doden kost dan Corona zonder vaccin. Dan stel ik vragen als 'in welk tijdsbestek? Wereldwijd of landelijk? Was er voor griep ook een lockdown?' maar dan ga ik er de feitelijk mee om he. En ik lees de media dus ik heb sowieso verkeerde informatie.
Fijn dat het een gewone verkoudheid lijkt, hopen dat de test dat ook uitwijst!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:58 schreef exode het volgende:
Succes Vicky, 3 extra truien aan en veel sokken en dan aan de thee/koffie/chocolademelkquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
De test is even vervelend, maar valt verder echt mee.
Trampoline staat ook op ons lijstje, maar vooralsnog is de tuin een bende. We hebben dus maar een spelletje voor de Switch gekocht zodat ze in de vakantie weer even wat nieuws te spelen hebben.
[ afbeelding ]
Ik werk vandaag thuis (verplichte thuiswerkdag) en het is kkkoud in huis!
De loodgieter is bezig met leidingen en radiatoren beneden dus de verwarming kan niet aan 🐧
Komt goed.. we overleven het welquote:[b]Op donderdag 15 oktober 2020 09:39 schreef Nijna het volgende:
Succes Vicky, 3 extra truien aan en veel sokken en dan aan de thee/koffie/chocolademelk
Nog even doorbikkelen daar als ik je andere bericht lees, maar hopelijk verloopt het voorspoedig allemaal en kan je echt aftellen de komende maand!
Daar ben ik ook benieuwd naar.quote:In het kader van vermaak, iemand ervaring met de escape puzzels van Ravensburger?
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd of het wat is, we hebben een aardige stapel van Haasteren puzzels, maar misschien is een keer iets anders ook wel leuk... maar ik lees heel wisselende reviews.
Iemand ervaring?
Ja! En met deze om precies te zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:39 schreef Nijna het volgende:
In het kader van vermaak, iemand ervaring met de escape puzzels van Ravensburger?
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd of het wat is, we hebben een aardige stapel van Haasteren puzzels, maar misschien is een keer iets anders ook wel leuk... maar ik lees heel wisselende reviews.
Iemand ervaring?
Als hij alleen scheikunde gestudeerd heeft, is hij nooit arts geweest. Het is een beschermde titel, hij mag zich daar niet voor uitgeven en dit is strafbaar. Zelfs als hij wél geneeskunde heeft gestudeerd en nu op eigen verzoek niet meer BIG-geregistreerd is. Dan is het "arts niet-praktiserend". Heb je een linkje?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:42 schreef exode het volgende:
Er ging toch ook een brandbrief rond van een 'arts', 1 seconden Googlen en ik was er al achter dat ie in een ver verleden Scheikunde had gestudeerd en vervolgens na een korte medische carrière de marketing wereld in was gegaan. Hij tekent de brief als arts, heeft zijn dokterstitel ineens aan zijn Linkedin toegevoegd etc.
Ja dat benoemde ik gisteren dus ook, kritiek hebben op alles rondom COVID-19 is heel lucratief in het kwakzalver-circuit. Maar die dubbele agenda wordt dan weer niet gezien hè.quote:Zijn bedrijf is wel ineens booming in een bepaalde kring, verwacht je niet he.
Ik vind het vooral zo ontzettend knap dat we ineens zoveel mensen hebben die verstand hebben van PCR tegenwoordig. Ik heb altijd zin om dan lollige inhoudelijke vragen te gaan stellen, gewoon omdat het kanquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:42 schreef exode het volgende:
Er ging toch ook een brandbrief rond van een 'arts', 1 seconden Googlen en ik was er al achter dat ie in een ver verleden Scheikunde had gestudeerd en vervolgens na een korte medische carrière de marketing wereld in was gegaan. Hij tekent de brief als arts, heeft zijn dokterstitel ineens aan zijn Linkedin toegevoegd etc. Dat hij al jaaaaaaren geleden is overgestapt op de commerciële wereld en zich bezighoudt met branding en reclame deed er niet toe.
Die 'arts' stuurde dus een brief over de PCR testen en dat die niet kloppen. Zijn brief werd naar mij gestuurd via FB, ik zei dat het mij niet zoveel interesseerde wat hij schreef, hij was geen praktiserend arts en had als bronnen alles wat die Willem Engel deelt. Zijn ongefundeerde mening over PCR was mij net zoveel waard als elke willekeurige andere, niet medicus die zijn feiten van Feesboek en completdenkers haalt.
Zijn bedrijf is wel ineens booming in een bepaalde kring, verwacht je niet he. Maar toen stond ik niet open voor een andere mening. Nee gek genoeg sta ik als het medische dingen gaat alleen open voor de wetenschap en feiten.
Pfoeh Vicky, nog een hoop te doen dus, ik snap dat je de tuin nog lekker laat voor wat het is.
Sowieso hebben er ineens veel mensen verstand van virussen. Die kennis vindt gewoon dat we overal ventilatie systemen in moeten bouwen, overal. Waarom doen we dat niet? ja kost geld maar het vaccin ook. En dat dat jaren gaat duren en niet elk gebouw er geschikt voor is, was allemaal detail.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral zo ontzettend knap dat we ineens zoveel mensen hebben die verstand hebben van PCR tegenwoordig. Ik heb altijd zin om dan lollige inhoudelijke vragen te gaan stellen, gewoon omdat het kan. Maar dat doe ik liever bij mensen irl.
Owja, die zijn er ook nog. De experts in bouwkunde. Niet mijn afdeling #2linkerhanden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:05 schreef exode het volgende:
[..]
Sowieso hebben er ineens veel mensen verstand van virussen. Die kennis vindt gewoon dat we overal ventilatie systemen in moeten bouwen, overal. Waarom doen we dat niet? ja kost geld maar het vaccin ook. En dat dat jaren gaat duren en niet elk gebouw er geschikt voor is, was allemaal detail.
Wat voor vragen? Ik heb wel zin in een irl rel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral zo ontzettend knap dat we ineens zoveel mensen hebben die verstand hebben van PCR tegenwoordig. Ik heb altijd zin om dan lollige inhoudelijke vragen te gaan stellen, gewoon omdat het kan. Maar dat doe ik liever bij mensen irl.
Ik geloof ook echt wel dat ventilatie goed is om virussen tegen te gaan. Ook griep. Maar ja, daar is nu niet echt een korte termijn oplossing voor en die is wel nodig. Alle scholen, verpleeghuizen, gemeentegebouwen en dan nog alle commerciële gebouwen, nee joh, regelen we even in een paar weken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Owja, die zijn er ook nog. De experts in bouwkunde. Niet mijn afdeling #2linkerhanden.
Als ik wist waar die lagen.. 🤣🤣quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:10 schreef BE het volgende:
Kaarsjes aan Vicky! Dat maakt hier altijd zo'n berg verschil!![]()
En als je googled kom je nog iets tegen met zo'n terra cotta bloempot erop en dan straalt een waxinelichtje echt bizar veel warmte uit!
Terwijl veel ventilatiesystemen juist zijn uitgeschakeldquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:05 schreef exode het volgende:
[..]
Sowieso hebben er ineens veel mensen verstand van virussen. Die kennis vindt gewoon dat we overal ventilatie systemen in moeten bouwen, overal. Waarom doen we dat niet? ja kost geld maar het vaccin ook. En dat dat jaren gaat duren en niet elk gebouw er geschikt voor is, was allemaal detail.
Ja veel systemen veroorzaken juist schade, gaan lucht rondblazen of trekken vervuilde lucht naar binnen. Wij hebben op kantoor een topsysteem, lucht wordt gezuiverd voordat het naar binnen gaat en afgezogen lucht gaat meteen naar buiten. Maar dat is dan ook wel een enorm duur systeem.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Elleska het volgende:
[..]
Terwijl veel ventilatiesystemen juist zijn uitgeschakeld
Bij mijn man op het werk ook. Er was in het gebouw een overdruk omdat er anders teveel schadelijke uitlaatgassen naar binnen kwamen, nu dus niet meer.
Bij het andere pand was de luchtverwarming in eerste instantie ook uitgeschakeld.
Gewoon eerst van die heerlijke basics. Of ze ook de volledige naam kunnen geven voor de afkorting DNA. Wat de meest voorkomende nucleobasen van DNA zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat voor vragen? Ik heb wel zin in een irl rel.
Oh, in dat geval kan hij ook prima onbeschermde seks hebben met een onbehandelde AIDS-patiënt toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef exode het volgende:
Ik las pas geleden ook iemand die met droge ogen vertelde dat virus een dood iets is en dus niet is over te dragen van mens tot mens. Nee een virus springt ook niet van de ene op de andere persoon, het heeft een transportmiddel nodig zoals speeksel. Dat was ook geen argument, virus was iets doods dus hij wilde graag met iemand knuffelen die Corona had gewoon om het te bewijzen.
Een verpleger vroeg of hij onbeschermd een dagje op de Corona afdeling mee wilde helpen. Die verwijderde die opmerking wel snel weer overigens, maar dat vond ik wel een goede. Als al die ontkenners nou lekker onbeschermd mee gaan helpen, het bestaat toch niet.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, in dat geval kan hij ook prima onbeschermde seks hebben met een onbehandelde AIDS-patiënt toch?
Ze lezen mee!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:28 schreef laziness het volgende:
N.a.v. gisterenhttps://www.nu.nl/gezondh(...)eorieen-geloven.html
Hij heeft een doctoraal scheikunde kan ik me herinneren. Dan kan ik wel denk ik? Hij was degene die de reactie van Gommers op zijn PCR mening naar buiten bracht en waarop Gommers meteen reageerde dat zijn woorden verkeerd werden geïnterpreteerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Als hij alleen scheikunde gestudeerd heeft, is hij nooit arts geweest. Het is een beschermde titel, hij mag zich daar niet voor uitgeven en dit is strafbaar. Zelfs als hij wél geneeskunde heeft gestudeerd en nu op eigen verzoek niet meer BIG-geregistreerd is. Dan is het "arts niet-praktiserend". Heb je een linkje?
[..]
Ja dat benoemde ik gisteren dus ook, kritiek hebben op alles rondom COVID-19 is heel lucratief in het kwakzalver-circuit. Maar die dubbele agenda wordt dan weer niet gezien hè.
Nee, scheikunde en geneeskunde zijn twee totaal verschillende studies. Zoals natuurkunde en biologie zeg maar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:54 schreef exode het volgende:
[..]
Hij heeft een doctoraal scheikunde kan ik me herinneren. Dan kan ik wel denk ik? Hij was degene die de reactie van Gommers op zijn PCR mening naar buiten bracht en waarop Gommers meteen reageerde dat zijn woorden verkeerd werden geïnterpreteerd.
Even snel teruggekeken, hij heet Mario Ortiz Martinez.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, scheikunde en geneeskunde zijn twee totaal verschillende studies. Zoals natuurkunde en biologie zeg maar.Linkje?
Ik zie hem nergens als arts vermeld staan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:59 schreef exode het volgende:
[..]
Even snel teruggekeken, hij heet Mario Ortiz Martinez.
Aantal positieve tests zegt mij ook niet zoveel, want in de eerste golf moeten we er honderdduizenden gemist hebben. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het percentage bloeddonors met antistoffen: in april was dit 3%, dus op 17,4 miljoen inwoners zaten we toen al op circa 522.000 COVID-19-gevallen. (Als bloeddonors representatief zouden zijn voor de bevolking, het kan dus anders liggen maar dit geeft wel een indruk van de omvang.)quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:01 schreef Burdie het volgende:
Complottheorieën daargelaten, je mag best kritisch zijn toch? Wat ik vooral ingewikkeld vind is dat er allerlei cijfers met elkaar worden vergeleken die helemaal niet met elkaar te vergelijken zijn. Tijdens de eerste golf werd haast niemand getest op corona, en nu iedereen die een keer z'n neus snuit. Ook bedenken ze soms ineens een andere manier van tellen... Ik heb het gevoel dat we continu appels met peren aan het vergelijken zijn, en op basis daarvan de prijs van het fruit moeten bepalen. En ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen.
Ho even, dit klinkt als een complottheorie en dat mag niet in dit topic, we hebben niet voor niks de TT.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:58 schreef Adrian4 het volgende:
Ik weet het zeker, de dolfijnen hebben het virus hier gebracht!
“So long and thanks for all the fish!”
Het is geen complottheorie als het gewoon écht zo gegaan is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ho even, dit klinkt als een complottheorie en dat mag niet in dit topic, we hebben niet voor niks de TT.
Misschien is het ook wel écht zo dat Bill Gates met zijn vaccin een chip in iedereen wil injecteren om zo de nieuwe wereldorde te bewerkstelligen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Het is geen complottheorie als het gewoon écht zo gegaan is.
Oh ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel écht zo dat Bill Gates met zijn vaccin een chip in iedereen wil injecteren om zo de nieuwe wereldorde te bewerkstelligen.
Goed punt. De kans dat je het ook krijgt is tenslotte maar 50/50!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, in dat geval kan hij ook prima onbeschermde seks hebben met een onbehandelde AIDS-patiënt toch?
Mooie vergelijking.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:23 schreef exode het volgende:
En even lachen: https://www.thebestsocial(...)0V29UoL58ZmuuwggDa_w
Nee, de kans is nul volgens die meneer: want HIV is een virus, en virussen zijn dood en kun je niet overdragen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goed punt. De kans dat je het ook krijgt is tenslotte maar 50/50!
Hij kan wel een dr. zijn maar dat betekent niet dat hij een arts is.... als hij scheikunde gestudeerd heeft is het mogelijk dat hij die afkorting mag gebruiken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:42 schreef exode het volgende:
Er ging toch ook een brandbrief rond van een 'arts', 1 seconden Googlen en ik was er al achter dat ie in een ver verleden Scheikunde had gestudeerd en vervolgens na een korte medische carrière de marketing wereld in was gegaan. Hij tekent de brief als arts, heeft zijn dokterstitel ineens aan zijn Linkedin toegevoegd etc. Dat hij al jaaaaaaren geleden is overgestapt op de commerciële wereld en zich bezighoudt met branding en reclame deed er niet toe.
Die 'arts' stuurde dus een brief over de PCR testen en dat die niet kloppen. Zijn brief werd naar mij gestuurd via FB, ik zei dat het mij niet zoveel interesseerde wat hij schreef, hij was geen praktiserend arts en had als bronnen alles wat die Willem Engel deelt. Zijn ongefundeerde mening over PCR was mij net zoveel waard als elke willekeurige andere, niet medicus die zijn feiten van Feesboek en completdenkers haalt.
Zijn bedrijf is wel ineens booming in een bepaalde kring, verwacht je niet he. Maar toen stond ik niet open voor een andere mening. Nee gek genoeg sta ik als het medische dingen gaat alleen open voor de wetenschap en feiten.
Pfoeh Vicky, nog een hoop te doen dus, ik snap dat je de tuin nog lekker laat voor wat het is.
Ik vind het raar en geloof dan gewoon niets meer van wat zo iemand schrijft. Dat gaf ik ook aan bij die kennis. Maar dat was allemaal details zei ze, het ging om de inhoud! Nou die neem ik dus niet meer serieus en alles wat hij beweerde is allang door wel echte artsen onderuit gehaald.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij kan wel een dr. zijn maar dat betekent niet dat hij een arts is.... als hij scheikunde gestudeerd heeft is het mogelijk dat hij die afkorting mag gebruiken.
Wel heel triest dat er dan wordt gesuggereerd dat hij een arts zou zijn.
Maar hoe kom je dan aan HIV als je het tóch wilt hebben?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, de kans is nul volgens die meneer: want HIV is een virus, en virussen zijn dood en kun je niet overdragen.
Dr.Phil is ook geen dokter.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:58 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind het raar en geloof dan gewoon niets meer van wat zo iemand schrijft. Dat gaf ik ook aan bij die kennis. Maar dat was allemaal details zei ze, het ging om de inhoud! Nou die neem ik dus niet meer serieus en alles wat hij beweerde is allang door wel echte artsen onderuit gehaald.
Als die dokterstitel niet relevant was, waarom gebruikt hij hem dan? Ik vind dat dubieus.
Ja....dat kon hij ook niet uitleggen. Ik ben op een gegeven moment afgehaakt met lezen maar ik vermoed dat hij het bestaan van virussen uiteindelijk helemaal ontkent.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar hoe kom je dan aan HIV als je het tóch wilt hebben?
Laat je vaccinerenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar hoe kom je dan aan HIV als je het tóch wilt hebben?
Volgens zijn LinkedIn heeft hij een doctoraal (voor de jonge mensen hier: een Master) in de biochemie, en hij gebruikt daar de titel Drs. (=doctorandus), wat daarbij past. Elders zie ik hem aangekondigd als "de biochemicus", wat daar ook bij past.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:58 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind het raar en geloof dan gewoon niets meer van wat zo iemand schrijft. Dat gaf ik ook aan bij die kennis. Maar dat was allemaal details zei ze, het ging om de inhoud! Nou die neem ik dus niet meer serieus en alles wat hij beweerde is allang door wel echte artsen onderuit gehaald.
Als die dokterstitel niet relevant was, waarom gebruikt hij hem dan? Ik vind dat dubieus.
Hij heeft die Dr.-titel wel echt, maar daar wordt mee bedoeld dat hij is gepromoveerd (in de psychologie in dit geval).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is allemaal show business!
Sterker nog: ze kunnen gewoon een maand in-house blijven.... zet maar een paar containerwoningen bij een ziekenhuis neer en geef die mensen een maand lang kost en inwoning.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef exode het volgende:
Ik las pas geleden ook iemand die met droge ogen vertelde dat virus een dood iets is en dus niet is over te dragen van mens tot mens. Nee een virus springt ook niet van de ene op de andere persoon, het heeft een transportmiddel nodig zoals speeksel. Dat was ook geen argument, virus was iets doods dus hij wilde graag met iemand knuffelen die Corona had gewoon om het te bewijzen.
Een verpleger vroeg of hij onbeschermd een dagje op de Corona afdeling mee wilde helpen. Die verwijderde die opmerking wel snel weer overigens, maar dat vond ik wel een goede. Als al die ontkenners nou lekker onbeschermd mee gaan helpen, het bestaat toch niet.
Zie daar maar personeel voor te vinden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterker nog: ze kunnen gewoon een maand in-house blijven.... zet maar een paar containerwoningen bij een ziekenhuis neer en geef die mensen een maand lang kost en inwoning.
Overigens zou dat voor een aantal instellingen sowieso een goed idee zijn, dat personeel intern zou komen, maar ik snap wel dat het dan allemaal heel vervelend gaat worden voor het personeel, als je zelf ook letterlijk opgesloten komt te zitten.
Misschien kunnen sterrenrestaurants dagelijks voor ze koken? Gratis Netflix, Videoland en Amazon Prime? En dubbel loon voor de weken dat ze intern zitten? Plus uiteraard gewoon kunnen snaaien en knabbelen wat ze willen tijdens hun vrije uren, op kosten van de zaak.
Dat verpleeghuizen een soort van booreilanden worden?
In Spanje was er een verpleeghuis waar het personeel dat uit eigen beweging gedaan had.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:09 schreef Leandra het volgende:
Overigens zou dat voor een aantal instellingen sowieso een goed idee zijn, dat personeel intern zou komen, maar ik snap wel dat het dan allemaal heel vervelend gaat worden voor het personeel, als je zelf ook letterlijk opgesloten komt te zitten.
Misschien kunnen sterrenrestaurants dagelijks voor ze koken? Gratis Netflix, Videoland en Amazon Prime? En dubbel loon voor de weken dat ze intern zitten? Plus uiteraard gewoon kunnen snaaien en knabbelen wat ze willen tijdens hun vrije uren, op kosten van de zaak.
Dat verpleeghuizen een soort van booreilanden worden?
Hier ook!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:12 schreef exode het volgende:
Wiehoe Amaranta Friends! Staat nu ook op
Ik heb friends denk ik al 10x uitgekeken. Als het niet vaker is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:15 schreef vencodark het volgende:
Ik heb Friends geheel uitgekeken toen mijn dochter net geboren was en ze elke nacht nog bij me dronk.
Ik neem aan dat ze niet je adres gaan vragen toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:16 schreef amaranta het volgende:
Compleet andere vraag. Ik moet morgen met mijn
moeder naar het Spaanse consulaat in Amsterdam. Mag je wel gewoon de stad in als je van buitenaf komt?
Ik pakte het altijd mee als ik het op tv tegenkwam maar nooit alles goed op volgende kunnen kijken. Had het niet op dvd ofzo.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb friends denk ik al 10x uitgekeken. Als het niet vaker is.
Nou ja mijn kenteken is in principe voldoende al...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze niet je adres gaan vragen toch?
Ik heb mij er niet overdreven in verdiept verder maar je mag toch gaan en staan waar je wilt, alleen is er een dringend advies gewoon weg te blijven?
Gaan ze je zo checken ja? Je kan die auto een jaar geleden gekocht hebben en in Amsterdam gaan wonen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou ja mijn kenteken is in principe voldoende al...
LOL, in 1993 afgestudeerd in Leiden en dan in 2011 nog een bachelor Event Managementquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:59 schreef exode het volgende:
[..]
Even snel teruggekeken, hij heet Mario Ortiz Martinez.
Maar goed, hij is dus een pillenplugger (werkt voor de farmaceutische industrie) voor vooral de psychiatrie en is zelfstandig dance event organisator.quote:Bar werk
Ouderen zorg
Die “vriend” waar je het laatst over had?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:24 schreef Leandra het volgende:
Ik krijg heel erge vibes van een (voormalige) vriend van N die ook een hele lading titels heeft maar compleet de weg kwijt is, al jaren.
Nog even wachten tot hij langskomt met "adviezen" mbt Covid19.... hij heeft immers ook gestudeerd (en 2 maal gepromoveerd) en gebruikt zijn lading titels graag, ook als hij daarmee mensen op vrij hoog niveau lastigvalt met klinkklare nonsens
Dat weet ik niet. Ik ga ervan uit van niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gaan ze je zo checken ja? Je kan die auto een jaar geleden gekocht hebben en in Amsterdam gaan wonen.
Ze sturen je toch niet terug?
Wie is je favoriet?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:25 schreef laziness het volgende:
[ afbeelding ]
Man man, ik heb Friends vaker gezien dan goed voor me is. Ik kan hele episodes quoten
Ik heb hier op de uni toch ook al wel gemerkt dat titels niet alles zeggen over verstand van alle zaken hebben. Meestal is men gespecialiseerd in een bepaald domein en blijft daar wijs bij, maar sommigen menen over alles verstand te hebben. Of zijn blijven hangen in de jaren 60 ofzo. En dan ook wel eens over zaken waar ik bij zit en al meer vanaf weet. De nuance ontbreekt dan vaak ook volledigquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:24 schreef Leandra het volgende:
Ik krijg heel erge vibes van een (voormalige) vriend van N die ook een hele lading titels heeft maar compleet de weg kwijt is, al jaren.
Nog even wachten tot hij langskomt met "adviezen" mbt Covid19.... hij heeft immers ook gestudeerd (en 2 maal gepromoveerd) en gebruikt zijn lading titels graag, ook als hij daarmee mensen op vrij hoog niveau lastigvalt met klinkklare nonsens
Hij gebruikt een doctorstitel....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:58 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, ik ben dus duidelijk niet universitair geschooldquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij gebruikt een doctorstitel....
Ja, herkenbaarquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb hier op de uni toch ook al wel gemerkt dat titels niet alles zeggen over verstand van alle zaken hebben. Meestal is men gespecialiseerd in een bepaald domein en blijft daar wijs bij, maar sommigen menen over alles verstand te hebben. Of zijn blijven hangen in de jaren 60 ofzo. En dan ook wel eens over zaken waar ik bij zit en al meer vanaf weet. De nuance ontbreekt dan vaak ook volledig
Hij gebruikt trouwens drs. doctorandus dus, hij is geen doctor, hij mag dr. niet gebruiken. Maar drs. wel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:36 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, ik ben dus duidelijk niet universitair geschoold![]()
Toen die brief online kwam gebruikte hij zijn drs titel niet op zijn social media (ook niet op Linkedin) en 1 dag later wel.
Wat is Friends fest precies?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:32 schreef exode het volgende:
Jaaaaa gaan we het over Friends hebben?![]()
![]()
Net als Amaranta al tientallen keren gekeken, ook 2 keer naar Friends fest geweest in Londen en Brighton, ja ik kan alles meepraten inmiddels.
As we speak heb ik Friends sokken aanen uiteraard heb ik de Lego Central Perk set.
Mijn favoriete afleveringen zijn die waar Gunther Nederlands praat en the ones in London.
Ik vind Phoebe ook het minst! Irritant meer.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:32 schreef laziness het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ik heb helemaal niks met Phoebe. Alleen Mike is leuk op het eind.
Gisteren hadden N en Soneal een verplichting in Amsterdam en ze konden nog gewoon gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:16 schreef amaranta het volgende:
Compleet andere vraag. Ik moet morgen met mijn
moeder naar het Spaanse consulaat in Amsterdam. Mag je wel gewoon de stad in als je van buitenaf komt?
Ik vind het briljant hoe we were on a break terug komt t/m de laatste aflevering.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:44 schreef vencodark het volgende:
De eerste Ross and Rachel break-up was geweldig. Diegene waar hij dus on a break was en daarna de confrontatie kwam.
Zo goed geacteerd.
https://streamable.com/jt9pkhquote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zie daar maar personeel voor te vinden.
Misschien mensen met een slecht huwelijk?
Ross is hilarisch. En inderdaad: in zijn leren broek!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:49 schreef laziness het volgende:
[..]
Veel mensen vinden Ross niks maar ik snap niet waarom.
Ross is inderdaad super grappig. PIVOT is een van mijn favoriete uitspraken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ross is hilarisch. En inderdaad: in zijn leren broek!
Al was de Joey-Rachel verhaallijn niet zo’n beste.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:55 schreef Viv het volgende:
Ik heb er nooit zo over nagedacht welk Friends-karakter ik leuk of minder leuk zou vinden, het is juist de interactie tussen de leden van de groep wat het leuk maakt.En de ontwikkeling/groei van de karakters door de jaren heen, bijvoorbeeld Rachel die eerst heel oppervlakkig is.
Ik vind HIMYM minder grappig maar de rode draad wel heel briljant gedaan. Maar mijn man vind de hele serie helemaal niks.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sowieso, Friends..
Friends en HIMYM, genialere series dan dat bestaan er niet.
Wij zeggen wekelijks wel "Oh, I wish I could, but I don't want to." tegen elkaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:01 schreef laziness het volgende:
In de loop der jaren poppen er ook steeds meer referenties op. Bij een pivot table maken of toen we van de zomer langs Toulouse reden
Wij kunnen ook echt niks groots de trap optillen zonder 'pivot!' te roepen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ross is inderdaad super grappig. PIVOT is een van mijn favoriete uitspraken.
En die ene aflevering waarbij hij in de bruinings cabine gaat en verkeerd telt.
Maar wel een doctorquote:
Ik vind het ook niks.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind HIMYM minder grappig maar de rode draad wel heel briljant gedaan. Maar mijn man vind de hele serie helemaal niks.
Friends heb ik nooit zo fantastisch gevonden, maar HIMYM juist wel. Terwijl het concept wel min of meer hetzelfde is. Geen idee wat voor mij het verschil maakt!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind HIMYM minder grappig maar de rode draad wel heel briljant gedaan. Maar mijn man vind de hele serie helemaal niks.
Wij bingen momenteel HIMYM (2-3 eps per dag) en het BLIJFT gewoon geniaalquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Friends heb ik nooit zo fantastisch gevonden, maar HIMYM juist wel. Terwijl het concept wel min of meer hetzelfde is. Geen idee wat voor mij het verschil maakt!
Edit: Big Bang Theory kijken we nu ook voor het eerst. Heerlijk!
Ik ook niet, daarbij is hij paleontoloog.... als ik het nu met mijn 9-jarige zou kijken zou hij alleen daarom al fan van Ross worden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:49 schreef laziness het volgende:
[..]
Veel mensen vinden Ross niks maar ik snap niet waarom.
Nope. Totaal niet mijn humor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:26 schreef Malteser het volgende:
Friends, ik ben denk ik de enige die het nooit gekeken heeft en het niet leuk vindt.
Ik maakte het fotoboek af van de jongste en met de juiste code had ik ¤49,28 korting (boek kost eigenlijk ¤104,-, nu dus de helft).
En nu ga ik op mijn handen zitten om die ¤49,- niet ergens anders aan uit te geven.
Ik vind Ross qua comedy eigenlijk meer subtiel of menselijk ofzo. Het is zo’n sukkel en zo heerlijk onhandig. Je bent gegeneerd voor hem.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook niet, daarbij is hij paleontoloog.... als ik het nu met mijn 9-jarige zou kijken zou hij alleen daarom al fan van Ross worden.
Joey is te ehm.... How you doin?
En Chandler? Nah....
😂😅quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:40 schreef laziness het volgende:
Ik klop tegenwoordig 3x en zeg Ollie, Ollie, Ollie voordat ik kind zijn kamer in ga. Kind rolt met zijn ogen maar vindt het stiekem leuk.
Dus ja big bang theory kijken we ook
De laatste scene stond vast al 9 jaar lang. Want een tiener blijft geen tiener. Het is een wonder dit niet is uitgelekt. Ze hebben daar een contract voor getekend die tieners. Die tieners zijn in S1 allemaal tegelijk opgenomen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij bingen momenteel HIMYM (2-3 eps per dag) en het BLIJFT gewoon geniaal. Ik vraag me altijd af hoe zoiets nou is opgenomen qua flashbacks. Ik weet dat hiervoor continuïteitshandboeken gebruikt worden, maar ik vraag me af voor hoeveel seizoenen ze diverse flashbacks vooraf hebben opgenomen. Want er lag natuurlijk niet voor 9 seizoenen aan scripts klaar bij aanvang van de serie.
Ik bedoel niet alleen de laatste scène, maar ook alle andere flashbacks die over meerdere seizoenen zijn uitgesmeerd. Ik denk bijv aan het verhaal met de geit, en de "I think I can jump this far" van Marshall.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:28 schreef laziness het volgende:
[..]
De laatste scene stond vast al 9 jaar lang. Want een tiener blijft geen tiener. Het is een wonder dit niet is uitgelekt. Ze hebben daar een contract voor getekend die tieners. Die tieners zijn in S1 allemaal tegelijk opgenomen.
Net zoals Jim Parsons kans maakte op de rol van HIMYM Barneyquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:26 schreef exode het volgende:
Scientist David was eerst gecast als Joey, dan is Matthew toch wel veel beter.
Big Bang vind ik ook erg leuk! Niet zo leuk dat ik het tientallen keren kan kijken. Maar goed ik kijk stiekem ook voor Penny
Misschien moet ik maar gewoon doen... ik heb nog wel een beetje verjaardagsgeldquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:56 schreef Loj het volgende:
[..]
Ja! En met deze om precies te zijn.
Puzzel is leuk, puzzelen daarna is leuk, alleen bij deze klopt de eindpuzzel niet en dat is stom.
Maar ik krijg toevallig binnenkort de volgende te leen
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:40 schreef laziness het volgende:
Ik klop tegenwoordig 3x en zeg Ollie, Ollie, Ollie voordat ik kind zijn kamer in ga. Kind rolt met zijn ogen maar vindt het stiekem leuk.
Dus ja big bang theory kijken we ook
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:09 schreef amaranta het volgende:
Wij spelen weleens zitch dog in de auto
Big Bang is denk ik vooral leuk als je vergelijkbare types in je omgeving hebt (of er zelf eentje bent).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:11 schreef BE het volgende:
HIMYM en Big Bang doen mij niks, even als Breaking Bad.
Grappig toch hoe dat zo verschillend werkt.
Breaking Bad kwamen wij ook niet doorheen, net als weedsquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:11 schreef BE het volgende:
HIMYM en Big Bang doen mij niks, even als Breaking Bad.
Grappig toch hoe dat zo verschillend werkt.
Keeping up Appearances is een van mijn favorieten. Die heb ik echt al 100x gezien en idd, het blijft leuk.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:55 schreef laziness het volgende:
Ja het einde van HIMYM is controversieel en bij veel fans niet geliefd. Ik was er ook niet kapot van.
Breaking Bad nooit gezien. The Kominsky Method was grappiger dan ik verwachtte.
Suits heb ik wel achter elkaar gebinged![]()
Deze mag ik daarom graag gebruiken![]()
[ afbeelding ]
En wij hebben dus Keeping up appearances en Are you being served op dvd. Zo oud, zo vaak herhaald en we blijven het zo grappig vinden. Kind kan daar dus ook echt om in een deuk liggen. En dat vind ik dan weer leuk hoe hij die humor ook snapt en soms ook probeert in te zetten.
Alleen Goudkustquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:22 schreef vencodark het volgende:
Niemand hier van de soaps trouwens?
Ik kijk nog regelmatig The Bold, als het zo uitkomt en heb jarenlang gtst gevolgd. Daar ben ik zo’n 4 jaar terug mee gestopt.
En vroeger Days of Our lives.
Suits!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:55 schreef laziness het volgende:
Ja het einde van HIMYM is controversieel en bij veel fans niet geliefd. Ik was er ook niet kapot van.
Breaking Bad nooit gezien. The Kominsky Method was grappiger dan ik verwachtte.
Suits heb ik wel achter elkaar gebinged![]()
Deze mag ik daarom graag gebruiken![]()
[ afbeelding ]
En wij hebben dus Keeping up appearances en Are you being served op dvd. Zo oud, zo vaak herhaald en we blijven het zo grappig vinden. Kind kan daar dus ook echt om in een deuk liggen. En dat vind ik dan weer leuk hoe hij die humor ook snapt en soms ook probeert in te zetten.
Jaaaa!!! Idd op het eind ietsje minder, maar desalniettemin echt wel heerlijk kijkvoer.quote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:51 schreef BE het volgende:
[..]
Jaaaa!!! Idd op het eind ietsje minder, maar desalniettemin echt wel heerlijk kijkvoer.
Wij noemden het op een gegeven moment 'voorspel', even in bed een afleveringetje kijken!![]()
![]()
Sorry, TMI, I know.![]()
Bij welk gezin zou je willen horen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:37 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Modern Family vind ik geweldig. Ik vind Claire het minste. Maar ik vind elke karakter gewoon super.
Haha BE 😂quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:51 schreef BE het volgende:
[..]
Jaaaa!!! Idd op het eind ietsje minder, maar desalniettemin echt wel heerlijk kijkvoer.
Wij noemden het op een gegeven moment 'voorspel', even in bed een afleveringetje kijken!![]()
![]()
Sorry, TMI, I know.![]()
Eens! Had ook niet het geduld om op Netflix te wachten die nog steeds 1,5 seizoen mistquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:50 schreef BE het volgende:
[..]
Suits!Daar mag je me voor wakker maken. Ook voor de tigste keer!
Ik weet niet wat er op tv geweest is. Ik keek op netflix. Daar zijn ze nu bij seizoen 8 deel 1 gebleven.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:02 schreef Leandra het volgende:
Oh Suits
Is er niet nog een reeks die hier nog niet uitgezonden is?
Het laatste seizoen dat ik gezien heb is volgens mij ook het laatste seizoen van Meghan Markle.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er op tv geweest is. Ik keek op netflix. Daar zijn ze nu bij seizoen 8 deel 1 gebleven.
Maar vanaf seizoen 6 ben ik het elders op gaan halen omdat netflix per half jaar een half seizoen online zet. Heel frustrerend. Er zijn in totaal 9 seizoenen in ieder geval.
Oh, dan is er zeker nog meer!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het laatste seizoen dat ik gezien heb is volgens mij ook het laatste seizoen van Meghan Markle.
Bij Gloria en Jay!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij welk gezin zou je willen horen?
Dat is seizoen 7quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het laatste seizoen dat ik gezien heb is volgens mij ook het laatste seizoen van Meghan Markle.
quote:
Mooi, tijd dat dat eens uitgezonden gaan worden dan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is seizoen 7dus dan heb je nog 8 en 9 om te kijken.
Ja, dat zou ik ook denken, maar kennelijk niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:40 schreef BE het volgende:
Ik snap het sowieso niet. Jij bent toch de klant? Al zou je 3 verschillende vaatwassers willen waarvan 2 op elkaar gestapeld, dat moet jij toch weten?
Qua gunnen wordt het al lastig voor de badkamer.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jemig Leandra wat een hork. Dat hij ook zo over de door jou aangegeven issues heen walst.Ik zou hem die keuken ook echt niet meer gunnen, groot gelijk dat je een andere keukenleverancier zoekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 15-10-2020 19:27:15 ]
Lief, maar dat wil ik ook niet, ik kan ook niets met push-to-open. En dat is wel net iets anders maar het werkt voor mij allemaal niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:28 schreef amaranta het volgende:
Leandra. Wij hebben een volledig geïntegreerde vaatwasser met deurtje ervoor. Er zit een soort van motortje in. Als je rechtsboven het deurtje aantikt gaat hij vanzelf open.
Is dat niks? Kan wel een filmpje maken en sturen?
Push to open ja. Kon er ff niet opkomen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lief, maar dat wil ik ook niet, ik kan ook niets met push-to-open. En dat is wel net iets anders maar het werkt voor mij allemaal niet.
Penny Pennyquote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lief, maar dat wil ik ook niet, ik kan ook niets met push-to-open. En dat is wel net iets anders maar het werkt voor mij allemaal niet.
Deze is het ook niet voor mij:
Edit: ik kan er natuurlijk "Dishes, dishes, dishes" bij gaan roepen :![]()
Nah, we hebben daar juist een afspraak voor een keuken gemaakt omdat we met hem zo'n goed badkamergesprek hadden.....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:42 schreef Roosgeluk het volgende:
Je kunt ook vragen achter een andere keukenverkoper omdat je geen vertrouwen hebt in de deze.
Blijf je toch bij dezelfde zaak, maar dan misschien met iemand die wel luistert.
Het grappige was dat ik voor de badkamer ook al wat niet-standaard eisen had, maar dat was wel zo specifiek (plaatstalen bad) dat daar geen alternatieven voor zijn, er zijn immers maar 2 of 3 merken die dat nog leveren, en dat is wel van de categorie dat je dan idd niet toch moet doen alsof iemand wel een kunststof bad wil.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:10 schreef Nijna het volgende:
Leandra, wat een hork. Dat hij het niet mooi vindt dat kan, maar jij bent de klant...
Hij hoeft toch niet enkel te verkopen wat hij mooi vindt en ik zou ook voor praktisch gaan, zeker als je met de standaardoplossingen minder goed uit de voeten kan om welke reden dan ook.
Zonde dat het dan zoveel energie moet kosten...
Groenlof had ik nog nooit van gehoord, maar als ik je linkje aanklik, klinkt het als iets om eens te proberen
As ik het tegenkom gaan we het misschien maar eens proberen, er zit zo'n biologische landwinkel hier in de buurt, wellicht dat die het hebben...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het grappige was dat ik voor de badkamer ook al wat niet-standaard eisen had, maar dat was wel zo specifiek (plaatstalen bad) dat daar geen alternatieven voor zijn, er zijn immers maar 2 of 3 merken die dat nog leveren, en dat is wel van de categorie dat je dan idd niet toch moet doen alsof iemand wel een kunststof bad wil.
Ergo; dat bij mij het standaardverhaaltje niet werkt had hij al moeten weten eigenlijk.... anyhow, het heeft nu genoeg energie gekost, N heeft gemaild dat we niet met hen verder gaan voor de keuken en that's it.
Sinds we verhuisd zijn halen we wekelijks een groentepakket (en biologisch fruitpakket, maar dat kopen ze in) bij een biologische tuinderij in de buurt, daar zitten dan dus soms dingen bij die je niet kent, zoals nu de groenlof.
Ik geloof niet dat het heel makkelijk te krijgen is, maar Odin kwam iig wel naar boven bij mijn zoektocht, dus die zullen het wellicht soms wel hebben.
Nou.... dat van die vaatwasser kan echt niet "ineens niet meer duidelijk" zijn geweest. Dat was vorige week al een redelijk verhitte discussie. Dat die 2de koelkast vergeten was of weet ik het wat kan nog gebeuren, daar ben ik ook niet over gevallen, maar dit is echt van een categorie "ik wil een zachtroze muur" en dat de schilder dan zegt "ja maar gifgroen zou veel beter zijn", je duidelijk maakt dat er in geen 100 jaar een gifgroene muur in jouw huis komt en dat er dan toch 10 liter gifgroene verf op de offerte staat.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:35 schreef Gaoxing het volgende:
Oh leuk, groenlof kende ik ook niet. Ik heb morgen snijbiet nodig, maar ik vrees dat dat ‘m niet gaat worden hier. En koolrabi, maar dat heb ik vorige week nog wel gezien.
Heb je ‘m al gebeld om te vragen waarom het opeens niet meer duidelijk was, Leandra? Zou jammer zijn als je je helemaal boos maakt terwijl het eigenlijk een stom misverstand is.
Wat fijn! Voelt ze zich al beter?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:08 schreef exode het volgende:
Vriendin had gisterenmiddag al uitslag: negatief![]()
En nu ga ik even bittergarnituren bestellen en bij 3 vrienden af laten leveren om 20:00, nu al zin in de reactie
Gelukkig!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:08 schreef exode het volgende:
En nu ga ik even bittergarnituren bestellen en bij 3 vrienden af laten leveren om 20:00, nu al zin in de reactie
Wat snotterig en keelpijn, vandaag wel voor de klas. Eigenlijk een minimale verkoudheid, gelukkig vakantie na vandaag. Ze is ook gewoon moe en toe en even geen werk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat fijn! Voelt ze zich al beter?
Bij ons op het werk (zorg) worden de wegwerp elke 4 uur vervangen, en is het overigens niet de bedoeling dat het mondkapje tussentijds op en af wordt gedaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:05 schreef vencodark het volgende:
Ben je gezegend mee, @:Leandra . Wat een lui.![]()
Word je wel lekker assertief van (of eerder agressief).![]()
Sinds gisteren nu ook mondkapjes op bij mijn werk (bedrijfskantine). Ik werk alleen dus in de keuken kan die af maar als er een klant komt, doe ik hm op. Maar we hebben ook spat schermen dus ik twijfel even of ie dan wel echt op moet.![]()
Sowieso op als ik de keuken uitga en de kantine inloop.
Lekker zit het niet (wegwerp) dus het is even een gedoe.
Gebruiken jullie wegwerp of stoffen? En welke merken zitten meestal wel fijn?
Mag je die langer dan 3 uurtjes op? Want begreep dat je die wegwerp eigenlijk na 3 uur moet vervangen.
Ik had er vannacht maar 1 dus moest het ermee uitzitten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:25 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Bij ons op het werk (zorg) worden de wegwerp elke 4 uur vervangen, en is het overigens niet de bedoeling dat het mondkapje tussentijds op en af wordt gedaan.
Pfew! Wat fijn!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:08 schreef exode het volgende:
Lastig he, je zou er bijna hypochondrisch van worden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kreeg gisteravond een beetje keelpijn. Vind dat wel lastig hoor, word er gelijk heel onzeker van. Maar, dokter ge-emailed, en in het huidige regime wordt ik met 1 klacht niet getest en kan ik gewoon doen en laten wat ik wil...
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik doe hm even onder mijn kin als het een tijdje rustig is.
Ik ben nog zoekende hè.quote:
Officieel moeten ze daarna dus ook een nieuwe opdoen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:11 schreef vencodark het volgende:
Mensen in de kantine doen hm ook omlaag of af wanneer ze pauze komen houden.
Dat leek mij ook maar iedereen heeft er blijkbaar 1. Ik had er nog extra gevraagd voor mezelf maar dat kon niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Officieel moeten ze daarna dus ook een nieuwe opdoen.
Ik werk bij een grote fabriek, ploegendiensten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:36 schreef MorganLeFay het volgende:
Op mijn werk is het zitgedeelte van de kantine dicht. Je kan er voorverpakte broodjes e.d. kopen met je mondkapje voor en daarna ga je terug naar je kamer, de enige plek waar je geen mondkapje hoeft te dragen. Op je kamer heb je ook meer gelegenheid om kapjes te bewaren.
Dat is best goed bedacht, maar helaas niet overal te realiseren, dat snap ik. Als je echt in de kantine zou moeten eten, zou de werkgever moeten regelen dat je een nieuw mondkapje kan halen bij het verlaten van de kantine ofzo...
Blijft gedoe
Ik zit hier echt al de hele tijd aan te denken. Ik heb geen idee. Ik vind ze allemaal leuke dingen hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij welk gezin zou je willen horen?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:38 schreef exode het volgende:
Oh ik kom echt niet meer bij:
Wij hebben sinds een jaartje een nieuwe overbuurman, vriendelijk man van in de 40 met 2 kinderen. Hij is gescheiden en zijn kinderen zijn afwisselend bij hem en zijn ex. Hij heeft al een tijdje een nieuwe vriendin. Die bewuste vriendin komt elke dag van 13:00 tot ongeveer 14:30 langs. Hoe ik dat weet? Nou ze kan dus echt NIET parkeren, ze staat meestal voor onze deur of voor de deur van de buren. Dat is geen parkeerplaats maar een verlaagde stoep en je moet best goed kunnen parkeren om niemand tot last te zijn. Of je staat te ver op de stoep of je staat te ver op de straat. Er staan dus regelmatig pakketbezorgbusjes voor onze deur te toeteren omdat ze er niet langs kunnen of ik krijg boze blikken naar binnen van voetgangers aangezien ik aan de eettafel bij het voorraam werk.
Ze rent altijd verwilderd naar buiten rond 14:30 want net daarna komen zijn kinderen thuis van school. Ik lig dus steeds enorm in een deuk als ik het zie. Ze gaat daar niet heen voor een kopje koffie lijkt mij.
Nu staat ze dus weer voor onze deur, maar de nood was hoog want ze heeft de brandgang met haar auto geblokkeerd. Nu kan onze buurvrouw niet weg met haar fiets dus ze gaat zo aanbellen. Ik heb al gezegd: zou je dat wel doen?![]()
Ze heeft de brandgang al vaker geblokkeerd, ik en de buren kunnen ons huis nu alleen verlaten als we over haar motorkap klimmen (we hebben geen achterom). Dus we hebben al een keer gezegd dat ze niet voor die brandgang moet gaan staan met haar auto.
En nu wacht ik dus tot de buurvrouw gaat aanbellen![]()
Ja geen idee, misschien werken ze eerst of zo. Of ze zijn elkaar na 1 uur zat. Hij heeft zijn gordijnen standaard dicht dus geen flauw idee wat hij uitspookt als ze er niet is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:48 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]![]()
Maar als de kinderen bij zijn ex zijn, hoeft ze toch niet maar 1u te blijven?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:50 schreef exode het volgende:
Ik heb het heel lang niet door gehad tot ze een keer sprintend de deur uitkwam, met piepende banden wegreed voor ons huis en 2 seconden later het schoolbusje van 1 van de 2 kinderen voor de deur stopte.
Bedankt voor de reactie. Misschien dat ik er inderdaad over zoveel jaar anders over denk, maar voor de korte termijn heb ik nog niet veel met dat soort opmerkingen..quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 12:42 schreef Leandra het volgende:
Terugkijkend op bijna 29 jaar moederschap denk ik niet dat er dingen zijn die op de lange termijn zoveel plezier hebben gegeven als mijn kinderen. Hoe zwaar het soms ook was, zeker 29 jaar geleden als alleenstaande moeder.
Dus ja, ik snap dat je na een half jaar denkt van "nou nou.... het mooiste?", op de lange termijn zijn mijn kinderen toch wel de dingen die ik niet had willen missen, terwijl er van de afgelopen 54 jaar weinig andere dingen zijn waarvan ik zeg van "nee, mijn leven was inderdaad minder zinvol geweest zonder dat ene".
Voor puber hebben we van safesave, is dun neopreen. Ik vind ze beter zitten dan de stoffen zelfgemaakte, die ademen zo mee en deze zitten iets steviger, maar "tochten" wel meer boven bij de neus, dus hoe effectief dat dan is... aan de andere kant, grote klodders zal het wel tegenhouden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:05 schreef vencodark het volgende:
Ben je gezegend mee, @:Leandra . Wat een lui.![]()
Word je wel lekker assertief van (of eerder agressief).![]()
Sinds gisteren nu ook mondkapjes op bij mijn werk (bedrijfskantine). Ik werk alleen dus in de keuken kan die af maar als er een klant komt, doe ik hm op. Maar we hebben ook spat schermen dus ik twijfel even of ie dan wel echt op moet.![]()
Sowieso op als ik de keuken uitga en de kantine inloop.
Lekker zit het niet (wegwerp) dus het is even een gedoe.
Gebruiken jullie wegwerp of stoffen? En welke merken zitten meestal wel fijn?
Mag je die langer dan 3 uurtjes op? Want begreep dat je die wegwerp eigenlijk na 3 uur moet vervangen.
Fijn dat ze negatief is! Hopen dat de snot snel weg is, ik ben nog steeds wat snotterigquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:08 schreef exode het volgende:
Die onzekerheid is wel herkenbaar. Als een van de kinderen kucht denk ik gelijk: oh moeten we testen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kreeg gisteravond een beetje keelpijn. Vind dat wel lastig hoor, word er gelijk heel onzeker van. Maar, dokter ge-emailed, en in het huidige regime wordt ik met 1 klacht niet getest en kan ik gewoon doen en laten wat ik wil...
Zo maak je nog eens wat mee tijdens je werkdagquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:38 schreef exode het volgende:
Oh ik kom echt niet meer bij:
Wij hebben sinds een jaartje een nieuwe overbuurman, vriendelijk man van in de 40 met 2 kinderen. Hij is gescheiden en zijn kinderen zijn afwisselend bij hem en zijn ex. Hij heeft al een tijdje een nieuwe vriendin. Die bewuste vriendin komt elke dag van 13:00 tot ongeveer 14:30 langs. Hoe ik dat weet? Nou ze kan dus echt NIET parkeren, ze staat meestal voor onze deur of voor de deur van de buren. Dat is geen parkeerplaats maar een verlaagde stoep en je moet best goed kunnen parkeren om niemand tot last te zijn. Of je staat te ver op de stoep of je staat te ver op de straat. Er staan dus regelmatig pakketbezorgbusjes voor onze deur te toeteren omdat ze er niet langs kunnen of ik krijg boze blikken naar binnen van voetgangers aangezien ik aan de eettafel bij het voorraam werk.
Ze rent altijd verwilderd naar buiten rond 14:30 want net daarna komen zijn kinderen thuis van school. Ik lig dus steeds enorm in een deuk als ik het zie. Ze gaat daar niet heen voor een kopje koffie lijkt mij.
Nu staat ze dus weer voor onze deur, maar de nood was hoog want ze heeft de brandgang met haar auto geblokkeerd. Nu kan onze buurvrouw niet weg met haar fiets dus ze gaat zo aanbellen. Ik heb al gezegd: zou je dat wel doen?![]()
Ze heeft de brandgang al vaker geblokkeerd, ik en de buren kunnen ons huis nu alleen verlaten als we over haar motorkap klimmen (we hebben geen achterom). Dus we hebben al een keer gezegd dat ze niet voor die brandgang moet gaan staan met haar auto.
En nu wacht ik dus tot de buurvrouw gaat aanbellen![]()
Misschien kan je de serie aan netflix verkopen tztquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:16 schreef exode het volgende:
Aaaah anticlimax, buurvrouw heeft niet aangebeld, ze rijdt net weg en de buurman doet zijn gordijnen open. Ik kroon mezelf bij deze tot de nieuwe buurtwacht van de straat. Ik draai onze camera wel even de volgende keer, kunnen jullie meekijken
Zelf ben ik er niet zo mee bezig met wat ik het mooiste vind in het leven. Een kind hebben vinden ik heel mooi (en zwaar) en daar geniet ik gewoon van. Daarnaast geniet ik nog van andere dingen. Niet dat ik hem zou inruilen voor 1 van die andere mooie dingen. Ik moet ook zeggen dat het steeds leuker wordt. De eerste 6 maanden was ik enkel moequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 12:37 schreef Kaizen_ het volgende:
Even een vraag aan de ouders in dit topic. Die er veel zullen zijn, lijkt me.![]()
Zelf ben ik trotse pappa van een kleine van 6 maanden. Geweldig mannetje en mijn partner en ik genieten er ook echt van. Leuk ventje, is het.
Maar om me heen hoor ik erg vaak reacties als "Ja, een kind krijgen is echt het mooiste wat er is!".
Nou, nee.. Hoe tof het ook is om vader te zijn en deze nieuwe fase in te gaan met mijn partner, vind ik het niet het "mooiste wat er is". Genoeg andere geweldige dingen die het leven te bieden heeft. Zo in de wolken ben ik nou ook weer niet. Zelf ben ik ook erg nuchter, maar mijn partner voelt zich ook vaak ongemakkelijk bij dat soort opmerkingen, ze weet ook niet hoe erop te reageren.
Hoe staan jullie hier tegenover? Typisch vraagje die ik liever anoniem op een forum plaats ipv te eerlijk te reageren als ik deze opmerking hoor.
Dit is ook 100% hoe ik altijd reageer!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:48 schreef Bottoms_up het volgende:
In dit voorbeeld zou ik terugzeggen: ik geniet enorm van hem. En dan gaat het gesprek gewoon door.
Dat hoeft toch ook niet? Mensen hebben overal meningen over, maar dat betekent niet dat het zo 'hoort'. Vaak weten mensen ook niet precies hoe ze zich moeten uitdrukken. Je wilt niet weten hoeveel goedbedoelde maar tenenkrommende dooddoeners ik over me heen heb gekregen toen ik kanker had ;-) Een vage glimlach is meestal reactie genoeg.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:22 schreef Kaizen_ het volgende:
Bedankt voor de reactie. Misschien dat ik er inderdaad over zoveel jaar anders over denk, maar voor de korte termijn heb ik nog niet veel met dat soort opmerkingen..
Nee logisch, die opmerkingen zijn dan ook niet voor de korte termijn maar juist voor de lange termijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:22 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie. Misschien dat ik er inderdaad over zoveel jaar anders over denk, maar voor de korte termijn heb ik nog niet veel met dat soort opmerkingen..
Wij hebben het ook zo verteld idd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:50 schreef Quoi het volgende:
OK een leuke vrijdagmiddagvraag. Max zit op een Christelijke basisschool. Wij zijn atheist. Geen probleem, alle vertrouwen dat hij later volwassen gaat nadenken en zelf zijn keuzes maakt op dat vlak.
Maar sneller dan verwacht is het moment nu al daar, na ca 6 weken: Mama, wie is god eigenlijk? Waar is de hemel?
Nu ben ik benieuwd: hoe antwoorden jullie (indien niet-gelovig) op deze vragen?
Ik neig naar een antwoord waarin ik laat weten dat ik het gewoon ook niet weet, maar dat er mensen zijn die A. denken en B. denken etc.
Precies dat. Met een beetje extra aandacht voor wat mensen bij hem op school denken, zodat hij dat kan volgen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:50 schreef Quoi het volgende:
OK een leuke vrijdagmiddagvraag. Max zit op een Christelijke basisschool. Wij zijn atheist. Geen probleem, alle vertrouwen dat hij later volwassen gaat nadenken en zelf zijn keuzes maakt op dat vlak.
Maar sneller dan verwacht is het moment nu al daar, na ca 6 weken: Mama, wie is god eigenlijk? Waar is de hemel?
Ik neig naar een antwoord waarin ik laat weten dat ik het gewoon ook niet weet, maar dat er mensen zijn die A. denken en B. denken etc.
Zo'n antwoord heb ik ook gegeven...quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:50 schreef Quoi het volgende:
Goede timing, nu een droger halen! Ga je nog heel blij mee zijn! Zelfs al gebruik je hem alleen voor rompers, slabben, handdoeken en beddengoed. Wij hebben een 9 kilo gekocht vorig jaar (nadat een jaar daarvoor de wasmachine overleed en een 9 kilo upgrade kreeg en de was uit de wasmachine niet meer geheel in de droger pastte), beste aankoop van het jaar geweest!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:45 schreef MaJo het volgende:
Ik als ongewild kinderloze voor een aantal jaar heb ook juist extra genoten van de vrijheden die wij al die jaren nog gehad hebben. Verre reizen, lekker uit eten, in het weekend lang uitslapen/niks doen etc. Ik kijk nu echt uit naar het leven met een kind, ik denk dat dit ook weer hele mooie kanten heeft maar ook zeker minpunten. Oftewel: het leven heeft mooie en minder mooie dingen, zowel met als zonder kinderen
Wij hebben sinds gisteren een droger, wat is dat een verrijking van het huishouden zeg![]()
De mooiste dag van mijn leven was misschien wel de geboorte van mijn zoon (en de tweede net zo goed). Ik vond het zo gaaf dat wij gewoon een heel kind hadden gemaakt en dat hij in mij gegroeid was en de bevalling goed gegaan was (insert heel veel happy hormonesquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:22 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Herkenbaar hoorquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 12:37 schreef Kaizen_ het volgende:
Even een vraag aan de ouders in dit topic. Die er veel zullen zijn, lijkt me.![]()
Zelf ben ik trotse pappa van een kleine van 6 maanden. Geweldig mannetje en mijn partner en ik genieten er ook echt van. Leuk ventje, is het.
Maar om me heen hoor ik erg vaak reacties als "Ja, een kind krijgen is echt het mooiste wat er is!".
Nou, nee.. Hoe tof het ook is om vader te zijn en deze nieuwe fase in te gaan met mijn partner, vind ik het niet het "mooiste wat er is". Genoeg andere geweldige dingen die het leven te bieden heeft. Zo in de wolken ben ik nou ook weer niet. Zelf ben ik ook erg nuchter, maar mijn partner voelt zich ook vaak ongemakkelijk bij dat soort opmerkingen, ze weet ook niet hoe erop te reageren.
Hoe staan jullie hier tegenover? Typisch vraagje die ik liever anoniem op een forum plaats ipv te eerlijk te reageren als ik deze opmerking hoor.
Dat ja..quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 07:53 schreef BE het volgende:
Ik vond juist de begintijd magisch!Doe mij maar baby’s!
![]()
Nu ze ouder zijn geldt voor mij steeds meer kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen. Met best wat hartzeer enzo.
True that.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:26 schreef Leandra het volgende:
Maar dat weet je nog niet als je met een baby van 6 maanden nog middenin slapeloze nachten en krampjes zit
Maar idd, babies
Uhh nope.. of als je een huilbaby hebt (of 2) 🤐🤐quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:26 schreef Leandra het volgende:
Maar dat weet je nog niet als je met een baby van 6 maanden nog middenin slapeloze nachten en krampjes zit
Maar idd, babies
Van de oudste weet ik het niet meer, de jongste wel qua krampjes.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:30 schreef BE het volgende:
[..]
True that.
Hoewel ik dat ook nooit heel erg gehad heb, dat scheelt ook.
Dat laatste vooral, dat zei ik ook tegen N toen Soneal geboren werd "geniet er maar van want voor je het weet zijn ze 16 en hebben ze verkering".quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 08:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
Uhh nope.. of als je een huilbaby hebt (of 2) 🤐🤐
Maar voor je het weet zijn ze groot. Mijn kleine baby wordt morgen 15!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |