De vraag is of hun aanpak wereldwijd werkt en hoeveel levens het heeft gekost...........quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In Brazilië is het wel voorbij zonder maatregelen.
Bestaan al gemeenten met een alcoholverbod op straat, vraag het daaraanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe gaan ze eigenlijk handhaven als je na 20:00 buiten loopt met bier in je rugtas? Of bedoelen ze alleen het nuttigen?
Ja, nu is het wat lager. Dat was het niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
In Texas zijn ze wel laag, zie ik bij de bron die jij aangeeft.
Dat laatste doet er uiteindelijk natuurlijk weinig toe. Het is niet alsof er een tekort aan mensen is op deze aardequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:54 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De vraag is of hun aanpak wereldwijd werkt en hoeveel levens het heeft gekost...........
Zonder maatregelen zegt hij. Lol.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In Brazilië is het wel voorbij zonder maatregelen.
HEEL TEXAS LIEP MET MASKERS RONDquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
In Texas zijn ze wel laag, zie ik bij de bron die jij aangeeft.
Zeg je dat ook als jij aan de beurt bent?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat laatste doet er uiteindelijk natuurlijk weinig toe. Het is niet alsof er een tekort aan mensen is op deze aarde
Kassabonnetje laten zienquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe gaan ze eigenlijk handhaven als je na 20:00 buiten loopt met bier in je rugtas? Of bedoelen ze alleen het nuttigen?
Dat gaat niet gehandhaafd worden, denk ik. Het verbieden van het bij je dragen van alcohol lijkt me vooral bedoeld om bijvoorbeeld mensen die overduidelijk in een park van plan zijn bier te gaan drinken te kunnen beboeten. Anders krijg je misschien discussies met mensen die 'echt niet van plan zijn om bier te gaan drinken, maar gewoon heel toevallig zin hadden om 2 kratten bier naar het park te slepen'. Tot de handhaving natuurlijk de hoek om is gelopen...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vroeg me nog af hoe het met je is. Morgen testen dus. Ik hoop voor je dat het gewoon griep is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh jemig, op basis van deze gegevens heb ik een veel grotere kans dat het geen griep maar corona is. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat niet veel mensen zich melden bij GriepAlert.
Ik bedoel als je het al in je rugtas hebt en je loopt in je ééntje over straat. Mag handhaving dan zo maar je fouilleren en in je tas kijken en beboeten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:55 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Bestaan al gemeenten met een alcoholverbod op straat, vraag het daaraan
Zonder de beelden te hebben gezien: het is volgens mij onmogelijk in in zulke situaties te zorgen dat iedereen zich 100% van de tijd aan de regels houdt. De maatregelen die worden getroffen en nageleefd zie je nooit, maar wel net de beelden van momenten waarop dat niet gebeurt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.hln.be/in-de-(...)gpersoneel~ac2e00d2/
Hij zat laatst nog bij Op1 te verkondigen dat hij niet meedeed aan #ikdoenietmeermee, omdat hij genoeg verhalen had gehoord om te weten dat dit virus geen grap is.
Nee dan zou het natuurlijk wat vervelend zijn. Maar ik zou het ook vervelend hebben gevonden als ik geaborteerd zou zijn. Betekent dat nu ook dat ik tegen abortus moet zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als jij aan de beurt bent?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze hadden daar al vele goede ervaringen met hoofdkappen.
Framen is wel gemakkelijk natuurlijk. Daarentegen wordt het in België absoluut niet zo nauw genomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zonder de beelden te hebben gezien: het is volgens mij onmogelijk in in zulke situaties te zorgen dat iedereen zich 100% van de tijd aan de regels houdt. De maatregelen die worden getroffen en nageleefd zie je nooit, maar wel net de beelden van momenten waarop dat niet gebeurt.
Ik houd niet van dit soort 'shaming'. Volgens mij laten zulke beelden vooral zien dat we om de besmettingen te beteugelen situaties weg moeten nemen waarin het moeilijk is om je aan de regels te houden.
Net paracetamol gehad, dus dan heb ik even een opleving.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vroeg me nog af hoe het met je is. Morgen testen dus. Ik hoop voor je dat het gewoon griep is.
Niemand die voor jou op een ander tijdstip wat voor je mee kan nemen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:58 schreef Drekkoning het volgende:
Maar je wijn vanaf woensdag dus voor 20.00 afrekenen in de supermarkt?
Moet ik wel ff rekening mee houden dan, doe normaal pas later op de avond boodschappen vaak
Neu kan zelf opzich wel gelijk uit werk door, maar dan moet ik mijn schema ff omgooien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:00 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Niemand die voor jou op een ander tijdstip wat voor je mee kan nemen?
Doen mensen met druchs ook voor elkaar.
Ik heb eigenlijk altijd wel drank in huis. Die voorraad is vaak beter op orde dan de keukenrolquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neu kan zelf opzich wel gelijk uit werk door, maar dan moet ik mijn schema ff omgooien.
Ze moeten de bugs nog uit hun eigen routekaart halen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:01 schreef Freecky28 het volgende:
Wie o wie ?
Binnen mag je met max 30 personen als je stil zit ( kantoor werk )
Buiten mag je met max 4
Wat is dit nou weer voor een kolder? 🙄
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:47 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Veel mensen zijn viespeuken.
Maar goed, dat hoef je niet te geloven.
Alleen al het aantal uitgebreide neuspeutersessies dat ik in het verkeer heb waargenomen overtuigt me daarvan.
(En daarna het mondkapje weer netjes op...)
Ja ik heb ook wel een goede voorraad, maar dat is niet per de slobberwijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:01 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk altijd wel drank in huis. Die voorraad is vaak beter op orde dan de keukenrol
is toch logischquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:56 schreef Noek het volgende:
https://www.princeton.edu(...)GFJdnmVqB3I0pcyGJnhs
Kinderen key voor het verspreiden vh virus?
Wat is het nu eigenlijk?!
Goed spul, hé, paracetamol?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Net paracetamol gehad, dus dan heb ik even een opleving.Verder goed beroerd, maar goddank heb ik een testlocatie dichtbij huis gevonden. Ik heb gemerkt dat het aanbod testplekken flink fluctueert in mijn eigen regio.
Volgens mij staat dat helemaal niet in het paper...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:56 schreef Noek het volgende:
https://www.princeton.edu(...)GFJdnmVqB3I0pcyGJnhs
Kinderen key voor het verspreiden vh virus?
Wat is het nu eigenlijk?!
https://science.sciencema(...)9/29/science.abd7672quote:Nonetheless, the greatest proportion of test-positive contacts within most age groups were exposed to index cases ages 20-44 years (Fig. 2C, fig. S5, and table S8). As serological surveys in other settings have demonstrated that case-based surveillance may lead to under-estimation of SARS-CoV-2 infection prevalence among children (28, 29), it remains crucial to establish whether the role of children in transmission is underestimated in studies such as ours using case-based surveillance to identify index infections.
Dit heeft alleen niets te maken met een onbewaakt moment waarin je je even liet gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zonder de beelden te hebben gezien: het is volgens mij onmogelijk in in zulke situaties te zorgen dat iedereen zich 100% van de tijd aan de regels houdt. De maatregelen die worden getroffen en nageleefd zie je nooit, maar wel net de beelden van momenten waarop dat niet gebeurt.
Ik houd niet van dit soort 'shaming'. Volgens mij laten zulke beelden vooral zien dat we om de besmettingen te beteugelen situaties weg moeten nemen waarin het moeilijk is om je aan de regels te houden.
Joh.... hoe kan dat nou?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:56 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik hou Staphorst angstvallig in de gaten want ik woon vlakbij. Maar die stijgen ook hard nu.
Texas ging vorige week Californië voorbij, zijn nu nr 2 wat aantal doden betreft (na NY). En in de meeste counties stijgen de ziekenhuisopnames.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hmm, klopt het inderdaad dat er geen maatregelen meer zijn in Texas? Hoe gaat het daar nu echt?
https://www.dallasnews.co(...)fall-covid-19-surge/quote:Health officials say they’re seeing alarming upticks in some COVID-19 numbers, though they’re not sure yet whether North Texas is on its way to a surge in cases.
A COVID-19 forecast from UT Southwestern Medical Center predicts continued increases in hospitalizations in Dallas and Tarrant counties, which have already risen in recent weeks, and also projects 1,000 new infections a day in Dallas County by later this month.
Those numbers show the situation is fragile, so experts urged North Texans not to ease up on coronavirus precautions as society pushes for a return to normal.
The upward trend comes as Texas' governor allowed counties to reopen bars at half capacity — though some counties, including Dallas, won’t reopen theirs — and as cases are surging elsewhere in the U.S.
quote:El Paso continues to see a rise in active coronavirus cases, as well as hospitalizations.
quote:'The virus is not gone,' Tarrant County officials say amidst sharp rise in hospitalizations
quote:Dallas County adds 460 confirmed coronavirus cases; hospitalizations up 40% in 2 weeks, Jenkins says
quote:LUBBOCK, Texas — As of Monday, a record-breaking 160 people were hospitalized with coronavirus in Lubbock
Eerst maanden lang schreeuwen dat het niet werkt en nu werkt het imeens wel ??quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Die mondkapjes is gewoon een nutteloze maatregel die onder druk van een stel beroepszeikers tot stand is gekomen.
Niemand werd tegengehouden om ze te dragen, maar omdat er in de media/talkshows continu een stroom aan lockdown roepers aandacht krijgen zitten ze we met deze nonsens opgescheept.
Ja precies. Dat klinkt al een stuk duidelijker. Ik ben weer veel te paranoia.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:57 schreef Viltje het volgende:
[..]
Dat gaat niet gehandhaafd worden, denk ik. Het verbieden van het bij je dragen van alcohol lijkt me vooral bedoeld om bijvoorbeeld mensen die overduidelijk in een park van plan zijn bier te gaan drinken te kunnen beboeten. Anders krijg je misschien discussies met mensen die 'echt niet van plan zijn om bier te gaan drinken, maar gewoon heel toevallig zin hadden om 2 kratten bier naar het park te slepen'. Tot de handhaving natuurlijk de hoek om is gelopen...
Klopt ook, maar daar was wel een half jaar de tijd voor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk en aardig maar je trekt niet even een blik zorgmedewerkers open.
Ook in een half jaar trek je geen blik zorgmedewerkers open.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klopt ook, maar daar was wel een half jaar de tijd voor.
Inderdaad, lijkt uit verband gerukt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat helemaal niet in het paper...
[..]
https://science.sciencema(...)9/29/science.abd7672
Het gaat er dus om dat de groepen 0-14 jaar en 65+ elkaar flink aan lijken te steken (dus mensen in zelfde leeftijdscategorie. Dat kan dan volgens de onderzoekers weer komen door sociale aspecten in India.quote:These patterns of enhanced transmission risk in similar-age pairs were strongest among children ages 0-14 years and among adults ages ≥65 years, and may reflect differences in the nature of intragenerational and intergenerational social and physical interactions in India (27)
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:11 schreef Kyran het volgende:
Trouwens UMCU goden
Hebben gewoon bonus aangevraagd voor alle personeel werkzaam op een afdeling met directe patiëntenzorg.
Daarbij is maar de vraag hoe je dit moet interpreteren. Zoals ik het lees: 20-64 steekt heel veel mensen aan, waardoor het percentage intracohortbesmettingen relatief(!) meevalt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat kleine kinderen vooral kleine kinderen aansteken is ook niet zo gek, want die rollen dagelijks in elkaars snot
Lijkt mij terechtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:11 schreef Kyran het volgende:
Trouwens UMCU goden
Hebben gewoon bonus aangevraagd voor alle personeel werkzaam op een afdeling met directe patiëntenzorg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |