Non, maar ik spreek en versta het wel, ik moet volgende week wat zaken regelen in Frankrijk. Ik heb voor ¤ 2000 aan matrassen, wasmachine+ loodgieter, schoorsteenveger + zelfde loodgieter besteld en vooruit betaald om er zeker van te zijn dat alles in de week van mijn herfstvakantie geregeld zou worden. Die matrassen moesten op maat gemaakt worden want de bedden in mijn huis zijn praktisch net zo oud als het huis. Die kunnen ze in principe dus niet snel ergens anders kwijt, ware het niet dat ik vrees dat het Franse platteland vol staat met dat soort bedden.quote:
Grappig genoeg zit het probleem het met name aan de binnenkant. Sowieso maar weinig mensen die interesse hebben om de buitenkant van jouw stinkende en verkleurde wekenoude mondkapje aan te raken hoor. Geloof mij nu maar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:23 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ach, de buitenkant kan een infectiehaard worden.
Er is meermaals om gevraagd door journalisten en er is meermaals antwoord op gegeven. Je hebt niet opgelet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Expleen, school blijft open hoor
Wat verwacht jij van deze aangepaste maatregelen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Meeste is onbekend. Gaat ook om sociale contacten terugdringen. Etc.
Al die micromanagers gruwelen bij dit idee. Hebben ze ineens in de gaten dat ze volkomen overbodig zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Tijd voor bosbeetles economisch proefballontje.
Mensen die thuiswerken hebben eigenlijk best wel een voordeel bij deze crises vooral ten opzichte van mensen die niet meer kunnen werken.
Daarom zou het mijn voorstel zijn om mensen die thuiswerken een thuiswerktoelage te laten betalen.
Vanuit het geld dat daarbij vrijkomt worden mensen die gedwongen niet meer kunnen werken aangevuld tot maximaal hun oude salaris min die thuiswerktoelage, de zogenaamde thuisblijfbijlage.
Daarnaast wordt het werkgevers verboden mensen te ontslaan, maar mogen ze als medewerkers dus niet kunnen werken ze wel opgeven voor de thuisblijfbijlage.
De werk thuis maatregel wordt wel streng gecontroleerd en gehandhaafd.
Erg benieuwd hoe @Justin_Case in dezen staat.quote:
Een vriend van mij die thuiswerkt moet z'n auto inleveren of overkopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Mensen die thuiswerken hebben eigenlijk best wel een voordeel bij deze crises vooral ten opzichte van mensen die niet meer kunnen werken.
Daarom zou het mijn voorstel zijn om mensen die thuiswerken een thuiswerktoelage te laten betalen.
Vanuit het geld dat daarbij vrijkomt worden mensen die gedwongen niet meer kunnen werken aangevuld tot maximaal hun oude salaris min die thuiswerktoelage, de zogenaamde thuisblijfbijlage.
Daarnaast wordt het werkgevers verboden mensen te ontslaan, maar mogen ze als medewerkers dus niet kunnen werken ze wel opgeven voor de thuisblijfbijlage.
En het tien euro biljet wordt tijdelijk oranje.
Ja ik begrijp de uitzondering voor jongeren echt niet.....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik laat mezelf morgenvroeg testen en de enige besmettingsroute die ik kan bedenken is via het basisonderwijs van mijn kinderen. Ik hoop van harte dat ik 'gewoon' de griep heb, want anders is m'n vertrouwen in m'n mogelijkheden om mezelf te beschermen wel weg.
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik thuis kan werken en werk heb en zou op zich via belastingen solidair willen zijn met gedwongen thuiszittende medeburgers, maar liever kies ik zelf wie ik sponsor. Probleem is alleen dat ik bijna niet drink en nog twee bierpakketten thuis heb staan van een bevriende kroeg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Je gaat wonen in Frankrijk?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Non, maar ik spreek en versta het wel, ik moet volgende week wat zaken regelen in Frankrijk. Ik heb voor ¤ 2000 aan matrassen, wasmachine+ loodgieter, schoorsteenveger + zelfde loodgieter besteld en vooruit betaald om er zeker van te zijn dat alles in de week van mijn herfstvakantie geregeld zou worden. Die matrassen moesten op maat gemaakt worden want de bedden in mijn huis zijn praktisch net zo oud als het huis. Die kunnen ze in principe dus niet snel ergens anders kwijt, ware het niet dat ik vrees dat het Franse platteland vol staat met dat soort bedden.
En ik moet mijn tuinman helpen de heg te kappen en zelf brandhout ervan zagen en opstapelen om te drogen. In de lente kappen gaat niet.
Dus kijk ik welke Covid regels er gelden in Belgie en Frankrijk. En omdat iemand hier zei dat Macron morgen nieuwe regelingen gaat aankondigen, maar niet heeft gereageerd op mijnvraag « hoe laat » kijk ik naar het Franse journaal.
Ho eens even, ik heb als thuiswerker ook extra stroom- en koffiekosten , he. Dat gezegd hebbende ben ik wel voor een corona-tax.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Grootste kans om besmet te raken is thuis en nu moeten we nog eens verplicht thuis blijven ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:22 schreef hollandia02 het volgende:
59.0% thuissituatie (4366)
13.0% werk (959)
10.3% familie (764)
9.3% verpleegtehuis (688)
3.9% school/kinderopvang (278)
3.8% Kennissen en vrienden (282)
3.7% Vrijetijdsbesteding/sport (273)
1.8% Horeca (130)
1.8% woonzorgcentra (131)
1.5% overig (111)
0.5% feest, verjaardag, borrel (40)
0.6% medereiziger / reis / vakantie (41)
0.6% Overige gezondheidzorg (46)
0.2% Studentenvereniging/activiteit (12)
School meer besmettingen dan Horeca, Horeca moet dicht
Ik heb niet tot daar gewacht neequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Er is meermaals om gevraagd door journalisten en er is meermaals antwoord op gegeven. Je hebt niet opgelet.
Ik hoop het ook maar...er is nog geen griep in Nederland volgens de expertsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik laat mezelf morgenvroeg testen en de enige besmettingsroute die ik kan bedenken is via het basisonderwijs van mijn kinderen. Ik hoop van harte dat ik 'gewoon' de griep heb, want anders is m'n vertrouwen in m'n mogelijkheden om mezelf te beschermen wel weg.
Hier, waar inmiddels bij iedere coronatest ook op influenza (A+B) wordt getest in ieder geval niet in epidemische vorm.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop het ook maar...er is nog geen griep in Nederland volgens de experts
Doen we voor jou de thuiswerktoelage light die is ¤6,43 minder voor koffie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ho eens even, ik heb als thuiswerker ook extra stroom- en koffiekosten , he. Dat gezegd hebbende ben ik wel voor een corona-tax.
Zo te horen heb je ze in ieder geval aan je eigen gedrag te danken. Want de maatregelen die jij als voldoende zag, werken overduidelijk niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Die mondkapjes is gewoon een nutteloze maatregel die onder druk van een stel beroepszeikers tot stand is gekomen.
Niemand werd tegengehouden om ze te dragen, maar omdat er in de media/talkshoes continu een stroom een lockdown roepers aandacht krijgt zitten ze we met deze nonsens opgescheept.
Zelfde als toen met het sluiten van scholen en opvang in april. Was ook onder druk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Die mondkapjes is gewoon een nutteloze maatregel die onder druk van een stel beroepszeikers tot stand is gekomen.
Niemand werd tegengehouden om ze te dragen, maar omdat er in de media/talkshows continu een stroom aan lockdown roepers aandacht krijgen zitten ze we met deze nonsens opgescheept.
Klopt gewoon niks van. We weten het niet! Is een beter anrwoord op hoe het initieel het huishouden binnen komt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Grootste kans om besmet te raken is thuis en nu moeten we nog eens verplicht thuis blijven ook.
Jongeren zijn blijkbaar gezonde bommetjes die nooit corona kunnen overbrengen. Behalve als het studenten worden, dan 2 keer zo besmettelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik begrijp de uitzondering voor jongeren echt niet.....
Ik dan weer wel. Er is vorig jaar al een leerjaar in de soep gelopen, straks heb je twee opeenvolgende jaren te weinig en slecht les gehad om nog maar niet te spreken over de sociale onthouding die juist op deze cruciale leeftijd te hard aankomt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik begrijp de uitzondering voor jongeren echt niet.....
Nog sterker effect dan de vorige.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:26 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat verwacht jij van deze aangepaste maatregelen?
op de economiequote:
Viesmad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Niemand werd tegengehouden om ze te dragen, maar omdat er in de media/talkshows continu een stroom aan lockdown roepers aandacht krijgen zitten ze we met deze nonsens opgescheept.
Als een gezinslid besmetting oploopt, dan zijn de overige gezinsleden ook snel de klos.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt gewoon niks van. We weten het niet! Is een beter anrwoord op hoe het initieel het huishouden binnen komt.
Er is geeneens mogelijk tot goed bco.
Ik twijfel. Onder andere omdat in veel landen schoolsluitingen omwille van een griepepidemie al decennialang gebruikelijk zijn en ook niet tot onoverkomelijke achterstanden leiden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik dan weer wel. Er is vorig jaar al een leerjaar in de soep gelopen, straks heb je twee opeenvolgende jaren te weinig en slecht les gehad om nog maar niet te spreken over de sociale onthouding die juist op deze cruciale leeftijd te hard aankomt.
En dan komen we erachter dat ons onderwijs eigenlijk best wel slecht was en dat thuisscholen zo slecht nog niet is....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik dan weer wel. Er is vorig jaar al een leerjaar in de soep gelopen, straks heb je twee opeenvolgende jaren te weinig en slecht les gehad om nog maar niet te spreken over de sociale onthouding die juist op deze cruciale leeftijd te hard aankomt.
Whut? Ik baal hier als een stekker dat zelfs mijn ene dag op kantoor waarschijnlijk niet doorgaat en nu moet ik er nog voor gaan betalen ook dat ik geen sociaal contact met collega's heb, terwijl ik ook nog extra kosten heb, omdat ik in mijn eigen levensonderhoud moet voorzien?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Daar was ik wel benieuwd naar, in hoeverre er nu personen zijn met griep. Heb je daar een bron bij?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop het ook maar...er is nog geen griep in Nederland volgens de experts
Niet waar. Die besmettingen ontstaan binnenshuis uit het niets.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een gezinslid besmetting oploopt, dan zijn de overige gezinsleden ook snel de klos.
Het is geen rocketscience
Ik zal even kijken, een momentquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar was ik wel benieuwd naar, in hoeverre er nu personen zijn met griep. Heb je daar een bron bij?
Ik heb een klassieke griep: hoofdpijn, keelpijn, droge hoest, koorts, koude rillingen, spier- en gewrichtspijn. 't Was geen pretje om dik 2 uur naar huis te moeten rijden vanaf het vakantieadres (waar we net zaten...), maar ik ben wel blij dat wij zo verstandig zijn geweest om geen verre reis te maken.
Heel veel mensen gaan die dingen hergebruiken, en hoe vaak dat kan zonder dat het ranzig wordt weet ik idd niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Grappig genoeg zit het probleem het met name aan de binnenkant. Sowieso maar weinig mensen die interesse hebben om de buitenkant van jouw stinkende en verkleurde wekenoude mondkapje aan te raken hoor. Geloof mij nu maar.
En geloof me ook maar dat je zelf ook niet met een lang gedragen mondkapje rond wil lopen. been there, done that.
Flink dalen natuurlijk.quote:
Klopt, totdat iedereen het verplicht dan sta je buiten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En dan kan ik op mijn beurt zeggen .. zoek jij het je maar lekker uit met je omzet.
En nog zoveel meer met mij die ook tegen verplichting van mondkapjes zijn.
Iedereen lacht 'ons' maar uit, maar 'ons' is een grotere groep dan men in de gaten heeft denk ik.
Want als jij niet thuiswerkt hoef je niet in je eigen levensonderhoud te voorzien?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Whut? Ik baal hier als een stekker dat zelfs mijn ene dag op kantoor waarschijnlijk niet doorgaat en nu moet ik er nog voor gaan betalen ook dat ik geen sociaal contact met collega's heb, terwijl ik ook nog extra kosten heb, omdat ik in mijn eigen levensonderhoud moet voorzien?
Dan krijg je opeens allemaal groepen die zogenaamd aan het bootcampen zijn buiten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel tegenstrijdig toch, groepslessen bootcamp binnen met 30 man en buiten met 4.
Zou dat andersom moeten zijn?
Eh, deze site kan je checken of er griep in jouw regio is, de indicatie is dat er WEL griep is in Nederland maar op heel laag nivo:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar was ik wel benieuwd naar, in hoeverre er nu personen zijn met griep. Heb je daar een bron bij?
Ik heb een klassieke griep: hoofdpijn, keelpijn, droge hoest, koorts, koude rillingen, spier- en gewrichtspijn. 't Was geen pretje om dik 2 uur naar huis te moeten rijden vanaf het vakantieadres (waar we net zaten...), maar ik ben wel blij dat wij zo verstandig zijn geweest om geen verre reis te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |