Non, maar ik spreek en versta het wel, ik moet volgende week wat zaken regelen in Frankrijk. Ik heb voor ¤ 2000 aan matrassen, wasmachine+ loodgieter, schoorsteenveger + zelfde loodgieter besteld en vooruit betaald om er zeker van te zijn dat alles in de week van mijn herfstvakantie geregeld zou worden. Die matrassen moesten op maat gemaakt worden want de bedden in mijn huis zijn praktisch net zo oud als het huis. Die kunnen ze in principe dus niet snel ergens anders kwijt, ware het niet dat ik vrees dat het Franse platteland vol staat met dat soort bedden.quote:
Grappig genoeg zit het probleem het met name aan de binnenkant. Sowieso maar weinig mensen die interesse hebben om de buitenkant van jouw stinkende en verkleurde wekenoude mondkapje aan te raken hoor. Geloof mij nu maar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:23 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ach, de buitenkant kan een infectiehaard worden.
Er is meermaals om gevraagd door journalisten en er is meermaals antwoord op gegeven. Je hebt niet opgelet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Expleen, school blijft open hoor
Wat verwacht jij van deze aangepaste maatregelen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Meeste is onbekend. Gaat ook om sociale contacten terugdringen. Etc.
Al die micromanagers gruwelen bij dit idee. Hebben ze ineens in de gaten dat ze volkomen overbodig zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Tijd voor bosbeetles economisch proefballontje.
Mensen die thuiswerken hebben eigenlijk best wel een voordeel bij deze crises vooral ten opzichte van mensen die niet meer kunnen werken.
Daarom zou het mijn voorstel zijn om mensen die thuiswerken een thuiswerktoelage te laten betalen.
Vanuit het geld dat daarbij vrijkomt worden mensen die gedwongen niet meer kunnen werken aangevuld tot maximaal hun oude salaris min die thuiswerktoelage, de zogenaamde thuisblijfbijlage.
Daarnaast wordt het werkgevers verboden mensen te ontslaan, maar mogen ze als medewerkers dus niet kunnen werken ze wel opgeven voor de thuisblijfbijlage.
De werk thuis maatregel wordt wel streng gecontroleerd en gehandhaafd.
Erg benieuwd hoe @Justin_Case in dezen staat.quote:
Een vriend van mij die thuiswerkt moet z'n auto inleveren of overkopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Mensen die thuiswerken hebben eigenlijk best wel een voordeel bij deze crises vooral ten opzichte van mensen die niet meer kunnen werken.
Daarom zou het mijn voorstel zijn om mensen die thuiswerken een thuiswerktoelage te laten betalen.
Vanuit het geld dat daarbij vrijkomt worden mensen die gedwongen niet meer kunnen werken aangevuld tot maximaal hun oude salaris min die thuiswerktoelage, de zogenaamde thuisblijfbijlage.
Daarnaast wordt het werkgevers verboden mensen te ontslaan, maar mogen ze als medewerkers dus niet kunnen werken ze wel opgeven voor de thuisblijfbijlage.
En het tien euro biljet wordt tijdelijk oranje.
Ja ik begrijp de uitzondering voor jongeren echt niet.....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik laat mezelf morgenvroeg testen en de enige besmettingsroute die ik kan bedenken is via het basisonderwijs van mijn kinderen. Ik hoop van harte dat ik 'gewoon' de griep heb, want anders is m'n vertrouwen in m'n mogelijkheden om mezelf te beschermen wel weg.
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik thuis kan werken en werk heb en zou op zich via belastingen solidair willen zijn met gedwongen thuiszittende medeburgers, maar liever kies ik zelf wie ik sponsor. Probleem is alleen dat ik bijna niet drink en nog twee bierpakketten thuis heb staan van een bevriende kroeg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Je gaat wonen in Frankrijk?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Non, maar ik spreek en versta het wel, ik moet volgende week wat zaken regelen in Frankrijk. Ik heb voor ¤ 2000 aan matrassen, wasmachine+ loodgieter, schoorsteenveger + zelfde loodgieter besteld en vooruit betaald om er zeker van te zijn dat alles in de week van mijn herfstvakantie geregeld zou worden. Die matrassen moesten op maat gemaakt worden want de bedden in mijn huis zijn praktisch net zo oud als het huis. Die kunnen ze in principe dus niet snel ergens anders kwijt, ware het niet dat ik vrees dat het Franse platteland vol staat met dat soort bedden.
En ik moet mijn tuinman helpen de heg te kappen en zelf brandhout ervan zagen en opstapelen om te drogen. In de lente kappen gaat niet.
Dus kijk ik welke Covid regels er gelden in Belgie en Frankrijk. En omdat iemand hier zei dat Macron morgen nieuwe regelingen gaat aankondigen, maar niet heeft gereageerd op mijnvraag « hoe laat » kijk ik naar het Franse journaal.
Ho eens even, ik heb als thuiswerker ook extra stroom- en koffiekosten , he. Dat gezegd hebbende ben ik wel voor een corona-tax.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Grootste kans om besmet te raken is thuis en nu moeten we nog eens verplicht thuis blijven ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:22 schreef hollandia02 het volgende:
59.0% thuissituatie (4366)
13.0% werk (959)
10.3% familie (764)
9.3% verpleegtehuis (688)
3.9% school/kinderopvang (278)
3.8% Kennissen en vrienden (282)
3.7% Vrijetijdsbesteding/sport (273)
1.8% Horeca (130)
1.8% woonzorgcentra (131)
1.5% overig (111)
0.5% feest, verjaardag, borrel (40)
0.6% medereiziger / reis / vakantie (41)
0.6% Overige gezondheidzorg (46)
0.2% Studentenvereniging/activiteit (12)
School meer besmettingen dan Horeca, Horeca moet dicht
Ik heb niet tot daar gewacht neequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Er is meermaals om gevraagd door journalisten en er is meermaals antwoord op gegeven. Je hebt niet opgelet.
Ik hoop het ook maar...er is nog geen griep in Nederland volgens de expertsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik laat mezelf morgenvroeg testen en de enige besmettingsroute die ik kan bedenken is via het basisonderwijs van mijn kinderen. Ik hoop van harte dat ik 'gewoon' de griep heb, want anders is m'n vertrouwen in m'n mogelijkheden om mezelf te beschermen wel weg.
Hier, waar inmiddels bij iedere coronatest ook op influenza (A+B) wordt getest in ieder geval niet in epidemische vorm.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop het ook maar...er is nog geen griep in Nederland volgens de experts
Doen we voor jou de thuiswerktoelage light die is ¤6,43 minder voor koffie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ho eens even, ik heb als thuiswerker ook extra stroom- en koffiekosten , he. Dat gezegd hebbende ben ik wel voor een corona-tax.
Zo te horen heb je ze in ieder geval aan je eigen gedrag te danken. Want de maatregelen die jij als voldoende zag, werken overduidelijk niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Die mondkapjes is gewoon een nutteloze maatregel die onder druk van een stel beroepszeikers tot stand is gekomen.
Niemand werd tegengehouden om ze te dragen, maar omdat er in de media/talkshoes continu een stroom een lockdown roepers aandacht krijgt zitten ze we met deze nonsens opgescheept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |