De vraag is: is het noodzakelijk dat je er naar toe gaat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef Isane het volgende:
Morgen heb ik tickets voor de jaarbeurs, zal t doorgaan?
Ik mag overigens hopen dat de overheid na de crisis licht omgaat met dit soort faillissementen en mogelijk zelfs positief bijdraagt aan een herstart.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee het is hoe dan ook klote voor degenen die nu de bok zijn. Ik ken twee kroegeigenaren persoonlijk die nu knock out gaan. Twee vrienden van me zijn net een restaurant begonnen. Die hadden zich hun droom ook anders voorgesteld. Heb ik het nog niet eens over de mensen die meteen al geen werk meer hadden of weet ik veel hoeveel verlies hebben geleden.
Ja, en dat lijkt mij dus de regel omdat de algemene regel is max. vier personen buiten. Als je een uitzondering voor bootcampen maakt krijg je groepjes die zogenaamd aan het bootcampen zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
• Buiten zijn groepen van max. 4 personen toegestaan.
• Voor groepslessen bij individuele sporten (...) 30 personen per ruimte binnen.
Zoals het er nu staat lijkt het alsof bootcamps binnen 30 personen mogen hebben en buiten maar 4.
Ik zag de valkuil toen ik 'm schreefquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik als wetenschapper wil liever de resultaten horen dan ze raden
Bibliotheek, ziekenhuis...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:45 schreef TjjWester het volgende:
Wat zijn precies openbare binnenplaatsen??
Zonde van het geld niet te gaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
De vraag is: is het noodzakelijk dat je er naar toe gaat?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en dat lijkt mij dus de regel omdat de algemene regel is max. vier personen buiten. Als je een uitzondering voor bootcampen maakt krijg je groepjes die zogenaamd aan het bootcampen zijn.
4 max is zowel binnen als buitenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en dat lijkt mij dus de regel omdat de algemene regel is max. vier personen buiten. Als je een uitzondering voor bootcampen maakt krijg je groepjes die zogenaamd aan het bootcampen zijn.
Oh jemig, op basis van deze gegevens heb ik een veel grotere kans dat het geen griep maar corona is. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat niet veel mensen zich melden bij GriepAlert.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, deze site kan je checken of er griep in jouw regio is, de indicatie is dat er WEL griep is in Nederland maar op heel laag nivo:
https://www.griepalert.nl/
Jij hebt liever een trump achtige burgemeester?? Zoals ze in londen en ny hadden??quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef maan_man het volgende:
In de gegeven omstandigheden vind ik het eigenlijk wel stuitend om te zien welke macht de burgemeesters hebben, zeker die van de grote steden als voorzitters van de veiligheidsregio, zonder dat wij enige invloed hebben op deze poppetjes. Het manco van een niet-gekozen burgemeester wordt nu wel duidelijk.
Overal waar je gewoon naar binnen kunt wandelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:45 schreef TjjWester het volgende:
Wat zijn precies openbare binnenplaatsen??
Ja viel mij ook al op, en in onze crossfit groepsapp snappen ze het nu ook niet. Het lijkt erop dat wij gewoon binnen mogen blijven trainenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
• Buiten zijn groepen van max. 4 personen toegestaan.
• Voor groepslessen bij individuele sporten (...) 30 personen per ruimte binnen.
Zoals het er nu staat lijkt het alsof bootcamps binnen 30 personen mogen hebben en buiten maar 4.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef maan_man het volgende:
In de gegeven omstandigheden vind ik het eigenlijk wel stuitend om te zien welke macht de burgemeesters hebben, zeker die van de grote steden als voorzitters van de veiligheidsregio, zonder dat wij enige invloed hebben op deze poppetjes. Het manco van een niet-gekozen burgemeester wordt nu wel duidelijk.
Veel mensen zijn viespeuken.quote:
Alleen als 'groep'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
4 max is zowel binnen als buiten
Je voorkomt er wel redelijk wat 'last-minute-binging' mee. Op is op. Normaal is je maag toch groter dan dat je ogen zijn wanneer je drank koopt. En loop je geven even naar de 24/7.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat ik ook zo raar vind: ze deden alsof ze het wiel hebben uitgevonden omdat mensen nu na 8 uur geen alcohol meer mogen kopen. Alsof mensen dat overdag dan niet gewoon doen en bij andere vrienden thuis gaan drinken. Waar uiteraard helemaal geen controle is. Logica.
Het hele probleem is binnen, vooral in grote groepen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Jongeren zijn blijkbaar gezonde bommetjes die nooit corona kunnen overbrengen. Behalve als het studenten worden, dan 2 keer zo besmettelijk.
Sorryquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh jemig, op basis van deze gegevens heb ik een veel grotere kans dat het geen griep maar corona is. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat niet veel mensen zich melden bij GriepAlert.
Je hoeft niet per se griep te hebben om verkouden te raken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh jemig, op basis van deze gegevens heb ik een veel grotere kans dat het geen griep maar corona is. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat niet veel mensen zich melden bij GriepAlert.
Ja voorlopig wel.... Dus Rutte heeft niet gezegd dat de kappers moeten sluiten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar kappers blijven gewoon open dus?
quote:
okquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hmm, klopt het inderdaad dat er geen maatregelen meer zijn in Texas? Hoe gaat het daar nu echt?
Ligt dus een beetje aan de definitie van een groep inderdaadquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen als 'groep'.
Ik denk dat met die binnenruimtes vooral doelen op plekken als het buurthuis, de bibliotheek, van die locaties met een groot maatschappelijk belang.
Klopt, maar mijn symptomen passen bij de griep. Is verder niet belangrijk voor dit topic en ik zal hoe dan ook de testuitslag af moeten wachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hoeft niet per se griep te hebben om verkouden te raken.
De vraag is wat wordt bedoeld met alles normaal?? Dat het leven door gaat, dat iedereen naar het werk kan en alles open is?? Of betekend normaal dat er geen significante stijging is van het aantal zieke mensen??quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hmm, klopt het inderdaad dat er geen maatregelen meer zijn in Texas? Hoe gaat het daar nu echt?
Ja fantastisch joh.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Het volk moet de burgemeester krijgen dat het verdient. En dat je misschien twee ongelukkig voorbeelden noemt, wil niet zeggen dat een gekozen burgemeester geen goed idee is. Vind jij bijvoorbeeld dat er in België alleen maar idioten rondlopen? Nu zijn er ook mensen bij waarover ik twijfels heb.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jij hebt liever een trump achtige burgemeester?? Zoals ze in londen en ny hadden??
Schijnt in de grondwet te staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is echt absurd ja, waarom geldt die grens van 30 personen daar niet voor?
Kop in het zand steken is daar heel normaalquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De vraag is wat wordt bedoeld met alles normaal?? Dat het leven door gaat, dat iedereen naar het werk kan en alles open is?? Of betekend normaal dat er geen significante stijging is van het aantal zieke mensen??
Relatief naar inwoners aantal niet volgens mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja fantastisch joh.
Amerika is number 1 in coronagevallen.
Zijn ze eindelijk number 1 geworden
Omdat God dat zegt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is echt absurd ja, waarom geldt die grens van 30 personen daar niet voor?
Belgie kent net als ons geen gekozen burgemeester:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het volk moet de burgemeester krijgen dat het verdient. En dat je misschien twee ongelukkig voorbeelden noemt, wil niet zeggen dat een gekozen burgemeester geen goed idee is. Vind jij bijvoorbeeld dat er in België alleen maar idioten rondlopen? Nu zijn er ook mensen bij waarover ik twijfels heb.
Nee, dat is ronduit gelul. Ja, de maatregelen zijn weg in die Staten en de covid gevallen zijn dat niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Die heeft geen idee waar hij het over heeft joh. Texas waar ook gewoon iedereen met een masker rondloopt (of in ieder geval rondgelopen heeft)quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja fantastisch joh.
Amerika is number 1 in coronagevallen.
Zijn ze eindelijk number 1 geworden
In Brazilië is het wel voorbij zonder maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is ronduit gelul. Ja, de maatregelen zijn weg in die Staten en de covid gevallen zijn dat niet.
https://www.nytimes.com/i(...)avirus-us-cases.html
Collega van me zat daar en die kwam met de keigoede grap in de groepsapp of dat hij niet al dood wasquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.hln.be/in-de-(...)gpersoneel~ac2e00d2/
Hij zat laatst nog bij Op1 te verkondigen dat hij niet meedeed aan #ikdoenietmeermee, omdat hij genoeg verhalen had gehoord om te weten dat dit virus geen grap is.
In Texas zijn ze wel laag, zie ik bij de bron die jij aangeeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is ronduit gelul. Ja, de maatregelen zijn weg in die Staten en de covid gevallen zijn dat niet.
https://www.nytimes.com/i(...)avirus-us-cases.html
Tja, hoe ga je handhaven? Maar ik denk echt dat het gaat over bijhebben. Dat Jan niet denkt zin in een feestje maar niks in huis. Laat ik vrienden uitnodigen en vragen of zij de drank meenemen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe gaan ze eigenlijk handhaven als je na 20:00 buiten loopt met bier in je rugtas? Of bedoelen ze alleen het nuttigen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |