SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat klinkt eigenlijk wel als een fijne manier van 'koolhydraatarm'. Ik vond de beperking op groente- en fruitsoorten altijd zo apart.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt interessant, dino meloen!
Ik ben vanavond begonnen met een koolhydraatarm programma: Puur Figuur.
M'n ouders doen het al een tijdje, en zijn er erg tevreden over. De recepten zien er lekker uit, dus ik dacht, ik probeer het gewoon! Het is een vier weken maaltijdplan voor ontbijt, lunch, diner en twee tussendoortjes. Ik heb de variant waarbij alle maaltijden volgens hen max 15 minuten kosten om te bereiden.
Ze zijn wat minder streng dan andere koolhydraatarme plannen, want ze tellen vezels niet mee in de koolhydraten, en er zit dus wel fruit en veel groente in. Gemiddeld zitten de menu's op 68g koolhydraten en 30g vezels per dag, dus +-100g koolhydraten per dag in totaal. Niet super beperkt dus, maar wel voornamelijk koolhydraten uit groente/fruit en niet uit pasta en brood ed.
Op dit moment eet ik een bord zalm met snijbonen, spinazie en broccoli in een kerrie-kokossaus. Bevalt prima!
Morgenochtend een kokosshake met mango en frambozen, ik heb er nu al zin in.
Ja, ik ook! Precies de reden waarom ik daar eigenlijk nooit aan was begonnen. Hier eet ik als je alles volgt zelfs meer groente dan ik normaal at. In m'n eten van vanavond zat 200g zalm, 200g spinazie, 200g snijbonen en 100g broccoli. Heerlijk, ik hou van groente! En ook gewoon één a twee stuks fruit per dag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dat klinkt eigenlijk wel als een fijne manier van 'koolhydraatarm'. Ik vond de beperking op groente- en fruitsoorten altijd zo apart.
Dat zullen we vanavond merken. Ik heb sowieso wel een flinke eetlust, 'moeite om iets op te krijgen' heb ik volgens mij maar zelden aan den lijve meegemaakt!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:04 schreef Myraela het volgende:
Misschien een stomme vraag, Mini. Maar als je zolang gevast hebt, kun je dan als die eerste maaltijd wel veel eten of kost dat je moeite?
Ik bedacht me voordat ik 's avonds uitgebreid ging eten wel eens dat ik dan overdag niets zou eten zodat ik in de avond veel honger had. Maar dat werkte nooit, ik kreeg juist veel minder op.
En ons eten is niet lekker?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat zullen we vanavond merken. Ik heb sowieso wel een flinke eetlust, 'moeite om iets op te krijgen' heb ik volgens mij maar zelden aan den lijve meegemaakt!
Declan, nog niet op de weegschaal gestaan, maar moest net wel gaatje bijprikken in mijn riemDank voor succeswens,de CUL-SC maakt het laatste stukje toch even pittig met al dat gekakel over lekker eten
![]()
Hangt met name van mijn lief af, ik doe het deels omdat het voor hem echt scheelt als we het samen doen en die heeft nog wel op z'n minst vijfentwintig kilo te gaanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:31 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Mooi dat je al verschil merkt, hopelijk blijft het ook zo! In de eens-in-de-hoeveel-tijd wil je zo'n vast inplannen?
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:05 schreef minilot het volgende:
Heh, toch net niet gehaald. Daarnet roerei met likje mayo, sriracha en bosui gegeten. Lekkerste roerei ooit wel zo, na sinds zondag niks gegeten
Enfin, uiteraard nu mentaal het hek van de dam dus erachteraan nog een krentenbol met zoute boter en ahornsiroop
Ik ga maar gauw aan het avondeten beginnen
Ik heb nog na zitten denken over OMAD. Dat lukt me eigenlijk alleen op m'n bijslaap-dagen en zelfs dan wil ik het helemaal nietquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Yup, nou ja, het aanvankelijke doel was 60 uur: tweeënhalve dag. Dat in elk geval ruimschoots gehaald. Over een tijdje weer eens proberen
+ 2 mandarijntjes en een zelfgemaakte bananenmilkshake. Kruidnootjes geskipt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:31 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn D wordt stamppot andijvie met vega spekjes bij m'n bff![]()
Had ik voor morgen ook al op de planning staan
Keurig!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:55 schreef minilot het volgende:
Lijst!
T: Zwarte koffie
B: Huishouden, 20.000 stappen
D: https://smittenkitchen.com/2020/10/skillet-turkey-chili/ en toe mandarijntjes en zelfgemaakte melkchocolade/karamelmousse met wat chilipeper en kaneel erin
Mijn bijna 72-urige vast leverde bij weging vanmorgen (toen zat de maaltijd van gisterenavond er nog in z'n geheel in) ruim tweeënhalve kilo gewichtsverlies op. Deels natuurlijk gewoon regulier watergewicht/glycogeenopslag-shizzle maar ook na gister weer begonnen met eten, zit mijn riem in elk geval nu nog steeds comfortabel een gaatje strakker dan vorige week
Die edamameboontjes, eet jij die zo uit zo’n bonduelleblikje? Of doe je daar eerst nog iets mee?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
Het gaat deze week gelukkig weer wat beter. Al heb ik gisteren wel erg veel uit de pindakaaspot zitten lepelen, maar achja.![]()
Vandaag is zoiets de planning:
O:Twee gebakken eieren, 3 IKEA plantballs, spinazie en cottage cheese
L: Erwtensoep
T: Blauwe bessen
D: Boerenkool met vegan juicy steak en jus
T: Edame boontjes
Vooral niet die uit een blikje. Al gooi ik die soms in een salade. Maar ik eet ze zoals bij de sushi, dus gewoon nog in de peul kort gekookt. Toevallig laat ik Picnic nu komen, die hebben ze uit de vriezer net zoals bij de toko. Bij andere supermarkten heb ik ze nog niet gevonden in de peul.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:10 schreef Meridiaan het volgende:
Die edamameboontjes, eet jij die zo uit zo’n bonduelleblikje? Of doe je daar eerst nog iets mee?
Ah, zo. Ik ken ze ook alleen maar uit een blikje, heb ze nooit anders gezien. Maar eens binnenlopen bij de toko dus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vooral niet die uit een blikje. Al gooi ik die soms in een salade. Maar ik eet ze zoals bij de sushi, dus gewoon nog in de peul kort gekookt. Toevallig laat ik Picnic nu komen, die hebben ze uit de vriezer net zoals bij de toko. Bij andere supermarkten heb ik ze nog niet gevonden in de peul.
Ben je heel klein? Maat 36 en tegen ongezond gewicht klinkt echt apart. Klopt de weegschaal wel? Maar dat kan aan mij liggen hoor, ik ben lang.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 09:19 schreef Defox het volgende:
Ik word zo moe van die weegschaal. Bijna een kilo aangekomen (0,5% in lichaamsvet). Zit bijna tegen een ongezond bmi aan terwijl ik maatje 36 heb (ik ben een gevalletje skinny fat). Nu weet ik dat ik niet naar bmi en niet maar gewicht moet kijken en alleen naar vet % maar toch.
Even mijn verjaardag goed gevierd en heb 0,5% vet extra aan mijn broek hangen. Zo demotiverend.
Lijstje van vandaag:
O: blauwe bessen smoothie met muesli
B: uur krachttraining
L: bananen pannenkoekjes met aardbeien en beetje chocolade
D: kippen soep met brood en ei
Sorry maar knappe weegschaal/vetmeting heb je als je kan concluderen dat je na een verjaardagsetentje 0,5% vettoename hebtquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 09:19 schreef Defox het volgende:
Ik word zo moe van die weegschaal. Bijna een kilo aangekomen (0,5% in lichaamsvet). Zit bijna tegen een ongezond bmi aan terwijl ik maatje 36 heb (ik ben een gevalletje skinny fat). Nu weet ik dat ik niet naar bmi en niet maar gewicht moet kijken en alleen naar vet % maar toch.
Even mijn verjaardag goed gevierd en heb 0,5% vet extra aan mijn broek hangen. Zo demotiverend.
Lijstje van vandaag:
O: blauwe bessen smoothie met muesli
B: uur krachttraining
L: bananen pannenkoekjes met aardbeien en beetje chocolade
D: kippen soep met brood en ei
Nouja bmi van 24 en maat 36 kan wel toch?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 09:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ben je heel klein? Maat 36 en tegen ongezond gewicht klinkt echt apart. Klopt de weegschaal wel? Maar dat kan aan mij liggen hoor, ik ben lang.
Ik meet in de sportschool, neem aan dat die redelijk accuraat is. Ik ben gewoon even teleurgesteld, dat mag toch wel?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 09:56 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Sorry maar knappe weegschaal/vetmeting heb je als je kan concluderen dat je na een verjaardagsetentje 0,5% vettoename hebt
Je snapt toch ook wel dat dat niet zo werkt toch?
Ik weet niet hoe je dat meet maar als dat idd op zo’n slimme weegschaal is, kun je daar echt niets uit concluderen. Heb er zelf ook een maar als ik drie keer op de weegschaal sta dan krijg ik daar drie verschillende metingen die zo maar 1-1,5% uit elkaar kunnen liggen.
Hoogstens is het een fijne tool om over een hele lange periode een trendlijn uit te krijgen die door zijn samplesize wel iets vertelt. Maar zou het voor de dagelijkse/wekelijkse meting niet gebruiken als je zo gevoelig bent voor zgnd slecht nieuws.
Consistency over een lange periode is key. Je hebt dan nog meer aan maandelijks foto’s maken en vergelijken. Je doet iig krachttraining dus dat is goed als je idd ‘skinny fat’ bent zoals je zelf zegt.
Teleurgesteld in een mini beetje gewicht/vet. Als je je daar al druk om moet maken..quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:24 schreef Defox het volgende:
[..]
Ik meet in de sportschool, neem aan dat die redelijk accuraat is. Ik ben gewoon even teleurgesteld, dat mag toch wel?
Ook in de sportschool hangt het er maar vanaf wat voor soort meting en/of apparaat het is; die zijn zeker een stuk minder accuraat dan je zou denken; zeker dan is het helemaal een momentopname omdat het een stuk lastiger is om elke keer op de sportschool onder dezelfde omstandigheden te meten (wat heb je aan, wat heb je gegeten, ben je naar de wc geweest etc etc).quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:24 schreef Defox het volgende:
[..]
Ik meet in de sportschool, neem aan dat die redelijk accuraat is. Ik ben gewoon even teleurgesteld, dat mag toch wel?
Nou niet zo snel op je teentjes getrapt zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:33 schreef Defox het volgende:
Nou ja, mijn doel is om een minder vet percentage te hebben. Als je me dat een keertje niet lukt dan mag ik toch wel teleurgesteld zijn even? Maar ik zal het onthouden dat ik geen negatieve emoties hier mag plaatsen.
PATAT alleen is niet zo'n drama, maar de klodders mayo...quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 20:00 schreef Pinuts het volgende:
Gister minder gezond gegeten, dus wilde vandaag wel weer even gezond doen. Ga ik bij mijn ouders eten, en eten we frietNouja, dan morgen maar weer oppakken... Vanmorgen 0.4 zwaarder dan vorige week, maar zal vooral zout/koolhydraten zijn.
Gelukkig vind ik fritessaus lekkerder dan mayoquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 20:24 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
PATAT alleen is niet zo'n drama, maar de klodders mayo...
Dan eet ik liever niksquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 21:39 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Gelukkig vind ik fritessaus lekkerder dan mayo
Fibromyalgiequote:Op zondag 18 oktober 2020 10:34 schreef minilot het volgende:
Fysieke reden voor daar zo kapot van zijn, @:Declan-Harp?Uitrustze!
Beetje vitaminenarm dagje vandaag, morgen weer een boel groenten
T: Koffie, zelfgebakken chocoladekoekje (hopelijk maar twee ofzo: http://www.pastrypal.com/2014/02/chocolate-sables/ )
B: Twee uur wandelen in het bosje naast mijn dorp (en twintig minuten heen- en twintig minuten terugfietsen)
D: Meergranenkaaspannenkoeken met stroop.Verse ananas toe
Cookie doughquote:Op zondag 18 oktober 2020 10:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, vandaar
Oh en T: hapje ongebakken koekjesdeeg
Nouja, ik vind dat klein. Ik heb een bmi van 24 maar kom echt niet in een maatje 36.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 10:11 schreef Sarabi het volgende:
Nouja bmi van 24 en maat 36 kan wel toch?
Zelfs al zou ik erin komen, instant hoog water. En zó lang ben ik niet eens.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, ik vind dat klein. Ik heb een bmi van 24 maar kom echt niet in een maatje 36.
Haha, dat ook! Dat zijn wel echt struggles nu ik wat afgevallen ben. Kan flink wat maten kleiner aan, maar m'n armen en benen zijn niet ineens korter geworden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zelfs al zou ik erin komen, instant hoog water. En zó lang ben ik niet eens.
Gelukkig draag ik graag jeans, die zijn nog wel in breedte- en lengtematen te koop.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, dat ook! Dat zijn wel echt struggles nu ik wat afgevallen ben. Kan flink wat maten kleiner aan, maar m'n armen en benen zijn niet ineens korter geworden.
Maar niet @mini kleinquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, ik vind dat klein. Ik heb een bmi van 24 maar kom echt niet in een maatje 36.
Maiswafels geruild voor een oliebol. #Faalquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:43 schreef Declan-Harp het volgende:
B: Anderhalf uur fitness
L: 2 kleine wraps kaas/houmous + banaan en mandarijn
T: 3 maiswafels met eiersalade
D: Sla met Bieze rauwkost, opgebakken aardappeltjes en vega nuggets
Nu heb ik weer hongerquote:Op maandag 19 oktober 2020 19:24 schreef minilot het volgende:
B: 20.000 stappen
T: Koffie met melk, handje gedroogde abrikozen
D: [ afbeelding ]
Denk dat dat het is ja. Eigenlijk had ik gewoon 1.80 moeten zijn, dan was mijn gewicht perfect.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:02 schreef Declan-Harp het volgende:
Over lengtes gesproken, zijn we niet allemaal te kort voor ons gewicht?
Wat is die HP-sauce?quote:Op maandag 19 oktober 2020 19:24 schreef minilot het volgende:
B: 20.000 stappen
T: Koffie met melk, handje gedroogde abrikozen
D: [ afbeelding ]
@:Declan-Harp Ik ben te kort voor alles
https://en.m.wikipedia.org/wiki/HP_Saucequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:29 schreef minilot het volgende:
Declan, zulke fluctuaties zijn toch hartstikke normaal? Watergewicht, glycogeen, hoeveel poep zit er nog in je darmstelsel, noem het maar op! Wat jij ervaart als jojo-en klinkt mij in de oren als het gewoon heel gebruikelijk functioneren van je lijf
Hoofdletter Oquote:
En jou mini-Mini loopt dat gewoon mee?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef minilot het volgende:
Onverwachte extra B: 50 min. naar grote speeltuin wandelen, 70 min. van speeltuin naar huis via de bieb wandelen. Zo kom ik wel aan mijn stappen!
Verder opvallend vroeg op de dag al een rommelende maagHeb ik gewoonlijk eigenlijk nooit meer last van tot het echt etenstijd is. Wellicht wegens morgen ongesteld moeten worden.. Had ik even niet aan gedacht bij vastenvoornemen
Knap van je ventje hoor!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:11 schreef minilot het volgende:
Declan, deels zelf lopen, deels loopfiets, deels op mijn nek
Lijst!
B: Niks. Lui.
L: [ afbeelding ]
Toe banaan en wat gedroogde abrikozen.
D: -
Dat mag ook wel voor die prijsquote:
Holy shitquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat mag ook wel voor die prijs
(Het is de helft van deze rijsttafel:
https://www.thuisuiteten.nl/ron-gastrobar-at-home-by-ron-blaauw )
Enneh, dat ventje heeft jongere benen dan ik en eindeloos veel energie
Wauwquote:Op zondag 25 oktober 2020 13:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, wel allemaal andere gerechtjes dan gister. Net op:
[ afbeelding ]
Nu het bij één koekje zien te houden op visite bij de schoonpeeps!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Progress foto! De (stretch) broek die ik aanheb zakt me steeds af.. is maatje 40!
Goed bezig, gefeliciteerd ! Fijn he, progressie zien 😉SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja heerlijk, ik blijf maar naar mezelf loeren in spiegels en ramenquote:Op zondag 25 oktober 2020 20:25 schreef MeisPluis het volgende:
Goed
[..]
Goed bezig, gefeliciteerd ! Fijn he, progressie zien 😉
quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Progress foto! De (stretch) broek die ik aanheb zakt me steeds af.. is maatje 40!
W00t, leuk! Vanaf welke maat kom je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
42!quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:08 schreef minilot het volgende:
[..]
W00t, leuk! Vanaf welke maat kom je?
Één koekje werd het inderdaad, maar ook twee likeurtjes en een drietal pepernoten. Naja, valt nog meequote:Op zondag 25 oktober 2020 13:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Nu het bij één koekje zien te houden op visite bij de schoonpeeps!
's Ochtends alvast wat brood/bolletjes smeren? ''Verpakt'' fruit (banaan, appel etc) wat niet knoeit tijdens het eten. Of denk ik nu véél te simpel?quote:Op maandag 26 oktober 2020 08:31 schreef Sarabi het volgende:
Hebben jullie misschien tips voor gezonde tussendoortjes en lunch. Die makkelijk in de auto te eten zijn. Komende weekenden gaan we veel onderweg zijn. En kwam er dit weekend achter dat droge crackers ook geen lekkere optie is
Fruit is sowieso altijd goedquote:Op maandag 26 oktober 2020 10:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
's Ochtends alvast wat brood/bolletjes smeren? ''Verpakt'' fruit (banaan, appel etc) wat niet knoeit tijdens het eten. Of denk ik nu véél te simpel?
Ja die knoeien (met het juiste beleg) ook nietquote:Op maandag 26 oktober 2020 10:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fruit is sowieso altijd goed
Ik eet het liefst geen brood, maar misschien zijn wraps wel een idee
Zeker waarquote:Op maandag 26 oktober 2020 10:47 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja die knoeien (met het juiste beleg) ook niet![]()
En ik neem aan dat het alleen 's weekends is, dus dan hoeft het niet persé hééél gezond te zijn toch?
Zolang je niet bij elke pomp een broodje bal haalt komt het wel goedquote:
Precies, dat is het vooral.quote:Op maandag 26 oktober 2020 10:48 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Zolang je niet bij elke pomp een broodje bal haalt komt het wel goed
Geen kiwi's en vega burger. Heb genoeg groenten voor een goede vullende maaltijd.quote:Op maandag 26 oktober 2020 07:18 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark met jam, verse aardbeien en banaan + 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's en een koekje
D: Ratatouille (aubergine, paprika, champignons, courgette) met verse tomatensaus + vega burger
D is bijna geheel van TGTG.
Jij was al voor 7u aan het hardlopen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 07:19 schreef minilot het volgende:
Lijst!
B: Net gedaan: dag 2 van week 2 couch-to-5km'hard'loopdinges. Verder straks lopend zware boodschappen halen
T: Koffie
D: Spaghetti bolognese naar dit recept: https://www.davidlebovitz(...)-tomato-beef-recipe/ + groene salade en appel, mandarijn en medjooldadels toe
Werd om kwart over vijf wakker om te plassen, dus ik dacht, ik ga maar evenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 08:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Jij was al voor 7u aan het hardlopen?![]()
Ik doe het je niet na!quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Werd om kwart over vijf wakker om te plassen, dus ik dacht, ik ga maar evenIk heb een ukkie om voor te zorgen hè, ik kan niet zomaar op elk gewenst tijdstip gaan hollen
Jawel hoor, twee ochtenden in de week, maar die tijd vul ik bij voorkeur met dingen in huis waarbij -ie in de weg zou lopenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:10 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik doe het je niet na!
Je peut gaat nog niet naar de pzs?
Slimquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Jawel hoor, twee ochtenden in de week, maar die tijd vul ik bij voorkeur met dingen in huis waarbij -ie in de weg zou lopen
Gehakt vergetenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 07:11 schreef Declan-Harp het volgende:
Bijslaaps
Late L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 kleine wraps met kaas en houmous
D: Aardappel-broccoli ovenschotel met vega gehakt, groentesaus en geraspte kaas
B: 2x school/bso op en neer wandelen
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 16:49 schreef Pinuts het volgende:
Paar dagen wat losser gegeten door verjaardag. Vind het ook zo zonde om taart dan weg te gooien. Maar goed, nu weer op de gezonde tour verder.
O: Kwark, mango
T: pakje maiswafels
L: boterham met 2 eieren
T: kwark
D: erwtensoep
S: 75 min boksen (voornamelijk cardio op dit moment ivm afstand)
Joe, aan het goede adres hier!quote:
Het gaat eigenlijk best goed hoor. Trend gaat naar beneden. Deze maand 2 kg eraf. 3/4 keer per week sporten. Wordt sterker en beter so that's nice.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:44 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Joe, aan het goede adres hier!
Oh kijk!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk best goed hoor. Trend gaat naar beneden. Deze maand 2 kg eraf. 3/4 keer per week sporten. Wordt sterker en beter so that's nice.
Delen graag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:59 schreef Myraela het volgende:
* Myraela is Oreo koekjes met chocolade aan het eten.
Ik werd geroepen?
Nja. Hartstikke extra trek natuurlijk door dat gesnack van vanmiddag, dus dus toch wel erge behoefte aan avondeten vanavond. Pot kant-en-klare bigos (Poolse zuurkoolstoof) opengetrokken, sodabroodje van speltmeel bij gebakken en toe nog wat in port gestoofde stoofperen toe. Morgen weer een dagquote:Op zondag 1 november 2020 14:08 schreef minilot het volgende:
Waren eigenlijk een vastendagje van plan, maar aankomende week is Poolse week op CUL en daarvoor moest vandaag een bezoek gebracht aan Poolse winkel en dat is helemaal niet handig indien trek
O: -
L: -
T: Helft van Pools baksel met kokos/suikerglazuur en puddingvulling. Tevens Pools worstje.
D: - (hoop ik)
B: Beetje huishouden. Had gister ruim dertigduizend stappen dus vandaag lui
+ Onverwachte T van half stukje kersenvlaai op visite bij mijn mamsquote:Op maandag 2 november 2020 06:41 schreef minilot het volgende:
Lijstjeeeeh:
T: Koffie met melk
B: Net gedaan: dag 2 van week 3 couch-to-5km'hard'loopdinges
D: Spinaziefritatta met gegrillde kielbasa. Divers fruit toe.
B: Avondwandeling van ca. twee uur
En daar kwam nog een broodje döner kebab bij met frietquote:Op zondag 1 november 2020 17:40 schreef Helsinki het volgende:
O: 2 boterhammen met kaas en tomaat
L: groentesoep en 3 sneetjes zelfgemaakt brood met aioli
T: twee glazen rosé
A: romige pasta met prei, geroosterde walnoten en pecorino. Een stukje appeltaart toe.
T: fruitreepje (appel)
B: 4,5k stappen gezet en in huis gerommeld. Straks nog een goede wandeling proberen te maken. Of anders morgen want ik heb weer last van m’n voet.
En hoe bevalt C25K jou? Ik was de vorige keer tot 4.5km gekomen en toen ging mn knieblessure kut doen dus toen stopte ik. EN toen was ik trots genoeg dat ik het nu een paar maanden niet meer heb gedaanquote:Op maandag 2 november 2020 06:41 schreef minilot het volgende:
Lijstjeeeeh:
T: Koffie met melk
B: Net gedaan: dag 2 van week 3 couch-to-5km'hard'loopdinges
D: Spinaziefritatta met gegrillde kielbasa. Divers fruit toe.
B: Avondwandeling van ca. twee uur
Heel goed! Maar pas bij week 3, dus dat zegt nog niet zoveelquote:
Probeer eens gemberthee te drinken 's avonds, dat helpt mij altijd wel bij snaaidrang. Verse gember in stukjes snijden (of raspen voor een pittigere smaak) en in een thee-ei pleuren.quote:Op dinsdag 3 november 2020 08:19 schreef Helsinki het volgende:
Bij mij gaat het in de avond iedere keer mis. Iemand tips? Ik heb niet het idee dat ik overdag te weinig eet.
Anyway, vanmorgen begonnen met een wandeling van een uur. Zo maar eens wat eten.
Planning:
O: 2 sneetjes brood met kaas en tomaten + komkommer
L: hetzelfde denk ik.
A: stoofvlees, zelfgemaakte frieten en stoofperen
Tussendoor fruit.
Hoeveel (water) drink je? Ik wil er nog wel eens intrappen dat ik eigenlijk dorst heb, maar dat verwar met trek. Ook zit er bij mij een hoop gewoonte in, da's helaas letterlijk even op je handen zitten.quote:Op dinsdag 3 november 2020 08:19 schreef Helsinki het volgende:
Bij mij gaat het in de avond iedere keer mis. Iemand tips? Ik heb niet het idee dat ik overdag te weinig eet.
Anyway, vanmorgen begonnen met een wandeling van een uur. Zo maar eens wat eten.
Planning:
O: 2 sneetjes brood met kaas en tomaten + komkommer
L: hetzelfde denk ik.
A: stoofvlees, zelfgemaakte frieten en stoofperen
Tussendoor fruit.
Dit wist ik eerst nietquote:Op dinsdag 3 november 2020 08:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
(of raspen voor een pittigere smaak)
Ik drink het alleen als ik last van m'n keel heb, of als m'n gember dusdanig is uitgedroogd dat het niet meer te snijden isquote:Op dinsdag 3 november 2020 09:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit wist ik eerst nietblokjes gember vond ik eerst niet zo lekker, maar raspen werkt zo veel beter.
Dat hangt er nog even vanaf. Er wordt nog druk overlegd hoe of wat er wel kan en hoe dat er dan uit moet zien. Zo is het bijv. een oplossing om alleen maar open uren te doen. Dan kan je dus wel sporten. We gaan het zien.quote:Op woensdag 4 november 2020 13:10 schreef minilot het volgende:
Je crossfitshizzle is nou zeker geschrapt @:Lonaa?![]()
Mij zal het in die zin ook jeuken want maar één maaltijd per dag, maar gewoon wel benieuwdquote:Op woensdag 4 november 2020 13:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga niet de kcal van de Bigos uitrekenen.Laat ik het zo zeggen: ik verbrand er ruim 3000 op een dag, de tunamelt is 450 (fantastisch) dus het zal me jeuken.
De directeur had een bagel Tuna melt van bagels & beans over, die kon ik niet laten staan ... was echt ontzettend lekker!quote:Op woensdag 4 november 2020 10:33 schreef MeisPluis het volgende:
Planning vandaag:
O: kwark met blauwe bessen en moerbeien
T: -
L: 2x Super smoothie (mijn O was eigenlijk de lunch) - 1 keer Innocent en 1 x vers op het werk
T: meloen
D: aardappels, kipkrokant schnitzel, wortels
B: rondje lopen met de lunch, evt hardlopen als ik op tijd thuis ben
RIP voor de nabestaandenquote:Op donderdag 5 november 2020 15:29 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik kocht een zak peanut butter cups. Waarom.
Dat ziet er goed uit! Beter niet kopen dus? 😉quote:Op donderdag 5 november 2020 16:11 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kreeg zo'n pakje gratisch van de AH, moet me bedwingen om ze alle drie achterelkaar op te eten. Extra T dus
Het is lekker, maar vind het niet de 3 euro nog wat waard. Maar ik ben ook een skere Suzy.quote:Op donderdag 5 november 2020 21:14 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit! Beter niet kopen dus? 😉
Ik wacht altijd op aanbiedingen 😉quote:Op donderdag 5 november 2020 21:20 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Het is lekker, maar vind het niet de 3 euro nog wat waard. Maar ik ben ook een skere Suzy.
Dan zal het wel meevallenquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:03 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ik wacht altijd op aanbiedingen 😉
Planning vandaag:
O: -
T: 2 crackers tomaat American
L: 1 of 2 nieuwe haring 😁 en denk iets van brood
T: fruit
D: vega spaghetti
B: boodschappen doen, rondje met de lunch
You go girl!quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:43 schreef Pinuts het volgende:
De vlag kan uit het in eindelijk zo ver. Na jaren maar weer proberen en het maar 3 weken vol houden nam ik me dit keer voor dat ik het dit keer echt anders ging doen en gewoon balans ging zoeken en het echt ging volhouden. Een week of 15 geleden dan echt mijn 'aller laatste poging' gestart op 78 kg. En nu, 15 weken later mijn streefgewicht behaald, door onder de 70 kg te komen. Vanmorgen een mooie 69.7 op de weegschaal.![]()
Het voelt vooral lekker omdat ik mezelf totaal niet uitgehongerd heb en ook nog lekker van een frietje, pizza of hamburger heb kunnen genieten. Gewoon de perfecte balans gevonden tussen gezond en genieten.
En nu? Ik denk even rustig aan en even hier van genieten, en daarna weer gewoon verder. Ik ben nog niet helemaal waar ik wil zijn, maar dit was wel een doel wat me al jaren lang niet gelukt is!
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:43 schreef Pinuts het volgende:
De vlag kan uit het in eindelijk zo ver. Na jaren maar weer proberen en het maar 3 weken vol houden nam ik me dit keer voor dat ik het dit keer echt anders ging doen en gewoon balans ging zoeken en het echt ging volhouden. Een week of 15 geleden dan echt mijn 'aller laatste poging' gestart op 78 kg. En nu, 15 weken later mijn streefgewicht behaald, door onder de 70 kg te komen. Vanmorgen een mooie 69.7 op de weegschaal.![]()
Het voelt vooral lekker omdat ik mezelf totaal niet uitgehongerd heb en ook nog lekker van een frietje, pizza of hamburger heb kunnen genieten. Gewoon de perfecte balans gevonden tussen gezond en genieten.
En nu? Ik denk even rustig aan en even hier van genieten, en daarna weer gewoon verder. Ik ben nog niet helemaal waar ik wil zijn, maar dit was wel een doel wat me al jaren lang niet gelukt is!
Goed bezig.quote:Op maandag 9 november 2020 10:38 schreef Declan-Harp het volgende:
Vetpercentage weer omlaag en spiermassa omhoog. 75,4kg nu bij Basic-Fit![]()
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 roggebrood eiersalade
T: Proteïnereep
D: Aardappel-broccoli ovenschotel met groentesaus en geraspte kaas
Stap eens een goede fitness binnen, vraag een meting en proefles aan, klaarquote:Op maandag 9 november 2020 15:21 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Goed bezig.
Mag ik vragen hoe men betrouwbaar zijn vetpercentage kan meten? Kan dat ook "professioneel" voor een klein bedrag bijvoorbeeld?
Ik kijk vooral ook naar de spiegel, mijn buik is echt aanzienlijk platter! Ik heb (helaas) niet een beste voorgevel, dus mijn buik stak altijd uit, vond dat zó erg..quote:Op maandag 9 november 2020 15:56 schreef Pinuts het volgende:
@:Declan-harp Lekker bezig! Dan is vetpercentage weten echt fijn vind ik, aangezien je soms qua gewicht gelijk kan zijn gebleven maar toch net als jij vet kwijt bent geraakt.
Ik mag donderdag weer...
O: kwark, mango
L: boterham, 2 eieren, erwtensoep
D: rijst, goulash, iets van groente
T: kwark
Wel een super lekker lijstje vandaag, heel zomersquote:Op maandag 9 november 2020 18:33 schreef Meridiaan het volgende:
Hier gaat het met vlagen oké en zoals gisteren weer wat minder oké. Ach ja, story of my life wbt eten en over het algemeen gaat het sinds 2019 heel prima. Bewegen daarentegen doe ik echt te weinig, al loop ik gelukkig heel veel op werk.
O - Skyr met pompoenpitten en sesamzaden
T - Aardbeien
L - Tomatensoep met drie volkoren boterhammen
T - Sinaasappelsap, vers geperst van drie sinaasappels
D - Zilvervliesrijst met linzencurry
Ook dat is progressie !quote:Op woensdag 11 november 2020 19:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Trots!
Heb het bij een paar snoepjes gehouden vandaag, wie had dat ooit durven dromenNormaliter was het twee weken lang vreten vreten vreten rond deze tijd...
Pizza natuurlijk!quote:Op donderdag 12 november 2020 12:05 schreef Pinuts het volgende:
O: kwark, mango
L: boterham met 2 eieren
T: kwark, denk ook nog een eiwitreep want wil pas na sporten eten
S: uur krachttraining
D: ?
Vandaag mijn vetpercentage meting weer. En aangezien ik dit weekend mijn doel had bereikt wil ik dit eigenlijk even vieren met iets ongezonds. Echter stond deze meting nog op de planning dus heb ik dat maar even uitgesteld om deze meting niet te 'verpesten'. Dus vanavond ga ik wel iets ongezonds eten. Alleen zit nog in dilemma of het pizza, maccie of pokebowl (niet perse ongezond maar wel lekker en veel kcal) wordt.
Goed gedaanquote:Op donderdag 12 november 2020 18:40 schreef Pinuts het volgende:
Zo, weer een goede meting gehad. Ik zit nu op 26.5% met 69 kg. Dat betekent dat er in 5 weken iets meer dan 2.5% en 3 kg af is
Nu lekker genieten van mijn pizza
Wauw!quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:34 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag nog mijn 10k stappen halen en dan heb ik 3jaar lang elke dag 10k stappen gezet![]()
Voor de meeste mensen hier niet spannend, maar voor Fitbit haalde ik op veel dagen niet meer dan 2-3k.
De eerste paar jaar was daarom mijn doel ook maar 7,5k. Maar sinds 3 jaar dus 10k.
Ik kan me niet meer herinneren hoe ik het vorig jaar met mijn dubbele longontsteking heb gedaan, maar ik heb het wel gedaanquote:Op vrijdag 13 november 2020 08:36 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wauw!![]()
Ben je in die drie jaar nooit een dag zó ziek geweest dat je je bed niet wou uitkomen?
quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik kan me niet meer herinneren hoe ik het vorig jaar met mijn dubbele longontsteking heb gedaan, maar ik heb het wel gedaanookal hielp frisse lucht toen juist wel.
Wauw respect hoor. Ik ben nu die persoon die 2 a 3k haalt per dag. Hoe heb je het opgekrikt? Veel wandelen of veel door 'dagelijkse activiteiten'?quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:34 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag nog mijn 10k stappen halen en dan heb ik 3jaar lang elke dag 10k stappen gezet![]()
Voor de meeste mensen hier niet spannend, maar voor Fitbit haalde ik op veel dagen niet meer dan 2-3k.
De eerste paar jaar was daarom mijn doel ook maar 7,5k. Maar sinds 3 jaar dus 10k.
Vaker gaan wandelen, maar wel korte wandelingen. Meestal rond de 20min.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:57 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wauw respect hoor. Ik ben nu die persoon die 2 a 3k haalt per dag. Hoe heb je het opgekrikt? Veel wandelen of veel door 'dagelijkse activiteiten'?
Bakje ijs ingeruild voor een kleine choco milkshake. Kind omgekocht zodat we nog een blokje kunnen wandelenquote:Op vrijdag 13 november 2020 08:32 schreef Declan-Harp het volgende:
T: Reepje kruidkoek
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
D: Piccolini's en een bakje ijs
B: Beetje wandelen her en der
Gemiddeld 63, zoals altijd.quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:58 schreef Tuindier het volgende:
Hier zitten best wel wat Fitbit gebruikers, toch? Hebben jullie sinds de laatste update ineens ook een iets lagere rusthartslag?
Neuh, ik hang al heel lang tussen de 54 en de 58.quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:58 schreef Tuindier het volgende:
Hier zitten best wel wat Fitbit gebruikers, toch? Hebben jullie sinds de laatste update ineens ook een iets lagere rusthartslag?
Nope, geen last vanquote:Op dinsdag 17 november 2020 08:58 schreef Tuindier het volgende:
Jup. Mijn oplossing (of poging tot) om in mijn ritme te blijven, is het stellen van een sportdoel. Zelfs als mijn eten wat minder netjes is, blijft de beweging in ieder geval op peil.quote:Op zondag 22 november 2020 23:06 schreef Pinuts het volgende:
Meer mensen die hier mee hebben gestruggeld of misschien nog steeds doen?
Jup, hier ook steeds dezelfde lijstjes. Topic lijkt ook een beetje dood, maar zal na 1 januari wel weer een opleving krijgenquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben maar gestopt met de dagelijkse lijstjes, was toch telkens een herhaling van een herhaling van een herhaling
Blijf nog steeds steken rond de 77kg, ik ga er niet meer vanuit dat ik de 75 haal voor 1 januari. Vind dat verder prima hoor! Ik blijf gezond eten en 2x per week sporten![]()
Komend weekend wel lekker genieten van gebak
Ik vier verder niets, alleen de verjaardag van m'n zoon dit weekendquote:Op dinsdag 24 november 2020 18:17 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Jup, hier ook steeds dezelfde lijstjes. Topic lijkt ook een beetje dood, maar zal na 1 januari wel weer een opleving krijgen.
Ik ga denk ik tot het einde van het jaar gewoon door met hoe het nu gaat. Geen echte doelen, maar gewoon gezond eten. En dan na 1 jan weer echt een doel stellen. Vind december sowieso altijd een beetje lastig qua afvallen, want ja, lekker eten
Belangrijkste dat ik onder de 70 blijf, nog iets eraf is fijn, maar zo niet dan ook niet getreurd.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 27 november 2020 13:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Ooit stop ik met direct xl'en willen kopen. Hoop ik.
Zal je altijd zien dat je er straks ineens 1 kg onder zit.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:59 schreef Declan-Harp het volgende:
Keurig dagje gehad! Vanmorgen wéér 76,7kg, ik moet er toch ooit eens ONDER zien te komen?![]()
Dat is me afgelopen tijd nog niet geluktquote:Op vrijdag 27 november 2020 23:41 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Zal je altijd zien dat je er straks ineens 1 kg onder zit.
Vandaag hier ook prima dagje. Alleen was mijn zalm denk ik niet meer helemaal goed, want tijdens het sporten moest ik ineens naar de wc rennen. Best beschamend midden in een les
Ik was blij toen de les klaar wasquote:Op zaterdag 28 november 2020 07:57 schreef Declan-Harp het volgende:
Jakkes, was het daarna wel over?
Ook gewoon doorgaan hè, bikkel!quote:Op zaterdag 28 november 2020 13:06 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik was blij toen de les klaar was
Vanmorgen 69.4. Volgende week wordt lastiger want dan zit ik vanwege werk dinsdag tm vrijdag in een hotel. Ga wel proberen de verleidingen te weerstaan, maar je hebt het dan toch minder in de hand.
Ben sinds een tijdje wel weer gek op pannekoeken tussen de middag. Kwam erachter dat er per 100 gram pannekoekenmix naar iets van 180 kcal inzitten. Gebruik zelf 75 gram voor 2 pannekoeken en met wat extra ei en eiwitpoeder heb je voor zo'n 300 kcal een lekkere en goed vullende maaltijd
Welkom!quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:49 schreef raptorix het volgende:
Ik kom me melden, ik ga vanaf maandag beginnen aan mijn poging flink wat kilo's af te vallen, heb op moment geen weegschaal, maar ben nu rond de 189 en 115 kilo zwaar. Deze week ben ik gestopt met alcohol en dat bevalt nu al heel goed. Vanmorgen voor eerst 3 kwartier wezen zwemmen, vanaf maandag wil ik een redelijk simpel dieet gaan beginnen, in de morgen een bakje yoghurt met muesli, overdag een paar rijstwafels met beetje honing, en s'avonds een gewone warme maaltijd zonder al te veel vet. Ik ben van plan om 4 a 5 keer per week te gaan zwemmen, gecombineerd met misschien nog 1 a 2 keer hardlopen of wielrennen. Mijn doel is om in een maand of 4 op rond de 92 kilo uit te komen, en hopelijk dan ook gestopt te zijn met roken. Ga dit topic volgen
Ja ik denk dat je gelijk hebt, wellicht ga ik de lunch wat aanvullen, op zich scheelt het dat ik niet echt een snoeper ben, dus dat scheelt wel voor mij qua discipline.quote:
Het zijn dan ook mini loempia's, kan wel kloppen danquote:Op zondag 29 november 2020 18:35 schreef Pinuts het volgende:
Iemand hier wel eens de Vietnamese loempia's van de ah gehad?
Kan deze voedingswaarde wel kloppen? Ik dacht ach 1 loempia erbij is wel lekker, maar volgens de verpakking maar 64 kcal per loempia. Dat klinkt echt extreem weinig in mijn oren.
link
Ik vond ze niet echt mini. Gewoon 'normaal'. Zoals je ze ook bij de loempiakraam haalt, maar inderdaad niet zo'n maaltijdloempia. Maar positief verrast. Dacht altijd dat die onder de 'slecht eten categorie' (voor zover dat bestaat natuurlijk maar je snapt me wel) vielen. Ga ik er wellicht vaker eentje bij etenquote:Op zondag 29 november 2020 20:00 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Het zijn dan ook mini loempia's, kan wel kloppen dan
Ik heb deze wel eens; https://www.ah.nl/producten/product/wi183225/ah-loempia-groente zelfde aantal kcal per 100gr. Zit gewoon veel groente in!
Dat geldt denk ik alleen als je ze frituurtquote:Op zondag 29 november 2020 21:11 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik vond ze niet echt mini. Gewoon 'normaal'. Zoals je ze ook bij de loempiakraam haalt, maar inderdaad niet zo'n maaltijdloempia. Maar positief verrast. Dacht altijd dat die onder de 'slecht eten categorie' (voor zover dat bestaat natuurlijk maar je snapt me wel) vielen. Ga ik er wellicht vaker eentje bij eten
Ja, dat gaat eigenlijk prima. Ik heb wel geleerd dat ik het 'plantaardig' moet noemen, want 'plantaardig' is een dieet/eetgewoonte, terwijl 'vegan' een lifestyle is, die ik niet volledig volg.quote:Op maandag 30 november 2020 10:31 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Tuindier is het vegan eten goed vol te houden?
Ik heb m'n Basic-Fit abo opgezegd. Vanaf morgen geldt ook dáár een mondkapjesplicht. Ben niet van plan om met m'n vieze vingers steeds dat ding op en af te doenSchiet z'n doel ook compleet voorbij dan.
Duidelijk! Bedankt voor je uitlegquote:Op maandag 30 november 2020 11:27 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja, dat gaat eigenlijk prima. Ik heb wel geleerd dat ik het 'plantaardig' moet noemen, want 'plantaardig' is een dieet/eetgewoonte, terwijl 'vegan' een lifestyle is, die ik niet volledig volg.
Het uitgangspunt is ook gewoon zoveel mogelijk plantaardig. Laatst had ik echt zin in een eitje, dus toen hebben we dat ook gewoon gekocht. Zelfde geldt voor kaas: een echte lekkere vervanger heb ik nog niet gevonden, dus grote kans dat ik binnenkort eens een lekker stukje oude kaas koop. Denk ook niet dat dat minder gezond is dan de vegan-kaas, want die zit ook vol verzadigd vet. Het maakt mee-eten bij familie ook wat makkelijker.
Aan de andere kant: 95% van de tijd eet ik plantaardig, dus in die zin is het veel minder dierlijk dan hiervoor.
Ik krijg vandaag dit boek van de bieb, ga ik zo ophalen, en het kookboek. Dus ben heel benieuwd. Heb de app al wel gedownload en doe mijn best om al zo veel mogelijk volgens die dailyDozen te eten. Ik heb nog niet alles in huis (Vooral voor die "bloem-iets" groente niet), maar probeer in de buurt te komen. Ga niet helemaal vegan/vegetarisch eten, maar iig zo vaak mogelijk (en vlees is altijd van de lokale boer of met veel sterretjes van de supermarkt). Heb je veel moeite om je eraan te houden?quote:Op maandag 30 november 2020 14:49 schreef Tuindier het volgende:
Het principe is gebasseerd op dit boek (How not to Die). Vond ik een erg nuttig boek. Op www.nutritionfacts.org staat ook veel nuttige informatie daarover.
Bij mij werkt het omdat ik niet iedere dag alle 12 wil halen. Dat schrijft Dr Greger ook dat dat voor veel mensen het beste werkt: 'perfect is the enemy of good', dus ik probeer het voor mezelf ook zo te zijn. Ik vind de spruitjes ed ook het lastigste, maar door die app word ik wel vaker getriggerd die te nemen. Heb nu ook gekookte kikkererwten in de vriezer liggen, zodat ik als ik een lunchsalade maak, of avondeten, of soep daar makkelijk een klein handje van erbij kan gooien. Heb ik weer een vinkje extra verdient.quote:Op dinsdag 1 december 2020 12:49 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ik krijg vandaag dit boek van de bieb, ga ik zo ophalen, en het kookboek. Dus ben heel benieuwd. Heb de app al wel gedownload en doe mijn best om al zo veel mogelijk volgens die dailyDozen te eten. Ik heb nog niet alles in huis (Vooral voor die "bloem-iets" groente niet), maar probeer in de buurt te komen. Ga niet helemaal vegan/vegetarisch eten, maar iig zo vaak mogelijk (en vlees is altijd van de lokale boer of met veel sterretjes van de supermarkt). Heb je veel moeite om je eraan te houden?
Daarom vandaag:
O: havermout met 1 banaan, 4 dadels, lijnzaad, noten, blauwe bessen, blauwe bessen
L: taco dinges: mais, bonen, paprika, vegan gehakt, tortilla chips en kaas - daarbij sla, 1/2 avocado, creme fraiche en beetje taco saus
T: 2 manderijnen
D: paprika soep denk ik. Kan ook brood worden met iets erbij.
Ja het boek ga ik deze week aan beginnen, dus dan komen die dingen vanzelf wel boven drijven wat voor mij wel en niet gaat werken. Ik probeer er met alles zo in te staan: want als je iedere dag alles moet eten wordt het een dagtaak volgens mij. Maar ik merk al met de app dat ik er bewuster mee bezig ben om te kijken wat ik neem als eten - dus even geen boterhammen maar toch maar de bonenschotel bijv. Eigenlijk net zo lekker maar wat meer moeite. En dan kan ik vanavond altijd nog boterhammen eten.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:58 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Bij mij werkt het omdat ik niet iedere dag alle 12 wil halen. Dat schrijft Dr Greger ook dat dat voor veel mensen het beste werkt: 'perfect is the enemy of good', dus ik probeer het voor mezelf ook zo te zijn. Ik vind de spruitjes ed ook het lastigste, maar door die app word ik wel vaker getriggerd die te nemen. Heb nu ook gekookte kikkererwten in de vriezer liggen, zodat ik als ik een lunchsalade maak, of avondeten, of soep daar makkelijk een klein handje van erbij kan gooien. Heb ik weer een vinkje extra verdient.
Het helpt me juist ook wel om bepaalde dingen te laten staan, omdat het 'rode'/sterk geprocessde voedingsmiddelen zijn en ik dan liever iets lekkers neem dat groen of oranje is.
Voor wat @MeisPluis "bloem-iets" groente noemt, dat zijn de kruisbloemigen / koolfamilie groentes neem ik aan?quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:58 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Bij mij werkt het omdat ik niet iedere dag alle 12 wil halen. Dat schrijft Dr Greger ook dat dat voor veel mensen het beste werkt: 'perfect is the enemy of good', dus ik probeer het voor mezelf ook zo te zijn. Ik vind de spruitjes ed ook het lastigste, maar door die app word ik wel vaker getriggerd die te nemen. Heb nu ook gekookte kikkererwten in de vriezer liggen, zodat ik als ik een lunchsalade maak, of avondeten, of soep daar makkelijk een klein handje van erbij kan gooien. Heb ik weer een vinkje extra verdient.
Het helpt me juist ook wel om bepaalde dingen te laten staan, omdat het 'rode'/sterk geprocessde voedingsmiddelen zijn en ik dan liever iets lekkers neem dat groen of oranje is.
Die bedoel ik idd 😉 nee dan moet je dus idd dubbel zoveel eten. Ik heb wel eens geprobeerd een dag menu in elkaar te zetten maar dat valt nog niet mee. Ik moet er ook echt een keer goed voor gaan zitten ala ik het boek uitheb.quote:Op donderdag 3 december 2020 22:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Voor wat @:MeisPluis "bloem-iets" groente noemt, dat zijn de kruisbloemigen / koolfamilie groentes neem ik aan?
Mag je valsspelen door die te combineren met de groene groente (dus boerenkool) of moet je dan 2x zoveel boerenkool eten?
Hmm. Lijkt me wel, want lijkt me ook dat de bessen onder een van je porties fruit vallen. Anders ben je wel heel veel fruit aan het eten per dag.
Wel een interessant ding. Ik eet ook plantaardig en probeer me soort van losjes aan die doelen te houden (regelmatig spinazie en boerenkool, volkoren granen, veel peulvruchten, klein handje noten iedere dag, altijd lijnzaad door m'n ontbijt) maar ik zou op die 12 alsnog niet fantastisch scoren denk ik
Ik schommel al een tijdje (lees: ik track nu een jaar niet meer) tussen de 76 en 78 (ok, de laatste tijd wat meer omhoog, maar ook écht veel op m'n reet gezetenquote:Op zondag 6 december 2020 23:45 schreef Pinuts het volgende:
Momenteel in quarantaine. Gelukkig (nog) niet door zelf ziek te zijn, maar toch. Daardoor natuurlijk niet sporten, maar merk dat ik ook niet zo veel zin/puf heb om echt op mijn voeding te letten. En aangezien ik de afgelopen maanden best wat afgevallen ben heb ik besloten om het deze maand 'rustig' aan te doen en gewoon proberen stabiel te blijven. Vanaf het nieuwe jaar wil ik dan wel weer doelen gaan stellen en het weer oppakken. Echter, hoe doe ik dit? Ik merk aan mezelf dat ik vaak maar twee standen heb, of strak om voeding letten of juist alles eten wat ik kan. En met strak op voeding letten bedoel ik dan niet echt mega strak, maar meer op de manier zoals ik de laatste maanden ook ben afgevallen met gewoon er op letten, maar wel af en toe cheaten/ongezond.
Maar goed, nu wil ik dus dat even een beetje loslaten, even een reset. Maar hoe vinden jullie de juiste balans?
Ojaz en heb momenteel ook nog 4 weken vakantie. Dat werkt ook niet echt mee voor mijn regelmaat
Dit is dus ook precies mijn angst. Heb de afgelopen maanden keihard gewerkt om van 78 naar 69 kg te gaan. Voel me stuk beter in mijn vel, dus wil ook echt niet meer terug.quote:Ter illustratie van bovenstaande: tot 28 augustus was ik op deze manier sinds 7 april weer terug afgevallen van 92 kg naar 82 kg. (ik had vorig jaar sinds mijn verhuzing in december een beetje al het sporten, eten en wegen losgelaten).
Dus toen ik op 7 april ik mezelf weer voor het eerst woog en de weegschaal tikte bijna die 92 aan gingen de alarmbellen af (92 precies is bij mij een bmi van 25).
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |