abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195615078
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195615115
Ik heb vandaag toevallig zowel bij lunch als avondeten voor twee dagen gekookt, dus morgen is mijn lijstje waarschijnlijk precies hetzelfde. :D Ook lekker makkelijk.

Ik zat vandaag weer op de Body & Fit webshop. Ik weet niet waarom mijn hoofd altijd ineens weer denkt dat ik dat soort dingen nodig heb. Ik begon m'n mandje te vullen tot ik me realiseerde dat ik eigenlijk alleen maar tussendoortjes in mijn mandje had en toen heb ik het maar weer weggeklikt. :')
pi_195615131
Wel een goed tussendoortje zijn edame boontjes trouwens. Er moet meer zakken halen en gewoon zorgen dat er altijd wat gekookte peulen in de koelkast klaarstaan om te snacken. :9
pi_195615209
Wat is een Dino meloen? :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195617881
Gewoon een meloensoort. Ik kocht het alleen voor de naam, maar hij was echt superlekker. :9
pi_195619394
Klinkt interessant, dino meloen!

Ik ben vanavond begonnen met een koolhydraatarm programma: Puur Figuur.
M'n ouders doen het al een tijdje, en zijn er erg tevreden over. De recepten zien er lekker uit, dus ik dacht, ik probeer het gewoon! Het is een vier weken maaltijdplan voor ontbijt, lunch, diner en twee tussendoortjes. Ik heb de variant waarbij alle maaltijden volgens hen max 15 minuten kosten om te bereiden.

Ze zijn wat minder streng dan andere koolhydraatarme plannen, want ze tellen vezels niet mee in de koolhydraten, en er zit dus wel fruit en veel groente in. Gemiddeld zitten de menu's op 68g koolhydraten en 30g vezels per dag, dus +-100g koolhydraten per dag in totaal. Niet super beperkt dus, maar wel voornamelijk koolhydraten uit groente/fruit en niet uit pasta en brood ed.

Op dit moment eet ik een bord zalm met snijbonen, spinazie en broccoli in een kerrie-kokossaus. Bevalt prima!

Morgenochtend een kokosshake met mango en frambozen, ik heb er nu al zin in.
pi_195619680
:D @ Myr

Vlinder, klinkt goed, veel succes!
pi_195619731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt interessant, dino meloen!

Ik ben vanavond begonnen met een koolhydraatarm programma: Puur Figuur.
M'n ouders doen het al een tijdje, en zijn er erg tevreden over. De recepten zien er lekker uit, dus ik dacht, ik probeer het gewoon! Het is een vier weken maaltijdplan voor ontbijt, lunch, diner en twee tussendoortjes. Ik heb de variant waarbij alle maaltijden volgens hen max 15 minuten kosten om te bereiden.

Ze zijn wat minder streng dan andere koolhydraatarme plannen, want ze tellen vezels niet mee in de koolhydraten, en er zit dus wel fruit en veel groente in. Gemiddeld zitten de menu's op 68g koolhydraten en 30g vezels per dag, dus +-100g koolhydraten per dag in totaal. Niet super beperkt dus, maar wel voornamelijk koolhydraten uit groente/fruit en niet uit pasta en brood ed.

Op dit moment eet ik een bord zalm met snijbonen, spinazie en broccoli in een kerrie-kokossaus. Bevalt prima!

Morgenochtend een kokosshake met mango en frambozen, ik heb er nu al zin in.
Oh dat klinkt eigenlijk wel als een fijne manier van 'koolhydraatarm'. Ik vond de beperking op groente- en fruitsoorten altijd zo apart.
pi_195619929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh dat klinkt eigenlijk wel als een fijne manier van 'koolhydraatarm'. Ik vond de beperking op groente- en fruitsoorten altijd zo apart.
Ja, ik ook! Precies de reden waarom ik daar eigenlijk nooit aan was begonnen. Hier eet ik als je alles volgt zelfs meer groente dan ik normaal at. In m'n eten van vanavond zat 200g zalm, 200g spinazie, 200g snijbonen en 100g broccoli. Heerlijk, ik hou van groente! En ook gewoon één a twee stuks fruit per dag.

Thanks Declan-Harp!

Ik wil de komende vier weken het plan echt helemaal volgen en dan kijken hoe ik me erbij voel. Ik hoop naast wat af te vallen, vooral ook wat meer energie te krijgen, dat zou echt heel fijn zijn.
En dan kijk ik na die vier weken wel verder, waarschijnlijk doe ik dan binnen dezelfde richtlijnen wat meer m'n eigen ding, paar keer per week zelfde ontbijtje ofzo ipv elke dag een andere ;)
pi_195620299
@minilot hoe ging dag 2?
pi_195628181
Veel succes Vlinder! Er zijn best veel lekkere kha recepten. Mijn favoriet is de courgette spaghetti. Yum! Maar ik hou het toch bij de echte spaghetti haha. Hou te veel van brood en bananen etc om kha te eten. :')

Ik heb een cheat dagje vandaag. Met mijn verjaardag mag dat wel (vind ik). :D
Maar in grote lijnen ziet mijn dag er zo uit:

O: Skyr met appelmoes, banaan en muesli
T: kwart galiameloen
L: naanbrood met gerookte zalm
T: de andere kwart galiameloen
D: kip met boursin en perzik en een tomaten salade
T: stuk taart en chocolade

Netjes genoeg. :P
pi_195629157
Gefeliciteerd @Defox! *O*

Ik was vanmorgen opeens een kilo lichter :o Eet ik er vandaag vást weer aan :Y

L: 2 speltbroodjes met vega snijworst en een halve bak citroenkwark
T: Plakje havermoutcake en een banaan
D: Weet ik nog niet. Kind is uit logeren vanavond.
B: Beetje wandelen her en der

Edit; vanavond sowieso nog een zakje strooigoed O+
pi_195629262
L: tosti
D: pompoencurry met buikspek
T: ons eerste eigen biertje dat we gaan verkopen *O*
B: 10k stappen en heel veel flesjes bier bottelen/sjouwen
pi_195629323
Gefeliciteerd @Defox!
En lekker, @Declan-Harp, een kilo eraf!
Lekker lijstje ook allebei.

Mijne vandaag:
O: shake van ongezoete amandelmelk, dikke kokosmelk, mango, frambozen, gebroken lijnzaad en pompoenpitten
T: handje ongezouten pistachenoten
L: twee crackers met hüttenkäse, Italiaanse kruiden en zongedroogde tomaat
T: 2 gekookte eitjes
D: Zalm met ricotta-broccolirijst
pi_195630322
Anders heb jij ook een smakelijk lijstje, Vlinder! :)

Hier alles semi-prima, nog vijf uur tot ik de 72-urige vast gehaald heb :) Dat red ik sowieso wel! Af en toe (in totaal twee keer per dag) een vlaagje van ghreline-hormoon en dan dus een half uur trek, maar waait dan weer over. Heel goed te doen, voel me fysiek ook gewoon wel okee, afgezien van het feit dat het op een heel lege maag nogal ruk slapen is en ik het vannacht met krap vier uur onder zeil moest doen. }:| Daar schijn je bij langer vasten wel aan te wennen, maar ik vind eten wel te lekker en leuk om het voorlopig langer dan drie dagen te willen proberen :)

Lijstje, want vandaag voor het eerst sinds zondag weer een maaltijd! *O*

B: Beetje huishouden, uur wandelen
T: Koffie
D: Peperkipcurry met een boel ui + knoflookboontjes + eierbroodjes. Toe druiven en verse pruimen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_195631952
Misschien een stomme vraag, Mini. Maar als je zolang gevast hebt, kun je dan als die eerste maaltijd wel veel eten of kost dat je moeite?

Ik bedacht me voordat ik 's avonds uitgebreid ging eten wel eens dat ik dan overdag niets zou eten zodat ik in de avond veel honger had. Maar dat werkte nooit, ik kreeg juist veel minder op.
pi_195631954
Knap Mini! Merk je het ook op de weegschaal?
Succes met de laatste uurtjes ;)
pi_195632540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:04 schreef Myraela het volgende:
Misschien een stomme vraag, Mini. Maar als je zolang gevast hebt, kun je dan als die eerste maaltijd wel veel eten of kost dat je moeite?

Ik bedacht me voordat ik 's avonds uitgebreid ging eten wel eens dat ik dan overdag niets zou eten zodat ik in de avond veel honger had. Maar dat werkte nooit, ik kreeg juist veel minder op.
Dat zullen we vanavond merken. Ik heb sowieso wel een flinke eetlust, 'moeite om iets op te krijgen' heb ik volgens mij maar zelden aan den lijve meegemaakt! :)

Declan, nog niet op de weegschaal gestaan, maar moest net wel gaatje bijprikken in mijn riem :Y Dank voor succeswens, de CUL-SC maakt het laatste stukje momenteel toch even pittig met al dat gekakel over lekker eten :+ O+
pi_195632561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat zullen we vanavond merken. Ik heb sowieso wel een flinke eetlust, 'moeite om iets op te krijgen' heb ik volgens mij maar zelden aan den lijve meegemaakt! :)

Declan, nog niet op de weegschaal gestaan, maar moest net wel gaatje bijprikken in mijn riem :Y Dank voor succeswens,de CUL-SC maakt het laatste stukje toch even pittig met al dat gekakel over lekker eten :+ O+
En ons eten is niet lekker? o|O
;)
Mooi dat je al verschil merkt, hopelijk blijft het ook zo! In de eens-in-de-hoeveel-tijd wil je zo'n vast inplannen?
pi_195632636
quote:
81s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:31 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Mooi dat je al verschil merkt, hopelijk blijft het ook zo! In de eens-in-de-hoeveel-tijd wil je zo'n vast inplannen?
Hangt met name van mijn lief af, ik doe het deels omdat het voor hem echt scheelt als we het samen doen en die heeft nog wel op z'n minst vijfentwintig kilo te gaan :)

Ik denk zo elke twee weken een keer achtenveertig uur en sporadisch langer wanneer zin erin.
pi_195634731
Mijn D wordt stamppot andijvie met vega spekjes bij m'n bff :Y)
Had ik voor morgen ook al op de planning staan :+
pi_195635468
Heh, toch net niet gehaald. Daarnet roerei met likje mayo, sriracha en bosui gegeten. Lekkerste roerei ooit wel zo, na sinds zondag niks gegeten :9
Enfin, uiteraard nu mentaal het hek van de dam dus erachteraan nog een krentenbol met zoute boter en ahornsiroop :')
Ik ga maar gauw aan het avondeten beginnen :+
pi_195635513
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:05 schreef minilot het volgende:
Heh, toch net niet gehaald. Daarnet roerei met likje mayo, sriracha en bosui gegeten. Lekkerste roerei ooit wel zo, na sinds zondag niks gegeten :9
Enfin, uiteraard nu mentaal het hek van de dam dus erachteraan nog een krentenbol met zoute boter en ahornsiroop :')
Ik ga maar gauw aan het avondeten beginnen :+
:D
Volgende keer extra veel motivatie!
pi_195635553
Yup, nou ja, het aanvankelijke doel was 60 uur: tweeënhalve dag. Dat in elk geval ruimschoots gehaald. Over een tijdje weer eens proberen :)
pi_195635787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Yup, nou ja, het aanvankelijke doel was 60 uur: tweeënhalve dag. Dat in elk geval ruimschoots gehaald. Over een tijdje weer eens proberen :)
Ik heb nog na zitten denken over OMAD. Dat lukt me eigenlijk alleen op m'n bijslaap-dagen en zelfs dan wil ik het helemaal niet :D Dus dat idee skippen we weer.

18-6 IF werkt vooralsnog het beste bij mij, dus mooi zo laten. :Y
pi_195645932
quote:
81s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:31 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn D wordt stamppot andijvie met vega spekjes bij m'n bff :Y)
Had ik voor morgen ook al op de planning staan :+
+ 2 mandarijntjes en een zelfgemaakte bananenmilkshake. Kruidnootjes geskipt.
Prima dagje dus, hopelijk is die kg er morgen nog af ;)
pi_195651791
Nog steeds 76,7kg zoals gisteren, nu vasthouden!
pi_195651854
O - Melk met brinta en wat honing
T - Blauwe bessen
L - Tomatensoep met brood en een halve komkommer
T - Galiameloen
D - Zalm, spinazie, champignons, volkoren mie en een tl boursin light.
pi_195652178
O: recept van food network (had ik gratis bij mijn bonus kaart dinges) met havermout, amandelen, chocolade (was lekker!)
T: -
L: Crackers met groente spread, pindakaas, 1 roggebroodje met stroop
T: peer en appel
D: groenteschijf, gebakken aardappels en boontjes
B: rondje lopen, misschien hardlopen
pi_195652669
Lijst!

T: Zwarte koffie
B: Huishouden, 20.000 stappen
D: https://smittenkitchen.com/2020/10/skillet-turkey-chili/ en toe mandarijntjes en zelfgemaakte melkchocolade/karamelmousse met wat chilipeper en kaneel erin :9

Mijn bijna 72-urige vast leverde bij weging vanmorgen (toen zat de maaltijd van gisterenavond er nog in z'n geheel in :+ ) ruim tweeënhalve kilo gewichtsverlies op. Deels natuurlijk gewoon regulier watergewicht/glycogeenopslag-shizzle maar ook na gister weer begonnen met eten, zit mijn riem in elk geval nu nog steeds comfortabel een gaatje strakker dan vorige week ^O^
pi_195652898
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:55 schreef minilot het volgende:
Lijst!

T: Zwarte koffie
B: Huishouden, 20.000 stappen
D: https://smittenkitchen.com/2020/10/skillet-turkey-chili/ en toe mandarijntjes en zelfgemaakte melkchocolade/karamelmousse met wat chilipeper en kaneel erin :9

Mijn bijna 72-urige vast leverde bij weging vanmorgen (toen zat de maaltijd van gisterenavond er nog in z'n geheel in :+ ) ruim tweeënhalve kilo gewichtsverlies op. Deels natuurlijk gewoon regulier watergewicht/glycogeenopslag-shizzle maar ook na gister weer begonnen met eten, zit mijn riem in elk geval nu nog steeds comfortabel een gaatje strakker dan vorige week ^O^
Keurig!
pi_195653111
Netjes! Ik vind het knap hoor! Als ik thuis zit lukt me het vasten wel, maar op kantoor echt niet. :(

Ik heb gisteren naast een stuk taart ook nog 1,5 reep chocolade gegeten. Maar hey, met je verjaardag moet je lekker kunnen snoepen. :D

Vandaag:
O: Skyr met muesli en banaan
T: klein peertje
L: 3 sneden brood met kipfilet en komkommer
T: mandarijn
D: ravioli uit de oven
B: uur bodypump les

Helaas is de les na mijn bodypump afgezegd. Had daar best wel zin in. Maar goed, heb gelukkig nog mijn bodypump les!
pi_195653228
Goed bezig, mini! En knap hoor, zo lang vasten!

En lekker Declan-Harp dat de kilo er vanmorgen nog steeds af was!

Ik had gisteren best wel trek overdag, dus wat extra dingen gegeten, maar wel koolhydraatarm (Griekse yoghurt, augurk met plakje kipfilet).

Vandaag:
O (net): smoothie van een mini avocado, blauwe bessen, kleine banaan, gebroken lijnzaad en ongezoete amandelmelk. Lekker!! :9
T: handje pistachenootjes
L: Roerei met cherrytomaatjes en spinazie
T: wortel met dip van hüttenkäse met paprikapoeder
D: courgette pasta met kip pesto
pi_195653365
Kilo, be gone!

L: Halve bak citroenkwark + 3 kleine wraps met kaas en houmous
T: Zakje strooigoed en wat druiven
D: Volkorenrijst met wokgroente, nepvleesjes en ketjap
B: Niet al te veel Wandelen in het bos

[ Bericht 9% gewijzigd door PoesInDoos op 15-10-2020 14:35:53 ]
pi_195668964
Gewicht er nog steeds af. Dat betekent dat ik met mijn 53,8 kilo vanmorgen toch wel echt stevig op mijn streefgewicht blijk te zitten. Hier dus eigenlijk niks meer te zoeken, al kan ik natuurlijk wel blijven rondhangen in afwachting van of het lukt om de komende tijd, zo met december in aantocht, ook daadwerkelijk op dit gewicht te blijven :+

Lijstje dan maar:
B: Flink huishouden
D: Geroosterde-tomaten/groentensoep, pompoenbroodjes met kruidige geitenkaas. Verse ananas toe.
B: 20.- á 30.000 stappen (avondwandeling)
pi_195669356
Lekker gedaan Mini! *O*

Late L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
D: Tomaten crème soep met een naanbroodje en een bakje ijs na
B: 2x BSO op en neer wandelen

[ Bericht 3% gewijzigd door PoesInDoos op 16-10-2020 08:52:42 ]
pi_195670410
Het gaat deze week gelukkig weer wat beter. Al heb ik gisteren wel erg veel uit de pindakaaspot zitten lepelen, maar achja. :')

Vandaag is zoiets de planning:

O:Twee gebakken eieren, 3 IKEA plantballs, spinazie en cottage cheese
L: Erwtensoep
T: Blauwe bessen
D: Boerenkool met vegan juicy steak en jus
T: Edame boontjes
pi_195670836
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:41 schreef Myraela het volgende:
Het gaat deze week gelukkig weer wat beter. Al heb ik gisteren wel erg veel uit de pindakaaspot zitten lepelen, maar achja. :')

Vandaag is zoiets de planning:

O:Twee gebakken eieren, 3 IKEA plantballs, spinazie en cottage cheese
L: Erwtensoep
T: Blauwe bessen
D: Boerenkool met vegan juicy steak en jus
T: Edame boontjes
Die edamameboontjes, eet jij die zo uit zo’n bonduelleblikje? Of doe je daar eerst nog iets mee?
pi_195670894
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:10 schreef Meridiaan het volgende:
Die edamameboontjes, eet jij die zo uit zo’n bonduelleblikje? Of doe je daar eerst nog iets mee?
Vooral niet die uit een blikje. Al gooi ik die soms in een salade. Maar ik eet ze zoals bij de sushi, dus gewoon nog in de peul kort gekookt. Toevallig laat ik Picnic nu komen, die hebben ze uit de vriezer net zoals bij de toko. Bij andere supermarkten heb ik ze nog niet gevonden in de peul.
pi_195671407
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vooral niet die uit een blikje. Al gooi ik die soms in een salade. Maar ik eet ze zoals bij de sushi, dus gewoon nog in de peul kort gekookt. Toevallig laat ik Picnic nu komen, die hebben ze uit de vriezer net zoals bij de toko. Bij andere supermarkten heb ik ze nog niet gevonden in de peul.
Ah, zo. Ik ken ze ook alleen maar uit een blikje, heb ze nooit anders gezien. Maar eens binnenlopen bij de toko dus.
pi_195671454
Goed bezig, Mini! Jij bent ook 1m58, toch? Waar jij zit is waar ik heen wil, haha.

Vanmorgen maar weer eens weegschaal, -0.9 sinds maandag. Vocht natuurlijk, en ik had zondag ook nog eens sushi gegeten (maar maandagavond ook nog pizza, begon pas dinsdagavond). Maar eens zien hoe het er na twee weken voor staat, maar in elk geval wel een motiverende start :)

Ik hoop wel dat over een dag of twee m'n zin in brood/snoep/koek/tosti's/chips weg is :') gelukkig heb ik dat allemaal niet in huis dus kan ik er niet naar handelen.
pi_195672689
Goed bezig mini!

Zooo vlinder al 0,9kg! Door koolhydraten hou je meer vocht vast dus zou goed kunnen dat het vocht is. Maar je bent goed op weg!

Gisteren heb ik een snaaibui gekregen. Ik had te weinig gegeten bij mijn diner (uit een bakje, was al eerder klaargemaakt dus kon niet nog meer opscheppen). Gelukkig is het gebleven bij 4 blokjes pure chocolade, een hele bak aardbeien en een beeeetje ananas.

Vandaag:
O: Skyr met blauwe bessen en muesli
T: mandarijn en een peer
L: baguette kipfilet
D: zoete aardappel stamppot met boerenkool, zongedroogde tomaten, amandelen, feta en een pompoen soepje
B: 2 uur dansles
pi_195688564
Ik word zo moe van die weegschaal. Bijna een kilo aangekomen (0,5% in lichaamsvet). Zit bijna tegen een ongezond bmi aan terwijl ik maatje 36 heb (ik ben een gevalletje skinny fat). Nu weet ik dat ik niet naar bmi en niet maar gewicht moet kijken en alleen naar vet % maar toch.
Even mijn verjaardag goed gevierd en heb 0,5% vet extra aan mijn broek hangen. Zo demotiverend.

Lijstje van vandaag:
O: blauwe bessen smoothie met muesli
B: uur krachttraining
L: bananen pannenkoekjes met aardbeien en beetje chocolade
D: kippen soep met brood en ei
pi_195688726
De hele week gesport, zoals altijd eigenlijk wel. Gister gezopen, straks ontbijten met een paar hamburgers _O_

Fijn weekend :W
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_195688748
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:19 schreef Defox het volgende:
Ik word zo moe van die weegschaal. Bijna een kilo aangekomen (0,5% in lichaamsvet). Zit bijna tegen een ongezond bmi aan terwijl ik maatje 36 heb (ik ben een gevalletje skinny fat). Nu weet ik dat ik niet naar bmi en niet maar gewicht moet kijken en alleen naar vet % maar toch.
Even mijn verjaardag goed gevierd en heb 0,5% vet extra aan mijn broek hangen. Zo demotiverend.

Lijstje van vandaag:
Ben je heel klein? Maat 36 en tegen ongezond gewicht klinkt echt apart. Klopt de weegschaal wel? Maar dat kan aan mij liggen hoor, ik ben lang.
pi_195688949
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:19 schreef Defox het volgende:

Lijstje van vandaag:
Sorry maar knappe weegschaal/vetmeting heb je als je kan concluderen dat je na een verjaardagsetentje 0,5% vettoename hebt ;)

Je snapt toch ook wel dat dat niet zo werkt toch?

Ik weet niet hoe je dat meet maar als dat idd op zo’n slimme weegschaal is, kun je daar echt niets uit concluderen. Heb er zelf ook een maar als ik drie keer op de weegschaal sta dan krijg ik daar drie verschillende metingen die zo maar 1-1,5% uit elkaar kunnen liggen.

Hoogstens is het een fijne tool om over een hele lange periode een trendlijn uit te krijgen die door zijn samplesize wel iets vertelt. Maar zou het voor de dagelijkse/wekelijkse meting niet gebruiken als je zo gevoelig bent voor zgnd slecht nieuws.

Consistency over een lange periode is key. Je hebt dan nog meer aan maandelijks foto’s maken en vergelijken. Je doet iig krachttraining dus dat is goed als je idd ‘skinny fat’ bent zoals je zelf zegt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_195689096
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ben je heel klein? Maat 36 en tegen ongezond gewicht klinkt echt apart. Klopt de weegschaal wel? Maar dat kan aan mij liggen hoor, ik ben lang.
Nouja bmi van 24 en maat 36 kan wel toch?
pi_195689240
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:56 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Sorry maar knappe weegschaal/vetmeting heb je als je kan concluderen dat je na een verjaardagsetentje 0,5% vettoename hebt ;)

Je snapt toch ook wel dat dat niet zo werkt toch?

Ik weet niet hoe je dat meet maar als dat idd op zo’n slimme weegschaal is, kun je daar echt niets uit concluderen. Heb er zelf ook een maar als ik drie keer op de weegschaal sta dan krijg ik daar drie verschillende metingen die zo maar 1-1,5% uit elkaar kunnen liggen.

Hoogstens is het een fijne tool om over een hele lange periode een trendlijn uit te krijgen die door zijn samplesize wel iets vertelt. Maar zou het voor de dagelijkse/wekelijkse meting niet gebruiken als je zo gevoelig bent voor zgnd slecht nieuws.

Consistency over een lange periode is key. Je hebt dan nog meer aan maandelijks foto’s maken en vergelijken. Je doet iig krachttraining dus dat is goed als je idd ‘skinny fat’ bent zoals je zelf zegt.
Ik meet in de sportschool, neem aan dat die redelijk accuraat is. Ik ben gewoon even teleurgesteld, dat mag toch wel? :D
pi_195689288
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:24 schreef Defox het volgende:

[..]

Ik meet in de sportschool, neem aan dat die redelijk accuraat is. Ik ben gewoon even teleurgesteld, dat mag toch wel? :D
Teleurgesteld in een mini beetje gewicht/vet. Als je je daar al druk om moet maken..
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_195689344
Nou ja, mijn doel is om een minder vet percentage te hebben. Als je me dat een keertje niet lukt dan mag ik toch wel teleurgesteld zijn even? Maar ik zal het onthouden dat ik geen negatieve emoties hier mag plaatsen. ;)
pi_195689472
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:24 schreef Defox het volgende:

[..]

Ook in de sportschool hangt het er maar vanaf wat voor soort meting en/of apparaat het is; die zijn zeker een stuk minder accuraat dan je zou denken; zeker dan is het helemaal een momentopname omdat het een stuk lastiger is om elke keer op de sportschool onder dezelfde omstandigheden te meten (wat heb je aan, wat heb je gegeten, ben je naar de wc geweest etc etc).

Tuurlijk mag je teleurgesteld maar ik zou het zonde vinden als je elke keer datje zo’n meting hebt weer down bent en jezelf misschien een schuldgevoel aanpraat.

Er mag best wel eens wat meer aandacht komen om een gezonde relatie met eten te krijgen. Betekent ook dat je weleens iets ‘teveel’ eet maar dat je dan niet meteen van jezelf zou moeten balen. Ook omdat het natuurlijk niet meteen betekent dat je daadwerkelijk 1 kilo of 0,5% meet vet hebt na een dagje iets teveel eten. Daar moet je wel iets langer structureel extra calorieën binnenkrijgen die er niet uitgaan.

En niks is zo grillig als gewicht. Ik heb me inmiddels 6 weken niet meer gewogen, heb ook niet zo strikt meer op m’n eten gelet, maar merkte dat ik toch net ff lekker in mn vel zat. (Om je een idee te geven, ik weeg zo tussen de 82-84 optimaal, vind ik voor mezelf.

2 dagen geleden weer eens gewogen, was 87.6 kg. Dag daarna 85.6 kg. Vanochtend 84.6

Heb ik nu echt 3 kg gewicht kwijtgeraakt binnen drie dagen? Nee natuurlijk niet. Op de eerste dag heb ik gewogen zonder dat ik naar de wc was geweest; had de dagen ervoor intensief getraind waardoor je spierpijn hebt, je lichaam moet herstellen en je spieren vocht vasthouden. Dag later wel gewoon mn vaste ritueel gedaan en vanochtend was ik zo laag omdat we gister een huisfeestje hadden met een stimulerend middeltje waardoor ik het avondeten heb overgeslagen.

Wat ik maar probeer te zeggen: niet zoveel waarde hechten aan zo’n kleine momentopname. Gewicht fluctueert zoveel om verschillende redenen dat je jezelf onnodig gek maakt. Blijf gewoon de goede dingen doen en kijk naar een wat langer termijn. Als je dat consistent goed doet kan het niet anders dat je goede resultaten haalt.

Geen aanval, behulpzaam bedoeld, kijk maar wat je ermee doet ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_195689559
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:33 schreef Defox het volgende:
Nou ja, mijn doel is om een minder vet percentage te hebben. Als je me dat een keertje niet lukt dan mag ik toch wel teleurgesteld zijn even? Maar ik zal het onthouden dat ik geen negatieve emoties hier mag plaatsen. ;)
Nou niet zo snel op je teentjes getrapt zijn.
Luna geeft volgens mij goede uitleg.
Niemand zegt dat je geen negatieve emoties hier mag plaatsen.
pi_195691007
L: Kwark met blauwe bessen en banaan + 2 kleine wraps met kaas en houmous
T: 2 mandarijntjes
D: Verse snijbonen, vega steak en rösti
B: Huishouden en wandelen
pi_195699225
Gister minder gezond gegeten, dus wilde vandaag wel weer even gezond doen. Ga ik bij mijn ouders eten, en eten we friet :{ Nouja, dan morgen maar weer oppakken... Vanmorgen 0.4 zwaarder dan vorige week, maar zal vooral zout/koolhydraten zijn.
pi_195699660
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:00 schreef Pinuts het volgende:
Gister minder gezond gegeten, dus wilde vandaag wel weer even gezond doen. Ga ik bij mijn ouders eten, en eten we friet :{ Nouja, dan morgen maar weer oppakken... Vanmorgen 0.4 zwaarder dan vorige week, maar zal vooral zout/koolhydraten zijn.
PATAT alleen is niet zo'n drama, maar de klodders mayo... ;(
pi_195701451
quote:
81s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:24 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

PATAT alleen is niet zo'n drama, maar de klodders mayo... ;(
Gelukkig vind ik fritessaus lekkerder dan mayo :P
pi_195701459
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:39 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Gelukkig vind ik fritessaus lekkerder dan mayo :P
Dan eet ik liever niks :+
pi_195705582
vandaag gewogen: 102,1. bijna 25 kilo kwijt, en nog 2,2 van m'n eerste doel af :s)

Vandaag tot dusverre gegeten:

260g varkensschnitzel

4 knackebrod, 2 daarvan met banaan, 2 met speculoos op wat ongezouten lurpak boter

qua snacks 1 quaker havermout breaks banaan pecan, 1 klein zakje lays nibbits, 1 kopje warme chocolademelk

straks nog ff lekker bakje cornflakes denk ik :9~
pi_195708171
Keurig! Ga zo door :)

L: Kwark/fruit/lijnzaad en anderhalf volkoren tosti
T: Paar pruimen en een paar amaretti koekjes
D: Stamppot andijvie met stukjes kaas en vega rookworst
B: Wandelen

[ Bericht 5% gewijzigd door PoesInDoos op 18-10-2020 14:55:50 ]
pi_195708183
Gisteren óók nog gegrasmaaid en 's avonds een stukje gefietst. Ben kapot :')
pi_195708358
Fysieke reden voor daar zo kapot van zijn, @Declan-Harp? :* Uitrustze!

Beetje vitaminenarm dagje vandaag, morgen weer een boel groenten :+

T: Koffie, zelfgebakken chocoladekoekje (hopelijk maar twee ofzo: http://www.pastrypal.com/2014/02/chocolate-sables/ )
B: Twee uur wandelen in het bosje naast mijn dorp (en twintig minuten heen- en twintig minuten terugfietsen)
D: Meergranenkaaspannenkoeken met stroop. :9 Verse ananas toe
pi_195708371
quote:
81s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:40 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dan eet ik liever niks :+
*boks*
pi_195708463
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:34 schreef minilot het volgende:
Fysieke reden voor daar zo kapot van zijn, @:Declan-Harp? :* Uitrustze!

Beetje vitaminenarm dagje vandaag, morgen weer een boel groenten :+

T: Koffie, zelfgebakken chocoladekoekje (hopelijk maar twee ofzo: http://www.pastrypal.com/2014/02/chocolate-sables/ )
B: Twee uur wandelen in het bosje naast mijn dorp (en twintig minuten heen- en twintig minuten terugfietsen)
D: Meergranenkaaspannenkoeken met stroop. :9 Verse ananas toe
Fibromyalgie ;)
pi_195708484
quote:
81s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:41 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Fibromyalgie ;)
Ah, vandaar

Oh en T: hapje ongebakken koekjesdeeg :')
pi_195708491
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah, vandaar

Oh en T: hapje ongebakken koekjesdeeg :')
Cookie dough O+
pi_195716368
Uitslag van de MRI ook binnen; allemaal dure woorden maar er is blijkbaar niks aan de hand. Toch functioneer ik nog steeds niet zonder Diclofenac :{w
Kan sinds vorige week wel weer rustig aan met de crosstrainer maar het roeiapparaat zit er écht nog niet in voorlopig, daar baal ik stevig van..
pi_195726498
B: Anderhalf uur fitness
L: 2 kleine wraps kaas/houmous + banaan en mandarijn
T: 3 maiswafels met eiersalade
D: Sla met Bieze rauwkost, opgebakken aardappeltjes en vega nuggets
pi_195726729
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:11 schreef Sarabi het volgende:
Nouja bmi van 24 en maat 36 kan wel toch?
Nouja, ik vind dat klein. Ik heb een bmi van 24 maar kom echt niet in een maatje 36. :D
pi_195726749
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nouja, ik vind dat klein. Ik heb een bmi van 24 maar kom echt niet in een maatje 36. :D
Zelfs al zou ik erin komen, instant hoog water. En zó lang ben ik niet eens. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195726757
O: Meloen en een banaan
L: Salade met geitenkaas
T: Groenten met yoghurtdip
T: Edameboontjes
D: Rijst met wat groenten gewokt

Alles behalve de edameboontjes via toogoodtogo, had mazzel met veel gezonde producten.
pi_195726776
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:05 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zelfs al zou ik erin komen, instant hoog water. En zó lang ben ik niet eens. :D
Haha, dat ook! Dat zijn wel echt struggles nu ik wat afgevallen ben. Kan flink wat maten kleiner aan, maar m'n armen en benen zijn niet ineens korter geworden.
pi_195726920
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Haha, dat ook! Dat zijn wel echt struggles nu ik wat afgevallen ben. Kan flink wat maten kleiner aan, maar m'n armen en benen zijn niet ineens korter geworden.
Gelukkig draag ik graag jeans, die zijn nog wel in breedte- en lengtematen te koop. :D Maar als ik kijk naar waar m'n maat 44 komt qua lengte, wil ik dezelfde in 36 niet proberen. _O-

En omdat vergelijken soms best grappig is: da's ook bij BMI 24. :P (Ok, de 44 is nu wat te groot, 42 zit waarschijnlijk perfect)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195726994
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar niet @mini klein ;)
pi_195727219
Korter dan gemiddeld heeft weer z'n eigen uitdagingen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195727269
Ik hoor volgens mij bij team gemiddeld met 1.68m
pi_195730192
quote:
81s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:43 schreef Declan-Harp het volgende:
L: 2 kleine wraps kaas/houmous + banaan en mandarijn
T: 3 maiswafels met eiersalade
D: Sla met Bieze rauwkost, opgebakken aardappeltjes en vega nuggets
Maiswafels geruild voor een oliebol. #Faal
Ik kom deze maanden niet door zo jongens :')

Over lengtes gesproken, zijn we niet allemaal te kort voor ons gewicht? :+
pi_195734416
B: 20.000 stappen
T: Koffie met melk, handje gedroogde abrikozen
D:

@Declan-Harp Ik ben te kort voor alles :+
pi_195734428
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:24 schreef minilot het volgende:
D: [ afbeelding ]
Nu heb ik weer honger -O-
pi_195735211
quote:
81s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:02 schreef Declan-Harp het volgende:
Over lengtes gesproken, zijn we niet allemaal te kort voor ons gewicht? :+
Denk dat dat het is ja. Eigenlijk had ik gewoon 1.80 moeten zijn, dan was mijn gewicht perfect.

Lijstje:
O: kwark, mango
T: pakje maiswafels
L: boterham met 2 eieren
T: kwark
D: goulashsoep, aardappeltjes, biefstuk, broccoli

Vandaag even geen sport, want heb behoorlijk spierpijn van gisteren, wat ik eigenlijk niet verwacht had. Heb gisteren gewoon getraind, maar niet zwaarder of anders dan normaal. Dus niet helemaal verwacht. Dus vandaag rustdagje en morgen weer lekker sporten.
pi_195741784
Succes met de spierpijn @Pinuts!

B: Dag 1 van couch-to-5km hardloopoefendingesje. Voor de zoveelste keer :D
D: Sushirijst, edamame, groentengyoza, spitskoolsalade, ingemaakte komkommer, snacknori :9 Restje verse ananas toe
pi_195742076
Late L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
D: Penne Macaroni met champignons, puntpaprika en ricottasaus
B: 2x schoo/bso op en neer wandelen

[ Bericht 9% gewijzigd door PoesInDoos op 20-10-2020 16:35:14 ]
pi_195742551
Aanstaande zaterdag overigens wegens online CUL-meet een vierpersoonsrijsttafelbezorging voor met z'n tweetjes, dus ik vind het de vrijdag ervoor wel weer een goeie gelegenheid voor een achterveertig-uurs rondje vasten! :+
Dit keer met wat extra magnesium, dat schijnt te helpen bij het beter slapen. We gaan het zien! :)
pi_195755579
Vandaag vroeg bij de boksschool weer iemand of ik was afgevallen dus het is blijkbaar te zien *O*. Zie het zelf nog niet echt, maar je ziet jezelf natuurlijk iedere dag. Had toch begin fotos moeten maken :P. Vind het wel grappig dat iedereen dan vraagt wat je geheim is. Net alsof ik dan ineens met een magisch pilletje kom. Nee, het is gewoon hard werken hoor.

Lijstje:
L: proteïne pannekoek met beetje pure chocoladepasta
T: kwark, appel
D: zilvervliesrijst, kipfilet, wokgroente
S: 75 min boksen (op 1.5 meter dus vooral techniek/krachttraining)
T: eiwitshake
pi_195755689
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:24 schreef minilot het volgende:
D: [ afbeelding ]

@:Declan-Harp Ik ben te kort voor alles :+
Wat is die HP-sauce?
pi_195759398
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:21 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Wat is die HP-sauce?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/HP_Sauce :)

Maar was op bij de Albert Heijn dus even zelf gemaakt en Harry Potter-verwijzing op de pot geplakt omdat zomaar :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195760547
De fluctuaties/drops in mijn gewicht zijn zo veel dat ik bijna ga twijfelen of het waar is...
Zondag 71.8 (wel wat zout de dag ervoor)
Maandag 71.4
Dinsdag 71.0
Vandaag 70.4

Gisteren was ik al heel blij met 71, dus vandaag helemaal verbaast. Nog 0.4 kg tot mijn doel. Had in eerste instantie de eerste week van november als streefdatum maar wellicht wordt het dus al eerder *O*
pi_195760569
Ik jojo mijn ''verloren'' kg er ook steeds af en aan :D
Vanmorgen 77,1 dikke prima.

L: Kwark met blauwe bessen en banaan + 2 roggebrood met eiersalade
T: Reep kruidkoek
D: Gyrossalade met paprika, tzatziki en stukjes pita + bakje vanille vla
B: Huishouden en wandelen

[ Bericht 2% gewijzigd door PoesInDoos op 21-10-2020 09:43:54 ]
pi_195760678
Declan, zulke fluctuaties zijn toch hartstikke normaal? Watergewicht, glycogeen, hoeveel poep zit er nog in je darmstelsel, noem het maar op! Wat jij ervaart als jojo-en klinkt mij in de oren als het gewoon heel gebruikelijk functioneren van je lijf :)
pi_195760711
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:29 schreef minilot het volgende:
Declan, zulke fluctuaties zijn toch hartstikke normaal? Watergewicht, glycogeen, hoeveel poep zit er nog in je darmstelsel, noem het maar op! Wat jij ervaart als jojo-en klinkt mij in de oren als het gewoon heel gebruikelijk functioneren van je lijf :)
Wat zij zegt. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195760714
B: Huishouden, mogelijk een avondwandeling als ik mijn broertje zo ver krijg
T: Koffie, 1 grotendeels door peuter gebakken koekje. Hopelijk eentje.
D: Ik eet met mijn broertje en het wordt bezorgpizza. Ik bestel er wel een side salad bij ofzo :') Thuis nog wat fruit toe, ik denk banaan en een pruim of twee.
pi_195760879
Nou, ik ben de laatste tijd niet erg netjes geweest met de oliebollen en kruidnootjes (en het snoep..) dus tja.. Zolang het bij die ene kg blijft en het er niet meer worden.. ;)
pi_195778607
Lijst!

B: Net gedaan: dag 2 van week 1 couch-to-5kmhardloopdinges. Misschien vanmiddag nog een eind wandelen.
D: Gravlax met dillesaus en toast vooraf, dan Zweedse gehaktballetjes met saus en knolselderijsalade (Zwedenweek op CUL), fruit toe

..en dan rondje vasten tot rijsttafel zaterdagavond :)
pi_195783770
Yes, dankzij TGTG vandaag weer eens kiwi's op het menu! O+

T: 2 reepjes kruidkoek
T: Mandarijntje
L: 3 kleine wraps met kaas en houmous
T: 3 kiwi's MET schil _O_
D: Spruitjes (ook van TGTG) met pindasaus en een vega schnitzel
B: Flinke wandeling gemaakt vanmorgen (5km) + losse stappen
pi_195786525
Vandaag lekker vrij dagje:
D: carpaccio, gnocchi met spinazie en rode saus
S: 75 min boksen
T: eitwitshake
pi_195786560
quote:
81s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:18 schreef Declan-Harp het volgende:
T: 3 kiwi's MET schil _O_
Huh? Is dat eetbaar? :O
pi_195786979
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:14 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Huh? Is dat eetbaar? :O
Hoofdletter O :D

Ja! En super lekker! Kwam ik een tijd terug tegen in een speciaal topic hier op FOK!. Kontjes afsnijden en de rest in plakjes. Het heeft dezelfde structuur als een druivenschil. Klinkt gek, maar zodra je het in je mond hebt snap je wat ik bedoel :D

CUL / Kiwi's met schil eten.
pi_195800730
B: 'Hard'loopopbouwschemadinges dag 3 van week 1 (van 8 weken)
T: Koffie, kcalloos sportdrankje
D: -
B: Avondwandeling van ca. 2 uur

Morgen dus uitgebreide rijsttafel van Ron Blaauw, zo'n zin in! *O*
pi_195800754
Succes Mini! *O*

B: Uur cardio
T: Proteïne drankje
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: 3 kiwi's
D: Domino's Pizza met cheesy crust O+

[ Bericht 3% gewijzigd door PoesInDoos op 23-10-2020 10:25:24 ]
pi_195808050
Onverwachte extra B: 50 min. naar grote speeltuin wandelen, 70 min. van speeltuin naar huis via de bieb wandelen. Zo kom ik wel aan mijn stappen! :+

Verder opvallend vroeg op de dag al een rommelende maag }:| Heb ik gewoonlijk eigenlijk nooit meer last van tot het echt etenstijd is. Wellicht wegens morgen ongesteld moeten worden.. Had ik even niet aan gedacht bij vastenvoornemen 8)7
pi_195808066
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:48 schreef minilot het volgende:
Onverwachte extra B: 50 min. naar grote speeltuin wandelen, 70 min. van speeltuin naar huis via de bieb wandelen. Zo kom ik wel aan mijn stappen! :+

Verder opvallend vroeg op de dag al een rommelende maag }:| Heb ik gewoonlijk eigenlijk nooit meer last van tot het echt etenstijd is. Wellicht wegens morgen ongesteld moeten worden.. Had ik even niet aan gedacht bij vastenvoornemen 8)7
En jou mini-Mini loopt dat gewoon mee? :D
pi_195819703
Ik blijf stug doorgaan, maar merk dat ik redelijk veel fluctueer en maar niet onder de 70 kg wil blijven hangen. Vaak wel een aantal dagen er onder en dan een paar dagen best flink erboven .... En mijn myfitnesspall blijft stug zeggen: als je zo blijft eten dan weeg je over 5 weken xxx. Maar dat lijkt me nogal veel afgevallen, maar we zullen zien 😁

O: banaan
B: heen en terug fietsen naar de stad, vriend heeft online schonen besteld, niet mooi dus ruilen en nieuwe uitzoeken (hij kan heel moeilijk online kopen en heeft echt echt echt nieuwe nodig)
L: crackers met tomaat American, avocado en kipfilet
T: kiwibessen, appel
D: andijviestamppot met spekjes en worst
B: op en neer lopen naar winkel voor laatste boodschappen

Morgen maak ik zelf Indonesische rijsttafel dus dat vandaag ook maar voorbereiden 😎
pi_195821160
Succes met voorbereiden Meis!

T: Reepje kruidkoek
L: Kwark met jam, banaan en mandarijn + 2 roggebrood met boter en kaas
T: Bakje kruidnoten
D: Bakje rijst uit de vriezer
B: Niet zoveel, rustdagje
pi_195824191
Declan, deels zelf lopen, deels loopfiets, deels op mijn nek ;)

Lijst!
B: Niks. Lui.
L:
Toe banaan en wat gedroogde abrikozen.
pi_195824402
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:11 schreef minilot het volgende:
Declan, deels zelf lopen, deels loopfiets, deels op mijn nek ;)

Lijst!
B: Niks. Lui.
L: [ afbeelding ]
Toe banaan en wat gedroogde abrikozen.
Knap van je ventje hoor! O+

Ziet er heerlijk uit!
pi_195824551
quote:
81s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ziet er heerlijk uit!
Dat mag ook wel voor die prijs :')
(Het is de helft van deze rijsttafel:
https://www.thuisuiteten.nl/ron-gastrobar-at-home-by-ron-blaauw )

Enneh, dat ventje heeft jongere benen dan ik en eindeloos veel energie ;)
pi_195824581
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat mag ook wel voor die prijs :')
(Het is de helft van deze rijsttafel:
https://www.thuisuiteten.nl/ron-gastrobar-at-home-by-ron-blaauw )

Enneh, dat ventje heeft jongere benen dan ik en eindeloos veel energie ;)
Holy shit :D
pi_195839652
Weer een ruime kilo eraf bij mijn lief O+ Zo verrekte trots op 'm!
Ik gelijk gebleven, maar hoop toch op uiteindelijk iets van anderhalve kilo extra eraf nog in verband met hele toffe broek waar ik al vijftien jaar niet in pas :+

Lijst!

B: Net gedaan: dag 1 van week 2 couch-to-5km'hard'loopdinges. Vanmiddag nog drie kwartier wandelen.
L: Tweede helft van rijsttafel :Y) Banaan en mandarijn toe.
T: Koffie en koekje (hopelijk 1) bij schoonouders
pi_195843482
Oh je mocht nóg een keer Mini :D

T: Laatste paar Amaretti koekjes :')
L: 2 witte bolletjes met eiersalade, een banaan en een stukje banaan-havermout-pindakaas prut uit de oven
T: 3 kiwi's
D: 3 witte bolletjes met vega rookworst, curry en mayo + bak vanille Skyr
B: Huishouden en boodschappen doen
pi_195844162
quote:
81s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:13 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh je mocht nóg een keer Mini :D
Yup, wel allemaal andere gerechtjes dan gister. Net op:

:)

Nu het bij één koekje zien te houden op visite bij de schoonpeeps! :W
pi_195844184
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup, wel allemaal andere gerechtjes dan gister. Net op:
[ afbeelding ]

:)

Wauw O+
pi_195846797
Progress foto! De (stretch) broek die ik aanheb zakt me steeds af.. is maatje 40! :o :D

SPOILER
pi_195854102
Goed
quote:
81s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Progress foto! De (stretch) broek die ik aanheb zakt me steeds af.. is maatje 40! :o :D

SPOILER
Goed bezig, gefeliciteerd ! Fijn he, progressie zien 😉
pi_195854346
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:25 schreef MeisPluis het volgende:
Goed
[..]

Goed bezig, gefeliciteerd ! Fijn he, progressie zien 😉
Ja heerlijk, ik blijf maar naar mezelf loeren in spiegels en ramen :D
pi_195856852
quote:
81s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:30 schreef Declan-Harp het volgende:

SPOILER
W00t, leuk! Vanaf welke maat kom je? :)
pi_195856869
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:08 schreef minilot het volgende:

[..]

W00t, leuk! Vanaf welke maat kom je? :)
42!
pi_195856873
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Één koekje werd het inderdaad, maar ook twee likeurtjes en een drietal pepernoten. Naja, valt nog mee :)
pi_195859981
L: Kwark met jam, verse aardbeien en banaan + 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's en een koekje
D: Ratatouille (aubergine, paprika, champignons, courgette) met verse tomatensaus + vega burger

D is bijna geheel van TGTG.
pi_195860487
B: Beetje wandelen, beetje huishouden
T: Koffie. Moet vandaag zo'n vijftig brownies zien te bakken en zorgen dat ik er nul opeet :Y)
D: Pompoengnocchi met saliebotersaus, toe appel, banaan en mandarijn
pi_195860551
Hebben jullie misschien tips voor gezonde tussendoortjes en lunch. Die makkelijk in de auto te eten zijn. Komende weekenden gaan we veel onderweg zijn. En kwam er dit weekend achter dat droge crackers ook geen lekkere optie is :')
pi_195862368
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:31 schreef Sarabi het volgende:
Hebben jullie misschien tips voor gezonde tussendoortjes en lunch. Die makkelijk in de auto te eten zijn. Komende weekenden gaan we veel onderweg zijn. En kwam er dit weekend achter dat droge crackers ook geen lekkere optie is :')
's Ochtends alvast wat brood/bolletjes smeren? ''Verpakt'' fruit (banaan, appel etc) wat niet knoeit tijdens het eten. Of denk ik nu véél te simpel? :+
pi_195862444
quote:
81s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:42 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

's Ochtends alvast wat brood/bolletjes smeren? ''Verpakt'' fruit (banaan, appel etc) wat niet knoeit tijdens het eten. Of denk ik nu véél te simpel? :+
Fruit is sowieso altijd goed :Y
Ik eet het liefst geen brood, maar misschien zijn wraps wel een idee
pi_195862457
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Fruit is sowieso altijd goed :Y
Ik eet het liefst geen brood, maar misschien zijn wraps wel een idee
Ja die knoeien (met het juiste beleg) ook niet :Y
En ik neem aan dat het alleen 's weekends is, dus dan hoeft het niet persé hééél gezond te zijn toch? ;)
pi_195862472
quote:
81s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:47 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ja die knoeien (met het juiste beleg) ook niet :Y
En ik neem aan dat het alleen 's weekends is, dus dan hoeft het niet persé hééél gezond te zijn toch? ;)
Zeker waar :D
pi_195862479
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zeker waar :D
Zolang je niet bij elke pomp een broodje bal haalt komt het wel goed ;)
pi_195862499
quote:
81s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:48 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Zolang je niet bij elke pomp een broodje bal haalt komt het wel goed ;)
Precies, dat is het vooral.
pi_195868503
quote:
81s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:18 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark met jam, verse aardbeien en banaan + 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's en een koekje
D: Ratatouille (aubergine, paprika, champignons, courgette) met verse tomatensaus + vega burger

D is bijna geheel van TGTG.
Geen kiwi's en vega burger. Heb genoeg groenten voor een goede vullende maaltijd.
pi_195877868
Bijslaaps

Late L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 kleine wraps met kaas en houmous
D: Aardappel-broccoli ovenschotel met vega gehakt, groentesaus en geraspte kaas
B: 2x school/bso op en neer wandelen
pi_195877901
Lijst!

B: Net gedaan: dag 2 van week 2 couch-to-5km'hard'loopdinges. Verder straks lopend zware boodschappen halen
D: Spaghetti bolognese naar dit recept: https://www.davidlebovitz(...)-tomato-beef-recipe/ + groene salade en appel, mandarijn en medjooldadels toe
pi_195878870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:19 schreef minilot het volgende:
Lijst!

B: Net gedaan: dag 2 van week 2 couch-to-5km'hard'loopdinges. Verder straks lopend zware boodschappen halen
D: Spaghetti bolognese naar dit recept: https://www.davidlebovitz(...)-tomato-beef-recipe/ + groene salade en appel, mandarijn en medjooldadels toe
Jij was al voor 7u aan het hardlopen? :o ^O^
pi_195879074
quote:
81s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:55 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Jij was al voor 7u aan het hardlopen? :o ^O^
Werd om kwart over vijf wakker om te plassen, dus ik dacht, ik ga maar even :) Ik heb een ukkie om voor te zorgen hè, ik kan niet zomaar op elk gewenst tijdstip gaan hollen ;)
pi_195879115
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Werd om kwart over vijf wakker om te plassen, dus ik dacht, ik ga maar even :) Ik heb een ukkie om voor te zorgen hè, ik kan niet zomaar op elk gewenst tijdstip gaan hollen ;)
Ik doe het je niet na!
Je peut gaat nog niet naar de pzs?
pi_195879139
quote:
81s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:10 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik doe het je niet na!
Je peut gaat nog niet naar de pzs?
Jawel hoor, twee ochtenden in de week, maar die tijd vul ik bij voorkeur met dingen in huis waarbij -ie in de weg zou lopen :+
pi_195879160
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Jawel hoor, twee ochtenden in de week, maar die tijd vul ik bij voorkeur met dingen in huis waarbij -ie in de weg zou lopen :+
Slim ;)

Ik ga ook héél hard (naar m'n bed toe) rennen nu. Bye!
pi_195887506
quote:
81s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:11 schreef Declan-Harp het volgende:
Bijslaaps

Late L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 kleine wraps met kaas en houmous
D: Aardappel-broccoli ovenschotel met vega gehakt, groentesaus en geraspte kaas
B: 2x school/bso op en neer wandelen
Gehakt vergeten :{w ;(
Had het al voorbereid, haal kind van de bso, hij komt binnen.. snifft en keer en vraagt of de wc weer verstopt zit :')
Dude..
Zit nu in de oven, nu ruikt het weer lekker.

En voor vanavond nog een bakje zelfgeteelde babydruifjes van de buurvrouw.

[ Bericht 3% gewijzigd door PoesInDoos op 27-10-2020 17:20:04 ]
pi_195901704
O: Reepje kruidkoek
L: Kwark met jam, 2 kiwi's en een mandarijn + 3 maiswafels met eiersalade
T: Havermoutcupcake (of 2)
D: Gevulde pasta met wokgroenten, vega gehakt en mascarpone saus
pi_195902969
Snotver, bakken met het kind is té leuk en van verse baksels afblijven toch echt te moeilijk. Gelukkig zijn er buren en is er een vriezer :7

B: Huishouden, klein wandelingetje van een uur
T: Koffie, twee vijf chocoladekoekjes met zoete pindakaasvulling :')
D: Ovenschotel van kip, groenten en kaassaus, ernaast geroosterde broccoli. Mandarijntje en wat gedroogd fruit toe

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 28-10-2020 23:52:16 ]
pi_195919456
B: 6,5km gewandeld al
T: Zakje suikervrije winegums
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 kaascroissantjes
T: Grapefruit
D: Gekookte aardappelen met haricort verts en een spinazie-kaas filet
pi_195919557
Planning vandaag:
O (nu): Alpro Limoen met granola en moerbeien
L: Omelet met groente
T: fruit
D: Rundervink met bloemkool en gebakken aardappels
B: rondje lopen buiten
pi_195927202
Paar dagen wat losser gegeten door verjaardag. Vind het ook zo zonde om taart dan weg te gooien :P. Maar goed, nu weer op de gezonde tour verder.
O: Kwark, mango
D: erwtensoep
S: 75 min boksen (voornamelijk cardio op dit moment ivm afstand)
pi_195927545
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:49 schreef Pinuts het volgende:
Paar dagen wat losser gegeten door verjaardag. Vind het ook zo zonde om taart dan weg te gooien :P. Maar goed, nu weer op de gezonde tour verder.
D: erwtensoep
S: 75 min boksen (voornamelijk cardio op dit moment ivm afstand)
Gefeliciteerd! *O*
Ik mag over vier weken weer los met het gebak O+ Elk (Corona)-nadeel heb ze voordeel :+ (Visite verspreid over meerdere dagen = vaker gebak O+ )
pi_195946130
O: 2 havermoutmuffins
L: Bak vanille Skyr en een banaan
T: 2 krentenbolletjes
D: Tomatencrème soep met een focaccia
B: 10k stappen
pi_195952463
pi_195952494
Joe. Dik.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195952528
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:43 schreef Lonaa het volgende:
Joe. Dik.
Joe, aan het goede adres hier! :*
pi_195952571
quote:
81s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:44 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Joe, aan het goede adres hier! :*
Het gaat eigenlijk best goed hoor. Trend gaat naar beneden. Deze maand 2 kg eraf. 3/4 keer per week sporten. Wordt sterker en beter so that's nice.
pi_195952594
Hier, ik doe nog wel even lijstje.

L: tosti ham/kaas met ketchup
T: een bier
D: Shashuka met verse worst en champignons. Met een plak brood :9
T: ik denk een appel. Mogelijjk nog wat snacks en een bier.
pi_195952618
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk best goed hoor. Trend gaat naar beneden. Deze maand 2 kg eraf. 3/4 keer per week sporten. Wordt sterker en beter so that's nice.
Oh kijk! O+ Altijd leuk om te horen :)
pi_195952829
* Myraela is Oreo koekjes met chocolade aan het eten.

Ik werd geroepen?
pi_195952841
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:59 schreef Myraela het volgende:
* Myraela is Oreo koekjes met chocolade aan het eten.

Ik werd geroepen?
Delen graag.
pi_195952946
Sorry ik was carbonara met extra spek en kaas in mn mond aan het schuiven. :s)
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:20:01 #151
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195953222
Biertjesavond en begin van mijn weekje vakantie hier. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:29:30 #152
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_195953453
:D Sorry! Vandaag was niet een hele brave dag :D Vrijdag is voor mij een beetje een "cheatdag" :@ Niet heel dramatisch maar dan staat er in de avond wel een stukje kaas of plakje worst op tafel.

Ik heb mijn waardes wat aangepast, ik wil graag mijn koolhydraten op een dag wat omhoog, eigenlijk vooral om wat fruit te kunnen eten want dat miste ik echt het meest van alles.
Maar na twee jaar binnen dezelfde waardes blijven voelt het spannend en onwennig.
Goede nieuws is dat ik in ieder geval nog niet ben aangekomen :D Ik kijk het even een maandje aan, kijken wat mijn lijf doet.

Nah, ach :@

O: wasa vezelrijk crackers met johma oude kaas salade,
T: bakje turkse yoghurt met zomerfruit en noten,
L: overgeslagen
T: plakje worst en pompoencakje
D: tomatensoep, twee frikandellen en een atkins volkorenbol.

En nu aan de kaasblokjes 8-)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_195953814
:W

Erg druk de laatste tijd, een voordeel ook te druk om te veel te eten.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:47:46 #154
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_195958058
:W Ik ga het weer oppakken. Iedere dag loopt het lekker tot ongeveer eind van de middag.
pi_195959723
Deze week stabiel gebleven. En daar ben ik blij mee met 1 dag onbeperkt tapas en 1 dag veel eten vanwege verjaardag en de rest van de dagen nog taart.
O: mango, eiwitshake (want kwark is op)
T: maiswafels
L: 2 harde broodjes
T: ?
D: aardappel, broccoli, varkenshaasje
pi_195964129
O: 2 havermoutmuffins
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 kleine wraps met kaas en houmous
T: Bakje strooigoed
D: Zilvervliesrijst met wokgroenten, nepvleesjes en pindasaus
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:16:36 #157
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_195967081
O: 1 boterham met kruidenkaas en tomaatjes, 1 boterham met vega smeerworst en tomaatjes + beker melk.
L: 1 boterham met kruidenkaas en tomaatjes, 1 boterham met pindakaas, 1 boterham met vega smeerworst en tomaatjes
T: fruit (appel, halve banaan en een mandarijn)
A: pompoenrisotto en daarna een appel
T: 2 rijstwafels met appelstroop

B: 9k stappen. Misschien straks nog een kleine wandeling met de hond zodat ik de 10k haal.
pi_195980313
O: 2 krentenbolletjes met boter
L: 2 krentenbolletjes met boter + kwark/fruit/lijnzaad
T: Bakje paprikachips
D: Patat en frikandellen uit de oven + bakje ijs
pi_195980484
Waren eigenlijk een vastendagje van plan, maar aankomende week is Poolse week op CUL en daarvoor moest vandaag een bezoek gebracht aan Poolse winkel en dat is helemaal niet handig indien trek :')

O: -
L: -
T: Helft van Pools baksel met kokos/suikerglazuur en puddingvulling. Tevens Pools worstje. :9
D: - (hoop ik :'))
B: Beetje huishouden. Had gister ruim dertigduizend stappen dus vandaag lui :)
  zondag 1 november 2020 @ 17:40:59 #160
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_195985981
O: 2 boterhammen met kaas en tomaat
L: groentesoep en 3 sneetjes zelfgemaakt brood met aioli
T: twee glazen rosé
A: romige pasta met prei, geroosterde walnoten en pecorino. Een stukje appeltaart toe.
T: fruitreepje (appel)

B: 4,5k stappen gezet en in huis gerommeld. Straks nog een goede wandeling proberen te maken. Of anders morgen want ik heb weer last van m’n voet -O-.
pi_195986273
S: 75 min boksen (cardio op dit moment)
D: ovenschotel met aardappel en groente
T: misschien nog een pakje maiswafels.
Vandaag gewogen op 70.4. Dus met een beetje geluk behaal ik volgend weekend mijn doel door onder de 70 te wegen :)
pi_195987442
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 14:08 schreef minilot het volgende:
Waren eigenlijk een vastendagje van plan, maar aankomende week is Poolse week op CUL en daarvoor moest vandaag een bezoek gebracht aan Poolse winkel en dat is helemaal niet handig indien trek :')

L: -
T: Helft van Pools baksel met kokos/suikerglazuur en puddingvulling. Tevens Pools worstje. :9
D: - (hoop ik :'))
B: Beetje huishouden. Had gister ruim dertigduizend stappen dus vandaag lui :)
Nja. Hartstikke extra trek natuurlijk door dat gesnack van vanmiddag, dus dus toch wel erge behoefte aan avondeten vanavond. Pot kant-en-klare bigos (Poolse zuurkoolstoof) opengetrokken, sodabroodje van speltmeel bij gebakken en toe nog wat in port gestoofde stoofperen toe. Morgen weer een dag :)
pi_195994917
Lijstjeeeeh:

T: Koffie met melk
B: Net gedaan: dag 2 van week 3 couch-to-5km'hard'loopdinges
D: Spinaziefritatta met gegrillde kielbasa. Divers fruit toe.
B: Avondwandeling van ca. twee uur
pi_195995369
Planning;

L: 2 kleine wraps kaas/houmous, banaan en een klein bakje Skyr
T: Mandarijntjes
D: Stamppot-zuurkool met vega rookworst en ananas
pi_196000198
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 06:41 schreef minilot het volgende:
Lijstjeeeeh:

+ Onverwachte T van half stukje kersenvlaai op visite bij mijn mams :)
pi_196000649
Vandaag:
O: yoghurt met moerbeien en blauwe bessen (granola was op)
T: kruidnoten ...
L: Banaan
D: (eigenlijk late lunch of vroeg diner) 2 pitabroodjes, 1 met groenteballetjes van de ikea, de ander met surimi avocado salade
B: op en neer lopen van auto naar werk en vv (parkeerplaat is bijna 15 minuten lopen) en fitness

Ik moet weer even in het gareel, merk dat ik er wel heel makkelijk vanaf stap ...
  maandag 2 november 2020 @ 14:48:02 #167
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_196001229
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 17:40 schreef Helsinki het volgende:
O: 2 boterhammen met kaas en tomaat
L: groentesoep en 3 sneetjes zelfgemaakt brood met aioli
T: twee glazen rosé
A: romige pasta met prei, geroosterde walnoten en pecorino. Een stukje appeltaart toe.
T: fruitreepje (appel)

B: 4,5k stappen gezet en in huis gerommeld. Straks nog een goede wandeling proberen te maken. Of anders morgen want ik heb weer last van m’n voet -O-.
En daar kwam nog een broodje döner kebab bij met friet :'). En toen kon er nog wel een punt appeltaart bij. Meh.

Vandaag:

O: 2 sneetjes brood met kruidenkaas en tomaatjes, 1 beker Optimel
L: 1 kop pompoen/wortelsoep en een speltbroodje met kruidenkaas + tomaat en een speltbroodje met sweet pepper roomkaas + tomaat. Daarna een zelfgemaakt gembershotje op :r.
T: latte macchiatio en stukje appeltaart (en dan is de taart op *O*)
A: de pasta van gisteravond, gezouten karamelvla toe.
T: oliebol met Nutella

B: boodschappen en wandelen. Hoop op 10k stappen uit te komen aan het einde van de dag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Helsinki op 02-11-2020 18:55:25 (lijstje bijgewerkt ) ]
pi_196003188
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 06:41 schreef minilot het volgende:
Lijstjeeeeh:

En hoe bevalt C25K jou? Ik was de vorige keer tot 4.5km gekomen en toen ging mn knieblessure kut doen dus toen stopte ik. EN toen was ik trots genoeg dat ik het nu een paar maanden niet meer heb gedaan :') Vorige week wel weer begonnen, bij week 4. Maar dat was iets te veel voor mn schenen om mee te starten dus vandaag weer even bij week 3 beginnen.
pi_196014480
Late L; Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
D: Pastasalade; sla, mini penne, komkommer, tomaatjes, kaas, croutons en tuinkruiden slasaus
pi_196014791
Vanavond een receptje van @Myraela :) :)

B: Vandaag onze trouwdag, dus wie weet :7
D: https://www.seasonwithlove.nl/vega-poolse-krokiety/ met Poolse komkommersalade en wat ovenpatatjes. Fruit toe!

Mijn lief is een kilo aangekomen en nou is -ie helemaal knorrig :') Heb 'm er een standje voor gegeven 8-) (voor het knorrige, niet voor de kilo)
pi_196014858
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:32 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

En hoe bevalt C25K jou?
Heel goed! Maar pas bij week 3, dus dat zegt nog niet zoveel ;) Heb een paar jaar geleden met dit schema wel al eens tot de vijf kilometer gered, ik moet zeggen dat het nu met zowat twintig kilo minder wel een stuk soepeler gaat! :D En vind het ook serieus leuk, dat scheelt: playlist van mijn eigen muziek, gesorteerd op bij mijn passen aansluitende beats + 's morgens vroeg onder de maan en sterren moederziel alleen buiten is ook tof :9 Vind het nu op de rustdagen 's morgens serieus jammer dat ik niet ga hollen :)

Nadeel is wel dat ik er knetterveel trek van krijg, dat maakt omad-vasten iets meer een uitdaging :') Maar een beetje fitter worden heeft nu wel prioriteit en ik heb al een prima gezond gewicht nu :)
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:19:19 #172
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_196015009
Bij mij gaat het in de avond iedere keer mis. Iemand tips? Ik heb niet het idee dat ik overdag te weinig eet.

Anyway, vanmorgen begonnen met een wandeling van een uur. Zo maar eens wat eten.

Planning:

O: 2 sneetjes brood met kaas en tomaten + komkommer
L: hetzelfde denk ik.
A: stoofvlees, zelfgemaakte frieten en stoofperen

Tussendoor fruit.
pi_196015229
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:19 schreef Helsinki het volgende:
Bij mij gaat het in de avond iedere keer mis. Iemand tips? Ik heb niet het idee dat ik overdag te weinig eet.

Anyway, vanmorgen begonnen met een wandeling van een uur. Zo maar eens wat eten.

Planning:

Tussendoor fruit.
Probeer eens gemberthee te drinken 's avonds, dat helpt mij altijd wel bij snaaidrang. Verse gember in stukjes snijden (of raspen voor een pittigere smaak) en in een thee-ei pleuren.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:51:04 #174
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196015330
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:19 schreef Helsinki het volgende:

Planning:

Tussendoor fruit.
Hoeveel (water) drink je? Ik wil er nog wel eens intrappen dat ik eigenlijk dorst heb, maar dat verwar met trek. Ook zit er bij mij een hoop gewoonte in, da's helaas letterlijk even op je handen zitten.

En bij daadwerkelijk trek: ga voor iets hoog in proteïne, dan vermijd je in ieder geval de suikerpiek.

En, het is irritant, maar voer je eten op een avondsnaaidag eens in en meet hoeveel je binnen krijgt. Inschatten blijft moeilijk, ik zit er ondanks mijn lange tijd braaf alles invoeren nog steeds wel eens compleet naast met mijn hoeveelheden. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196015984
Planning vandaag:
O: limoen yoghurt met moerbeien
L: 4x crackers met zelfgemaakte avocado / surimi salade
T: fruit (meloen en druiven)
D: Lekkerbekje, wortel, rijst
B: rondje lopen tijdens de lunch, misschien handlopen
pi_196016012
quote:
81s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:42 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

(of raspen voor een pittigere smaak)
Dit wist ik eerst niet O+ blokjes gember vond ik eerst niet zo lekker, maar raspen werkt zo veel beter.
pi_196023176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dit wist ik eerst niet O+ blokjes gember vond ik eerst niet zo lekker, maar raspen werkt zo veel beter.
Ik drink het alleen als ik last van m'n keel heb, of als m'n gember dusdanig is uitgedroogd dat het niet meer te snijden is :+
pi_196046160
Planning vandaag:
O: kwark met blauwe bessen en moerbeien
L: 2x Super smoothie (mijn O was eigenlijk de lunch |:( ) - 1 keer Innocent en 1 x vers op het werk
T: meloen
D: aardappels, kipkrokant schnitzel, wortels
B: rondje lopen met de lunch, evt hardlopen als ik op tijd thuis ben
pi_196049438
Lijst:

B: Week 3 (van 8) C25K-'hard'loopdingesje afgerond! *O*
B: Nog een uurtje gewandeld, zware boodschappen lopend gehaald en straks een boel huishouden
T: Koffie, beetje pure chocolade
D: Broertje komt eten. Sloppy Joes (pittig gehakt/groenten-prutje) op volkoren broodjes met zoetzure augurk en zelfgemaakte coleslaw. Fruit toe.

Ik had gister nog aanvullende T van cake, gemaakt door mijn echtgenoot en mijn peuter O+
pi_196049576
Joe joe.

S: Zware dingen tillen.
B: Uur wandelen mit das Hund.
L: tunamelt
D: BIGOS! *O* Met brood.
T: een hoeveelheid fruit. Ik heb nog druiven, blauwe bessen, mandarijn, appel, kiwi.
pi_196049616
Je crossfitshizzle is nou zeker geschrapt @Lonaa? -O-

En jaaaaaa @ de bigos! Wij eten 'm vrijdag pas. Om de dag wel even aan de kook gooien met extra scheut wijn en vleesfond en dan weer terugkomen. Zo benieuwd!
Eens opsnorren wat de kcals en macro's ervan zijn :+
pi_196049694
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:10 schreef minilot het volgende:
Je crossfitshizzle is nou zeker geschrapt @:Lonaa? -O-
Dat hangt er nog even vanaf. Er wordt nog druk overlegd hoe of wat er wel kan en hoe dat er dan uit moet zien. Zo is het bijv. een oplossing om alleen maar open uren te doen. Dan kan je dus wel sporten. We gaan het zien.

Ik ga niet de kcal van de Bigos uitrekenen. :') Laat ik het zo zeggen: ik verbrand er ruim 3000 op een dag, de tunamelt is 450 (fantastisch) dus het zal me jeuken. :D
pi_196049774
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ga niet de kcal van de Bigos uitrekenen. :') Laat ik het zo zeggen: ik verbrand er ruim 3000 op een dag, de tunamelt is 450 (fantastisch) dus het zal me jeuken. :D
Mij zal het in die zin ook jeuken want maar één maaltijd per dag, maar gewoon wel benieuwd :) :)
pi_196055291
L: Kwark met jam, banaan en mandarijn + 2 kleine wraps kaas/houmous
T: Stukje Oreo taart
D: K&K groente quiche
B: 11k stappen
pi_196055352
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 10:33 schreef MeisPluis het volgende:
Planning vandaag:
O: kwark met blauwe bessen en moerbeien
L: 2x Super smoothie (mijn O was eigenlijk de lunch |:( ) - 1 keer Innocent en 1 x vers op het werk
T: meloen
D: aardappels, kipkrokant schnitzel, wortels
B: rondje lopen met de lunch, evt hardlopen als ik op tijd thuis ben
De directeur had een bagel Tuna melt van bagels & beans over, die kon ik niet laten staan ... was echt ontzettend lekker!
Dus vanavond een extra rondje lopen 😁
pi_196065699
O: Klein reepje kruidkoek
B: 75 min cardio
L: 2 Italiaanse bollen met vega salami
T: Peer en mandarijn
T: Proteïnereep
D: Rösti rondjes, bloemkool en vega vissticks

Uiteindelijk 15k stappen gezet vandaag.

[ Bericht 8% gewijzigd door PoesInDoos op 05-11-2020 18:24:35 ]
pi_196068444
O: kwark met moerbeien en blauwe bessen
T; -
L: Wrap met halloumi, gegrilde paprika en humus
T: Meloen en appel
D: patatas bravas, snijbonen / wortels en Ikea groenteworstje
B: rondje met de lunch en evt vanavond
pi_196073838
Ik kocht een zak peanut butter cups. Waarom.
pi_196074591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:29 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik kocht een zak peanut butter cups. Waarom.
RIP voor de nabestaanden ;(
pi_196074610

Ik kreeg zo'n pakje gratisch van de AH, moet me bedwingen om ze alle drie achterelkaar op te eten. Extra T dus :+
pi_196082309
quote:
81s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:11 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kreeg zo'n pakje gratisch van de AH, moet me bedwingen om ze alle drie achterelkaar op te eten. Extra T dus :+
Dat ziet er goed uit! Beter niet kopen dus? 😉
pi_196082469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:14 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Dat ziet er goed uit! Beter niet kopen dus? 😉
Het is lekker, maar vind het niet de 3 euro nog wat waard. Maar ik ben ook een skere Suzy.
pi_196093435
quote:
81s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:20 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Het is lekker, maar vind het niet de 3 euro nog wat waard. Maar ik ben ook een skere Suzy.
Ik wacht altijd op aanbiedingen 😉

Planning vandaag:
T: 2 crackers tomaat American
L: 1 of 2 nieuwe haring 😁 en denk iets van brood
D: vega spaghetti
B: boodschappen doen, rondje met de lunch
pi_196094637
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:03 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ik wacht altijd op aanbiedingen 😉

Planning vandaag:
T: 2 crackers tomaat American
L: 1 of 2 nieuwe haring 😁 en denk iets van brood
D: vega spaghetti
B: boodschappen doen, rondje met de lunch
Dan zal het wel meevallen ;) Maar gratisch is altijd beter :D

B: Fietsen
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 roggebrood met eiersalade
T: Een peer
D: Penne met roomsaus, spinazie en tomaatjes
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:27:02 #195
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_196102594
Ik ben wat meer gaan letten op of ik voldoende drink en nu lijkt het wat beter te gaan :).

O: Een dubbele boterham met vega smeerworst
L: grote kop goulashsoep, 2 kampioentjes erbij. Besmeerd met kruidenkaas en vega smeerworst. Tomaatjes erop.
T: 3 maiswafels met appelstroop
A: frietje met mayonaise en een kaassouflé
T: 2 honing-kaneel speltkoekjes

B: 8k stappen tot nu toe, maar ga misschien nog even met de hond lopen zo. Dan red ik de 10k wel voor vandaag.
pi_196113036
De vlag kan uit het in eindelijk zo ver. Na jaren maar weer proberen en het maar 3 weken vol houden nam ik me dit keer voor dat ik het dit keer echt anders ging doen en gewoon balans ging zoeken en het echt ging volhouden. Een week of 15 geleden dan echt mijn 'aller laatste poging' gestart op 78 kg. En nu, 15 weken later mijn streefgewicht behaald, door onder de 70 kg te komen. Vanmorgen een mooie 69.7 op de weegschaal. *O*
Het voelt vooral lekker omdat ik mezelf totaal niet uitgehongerd heb en ook nog lekker van een frietje, pizza of hamburger heb kunnen genieten. Gewoon de perfecte balans gevonden tussen gezond en genieten.
En nu? Ik denk even rustig aan en even hier van genieten, en daarna weer gewoon verder. Ik ben nog niet helemaal waar ik wil zijn, maar dit was wel een doel wat me al jaren lang niet gelukt is! *O*
pi_196113244
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:43 schreef Pinuts het volgende:
De vlag kan uit het in eindelijk zo ver. Na jaren maar weer proberen en het maar 3 weken vol houden nam ik me dit keer voor dat ik het dit keer echt anders ging doen en gewoon balans ging zoeken en het echt ging volhouden. Een week of 15 geleden dan echt mijn 'aller laatste poging' gestart op 78 kg. En nu, 15 weken later mijn streefgewicht behaald, door onder de 70 kg te komen. Vanmorgen een mooie 69.7 op de weegschaal. *O*
Het voelt vooral lekker omdat ik mezelf totaal niet uitgehongerd heb en ook nog lekker van een frietje, pizza of hamburger heb kunnen genieten. Gewoon de perfecte balans gevonden tussen gezond en genieten.
En nu? Ik denk even rustig aan en even hier van genieten, en daarna weer gewoon verder. Ik ben nog niet helemaal waar ik wil zijn, maar dit was wel een doel wat me al jaren lang niet gelukt is! *O*
You go girl! *O* O+
pi_196113734
Hier weer terug op 76.7, even doorzetten nu.. :@

L: Kwark met jam en 2 kleine bananen + 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 mandarijnen
D: Broodtoast met brie
B: Flink huishouden en stukje wandelen
pi_196131660
O: Proteïnereep
L: 3 volkoren boterhammen met houmous en kaas
T: Banaan en 2 mandarijnen
D: Bakje rijst uit de vriezer
B: Rest van het huishouden + stukje fietsen (10km)

[ Bericht 1% gewijzigd door PoesInDoos op 08-11-2020 14:40:50 ]
pi_196138532
Goed zo, @Pinuts! O+ Mooie prestatie in dat tijdsbestek en jeuj voor af en toe gewoon een hamburger :Y

Geinig: mijn lief en ik zijn allebei zo'n anderhalve kilo aangekomen sinds een paar weken geleden begonnen met drie keer in de week hardlooptraining, maar onze broeken zitten sindsdien wel duidelijk losser. Prima dus :)
Ik vanmorgen 55.5, hij 113.4 - ik weeg nog altijd minder dan de helft. Duurt denk ik niet zo lang meer :+

Lijst!
L: Twee porties zurek, Poolse soep met o.a. knolgewassen, ui, worst, spek en zuurdesem. Twee gekookte eieren erbij. Stoofperen (in port) en handje gemixt gedroogd fruit toe.
B: Half uurtje naar grote speeltuin gefietst, meegespeeld en gevoetbald, drie kwartier teruggefietst langs de molens van Kinderdijk :)
pi_196138857
Vandaag:
O: kwark met granola, moerbeien en blauwe bessen
L: 2 boterhammen - leverworst & kip - en 2 crackers tomaat American
T: bakje chips en 2 mini mergpijpjes
D: andijviestamp met spekjes
B: grote ronde lopen

Morgen:
O: kwark met granola, moerbeien en blauwe bessen
L: groenterijst, paprika, ui en halloumi (en misschien een beetje satesaus maar geen idee of dat smaakt 😄)
D: zoete aardappel friet, nepvis & wortels
B: rondje lopen, hopelijk hardlopen als ik op tijd thuis ben
pi_196138880
Ging wat mis ...
pi_196138888
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:43 schreef Pinuts het volgende:
Gefeliciteerd!!
pi_196147535
Vetpercentage weer omlaag en spiermassa omhoog. 75,4kg nu bij Basic-Fit :7

L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 roggebrood eiersalade
D: Aardappel-broccoli ovenschotel met groentesaus en geraspte kaas
pi_196152406
quote:
81s.gif Op maandag 9 november 2020 10:38 schreef Declan-Harp het volgende:
Vetpercentage weer omlaag en spiermassa omhoog. 75,4kg nu bij Basic-Fit :7

L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 roggebrood eiersalade
D: Aardappel-broccoli ovenschotel met groentesaus en geraspte kaas
Goed bezig.

Mag ik vragen hoe men betrouwbaar zijn vetpercentage kan meten? Kan dat ook "professioneel" voor een klein bedrag bijvoorbeeld?
pi_196153044
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:21 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Goed bezig.

Mag ik vragen hoe men betrouwbaar zijn vetpercentage kan meten? Kan dat ook "professioneel" voor een klein bedrag bijvoorbeeld?
Stap eens een goede fitness binnen, vraag een meting en proefles aan, klaar ;)
Basic-Fit heeft zo'n speciale weegschaal staan in de club. Ik ben hier ruim een kg lichter, dus ik vind het betrouwbaar _O- :P
pi_196153063
@Declan-Harp Lekker bezig! Dan is vetpercentage weten echt fijn vind ik, aangezien je soms qua gewicht gelijk kan zijn gebleven maar toch net als jij vet kwijt bent geraakt.
Ik mag donderdag weer...

L: boterham, 2 eieren, erwtensoep
D: rijst, goulash, iets van groente
pi_196153089
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:56 schreef Pinuts het volgende:
@:Declan-harp Lekker bezig! Dan is vetpercentage weten echt fijn vind ik, aangezien je soms qua gewicht gelijk kan zijn gebleven maar toch net als jij vet kwijt bent geraakt.
Ik mag donderdag weer...

L: boterham, 2 eieren, erwtensoep
D: rijst, goulash, iets van groente
Ik kijk vooral ook naar de spiegel, mijn buik is echt aanzienlijk platter! Ik heb (helaas) niet een beste voorgevel, dus mijn buik stak altijd uit, vond dat zó erg.. :@ Nu is het weer andersom O+
pi_196155801
Hier gaat het met vlagen oké en zoals gisteren weer wat minder oké. Ach ja, story of my life wbt eten en over het algemeen gaat het sinds 2019 heel prima. Bewegen daarentegen doe ik echt te weinig, al loop ik gelukkig heel veel op werk.

O - Skyr met pompoenpitten en sesamzaden
T - Aardbeien
L - Tomatensoep met drie volkoren boterhammen
T - Sinaasappelsap, vers geperst van drie sinaasappels
D - Zilvervliesrijst met linzencurry
pi_196157298
quote:
11s.gif Op maandag 9 november 2020 18:33 schreef Meridiaan het volgende:
Hier gaat het met vlagen oké en zoals gisteren weer wat minder oké. Ach ja, story of my life wbt eten en over het algemeen gaat het sinds 2019 heel prima. Bewegen daarentegen doe ik echt te weinig, al loop ik gelukkig heel veel op werk.

O - Skyr met pompoenpitten en sesamzaden
T - Aardbeien
L - Tomatensoep met drie volkoren boterhammen
T - Sinaasappelsap, vers geperst van drie sinaasappels
D - Zilvervliesrijst met linzencurry
Wel een super lekker lijstje vandaag, heel zomers ;)
pi_196167010
B: 7km gewandeld met een vriendin
L: Kwark met jam, banaan en een mandarijn + 2 kleine wraps kaas/houmous
T: Bakje strooigoed
D: Tagliatelle met een zakje Unox stoofpotje + toetje
https://www.ah.nl/product(...)ch-stoofpotje-linzen

[ Bericht 34% gewijzigd door PoesInDoos op 10-11-2020 13:26:45 ]
pi_196182226
O: Banaan
L: Vanille kwark en 3 maiswafels met eiersalade
T: Snoep! (Het is 11 november :+ )
D: Ovenkrieltjes, snijbonen en een vega steak
T: Nog meer snoep!
pi_196191210
Trots!
Heb het bij een paar snoepjes gehouden vandaag, wie had dat ooit durven dromen :o Normaliter was het twee weken lang vreten vreten vreten rond deze tijd... :@
pi_196193561
quote:
81s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Trots!
Heb het bij een paar snoepjes gehouden vandaag, wie had dat ooit durven dromen :o Normaliter was het twee weken lang vreten vreten vreten rond deze tijd... :@
Ook dat is progressie ! :Y

Lijstje:
L: boterham me 2 eieren, pasteitje met kipragout
D: sushi O+ (niet onbeperkt, dus 8 a 10 stukjes gehad, dus dieettechnisch helemaal prima)
pi_196197787
Zeker! :Y

B: 75 min cardio
L: Kwark met bramen en banaan + 2 kleine wraps kaas/houmous
T: 2 Mandarijnen
D: Plaattaart met crème fraiche, spinazie, prei en mozzarella
pi_196201485
T: kwark, denk ook nog een eiwitreep want wil pas na sporten eten
S: uur krachttraining
D: ?

Vandaag mijn vetpercentage meting weer. En aangezien ik dit weekend mijn doel had bereikt wil ik dit eigenlijk even vieren met iets ongezonds. Echter stond deze meting nog op de planning dus heb ik dat maar even uitgesteld om deze meting niet te 'verpesten'. Dus vanavond ga ik wel iets ongezonds eten. Alleen zit nog in dilemma of het pizza, maccie of pokebowl (niet perse ongezond maar wel lekker en veel kcal :P) wordt.
pi_196202095
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:05 schreef Pinuts het volgende:
T: kwark, denk ook nog een eiwitreep want wil pas na sporten eten
S: uur krachttraining
D: ?

Vandaag mijn vetpercentage meting weer. En aangezien ik dit weekend mijn doel had bereikt wil ik dit eigenlijk even vieren met iets ongezonds. Echter stond deze meting nog op de planning dus heb ik dat maar even uitgesteld om deze meting niet te 'verpesten'. Dus vanavond ga ik wel iets ongezonds eten. Alleen zit nog in dilemma of het pizza, maccie of pokebowl (niet perse ongezond maar wel lekker en veel kcal :P) wordt.
Pizza natuurlijk! O+
pi_196208935
Zo, weer een goede meting gehad. Ik zit nu op 26.5% met 69 kg. Dat betekent dat er in 5 weken iets meer dan 2.5% en 3 kg af is *O*
Nu lekker genieten van mijn pizza :P
pi_196209263
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:40 schreef Pinuts het volgende:
Zo, weer een goede meting gehad. Ik zit nu op 26.5% met 69 kg. Dat betekent dat er in 5 weken iets meer dan 2.5% en 3 kg af is *O*
Nu lekker genieten van mijn pizza :P
Goed gedaan *O* En lekker eten!
pi_196217227
D: Piccolini's en een bakje ijs
pi_196217246
Vandaag nog mijn 10k stappen halen en dan heb ik 3jaar lang elke dag 10k stappen gezet *O*
Voor de meeste mensen hier niet spannend, maar voor Fitbit haalde ik op veel dagen niet meer dan 2-3k.
De eerste paar jaar was daarom mijn doel ook maar 7,5k. Maar sinds 3 jaar dus 10k.
pi_196217259
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:34 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag nog mijn 10k stappen halen en dan heb ik 3jaar lang elke dag 10k stappen gezet *O*
Voor de meeste mensen hier niet spannend, maar voor Fitbit haalde ik op veel dagen niet meer dan 2-3k.
De eerste paar jaar was daarom mijn doel ook maar 7,5k. Maar sinds 3 jaar dus 10k.
Wauw! _O_
Ben je in die drie jaar nooit een dag zó ziek geweest dat je je bed niet wou uitkomen?
pi_196217307
quote:
81s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:36 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wauw! _O_
Ben je in die drie jaar nooit een dag zó ziek geweest dat je je bed niet wou uitkomen?
Ik kan me niet meer herinneren hoe ik het vorig jaar met mijn dubbele longontsteking heb gedaan, maar ik heb het wel gedaan :') ookal hielp frisse lucht toen juist wel.
pi_196217314
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik kan me niet meer herinneren hoe ik het vorig jaar met mijn dubbele longontsteking heb gedaan, maar ik heb het wel gedaan :') ookal hielp frisse lucht toen juist wel.
:D
Mooie prestatie! ^O^
pi_196219089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:34 schreef Sarabi het volgende:
Wauw respect hoor. Ik ben nu die persoon die 2 a 3k haalt per dag. Hoe heb je het opgekrikt? Veel wandelen of veel door 'dagelijkse activiteiten'?
pi_196219133
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:57 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Wauw respect hoor. Ik ben nu die persoon die 2 a 3k haalt per dag. Hoe heb je het opgekrikt? Veel wandelen of veel door 'dagelijkse activiteiten'?
Vaker gaan wandelen, maar wel korte wandelingen. Meestal rond de 20min.

Nu ook aan het opbouwen om 15km te wandelen :) maar dat doe ik maar 1 a 2x per week.
pi_196225881
quote:
81s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:32 schreef Declan-Harp het volgende:
D: Piccolini's en een bakje ijs
Bakje ijs ingeruild voor een kleine choco milkshake. Kind omgekocht zodat we nog een blokje kunnen wandelen :+
pi_196228434
T: maiswafels
D: spaghetti bolognese
S: 75 minuten kracht/cardio
T: eiwitshake, klein stukje appeltaart
pi_196240054
Super rommelig dagje, morgen maar weer compenseren.

T: 2 kleine appelkoekjes
L: Half bakje airfryer patat met mayo
(Waren niet thuis, vandaar ;) )
D: Rode kool, saté schnitzel en 2 leftover Piccolini's
T: Bakje strooigoed bij de film
B: Met moeite 5k stappen
pi_196253305
T: Banaan
L: Twee witte bolletjes met curry/mayo en vega rookworst + proteïne toetje
T: 2 mandarijnen
D: Tomatencrème soep met breekbrood en roomkaas
B: Huishouden
pi_196253570
Vandaag:
O: - na opstaan meteen weggegaan om kaartjes van alzheimer weg te brengen naar collectanten met hun opbrengst (we zijn coördinator in ons dorp) - ruim 12.000 stappen en 2 uur onderweg geweest
L: 2 paprika/ chili wraps met roomkaas, gerookte zalm, halve avocado en komkommer , en zelfgemaakte smoothie
T: fruit - appel / mandarijn
D: denk spareribs halen 😎
Drinken: heel veel thee!
pi_196256322
Ik heb vandaag weer even een niet zo dieetdagje.

S: 75 min cardio/kracht
T: chips (ong 100 gram), stukje chocolade
D: kipfilet, rijst, wokgroente
pi_196270689
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 witte bolletjes met leftover roomkaas en een half plakje oude kaas
T: 2 kiwi's en een plakje boerencake
D: Bieze rauwkost met sla, croutons en kaas + notenballetjes en een paar krieltjes
pi_196282047
Hier zitten best wel wat Fitbit gebruikers, toch? Hebben jullie sinds de laatste update ineens ook een iets lagere rusthartslag?
pi_196282091
En ook maar weer eens een lijstje. Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk 'whole food plant based' te eten, met het idee dat ik dan minder op hoeveelheden hoef te letten, en dat het op de langere termijn beter vol te houden is. Gaat nog niet helemaal zoals ik wil.

O: sojayoghurt, muesli, zonnebloempitjes, blauwe bessen
T: banaan met klein lepeltje pindacacaopasta, 3 mandarijnen
L: 2 volkoren boterhammen met 1,5 ei (incidenteel koop ik een doosje eieren), 1 volkorenboterham met tomaatjes, basilicum. Alles met margarine
T: bordje komkommer, wortel, tomaat met beetje bietenhoumous
D: kikkererwtenpasta met pompoen/ui saus met broccoli, halve ananas
pi_196282097
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:58 schreef Tuindier het volgende:
Hier zitten best wel wat Fitbit gebruikers, toch? Hebben jullie sinds de laatste update ineens ook een iets lagere rusthartslag?
Gemiddeld 63, zoals altijd.
Mijn hartslag gaat nooit enorm hoog, dat scheelt me enorm veel zoneminuten :6
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:16:49 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196282281
quote:
Neuh, ik hang al heel lang tussen de 54 en de 58.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196282382
quote:
Nope, geen last van
pi_196282904
Hmm, dan ben ik misschien eindelijk een beetje fitter/minder gestresst aan het worden. Het zou kunnen natuurlijk ;).
pi_196283754
B: 5km gewandeld (9 inmiddels ;) )
T: Banaan
D: Volkoren rijst met wokgroenten, nepvleesjes en pindasaus

[ Bericht 27% gewijzigd door PoesInDoos op 17-11-2020 17:53:51 ]
pi_196299910
B: Anderhalf uur cardio
L: Bak bosbessen Skyr en een Russisch ei slaatje
T: Bakje cheese nacho's met kaasdip
D: Broccoli met cheddar, spinazie-kaas filet en 3 rösti rondjes
pi_196300540
O: havermout, lijnzaad, amandelmelk, rode vruchten
T: appel, banaan
L: minestronesoep, 1 volkoren pita
B: lunchwandelen (30 min), hoop nog een uur bodybalance in mijn planning te stoppen
T: Paprika, komkommer, kerstomaat
D: Mushroom&Ale pie :9
pi_196316406
T: Klein zakje strooigoed (zat in m'n schoen vanmorgen :7 )
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 kleine wraps kaas/houmous
T: Peer en 2 mandarijnen
D: Tagliatelle met een Unox stoofpotje en champignons
pi_196371069
Pff... ik merk dat ik het na mijn gehaald doel van onder de 70 kg komen lastig vind om weer verder te gaan. De afgelopen twee weken maar even als doel gehad om stabiel te blijven. Maar ik wil eigenlijk wel verder want nog steeds niet waar ik wil zijn, maar weet niet zo goed wat mijn volgende doel moet zijn. Ja, vetpercentage sowieso omlaag, maar gewicht hoef eigenlijk niet perse van mij (al is het niet erg ofzo als het wel gebeurd). Maar een vetpercentage doel vind ik dan ook weer lastig aangezien ik dat maar eens in de 4 a 5 weken laat meten en dan dus niet iedere week een controle/naar toe werk moment heb. Nu had ik vaak ‘zin’ om me weer te wegen na een goede week. Zou als doel bijv wel 65 kg kunnen nemen maar dat klinkt in mijn oren echt absurd licht :P
Meer mensen die hier mee hebben gestruggeld of misschien nog steeds doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinuts op 22-11-2020 23:27:41 ]
  zondag 22 november 2020 @ 23:25:24 #246
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196371386
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:06 schreef Pinuts het volgende:
Meer mensen die hier mee hebben gestruggeld of misschien nog steeds doen?
Jup. Mijn oplossing (of poging tot) om in mijn ritme te blijven, is het stellen van een sportdoel. Zelfs als mijn eten wat minder netjes is, blijft de beweging in ieder geval op peil.

In theorie dan, want met allemaal afgelaste evenementen is er met de pet naar gooien erg gemakkelijk. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196390973
Planning vandaag:
O: havermout met geprakte banaan, 4 dadels, aardbeien, lijnzaad en walnoten
L: 2 sneeën volkoren brood met ui, tomaat, kruiden, olijven en hummus
T: wortels met hummus & appel
D: Ottolenghi linzen tomaat linzen iets
B: schuren & verven kozijn in de kelder (dus hoeft niet zo netjes als van een schilder, dat scheelt :) ), rondje lopen of hardlopen

Ik ben bezig om steeds meer vegetarisch en vegan te gaan eten, vanuit milieu oogpunt en ben er steeds meer van overtuigd dat dit iets gezonder is :) ben me in aan het lezen op "How not to die", lijkt een mooie leidraad te zijn (ik heb al veel gelezen over voeding en zo, dus ben nog steeds op zoek naar het beste en makkelijkste voor mij). Hoewel je dat ook kan volgen als je vlees en zo eet, dus wel heel handig voor mij thuis.
Hopelijk eet ik dan ook meer groente en wat gezonder, dat zou alweer helpen :)
pi_196392637
Ik ben ook maar weer begonnen met opschrijven wat ik eet, tussen januari en september was ik van 83,5 weer naar 88,7 gegroeid, iets met coronakilo’s of gewoon zwak van mij :P Vanmorgen zat ik eindelijk weer eens op 82,9, heb mezelf goed herpakt denk ik. Ik probeer echt elke dag minimaal die 10000 stappen te halen en de laatste 3 weken lukt me dat ook echt, als het overdag niet lukt pak ik ze ‘s avonds wel en zoek echt mijn momenten. Mijn doel is uiteindelijk rond de 70 te gaan wegen, maar ik doe het in kleine stapjes, mijn eerstvolgende doel is 80.

O: Water, 2 volkoren boterhammen met pittige kipfilet en een bakje koffie.
T: 2 kiwi’s sungold.
L: Kom stevige tomatensoep van Unox en water.
T: 225 gram frambozen, 1 plakje volkoren ontbijtkoek en water.
D: Vanavond sushi eten bij mijn schoonouders, maar ben van plan het rustig aan te doen. Rijst groei ik heel snel op :o
Beweging; ga proberen na het avondeten nog een eindje te wandelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196394049
Ik ben maar gestopt met de dagelijkse lijstjes, was toch telkens een herhaling van een herhaling van een herhaling :+

Blijf nog steeds steken rond de 77kg, ik ga er niet meer vanuit dat ik de 75 haal voor 1 januari. Vind dat verder prima hoor! Ik blijf gezond eten en 2x per week sporten :)
Komend weekend wel lekker genieten van gebak :Y)
pi_196395163
quote:
81s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben maar gestopt met de dagelijkse lijstjes, was toch telkens een herhaling van een herhaling van een herhaling :+

Blijf nog steeds steken rond de 77kg, ik ga er niet meer vanuit dat ik de 75 haal voor 1 januari. Vind dat verder prima hoor! Ik blijf gezond eten en 2x per week sporten :)
Komend weekend wel lekker genieten van gebak :Y)
Jup, hier ook steeds dezelfde lijstjes. Topic lijkt ook een beetje dood, maar zal na 1 januari wel weer een opleving krijgen :P.
Ik ga denk ik tot het einde van het jaar gewoon door met hoe het nu gaat. Geen echte doelen, maar gewoon gezond eten. En dan na 1 jan weer echt een doel stellen. Vind december sowieso altijd een beetje lastig qua afvallen, want ja, lekker eten :P
Belangrijkste dat ik onder de 70 blijf, nog iets eraf is fijn, maar zo niet dan ook niet getreurd.
pi_196395299
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:17 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Jup, hier ook steeds dezelfde lijstjes. Topic lijkt ook een beetje dood, maar zal na 1 januari wel weer een opleving krijgen :P.
Ik ga denk ik tot het einde van het jaar gewoon door met hoe het nu gaat. Geen echte doelen, maar gewoon gezond eten. En dan na 1 jan weer echt een doel stellen. Vind december sowieso altijd een beetje lastig qua afvallen, want ja, lekker eten :P
Belangrijkste dat ik onder de 70 blijf, nog iets eraf is fijn, maar zo niet dan ook niet getreurd.
Ik vier verder niets, alleen de verjaardag van m'n zoon dit weekend ;) Scheelt enorm in verleidingen! Uiteraard met/rond Kerst en O&N wat extra's, maar verder blijf ik ook gewoon normaal doen :)
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:27:05 #252
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_196396063
Zal ik het topic dan maar weer aanvullen ;-)
Heb hier al wel eens meegeschreven, maar doe dat al een tijd niet meer.
Gewicht blijft een strijd. Wel sinds januari een sport gevonden die ik leuk vind. Ik merk dat mijn conditie echt al een stuk beter is nu!
Ik heb ooit (3-4 jaar geleden)108 gewogen en ben toen afgevallen tot 80. Toen daarna jojo-en tussen de 80 en 92.
Nu weer onderweg richting de 80 (81,8 momenteel) en dan daarna richting de 68 uiteindelijk!

Lijstje vandaag:
O: mugcake van havermout, cacao, banaan en ei
T: Hero b’tween zero hazelnoot/chocola
L: 4 Wasa volkoren. 2 met filet americain en 2 met 30+ oude kaas, een gekookt eitje
T: Granny Smith + 8 kruidnootjes
D: mediterraanse spinaziestamppot
T: 2 Tiny Tony’s
B: 4x op en neer naar school fietsen om mijn meiden te halen/brengen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Shopaholic1984 op 24-11-2020 19:48:26 ]
  donderdag 26 november 2020 @ 21:11:29 #253
360012 Shopaholic1984
pi_196427827
Lijstje gisteren
O: yoghurt, banaan, muesli, gepofte durum tarwe
B: les Boxing bag
T: Hero between zero
L: 4 Wasa volkoren, 2 met 30+ oude kaas en 2 met filet americain
T: granny smith en een ei
D: lichtpittig roerbakgehakt met kokosrijst
B: 8 km wandelen met een vriendin
T: 2 Tiny Tony’s

Lijstje vandaag:
O: yoghurt, banaan, muesli, gepofte durum tarwe
T: Hero between zero
L: 2 wortelwraps met zuivelspread light en kalkoenfilet, 100 gram wortels
T: gekookt ei en een granny smith
B: lesje steps via less Mills on demand (proefmaandje)
D: zoete aardappelschotel Nacho stijl
T: 2 Tiny tony’s
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:58:18 #254
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196437052
Hebben jullie ook dat je moeite hebt met het "geloven" van maattabellen? :')

Ik weet dat maten stom zijn, maar mijn hoofd heeft serieus moeite met geloven dat ik een medium moet hebben. Vandaag binnengekregen en aangezien ik toch maar braaf de maattabel heb gevolgd, past alles perfect, maar die twijfel vooraf... :')

Ooit stop ik met direct xl'en willen kopen. Hoop ik. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196437994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:58 schreef IJsdraakje het volgende:

Ooit stop ik met direct xl'en willen kopen. Hoop ik. :')
Herkenbaar _O-
pi_196444722
Keurig dagje gehad! Vanmorgen wéér 76,7kg, ik moet er toch ooit eens ONDER zien te komen? ;)

L: 2 Beemsterkaasbroodjes en een klein bakje proteïne kwark
T: Paar oploskoffie (suikerbommetjes) en een hoekje gebak, paar soesjes
D: Groentebodem quiche
B: 10k stappen + huishouden
pi_196446938
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:59 schreef Declan-Harp het volgende:
Keurig dagje gehad! Vanmorgen wéér 76,7kg, ik moet er toch ooit eens ONDER zien te komen? ;)
Zal je altijd zien dat je er straks ineens 1 kg onder zit.

Vandaag hier ook prima dagje. Alleen was mijn zalm denk ik niet meer helemaal goed, want tijdens het sporten moest ik ineens naar de wc rennen. Best beschamend midden in een les _O-
pi_196449514
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:41 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Zal je altijd zien dat je er straks ineens 1 kg onder zit.

Vandaag hier ook prima dagje. Alleen was mijn zalm denk ik niet meer helemaal goed, want tijdens het sporten moest ik ineens naar de wc rennen. Best beschamend midden in een les _O-
Dat is me afgelopen tijd nog niet gelukt :D Ooit.. ooit ;)

Jakkes, was het daarna wel over?
pi_196452334
quote:
81s.gif Op zaterdag 28 november 2020 07:57 schreef Declan-Harp het volgende:
Jakkes, was het daarna wel over?
Ik was blij toen de les klaar was :')

Vanmorgen 69.4. Volgende week wordt lastiger want dan zit ik vanwege werk dinsdag tm vrijdag in een hotel. Ga wel proberen de verleidingen te weerstaan, maar je hebt het dan toch minder in de hand.
Ben sinds een tijdje wel weer gek op pannekoeken tussen de middag. Kwam erachter dat er per 100 gram pannekoekenmix naar iets van 180 kcal inzitten. Gebruik zelf 75 gram voor 2 pannekoeken en met wat extra ei en eiwitpoeder heb je voor zo'n 300 kcal een lekkere en goed vullende maaltijd :)
pi_196452351
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 13:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik was blij toen de les klaar was :')

Vanmorgen 69.4. Volgende week wordt lastiger want dan zit ik vanwege werk dinsdag tm vrijdag in een hotel. Ga wel proberen de verleidingen te weerstaan, maar je hebt het dan toch minder in de hand.
Ben sinds een tijdje wel weer gek op pannekoeken tussen de middag. Kwam erachter dat er per 100 gram pannekoekenmix naar iets van 180 kcal inzitten. Gebruik zelf 75 gram voor 2 pannekoeken en met wat extra ei en eiwitpoeder heb je voor zo'n 300 kcal een lekkere en goed vullende maaltijd :)
Ook gewoon doorgaan hè, bikkel!
pi_196456128
Mijn ouders helpen ook niet echt mee in mijn 'gezonder eten' journey. Kreeg net weer een appje dat ze vanavond langskomen en een bossche bol meenemen. Dus ik zei van dat is heel lief, maar jullie weten dat ik wat gezonder probeer te eten he (aangezien ze zo'n beetje iedere week op de stoep staan met gebak/taart). Antwoord: ach, je moet er gewoon van genieten. En anders ga je nu maar eerst een rondje rennen. Thanks he mam _O-
pi_196456215
Ik heb ooit in het verleden ook wel eens bezig geweest met afgevallen, nu niet meer. Maar ik zie in deze reeks toch best veel mensen hier die toch wel weinig eiwitten binnen lijken te krijgen. Wat ik deed is juist proberen de eiwitten op peil te houden. Magere kwark, skyrr (van de lidl is erg goed), kipfilet, eiwitten shakes etc.

Dat in combinatie met lichamelijke activiteit (kracht of conditie) is bij mij altijd succesvol geweest en ging ook nooit jojo'en.
pi_196456251
Ik kom me melden, ik ga vanaf maandag beginnen aan mijn poging flink wat kilo's af te vallen, heb op moment geen weegschaal, maar ben nu rond de 189 en 115 kilo zwaar. Deze week ben ik gestopt met alcohol en dat bevalt nu al heel goed. Vanmorgen voor eerst 3 kwartier wezen zwemmen, vanaf maandag wil ik een redelijk simpel dieet gaan beginnen, in de morgen een bakje yoghurt met muesli, overdag een paar rijstwafels met beetje honing, en s'avonds een gewone warme maaltijd zonder al te veel vet. Ik ben van plan om 4 a 5 keer per week te gaan zwemmen, gecombineerd met misschien nog 1 a 2 keer hardlopen of wielrennen. Mijn doel is om in een maand of 4 op rond de 92 kilo uit te komen, en hopelijk dan ook gestopt te zijn met roken. Ga dit topic volgen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 28 november 2020 @ 18:49:53 #264
360012 Shopaholic1984
pi_196456253
Pinots Elke week is inderdaad wel wat veel 🙈. En de opmerking dat je eerst maar een rondje moet lopen 😂.

Gisteren tapas gehaald. Dat was lekker. Natuurlijk te veel gegeten.
Vandaag een goede dag:
O: yoghurt, muesli, banaan
B: lesje Boxing bag
T: granny smith
L: 2 Wasa crackers met filet americain en een ei. Wortel tortilla met zuivelspread en kalkoenfilet
T: between zero
D: gebakken gnocchi met grove pesto en courgette/cherrytomaat/spinazie
T: Tiny Tony en een wijntje.
pi_196456350
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 18:49 schreef raptorix het volgende:
Ik kom me melden, ik ga vanaf maandag beginnen aan mijn poging flink wat kilo's af te vallen, heb op moment geen weegschaal, maar ben nu rond de 189 en 115 kilo zwaar. Deze week ben ik gestopt met alcohol en dat bevalt nu al heel goed. Vanmorgen voor eerst 3 kwartier wezen zwemmen, vanaf maandag wil ik een redelijk simpel dieet gaan beginnen, in de morgen een bakje yoghurt met muesli, overdag een paar rijstwafels met beetje honing, en s'avonds een gewone warme maaltijd zonder al te veel vet. Ik ben van plan om 4 a 5 keer per week te gaan zwemmen, gecombineerd met misschien nog 1 a 2 keer hardlopen of wielrennen. Mijn doel is om in een maand of 4 op rond de 92 kilo uit te komen, en hopelijk dan ook gestopt te zijn met roken. Ga dit topic volgen :)
Welkom!
Ten eerste wil ik je niet ontmoedigen, je voeding klinkt behoorlijk weinig. Ga eens uitrekenen wat je BMR op dit moment is. Vooral die 'paar rijstwafels' gedurende de dag lijkt me bij lange na niet genoeg om op te leven voor een volwassen man. Met dit dieet zal je misschien op nog geen 1000 kcal per dag uitkomen, daar waar een gezonde man er zeker 2500 eet normaal.
pi_196463123
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 18:57 schreef Pinuts het volgende:
BMR
Ja ik denk dat je gelijk hebt, wellicht ga ik de lunch wat aanvullen, op zich scheelt het dat ik niet echt een snoeper ben, dus dat scheelt wel voor mij qua discipline.
pi_196472950
Iemand hier wel eens de Vietnamese loempia's van de ah gehad?
Kan deze voedingswaarde wel kloppen? Ik dacht ach 1 loempia erbij is wel lekker, maar volgens de verpakking maar 64 kcal per loempia. Dat klinkt echt extreem weinig in mijn oren.
link
pi_196474430
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 18:35 schreef Pinuts het volgende:
Iemand hier wel eens de Vietnamese loempia's van de ah gehad?
Kan deze voedingswaarde wel kloppen? Ik dacht ach 1 loempia erbij is wel lekker, maar volgens de verpakking maar 64 kcal per loempia. Dat klinkt echt extreem weinig in mijn oren.
link
Het zijn dan ook mini loempia's, kan wel kloppen dan ;)
Ik heb deze wel eens; https://www.ah.nl/producten/product/wi183225/ah-loempia-groente zelfde aantal kcal per 100gr. Zit gewoon veel groente in!
pi_196474453
Vanmorgen nog steeds op gewicht! *O* Vandaag een flinke hoek Oreo taart én patat + chili cheese kroket gehad... Morgen weer lekker normaal doen en naar de fitness.
pi_196474487
Op één of andere manier ben ik met m'n hoofd al helemaal in de kerststemming, dus koop ook geen strooigoed enzo meer komende week :+ En echte kerstsnacks zijn er ook niet, dus de verleidingen voor dit jaar (muv de oliebollen op 31dec!) zijn weer voorbij.
pi_196475749
quote:
81s.gif Op zondag 29 november 2020 20:00 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Het zijn dan ook mini loempia's, kan wel kloppen dan ;)
Ik heb deze wel eens; https://www.ah.nl/producten/product/wi183225/ah-loempia-groente zelfde aantal kcal per 100gr. Zit gewoon veel groente in!
Ik vond ze niet echt mini. Gewoon 'normaal'. Zoals je ze ook bij de loempiakraam haalt, maar inderdaad niet zo'n maaltijdloempia. Maar positief verrast. Dacht altijd dat die onder de 'slecht eten categorie' (voor zover dat bestaat natuurlijk maar je snapt me wel) vielen. Ga ik er wellicht vaker eentje bij eten :)
pi_196476074
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:11 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik vond ze niet echt mini. Gewoon 'normaal'. Zoals je ze ook bij de loempiakraam haalt, maar inderdaad niet zo'n maaltijdloempia. Maar positief verrast. Dacht altijd dat die onder de 'slecht eten categorie' (voor zover dat bestaat natuurlijk maar je snapt me wel) vielen. Ga ik er wellicht vaker eentje bij eten :)

Dat geldt denk ik alleen als je ze frituurt ;)
Ik mik ze in de oven!
pi_196479698
Huh ging wat mis. Sorry. Wat raar
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196480580
Planning voor vandaag:

O: havermout met lijnzaad, amandelmelk, kaneel, hele appel
T: banaan, 2 mandarijnen
L: salade van gegrilde groente, linzen, veel kerstomaatjes, rucola, mosterd-dressing
T: 2 mandarijnen, nog meer fruit, misschien een volkoren knackebrod met 100% pindakaas
D: Aardappelsoep, volkoren afbakbroodje, misschien nog wat extra groente/fruit

B: 2x 20 minuten fietsen van/naar werk, misschien korte lunchwandeling
pi_196481077
@Tuindier is het vegan eten goed vol te houden?

Ik heb m'n Basic-Fit abo opgezegd. Vanaf morgen geldt ook dáár een mondkapjesplicht. Ben niet van plan om met m'n vieze vingers steeds dat ding op en af te doen :N Schiet z'n doel ook compleet voorbij dan.
pi_196481886
quote:
81s.gif Op maandag 30 november 2020 10:31 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Tuindier is het vegan eten goed vol te houden?

Ik heb m'n Basic-Fit abo opgezegd. Vanaf morgen geldt ook dáár een mondkapjesplicht. Ben niet van plan om met m'n vieze vingers steeds dat ding op en af te doen :N Schiet z'n doel ook compleet voorbij dan.
Ja, dat gaat eigenlijk prima. Ik heb wel geleerd dat ik het 'plantaardig' moet noemen, want 'plantaardig' is een dieet/eetgewoonte, terwijl 'vegan' een lifestyle is, die ik niet volledig volg.

Het uitgangspunt is ook gewoon zoveel mogelijk plantaardig. Laatst had ik echt zin in een eitje, dus toen hebben we dat ook gewoon gekocht. Zelfde geldt voor kaas: een echte lekkere vervanger heb ik nog niet gevonden, dus grote kans dat ik binnenkort eens een lekker stukje oude kaas koop. Denk ook niet dat dat minder gezond is dan de vegan-kaas, want die zit ook vol verzadigd vet. Het maakt mee-eten bij familie ook wat makkelijker.
Aan de andere kant: 95% van de tijd eet ik plantaardig, dus in die zin is het veel minder dierlijk dan hiervoor.
pi_196482204
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 11:27 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ja, dat gaat eigenlijk prima. Ik heb wel geleerd dat ik het 'plantaardig' moet noemen, want 'plantaardig' is een dieet/eetgewoonte, terwijl 'vegan' een lifestyle is, die ik niet volledig volg.

Het uitgangspunt is ook gewoon zoveel mogelijk plantaardig. Laatst had ik echt zin in een eitje, dus toen hebben we dat ook gewoon gekocht. Zelfde geldt voor kaas: een echte lekkere vervanger heb ik nog niet gevonden, dus grote kans dat ik binnenkort eens een lekker stukje oude kaas koop. Denk ook niet dat dat minder gezond is dan de vegan-kaas, want die zit ook vol verzadigd vet. Het maakt mee-eten bij familie ook wat makkelijker.
Aan de andere kant: 95% van de tijd eet ik plantaardig, dus in die zin is het veel minder dierlijk dan hiervoor.
Duidelijk! Bedankt voor je uitleg :)
pi_196484426
Het principe is gebasseerd op dit boek (How not to Die). Vond ik een erg nuttig boek. Op www.nutritionfacts.org staat ook veel nuttige informatie daarover.
pi_196497353
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:49 schreef Tuindier het volgende:
Het principe is gebasseerd op dit boek (How not to Die). Vond ik een erg nuttig boek. Op www.nutritionfacts.org staat ook veel nuttige informatie daarover.
Ik krijg vandaag dit boek van de bieb, ga ik zo ophalen, en het kookboek. Dus ben heel benieuwd. Heb de app al wel gedownload en doe mijn best om al zo veel mogelijk volgens die dailyDozen te eten. Ik heb nog niet alles in huis (Vooral voor die "bloem-iets" groente niet), maar probeer in de buurt te komen. Ga niet helemaal vegan/vegetarisch eten, maar iig zo vaak mogelijk (en vlees is altijd van de lokale boer of met veel sterretjes van de supermarkt). Heb je veel moeite om je eraan te houden?

Daarom vandaag:
O: havermout met 1 banaan, 4 dadels, lijnzaad, noten, blauwe bessen, blauwe bessen
L: taco dinges: mais, bonen, paprika, vegan gehakt, tortilla chips en kaas - daarbij sla, 1/2 avocado, creme fraiche en beetje taco saus
T: 2 manderijnen
D: paprika soep denk ik. Kan ook brood worden met iets erbij.
pi_196498644
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:49 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ik krijg vandaag dit boek van de bieb, ga ik zo ophalen, en het kookboek. Dus ben heel benieuwd. Heb de app al wel gedownload en doe mijn best om al zo veel mogelijk volgens die dailyDozen te eten. Ik heb nog niet alles in huis (Vooral voor die "bloem-iets" groente niet), maar probeer in de buurt te komen. Ga niet helemaal vegan/vegetarisch eten, maar iig zo vaak mogelijk (en vlees is altijd van de lokale boer of met veel sterretjes van de supermarkt). Heb je veel moeite om je eraan te houden?

Daarom vandaag:
O: havermout met 1 banaan, 4 dadels, lijnzaad, noten, blauwe bessen, blauwe bessen
L: taco dinges: mais, bonen, paprika, vegan gehakt, tortilla chips en kaas - daarbij sla, 1/2 avocado, creme fraiche en beetje taco saus
T: 2 manderijnen
D: paprika soep denk ik. Kan ook brood worden met iets erbij.
Bij mij werkt het omdat ik niet iedere dag alle 12 wil halen. Dat schrijft Dr Greger ook dat dat voor veel mensen het beste werkt: 'perfect is the enemy of good', dus ik probeer het voor mezelf ook zo te zijn. Ik vind de spruitjes ed ook het lastigste, maar door die app word ik wel vaker getriggerd die te nemen. Heb nu ook gekookte kikkererwten in de vriezer liggen, zodat ik als ik een lunchsalade maak, of avondeten, of soep daar makkelijk een klein handje van erbij kan gooien. Heb ik weer een vinkje extra verdient.

Het helpt me juist ook wel om bepaalde dingen te laten staan, omdat het 'rode'/sterk geprocessde voedingsmiddelen zijn en ik dan liever iets lekkers neem dat groen of oranje is.
pi_196498707
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:58 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Bij mij werkt het omdat ik niet iedere dag alle 12 wil halen. Dat schrijft Dr Greger ook dat dat voor veel mensen het beste werkt: 'perfect is the enemy of good', dus ik probeer het voor mezelf ook zo te zijn. Ik vind de spruitjes ed ook het lastigste, maar door die app word ik wel vaker getriggerd die te nemen. Heb nu ook gekookte kikkererwten in de vriezer liggen, zodat ik als ik een lunchsalade maak, of avondeten, of soep daar makkelijk een klein handje van erbij kan gooien. Heb ik weer een vinkje extra verdient.

Het helpt me juist ook wel om bepaalde dingen te laten staan, omdat het 'rode'/sterk geprocessde voedingsmiddelen zijn en ik dan liever iets lekkers neem dat groen of oranje is.
Ja het boek ga ik deze week aan beginnen, dus dan komen die dingen vanzelf wel boven drijven wat voor mij wel en niet gaat werken. Ik probeer er met alles zo in te staan: want als je iedere dag alles moet eten wordt het een dagtaak volgens mij. Maar ik merk al met de app dat ik er bewuster mee bezig ben om te kijken wat ik neem als eten - dus even geen boterhammen maar toch maar de bonenschotel bijv. Eigenlijk net zo lekker maar wat meer moeite. En dan kan ik vanavond altijd nog boterhammen eten.
pi_196533307
Is het al bedtijd??!!
Ik heb zo'n dag waarop ik het niet warm kan krijgen en maar blijf eten. :{w }:|
  donderdag 3 december 2020 @ 17:10:14 #283
360012 Shopaholic1984
pi_196534536
Lijstje gisteren

O: yoghurt, aardbei, muesli, gepofte durum tarwe
B: lesje Boxing bag
T: banaan
T: Hero between zero reep
L: rucola, peen julienne, pijnboompitten, gerookte kip, arla 22+, gekookt ei, eetlepeltje zuivelspread light.
T: appel
T: schuimpjes (waar ik later achter kwam dat ze 45 kcal per stuk waren 🙈.
D: tomatensoep met ciabatta
B: 8 km wandelen met een vriendin

Lijstje vandaag:
O: yoghurt, aardbei, muesli, gepofte durum tarwe
T: banaan
L: 2 wortelwraps met zuivelspread en gerookte zalm, 100 gram wortel, gekookt ei
T: appel + paar kruidnoten
D: broodje pulled chicken met coleslaw
pi_196541430
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:58 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Voor wat @MeisPluis "bloem-iets" groente noemt, dat zijn de kruisbloemigen / koolfamilie groentes neem ik aan?
Mag je valsspelen door die te combineren met de groene groente (dus boerenkool) of moet je dan 2x zoveel boerenkool eten?

Hmm. Lijkt me wel, want lijkt me ook dat de bessen onder een van je porties fruit vallen. Anders ben je wel heel veel fruit aan het eten per dag.

Wel een interessant ding. Ik eet ook plantaardig en probeer me soort van losjes aan die doelen te houden (regelmatig spinazie en boerenkool, volkoren granen, veel peulvruchten, klein handje noten iedere dag, altijd lijnzaad door m'n ontbijt) maar ik zou op die 12 alsnog niet fantastisch scoren denk ik :{
pi_196544646
Eerste midweek is goed gegaan, 3 keer 45 minuten gezwommen, ontbijt: yoghurt met muesli en beetje honing (bevalt erg goed, ik ontbijt normaal niet), lunch 3 rijstwafels met kipfilet of hutenkase). Avondeten, redelijk normaal maar niet te veel (normaal nam ik vaak 2 borden eten). Mijn plan is vooral het sporten een stuk zwaarder op te voeren wanneer ik weer beetje in conditie ben, daarnaast nu 11 dagen geen alcohol gedronken (en ook geen frisdrank), aangezien ik behoorlijk zware drinker ben zou dat al veel moeten schelen.
pi_196551737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Voor wat @:MeisPluis "bloem-iets" groente noemt, dat zijn de kruisbloemigen / koolfamilie groentes neem ik aan?
Mag je valsspelen door die te combineren met de groene groente (dus boerenkool) of moet je dan 2x zoveel boerenkool eten?

Hmm. Lijkt me wel, want lijkt me ook dat de bessen onder een van je porties fruit vallen. Anders ben je wel heel veel fruit aan het eten per dag.

Wel een interessant ding. Ik eet ook plantaardig en probeer me soort van losjes aan die doelen te houden (regelmatig spinazie en boerenkool, volkoren granen, veel peulvruchten, klein handje noten iedere dag, altijd lijnzaad door m'n ontbijt) maar ik zou op die 12 alsnog niet fantastisch scoren denk ik :{
Die bedoel ik idd 😉 nee dan moet je dus idd dubbel zoveel eten. Ik heb wel eens geprobeerd een dag menu in elkaar te zetten maar dat valt nog niet mee. Ik moet er ook echt een keer goed voor gaan zitten ala ik het boek uitheb.

Ik heb het 1 dag geprobeerd en je moest echt best wat eten om aan alle 12 te voldoen ...

(Ik zit er heel voorzichtig al een tijdje aan te denken om een blog te beginnen, gericht op groente uit eigen tuin en gezond eten, dit systeem zou dan een van de ondersteunende dingen zijn vandaar dat ik er wel serieus mee bezig zijn. Maar ben nog een beetje aan het nadenken over het hele concept 😉)

[ Bericht 9% gewijzigd door MeisPluis op 04-12-2020 17:16:35 ]
pi_196591835
Momenteel in quarantaine. Gelukkig (nog) niet door zelf ziek te zijn, maar toch. Daardoor natuurlijk niet sporten, maar merk dat ik ook niet zo veel zin/puf heb om echt op mijn voeding te letten. En aangezien ik de afgelopen maanden best wat afgevallen ben heb ik besloten om het deze maand 'rustig' aan te doen en gewoon proberen stabiel te blijven. Vanaf het nieuwe jaar wil ik dan wel weer doelen gaan stellen en het weer oppakken. Echter, hoe doe ik dit? Ik merk aan mezelf dat ik vaak maar twee standen heb, of strak om voeding letten of juist alles eten wat ik kan. En met strak op voeding letten bedoel ik dan niet echt mega strak, maar meer op de manier zoals ik de laatste maanden ook ben afgevallen met gewoon er op letten, maar wel af en toe cheaten/ongezond.
Maar goed, nu wil ik dus dat even een beetje loslaten, even een reset. Maar hoe vinden jullie de juiste balans?
Ojaz en heb momenteel ook nog 4 weken vakantie. Dat werkt ook niet echt mee voor mijn regelmaat :P
pi_196594256
Ik ben zelf erg van het meten = weten, en dat geeft bij mij dan ook veel houvast en een gevoel van controle.

Zowel calories in (alles goed bijhouden en inplannen in MyFitnessPall) als calorie out (dagelijks een calorie-Fitbit doel aan verbrande calorieën). En ik weeg me elke dag, en vergelijk weekgemiddelds.

Als ik bovenstaande elke dag gewoon in elk geval goed heb gedaan, weet ik dat ik afval. En ben ik compleet in control, wat wel lekker is.

Maar je vraagt om balans, en dat is wel moeilijker natuurlijk. Als ik een van de twee wat meer loslaat, dan kan ik het op zich nog wel steeds zo houden dat ik enigszins gelijk blijf. Of af en toe er wat bij. Die periodes heb ik ook en vind ik het ook geen probleem.

Bij mij gaat het vooral mis als ik min 2 van de drie echt loslaat. Als ik me niet meer weeg en ik laat het eten weer los, kan ik binnen enkele weken weer redelijk wat aankomen. Nu heb ik redelijk wat speling, maar ben toch graag in een bepaalde bandbreedte waar ik me het lekkerst in voel.

Dat was altijd zo rond de 82.

Ter illustratie van bovenstaande: tot 28 augustus was ik op deze manier sinds 7 april weer terug afgevallen van 92 kg naar 82 kg. (ik had vorig jaar sinds mijn verhuzing in december een beetje al het sporten, eten en wegen losgelaten).

Dus toen ik op 7 april ik mezelf weer voor het eerst woog en de weegschaal tikte bijna die 92 aan gingen de alarmbellen af (92 precies is bij mij een bmi van 25).

Toen ging ik alles weer goed meten, calorie in & out en elke dag wegen. 28 augustus 82. Daarna ben ik eigenlijk weer gestopt met wegen na een goed feestje en daarna wat minder strak op mijn eten gelet. Voor het eerst weer gewogen op 15 oktober. Was ik rond de 86 weer :+

Toen wéér de teugels aangetrokken. Ik woog vanochtend 80,4 :+

Nu ben ik eigenlijk een buffertje aan het aanleggen voor de feestdagen zodat ik dan sowieso nergens op hoef te leggen. In het nieuwe jaar ga ik het denk ik wel blijven monitoren via alle 3 de knoppen, al ga ik dan langzaam mijn calorieën opvoeren tot ik een modus heb gevonden dat ik op onderhoud eet en niet meer afval. En vervolgens lean bulken denk ik :)

Maarja balans blijft moeilijk, denk dat ik nooit helemaal alles los kan laten en niks meer meet, dan gaat mis bij mij.
  maandag 7 december 2020 @ 09:32:54 #289
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196594688
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 23:45 schreef Pinuts het volgende:
Momenteel in quarantaine. Gelukkig (nog) niet door zelf ziek te zijn, maar toch. Daardoor natuurlijk niet sporten, maar merk dat ik ook niet zo veel zin/puf heb om echt op mijn voeding te letten. En aangezien ik de afgelopen maanden best wat afgevallen ben heb ik besloten om het deze maand 'rustig' aan te doen en gewoon proberen stabiel te blijven. Vanaf het nieuwe jaar wil ik dan wel weer doelen gaan stellen en het weer oppakken. Echter, hoe doe ik dit? Ik merk aan mezelf dat ik vaak maar twee standen heb, of strak om voeding letten of juist alles eten wat ik kan. En met strak op voeding letten bedoel ik dan niet echt mega strak, maar meer op de manier zoals ik de laatste maanden ook ben afgevallen met gewoon er op letten, maar wel af en toe cheaten/ongezond.
Maar goed, nu wil ik dus dat even een beetje loslaten, even een reset. Maar hoe vinden jullie de juiste balans?
Ojaz en heb momenteel ook nog 4 weken vakantie. Dat werkt ook niet echt mee voor mijn regelmaat :P
Ik schommel al een tijdje (lees: ik track nu een jaar niet meer) tussen de 76 en 78 (ok, de laatste tijd wat meer omhoog, maar ook écht veel op m'n reet gezeten :+), en m'n truc daarvoor is eigenlijk saai eten. _O- M'n lunch is eigenlijk altijd brood (ontbijten doe ik amper) en héél veel variatie zit er niet in m'n tussendoortjes, maar na ál dat tracken, weet ik heus wel wat verstandige tussendoortjes en hoeveelheden zijn. Zelfde met avondeten, ik weeg m'n spul wel af (zoals groente, pasta, aardappelen etc), maar verder heb ik ondertussen echt wel geleerd wat "zwaarder" avondeten is.

Duurde wel even voor ik het los kon laten hoor, ik ben begonnen met éérst maken en daarna invoeren. Soms kom je dan wat hoog uit, soms wat minder, maar het helpt wel met leren inschatten. En in eerste instantie wel de weegschaal op blijven zoeken, want dan kan je in ieder geval ingrijpen als je toch weer snel aankomt. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196594926
^^^ in aanvulling van dat helpt mij ook dat ik qua eten een redelijk saai (in theorie, in de praktijk is ie voor mij afwisselend genoeg) routine volg.

Sowieso is elk ontbijt hetzelfde. En elke lunch is eigenlijk ook hetzelfde, voor verschillende dagen van de week (dus wel (bijna) elke dag anders, maar elke week hetzelfde).

Dat maakt dat ik altijd 2/3e van elke dag al mijn calorieën al weet en makkelijk kan kopiëren/hergebruiken.

Mijn vriendin zorgt altijd voor het avondeten (dit is dus echt elke dag en elke week anders) en plant die meestal begin vd week in. Dan is het altijd alleen de vraag hoeveel calorieën er over blijven voor tussendoortjes/extra's :P En die kan ik dan gedurende de dag nemen wanneer ik wil en waar ik zin in heb.
  maandag 7 december 2020 @ 10:07:22 #291
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196595074
Zelf ervaar ik het ook niet als saai hoor, maar de basis is wel steeds hetzelfde. :P En omdat het dus steeds hetzelfde is, is loslaten ook wat makkelijker voor me. :Y

En het helpt me nu dat ik altijd al wat minder geweldig eten "mocht" van mezelf, ik ben op m'n huidige gewicht gekomen inclusief pizzadag, dus het doet me nu qua weegschaal ook geen pijn. Wel op voorwaarde dat ik niet iedere dag de auto pak, dagelijks fietsen doet blijkbaar meer net zo veel voor me als m'n (voorheen) drie keer in de week intensief sporten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196595782
Thanks allemaal voor jullie antwoorden! :)

quote:
Ter illustratie van bovenstaande: tot 28 augustus was ik op deze manier sinds 7 april weer terug afgevallen van 92 kg naar 82 kg. (ik had vorig jaar sinds mijn verhuzing in december een beetje al het sporten, eten en wegen losgelaten).
Dus toen ik op 7 april ik mezelf weer voor het eerst woog en de weegschaal tikte bijna die 92 aan gingen de alarmbellen af (92 precies is bij mij een bmi van 25).
Dit is dus ook precies mijn angst. Heb de afgelopen maanden keihard gewerkt om van 78 naar 69 kg te gaan. Voel me stuk beter in mijn vel, dus wil ook echt niet meer terug.

Ik heb mezelf de afgelopen 2 weken ook niet gewogen. Enerzijds omdat ik dacht me er weer teveel door te laten beïnvloeden en anderzijds omdat ik ook een beetje bang was voor het getal. Vanmorgen toch maar even gedaan en hij gaf 70.9 aan. Ik wil deze maand wel gewoon graag onder de 70 blijven aangezien ik de afgelopen maanden keihard heb gewerkt om dat de bereiken. Maar goed, 0.9 kg 'teveel' dus. Afgelopen weekend wel chips/pizza gehad, dus met een paar dagen weer gezonder verwacht ik wel weer richting een lange 70 te gaan vanwege watergewicht verliezen.
Maar ik moet denk ik gewoon toch iets meer terug naar mijn routine die ik had toen ik wel afviel... Ook om idd die buffer voor de feestdagen te hebben.
Mijn basis was toen overigens ook altijd hetzelfde. Ontbijt met kwark en mango, tussendoor maiswafels, lunch soep en boterham met ei. En dan het avondeten was wel steeds anders. Moet zeggen dat ik dit allemaal nu eigenlijk nog steeds wel eet, alleen de lunch wissel ik steeds vaker af.
pi_196596294
Op zich kun je wegen achterwege laten zolang je maar goed genoeg aan die andere knoppen blijft draaien (calorie in calorie out).

Als mn vriendin ineen mindere fase zit, werkt het wegen haar juist tegen. Komt gewoon door de schommelingen, als ze een dagje iets zwaarder weegt terwijl ze dag er voor alles ‘goed’ heeft gedaan, terwijl ze rationeel echt príma snapt hoe het werkt.

Zodra ze zich een tijdje niet meer weegt en de goede dingen doet, is ze na een tijdje weer prima afgevallen.

Via mfp houd ik de calorieën in bij; met mn fitbit mn calorieë out. Via een bmr calculator eerst mn gegevens ingevuld en op basis daarvan mn calorieën in bepaald. Met mezelf spreek ik dan een caloriedoel af welke ik met fitbit meet. Heb ook een ios shortcut gemaakt waarbij ik kan invullen hoeveel calorieën ik al heb verbrand, en die vervolgens berekent hoeveel ik de dag zal eindigen als ik niks meer doe, en hoeveel ik nog verbranden om m’n doel te behalen. Wel handig :P

Dat doel is wel een beetje arbitrair en een kwestie van testen. Tijdje op 4000 kcal out per dag gehad (pittig!!) toen ik van 92 een beetje tempo wilde maken). Laatste keerteruggeschroefd naar 3500 en sinds afgelopen week naar 3000.

Je komt er dan vanzelf wel achter wat het met je gewicht doet. Ook belangrijk om echt in de praktijk het zo te testen want het is bekend dat fitness trackers berucht zijn om je calories uit te hoog in te schatten. Heb het idee dat mn Fitbit inmiddels zoveel data van me heeft opgebouwd dat het wel meevalt. Maar zelfs als nog steeds veel afwijkt kun je het door het zo te testen prima als leidraad gebruiken.

Een oven die standaard een aantal graden teveel aangeeft kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken als je redelijk weet hoe groot die afwijking is :P
pi_196596367
Calorieën tellen wil ik in deze fase juist absoluut niet doen :P Ben de afgelopen maanden afgevallen door gewoon gezond te eten en 3 a 4x per week te sporten. Toen ook niet geteld.
Het heb enkele jaren terug wel gedaan maar dat werkt gewoon niet voor mij. Ik ben daar echt te perfectionistisch voor en wil dan het liefst elke macro precies halen. Daarnaast krijg ik met mijn huidige baan eten op het werk waardoor ik de kcal niet echt in kan schatten.
En het is voor mij ook iets wat ik niet op de lange termijn vol kan houden...
Eigenlijk de manier die ik de afgelopen maanden heb volgehouden was perfect. Maar deze maand gewoon even een pauze. Vanaf januari ga ik sowieso weer door met 'echt' afvallen, maar eigenlijk heb ik al bereikt wat ik wil de bereiken, beter in mijn vel en fitter voelen. Alles wat er nu nog bij komt is 'extra'.
pi_196596461
Snap je helemaal en is zeker ook niet mijn ambitie om dit tot in lengte van dagen strak bij te houden; maar wel als ik bezig ben met afvallen, dan werkt het het beste voor me. Anders te weinig grip.

Nu houd ik alles nog wel gewoon bij maar qua eten niet op de calorie nauwkeurig. Kan soms enkele honderden calorieën per dag verschillen. Maar val nog steeds af dus dan is het ook niet boeiend in dit stadium. Gelijk blijven zou ook al prima zijn.
pi_196670058
Zoals voorspeld, een paar dagen netjes eten en dan ben ik weer onder de 70 gezakt. Maandag 70.9, vandaag 69.4. Dus nu kan ik weer wat losser eten :P
pi_196765641
Allemaal al een Plan B in werking gesteld? ;)

Ik kreeg een mooie hometrainer van de weggeefhoek, daar zit ik elke dag minimaal 30min op. Ook blijf ik wandelen, voor zover m'n kind dat toelaat ;) Die moet ik net als in de vorige lockdown omkopen met milkshakes en oliebollen :')
pi_196765653
Ik heb een plan C. :7

chocolade
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_196765683
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb een plan C. :7

chocolade
oO/
pi_196768335
Ben gezegend met onze homegym. Laatst nog een loopband bij gekomen dus als het buiten te koud is kan ik daar nog op wandelen of hardlopen :+ (vooral wandelen voor de tv, heb een hekel aan hardlopen :+)
pi_196774868
Voor mij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen. _O-
Maar hoop dat het snel weer weg is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')