abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195608454

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195608457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit is ook het einde van restaurants. De 22.00 sluiting was al belachelijk.
Ligt er aan hoe lang het gaat duren. Als we allemaal ons best doen kunnen de restaurants wellicht over enkele weken weer langzaam/klein openen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:30:48 #3
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195608476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe lang het gaat duren. Als we allemaal ons best doen kunnen de restaurants wellicht over enkele weken weer langzaam/klein openen
En wie gaat deze maand hun vaste lasten betalen dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195608482
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:31:18 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_195608488
quote:

[..]

Ik zie het somber in, met de koude winter die voor de deur staat.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195608502
Dat verhaal over die dame van 89 die tweemaal corona kreeg vond ik een beetje overdreven om erg serieus te nemen maar iemand van 25? Dat is mischien een ander verhaal:

quote:
Scientists Confirm Nevada Man Was Infected Twice With Coronavirus

A 25-year-old was infected twice with the coronavirus earlier this year, scientists in Nevada have confirmed. It is the first confirmed case of so-called reinfection with the virus in the U.S. and the fifth confirmed reinfection case worldwide.

The cases underscore the importance of social distancing and wearing masks even if you were previously infected with the virus, and they raise questions about how the human immune system reacts to the virus.

The two infections in the Nevada patient occurred about six weeks apart, according to a case study published Monday in the medical journal The Lancet. The patient originally tested positive for the virus in April and had symptoms including a cough and nausea. He recovered and tested negative for the virus in May.

https://www.npr.org/secti(...)ice-with-coronavirus
pi_195608509
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En wie gaat deze maand hun vaste lasten betalen dan?
Ik lees dat gemeentelijke steun her en der wordt opgeworpen en horeca heeft hopelijk (niet allemaal overigens) wel reserves om korte periodes op te vangen. Het is nijpend. Ik hoop dat de overheid dan ook coulant is en afhaal wel toestaat bijvoorbeeld of toch (snel) gaat differentiëren tussen de vele types horeca.
pi_195608513
quote:

[..]

Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen bv kroegen (veel meer contacten) en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2020 13:34:57 ]
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:35:01 #9
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195608550
Waarom is het zo'n probleem dat restaurants failliet gaan dan? Laat lekker alle spullen binnen staan en maak een doorstart na de winter. Ok, mensen gaan sowieso veel geld verliezen maar qua verloren kennis en verlies van werkgelegenheid zien we daar over een paar maanden niets van terug.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:35:08 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195608556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen kroegen en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.
Dergelijk maatwerk vinden mensen onduidelijk en levert je hier bakken kritiek op omdat het een halfslachtig, laf, onredelijk, nutteloos compromis zou zijn.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:35:44 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195608568
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik lees dat gemeentelijke steun her en der wordt opgeworpen en horeca heeft hopelijk (niet allemaal overigens) wel reserves om korte periodes op te vangen. Het is nijpend. Ik hoop dat de overheid dan ook coulant is en afhaal wel toestaat bijvoorbeeld of toch (snel) gaat differentiëren tussen de vele types horeca.
Die reserves zijn wel op ondertussen hoor. Na de eerste sluiting is het overleven geweest voor de meesten met omzet die zwaar achterblijft dankzij alle horeca-gerichte maatregelen.
Nog een paar weken dicht en het is voorbij voor de meesten.

Dus ben vooral benieuwd wat de overheid vanavond aan extra reddingspakketten gaat aankondigen inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195608570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelfs als het bij een paar weken blijft is de ergste schade natuurlijk al geweest. Helemaal als ze nadien enkel in kleine mate weer open mogen. Zal me verbazen als de meerderheid van de restaurants een tweede lockdown ook nog steeds gaan overleven. Wij hebben meerdere restaurants in Delft die we graag bezoeken; ze hebben allemaal aangegeven failliet te gaan als ze nu dicht moeten. Afgelopen weken hebben ook niet mee geholpen. Zou ze bij de overheid sieren als ze eens onderscheid gaan maken tussen bv kroegen (veel meer contacten) en restaurants waar je normaal gesproken gewoon stil zit aan een tafeltje.
De overheid en onderscheid.
Dat was hetzelfde toen alle sport op 1 hoop gegooid werd in Maart.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195608582
D-day met dit besluiteloze ruggengraatloze kabinet _O-

Zal wel weer iets nét niet worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_195608587
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dergelijk maatwerk vinden mensen onduidelijk en levert je hier bakken kritiek op omdat het een halfslachtig, laf, onredelijk, nutteloos compromis zou zijn.
Nutteloos zou ik het niet noemen. Nu raak je onnodig veel meer mensen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Als ik om me heen kijk en verhalen op het internet lees willen mensen juist meer maatwerk. Niet alles op één hoop gooien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:35 schreef gniffie het volgende:
Waarom is het zo'n probleem dat restaurants failliet gaan dan? Laat lekker alle spullen binnen staan en maak een doorstart na de winter. Ok, mensen gaan sowieso veel geld verliezen maar qua verloren kennis en verlies van werkgelegenheid zien we daar over een paar maanden niets van terug.
Makkelijk roepen totdat het jezelf raakt natuurlijk.
pi_195608593
quote:
Kortzichtig, sorry, maar een ander woord kan ik er niet voor gebruiken.
pi_195608601
OV staat trouwens nergens expliciet als onderdeel vermeldt bij de risicowaardes wellicht komt daar een eigen plan van aanpak voor? Of zouden ze dat gewoon laten zoals het is?
blablablabla
pi_195608612
Uit het verhaal van de journalisten bij Jinek gisteravond begreep ik dat het trio Hoekstra, Wiebes en Koolmees de oorzaak zijn van de halfslachtige maatregelen die we tot dusver steeds hadden. Dat terwijl de hoofdeconoom van de ABN AMRO gisteren in Nieuwsuur zat te verkondigen dat hard en tijdig ingrijpen uiteindelijk beter voor de economie is dan pappen en nathouden.
pi_195608617
Net getest

Wat is dat kut zeg
Groot fan van User Wotte
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:38:22 #20
842 Zorro
Z
pi_195608618
Ik zie het probleem ook niet dat cafe's en restaurants omvallen. Je mag er toch niet heen. O-)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_195608620
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:37 schreef Elan het volgende:
OV staat trouwens nergens expliciet als onderdeel vermeldt bij de risicowaardes wellicht komt daar een eigen plan van aanpak voor? Of zouden ze dat gewoon laten zoals het is?
Ik vermoed dat ze dat laten zoals het is.
Er werd gisteren al geroepen dat niet heel veel extra toevoegde als sporten en horeca al gesloten werden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:38:29 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195608621
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nutteloos zou ik het niet noemen. Nu raak je onnodig veel meer mensen dan strikt noodzakelijk zou hoeven te zijn. Als ik om me heen kijk en verhalen op het internet lees willen mensen juist meer maatwerk. Niet alles op één hoop gooien.
Ja, ik ben het met je eens, maar dat standpunt doet het dus verrassend slecht.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:38:46 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195608624
quote:
Het blijft niet bij de restaurants maar gaat doorwerken in de hele keten. Dus groothandels, voedselverwerkende industrie en landbouw gaan het ook weer voelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195608655
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Mietje.
Stelt toch niks voor man, zelfs mijn neefje van 10 moest niet huilen.
ik werd volgens mij getest door een ziek lekker wijf
Groot fan van User Wotte
pi_195608659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:38 schreef Jojoke het volgende:
Uit het verhaal van de journalisten bij Jinek gisteravond begreep ik dat het trio Hoekstra, Wiebes en Koolmees de oorzaak zijn van de halfslachtige maatregelen die we tot dusver steeds hadden. Dat terwijl de hoofdeconoom van de ABN AMRO gisteren in Nieuwsuur zat te verkondigen dat hard en tijdig ingrijpen uiteindelijk beter voor de economie is dan pappen en nathouden.
Ik vermoed sterk dat de hoofdeconoom van de ABN AMRO een andere insteek heeft dan de 3 ministers van verantwoordelijk voor de economie ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')