Ik heb iets gemist, waar gaat dit over?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Confetti het volgende:
Gelijk naar een echte want nu Duitsland ook de deur heeft dichtgezet staan we er alleen voor.
Je weet hoe ze het buitenste deel van de atmosfeer van de zon noemen, toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ooit is de zon zo groot dat de aarde in de zon zit. Op die dag is er geen corona, en die dag is ook vandaag weer een stapje dichterbij gekomen.
Mwa. Zie het tot januari niet meer goed komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou ja, ooit gaat het wel weer een keer afvlakken en elke dag is er eentje
Het nadeel dat ik zie je dat de dag dat je dood gaat ook steeds dichterbij komt. Hmm.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Justin_Case het volgende:
Ik zie nog steeds een lichtpuntje. De dag dat het af gaat vlakken komt ook steeds dichterbij.
Gebieden die inmiddels rood kleuren waren een week geleden of zo nog amper besmet. Als je het dus lang genoeg laat dooretteren krijg je vanzelf zulke hoge waardes elders. Lijkt mij dan hé, ben ook maar viroloogje van FOK!quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je weet hoe ze het buitenste deel van de atmosfeer van de zon noemen, toch?
Net zoals je bij de eerste golf ook alles al van mijlenver aan zag komenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Neu, allemaal dingen die 'we' voor de zomer al riepen. Heeft niets met hindsight te maken.
Last christmas I gave you coronaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
It's the most wonderful time of the year![]()
It's the happiest season of all.
Groot verschil dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
- 2128 besmettingen van daadwerkelijk de afgelopen 24 uur
Loopt een topic hier ergens over. Duitsland kan geen patienten overnemen omdat de druk daar ook hoger wordt en ze bedden gereserveerd moeten houden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, waar gaat dit over?
[..]
Last christmas I gave you corona
And the very next day you gave it away
Als het dan maar een beetje een winter wordt. Met zo'n vieze kwakkelwinter was iedereen al down en dat zal nu alleen maar erger worden.quote:
Als er inderdaad 11 dagen vertraging in de cijfers zit is het op zich logisch dat de dag 11 dagen geleden tot nu toe de hoogste score krijgt. Die wordt niet meer aangevuld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
- 2128 besmettingen van daadwerkelijk de afgelopen 24 uur
- Geen overlijdens van de afgelopen 48 uur, 2 overlijdens van 10 oktober
- 1 oktober staat op 4541, dus die lijkt inderdaad op een plateau beland te zijn.
- 2 oktober staat op 4944, de nieuwe negatieve topper
God, wat is deze data een bende. Als ik toegang tot mn BI-systemen heb ga ik wel ff vergelijken met gisteren.
Echt hoor, maar ook alle jaren hierna.quote:
Ja moest er ook net nog aan denken LOLquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Thanks, vooralsnog nog steeds het allerhoogste aantal cases op 02-10, al kruipt 05-10 er wel heel kort tegenaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
https://pletdecurve.nl
Al was er volgens mij nog onduidelijkheid wat die datum precies representeert (testdatum, uitslagdatum?)
Inkoppertje: Wat let je, daar dan mee te beginnen ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Krankzinnig, ik wil helemaal geen routekaart ik wil 2 weken lockdown.
Nouja, eigenlijk klopt dat wel jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net zoals je bij de eerste golf ook alles al van mijlenver aan zag komen
[..]
Mwa. Onze economie had dit sowieso wel nodig. Door corona komt dit alleen maar in een stroomversnelling.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Echt hoor, maar ook alle jaren hierna.
Wat zal de totale ravage (schade) zijn, die kan ook immens worden.
En reken maar dat de ziekenhuisopnamen nog gaan verdubbelen in 2 weken tijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Gebieden die inmiddels rood kleuren waren een week geleden of zo nog amper besmet. Als je het dus lang genoeg laat dooretteren krijg je vanzelf zulke hoge waardes elders. Lijkt mij dan hé, ben ook maar viroloogje van FOK!
Die zijn al weer beter dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komen in de volgende weken nog een hoop registraties op 13 oktober bij, hoor.
Onze WC is in ieder geval gevuld met WC papier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Volgens mij verwachten veel mensen een lockdown.
Ik reed vanochtend langs de bouwmarkt en daar stond me toch een rij
Ik ben sinds maart m'n huis nauwelijks uit geweest, maar toch stijgt het aantal besmettingen. Ergo: het werkt alleen als iedereen het doet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkoppertje: Wat let je, daar dan mee te beginnen ?
Moet kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef appeleibanaan het volgende:
Ik zit vandaag meer op fok dan te werkenIk mis kantoor heel erg
Dat lijkt me niet zo goed voor de doorstroming.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onze WC is in ieder geval gevuld met WC papier.
Alle jaren nog wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Echt hoor, maar ook alle jaren hierna.
Wat zal de totale ravage (schade) zijn, die kan ook immens worden.
Universum draait niet om mij al schijnen sommigen te denken wel voor hun. Pa is risicogroep en die moet ook gewoon boodschappen kunnen blijven doen en af en toe wat doen zonder een reële kans op Corona.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inkoppertje: Wat let je, daar dan mee te beginnen ?
Om te weten hoe dat gaat in een totally locked down: zet je electra uit, hoofdkraan dicht en blijf binnen.
Tot over twee weken.
Omdat je op kantoor tenminste een goede stoel hebt om in te FOK!en bedoel je?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef appeleibanaan het volgende:
Ah, dat verklaart het!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo goed voor de doorstroming.
Ook niet om te wandelen of fietsen? Is toch niet goed manquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben sinds maart m'n huis nauwelijks uit geweest, maar toch stijgt het aantal besmettingen. Ergo: het werkt alleen als iedereen het doet.
Alle hangsloten uitverkochtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Last christmas I gave you corona
And the very next day you gave it away
Ambtenaar gespot!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef appeleibanaan het volgende:
Hoe kwamen jullie daar achter?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:00 schreef Randier het volgende:
Ze bestaan echt hoor: collega van me is positief getest, maar kwam met die wetenschap toch naar de werkvloer en had contact met verschillende mensen. Hij is nu naar huis gestuurd.
Het zal wel lastig worden om de reguliere zorg door te laten gaan danquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
En reken maar dat de ziekenhuisopnamen nog gaan verdubbelen in 2 weken tijd.
Die was bedoeld als bevestiging dat het inderdaad 11 dagen lijkt te zijn, die aanname zaten we gisteren nog op. Er vanuit gaande dat ziekenhuisopnames eenzelfde curve volgen, kunnen we daarmee inschatten op hoeveel besmettingen we daadwerkelijk zaten in de dagen erna.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Als er inderdaad 11 dagen vertraging in de cijfers zit is het op zich logisch dat de dag 11 dagen geleden tot nu toe de hoogste score krijgt. Die wordt niet meer aangevuld.
Heb je btw een link naar deze grafiekjes, bvd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grafiekjes van LCPS bij de getallen.
Iedereen gaat een thuisbar bouwen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Natuurlijk wel. Bijna elke dag een ommetje.quote:
Hoe bedoel je dit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Onze economie had dit sowieso wel nodig. Door corona komt dit alleen maar in een stroomversnelling.
Dat ook nog ja de druk op de zorg neemt weer absurde vormen aan. Moet gewoon even klaar zijn, terug naar acceptabele aantallen, weer een werkbaar dashboard krijgen en een functionerend BCO.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
En reken maar dat de ziekenhuisopnamen nog gaan verdubbelen in 2 weken tijd.
Is gewoon zo.quote:
Alleen die zijn Made in Chinaquote:
Ik denk alleen dat 2 weken niet echt zoden aan de dijk zet als ik heel eerlijk ben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ook nog ja de druk op de zorg neemt weer absurde vormen aan. Moet gewoon even klaar zijn, terug naar acceptabele aantallen, weer een werkbaar dashboard krijgen en een functionerend BCO.
Ik zie trouwens in dit staatje dat er ook nog resultaten bij worden geteld van augustus en half september, dat is ook wel een aardig achterlopende administratie danquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
https://pletdecurve.nl
Al was er volgens mij nog onduidelijkheid wat die datum precies representeert (testdatum, uitslagdatum?)
Ah zo, ja duidelijk. Is het nog een idee om de cijfers die wel van de afgelopen 24u (of 48u misschien) dagelijks in een aparte grafiek te zetten? Als die dan afbuigt is dat een redelijke indicatie van een stabilisatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die was bedoeld als bevestiging dat het inderdaad 11 dagen lijkt te zijn, die aanname zaten we gisteren nog op. Er vanuit gaande dat ziekenhuisopnames eenzelfde curve volgen, kunnen we daarmee inschatten op hoeveel besmettingen we daadwerkelijk zaten in de dagen erna.
Zinvol? Geen idee. Maar laat wel zien dat sturen op besmettingscijfers die zo ver achterlopen niet zinvol zijn. Idealiter hadden ze 7 tot 14 dagen geleden al ingegrepen, maar volgens de data ging het toen nog 'prima' (tussen hele grote aanhalingstekens).
Indien ze dit niet fixen blijven we van niveau 3 naar niveau 4 en weer terug heen en weer gaan de komende maanden.
kwartje gevallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ongezonde aandelenmarkt en het bijdrukken van de euro.
Gaat dat niet verstoppen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onze WC is in ieder geval gevuld met WC papier.
Ik ga vanavond of morgen wel 's proberen om te kijken of ik een overlay kan maken van de afgelopen 14 dagen gemeld op de dag, tegen de meest recente dag oid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:34 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ah zo, ja duidelijk. Is het nog een idee om de cijfers die wel van de afgelopen 24u (of 48u misschien) dagelijks in een aparte grafiek te zetten? Als die dan afbuigt is dat een redelijke indicatie van een stabilisatie.
AEX had gisteren zijn beste dag sinds de zomer, die zijn allang weer met hele andere dingen bezig dan Corona. Dat geld bijprinten is alleen maar toegenomen door de historisch lage rente. Wat ook weer funest is voor de toch al behoorlijk stagnerende woningmarkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ongezonde aandelenmarkt en het bijdrukken van de euro.
Precies dit ja, en dit is ook niet te handhaven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Luke83 het volgende:
Ondertussen in de app groep:
-"OV wordt waarschijnlijk alleen voor noodzakelijke reizen, maar ik ga vrijdag nog gewoon lekker even een dagje Amsterdam doen"
-"we mogen eigenlijk maar drie mensen uitnodigen, maar komend weekend hebben wij een familiefeestje, iedereen al zo lang niet gezien"
Je kunt als overheid zoveel beperkingen opleggen en maatregelen nemen, maar als mensen dit gedrag blijven vertonen wordt het nooit wat. Lijkt alsof de urgentie volledig ontbreekt bij bepaalde mensen.
Uit de RIVM-file:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:18 schreef Jazeg het volgende:
Besmettingspercentage 18% dus. Landelijk. 😕
Het komt ze opvallend goed uit. Wat dat betreft.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groot fan van User Wotte
Ik ga ook met de trein om te vliegen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef Luke83 het volgende:
Ondertussen in de app groep:
-"OV wordt waarschijnlijk alleen voor noodzakelijke reizen, maar ik ga vrijdag nog gewoon lekker even een dagje Amsterdam doen"
-"we mogen eigenlijk maar drie mensen uitnodigen, maar komend weekend hebben wij een familiefeestje, iedereen al zo lang niet gezien"
Je kunt als overheid zoveel beperkingen opleggen en maatregelen nemen, maar als mensen dit gedrag blijven vertonen wordt het nooit wat. Lijkt alsof de urgentie volledig ontbreekt bij bepaalde mensen.
83% niet bekend waar de besmetting vandaan komt. Dan ben je inderdaad het zicht op de verspreiding wel een beetje kwijt.quote:
R 1.3quote:
Valt best mee toch.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Echt al vaak gepost ruim 1,5 uur geleden
Ja maar die was toen nog niet de definitieve versie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens de bron in de hoogste...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
In welke zitten we nu? En Naar welke gaan we
Pijnlijk. Zoals ze aangaven hebben we per direct minimaal 3 weken een R0 van 0,9 nodig om zeker te zijn dat de zorg niet overbelast raakt. Maar aangezien het er nog ver boven zit zijn we nog heel ver verwijderd van het punt waarop we echt uit de gevarenzone zijn. Gok dat de R0 pas onder de 1 komt over 2 weken (als de maatregelen van vandaag volledig effect hebben.quote:
Met daarbij wel dat week 39 en 40 die rekenmethode ook veranderd is. Zal geen wereld van verschil maken, maar wel verschil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uit de RIVM-file:
40 223274 23264 10.4
41 239639 33038 13.8
Week 41 nog onvolledig, totaal aantal testen lag geloof ik tegen de 280.000 aan.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:38 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je mist de bovenste helft.
De Volkskrant poste eerder al de volledige versie.
Gemist...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat ongezond is. We zaten voor de coronacrisis al op het punt van 2008. Alle economische tegenspoed kan nu uit worden gelegd door corona. Terwijl we het al jaren afleggen een opkomende wereldmacht als China en onze banken ook al weer jaren ongezonde leningen afgeven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
AEX had gisteren zijn beste dag sinds de zomer, die zijn allang weer met hele andere dingen bezig dan Corona. Dat geld bijprinten is alleen maar toegenomen door de historisch lage rente. Wat ook weer funest is voor de toch al behoorlijk stagnerende woningmarkt.
Mijn god wat een draak van een kaart.quote:
quote:Setting van besmetting onbekend: 83%
Fase WC papier hamsteren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
In welke zitten we nu? En Naar welke gaan we
Dus dan sluiten de sportscholenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens de bron in de hoogste...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |