abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:57:36 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633050
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:48 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Het ging over censuur. Of het een commecieel bedrijf is of niet... Het is censuur.
Hoezo is dat censuur? Een platform mag toch zelf bepalen aan welke opvattingen het een podium biedt en aan welke niet?

Ik ga ook niet janken dat mijn ingezonden brief waarin ik oproep tot meer maatregelen om de stikstofuitstoot te beperken niet gepubliceerd wordt in het agrarisch nieuwsblad.
Huilen dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:01:00 #202
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633107
Of dat ik niet uitgenodigd word voor het FvD-journaal om mijn mening te etaleren over Baudet en zijn loopjes met de feiten over klimaatverandering.
Huilen dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:02:11 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633123
Of bij Cafe Weltschmerz om eens uit te leggen waarom die PCR-testen prima zijn.
Huilen dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:02:23 #204
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633125
Nu ja, je snapt m'n punt.
Huilen dan.
pi_195633131
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:42 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

In het beginstadium van deze situatie en hoe de situatie mij persoonlijk oogt lijkt het mij niet handig dat er 1 ware waarheid geforceerd doorgang moet vinden richting het publiek.
Iemand die ze een beetje op een rijtje heeft in de bovenkamer weet best zijn eigen bronnen te kiezen lijkt me.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195633174
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoezo is dat censuur? Een platform mag toch zelf bepalen aan welke opvattingen het een podium biedt en aan welke niet?

Ik ga ook niet janken dat mijn ingezonden brief waarin ik oproep tot meer maatregelen om de stikstofuitstoot te beperken niet gepubliceerd wordt in het agrarisch nieuwsblad.
Je hoort mij nergen zeggen dat het niet is toegestaan, maar hoe wil je het anders noemen dan?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:08:56 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:05 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Je hoort mij nergen zeggen dat het niet is toegestaan, maar hoe wil je het anders noemen dan?
Omdat jouw opvattingen niet welkom zijn op (bijvoorbeeld) facebook is er nog geen sprake van censuur. Immers: niemand verbiedt jou om jouw opvattingen op een andere manier te verspreiden.

Het recht op vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de plicht om jou daarin te faciliteren.
Huilen dan.
pi_195633330
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat jouw opvattingen niet welkom zijn op (bijvoorbeeld) facebook is er nog geen sprake van censuur. Immers: niemand verbiedt jou om jouw opvattingen op een andere manier te verspreiden.

Het recht op vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als de plicht om jou daarin te faciliteren.

Dan mag jij de definitie van censuur nog een keertje bekijken.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:16:02 #209
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:14 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dan mag jij de definitie van censuur nog een keertje bekijken.
Nou, help me eens even?
Huilen dan.
pi_195633385
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nou, help me eens even?
de censuur zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [senˈzyr]

controle op verboden dingen in publicaties of films en die weghalen
Voorbeelden: `De censuur verving in de tv-uitzending alle scheldwoorden en seksuele termen door een piepgeluidje.`,
`censuur op beledigende websites`,
`zelfcensuur`

© Kernerman Dictionaries.

Taaladvies
Schrijf je comstockery (`het als verwerpelijk afdoen van iedere vorm van censuur, met name die op de literatuur`) met een hoofdletter, of met een kleine letter? Zie comstockery / Comstockery

17 definities op Encyclo
I. dat wat niet gezegd mag worden. Eén van de elementen uit de discoursanalyse die een rol speelt bij de theorieën over hoe literaire communicatie tot stand komt. II. ...
I. dat wat niet gezegd mag worden. Eén van de elementen uit de discoursanalyse die een rol speelt bij de theorieën over hoe literaire communicatie tot stand komt. II. ...
•de controle van de kant van de overheid van alles wat media uitbrengt. (+audio)
verbod op gedeeltes van teksten vb: het verplicht schrappen van dit tekstgedeelte is censuur
[informatie] - Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aa...
pi_195633422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:02 schreef illusions het volgende:

[..]

Iemand die ze een beetje op een rijtje heeft in de bovenkamer weet best zijn eigen bronnen te kiezen lijkt me.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:19:50 #212
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195633448
Betekenis 'Censuur'

Je hebt gezocht op het woord: Censuur.

cen·suur (de; v)1toezicht van een overheid of kerk op voor publicatie bestemde teksten, films, voorstellingen enz., met de mogelijkheid om die te verbieden of er delen uit te schrappen
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:22:19 #213
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195633509
(Een smerige vrijmetselaar, die Van Dale. Kijk maar wat hij over de vrijmetselarij schrijft:

vrij·met·se·la·rij (de; v)1beweging die naar geestelijke en morele verheffing, onderlinge waardering en hulpbetoon streeft)
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:26:17 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633576
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:16 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

de censuur zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [senˈzyr]

controle op verboden dingen in publicaties of films en die weghalen
Voorbeelden: `De censuur verving in de tv-uitzending alle scheldwoorden en seksuele termen door een piepgeluidje.`,
`censuur op beledigende websites`,
`zelfcensuur`

© Kernerman Dictionaries.

Taaladvies
Schrijf je comstockery (`het als verwerpelijk afdoen van iedere vorm van censuur, met name die op de literatuur`) met een hoofdletter, of met een kleine letter? Zie comstockery / Comstockery

17 definities op Encyclo
I. dat wat niet gezegd mag worden. Eén van de elementen uit de discoursanalyse die een rol speelt bij de theorieën over hoe literaire communicatie tot stand komt. II. ...
I. dat wat niet gezegd mag worden. Eén van de elementen uit de discoursanalyse die een rol speelt bij de theorieën over hoe literaire communicatie tot stand komt. II. ...
•de controle van de kant van de overheid van alles wat media uitbrengt. (+audio)
verbod op gedeeltes van teksten vb: het verplicht schrappen van dit tekstgedeelte is censuur
[informatie] - Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aa...
De essentie zit hem in: wie bepaalt wat er wel of niet gedeeld mag worden? Is dat de redacteur? Dan is er geen sprake van censuur. Is dat een controlerende macht? Dan wel.
Huilen dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:28:40 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633617
Het verbod op de verspreiding van Mein Kampf, dat is censuur. Dat een uitgever beslist om werken van een bepaalde schrijver niet te willen verspreiden, dat is geen censuur.
Huilen dan.
pi_195633686
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De essentie zit hem in: wie bepaalt wat er wel of niet gedeeld mag worden? Is dat de redacteur? Dan is er geen sprake van censuur. Is dat een controlerende macht? Dan wel.
Ben ik het niet mee eens. Ik zie het als censuur. Als je een chinees van jouw platform verwijderd, omdat ze bewijs claimt te hebben dat het virus man made zou zijn, dan zie ik dat als censuur.
pi_195633714
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:28 schreef Isdatzo het volgende:
Het verbod op de verspreiding van Mein Kampf, dat is censuur. Dat een uitgever beslist om werken van een bepaalde schrijver niet te willen verspreiden, dat is geen censuur.
Ook belachelijk trouwens. Wil ik wel eens lezen, maar schijnt niet echt bijzonder te zijn.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:34:15 #218
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195633725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:32 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Ik zie het als censuur. Als je een chinees van jouw platform verwijderd, omdat ze bewijs claimt te hebben dat het virus man made zou zijn, dan zie ik dat als censuur.
En als je een nee/nee-sticker op je brievenbus plakt?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:37:23 #219
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195633778
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:40:30 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633823
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:32 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Ik zie het als censuur. Als je een chinees van jouw platform verwijderd, omdat ze bewijs claimt te hebben dat het virus man made zou zijn, dan zie ik dat als censuur.
Tja, dat mag jij vinden maar dat betekent niet dat het zo is.

Overigens heb ik dat eerste paper gelezen, en dat was echt dra-ma-tisch slecht. Zo slecht dat ik er niet eens m'n billetjes mee zou afvegen mocht het gepromoveerd worden tot wc-papier.

Voldoet op geen enkele manier aan standaarden voor wetenschappelijke publicaties (en dat was het dan ook niet). De conclusie stond vast, en daar lijkt vervolgens naar toe te zijn geredeneerd. Overigens zonder dat dat nou resulteerde in een bijzonder coherent verhaal.

Volkomen terecht dat zulke drek geen podium krijgt.
Huilen dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:41:31 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633838
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:33 schreef illusions het volgende:

[..]

Ook belachelijk trouwens. Wil ik wel eens lezen, maar schijnt niet echt bijzonder te zijn.
Het is ook meer symbolisch, je kan er vrij makkelijk aankomen (al dan niet digitaal). Ik heb er stukken uit gelezen, en inderdaad: niet heel bijzonder.
Huilen dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:42:52 #222
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633856
quote:
Ondertussen in BNW:



Maar o-wee als je gevraagd wordt een mondkapje te dragen in de supermarkt _O- .
Huilen dan.
pi_195633923
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ondertussen in BNW:

[ afbeelding ]

Maar o-wee als je gevraagd wordt een mondkapje te dragen in de supermarkt _O- .
Tja, als je gewoon pertinent niet gelooft dat medische hulp in de knel komt snap ik 't wel. :P
pi_195633933
Gewoon naar Turkmenistan verhuizen, daar hebben ze geen Corona. Helaas vliegt er geen enkele airline heen. :P
pi_195633935
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:33 schreef illusions het volgende:

[..]

Ook belachelijk trouwens. Wil ik wel eens lezen, maar schijnt niet echt bijzonder te zijn.
Ik heb er een oude versie van, was van mijn grootvader die de oorlog heeft mee gemaakt als 16/17 jarige.
Hij wilde weten waarom iemand iets zo ziekelijks kon doen.
Hij heeft hem nooit echt uit kunnen lezen omdat hij toch vaak weer nachtmerries kreeg over die tijd.

Zelf eens een poging gedaan, maar er is niet door heen te komen.

Ziekelijke man.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')