quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:37 schreef TitusPullo het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)coronapatienten.html
Om die reden wil ik het ook wel eens lezen, maar ik vraag me af of er wel echt van die schokkende dingen in staan, weet eerlijk gezegd niet eens waar het over gaat, alleen dat Adolfje geen goeie schilder was en ook niet al te best in schrijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:47 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik heb er een oude versie van, was van mijn grootvader die de oorlog heeft mee gemaakt als 16/17 jarige.
Hij wilde weten waarom iemand iets zo ziekelijks kon doen.
Hij heeft hem nooit echt uit kunnen lezen omdat hij toch vaak weer nachtmerries kreeg over die tijd.
Zelf eens een poging gedaan, maar er is niet door heen te komen.
Ziekelijke man.
Bericht ook gelezen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ondertussen in BNW:
[ afbeelding ]
Maar o-wee als je gevraagd wordt een mondkapje te dragen in de supermarkt.
Ja, gelezen. En nu?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Bericht ook gelezen?
Waarom zijn de bedden vol?
Hij legt het zelf uit hé.
Wat ik nog wel kan herinneren is dat hij heel naar schreef over "minderheden" en dat de rest alles maar niet begreep en zich lied bedonderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:49 schreef illusions het volgende:
[..]
Om die reden wil ik het ook wel eens lezen, maar ik vraag me af of er wel echt van die schokkende dingen in staan, weet eerlijk gezegd niet eens waar het over gaat, alleen dat Adolfje geen goeie schilder was en ook niet al te best in schrijven.Je moet wat he, als je vast zit.
Even nadenken/nalezen waarom 'de beschikbare bedden vol' liggen...quote:
Kom, kom. Je bent veel te streng voor jezelf. Als dit bericht iets duidelijk maakt, dan is het wel dat je er heel goed iets anders van kunt maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
[i]
Zo legt die beste man het gewoon zelf uit, ik kan er niets anders van maken.
Die indruk heb ik altijd al gehad eigenlijk. Tja, hij was ook niet heel bijzonder, gewoon goeie tijd uitgekozen. Enfin, beetje offtopic.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:52 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat ik nog wel kan herinneren is dat hij heel naar schreef over "minderheden" en dat de rest alles maar niet begreep en zich lied bedonderen.
Hij had volgens mij ook een groot minderwaardigheidscomplex.
Zal het boek vanavond eens uit het stof trekken.
Heb hem toch maar ergens weg gelegd, staat niet zo normaal in de boekenkast leek mij.
Krijg je altijd vragen over, of ze vragen niks en vullen zelf in
Oh, niks aan de hand dus? Wat is je punt?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:53 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Even nadenken/nalezen waarom 'de beschikbare bedden vol' liggen...
Kuipers legt uit dat het te maken heeft met de terugloop van personeel.
Hij heeft het niet over de mensen met klachten die op de IC belanden.
Er wordt geen woord gerept in dat artikel dat de beschreven beddenschaarste te maken heeft met mensen die ten gevolge van corona op de IC belanden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Kom, kom. Je bent veel te streng voor jezelf. Als dit bericht iets duidelijk maakt, dan is het wel dat je er heel goed iets anders van kunt maken.
Ik maak duidelijk hoe ik het artikel lees en dat ik het niet vind stroken met hoe ik het door jouw gepostte plaatje interpreteerde.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, niks aan de hand dus? Wat is je punt?
Plaatje ging dan ook niet echt over het artikel maar meer over men hier op het forum.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:59 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik maak duidelijk hoe ik het artikel lees en dat ik het niet vind stroken met hoe ik het door jouw gepostte plaatje interpreteerde.
Staatspropaganda met maar 1 kant van het verhaal is net zo goed censuur en dat is dagelijks wereldwijd met covid , oorlogspropaganda voor een politieke agenda is ook jarenlange censuur . censuur ontkennenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:32 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik zie het als censuur. Als je een chinees van jouw platform verwijderd, omdat ze bewijs claimt te hebben dat het virus man made zou zijn, dan zie ik dat als censuur.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Er wordt geen woord gerept in dat artikel dat de beschreven beddenschaarste te maken heeft met mensen die ten gevolge van corona op de IC belanden.
Daaremtegen wordt de link wel gelegd met de teruggelopen capaciteit van zorgverleners door toedoen van quarantaine na positieve coronatesten.
Wat lees jij dan?
Jij schreef:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Er wordt geen woord gerept in dat artikel dat de beschreven beddenschaarste te maken heeft met mensen die ten gevolge van corona op de IC belanden.
Daaremtegen wordt de link wel gelegd met de teruggelopen capaciteit van zorgverleners door toedoen van quarantaine na positieve coronatesten.
Wat lees jij dan?
,quote:Hij vertelt dus dat er te weinig plek is omdat personeel besmet raakt en dus thuis moet blijven.... Dat is wat deze man letterlijk vertelt. Geen concreet woord over dat dit te maken heeft met de hoeveelheid patiënten die op de IC terecht komen
Ik constateer dat zo'n artikel voor meerdere interpretaties vatbaar is en dat wanneer je leest wat er daadwerkelijk in wordt verteld je ziet dat de crisis die beschreven wordt meer veroorzaakt wordt door de regel dat zorgverleners niet kunnen werken door quarantainemaatregelen dan door het oplopen van mensen met klachten die op de IC terecht komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:00 schreef illusions het volgende:
[..]
Plaatje ging dan ook niet echt over het artikel maar meer over men hier op het forum.
Propaganda is censuur? Jij roept echt maar wat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:04 schreef Summers het volgende:
oorlogspropaganda voor een politieke agenda is ook jarenlange censuur . censuur ontkennen
Of het nou volle IC-bedden zijn, besmet zorgpersoneel, of een combinatie van beide. De essentie: door de verspreiding van corona komt de (reguliere) zorg in de knel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik constateer dat zo'n artikel voor meerdere interpretaties vatbaar is en dat wanneer je leest wat er daadwerkelijk in wordt verteld je ziet dat de crisis die beschreven wordt meer veroorzaakt wordt door de regel dat zorgverleners niet kunnen werken door quarantainemaatregelen dan door het oplopen van mensen met klachten die op de IC terecht komen.
Het gepostte plaatje laat zien imo dat er reden is om te doorzien dat er wat aan de hand is.
Ik probeer te vertellen wat het artikel zegt wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Ooit eens een editie op de rommelmarkt gekocht.. gewoon puur voor de heb.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:33 schreef illusions het volgende:
[..]
Ook belachelijk trouwens. Wil ik wel eens lezen, maar schijnt niet echt bijzonder te zijn.
Eens!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
[..]
Jij schreef:
[..]
,
alsof dit de teneur van het artikel is. Hij gaat uitgebreid in op de nawerking van de eerste golf, de inzet van de private zorg, enz. Ook gaat het over het gevaar van besmette mensen die naar buiten gaan, omdat het zorgpersoneel besmet raakt in de maatschappij.
Inderdaad.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of het nou volle IC-bedden zijn, besmet zorgpersoneel, of een combinatie van beide. De essentie: door de verspreiding van corona komt de (reguliere) zorg in de knel.
Wat is de andere kant?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Staatspropaganda met maar 1 kant van het verhaal
Achterhouden van informatie en maar 1 kant van een verhaal vertellen die voor een politieke agenda goed uitkomtquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Propaganda is censuur? Jij roept echt maar wat.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Propaganda is censuur? Jij roept echt maar wat.
"De waarheid"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is de andere kant?
Het zou fijn zijn wanneer iemand eens met een goed onderbouwd en coherent verhaal komt, want tot op heden is "de andere kant van het verhaal" vooral een soort regenboog-eenhoorn: iedereen heeft er z'n eigen verhaal over (volgens sommigen heeft hij 7 poten) maar niemand weet dat beest nou fatsoenlijk te beschrijven.
Nee, dat is geen censuur. Je kan niet alles censuur noemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Achterhouden van informatie en maar 1 kant van een verhaal vertellen die voor een politieke agenda goed uitkomtOngelooflijk dat mensen situaties niet opslaan , verwerken , erkennen en hun wereldbeeld aanpassen
Nee het is veel beter om alles goed te praten en 100 keer te doen alsof je iets nog nooit hebt gehoord .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |