abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195633955
quote:

Wat Kuipers grote zorgen baart, is het aantal besmettingen onder het zorgpersoneel. Als voorbeeld geeft hij zijn eigen ziekenhuis, het Erasmus Medisch Centrum, waar elke dag 30 tot 50 medewerkers positief worden getest. Als dat ziekteverzuim verder toeneemt, leidt dat automatisch tot het verder inperken van de reguliere zorg.

"Als de toename onder verpleegkundigen 10 procent is, dan moet je ook 10 procent van je bedden inleveren"
,

Hij vertelt dus dat er te weinig plek is omdat personeel besmet raakt en dus thuis moet blijven.... Dat is wat deze man letterlijk vertelt. Geen concreet woord over dat dit te maken heeft met de hoeveelheid patiënten die op de IC terecht komen.

Als je 10 bedden hebt, maar tegelijkertijd 5 mensen/zorgverleners die bij zo'n bed kunnen staan omdat de andere 5 mensen/zorgverleners allemaal noodgedwongen thuiszitten omdat ze positief zijn getest heb je "de bedden vol" zoals de NOS in't nieuwsbericht vermeld.

Zo legt die beste man het gewoon zelf uit, ik kan er niets anders van maken.
pi_195633971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:47 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik heb er een oude versie van, was van mijn grootvader die de oorlog heeft mee gemaakt als 16/17 jarige.
Hij wilde weten waarom iemand iets zo ziekelijks kon doen.
Hij heeft hem nooit echt uit kunnen lezen omdat hij toch vaak weer nachtmerries kreeg over die tijd.

Zelf eens een poging gedaan, maar er is niet door heen te komen.

Ziekelijke man.
Om die reden wil ik het ook wel eens lezen, maar ik vraag me af of er wel echt van die schokkende dingen in staan, weet eerlijk gezegd niet eens waar het over gaat, alleen dat Adolfje geen goeie schilder was en ook niet al te best in schrijven. :P Je moet wat he, als je vast zit.
pi_195633984
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ondertussen in BNW:

[ afbeelding ]

Maar o-wee als je gevraagd wordt een mondkapje te dragen in de supermarkt _O- .
Bericht ook gelezen?
Waarom zijn de bedden vol?
Hij legt het zelf uit hé.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:50:58 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195633996
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Bericht ook gelezen?
Waarom zijn de bedden vol?
Hij legt het zelf uit hé.
Ja, gelezen. En nu?
Huilen dan.
pi_195634030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Om die reden wil ik het ook wel eens lezen, maar ik vraag me af of er wel echt van die schokkende dingen in staan, weet eerlijk gezegd niet eens waar het over gaat, alleen dat Adolfje geen goeie schilder was en ook niet al te best in schrijven. :P Je moet wat he, als je vast zit.
Wat ik nog wel kan herinneren is dat hij heel naar schreef over "minderheden" en dat de rest alles maar niet begreep en zich lied bedonderen.

Hij had volgens mij ook een groot minderwaardigheidscomplex.

Zal het boek vanavond eens uit het stof trekken.
Heb hem toch maar ergens weg gelegd, staat niet zo normaal in de boekenkast leek mij.

Krijg je altijd vragen over, of ze vragen niks en vullen zelf in
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_195634041
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, gelezen. En nu?
Even nadenken/nalezen waarom 'de beschikbare bedden vol' liggen...
Kuipers legt uit dat het te maken heeft met de terugloop van personeel.
Hij heeft het niet over de mensen met klachten die op de IC belanden.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:54:28 #232
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195634058
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:48 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

[i]

Zo legt die beste man het gewoon zelf uit, ik kan er niets anders van maken.
Kom, kom. Je bent veel te streng voor jezelf. Als dit bericht iets duidelijk maakt, dan is het wel dat je er heel goed iets anders van kunt maken.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_195634066
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:52 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Wat ik nog wel kan herinneren is dat hij heel naar schreef over "minderheden" en dat de rest alles maar niet begreep en zich lied bedonderen.

Hij had volgens mij ook een groot minderwaardigheidscomplex.

Zal het boek vanavond eens uit het stof trekken.
Heb hem toch maar ergens weg gelegd, staat niet zo normaal in de boekenkast leek mij.

Krijg je altijd vragen over, of ze vragen niks en vullen zelf in
Die indruk heb ik altijd al gehad eigenlijk. Tja, hij was ook niet heel bijzonder, gewoon goeie tijd uitgekozen. Enfin, beetje offtopic. :P
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:55:54 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195634077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:53 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Even nadenken/nalezen waarom 'de beschikbare bedden vol' liggen...
Kuipers legt uit dat het te maken heeft met de terugloop van personeel.
Hij heeft het niet over de mensen met klachten die op de IC belanden.
Oh, niks aan de hand dus? Wat is je punt?
Huilen dan.
pi_195634098
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:54 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Kom, kom. Je bent veel te streng voor jezelf. Als dit bericht iets duidelijk maakt, dan is het wel dat je er heel goed iets anders van kunt maken.
Er wordt geen woord gerept in dat artikel dat de beschreven beddenschaarste te maken heeft met mensen die ten gevolge van corona op de IC belanden.
Daarentegen wordt de link wel gelegd met de teruggelopen capaciteit van zorgverleners door toedoen van quarantaine na positieve coronatesten.

Wat lees jij dan?
pi_195634128
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh, niks aan de hand dus? Wat is je punt?
Ik maak duidelijk hoe ik het artikel lees en dat ik het niet vind stroken met hoe ik het door jouw gepostte plaatje interpreteerde.
pi_195634158
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:59 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik maak duidelijk hoe ik het artikel lees en dat ik het niet vind stroken met hoe ik het door jouw gepostte plaatje interpreteerde.
Plaatje ging dan ook niet echt over het artikel maar meer over men hier op het forum. ;)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:04:04 #238
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195634217
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:32 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Ik zie het als censuur. Als je een chinees van jouw platform verwijderd, omdat ze bewijs claimt te hebben dat het virus man made zou zijn, dan zie ik dat als censuur.
Staatspropaganda met maar 1 kant van het verhaal is net zo goed censuur en dat is dagelijks wereldwijd met covid , oorlogspropaganda voor een politieke agenda is ook jarenlange censuur . censuur ontkennen :N
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:05:24 #239
235357 TitusPullo
pi_195634243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:57 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Er wordt geen woord gerept in dat artikel dat de beschreven beddenschaarste te maken heeft met mensen die ten gevolge van corona op de IC belanden.
Daaremtegen wordt de link wel gelegd met de teruggelopen capaciteit van zorgverleners door toedoen van quarantaine na positieve coronatesten.

Wat lees jij dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:57 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Daaremtegen wordt de link wel gelegd met de teruggelopen capaciteit van zorgverleners door toedoen van quarantaine na positieve coronatesten.

Wat lees jij dan?
Jij schreef:

quote:
Hij vertelt dus dat er te weinig plek is omdat personeel besmet raakt en dus thuis moet blijven.... Dat is wat deze man letterlijk vertelt. Geen concreet woord over dat dit te maken heeft met de hoeveelheid patiënten die op de IC terecht komen
,

alsof dit de teneur van het artikel is. Hij gaat uitgebreid in op de nawerking van de eerste golf, de inzet van de private zorg, enz. Ook gaat het over het gevaar van besmette mensen die naar buiten gaan, omdat het zorgpersoneel besmet raakt in de maatschappij.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_195634250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:00 schreef illusions het volgende:

[..]

Plaatje ging dan ook niet echt over het artikel maar meer over men hier op het forum. ;)
Ik constateer dat zo'n artikel voor meerdere interpretaties vatbaar is en dat wanneer je leest wat er daadwerkelijk in wordt verteld je ziet dat de crisis die beschreven wordt meer veroorzaakt wordt door de regel dat zorgverleners niet kunnen werken door quarantainemaatregelen dan door het oplopen van mensen met klachten die op de IC terecht komen.

Het gepostte plaatje laat zien imo dat er reden is om te doorzien dat er wat aan de hand is.
Ik probeer te vertellen wat het artikel zegt wat er daadwerkelijk aan de hand is.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:06:15 #241
235357 TitusPullo
pi_195634257
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:04 schreef Summers het volgende:
oorlogspropaganda voor een politieke agenda is ook jarenlange censuur . censuur ontkennen :N
Propaganda is censuur? Jij roept echt maar wat.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:07:23 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195634276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik constateer dat zo'n artikel voor meerdere interpretaties vatbaar is en dat wanneer je leest wat er daadwerkelijk in wordt verteld je ziet dat de crisis die beschreven wordt meer veroorzaakt wordt door de regel dat zorgverleners niet kunnen werken door quarantainemaatregelen dan door het oplopen van mensen met klachten die op de IC terecht komen.

Het gepostte plaatje laat zien imo dat er reden is om te doorzien dat er wat aan de hand is.
Ik probeer te vertellen wat het artikel zegt wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Of het nou volle IC-bedden zijn, besmet zorgpersoneel, of een combinatie van beide. De essentie: door de verspreiding van corona komt de (reguliere) zorg in de knel.
Huilen dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:10:25 #243
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195634330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:33 schreef illusions het volgende:

[..]

Ook belachelijk trouwens. Wil ik wel eens lezen, maar schijnt niet echt bijzonder te zijn.
Ooit eens een editie op de rommelmarkt gekocht.. gewoon puur voor de heb.
onsamenhangend kliederwerk, je kan beter de silmarilion lezen van Tolkien en zoon.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195634334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:05 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

[..]

Jij schreef:
[..]

,

alsof dit de teneur van het artikel is. Hij gaat uitgebreid in op de nawerking van de eerste golf, de inzet van de private zorg, enz. Ook gaat het over het gevaar van besmette mensen die naar buiten gaan, omdat het zorgpersoneel besmet raakt in de maatschappij.
Eens!
Maar ik vind het belangrijk te vermelden dat zo'n artikel door misinterpretatie begrepen kan worden alsof de IC's het niet meer aankunnen vanwege ernstig oplopende gevallen van patiënten die met corona op de IC belanden.
Dat is niet wat er in het artikel beschreven wordt.
Mijn melding lijkt misschien lood om oud ijzer maar het blijft belangrijk (ook voor mezelf) om te blijven attenderen op feitelijk lezen omdat het snel suggestief wordt (merk dat bij mezelf en daarom attendeer ik hier misschien vooral mezelf erop)
pi_195634345
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Of het nou volle IC-bedden zijn, besmet zorgpersoneel, of een combinatie van beide. De essentie: door de verspreiding van corona komt de (reguliere) zorg in de knel.
Inderdaad.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:11:40 #246
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195634358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:04 schreef Summers het volgende:

[..]

Staatspropaganda met maar 1 kant van het verhaal
Wat is de andere kant?

Het zou fijn zijn wanneer iemand eens met een goed onderbouwd en coherent verhaal komt, want tot op heden is "de andere kant van het verhaal" vooral een soort regenboog-eenhoorn: iedereen heeft er z'n eigen verhaal over (volgens sommigen heeft hij 7 poten :? ) maar niemand weet dat beest nou fatsoenlijk te beschrijven.
Huilen dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:16:41 #247
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195634451
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:06 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Achterhouden van informatie en maar 1 kant van een verhaal vertellen die voor een politieke agenda goed uitkomt :Y Ongelooflijk dat mensen situaties niet opslaan , verwerken , erkennen en hun wereldbeeld aanpassen :? Nee het is veel beter om alles goed te praten en 100 keer te doen alsof je iets nog nooit hebt gehoord .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_195634465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:06 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

_O-

quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat is de andere kant?

Het zou fijn zijn wanneer iemand eens met een goed onderbouwd en coherent verhaal komt, want tot op heden is "de andere kant van het verhaal" vooral een soort regenboog-eenhoorn: iedereen heeft er z'n eigen verhaal over (volgens sommigen heeft hij 7 poten :? ) maar niemand weet dat beest nou fatsoenlijk te beschrijven.
"De waarheid"
pi_195634479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:16 schreef Summers het volgende:

[..]

Achterhouden van informatie en maar 1 kant van een verhaal vertellen die voor een politieke agenda goed uitkomt :Y Ongelooflijk dat mensen situaties niet opslaan , verwerken , erkennen en hun wereldbeeld aanpassen :? Nee het is veel beter om alles goed te praten en 100 keer te doen alsof je iets nog nooit hebt gehoord .
Nee, dat is geen censuur. Je kan niet alles censuur noemen.

Je noemt een ezel toch ook geen paard?
pi_195634490
Propaganda en censuur zijn 2 verschillende dingen, snap niet hoe daar nou verwarring over kan ontstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')