quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Moest laatst op de poezen van de buren passen, ook elk met zo'n chipbakje. Poes die geen dieetvoer had beukte haar zusje gewoon opzij nadat háár luikje open ging hoor
🤦♀️🤦♀️🤦♀️quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:13 schreef F_r het volgende:
Op de school bij een kind van een collega van mijn man zijn 18 van de 25 leerkrachten besmet. Iets met team tweedaagse
Deze blijkbaar niet, ik stond er bij en keek er naarquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als het goed is gaat dat bakje dan ook gelijk weer dicht.
Niet als de andere poes er verbolgen naast blijft zitten natuurlijkquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als het goed is gaat dat bakje dan ook gelijk weer dicht, omdat hij geen passende chip vindt.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:14 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Deze blijkbaar niet, ik stond er bij en keek er naar
Ohja, da's waar jaquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet als de andere poes er verbolgen naast blijft zitten natuurlijk
Kan best dat dat luikje weer dichtging hoor, maar de verkeerde poes zat ondertussen het dieetvoer op te vretenquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Dat is volgens mij niet de bedoeling!
Een kennis had afgelopen weekend haar babyshower. Hebben het gewoon thuis gehouden en in etappes gedaan. Misschien is dat wat? En je weet het niet, misschien kan die High tea niet eens doorgaan. Ben benieuwd naar de persco van morgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:47 schreef Phaidra het volgende:
@:exode, volgens mij is de Lego weer schoon. Droog nog niet, ik denk dat ik het vannacht uitspreid in de woonkamer.
Onze katten eten ook altijd gescheiden. Nu ivm nierdieet van de 17-jarige, maar daarvoor ook al. De jongere kater is een veelvraat, terwijl de oude dame een langzamer eettempo heeft. En laat haar eten gewoon afpakken... Dus dan maar 2x per dag even een half uurtje elk apart.
Mijn zus wordt binnenkort 50. Mijn nichtje van 24 heeft nu een high-tea georganiseerd bij een bowlingcentrum (zaaltje), haske lief natuurlijk. Maar ik vind het niet verantwoord. Ik zou me daar niet op mijn gemak voelen. Dan merk je wel het verschil tussen leeftijdscategorie en hoe je met de maatregelen omgaat, zeg maar. En toch voel ik me lullig als ik niet ga
.
18 van de 25!quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:13 schreef F_r het volgende:
Op de school bij een kind van een collega van mijn man zijn 18 van de 25 leerkrachten besmet. Iets met team tweedaagse
Hier in de regio hadden heel veel scholen 5 oktober een studiedag maar tot nu toe niks gehoord over veel besmettingenquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
18 van de 25!![]()
![]()
In alle serieusheid is dit níet grappig maar ik lach de situatie gewoon uit.
Tjonge jonge.![]()
![]()
Tja, je weet het soms toch niet natuurlijk. Ik sta gewoon verbaast. Je zou zeggen dat er ergens iets goed mis gegaan is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:21 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier in de regio hadden heel veel scholen 5 oktober een studiedag maar tot nu toe niks gehoord over veel besmettingen
Echt? Lijkt me eigenlijk wel nieuwswaardig. Maar nergens iets over gelezen of gehoord.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:13 schreef F_r het volgende:
Met regio bedoel je jouw dorp? Volgens mij was hier alles gewoon “open”quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:21 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier in de regio hadden heel veel scholen 5 oktober een studiedag maar tot nu toe niks gehoord over veel besmettingen
Andere regioquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Echt? Lijkt me eigenlijk wel nieuwswaardig. Maar nergens iets over gelezen of gehoord.
Oldbiequote:Op maandag 12 oktober 2020 20:13 schreef Vicky het volgende:
ik vier vandaag mijn 21 jarige FOK jubileum..
![]()
Geregistreerd 12-10-1999
Geen mogelijkheid om ze ergens in een afgesloten ruimte te zetten? Die neiging zou ik krijgen...quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:28 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden woensdag studiedag en ik heb met 1 collega contact gehad die dag. We hadden niks in teamverband. Al houdt dat sommige van mijn collega’s niet tegen om gezellig stoelen aan te schuiven (ZE ZIJN NIET VOOR NIETS WEGGEHAALD (door mij) om gezellig samen te lunchen.
Vandaag weer 2 stoelen weggehaald. Maar koppige collega’s blijven ze terug zetten.
Tsss noem je me nou gewoon oud?!?! 🤣quote:
Wow!quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:13 schreef Vicky het volgende:
ik vier vandaag mijn 21 jarige FOK jubileum..
![]()
Geregistreerd 12-10-1999
Hier idd ook, maar dat was online....quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:21 schreef F_r het volgende:
[..]
Zal vast kunnen. Ze staan nu opgestapeld tegen de muur. Achter een verrijdbaar digibord. Dus je moet er wel iets moeite voor doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid om ze ergens in een afgesloten ruimte te zetten? Die neiging zou ik krijgen...
Yupquote:Op maandag 12 oktober 2020 20:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tsss noem je me nou gewoon oud?!?! 🤣
:-(quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:46 schreef vencodark het volgende:
Bij ons was laatst een medewerker van de fabriek die vertelde dat hij eigenlijk illegaal aan het werk was.
Grieperig, kuchen, verkoudheidsklachten.
Maar vooral door blijven werken aan de voedsellijn.
Zo'n spuitbus met lucht misschien?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:37 schreef exode het volgende:
Wij zoeken nog een afstofmethode van Lego. Voor onze seizoensbouwsels.
Dan verplaats je het alleen toch? Is er niet een Lego proof stofzuiger/kruimeldief ding? Ik ga eens zoeken.quote:
Bij mijn man op het werk hebben ze de weggehaalde stoelen weer terug gezet en de poten aan elkaar vastgemaakt, 2 naast elkaar plus de 2 tegenover. Dat zal een hoop werk zijn geweest. Ben benieuwd hoe lang het duurt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:28 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden woensdag studiedag en ik heb met 1 collega contact gehad die dag. We hadden niks in teamverband. Al houdt dat sommige van mijn collega’s niet tegen om gezellig stoelen aan te schuiven (ZE ZIJN NIET VOOR NIETS WEGGEHAALD (door mij) om gezellig samen te lunchen.
Vandaag weer 2 stoelen weggehaald. Maar koppige collega’s blijven ze terug zetten.
Ja naar de grond en die stofzuig je dan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef exode het volgende:
[..]
Dan verplaats je het alleen toch? Is er niet een Lego proof stofzuiger/kruimeldief ding? Ik ga eens zoeken.
Wij mogen niet meer in de teamkamer eten. Iedereen in het eigen lokaal en maximaal 3 collega’s bij elkaar in een lokaal. Dan kan er genoeg afstand gehouden worden. We houden ons er netjes aan, al is het soms wel jammer dat je niet alle collega’s ziet/spreekt. Maar het is voor een goed doel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zal vast kunnen. Ze staan nu opgestapeld tegen de muur. Achter een verrijdbaar digibord. Dus je moet er wel iets moeite voor doen.
MaarGoed. Vorige week zaten we dus te eten. En alle stoelen waren bezet. Teamkamer is dan dus vol. Toen kwam er een collega binnen. Zegt een andere collega. “Pak maar gewoon een stoel hoor. Doe ik ook als er geen plek is. Is toch belachelijk dat je niet eens in je eigen teamkamer kunt eten.”
Ik deed echt heel heel hard mijn best om daar niet met een snauw op te reageren en ik zag een andere collega ook letterlijk op haar tong bijten.
Nee. Je pakt dus niet een stoel erbij. Ik ben zelf ook weleens op het bankje op de gang gaan zitten omdat het te druk was. Hoor je mij ook niet over janken.
Morgen is stage-dag, en dan is de teamkamer ook extra vol met alle stagiaires. Denk dat ik zelfs ín mijn lokaal ga blijven in mn eentje.
Och, dat bedrijf gaat vanzelf 14 dagen verplicht dicht als daar een uitbraak ontstaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef hilliebillie het volgende:
Collega was vorige week aan het vertellen dat het bedrijf waar haar schoondochter werkt medewerkers verplicht om te komen als ze verkoudheidsklachten hadden. Niet eens mondkapjes op (dat is afgelopen week daar we verplicht geworden ondertussen).
Haar schoondochter was erg aan het twijfelen wat te doen, aan de ene kant voelt ze zich daar dus absoluut niet op haar gemak. Maar aan de andere kant is ze ook bang haar baan te verliezen als ze er iets van zegt..
Maar echt gewoon belachelijk.
Zoiets??quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:37 schreef exode het volgende:
Juf van B wordt morgen getest vanwege koorts. Hopelijk valt het mee voor haar.
Phaidra, oh ja ook nog drogen! Wij zoeken nog een afstofmethode van Lego. Voor onze seizoensbouwsels.
LeSage, dat geeft weer een hoop onrust voor je. Ik ga duimen.
Ik heb morgen gewoon 6,5 uur (!) overleg, verdeeld over 6 verschillende videocalls. Pffff wat een planning (van mezelf).
Ik knijp met je mee. Ik begrijp dat er maatregelen genomen moeten worden, maar man wat vind ik dit zuur.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:42 schreef LeSage het volgende:
Ik knijp hem wel een beetje voor morgen...
Horecamedewerker hier, dus ik vrees echt voor opnieuw sluiting. En dat zou mijn werkgever niet zomaar meer op kunnen vangen.
Het idee dat ik mijn baan kwijt zou raken, mijn superfijne werkplek met collega’s die meer zijn dan zomaar collega’s... ik krijg er buikpijn van![]()
En dan hoor ik over zoveel mensen die zich nergens iets van aantrekken (bruiloftsfeest maar gewoon thuis houden met veel mensen, toch maar niet thuiswerken ‘omdat ik dat niet zo fijn vind’), ik kan daar even helemaal niets mee
Crap.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:13 schreef trui het volgende:
Ik lees net dat het kabinet de horeca weer volledig wil sluiten...
Panty over de stofzuigerslang misschien?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef exode het volgende:
[..]
Dan verplaats je het alleen toch? Is er niet een Lego proof stofzuiger/kruimeldief ding? Ik ga eens zoeken.
Volgens mij is dat vooral om een run op de supermarkten rondom horeca zoals een week of twee terug te voorkomen. Van mensen die na het sluiten van de horeca toch gezellig verder willen drinken. Wat mij betreft overigens een regel die vast in de wet mag komen, scheelt een hoop overlast denk ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef laziness het volgende:
Alcoholverkoop na 20:00uur verboden om feestjes thuis te bemoeilijken.
Weet niet wanneer jullie inslaan voor een feestje maar ik doe dat doorgaans niet om 20:30 als het feestje om 21:00 begint....
Nope. Dat zorgt er alleen maar voor dat de focus op alcohol groter wordt, omdat je moet plannen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef laziness het volgende:
Weet niet wanneer jullie inslaan voor een feestje maar ik doe dat doorgaans niet om 20:30 als het feestje om 21:00 begint....
ik denk dat dit sowieso al een heel groot probleem is van de maatschappij en nog genormaliseerd ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 06:49 schreef Roomsnoes het volgende:
.En grote problemen met alcoholgebruik hier.
Sowieso dat mensen uit verbazing en soms zelfs afkeuring volledig achterover slaan als je aangeeft überhaupt niet te drinken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:06 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
ik denk dat dit sowieso al een heel groot probleem is van de maatschappij en nog genormaliseerd ook.
Als je niet zonder je wijntje of je biertje kan zonder het leuk te hebben op een feestje of te genieten van je eten is dat wel een dingetje hoor.
* Nijna schudt venco de handquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sowieso dat mensen uit verbazing en soms zelfs afkeuring volledig achterover slaan als je aangeeft überhaupt niet te drinken.
Ik heb altijd een pesthekel gehad aan de ‘alcohol-cultuur’.
Dat ken ik niet zo. Wel dat ik scheve gezichten kreeg toen ik met mijn pasgeboren zoon achterin de kamer ging zitten, ver van de rook van mijn zus en broertje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:51 schreef Tink89 het volgende:
Met roken heb ik hetzelfde. Mensen die altijd en overal een sigaret bij 'moeten' want anders 'smaakt het eten niet' of 'is het niet gezellig'. Echt, rot op...
Ik denk dat het meer is om spontane (hang)jongeren feestjes te vermijden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef laziness het volgende:
Met alcohol an zich is niets mis maar er zijn gewoon mensen die doen alsof dat het allerbelangrijkste is als je samen weg bent.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:09 schreef exode het volgende:
Ja hoi, alcoholdrinker hier!Dronken is alweer lang geleden overigens. Maar goed sinds de kinderen drink ik inderdaad alleen voor de gezelligheid, samen een speciaal biertje met mijn vriendin of een cocktail met vriendinnen. Ik heb het niet nodig om het leuk te hebben, maar de leukste anekdotes uit het verleden zijn wel vaak alcohol gerelateerd
Een alleen drinker hier. Gewoon omdat ik het super lekker vind. Zo zondagavond met een glaasje whisky op de bank op de goede afloop van het weekendquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Met alcohol an zich is niets mis maar er zijn gewoon mensen die doen alsof dat het allerbelangrijkste is als je samen weg bent.
Als niet-drinker word je dan al gauw raar aangekeken. Dat idee.![]()
En wat ik nou ook niet snap: waarom hebben veel mensen er moeite mee om alleen te drinken?
Je ontzegt jezelf een wijntje omdat je gezelschap niet drinkt. Vaak gehoord, dit argument.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gelukkig ben je negatief getest.
Maar er zijn toch ook sporten die je prima op afstand van elkaar kan doen, tennis of golf bijvoorbeeld. Maar goed als je kinderen laat sporten heb je de ouders er ook bij en dat is dan wel weer een ding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar de maatregelen die vanavond worden aangekondigd. Van mij mogen ze bijvoorbeeld alle amateursporten weer volledig stil leggen. Dus ook voor de jongere kinderen. Als ik kijk naar het voetbalveld in onze wijk, dan mogen de ouders niet meer het complex op, maar staan vervolgens allemaal op veel te weinig afstand van elkaar bij het hek.
Nee daar horen we niets van. Zowel school als KDV/BSO communiceren daar niet over, we hebben tot nu toe alle besmettingen waar we wel van op de hoogte zijn via de tamtam vernomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:20 schreef -Bubseltje- het volgende:
Worden jullie geïnformeerd als er een ouderbesmetting is op school? Bij ons op school zeggen ze dat ivm de avg dat niet bekend gemaakt mag worden.
Dat zou uitbraak-technisch ook beter zijn, in plaats van wekenlang steeds een halfzachte maatregel erbij doen. Iedereen 3 weken thuis tenzij het echt (maar dan ook écht) niet anders kan. Dan zou het veel sneller kantelen en kunnen we ook eerder weer versoepelen. En zo is het ook nog eens beter voor de economie bleek gisteren bij Nieuwsuur, terwijl de economie juist steeds genoemd werd als argument voor de huidige aanpak (zo veel mogelijk, zo lang mogelijk alles door laten draaien).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Edit: wat Quoi zegt, twee (of misschien drie) weken alles op slot maar wel heel duidelijk met een einddatum, zou ik al een stuk beter trekken denk ik, dan als je ook niet echt weet wanneer dingen wel weer kunnen.
dat iemand überhaupt op het idee komt om te roken in een kamer waar ook een baby is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat ken ik niet zo. Wel dat ik scheve gezichten kreeg toen ik met mijn pasgeboren zoon achterin de kamer ging zitten, ver van de rook van mijn zus en broertje.
Ja, dat is ook zo. De eigenaar van mijn stamkroeg gaf in juli al aan dat als het zo door ging zijn kroeg de kerst niet gaat halen. Maar de totale sluiting geeft wel het finale duwtje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat zou uitbraak-technisch ook beter zijn, in plaats van wekenlang steeds een halfzachte maatregel erbij doen. Iedereen 3 weken thuis tenzij het echt (maar dan ook écht) niet anders kan. Dan zou het veel sneller kantelen en kunnen we ook eerder weer versoepelen. En zo is het ook nog eens beter voor de economie bleek gisteren bij Nieuwsuur, terwijl de economie juist steeds genoemd werd als argument voor de huidige aanpak (zo veel mogelijk, zo lang mogelijk alles door laten draaien).
[ twitter ]
Sterkte alvast, het zijn ook pittige tijden voor alleenstaanden.
Mijn zus en broertje zijn ook nog die mensen die de vele Corona-maatregelen overdreven vinden. Zeker mijn broertje begrijpt er de ballen niet van.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:57 schreef trui het volgende:
[..]
dat iemand überhaupt op het idee komt om te roken in een kamer waar ook een baby is?
Of sowieso, binnen roken? Ik dacht dat we daar wel zo'n beetje vanaf waren.
Ik bedoelde er niets negatiefs mee dat anderen drinken hè.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:10 schreef Quoi het volgende:
Hoe vervelend ik het ook voor alle partijen en voor mezelf vind, even alles 2 weken op slot mét een einddatum zou voor het virus en de zorg het beste zijn.
En als je niet met de nek aan wilt worden gekeken als je niet drinkt, dan vind ik ook niet dat je het moet hebben over alcohol, alsof iedereen altijd maar dronken en vervelend is als 'ie drinkt. Er is zwart, wit en grijs. Er zijn jongeren die na sluitingstijd (22:00 uur) op zoek gaan naar drank, maar ook ouderen* die samen 2 speciaalbiertjes drinken in de kroeg en dan weer op de fiets stappen naar huis.
*
en jouw ouders vinden dat ook OK?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zus en broertje zijn ook nog die mensen die de vele Corona-maatregelen overdreven vinden. Zeker mijn broertje begrijpt er de ballen niet van.
En wat dat roken betreft: hun argument was nog dat wij ‘vroeger toch ook midden in de rook zaten en het gaat prima met ons!’
Hier in huis wordt niet gerookt maar bij mijn ouders nog wel.
Ik mag aannemen dat mijn ouders zelf wel aangeven als ze niet willen dat er wordt gerookt.quote:
Oei, hopelijk straks niet de halve school ziek.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef exode het volgende:
Juf van B is positief getest. Toch spannende komende tijd. Ze had geen klachten behalve ineens koort gisteren en ze heeft altijd lesgegeven met een mondkapje (wat we totnogtoe niet eens wisten). Dus het valt vast mee. Hopelijk knapt ze zelf snel op.
In B zijn geval niet, tenminste dat melden ze nu overleg met de GGD. Het is gelukkig ook bijna vakantie. Zijn juf heeft blijkbaar wel fysieke 10 minuten gesprekken gehad vorige week. Die ouders moeten nu wel thuisblijven geloof ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oei, hopelijk straks niet de halve school ziek.
De meester van mijn zoon heeft gelukkig een negatieve test teruggehad maar ik vroeg me wel af wat de gevolgen zijn als hij wèl Corona had.
Moet zo’n klas dan thuisblijven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik vind totale lockdown misschien ook wel verstandig, maar ook heel heftig ofzo. Nu ga ik af en toe nog een rondje wandelen om m'n conditie een beetje te redden met al dat spugend thuiszitten en om me mentaal op de been te houden. Helemaal opgesloten in huis vind ik best een akelig idee, al zou ik me natuurlijk wel aan de regels houden.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Waarom dan nog die ouder gesprekken? Dat kan toch ook via zoom ofzo? Snap ik echt niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef exode het volgende:
[..]
In B zijn geval niet, tenminste dat melden ze nu overleg met de GGD. Het is gelukkig ook bijna vakantie. Zijn juf heeft blijkbaar wel fysieke 10 minuten gesprekken gehad vorige week. Die ouders moeten nu wel thuisblijven geloof ik.
Een andere juf is 2 weken geleden positief getest, maar die 2 hebben elkaar niet gezien de afgelopen weken (de 1 zit nog in quarantaine namelijk).
We moeten B en onszelf extra in de gaten houden nu. Wij komen sowieso niet veel uit onze bubbel nu dus veel verandering is er niet.
Heel raar inderdaad. Wij hebben al twee oudergesprekken online gehad (laatste gesprek voor de zomer en het opstartgesprek vorige week). Gewoon via de hangouts-account van de kinderen, waarmee ze ook contact met de juffen hadden tijdens de lockdown. Ouders mogen zonder uitzondering de school niet in nu. Punt. Zulke zaken zijn zo eenvoudig te regelen en betekenen f2f zoveel extra onnodige contacten dat ik zoiets echt niet te verantwoorden vind.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Waarom dan nog die ouder gesprekken? Dat kan toch ook via zoom ofzo? Snap ik echt niet.
Het lijkt er op dat het hier bij mij in spanje (geen Madrid of Barcelona) beter gaat dan in Nederland!
Ja, je kunt bij jezelf altijd heel goed de nuance aanbrengen waarom jouw situatie toch nét een beetje anders is dan anderen en waarom jij wel verantwoord en verstandig net buiten de lijntjes mag kleurenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens wel een beetje fascinerend om te lezen dat mensen zich allemaal verbazen over wat anderen allemaal nog doen, maar dan wel stiekem hopen dat bepaalde dingen in hun geval nog gewoon kunnen, zoals een feestelijke diploma-uitreiking die ik net las om maar een voorbeeld te noemen
Maatregelen werken echt alleen als ze voor iedereen gelden, en dan kunnen zulke uitzonderingen dus gewoon niet. Hoe jammer het ook is.
Onze jongste mocht afzwemmen. Zou een uurtje duren. Na 20 minuten werden we geroepen. Kinderen kregen hun diploma. En doei!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:41 schreef vencodark het volgende:
Vanmiddag zwemt mijn zoon trouwens af voor zijn B-diploma. Mocht ik er voor de zomervakantie wel bij zijn bij het afzwemmen van A, mag er nu niemand bij.
Jammer, maar wellicht doen ze wel de uitreiking in de hal, zodat ouders toch een foto kunnen maken etc.
Maar dat is toch niet raar? Je mag toch balen van je eigen persoonlijke situatie? Dat heeft niets met begrip te maken of je niet willen houden aan de maatregelen. Ik vind het ook jammer dat ik als B ergens 1 van deze maanden voor B afzwemt ik niet mag kijken. Te begrijpen? Ja natuurlijk, maar wel is het balen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef SQ het volgende:
Ik vind het trouwens wel een beetje fascinerend om te lezen dat mensen zich allemaal verbazen over wat anderen allemaal nog doen, maar dan wel stiekem hopen dat bepaalde dingen in hun geval nog gewoon kunnen, zoals een feestelijke diploma-uitreiking die ik net las om maar een voorbeeld te noemen
Maatregelen werken echt alleen als ze voor iedereen gelden, en dan kunnen zulke uitzonderingen dus gewoon niet. Hoe jammer het ook is.
Bizar zeg, zo ingewikkeld is het niet zou ik denken!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:18 schreef exode het volgende:
Sowieso vind ik het onderwijs altijd een beetje vreemd. Mijn vriendin had 3 weken geleden een studiedag op school....met het gehele team net na die oproep om weer zoveel mogelijk thuis te werken. Zij begreep mijn verontwaardiging in eerste instantie niet. Zo'n dag was veel efficiënter als ze fysiek bij elkaar waren. Ja dat vind ik van mijn kantoordagen ook, maar ja. Ze is daarna wel bijgedraaid en houdt zich verder enorm aan alle maatregelen maar die link met studiedag en niet handig ontging haar even.
Overigens bij haar op school nog steeds 0 besmettingen.
Onderwijs mensen zijn soms een beetje vreemd, ik kan het weten aangezien ik er met 1 samenwoonquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:25 schreef trui het volgende:
[..]
Bizar zeg, zo ingewikkeld is het niet zou ik denken!
En inderdaad, die hele optie moet niet meer geboden worden aan ouders, al zullen er misschien ouders zijn die niet kunnen beeldbellen oid. Maar dan kun je ook nog gewoon bellen natuurlijk.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef Tink89 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:52 schreef Viv het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los daarvan: ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar sommige mensen zou je af en toe toch echt even door elkaar willen rammelen. Of dat nou ouders op school, bij de voetbal of in je familie zijn...K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]Maar als ze mentaal niet helemaal bij zijn zoals je eerder zei, kunnen ze verkeerde keuzes maken zonder dat ze daar de consequenties ten volle van zien. Ik vind niet dat je dat soort mensen kunt zien als iemand die jij bijvoorbeeld bent. Het is zuur dat er een kind in het spel is, maar misschien dat ze met hulp beter waren geholpen. Ik vind jouw post eigenlijk wel een beetje hard als ik eerlijk ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los daarvan: ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar sommige mensen zou je af en toe toch echt even door elkaar willen rammelen. Of dat nou ouders op school, bij de voetbal of in je familie zijn...
We kregen een mailtje dat er bij het afzwemmen geen publiek aanwezig mag zijn. Logisch natuurlijk, maar wel ontzettend vervelend. Zo'n mijlpaal en je kunt er geen getuige van zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:34 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het vooral belangrijk dat school doorgaat en bij voorkeur ook het zwemmen en dansen van de kinderen.
Voor mezelf heb ik geen wensen of behoeften.
Ohja, ik hoop wel dat mondkapjes op mijn werk uitblijven.
Het ís ook gewoon balen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We kregen een mailtje dat er bij het afzwemmen geen publiek aanwezig mag zijn. Logisch natuurlijk, maar wel ontzettend vervelend. Zo'n mijlpaal en je kunt er geen getuige van zijn
Dit heb ik ook. Ik werk al een half jaar thuis en mijn enige echte uitje is een wandeling door het bos of over het strand in het weekend. Dat zijn prima coronaproof activiteiten in principe. Verder zou het fijn zijn als de scholen open blijven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:13 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben bang voor een complete lockdown. Vorige (intelligente) lockdown ging ik elke dag het hondje van mijn ouders uitlaten. Als dat weg zou vallen, zou dat erg zwaar vallen bij mij.
Dus dingen waarop ik hoop. Thuiswerken, zwemlessen die door blijven gaan, scholen die open blijven en gewoon de mogelijkheid om lekker in bossen te kunnen wandelen.
Sjezus, ook echt hè... en ik neem aan dat jij in je werk de nodige gevolgen al gezien hebt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef BE het volgende:
Ik zou morgen gastlessen gaan geven op een mavo, drie keer 5 kwartier. Ik heb vanmorgen afgezegd en dat werd gerespecteerd, maar vanuit die school werd in eerste instantie gezegd 'scholen zijn essentiële beroepen dus dat kan gewoon doorgaan'. Ja... duh... jullie ja, maar een gastles is toch echt een keuze.
Mijn mede gast-docente zei 'ik respecteer het, maar...' waarna ik mezelf vervolgens alsnog kon verdedigen.
Ja, wij kregen een bericht via de schoolapp. Er werd niet gezegd om wie het ging uiteraard maar wel: “Een ouder van een kind uit groep 1/2abcdefg is besmet met het coronavirus. Ouder heeft bij start van de klachten zijn/haar kind thuisgehouden. Uiteraard is het gezin in quarantaine. Wij wensen de betreffende familie beterschap en alle goeds. De directie.”quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:20 schreef -Bubseltje- het volgende:
Worden jullie geïnformeerd als er een ouderbesmetting is op school? Bij ons op school zeggen ze dat ivm de avg dat niet bekend gemaakt mag worden.
Nee, er was vorige week een ouder van een klasgenootje van de jongste positief getest. Maar dat weet ik alleen omdat klasgenootje en jongste bevriend zijn. Verder geen bericht van school gehad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:20 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier andersom, omdat groep 8 klaar gestoomd moet worden voor het voortgezet onderwijs. De kleuters missen verder niet zoveelquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:51 schreef MorganLeFay het volgende:
Bij A op school zijn ze van plan de groepen 1-3 voorrang te geven, omdat die moeilijk digitaal les kunnen krijgen. Dus mochten alle kleuterjuffen en -meesters ziek zijn, dan komt de juf/meester van groep 8 voor de klas en krijgt groep 8 digitaal les. Best een logische oplossing vind ik. Tijdens de lockdown in maart stelde het programma voor kleuters vrijwel niks voor (ook al deden ze nog wel e.e.a.).
Zeker!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:47 schreef pinquit het volgende:
Nouja ik zie het best zitten, als dat 't aantal besmettingen flink laat kelderen.
Ja ik ook, maar ik heb sterk mijn twijfels of het gaat werken... of we moeten in zo’n strenge lockdown komen dat je ook niet naar buiten mag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:47 schreef pinquit het volgende:
Nouja ik zie het best zitten, als dat 't aantal besmettingen flink laat kelderen.
Haha, vriendin die juf is zette een paar weken geleden gezellige foto’s van al haar collega’s om elkaars nek tijdens een juffenfeestje op school op Insta.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:32 schreef exode het volgende:
[..]
Onderwijs mensen zijn soms een beetje vreemd, ik kan het weten aangezien ik er met 1 samenwoon![]()
Ze hebben vooral geknutseld die dag, je kon me echt opvegen. Maar ik zit iets te lang in het commerciële bedrijfsleven denk ik.
Na mijn redelijk boze verontwaardiging is ze wel echt geswitchd in denken. Ze hield zich verder dus echt wel aan alles, maar school was een soort van blinde vlek of zo. Dat zie ik bij meer leerkrachten. Heel apart.
Overigens gaan de rest van de fysieke 10 minuten gesprekken niet meer door op de school van B. Bij mijn vriendin waren die er al niet, allemaal via Zoom en bellen.
Ik vind andersom ook logischer ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hier andersom, omdat groep 8 klaar gestoomd moet worden voor het voortgezet onderwijs. De kleuters missen verder niet zoveel
Oh, ik ben 1 keer aangeschoten geweest, 11 jaar terug geloof ik. Ging een avondje met een vriendin ‘leren’ drinken. Ik lustte 1 ding: Safari Jus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:23 schreef Omentielvo het volgende:
Ik denk zelf niet dat ze snel alles dicht gaan gooien. Omdat de gevolgen van alles dichtgooien ook enorm groot zijn. Zowel financieel als qua gezondheid door andere klachten. Met alles dichtgooien raak (ook) je jong en oud, gezond en ongezond.
Ik ben vooral blij dat ik niet degene ben die zulke beslissingen moet nemen![]()
Ik las ook nog iets over roken en drinken.
Een keer ben ik enorm dronken geweest. Daarna was het lol in drinken er wel af voor mij.
Roken heb ik nooit gedaan en heb ik ook helemaal niks mee.
Wij hebben het prima gered, mede dankzij de mooie lente die we hadden. Met dit schijtweer de hele dag binnen zitten is wel een horrorscenario jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vind andersom ook logischer ja.![]()
Maar goed, we zien het wel en moeten er maar het beste van maken.
Ik probeer niet terug te denken aan toen maar ook niet vooruit en allerlei rampscenario’s. Even in het ‘nu’ blijven.
Ik ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:46 schreef exode het volgende:
Zo eej Amaranta! Wat heftig! Ik heb zelf altijd de regel gehad, rijden is geen alcohol, niet eens 1 biertje.
Dronken fietsen daarentegen....maar ik leef nog.
Hoe gaat het vandaag met je man?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh my wat een ellende om dat met je dronken hoofd te moeten doen amaranta.![]()
Er is wel een beste set aan maatregelen aangekondigd. Ik hoop echt dat het voldoende is om het virus de kop in te drukken.
Dat was een dingetje... en ik was alleen thuis. Dus ik kon ook geen hulptroepen inschakelen 😅quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh my wat een ellende om dat met je dronken hoofd te moeten doen amaranta.![]()
Er is wel een beste set aan maatregelen aangekondigd. Ik hoop echt dat het voldoende is om het virus de kop in te drukken.
Ik geloof dat de stijgende lijn doorzet.quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat de stijgende lijn doorzet.Hij is nu meer uit bed dan in bed gedurende de dag en ziet er een stuk beter uit dan afgelopen weekend. Zijn gezicht is niet meer grijzig, maar er komt weer wat kleur op. De dagenlang durende hoofdpijn is ook weggetrokken en hij staat weer stevig op zijn benen. Hij hoest nog wel heel naar, maar dat is eigenlijk het enige symptoom wat nog over is.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:07 schreef amaranta het volgende:
Oh ik drink nog wel hoor. Twee jaar geleden dronken thuis gekomen. En ik dacht. Laat ik eens de wasmachine aanzetten. Ik weet niet wat er fout ging... maar even later stond de zolder blank.
Met mn dronken alles staan (liggen) dweilen. Best lastig als de kamer helemaal draait.
Mijn voortand daarentegenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:46 schreef exode het volgende:
Zo eej Amaranta! Wat heftig! Ik heb zelf altijd de regel gehad, rijden is geen alcohol, niet eens 1 biertje.
Dronken fietsen daarentegen....maar ik leef nog.
Mijne was jarig in de 'eerste lockdown' en ik moet zeggen dat hij het prima oppakte. Goed uitgelegd waarom het niet door kon gaan. Opa had eerder al een cadeau gebracht, wat hij tijdens het videobellen met opa en oma mocht uitpakken. En gedurende de dag kwamen er klasgenootjes en kennissen op afstand aan de deur een tekening of cadeautje brengen. Ik heb geen teleurstelling gezien die dag, hij voelde zich ontzettend jarig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:22 schreef Adrian4 het volgende:
En ik vind het zo enorm ontzettend naar voor mijn kleuter die volgende week jarig is. Ik ga vandaag even nadenken hoe ik het ga brengen dat hij geen bezoek krijgt volgende week.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wilde vorige week de wasmachine aanzetten (nuchter!!!), komt er een error in beeld, ik druk op knopjes, begin te vloeken en pak het boekje erbij, vind ik de errormelding: deur niet dicht.![]()
![]()
Dat ze wel "ERRO4" in zo'n schermpje kunnen krijgen maar niet "DOOR" snap ik ook niet trouwens
Goed dat je het deelt, BE. Zo’n verdrietige situatie. 😔quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef BE het volgende:
Voor wie niet in de index kijkt: OUD / Help de zoon van Slaapmeisje!
Ik ben er oprecht verdrietig van. Bij de Oudste moest ik het afzwemmen missen vanwege dode baby in buik, zal me zwaar vallen om er bij Sticker ook niet bij te mogen zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We kregen een mailtje dat er bij het afzwemmen geen publiek aanwezig mag zijn. Logisch natuurlijk, maar wel ontzettend vervelend. Zo'n mijlpaal en je kunt er geen getuige van zijn
Ik snap je gevoel, maar mijn ervaring is dat de aanwezigheid van publiek bij het afzwemmen enorm stressverhogend was. Voor mijn dochter met name zou het veel fijner geweest zijn om af te zwemmen zonder al die heisa eromheen. Dus wie weet heeft het ook z’n voordelen, bedoel ik maar te zeggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 00:55 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ben er oprecht verdrietig van. Bij de Oudste moest ik het afzwemmen missen vanwege dode baby in buik, zal me zwaar vallen om er bij Sticker ook niet bij te mogen zijn.
Ik denk dat mijn kinderen en dan vooral de jongste, het ook niet zo erg zou hebben gevonden zonder publiek.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 06:22 schreef trui het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel, maar mijn ervaring is dat de aanwezigheid van publiek bij het afzwemmen enorm stressverhogend was. Voor mijn dochter met name zou het veel fijner geweest zijn om af te zwemmen zonder al die heisa eromheen. Dus wie weet heeft het ook z’n voordelen, bedoel ik maar te zeggen.
Dat is ook de reden dat het werkelijke afzwemmen al is voor de uitvoering met publiek, en dat ze iets ook gewoon over mogen doen als het niet in 1 keer lukt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 06:22 schreef trui het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel, maar mijn ervaring is dat de aanwezigheid van publiek bij het afzwemmen enorm stressverhogend was. Voor mijn dochter met name zou het veel fijner geweest zijn om af te zwemmen zonder al die heisa eromheen. Dus wie weet heeft het ook z’n voordelen, bedoel ik maar te zeggen.
Dit! En daarmee waren de besmettingscijfers ook tot het minimum teruggebracht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:29 schreef Lemijn het volgende:
Het verbaast mij dat er mensen bang zijn voor een 'totale lockdown' waarbij je je huis niet meer uit zou mogen. Dat was in het voorjaar toch ook niet zo? Rondje met de hond (of je kind) is altijd oke geweest.
Wat een glas half leeg instelling. Het is maar net wat je er van maakt. Dat hoeft echt niet triest te zijn maar daar is wel een positieve instelling van iedereen die mee doet voor nodig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:37 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind wel het online alternatief meestal zo zieldodend triest dat ik dan liever niks doe inderdaad... ik eet liever in m'n eentje een zak pepernoten op dan dat ik geforceerd vrolijk op Zoom ga zitten.
Dan zie je van die vrolijke aankondigingen 'X evenement gaat door!!" ... klik je blij op de info, blijkt het online 'door te gaan'. Ja laat dan maar zeg, met je vrolijke stemming![]()
Ja dat snap ik wel hoor, mijn zoom meetings met vrienden zijn ook nog steeds op 1 hand te tellen. Maar kritiek op dat ik me aan de maatregelen wil houden vind ik wel stom. En hee, volgend jaar is sinterklaas er weer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:37 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind wel het online alternatief meestal zo zieldodend triest dat ik dan liever niks doe inderdaad... ik eet liever in m'n eentje een zak pepernoten op dan dat ik geforceerd vrolijk op Zoom ga zitten.
Dan zie je van die vrolijke aankondigingen 'X evenement gaat door!!" ... klik je blij op de info, blijkt het online 'door te gaan'. Ja laat dan maar zeg, met je vrolijke stemming![]()
Klopt ook hoor, het treft vooral mijn moederhart natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 06:22 schreef trui het volgende:
[..]
Was het niet een van de jongens van Loj die 'niet geslaagd' was toen hij moest afzwemmen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat het werkelijke afzwemmen al is voor de uitvoering met publiek, en dat ze iets ook gewoon over mogen doen als het niet in 1 keer lukt.
Een kind moet het bij het diplomazwemmen wel heel erg verprutsen om het (al ingevulde) diploma niet te krijgen.
Mogen afzwemmen betekent in principe al dat ze geslaagd zijn.
Tja, sorry dat ik chagrijnig ben over de hele situatie. Het spijt me! Ik zal het niet meer doenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat een glas half leeg instelling. Het is maar net wat je er van maakt. Dat hoeft echt niet triest te zijn maar daar is wel een positieve instelling van iedereen die mee doet voor nodig.
En als ik het goed begrijp blijven de scholen zo veel mogelijk open, zelfs bij een 'volledige lockdown'. Dat vind ik wel fijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:42 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit! En daarmee waren de besmettingscijfers ook tot het minimum teruggebracht.
In de routekaart (hier te downloaden) staat onder Zeer ernstig > Lockdown ook dat je er op uit mag, de enige beperking is dat dit met maximaal 2 personen mag (inclusief jezelf). Ik neem aan dat hierbij, zoals eerder, jonge kinderen niet meetellen.
Mijn oudste ook. En die verpestte niets tijdens het afzwemmen maar de juf vond dat ze er niet klaar voor was. Maar wel cashen voor het afzwemmenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:47 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Was het niet een van de jongens van Loj die 'niet geslaagd' was toen hij moest afzwemmen?
Wat een eikels.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn oudste ook. En die verpestte niets tijdens het afzwemmen maar de juf vond dat ze er niet klaar voor was. Maar wel cashen voor het afzwemmenzat ze dan met 42 andere kindjes en de enige die haar diploma niet kreeg.
Ik vond het in het voorjaar juist zo gezellig! Speciaalbiertje, nootjes/chipjes en samen pubquizzen. Daarna nog gezellig kletsen, dezelfde muzikale livestream op de achtergrond. Ik zat uiteindelijk zelfs een zaterdagnacht te breien terwijl een vriendinnetje een legpuzzel maakte en het ineens 2 uur bleek te zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:44 schreef exode het volgende:
Ik ben hier de enige geloof ik die online borrels wel leuk vind. Online pubquizen, spelletjes doen, samen een tv serie kijken, gewoon ouwehoeren. Ik vind het oprecht leuk. Ik plan ze alleen niet als ik al de hele dag videocalls op mijn werk heb gehad.
Echt bizar, waarom hebben ze haar dan laten afzwemmen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn oudste ook. En die verpestte niets tijdens het afzwemmen maar de juf vond dat ze er niet klaar voor was. Maar wel cashen voor het afzwemmenzat ze dan met 42 andere kindjes en de enige die haar diploma niet kreeg.
Wat ik dan fijn zou vinden is als je er als ouder wel iets over te zeggen hebt. Dat ik ze thuis kan houden zonder problemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
En als ik het goed begrijp blijven de scholen zo veel mogelijk open, zelfs bij een 'volledige lockdown'. Dat vind ik wel fijnals het haalbaar blijkt te zijn uiteraard.
Het valt me op dat je al sinds maart er chagrijnig over bent. Kan me niet voorstellen dat het makkelijker vol te houden is zo. Proberen van verjaardagen of sinterklaas dan toch iets te maken met je familie/vrienden lijkt me dan leuker dan het allemaal rigoreus te weigeren. Wie weet pakt het onverwachts hartstikke leuk uit en kan je daar weer een tijdje op teren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Tja, sorry dat ik chagrijnig ben over de hele situatie. Het spijt me! Ik zal het niet meer doen![]()
![]()
![]()
Ik ga netflix zo hard uitspelen dit verlofquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:49 schreef Nanukerst het volgende:
Los van dat zwemlesdingetje heb ik echt geen moeite met de sociale beperkingen. Tijdens de vorige lockdown vond ik het leven heerlijk prikkelarm en overzichtelijk, dus ook dit keer ben ik on board!
Ik heb zelfs App groepjes van tv programma'squote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:46 schreef Lemijn het volgende:
Ik probeer sowieso zo min mogelijk boos te worden op mensen waar ik geen invloed op heb. Het is zo zinloos.
En @:exode fijn toch dat je die online dingen kan doen dan? Ik kijk gewoon liever een serie in mijn eentje.
Ik was ontzettend boos en ben daar echt uit mijn plaat gegaan. Ze deed echt niets anders dan de andere kindjes. Misschien wat langzamer. De maandag er na kreeg ze een uurtje les en mocht meteen weer afzwemmen. Toen wel haar diploma. Sloeg echt nergens op. Voor b hebben we dus een ander zwembad uitgezocht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt bizar, waarom hebben ze haar dan laten afzwemmen?
Eerlijk gezegd denk ik dat die gesloten scholen een groot deel waren van de snelle beperking van het virus in het voorjaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
En als ik het goed begrijp blijven de scholen zo veel mogelijk open, zelfs bij een 'volledige lockdown'. Dat vind ik wel fijnals het haalbaar blijkt te zijn uiteraard.
Wow. Dat is echt extreem lomp en zielig. Ik dacht inderdaad dat het afzwemmen voor de show is maar het diploma feitelijk al in the pocket.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Kan me voorstellen, wat een absurde situatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik was ontzettend boos en ben daar echt uit mijn plaat gegaan. Ze deed echt niets anders dan de andere kindjes. Misschien wat langzamer. De maandag er na kreeg ze een uurtje les en mocht meteen weer afzwemmen. Toen wel haar diploma. Sloeg echt nergens op. Voor b hebben we dus een ander zwembad uitgezocht.
Wat ontzettend kansloos en traumatisch zegquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zorg een aantal keer per week voor een extra lekkere lunch voor vriend. Verse soep, eitje bakken, ‘speciaal’ beleg. En ik breng hem af en toe een kopje koffie met een koekje. Gewoon om de moed erin te houden. Onze ongezellige moet-nog-verbouwd-worden-zolder is niet bepaald sfeerverhogendquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ga netflix zo hard uitspelen dit verlof![]()
ik vind het ook wel prima. Alleen mijn man trekt het thuiswerken slecht. Misschien moet ik maar wat leuke dingetjes bestellen om zijn zolderkamer wat op te fleuren
Dat is nu ook al zo, geloof ik? Er staat iets over in het beleid van onze school. Dus ik neem aan dat dat wel mogelijk is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef Tally het volgende:
[..]
Wat ik dan fijn zou vinden is als je er als ouder wel iets over te zeggen hebt. Dat ik ze thuis kan houden zonder problemen.
Ik kan het me voorstellen, ik ben ZO blij dat ik buiten de deur werk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef SQ het volgende:
[..]
ik vind het ook wel prima. Alleen mijn man trekt het thuiswerken slecht. Misschien moet ik maar wat leuke dingetjes bestellen om zijn zolderkamer wat op te fleuren
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja zeker traumatisch. Want overal waar nu een diploma aan vast hangt wil ze niet meer doen. Want ik zak toch wel. Gelukkig toch nog haar b en c diploma gehaald maar ging niet gepaard met veel plezier.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat ontzettend kansloos en traumatisch zeg
Wat voor leuke dingetjes denk jij aan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef SQ het volgende:
[..]
En dit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef Tally het volgende:
[..]
Wat ik dan fijn zou vinden is als je er als ouder wel iets over te zeggen hebt. Dat ik ze thuis kan houden zonder problemen.
O misschien nu veranderd? Wij kregen namelijk een mail met corona regels waarin stond dat we ze niet zonder melding bij leerplicht thuis konden houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat is nu ook al zo, geloof ik? Er staat iets over in het beleid van onze school. Dus ik neem aan dat dat wel mogelijk is.
Ik probeer er ook wel wat van te maken, maar dan door een op een af te spreken met mensen. En af en toe ga ik naar een museum ofzo met mijn dochter.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Het valt me op dat je al sinds maart er chagrijnig over bent. Kan me niet voorstellen dat het makkelijker vol te houden is zo. Proberen van verjaardagen of sinterklaas dan toch iets te maken met je familie/vrienden lijkt me dan leuker dan het allemaal rigoreus te weigeren. Wie weet pakt het onverwachts hartstikke leuk uit en kan je daar weer een tijdje op teren.
Maar goed dat is mijn instelling.
Ik heb gemerkt dat mijn oudste het op dit moment thuis beter doet. De jongste doet het op school beter.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dit.
Ik zou hem liever thuis les laten hebben, of weer de 50/50 verdeling van het voorjaar waarbij de helft van de klas op school les had en de andere helft thuis.
Dat hele "kinderen niet besmettelijk" is gewoon heel onlogisch.
Niemand beweert dat kinderen niet besmettelijk zijn. Wel dat ze veel minder besmettelijk zijn, en aangezien het doel nog steeds niet is de besmettingen naar nul te krijgen, gaat zo goed mogelijk onderwijs gelukkig voor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:57 schreef Leandra het volgende:
Dat hele "kinderen niet besmettelijk" is gewoon heel onlogisch.
Wrijf het er maar in, ik ben twee keer gezakt voor mn B-diploma :’) Mijn hele ouderlijke gezin bestaat uit zwemkneusjes overigens. Ik doe nu aquabootcamp met m’n zussen en we kunnen alle drie niet duiken of borstcrawlen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat het werkelijke afzwemmen al is voor de uitvoering met publiek, en dat ze iets ook gewoon over mogen doen als het niet in 1 keer lukt.
Een kind moet het bij het diplomazwemmen wel heel erg verprutsen om het (al ingevulde) diploma niet te krijgen.
Mogen afzwemmen betekent in principe al dat ze geslaagd zijn.
Wij hebben daar geen bericht over gekregen, maar zolang niet gemeld is dat het wel kan ga ik er vanuit dat ze bij een groep 6 kind dat zonder goede reden afwezig is gewoon een melding maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:57 schreef Tally het volgende:
[..]
O misschien nu veranderd? Wij kregen namelijk een mail met corona regels waarin stond dat we ze niet zonder melding bij leerplicht thuis konden houden.
Volgens mij kan ik die vraag beter terugkaatsenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:57 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat voor leuke dingetjes denk jij aan?![]()
![]()
.
Ik was ook één van de weinige (volgens mij zelfs de enige) die haar kinderen thuis hield toen ze weer naar school mochten en op het moment dat de leerplicht weer in ging pas weer naar school liet gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben daar geen bericht over gekregen, maar zolang niet gemeld is dat het wel kan ga ik er vanuit dat ze bij een groep 6 kind dat zonder goede reden afwezig is gewoon een melding maken.
En dat "ik geloof niet dat kinderen niet besmettelijk zijn" geen goede reden is
Men doet iig alsof het weinig voorstelt, kinderen onder 12 hoeven zelfs geen afstand tot ouderen te houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Niemand beweert dat kinderen niet besmettelijk zijn. Wel dat ze veel minder besmettelijk zijn, en aangezien het doel nog steeds niet is de besmettingen naar nul te krijgen, gaat zo goed mogelijk onderwijs gelukkig voor.
Wij hebben hier om heel andere reden een besloten verjaardag gevierd voor onze kleuter maar ze heeft het helemaal fantastisch gevonden hoor. Bij mama op bed kadootjes uitpakken enzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:07 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat het uitmaakt hoeveel energie en creativiteit je zelf als ouder nog over hebt, of je een gezinsverjaardag thuis tot iets tofs unieks kan maken. Als ik me goed voel kan ik de afwas nog ombuigen tot een feestje hier, mijn peuter gaat dan overal in mee. Kan per kind verschillen natuurlijk en per leeftijd maar hoe je het zelf als ouder aanvliegt lijkt me een grote factor. En onze draagkracht ligt wel enigszins onder vuur met al een half jaar deze ongein.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat die gesloten scholen een groot deel waren van de snelle beperking van het virus in het voorjaar.
Nou, zolang van Dissel nog "mondkapjes zijn zinloos" interviews blijft geven ondermijnt hij vooral alles wat het kabinet wel doet. Want ook van Dissel doet nog steeds alsof de meute met een mondkapje een operatie zou moeten uitvoeren en dat het dus nutteloos is als zo'n ding gebruikt wordt zonder het zorgprotocol voor mondkapjes te hanteren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef Lemijn het volgende:
Tja ik kan dus weinig met die instelling van ik weet het beter dan de professionals die alles hebben afgewogen. En er is zoiets als voortschrijdend inzicht. En bijstellen. En weer bijstellen.
Je kan dit ook omdraaien. Als die niet-medische mondkapjes inderdaad zo goed als zinloos zijn. Dan ondermijnt de politiek met een zo goed als zinloze mondkapjesplicht het draagvlak voor de maatregelen die er wél toe doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:17 schreef Leandra het volgende:
Ik vind zijn gedrag hierin ronduit schadelijk.
Vooral voor het draagvlak voor het beleid.
Behalve dat ze op plekken waar ze zsm verplicht waren wel nut hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Je kan dit ook omdraaien. Als die niet-medische mondkapjes inderdaad zo goed als zinloos zijn. Dan ondermijnt de politiek met een zo goed als zinloze mondkapjesplicht het draagvlak voor de maatregelen die er wél toe doen.
Dat is ook gewoon ronduit shitquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik probeer er ook wel wat van te maken, maar dan door een op een af te spreken met mensen. En af en toe ga ik naar een museum ofzo met mijn dochter.
Bij mij is het vooral zo dan ik bang ben voor de economische gevolgen... we hebben een eigen bedrijf in de evenementensector, en dat draait natuurlijk niet goed nu. De steun van de overheid is lang niet voldoende om alle gemiste inkomsten te dekken. Dus dit moet gewoon niet te lang zo doorgaan, anders komen we serieus in de problemen.
Dit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon ronduit shitHopelijk hebben de maatregelen effect zodat er weer wat meer kan ipv steeds minder.
Maar er is toch nooit gezegd dat kinderen het helemaal niet kunnen krijgen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:16 schreef Tally het volgende:
Ik heb geen instelling dat ik het beter weet maar als ik cijfers ziet van het ziekenhuis waar ik werk die vele malen hoger waren rijdens de eerst lockdown dan de cijfers die getoond werden dan krap je je wel achter je oren. Toen hoorde je dat kinderen niet besmettelijk waren of niet konden krijgen. En als je dan de ambulance moet helpen met een meisje dat net zo oud is als je dochtertje die onderweg op de gang van de beademing af moest en gereanimeerd moet worden schrik je daar wel van. En dat was niet het enige ‘gezonde’ kindje dat ik in die periode binnen heb zien komen.
En loop je niet klakkeloos achter alles wat men op tv of krant zegt.
Zullen we even op een rijtje zetten hoeveel 'zwakkeren' er zijn en hoe oud die allemaal zijn en hoeveel % van de beroepsbevolking dat ook nog is?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:36 schreef Leandra het volgende:
Al dat geneuzel van een Jort Kelder die iedere keer weer doet alsof de maatregelen een doodvonnis voor de economie zijn terwijl er toch alleen maar een paar zwakkeren door gered worden helpen ook niet.
Dat ondermijnt het moreel alleen maar meer.
En ondertussen zit meneer wel lekker veilig in zijn strandvilla als hij niet in een studio zit te oreren.
Niet dat hij nog aan het gewone leven deelneemt, terwijl hij doet alsof anderen dat wel gewoon zouden moeten kunnen doen.
Ik heb het wel gehad met het podium dat hij steeds krijgt voor zijn gehits.
Het krijgen of verspreiden zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:41 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Maar er is toch nooit gezegd dat kinderen het helemaal niet kunnen krijgen?
Alleen dat zij het over het algemeen veel minder ernstig hebben dan volwassenen.
Erger nog, er zijn ook wetenschappers die hieraan meedoen. Ira Helsloot bijvoorbeeld, roept al sinds maart dat we miljarden uitgeven om Oma's leven een paar maanden langer te laten duren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:36 schreef Leandra het volgende:
Al dat geneuzel van een Jort Kelder die iedere keer weer doet alsof de maatregelen een doodvonnis voor de economie zijn terwijl er toch alleen maar een paar zwakkeren door gered worden helpen ook niet.
Dat ondermijnt het moreel alleen maar meer.
En geen naschoolse opvang hier. Opa en oma zijn de opvang in heel veel gezinnen. Plus Spanjaarden kruipen graag bij elkaar. Wat dat betreft zou afstand houden voor ons makkelijker moeten zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat ze op plekken waar ze zsm verplicht waren wel nut hebben.
Op uitzonderingen als Spanje na, maar ook daar zijn de meeste besmettingen in huiselijke kring, weer lekker met oma knuffelen bijvoorbeeld.
Of mensen in een achterstandswijk in Madrid die besmet zij en in quarantaine moeten, maar met 10 man op 60m² woont (zo werd dat letterlijk omschreven door een arts uit de wijk).
Dan weet je ook dat het niet gaat werken.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:47 schreef Leandra het volgende:
het enige voordeel dat (kleine) kinderen hebben is dat ze kleiner zijn en hun besmettelijke deeltjes veel lager uitstoten dan waar jij als volwassene staat.
Ja dit dus. Zeker op basisscholen is vrij weinig aan de hand.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:27 schreef exode het volgende:
Ik ben zoals eerder gezegd een leek maar geloof niet zo dat de scholen een bron van besmetting zouden zijn. Dan zouden juffen en meesters en KDV medewerkers inmiddels allemaal minstens 1 x Corona moeten hebben gehad. Daarnaast gaat het in andere landen waar scholen ook gewoon open zijn vele malen beter dan hier (zie Duitsland). Het probleem lijkt toch echt ergens anders te zitten hier....
Ik weet echt niet wat ik zou doen, al even los van het feit waar het appgroepje voor bedoeld is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:40 schreef BE het volgende:
Ik heb in een van mijn whatsappgroepjes een gekkie zitten die dus anti-corona is zogezegd. Die postte vanmorgen nog een youtube filmpje met 'Goed nieuws, artsen bevestigen leugens Corona' en de vraag of wij er ook zo blij van worden.
Ik weet dan echt niet wat ik moet zeggen dus zeg maar gewoon niks. Ze weet dat ik er heel anders over denk dan zij.
De juf van jouw kind heeft toch Corona?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:27 schreef exode het volgende:
Ik ben zoals eerder gezegd een leek maar geloof niet zo dat de scholen een bron van besmetting zouden zijn. Dan zouden juffen en meesters en KDV medewerkers inmiddels allemaal minstens 1 x Corona moeten hebben gehad. Daarnaast gaat het in andere landen waar scholen ook gewoon open zijn vele malen beter dan hier (zie Duitsland). Het probleem lijkt toch echt ergens anders te zitten hier....
Het is het laatste. Niet hartsvriendinnen hoor. Ze is sowieso een beetje van de linksdraaiende zelfgeslagen biologische koffiemelk. Dus ik weet uit welke hoek het komt. Ik wilde eerst iets zeggen als 'sorry, ik kan hier echt helemaal niets mee' maar ik denk dat niet reageren in dit geval ook wel genoeg zegt. Ik heb geen zin in een discussie want ik heb geen bronnen (anders dan de mainstream) om eventueel te proberen te weerleggen wat ze zegt dus ik pas even. Maar ik vind het wel heel irritant.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet echt niet wat ik zou doen, al even los van het feit waar het appgroepje voor bedoeld is.
Laat ik het zo stellen; als er in de klasse-app of die van het voetbalteam van Soneal een ouder zulke dingen zou posten dan zou ik de groep verlaten. Simpelweg omdat zo'n appgroep daar imho niet voor bedoeld is.
Maar goed; op het moment dat er idd een wondermiddel zou zijn dan zou het weer niet zo erg zijn als iemand zo'n groep zou delen, dus vanuit het standpunt van een antiviruswappie kan ik me wel voorstellen dat hij/zij denkt dat het belangrijk genoeg is om te delen.
Mocht het een appgroep van een vriendinnengroepje zijn dan weet je waarschijnlijk al dat net die ene altijd degene is die gevoeliger is voor allerlei complotmeuk, dus dat hoort dan bij die persoon, die je als vriendin accepteert met al haar makken. Maar ook dan weet ik niet of ik me in zou kunnen houden.
Kan me voorstellen, in jouw geval zou ik waarschijnlijk reageren met een "Okay thnx, ik zal het doorgeven aan mijn klanten".quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:54 schreef BE het volgende:
[..]
Het is het laatste. Niet hartsvriendinnen hoor. Ze is sowieso een beetje van de linksdraaiende zelfgeslagen biologische koffiemelk. Dus ik weet uit welke hoek het komt. Ik wilde eerst iets zeggen als 'sorry, ik kan hier echt helemaal niets mee' maar ik denk dat niet reageren in dit geval ook wel genoeg zegt. Ik heb geen zin in een discussie want ik heb geen bronnen (anders dan de mainstream) om eventueel te proberen te weerleggen wat ze zegt dus ik pas even. Maar ik vind het wel heel irritant.
Nou dat! En heel soms ga ik dan bijna aan mezelf twijfelen. Mezelf afvragen of ik nou zo hopeloos naïef ben? Want ja, in het verleden zijn sommige engerds ook door sneaky taktieken aan de macht gekomen, maar ik kan er in dit geval echt niet bij dat dat de gedachtengang is. Echt niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:54 schreef laziness het volgende:
Ik heb verzocht van de familie app geen politiek platform te maken. Dat bleken velen te vinden maar niet te durven zeggen. Leave that to me![]()
Dus opgelost daar.
En ik snap echt echt niet dat je woont in één van de meest democratische landen ter wereld. Dit zich uit in zo ongeveer alles wat Rutte aan maatregelen (niet) neemt en dat men dan zegt dat deze VVDer (!) uit is op zoveel mogelijk macht en ons wilt onderdrukken.
Je zou er bijna hysterisch van gaan lachen.
Dat er landen zijn waar de politieke macht daar wel grof misbruik van maakt vind ik wel een groot issue overigens!
Dit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:54 schreef laziness het volgende:
Ik heb verzocht van de familie app geen politiek platform te maken. Dat bleken velen te vinden maar niet te durven zeggen. Leave that to me![]()
Dus opgelost daar.
En ik snap echt echt niet dat je woont in één van de meest democratische landen ter wereld. Dit zich uit in zo ongeveer alles wat Rutte aan maatregelen (niet) neemt en dat men dan zegt dat deze VVDer (!) uit is op zoveel mogelijk macht en ons wilt onderdrukken.
Je zou er bijna hysterisch van gaan lachen.
Dat er landen zijn waar de politieke macht daar wel grof misbruik van maakt vind ik wel een groot issue overigens!
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan me voorstellen, in jouw geval zou ik waarschijnlijk reageren met een "Okay thnx, ik zal het doorgeven aan mijn klanten".
Maar ik snap dat het verstandiger is dat niet te doen![]()
De juf van N ook, maar die is weer genezen en verder is niemand besmet binnen de school.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
De juf van jouw kind heeft toch Corona?
De scholen zijn pas sinds half augustus - begin september weer open, max 2 maanden dus, en er zijn inmiddels zelfs al scholen gesloten omdat er teveel leerkrachten ziek zijn:
https://www.destentor.nl/(...)tten-dicht~a551a6a5/
https://www.hvzeeland.nl/(...)ge-coronabesmetting/
https://www.bd.nl/waalwij(...)en-aalburg~aa488bfc/
https://www.ad.nl/den-haa(...)azendsnel~aae7f8626/
Nou, mensen zijn echt heel raar hoor; mijn zusje was begin mei een keer aan de wandel met een kennis, komen ze bij een plek die goed beveiligd wordt, ze raken met die bewaking in gesprek en ze vertelt dus dat haar partner recent aan Covid-19 is overleden, zegt een van die beveiligers even later "Ik geloof daar eigenlijk niet zo in, Corona".quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:06 schreef BE het volgende:
[..]Ja, die neiging heb ik dus idd ook nog wel eens: 'Ja, het is echt heel erg nep, dat zeg ik ook tegen de families van de mensen die aan of met het coronavirus zijn overleden.'
Met een specialevoor jou hierbij.
Oh wauw, dan snap je het echt niet hoor!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, mensen zijn echt heel raar hoor; mijn zusje was begin mei een keer aan de wandel met een kennis, komen ze bij een plek die goed beveiligd wordt, ze raken met die bewaking in gesprek en ze vertelt dus dat haar partner recent aan Covid-19 is overleden, zegt een van die beveiligers even later "Ik geloof daar eigenlijk niet zo in, Corona".
Ze was echt sprakeloos en zegt nog heel beleefd van "Ja, maar ze is wél dood".
Echt verbijsterend hoe bot mensen soms kunnen zijn.
En dan ook nog eens die rotzooi die bij allerlei protesten maar op de grond gekalkt wordt.... je wordt er wel mee geconfronteerd iedere keer weer. Maar je partner komt niet terug.
Bij B op school is zij pas de tweede juf op een leerkrachtenbestand van 35, op school van mijn vriendin zijn er ook 0 leerkrachten besmet. Er zijn op beide scholen meerdere ouders besmet geweest. Dat hadden dan toch enorme brandhaarden moeten worden door die kinderen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
De juf van jouw kind heeft toch Corona?
De scholen zijn pas sinds half augustus - begin september weer open, max 2 maanden dus, en er zijn inmiddels zelfs al scholen gesloten omdat er teveel leerkrachten ziek zijn:
https://www.destentor.nl/(...)tten-dicht~a551a6a5/
https://www.hvzeeland.nl/(...)ge-coronabesmetting/
https://www.bd.nl/waalwij(...)en-aalburg~aa488bfc/
https://www.ad.nl/den-haa(...)azendsnel~aae7f8626/
Ik weet niet hoe het voor de zomervakantie bij jullie was, maar hier stonden de ramen open, dat ventileert lekker.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:26 schreef exode het volgende:
[..]
Bij B op school is zij pas de tweede juf op een leerkrachtenbestand van 35, op school van mijn vriendin zijn er ook 0 leerkrachten besmet. Er zijn op beide scholen meerdere ouders besmet geweest. Dat hadden dan toch enorme brandhaarden moeten worden door die kinderen?
Er zijn zeker geen 0 besmettingen in het onderwijs dat zou ook raar zijn, leerkrachten zijn geen supermensen, maar het zijn blijkbaar geen hogere risico's dan de supermarkten, kroegen en sportclubs, sterker nog, die kinderen lijken dus inderdaad amper te verspreiden. Dat is toch ook uit meerdere onderzoeken gekomen inmiddels, onderzoeken in gezinnen waar Corona was.
Die kinderen zitten vele uren achter elkaar bovenop elkaar, knuffelen thuis, sporten, etc. En toch zijn er procentueel weinig leerkrachten besmet.
En de scholen waren voor de zomervakantie toch ook gewoon open, toen het aantal besmettingen steeds verder terugliepen? Ik kijk wat dat betreft vanaf het moment dat de school lockdown klaar was, al heel wat maanden inmiddels.
Misschien ben ik een te makkelijk denkend persoon hoor, maar ik zie de verbanden niet. Vooral omdat het in andere landen dus gewoon een stuk beter gaat met open scholen. Ik kijk dan naar de verschillen en die zitten toch echt in andere dingen.
Ik zag overigens dat Staphorst nogal wat besmettingen heeft, dat maakt me alleen maar bozer dat de kerken een uitzondering hebben....net zoals zo'n kerkkoor wat een brandhaard bleek te zijn. Lekker met zijn allen in een binnenruimte hard zingen, niets aan de hand.
Hier staan de ramen nu ook open, maar halve of hele klassen maakt vrij weinig uit volgens mij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het voor de zomervakantie bij jullie was, maar hier stonden de ramen open, dat ventileert lekker.
Plus dat het volgens mij het gros van de tijd halve klassen waren.
Ja maar die snap ik dus niet, er is wettelijk toch vastgelegd dat er godsdienstvrijheid is, toch niet dat je perse in een kerk moet zitten met 100 man?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:36 schreef laziness het volgende:
Dat kerken een uitzondering zijn is dan net wat ons een werkend democratisch land maakt. Het ligt nou eenmaal vast in de wet.
Dat de kerken zelf hier niet hun gezonde verstand in gebruiken vind ik wel erg. Ik had al niet zoveel met het instituut kerk. Dat wordt er niet beter op zo.
Behalve dat in veel andere landen maatregelen niet alleen wel nageleefd worden, maar ze ook gelden voor kinderen onder de 12.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:36 schreef exode het volgende:
[..]
Hier staan de ramen nu ook open, maar halve of hele klassen maakt vrij weinig uit volgens mij.
Feit is dat wij het als Nederland zijnde behoorlijk slecht doen. Ons beleid is anders dan de landen die het beter doen. Misschien is het testen ook anders, geen idee. Maar de scholen lijken dus het verschil niet te zijn.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:37 schreef exode het volgende:
[..]
Ja maar die snap ik dus niet, er is wettelijk toch vastgelegd dat er godsdienstvrijheid is, toch niet dat je perse in een kerk moet zitten met 100 man?
De moskeeën houden zich er bijvoorbeeld wel aan, de wereld zou op zijn kop staan als het andersom was geweest.
Ah dan was ik te lui met mijn inzicht, dat verklaart het. Jammer dat nou net Hugo de Jonge als CDA'er niet even de kerken persoonlijk aanspreekt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Dat zegt de wet. De juridische basis om het in te perken ontbreekt aldus juristen. Dan moet je de noodtoestand uitroepen zoals veel landen gedaan hebben. Dat is dus een vorm van de macht grijpen die men hier niet wilt.
Hier zegt men in Staphorst er passen er 2300 in en het waren er maar 600....![]()
Dat de moskeeën uit zichzelf wel de max 30 aanhouden siert ze enorm!
Daar heb je gelijk in, misschien moeten wij daar ook wat meer naartoe...geen idee.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat in veel andere landen maatregelen niet alleen wel nageleefd worden, maar ze ook gelden voor kinderen onder de 12.
In maart zei de overheid het wel hoor maar dan heb je meteen van der Staaij van de SGP op je dak om je te wijzen op het wettelijke gat om dit te mogen doen. Wat qua functionerende democratie prachtig is dat hij het doet. Laten we wel wezen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:48 schreef exode het volgende:
[..]
Ah dan was ik te lui met mijn inzicht, dat verklaart het. Jammer dat nou net Hugo de Jonge als CDA'er niet even de kerken persoonlijk aanspreekt.
Ik zag gisteren heel wat discussies op Twitter, oa van nogal streng gelovigen, die allemaal roepen 'Ja maar we houden ons in de kerk aan alle voorschriften dus...' uhm nou ja dat deed de horeca nog meer maar die moeten toch echt dicht nu.
Ja herkenbaar dat je aan jezelf gaat twijfelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:58 schreef BE het volgende:
[..]
Nou dat! En heel soms ga ik dan bijna aan mezelf twijfelen. Mezelf afvragen of ik nou zo hopeloos naïef ben? Want ja, in het verleden zijn sommige engerds ook door sneaky taktieken aan de macht gekomen, maar ik kan er in dit geval echt niet bij dat dat de gedachtengang is. Echt niet.
Dat is zeker fijn om te horenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:05 schreef Tally het volgende:
Mijn kinderen vonden hun verjaardag dit jaar tijdens de lockdown de allerleukste ooit. Dat vond ik dan wel weer leuk om te horen.
Met 600 anderen willen belijden.... Ik weet zeker dat daar mensen bij zitten die je niet van naam kent.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Dat zegt de wet. De juridische basis om het in te perken ontbreekt aldus juristen. Dan moet je de noodtoestand uitroepen zoals veel landen gedaan hebben. Dat is dus een vorm van de macht grijpen die men hier niet wilt.
Hier zegt men in Staphorst er passen er 2300 in en het waren er maar 600....![]()
Dat de moskeeën uit zichzelf wel de max 30 aanhouden siert ze enorm! En mag Wilders ook wel eens delen ipv zeggen dat Mohammed en Fatima schuld hebben aan dit alles![]()
In staphorst? Ga er maar vanuit dat de meesten al die 600man kennen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met 600 anderen willen belijden.... Ik weet zeker dat daar mensen bij zitten die je niet van naam kent.
Misschien wel als "de jongste van Kees van Jan en Marie", maar ik zie de noodzaak ook niet zo om samen met anderen die je niet persoonlijk kent het geloof te belijden.
Ja, ik weet dat de meesten elkaar wel zullen kennen maar niet allemaal en allemaal bij naam.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:12 schreef Elleska het volgende:
[..]
In staphorst? Ga er maar vanuit dat de meesten al die 600man kennen.
Bij die 600 kennen de meesten elkaar wel bij naam ben ik bang. Bij die +2000 zal het meer "dat is er een van Jansen" zijn maar het is een hechte gemeenschap die elkaar nog echt kent.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat de meesten elkaar wel zullen kennen maar niet allemaal en allemaal bij naam.
Laat ik het zo stellen: Waarom zou je je geloof willen belijden met mensen die je niet zou uitnodigen op je verjaardag?
Maar normaal zitten er 2.300 in de kerk, dus de kans dat die 600 die er in "jouw" dienst zitten net degenen van die 2.300 zijn die je allemaal wel kent is wat kleiner.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij die 600 kennen de meesten elkaar wel bij naam ben ik bang. Bij die +2000 zal het meer "dat is er een van Jansen"
Mijn familie komt daar van oorsprong vandaan en ik viel daar in de "de kleindochter van Jan en Marie" categorie terwijl ik er nooit heb gewoond.
Ja ik vind het ook 100 x leuker om Ajax in het stadion te zien met bier ipv op de tv, op mijn bank met kinderen die door het beeld rennen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:21 schreef Lemijn het volgende:
Omdat het fijn is om met elkaar te delen waar je in gelooft. Omdat met veel tegelijk zingen (nu niet maar in het algemeen) heerlijk is. Omdat je in ieder geval liever naar de kerk gaat dan thuis bent op zondag en als je maar met 30 mag dan ben je weinig aan de beurt als je normaal met zoveel samenkomt.
Op Lowlands is het toch ook leuker met duizenden dan met tientallen?
De praktijk is echter dat de mannen het halve land door reizen om te werken en de vrouwen die werken dat vaak in de zorg doen....quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:26 schreef MorganLeFay het volgende:
Die Staphorsters bellen toch ook niet de dokter als ze ziek worden? Net als dat ze niet inenten. Want als er iets gebeurt is het Gods wil en hangt het ook van God af of ze genezen enzo... (i.p.v. dat ze willen geloven dat God ervoor heeft gezorgd dat mensen zo intelligent zijn dat ze een behandeling kunnen uitvinden)
Dus van mij mogen ze met 600 in een kerk gaan zitten en Gloria in Excelsis Deo ofzo zingen. Als ze vervolgens maar lekker in het dorp blijven en geen beroep doen op de artsen.
De vraag was waarom je het zou kunnen willen, die vraag beantwoordde ik. Waarom je het nu nog zou willen is een ander punt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:29 schreef exode het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook 100 x leuker om Ajax in het stadion te zien met bier ipv op de tv, op mijn bank met kinderen die door het beeld rennen.
Maar ja dat zit er voorlopig ook niet in.
Het gaat er niet om wat leuker is maar wat nu verstandig is.
Goed punt, ik ging uit van de 600 uit de hechte kern.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:24 schreef Leandra het volgende:
Maar normaal zitten er 2.300 in de kerk, dus de kans dat die 600 die er in "jouw" dienst zitten net degenen van die 2.300 zijn die je allemaal wel kent is wat kleiner.
Dat heb je in elk klein dorp volgens mij wel. Ik kan me in mijn geboortedorp bij mijn generatiegenoten soms beter voorstellen als de zus vanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:24 schreef Leandra het volgende:
Mijn familie komt uit een soortgelijke omgeving (maar dan net een tikje minder zwarte kousen) en ik kan me idd nog voorstellen als kind van mijn vader, terwijl hij al in 1965 vertrokken is.
Misschien niet meer aan iedereen als de oudste van de oudste van Kees van Evert, maar wel als de oudste van Kees, de broer van Jan en Anton.
Nou dat ze nooit een dokter bezoeken lijkt me onzin. En het zijn nog steeds gewoon mensen he, al hebben ze een groot vertrouwen in God en doen ze in jouw ogen onverstandige dingen. Andere mensen roken. Die wens je toch ook niet dood?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:26 schreef MorganLeFay het volgende:
Die Staphorsters bellen toch ook niet de dokter als ze ziek worden? Net als dat ze niet inenten. Want als er iets gebeurt is het Gods wil en hangt het ook van God af of ze genezen enzo... (i.p.v. dat ze willen geloven dat God ervoor heeft gezorgd dat mensen zo intelligent zijn dat ze een behandeling kunnen uitvinden)
Dus van mij mogen ze met 600 in een kerk gaan zitten en Gloria in Excelsis Deo ofzo zingen. Als ze vervolgens maar lekker in het dorp blijven en geen beroep doen op de artsen.
Dat is waar, maar waarom zou je het nu perse willen tegen alle adviezen in?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:34 schreef Lemijn het volgende:
[..]
De vraag was waarom je het zou kunnen willen, die vraag beantwoordde ik. Waarom je het nu nog zou willen is een ander punt.
Dat weet ik niet, ik ben geen Staphorster noch een bezoeker van een soortgelijke kerk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:37 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is waar, maar waarom zou je het nu perse willen tegen alle adviezen in?
Omdat het volgens de regels mocht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:37 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is waar, maar waarom zou je het nu perse willen tegen alle adviezen in?
Uiteraard niet. Zei het ook maar even heel plat zonder het oprecht te menen. Want de omstandigheden waaronder de diensten door mogen blijven gaan zijn ook gewoon heel idioot.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:36 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Nou dat ze nooit een dokter bezoeken lijkt me onzin. En het zijn nog steeds gewoon mensen he, al hebben ze een groot vertrouwen in God en doen ze in jouw ogen onverstandige dingen. Andere mensen roken. Die wens je toch ook niet dood?
Ik ben tegenwoordig "de moeder van" mijn oudste zoon.... 15 jaar geleden was hij nog "de zoon van" in het dorp waar hij nog woontquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:34 schreef Elleska het volgende:
[..]
Goed punt, ik ging uit van de 600 uit de hechte kern.
[..]
Dat heb je in elk klein dorp volgens mij wel. Ik kan me in mijn geboortedorp bij mijn generatiegenoten tegenwoordig soms beter voorstellen als de zus vanTe lang uit het dorp blijkbaar en ik ben er niet rouwig om.
Ja dat vond/vind ik ook raar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:42 schreef Elleska het volgende:
[..]
Omdat het volgens de regels mocht.
Waarom droegen mensen in de winkel geen mondkapje tegen alle dringende adviezen in?
Ik sla juist op gelovigen aan, de streng gelovigen omdat die mijn levenswijze afwijzen. Mijn kinderen worden duivels opgevoed door 2 moeders. Ik ben dus wellicht net wat gevoeliger voor dit soort uitzonderingen. En ja dit soort dingen krijg ik echt naar mijn hoofd. Vooral online als ik even moet reageren op een nieuwsbericht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:47 schreef Lemijn het volgende:
Ik zeg ook wel eens iets dat ik niet meen maar dat maakt discussies wel ingewikkeld. En ik houd niet zo van gelovigen allemaal wegzetten als onverantwoordelijke gekkies, mogelijk sla ik daar weer overdreven hard op aan.
Ik ben notabene zelf (gematigd) gelovig opgevoed, alleen nooit de behoefte gehad de kerk te bezoeken elke week (al is het maar omdat ik de preken toch niet kan volgen).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:47 schreef Lemijn het volgende:
Ik zeg ook wel eens iets dat ik niet meen maar dat maakt discussies wel ingewikkeld. En ik houd niet zo van gelovigen allemaal wegzetten als onverantwoordelijke gekkies, mogelijk sla ik daar weer overdreven hard op aan.
Mooi is dat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben tegenwoordig "de moeder van" mijn oudste zoon.... 15 jaar geleden was hij nog "de zoon van" in het dorp waar hij nog woont
Dat weet ik, B zit op een Christelijke school, ik ben zelf katholiek opgevoed en 1 van mijn beste vriendinnen is Moslim. Vandaar dat ik bewust de streng gelovigen benoem.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:54 schreef Lemijn het volgende:
Die paar strenggelovigen die het afkeuren vallen voor mij weg tegen de vele gelovigen die het niet doen. Daar ken ik er gelukkig veel meer van. Dat is misschien een verschil tussen jou en mij.
En ook niet alle mensen uit Staphorst denken dat jij (of ik) in de hel belandt of je kinderen verpest worden. De schreeuwers zijn altijd in de minderheid, zoals bij alle extremen.
Een H&M/Hema maillot in rooooooozzee en een fijne strikbolero.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:47 schreef Tally het volgende:
Sterkte @:exode
Even iets anders. Mijn dochtertje heeft vandaag haar eerste balletles. Niet zo streng allemaal maar gewoon om iets van ballet te kunnenmaar wat doe je zo’n kind aan tijdens de les? Ja een balletpakje maar wat nog meer?
Thanks! Ze komt net terug en vind het hartstikke leuk. Daar gaat mn woensdagmiddagquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een H&M/Hema maillot in rooooooozzee en een fijne strikbolero.
Mijn schoonzusje is directeur op een basisschool. Ze heeft kinderen op school die nu niet naar school mogen van hun ouders, tenzij ze een overeenkomst tekent dat ze op school niet stiekem de kinderen gaat vaccineren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:06 schreef exode het volgende:
Ik heb dus blijkbaar meerdere mensen in mijn Facebook die nou ja, iets teveel tijd hebben en iets te veel rare filmpjes kijken. De Qanon types zeg maar. Ik geloof ook echt wel dat er genoeg mensen zijn (ook aan de macht) die hele nare dingen op hun kerfstok hebben. Ik geloof ook dat de old boys network bestaat, het elkaar dingen toeschuiven. Het rare is alleen dat dat soort types Trump als een soort held zien en als er iemand is die nogal van de vriendjespolitiek is dan is hij het wel. Open en bloot ook nog eens. Maar dat maakt het minder erg geloof ik of zo.
En wellicht ben ik naïef en een schaap etc etc maar ik zie gewoon niet in hoe een Mark Rutte daar dan in mee zou doen of al die IC verpleegkundigen die alle narigheid zien.
Net zoals die theorie in het begin dat Corona was gestart toen 5G begon, in China is geen 5G netwerk. Ja dat was niet de bedoeling dat ik met feiten kwam. Nu is het inmiddels mens gemaakt want er was in 2012 patent aangevraagd dus het is een biowapen. Van wie? Ik geloof Gates want die gaat chips in het vaccin doen. Echt ik kan boekwerken voltikken van die theorien van mensen die ik dus in mijn kennissenkring heb zitten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het meestal vermakelijk vind om te lezen.
Echt?! Wtfquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje is directeur op een basisschool. Ze heeft kinderen op school die nu niet naar school mogen van hun ouders, tenzij ze een overeenkomst tekent dat ze op school niet stiekem de kinderen gaat vaccineren.Ik vind het zo bizar dat dat haar dagelijkse realiteit is...
Ja, echt. Ze weigert ook, juist omdat het belachelijk is. De leerplichtambtenaar zei “waarom zou je het niet doen, dan ben je er vanaf”. Ehhh omdat ik dan mijn geloofwaardigheid kwijt ben misschien??quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:03 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Echt?! Wtf![]()
Maar echt, die complitteorien. Ik vind dat zo maf! Een zakelijke discussie over vrijheidsbeperkingen - prima. Maar corona ontkennen enzo ?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |