abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195576399
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:06:14 #2
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195576453
Huis verkopen vind ik nog niet zo'n gedoe. Beetje opruimen enzo is nog wel overzichtelijk.
Iets nieuws vinden is deze markt lijkt me een hel
pi_195576468
Ha, nu heb ik zin in echte lekkere sambal!
Als m'n potjes leeg zijn (ik moet ze helemaal alleen leegeten, dus het duurt wel even), dan ga ik vast eens zo'n pot met milde specialiteit bestellen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195576495
Misschien koop ik nog wel eens een huis. Verkopen niet, denk ik.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195576498
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:06 schreef sigme het volgende:
Ha, nu heb ik zin in echte lekkere sambal!
Als m'n potjes leeg zijn (ik moet ze helemaal alleen leegeten, dus het duurt wel even), dan ga ik vast eens zo'n pot met milde specialiteit bestellen.
Houdt je lief niet van pittig? :)
pi_195576530
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Houdt je lief niet van pittig? :)
Jawel, maar z'n ingewanden niet. Helaas. En het wordt langzaam steeds gevoeliger.
pi_195576671
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Jawel, maar z'n ingewanden niet. Helaas. En het wordt langzaam steeds gevoeliger.
Aw, balen zeg!
  Official ESF Kreviewer zondag 11 oktober 2020 @ 21:15:58 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195576729
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:06 schreef gcjoel het volgende:
Huis verkopen vind ik nog niet zo'n gedoe. Beetje opruimen enzo is nog wel overzichtelijk.
Iets nieuws vinden is deze markt lijkt me een hel
Nu verkopen. Jaar wachten. Ingestorte markt, kopen. Kassa.
pi_195576762
Ik ging voor de lol eens kijken naar huizen in de buurt.
Ik blijk een te dure smaak voor mijn budget te hebben. Maar zag wel dat de woning naast mijn favoriete friettent te koop stond :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195576781
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Jaartje in een eenpersoonsbed met je chickie in haar bezemkast moet te doen zijn, toch? *O*
pi_195576787
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat vervelend!

Mijn J houdt er niet zo van. Maar hij krijgt er geen medisch last van dus ik sneak nog wel eens iets in het eten. Meestal heb ik jalapenos of sambal er naast als dat bij het gerecht hoort voor mij.
Ik hou erg van pepers maar vooral vanwege de smaak en niet per se voor de pittigheid. De pepers die ik kweek zijn meestal mild. En de scherpste zijn nog maar rond de 20.000 SCU.
Spoilers!
pi_195576808
Mijn J. houdt juist wel van allerlei soorten sambal en andere pittige toestanden. Maar goed, hij houdt eigenlijk van alles dat eetbaar is. :7
pi_195576904
Wij eten sowieso dezelfde maaltijd vaak op verschillende manier. Gisteren had ik die Mexicaanse extravaganza met een miljoen heftige smaken en texturen. J at steak, friet, mayo en een wat salade met feta. En een hap van mijn maïskolf omdat ik hem dwong (ik wilde mijn euforie delen). Allebei precies wat we willen *;
Spoilers!
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:27:11 #14
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195576987
quote:

[..]

Dat zou wel ideaal zijn! *O*
pi_195577095
Bluh. Ik moet voor mijn wekelijkse Eftelingnieuwsupdate een hele podcastaflevering beluisteren en ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat podcasts luisteren. Stel het al de halve avond uit maar ik *moet* voor middernacht mijn stukje uploaden dus het moet maar even. :') Laterz!
pi_195577325
Ja, waar komen podcasts ineens toch weer vandaan? Ze waren hip, toen jaren niet meer en nu zijn ze back with a vengeance?
Spoilers!
pi_195577410
quote:

[..]

Dit is grofweg het plan, zonder eerst verkopen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195577442
Is minilot eindelijk in de SC, ga ik naar bed ;(

Vasten gaat mij trouwens veel makkelijker af dan ik verwacht had, hoewel dat vaak bij 16/18 uur blijft. En scheelt inderdaad gedoe en geld. :7
pi_195577623
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:32 schreef minilot het volgende:
Bluh. Ik moet voor mijn wekelijkse Eftelingnieuwsupdate een hele podcastaflevering beluisteren en ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat podcasts luisteren. Stel het al de halve avond uit maar ik *moet* voor middernacht mijn stukje uploaden dus het moet maar even. :') Laterz!
*boks*

Vriend hier is er dol op. Ik vind het echt verschrikkelijk. Dat eeuwige geratel dat 9 van de 10x nergens over gaat. Ik praat liever mét mensen.

Sterkte!
pi_195577843
@Kreator van de week moest ik aan dit dorp denken https://www.jaap.nl/te-ko(...)ht/utrecht/langbroek

Lazy sunday >:O
  Official ESF Kreviewer zondag 11 oktober 2020 @ 22:10:07 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195577904
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:06 schreef AnneX het volgende:
@:Kreator van de week moest ik aan dit dorp denken https://www.jaap.nl/te-ko(...)ht/utrecht/langbroek

Lazy sunday >:O
Best ok huis. Ook wel. Qua locatie en prijs.

Maar wat een droevig slechte foto's. :').

Edit. Doorgaande weg. Is kut daar. Toch bedankt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kreator op 11-10-2020 22:15:51 ]
pi_195577948
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

*boks*

Vriend hier is er dol op. Ik vind het echt verschrikkelijk. Dat eeuwige geratel dat 9 van de 10x nergens over gaat. Ik praat liever mét mensen.

Sterkte!
Het is er een van anderhalf uur ook echt. Grmbl. *ploeter*
pi_195578032
quote:
81s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Best ok huis. Ook wel. Qua locatie en prijs.

Maar wat een droevig slechte foto's. :').
Tja...jaap hé. Doorheen kijken.
Verder zag ik een haard, bijgebouwen, tuin, ruime kamers.
pi_195578541
Heh @ bijgebouwen :)
pi_195578579
Goed. Er waren maar liefst twee ongevallen in de Efteling deze week, er ging een nieuwe Aquanurashow in premiere, er was een interview met de parkdirecteur en er kwam een stel nieuwe animatronics en toch perste ik er met de hoogst mogelijke moeite een paar alineas uit. :O Gauw uploaden. En dan hoeft het weer een week niet. :Y)
pi_195579205
En je schreef over klinkers die in een ander patroon toch beter bij de sfeer pasten of was het nou ook weer niet zó erg?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_195579348
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef Vanyel het volgende:
En je schreef over klinkers die in een ander patroon toch beter bij de sfeer pasten of was het nou ook weer niet zó erg?
Jij maakt een grapje over wat voor mij de realiteit is O+
pi_195579499
Zo had ik vanavond een vergadering van 2 uur van m'n sportclub, een bizar mengsel van frustratie en verveling. _O-
Frustratie: meer dan de helft van de lampen op het terrein doet het niet, en de terreincommissie "ziet het niet als prioriteit" dus we mogen van trainersbudget lampen kopen als we willen. :') De groeten. Vanaf nu regel ik wel dat ik alleen nog overdag training geef.
Frustratie 2: het bestuur wil niet dat we een limiet stellen aan het aantal mensen dat naar een training komt, dus als er ineens 50 man staan moeten we het ermee doen. De groeten, dan geef ik wel geen training. Met mij nog een paar trainers. Maar niet zoveel dat het onhoudbaar is, dus het bestuur houdt vol.
Verveling: bovenstaande is zo'n tien keer besproken, waarbij iedere keer dezelfde conclusie werd bereikt ;(

Wel leuk: omdat ik de afgelopen weken iedere week de beginners heb lesgegeven, ben ik tot Trainer Van De Periode uitgeroepen O+
pi_195579531
Ik dacht dat het de Eftelist was, minilot! Ik was benieuwd wat je nu in elkaar geflanst had, maar dus niet daar :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195579549
En gefeliciteerd met je nieuwe titel, Tele6 *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195579606
Goede titel @Tele6

En dat bestuur o|O veiligheid boven alles toch?
We have far more in common than that which devides us..
pi_195579696
Ha, bedankt *O*
Ik ben al eens eerder tot Trainer Van De Periode uitgeroepen, maar dat was in afwezigheid - dezelfde beginnerscursus heb ik destijds met succes gegeven tot een week voor ik opgenomen werd, wat ze toen bijzonder knap van me vonden :X

Veiligheid boven alles lijkt niet helemaal het motto te zijn van dit bestuur :')
Ik ga van harte het nieuwe bestuur instemmen op de ALV binnenkort O+
  maandag 12 oktober 2020 @ 06:01:44 #33
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195581351
quote:

[..]

Ghehe.. dat dachten sommige mensen 2 a 3 jaar geleden ook :+
Corona heeft ook nog niet echt geleid tot een ingestorte markt. Sterker nog er worden nog steeds meer huizen verkocht.. Waardoor verwacht jij dat de markt in gaat storten dan?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 12 oktober 2020 @ 06:06:34 #34
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195581366
En feli voor Tele!
Altijd leuk als je werk gewaardeerd wordt en je erkenning voor krijgt ^O^

En van die besturen zijn altijd lastig.. of nouja.. ieder groepje goedwillende amateurs die een vereniging (sport, VVE,vrijwilligerswerk etc) wil besturen levert vroeg of laat gezeik op.. ik waag me er niet meer aan.. "vrijwillig" is altijd een lastig begrip en de budgetten altijd gezeik :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195581380
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 06:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Corona heeft ook nog niet echt geleid tot een ingestorte markt. Sterker nog er worden nog steeds meer huizen verkocht.. Waardoor verwacht jij dat de markt in gaat storten dan?
Hier ook aan het kijken voor een huis maar het lijkt wel gratis zo snel als alles verkocht word.
pi_195581503
Ik word ssteeds vroeger wakker joh.
pi_195581646
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 06:11 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier ook aan het kijken voor een huis maar het lijkt wel gratis zo snel als alles verkocht word.
Herkenbaar :Y Je moet er echt bovenop zitten als je wat wilt vinden :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195581655
En goedemorgen *O* Gister de hele dag koppijn ondanks de paracetamol. Vandaag is het gelukkig over want drukke dag *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195581893
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 06:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Niet alleen meer, maar de prijzen stijgen ook nog steeds flink.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195581935
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:26 schreef Tele6 het volgende:
Zo had ik vanavond een vergadering van 2 uur van m'n sportclub, een bizar mengsel van frustratie en verveling. _O-
Frustratie: meer dan de helft van de lampen op het terrein doet het niet, en de terreincommissie "ziet het niet als prioriteit" dus we mogen van trainersbudget lampen kopen als we willen. :') De groeten. Vanaf nu regel ik wel dat ik alleen nog overdag training geef.
Frustratie 2: het bestuur wil niet dat we een limiet stellen aan het aantal mensen dat naar een training komt, dus als er ineens 50 man staan moeten we het ermee doen. De groeten, dan geef ik wel geen training. Met mij nog een paar trainers. Maar niet zoveel dat het onhoudbaar is, dus het bestuur houdt vol.
Verveling: bovenstaande is zo'n tien keer besproken, waarbij iedere keer dezelfde conclusie werd bereikt ;(

Wel leuk: omdat ik de afgelopen weken iedere week de beginners heb lesgegeven, ben ik tot Trainer Van De Periode uitgeroepen O+
Klinkt als een voetbalclub?

Daar zitten altijd echt achterlijke mensen in het bestuur. Vaak denken ze ook dat hun eerste elftal Barcelona is, waar alles voor moet wijken. Terwijl ze gewoon 4e klasse ofzo spelen.

Overal hetzelfde gezeik.
pi_195581967
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Niet alleen meer, maar de prijzen stijgen ook nog steeds flink.
Bizar de prijzen ja. Huis hier in de straat werd laatst voor 687k aangeboden. Stond er echt van te kijken. Dacht no way dat iemand dat koopt. Helemaal niet in die prijsklasse.

1 dag in de verkoop en weg. Zal dus wel over de 7 ton zijn geboden. :o

Opzich wil ik daar mijn huis ook best voor kwijt, maar je moet er toch weer iets voor terugkopen.
pi_195582048
De trainer van welke periode? :D Wat een bijzondere benaming, maar feli *G*
pi_195582058
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, waar komen podcasts ineens toch weer vandaan? Ze waren hip, toen jaren niet meer en nu zijn ze back with a vengeance?
Mss door de kerona? Dat mensen meer thuis zijn en tijd hebben?
Ik vind het ook heerlijk, zo'n vast uurtje per dag en er is zoveel keus!! Ik wissel wel af met luisterboeken.
pi_195582132
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:47 schreef Blues het volgende:

[..]

Mss door de kerona? Dat mensen meer thuis zijn en tijd hebben?
Ik vind het ook heerlijk, zo'n vast uurtje per dag en er is zoveel keus!! Ik wissel wel af met luisterboeken.
Ik luister ook best wel wat podcasts. Perfect voor in de auto en onder het wandelen. En ik luister specifieke onderwerpen dus het is vaak ook nog wel leerzaam.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 08:46:46 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195582716
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vroeger moest je ze op je ipod zetten, op een andere manier. Maar wel met heul veul gedoe.
Nu heeft iedereen een telefoon en is het klik klik en luisteren maar. Ook het maakproces is versimpeld door betere technologie.

Morning :W. Drie dagen deze week :). Lekker lang weekend wrs op vrijdag ook nog een lange wandeling.

[ Bericht 10% gewijzigd door borisz op 12-10-2020 09:08:08 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195582891
quote:

[..]

Dit is lowkey het plan van de man. We wonen nu in mijn huis en zitten op het geld van de verkoop van zijn huis. Tot het huis van de buren hopelijk voor 2 kwartjes te koop komt.

De koophuizen in mijn blok hebben een redelijke doorloop omdat het niet echt huizen zijn om kinderen in op te voeden, dus wie weet. Al heb ik nog niet een heel duidelijk beeld bij mn directe buren, meer dan hoihoi ik ben die en die over een mondkapje heen hebben we nog niet uitgewisseld. Soms denk ik dat ze een baby hebben, maar ik hoor er heel zelden iets van.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_195583063
Mogge!
Om met @golfer te spreken, even bij de vampiers geweest. Ging best snel, 1x zonder resultaat en toen maar meteen in de hand. Dat is wel gevoelig, maar zie er nu niet uit als een junk.
Maar mondkapje op als je van buiten komt en dan in combi met een bril is wel erg vervelend.

Zometeen een korte meeting en da's volgens mij de enige vandaag *O* Kan gewoon doorwerken.
pi_195583084
Ik snap die podcasts niet en vlogs ook niet. Ik vind weinig zo leuk dat ik er real time naar wil luisteren/kijken. Lezen is toch anders, daar bepaal jij het tempo en kun je scannen en skippen zoveel je wil.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_195583335
Gisteren uiteten geweest. Ik zat zo'n lekkere vegan pom. :9 Echt, top. Dat was nou net zoiets dat ik nooit had verwacht vega tegen te komen.
pi_195583338
Ik volg zo'n 20 podcasts. Ideaal bij het huishouden doen/wandelen/knutselen.
Op dit moment de Trust Nobody (wie is de mol) podcast aan het luisteren.
pi_195583343
Ik begrijp podcasts niet zo goed. Maar misschien heb ik de leuke gewoon nog niet gevonden.
pi_195583457
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap die podcasts niet en vlogs ook niet. Ik vind weinig zo leuk dat ik er real time naar wil luisteren/kijken. Lezen is toch anders, daar bepaal jij het tempo en kun je scannen en skippen zoveel je wil.
Yup, precies dit. :Y
pi_195583519
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Klinkt als een voetbalclub?

Daar zitten altijd echt achterlijke mensen in het bestuur. Vaak denken ze ook dat hun eerste elftal Barcelona is, waar alles voor moet wijken. Terwijl ze gewoon 4e klasse ofzo spelen.

Overal hetzelfde gezeik.
Nee, andere sport. En studentensportvereniging dus vooral ook heel onervaren bestuurders. We hebben gelukkig niet het "we hebben hier topsporters en al het andere moet wijken" idee. Vooral een hoop "hoe moeilijk kan het zijn, doe het nou maar gewoon" vanuit het bestuur, waarbij ze er pas achter komen dat dat niet klopt als ze na hun bestuursjaar in een commissie gaan en merken dat het toch echt moeilijk kan zijn. Het is jammer dat we het niet voor elkaar krijgen om alleen mensen in het bestuur te doen die al commissie-ervaring hebben.
pi_195583539
Eerst had ik altijd tv aan staan als achtergrond geluid. Nu zijn het vaak podcasts, maar daar luister ik wel actiever naar.

Verder heb je inderdaad veel verschillende soorten podcasts. Ik heb vooral napraatprogrammas/podcasts over sport en nu dus Wie is de mol.
Maar je hebt ook met echte verhalen zoals De Brand in het landhuis of S Town.
Ik vind beide soorten wel fijn.
pi_195583543
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:46 schreef Blues het volgende:
De trainer van welke periode? :D Wat een bijzondere benaming, maar feli *G*
Van de afgelopen periode :P

We zijn een studentensportvereniging en hier gaat alles per ongeveer-kwartaal, dus ik ben de beste trainer van het afgelopen iets-minder-dan-kwartaal... sinds de zomervakantie dus eigenlijk gewoon. Over een maand of 2-3 is er een volgende vergadering en wordt er een nieuwe Trainer Van De Periode gekozen. Meestal iemand die die periode uitzonderlijk goed of uitzonderlijk veel werk heeft verricht of een combinatie daarvan.
pi_195583553
Dat van die lampen is wel compleet idioot, @Tele6! Verder natuurlijk van harte met je titel :Y)
pi_195583555
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:59 schreef Sarabi het volgende:
Eerst had ik altijd tv aan staan als achtergrond geluid. Nu zijn het vaak podcasts, maar daar luister ik wel actiever naar.

Verder heb je inderdaad veel verschillende soorten podcasts. Ik heb vooral napraatprogrammas/podcasts over sport en nu dus Wie is de mol.
Maar je hebt ook met echte verhalen zoals De Brand in het landhuis of S Town.
Ik vind beide soorten wel fijn.
Brand in het landhuis vond ik fantastisch. Is S Town van hetzelfde niveau? Die ken ik niet. Wel Nederlands?
pi_195583576
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Brand in het landhuis vond ik fantastisch. Is S Town van hetzelfde niveau? Die ken ik niet. Wel Nederlands?
Nee S Town is Amerikaans. En ik vond hem erg goed.
Verder heb je Bob maar dat is wel heel anders, wel heel mooi/verdrietig verhaal.
Of El Tarangu, wel een wielrenverhaal.
Die laatste 2 zijn wel Nederlands.
pi_195583582
Ik kan mijn aandacht niet bij podcasts houden. Ik vind ze vaak ook veel te lang duren. Sommige mensen die ik op Youtube volg maken ook podcasts, maar ik kijk alleen de filmpjes. Alsnog zijn dat vaak filmpjes waarop je alleen maar de hoofden van pratende mensen ziet, maar dat houdt m'n aandacht toch beter vast dan dingen met alleen geluid.
En ik kijk graag schoonmaak- en verbouwingsvlogs. Daarbij is het beeld wel handig :P
pi_195583617
Ruikt het bij jullie ook zo lekker fris naar herfst vanochtend? Ik heb het eigenlijk koud, maar ik wil m'n ramen niet dichtdoen nu :')
pi_195583709
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:05 schreef Tele6 het volgende:
Ruikt het bij jullie ook zo lekker fris naar herfst vanochtend? Ik heb het eigenlijk koud, maar ik wil m'n ramen niet dichtdoen nu :')
Ja! Er vanmorgen al een eind in gelopen met ongure muziek erbij, was erg goed! O+
pi_195583966
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik kan mijn aandacht niet bij podcasts houden. Ik vind ze vaak ook veel te lang duren.
Ja, wat fietsie zegt dus. Ik heb al diverse podcasts geprobeerd, maar het is vaak maar gezwam met hier en daar nuttige info/leuke weetjes. Zelfs een podcast met Anthony Head die werd geinterviewd (over eten nota bene) kon me amper bij de les houden. Mijn gedachten dwalen dan gewoon af van al dat gebabbel.

Een voorgelezen boek of hoorspel dat lukt dan weer wel! Maar dat is ook meer eh...1 geheel?
pi_195584253
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, wat fietsie zegt dus. Ik heb al diverse podcasts geprobeerd, maar het is vaak maar gezwam met hier en daar nuttige info/leuke weetjes. Zelfs een podcast met Anthony Head die werd geinterviewd (over eten nota bene) kon me amper bij de les houden. Mijn gedachten dwalen dan gewoon af van al dat gebabbel.

Een voorgelezen boek of hoorspel dat lukt dan weer wel! Maar dat is ook meer eh...1 geheel?
Ja een crime podcast oid vind ik ook wel te doen. Een comedian die erg adrem is komt er ook nog wel eens mee weg omdat de grinnik frequentie hoog is (tijdje die van Jim Jefferies achter elkaar geluisterd en dat was heerlijke achtergrond in een ikhaatmnbaansetting :D) Maar veel vind ik gewoon als het gewauwel op de radio, waarbij je hoopt dat het snel voorbij is voor muziek, maar waarbij dat ook zelden het geval is.
pi_195584613
making an opera vond ik erg leuk
crimes vind ik wel leuk (..)
interessante interviews kunnen boeien
geschiedenis/wetenschap/zorg onderwerpen ook
pi_195584684
Dan kom je in het zkh om te zeggen dat je morgen niet kan komen omdat je verkouden bent. Dan moet je dus getest en niet komen, maar ga je wel even koffie drinken in de wachtkamer :?
Ik niet snap niet.
pi_195584874
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:13 schreef Blues het volgende:
Dan kom je in het zkh om te zeggen dat je morgen niet kan komen omdat je verkouden bent. Dan moet je dus getest en niet komen, maar ga je wel even koffie drinken in de wachtkamer :?
Ik niet snap niet.
dat je dan al komt om te zeggen dat je niet komt werken, ipv gewoon even bellen...
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:26:53 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195584940
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ken je ‘Man met de microfoon’? Vind ik echt een aanrader. Echte verhalen afgewisseld met gespeeld. Geestig en soms heel indringend.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:28:12 #68
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195584962
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:05 schreef Tele6 het volgende:
Ja heerlijk *O*
Eindelijk droog dus wij verlaten vandaag de camping _O-
pi_195585667
Wat zijn jullie tips om groot te koken en in te vriezen?

De man en ik willen eeeecht minder uitgeven aan afhaal en bezorg, maar zijn te lui om alle dagen vers te kopen en te koken.
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:14:32 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195585740
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

De man en ik willen eeeecht minder uitgeven aan afhaal en bezorg, maar zijn te lui om alle dagen vers te kopen en te koken.
5 liter erwtensoep maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195585748
quote:

Ik heb op dit moment: stoofpot, roti, nasi, goulashsoep, shakshukasaus, pastasaus, pulled pork, ratatouille, babi ketjap, en een pompoencurry in de vriezer. Rendang vriest ook geweldig in. En we hebben altijd gehaktballen in de vriezer voor bijvoorbeeld spaghetti and meatballs ofzo.
Spoilers!
pi_195585754
quote:

Pasta saus, maaltijdsoepen. Ook als ik puree maak (en da's altijd teveel) vries ik het restant in. Lasagne in grote hoeveelheid maken en evt. in die aluminium bakjes invriezen. Maar ook stamppot vries ik in, curry's. En ik koop ook wel diepvriesgroenten, dus erwten/bloemkool/broccoli. Veel groenten is mij in mijn eentje teveel en op deze manier heb ik het altijd op voorraad.
pi_195585835
Goede tips!

@Kaatje: ik heb ook wel eens gelezen (en totaal verder geen onderzoek naar gedaan dus waarheidsgehalte van godweetwat) dat in direct ingevroren groenten de meeste vitamines ed behouden blijven, dus die zakken zijn sowieso een goed idee!
pi_195585838
We koken eigenlijk altijd wat grotere hoeveelheden. Dat komt ook wel omdat we er veel groenten e.d. ingooien, en van een halve paprika of ui die nog ligt weg te rotten wordt niemand vrolijk, dus alles gaat er vrijwel altijd in z'n geheel in. Dat 'schaalt' een recept nog wel eens op, want alles moet dan dubbel natuurlijk.

(Sowieso gooit vriend er vaak nog meer groenten of peulvruchten bij dan in het recept staat aangegeven, dus dan wordt het ook al meer. )

Tempeh/Tofu/etc. bak ik er overigens wel meestal los bij. Dat vind ik ingevroren en opgewarmd geen succes.
pi_195585858
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Goede tips!

@:kaatje: ik heb ook wel eens gelezen (en totaal verder geen onderzoek naar gedaan dus waarheidsgehalte van godweetwat) dat in direct ingevroren groenten de meeste vitamines ed behouden blijven, dus die zakken zijn sowieso een goed idee!
Diepvriesgroenten zijn inderdaad heel niet verkeerd qua voedingsstoffen, dat is mij ook bekend in elk geval :Y
pi_195585884
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Esther Perel is en blijft zo leuk. Vind ik. Die zou ik zelfs nog wel een tweede keer luisteren.

En ik heb My dad wrote a porno ook best lang volgehouden vond ik zelf.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_195585923
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Esther Perel is en blijft zo leuk. Vind ik. Die zou ik zelfs nog wel een tweede keer luisteren.

En ik heb My dad wrote a porno ook best lang volgehouden vond ik zelf.
Ja Esther moet ik idd wel eens een kans geven.
pi_195585924
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Goede tips!

@:kaatje: ik heb ook wel eens gelezen (en totaal verder geen onderzoek naar gedaan dus waarheidsgehalte van godweetwat) dat in direct ingevroren groenten de meeste vitamines ed behouden blijven, dus die zakken zijn sowieso een goed idee!
Dat had ik ook begrepen. En zeker momenteel, ik krijg het niet voor elkaar om iedere week voor 70 (sommige dagen 50) euro boodschappen te bestellen. Da's voor mij alleen te veel. DUs nu bestel ik 1x per ca 2 weken, en heb toch, min of meer, verse groenten in huis voor het laatste deel van die 2 weken. Heb dus wel 2 vriezers :D
pi_195585940
Net m'n pc maar eens aangesloten. Ik zat er al een week tegenop te hikken, want ik moest eerst de hele meuk twee trappen opzeulen, waarvan 1 belachelijk onhandige wenteltrap. (Je loopt jezelf echt voortdurend klem met zo'n grote kast in je handen). En net maar eens mezelf tussen het bureau en de muur geduwd (bureau is echt te zwaar om te verschuiven wanneer je alleen bent) en mezelf al niezend tussen het stof bezig gehouden met kabelspaghetti.

Maar het is gelukt, het was even een krachttraining gecombineerd met hogere wiskunde ( :P ) , maar ik heb nu weer een groot beeldscherm en fatsoenlijke audio 8-)

Oh en ook niet onbelangrijk; in NL ziet onze eethoek er niet meer uit als een rommelig kantoor. Dat is ook wel erg fijn voor de rust in het hoofd. *O*
pi_195585962
quote:

Uiensoep butter chicken rendang wortelenstamp andijviestamp chili curry Tom kha kai.
pi_195586057
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat had ik ook begrepen. En zeker momenteel, ik krijg het niet voor elkaar om iedere week voor 70 (sommige dagen 50) euro boodschappen te bestellen. Da's voor mij alleen te veel. DUs nu bestel ik 1x per ca 2 weken, en heb toch, min of meer, verse groenten in huis voor het laatste deel van die 2 weken. Heb dus wel 2 vriezers :D
Ik heb een bezorgbundel dus mijn minimumbedrag is altijd 50 euro. Maar zodra ik over de 50 ben, kijk ik welke dingen ik nog niet acuut nodig heb. Die bewaar ik dan voor een moment waarop ik echt niet aan de 50 euro kom. Ik pakte laatst de laatste ceasardressing, worcestar sauce en mosterd uit de kast. Ze staan op de boodschappenlijst maar ik wacht nog even met bestellen.
Spoilers!
pi_195586059
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Uiensoep butter chicken rendang wortelenstamp andijviestamp chili curry Tom kha kai.
3x woordwaarde? :D
pi_195586092
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb een bezorgbundel dus mijn minimumbedrag is altijd 50 euro. Maar zodra ik over de 50 ben, kijk ik welke dingen ik nog niet acuut nodig heb. Die bewaar ik dan voor een moment waarop ik echt niet aan de 50 euro kom. Ik pakte laatst de laatste ceasardressing, worcestar sauce en mosterd uit de kast. Ze staan op de boodschappenlijst maar ik wacht nog even met bestellen.
Maar bij jullie komen ze toch maar 1x in de 2 weken? Dan kom je toch wel aan 50 euro? Of geven wij nu zo gek veel uit :@

Wij komen voor 2 personen toch altijd wel tussen de 50 en 75 euro per week uit.
pi_195586096
quote:

[..]

Kind, trouw toch met me.
pi_195586108
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, maar de bezorgbundel is 8 euro, en ik laat 'm altijd komen voor 2.50 (en heb af en toe ook gratis bezorging), dus ben ik voor 2x per maand 5 euro kwijt. En ik wissel ook nog wel af met picnic. Dus voor mij zou een bezorgbundel duurder zijn.
pi_195586186
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar bij jullie komen ze toch maar 1x in de 2 weken? Dan kom je toch wel aan 50 euro? Of geven wij nu zo gek veel uit :@

Wij komen voor 2 personen toch altijd wel tussen de 50 en 75 euro per week uit.
Ik hoef al maanden nauwelijks nog groente te kopen. Vlees kopen we bij de boerderij, kaas ook. Drogisterijartikelen bijna alleen maar in Duitsland. En ze komen ongeveer drie keer per maand. Als er een goede aanbieding is, probeer ik soms aan de 50 euro te komen, zoals vorige week met de Tilda rijst. O en we gaan eens in de maand naar de Lidl.
Spoilers!
pi_195586198
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, maar de bezorgbundel is 8 euro, en ik laat 'm altijd komen voor 2.50 (en heb af en toe ook gratis bezorging), dus ben ik voor 2x per maand 5 euro kwijt. En ik wissel ook nog wel af met picnic. Dus voor mij zou een bezorgbundel duurder zijn.
Ja dat is waar. Maar met een bezorgbundel heb ik een gegarandeerd plekje en dat is me de extra kosten momenteel wel waard.
Spoilers!
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:44:06 #88
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_195586249
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Maar met een bezorgbundel heb ik een gegarandeerd plekje en dat is me de extra kosten momenteel wel waard.
Dat. Normaal doe ik gewoon fysiek boodschappen. Nu een bundel met gegarandeerd tijdslot. En dat is mij veel waard in een tijd waar je toch niet weet of je volgende week nog de straat op mag :+
pi_195586268
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

HIer is het, na de begin periode van corona, toen je 3 weken vooruit moest bestellen, het nu wel op orde en kan altijd wel een plekje vinden dat mij uitkomt. Vind het ook geen probleem dat ze op zaterdag om 22 uur komen.
pi_195586337
Geen bestelling voor mij deze week. Ik kom nog niet aan 20 euro. Ik red het nog wel een week zonder crème fraîche en voor de rest heb ik niets dringend nodig.

Dat Iglo Green assortiment ziet er wel leuk uit trouwens. Heeft iemand er ervaring mee?
Spoilers!
pi_195586362
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik hoef al maanden nauwelijks nog groente te kopen. Vlees kopen we bij de boerderij, kaas ook. Drogisterijartikelen bijna alleen maar in Duitsland. En ze komen ongeveer drie keer per maand. Als er een goede aanbieding is, probeer ik soms aan de 50 euro te komen, zoals vorige week met de Tilda rijst. O en we gaan eens in de maand naar de Lidl.
Wel ideaal die moestuin O+

Tijdens de vakantie vorige maand heb ik online vlees besteld maar verder komt op dit moment alles van de AH.
pi_195586394
Ik ben nog steeds teveel gehecht aan mijn spontane supermarktbezoekjes :@ Wel op momenten dat het rustig is, in mijn kleine supermarkt.

Verder was ik vergeten dat ik morgen praktijktoets heb :o Digitale theorietoets moet bij voorkeur vier werkdagen eerder gemaakt zijn. Want dan kun je nog herkansen. Dus ik deed hem vanmorgen.... Gehaald *O*
Nu morgen nog de praktijk, wat ook zou moeten lukken. Want het zijn handelingen die ik toch vrij regelmatig doe :7 Blijkbaar gaat dat nog door, had me niet verbaasd als het was uitgesteld ivm de 1,5m.

En intussen vragen zorgcollegas zich af of we met mondkapje toch live kunnen vergaderen 8)7
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195586416
Hier is de bezorgbundel eindelijk afgelopen. O+ Ik ga weer naar de Lidl voor kleinere boodschappen, en moet ondertussen de voorraadkast maar eens fatsoenlijk leegeten. Met al dat bestellen bij Albert Heijn gooi ik toch iets te makkelijk dingen in m'n winkelmandje.
pi_195586458
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:55 schreef Myraela het volgende:
Hier is de bezorgbundel eindelijk afgelopen. O+ Ik ga weer naar de Lidl voor kleinere boodschappen, en moet ondertussen de voorraadkast maar eens fatsoenlijk leegeten. Met al dat bestellen bij Albert Heijn gooi ik toch iets te makkelijk dingen in m'n winkelmandje.
Dat had ik eerder bij boodschappen doen. Nu zet ik gewoon in de lijst wat op is en wat ik nodig heb.
Maar ik vind het toch best wel een uitkomst, dat bezorgen. Voorheen 2-3 keer per week naar de winkel uit het werk omdat ik niet voor de hele week de booschappen kwijt kon in mijn fietstassen
pi_195586609
De winkels zijn hier nooit 'rustig', hooguit 'minder druk' :{
pi_195586678
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:10 schreef Lonaa het volgende:
;(
pi_195586701
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

;(
Ja. ;(

Wat ik wel lastig vind is dat ik dus nooit al mijn boodschappen bij dezelfde winkel doe. Ik ga nu naar de Lidl maar heb ook stoofvlees nodig en dat is in de aanbieding bij de AH. Dus.

Goed, ik ga nu. RIP Lonaa.
pi_195586785
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. ;(

Wat ik wel lastig vind is dat ik dus nooit al mijn boodschappen bij dezelfde winkel doe. Ik ga nu naar de Lidl maar heb ook stoofvlees nodig en dat is in de aanbieding bij de AH. Dus.

Goed, ik ga nu. RIP Lonaa.
RIP ;(

Waar ik eerder ook rondshopte heb ik dat nu niet. Kijk ook maar niet meer naar aanbiedingen want anders wil ik die drukke supermarkt weer in :{w
pi_195586854
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Dat geldt hier overdag ook wel, maar om 07:00 en rond 19:30 is het wél echt rustig. Ik doe nu meestal gewoon om 07:00 al boodschappen :Y Toch nog wel een paar keer per week ook want ik ben én lopend én vooral nog steeds heel beroerd met plannen :')

Laten bezorgen doe ik niet, ik laat zoveel mogelijk ruimte daarvoor over voor mensen die meer redenen dan ik hebben om niet fysiek naar de supermarkt te gaan.
pi_195586876
Fysieke winkelbezoekjes hier. Rond/na etenstijd zijn de supermarkten vlak bij ons vaak uitgestorven, dus dan wel prima te doen. (met mondmasker en 1,5m afstand). Wil daar geen bezorgauto voor laten rijden met het oog op milieu. De AH is wat drukker doorgaans; het is dat ze soms dingen hebben die de Jumbo niet (meer) heeft, maar ik kom er liever niet te vaak.

En in België hier is bezorgen gewoon geen optie, ik ben te vaak van huis.
pi_195586944
quote:

[..]

Ik wil het allemaaaaaaaaal.
Overmorgen dan! :D :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')