Gaan ze dus niet doen. Gelukkig maar. Alleen horeca dus wat eerder dicht en mondkapjesplicht.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:58 schreef FalloutVATS het volgende:
Man als de nieuwe maatregelen weer alleen met een dringend advies zijn dan blijft het gewoon zo qua besmettingen.. Kom op wees strenger als je dit echt wil aanpakken want je weet dat de meeste mensen toch niet gaan luisteren naar dat advies.
ja, maar niet 28 dagen, was 3 dagen max.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Was al een tijdje bekend volgens mij. Maar al in maart/april werd duidelijk dat oppervlakten geen substantiele bijdragen aan besmettingen leveren. In NL.
Handen wassen is en blijft het devies.
Nou, je eigen foon mag nog wel misschien. Niet likken aan andermans foon!quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar komt nu bij: geen smartphoneschermen likken als iemand er niet op gehoest heeft.
Ja komop, ze hebben het zelf over ‘the Hammer’, maar dit is echt lachwekkend wederom. Hier schrikt niemand van.quote:
Hope.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze leren ook echt helemaal niks he.......
Zo'n toon zou wel beter zijn, ja.quote:
horeca eerder dicht, kan je beter sluiten, is er nl niks meer leuks aanquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:00 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Gaan ze dus niet doen. Gelukkig maar. Alleen horeca dus wat eerder dicht en mondkapjesplicht.
Dit had ik nou niet hoeven horen, yuckquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar komt nu bij: geen smartphoneschermen likken als iemand er niet op gehoest heeft.
Maar de cijfers zijn niet slecht, dus waarom streng ingrijpen?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hope.
Het lijkt wel of de overheid niet beseft hoe de gemiddelde Nederlander denkt over een slappe term als 'advies'.
Maar nogmaals: wat dan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja komop, ze hebben het zelf over ‘the Hammer’, maar dit is echt lachwekkend wederom. Hier schrikt niemand van.
Waarom is ingrijpen nodig dan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja komop, ze hebben het zelf over ‘the Hammer’, maar dit is echt lachwekkend wederom. Hier schrikt niemand van.
dat werd in maart/april/mei al niet gedaanquote:
Thuiswerken verplichten (met strenge handhaving), middelbaar onderwijs dicht, horeca dicht.quote:
Waar moet ik dan naar toe met mijn zwart geldquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:03 schreef Ven1972 het volgende:
Contactloos betalen is het beste wat we kunnen doen, vanwege mogelijke besmetting van corona op de bankbiljetten en de munten. We moeten ook zo veel mogelijk internetbankieren... da's ook veel veiliger.
OV functioneerde op 10% in het begin, waar heb je het over...quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat werd in maart/april/mei al niet gedaan
het OV zat stampvol naar de stranden bij de eerste warme dagen
Da's wel lastig, maar je kan via iemand anders geld wel besmet worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Waar moet ik dan naar toe met mijn zwart geld
Werkgeversverklaring zou wel uitkomst kunnen bieden dan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik begin me af te vragen of ze covid-19 zelf wel serieus nemen daar. Dit soort slappe maatregelen en adviezen gaan kant noch wal slaan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:58 schreef Jor_Dii het volgende:
@ Fons Lambie RTL:
Andere aanscherpingen waar over wordt gesproken:
- mondkapjesplicht
- horeca en avondwinkels eerder sluiten
- OV alleen voor noodzakelijke reizen
Nog geen definitieve besluiten en nog veel huiswerk, zeggen bronnen
Sorry, maar dit gaat ‘m hopelijk niet worden toch?!
En daarna explodeerde de cijfers. Ohnee, toch niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ligt aan wat je doelstelling is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
ze gaan er nog steeds vanuit dat iedere nederlander hun gezond verstand gebruikt en de adviezen opvolgt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hope.
Het lijkt wel of de overheid niet beseft hoe de gemiddelde Nederlander denkt over een slappe term als 'advies'.
Prima, geef je contante geld maar aan mij, dan bewaar ik het wel voor jequote:Op zondag 11 oktober 2020 20:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Da's wel lastig, maar je kan via iemand anders geld wel besmet worden.
Hoe ga je thuiswerken verplichten?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Thuiswerken verplichten (met strenge handhaving), middelbaar onderwijs dicht, horeca dicht.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Misschien omdat men vond dat het wel lang genoeg geduurd had.
Omdat het aantal besmettingen maar stijgt en stijgt. Hoe meer mensen het virus verspreiden, hoe langer dit gekutklooi blijft voortduren.quote:
Dat doen inderdaad niet veel mensen. Nederlanders😍quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze gaan er nog steeds vanuit dat iedere nederlander hun gezond verstand gebruikt en de adviezen opvolgt.
40%quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
OV functioneerde op 10% in het begin, waar heb je het over...
Gaat iedergeval de komende weken dus niet gebeuren👍quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het aantal besmettingen maar stijgt en stijgt. Hoe meer mensen het virus verspreiden, hoe langer dit gekutklooi blijft voortduren.
Als mensen het zat zijn en er snel vanaf willen, moet er kortstondig hard worden ingegrepen. Dan breng je het aantal besmettingen naar beneden en is er daarna weer ruimte om iedereen te testen en fatsoenlijk bron- en contactonderzoek te doen. Als mensen zich daarna ook een beetje netjes aan de regels houden, lopen de gevallen niet weer zo snel op en hoeven we met een beetje geluk geen eenzame kerst te vieren.
Met een reproductiegetal van 0,9 duurt het nog máánden voordat de aantallen een beetje onder controle zijnquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt aan wat je doelstelling is.
Het kabinet wil naar een R van 0,9.
Het redteam naar 0,6.
Voor een R van 0,9 zal dit wel de goede hoeveelheid maatregelen zijn.
< 10%quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:07 schreef Elan het volgende:
[..]
40%
https://www.ovpro.nl/coro(...)-reizen/?gdpr=accept
quote:Sinds het ingaan van de coronamaatregelen bleven veel forenzen thuis en reden er veel minder bussen en treinen. Gemiddeld reed ongeveer de helft van het normale aantal ritten. Die vervoerden minder dan 10 procent van het aantal reizigers op een gewone werkdag.
Ja net als in Argentinie,quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als mensen het zat zijn en er snel vanaf willen, moet er kortstondig hard worden ingegrepen. Dan breng je het aantal besmettingen naar beneden en is er daarna weer ruimte om iedereen te testen en fatsoenlijk bron- en contactonderzoek te doen. Als mensen zich daarna ook een beetje netjes aan de regels houden, lopen de gevallen niet weer zo snel op en hoeven we met een beetje geluk geen eenzame kerst te vieren.
verkiezingen komen eraan, iedereen beetje pappen en nathoudenquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik begin me af te vragen of ze covid-19 zelf wel serieus nemen daar. Dit soort slappe maatregelen en adviezen gaan kant noch wal slaan.
Het wordt tijd dat ze eens wat ruggengraat gaan kweken daar.
Ja. 60 dagen. Is de berekening.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een reproductiegetal van 0,9 duurt het nog máánden voordat de aantallen een beetje onder controle zijn
Niemand hoopt daarop. Niemand wil dat, kan ik veilig stellen. Maar er moet iets gebeuren om de besmettingen een halt toe te roepen. Kennelijk nemen niet genoeg mensen die verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:05 schreef Remco het volgende:
Dat iedereen hier ook hoopt dat we in lockdown gaan
Ik geloof niet dat iemand dat hoopt, wel denken veel mensen hier dat deze maatregelen niet veel effect zullen sorteren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:05 schreef Remco het volgende:
Er zijn hier al meerdere mensen die gepost hebben over de ziekenhuizen (je weet wel, die zo roepen om hardere maatregelen) die zelf niet eens hun personeel naar huis sturen op thuis te werken wanneer dat kan (bv. administratief personeel). Kunnen we het kwalijk nemen dat de rest van Nederland ook af en toe de kat uit de boom kijkt of doet alsof de neus bloedt?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:09 schreef Natalie het volgende:
[..]
Niemand hoopt daarop. Niemand wil dat, kan ik veilig stellen. Maar er moet iets gebeuren om de besmettingen een halt toe te roepen. Kennelijk nemen niet genoeg mensen die verantwoordelijkheid.
gaat nog wel even duren voordat we op 0.9 zitten ook en vooral niet met halfbakken adviezenquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een reproductiegetal van 0,9 duurt het nog máánden voordat de aantallen een beetje onder controle zijn
Kun je daar wel mee omgaan want Ik heb 35 cent die veilig bewaard moeten worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Prima, geef je contante geld maar aan mij, dan bewaar ik het wel voor je![]()
Niemand hoopt dat. Wat mensen hopen is dat er serieus wordt ingegrepen in plaats van doorgemodderd, zodat we sneller van deze ellende af zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:05 schreef Remco het volgende:
We zitten al op de 1. En dat is een getal van 2,5 week terug...quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat nog wel even duren voordat we op 0.9 zitten ook en vooral niet met halfbakken adviezen
verbaasd mij hoe weinig mensen gezond verstand hebben iddquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat doen inderdaad niet veel mensen. Nederlanders😍
En vooral blijven zeggen dat ze het niet kunnen verplichten. Daar helpt ook enorm..quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze gaan er nog steeds vanuit dat iedere nederlander hun gezond verstand gebruikt en de adviezen opvolgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |