Geen OV.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat er überhaupt iemand niet noodzakelijk OV ?
Niet per se, dat is dus een aanname gebaseerd op het idee dat de maatregelen niet werken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De achterstandsdata voor dagen in het verleden zal ongeveer ook voor vandaag gelden. Oftewel, de stijging die we in de afgelopen weken gezien hebben, zal in grote lijnen de reële stijging weergeven. Volgende week krijgen we met terugwerkende kracht besmettingen van vandaag gemeld, zeg maar.
Natuurlijk. Ik ga regelmatig met het OV wat strikt gezien niet noodzakelijk is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat er überhaupt iemand niet noodzakelijk OV ?
quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien inderdaad. In dit artikel is helemaal uitgezet wat hij bedoelt, klinkt heel logisch allemaal:
https://www.4sd.info/covid-19-narratives/reflections-about-the-middle-path/
Kortom: die 'slappe' adviezen zijn waarschijnlijk best aardig?quote:a) People are encouraged to adopt all precautions all the time. As Tedros of WHO says: ‘Do it All’: physical distancing, proper face-masking, hand/cough/surface hygiene, self-isolating when ill and shielding those most at risk. There should be no exceptions anywhere. This is best achieved through engaging people and trusting them rather than coercion if at all possible.
Ja. Die denkwijze heb ik ook.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:37 schreef Mammietje het volgende:
Ik snap niet dat er niet gekeken wordt naar de settings waarin de besmettingen plaatsvinden. Die gegevens verzamelen ze toch niet voor niets? Als scholen en (sport)verenigingen de meeste besmettingen opleveren, waarom dan (weer) op de horeca en het vervoer gaan zitten??
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat mensen zo lang ( > 72 uur) op een testuitslag aan het wachten zijn. Dus ergens anders ontstaan ook nog extra vertragingen in rapportages. Dat maakt het niet echt makkelijker om correcte inschattingen te maken van de groei van het aantal besmettingen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is een wisselwerking tussen oa de GGD en de labs. De GGD heeft een bepaalde capaciteit om testen af te nemen en te verwerken, de labs ook. Als de GGD opschaalt, schalen de labs niet direct mee op en als de labcapaciteit opschaalt, kunnen de GGD's ook niet automatisch volgen. Al bij al kan het dus best zijn dat de labcapaciteit groter is dan de GGD-testverwerkingscapaciteit, wat ook bleek uit de koppen vorige week dat de GGD niet bij kon blijven bij de labcapaciteit. Als de GGD dat nu aan het inhalen is in de verwerking, of hoe het dan ook gaat, kan dat ervoor zorgen dat er momenteel relatief veel positieven doorkomen van oudere dagen.
Nou ja, 750 miljoen besmettingen wereldwijd in 9 maanden tijd zeggen mischien toch iets anders? (Data van de WHO)quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Kortom: die 'slappe' adviezen zijn waarschijnlijk best aardig?
Een bubbel die wordt al snel groot; om de interacties te beperken zijn ze op zoek naar het juiste middel. En dat is er blijkbaar nog steeds niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die denkwijze heb ik ook.
Alleen..
BCO is met deze aantallen niet meer te doen.
Dus ik denk niet dat dat zoden aan de dijk gaat zetten.
Men zet nu in op het beperken van contact buiten de bubbel. Zo min mogelijk interacties.
Waarbij scholen, restaurants etc open kunnen blijven.
Ja, eens.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die denkwijze heb ik ook.
Alleen..
BCO is met deze aantallen niet meer te doen.
Dus ik denk niet dat dat zoden aan de dijk gaat zetten.
Men zet nu in op het beperken van contact buiten de bubbel. Zo min mogelijk interacties.
Waarbij scholen, restaurants etc open kunnen blijven.
Dat zou kunnen. Laten we even simpel stellen dat er 2 weken vertraging is in de cijfers die bij de GGD's vandaan komen. Zal in veel gevallen minder zijn, maar even voor 't gemak. Dan kunnen we volgende week met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen of de maatregelen die pas geleden ingevoerd zijn geholpen hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De achterstandsdata voor dagen in het verleden zal ongeveer ook voor vandaag gelden. Oftewel, de stijging die we in de afgelopen weken gezien hebben, zal in grote lijnen de reële stijging weergeven. Volgende week krijgen we met terugwerkende kracht besmettingen van vandaag gemeld, zeg maar.
Natuurlijk wel. Geld lenen kost niks.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:39 schreef kol7680 het volgende:
Er is geen geld voor nog een lockdown, zo simpel is het.......
Onder een lockdown versta ik het (vrijwel) verplicht sluiten van sectoren. Dat is momenteel niet aan de orde (buiten allicht de discotheken en nachtclubs).quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat we nu hebben zijn al "lockdown achtige" maatregelen. Zo kunnen we aan de gang blijven, een lockdown is gewoon een populair woord voor beperkende maatregelen en is helemaal geen gedefinieerd begrip.
Ik denk serieus dat wat er nu is, plus die nieuwe maatregelen (en graag ook handhaven!), genoeg is om de besmettingen naar beneden te brengen. Het zal alleen niet snel gaan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een bubbel die wordt al snel groot; om de interacties te beperken zijn ze op zoek naar het juiste middel. En dat is er blijkbaar nog steeds niet.
Omdat scholen en (sport)verenigingen niet de meeste besmettingen opleveren?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:37 schreef Mammietje het volgende:
Ik snap niet dat er niet gekeken wordt naar de settings waarin de besmettingen plaatsvinden. Die gegevens verzamelen ze toch niet voor niets? Als scholen en (sport)verenigingen de meeste besmettingen opleveren, waarom dan (weer) op de horeca en het vervoer gaan zitten??
Maar het traject tussen besmet raken en de cijfers in de RIVM terug zien is erg lang.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat mensen zo lang ( > 72 uur) op een testuitslag aan het wachten zijn. Dus ergens anders ontstaan ook nog extra vertragingen in rapportages. Dat maakt het niet echt makkelijker om correcte inschattingen te maken van de groei van het aantal besmettingen.
Woningen sluiten is wat lastigquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat scholen en (sport)verenigingen niet de meeste besmettingen opleveren?
Dat weet je niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Denk alleen eens aan alle zaken die omvallen zoals in de horeca qua steunmaatregelen. Nee, een lockdown gaat er nu echt niet meer komen na deze week. Het zou nu komende week moeten plaats vinden of niet. Gelukkig kiezen ze voor nee in den haagquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Geld lenen kost niks.
En daarnaast, het niet doen en het virus ongecontroleerd laten woekeren kost veel meer geld.
Geld lenen kost wel geld als je het in een bodemloze put gooit.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Geld lenen kost niks.
En daarnaast, het niet doen en het virus ongecontroleerd laten woekeren kost veel meer geld.
Het zegt dat mensen klaar zijn met het niet kunnen leven als normaal mens. Niet dat men zit te wachten op strengere maatregelen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, 750 miljoen besmettingen wereldwijd in 9 maanden tijd zeggen mischien toch iets anders? (Data van de WHO)
Maar goed, hij zegt dus gewoon dat er draagvlak moet zijn voor maatregelen.
Ik w8 nog op onderbouwing dat virus gedetecteerd op bankbiljetten ook daadwerkelijk in staat is om virulent te zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:03 schreef Ven1972 het volgende:
Contactloos betalen is het beste wat we kunnen doen, vanwege mogelijke besmetting van corona op de bankbiljetten en de munten. We moeten ook zo veel mogelijk internetbankieren... da's ook veel veiliger.
Tja, het zijn de gegevens die zij zelf naar buiten brengen. Ik verzin ze niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarom moet je in elk geval geen bedrijven ondersteunen die in de komende jaren niet hun eigen broek op kunnen houden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geld lenen kost wel geld als je het in een bodemloze put gooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |