Ik denk niet dat je daarmee de realiteit correct weergeeft. Ik vind het sowieso een enorme generalisatie gebaseerd op wat een beperkt aantal hier op FOK! en de grootste schreeuwers in de maatschappij roepenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet onbegrijpelijk, maar wel het bewijs dat "we" nog maar erg weinig kunnen hebben
Ik ben voor noodhospitalen, maar dan wel met goede verpleegkundigen, die gaan ze daar nodig hebben. Dus helpen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:56 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet wat erger is: mensen niet helpen of mensen beperkt helpen.
Lijkt erop dat de algemene consensus hier is dat mensen beter niet geholpen worden dan dat er in elk geval een poging wordt gedaan
"Sorry, we hadden prima eten voor u klaar kunnn maken, maar omdat we bang zijn dat u dorst krijgt (en wij geen drinken verkopen) gaan wij u niet voorzien van eten"
Nee, dat is jouw mening. De afgelopen posts van je die aangeven dat anderen niet moeten zeuren zijn net zo goed egocentrisch in dat opzicht. Laten we elkaar nou eens proberen wat beter te begrijpen? Dit is toch niet nodig?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mensen kunnen gewoon niet meer relativeren en zijn erg egocentrisch in deze tijd en dat is gewoon een feit.
Dat is een van de oplossing die door ministerie van VWS in overleg met ministerie van Onderwijs kan gedaan worden, om deze opleiding tijdelijk te verkorten zo lang nodig is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:55 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Je zou er verkorte MBO opleiding van kunnen maken maar dan zit je ook snel op 2 jaar.
Je mag ze ook gewoon negeren. Dat advies geldt trouwens voor iedereen (behalve helaas voor mijzelfquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Weet je wat het is beste Tijger, er zijn hier twee users die je continue het bloed onder je nagels vandaan halen en er wordt niets aan gedaan.
En deze users zijn daar al maanden mee bezig.
Het houdt een keer op.
ok ok....."sommige" mensen dan ( die heel luid roeptoeteren op social media idd )....sorryquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daarmee de realiteit correct weergeeft. Ik vind het sowieso een enorme generalisatie gebaseerd op wat een beperkt aantal hier op FOK! en de grootste schreeuwers in de maatschappij roepen
Terecht, want ik wil ook niet genegeerd worden door jou!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mag ze ook gewoon negeren. Dat advies geldt trouwens voor iedereen (behalve helaas voor mijzelf)
Dat soort overleg duurt meestal al meer dan een jaar.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is een van de oplossing die door ministerie van VWS in overleg met ministerie van Onderwijs kan gedaan worden, om deze opleiding tijdelijk te verkorten zo lang nodig is.
er zijn ook sommigen users die continu lopen te trollen, gewoon een TR en het word weg gehaald als het echt niet door de beugel kan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mag ze ook gewoon negeren. Dat advies geldt trouwens voor iedereen (behalve helaas voor mijzelf)
het is zaterdag he....quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Terecht, want ik wil ook niet genegeerd worden door jou!![]()
Manmanman.... het is er hier vandaag ook niet beter op geworden he?
Niets doen komen we helemaal nergens mee. Dit is een tijd waarin het nodig is 'buiten de box' te denken zoals altijd zo hip genoemd wordt. Dan kunnen we overal nee tegen zeggen of zeggen dat het niet kan, maar dan zitten we over een jaar nog in deze situatie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En die krijgen longproblemen, hartproblemen, hersenproblemen, etc.
Ik zou willen dat het zo simpel was hoor.
Je hebt hier echt goede verpleegkundigen nodig, niet mensen die maar een stukje opleiding gehad hebben.
Effect van de mondkapjesplichtgoden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
26000 cases in Frankrijk vandaag. Ook weer een flinke stijging.
Geen punt! Ik wil jou wel 'verzorgen' als het zover is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:56 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet wat erger is: mensen niet helpen of mensen beperkt helpen.
Lijkt erop dat de algemene consensus hier is dat mensen beter niet geholpen worden dan dat er in elk geval een poging wordt gedaan
"Sorry, we hadden prima eten voor u klaar kunnen maken, maar omdat we bang zijn dat u dorst krijgt (en wij geen drinken verkopen) gaan wij u niet voorzien van eten"
Ik denk dat je er toch te makkelijk over denkt, om heel eerlijk te zijn, met name de kwalificaties die een verpleegkundige nodig heeft tegenwoordig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niets doen komen we helemaal nergens mee. Dit is een tijd waarin het nodig is 'buiten de box' te denken zoals altijd zo hip genoemd wordt. Dan kunnen we overal nee tegen zeggen of zeggen dat het niet kan, maar dan zitten we over een jaar nog in deze situatie.
Als we nu beginnen en misschien maar 10% van de zorg weg kunnen nemen met minder gekwalificeerd personeel dan scheelt het toch 10%. Dan ben je 10% verder weg van een code zwart, is dat het niet waard? Je kan mij niet wijsmaken dat je 6+ jaar opleiding nodig hebt om iemand te kunnen wassen, wat toch al gauw 10 tot 15 minuten kost. Dat kun je prima laten doen door iemand die een 3-maanden LOI cursus verpleegkundige-light gehad heeft.
Ja, helpt prima.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Effect van de mondkapjesplichtgoden.
De Fransen gebruiken die dingen verkeerd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Effect van de mondkapjesplichtgoden.
pas bij 65/70% groepsimmuniteit toch ?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:01 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk is de conclusie dat niemand het meer weet. Zelfs regeringen zijn de wanhoop nabij. Werkelijk alles is al geprobeerd maar het lijkt weinig uit te halen.
Misschien is het gewoon ondergaan nog wel het beste. Dat wordt een bloedbad maar dit is dan ook oorlog. Ik ben benieuwd hoe het er in Brazilie voor staat over een paar maanden. Die hebben echt gigantisch veel besmettingen al gehad.
Het lijkt me een stuk beter als we het niet nodig hebben om een melkboer aan je bed te zetten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niets doen komen we helemaal nergens mee. Dit is een tijd waarin het nodig is 'buiten de box' te denken zoals altijd zo hip genoemd wordt. Dan kunnen we overal nee tegen zeggen of zeggen dat het niet kan, maar dan zitten we over een jaar nog in deze situatie.
Als we nu beginnen en misschien maar 10% van de zorg weg kunnen nemen met minder gekwalificeerd personeel dan scheelt het toch 10%. Dan ben je 10% verder weg van een code zwart, is dat het niet waard? Je kan mij niet wijsmaken dat je 6+ jaar opleiding nodig hebt om iemand te kunnen wassen, wat toch al gauw 10 tot 15 minuten kost. Dat kun je prima laten doen door iemand die een 3-maanden LOI cursus verpleegkundige-light gehad heeft.
nog niet binnen...maar wel vodkaquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]Op naar de dropshot en het bladgoud!
Ik weet echt dat ik er te makkelijk over denk, maar de 'simpele' dingen zoals wassen/verschonen moet toch geen 3 jaar opleiding kosten? Als de angst echt zo groot is dat we op een 'code zwart' afstevenen dan moeten we daar alles aan zien te doen, inclusief als een malle bijschalen. Nogmaals, als het 10% taken van alle verpleegkundigen ontlast, is dat toch 10% extra bedden, dus 10% extra mensen die in het ziekenhuis kunnen belanden als het nodig is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je er toch te makkelijk over denkt, om heel eerlijk te zijn, met name de kwalificaties die een verpleegkundige nodig heeft tegenwoordig.
Ik zou het vragen aan iemand die verpleegkundige is, @:Lenny_Leonard bijvoorbeeld.
Nog niet voor zover ik weet maar het is ook een hele lastige situatie als het eenmaal los is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:03 schreef Elan het volgende:
Zijn er eigenlijk landen die het qua besmettingsgevallen weer volledig of grotendeels onder controle hebben gekregen na een al dan niet volledige lockdown of specifieke maatregelen?
Ik las bijvoorbeeld berichten over Tsjechië en Israël maar niet hoe de huidige situatie is, en of de maatregelen voldoende effect hebben gehad..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |