abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195555142
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:47 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, maar de mensen mogen niet meer naar het café en niet naar het voetbal. Weet je wel hoe erg dat is? Het psychisch leed is niet te overzien hoor.
Oh heerlijk dat generaliseren weer hier.
Twiddel
pi_195555143
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:47 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, maar de mensen mogen niet meer naar het café en niet naar het voetbal. Weet je wel hoe erg dat is? Het psychisch leed is niet te overzien hoor.
_O- _O- _O-
iedereen naar de doc voor wat lorezepam en temazepam
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195555144
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:43 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Uh? Waarom niet?

Het gaat regelmatig om zwakke patiënten, die meerdere klachten hebben. Ook die moeten verzorgd worden.
Als we nou eens beginnen met alleen de patienten met alleen covid
So we just called him Fred too
pi_195555159
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:44 schreef FalloutVATS het volgende:
Mensen zijn gewoon te verwend en zijn niks meer gewend tegenwoordig.
Ja een mild virus nakt al de hele maatschappij.
pi_195555170
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Want jij kunt spreken voor 17 miljoen Nederlanders?

Prima als je een goedbetaalde baan hebt die je lekker vanachter de laptop kunt zien maar er zijn ook een heleboel mensen in kleine woningen met kinderen, mensen die niet uit huis kunnen werken, die weinig geld hebben of die hun baan zien verdampen. En dan kom jij vrolijk melden 'schouders eronder' en 'doorbijten'
Verkeerd gedacht. Ik ben chronisch ziek, ben al 30 jaar niet op vakantie geweest en wij moeten rondkomen van een minimum in een klein huis.
pi_195555173
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

was met de oorlog ook maar dan nog even iets erger....
Toen iedereen in het verzet zat?
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:49:34 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195555181
quote:

[..]

God, niet dit non-argument weer.
pi_195555200
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja een mild virus nakt al de hele maatschappij.
kun je nagaan hoe "zwak" die maatschappij eigenlijk is,opgebouwd voor en door kapitalisme
pi_195555208
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:49 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Verkeerd gedacht. Ik ben chronisch ziek, ben al 30 jaar niet op vakantie geweest en wij moeten rondkomen van een minimum in een klein huis.
Dan nog. Dat betekend niet dat omdat jij het niet moeilijk vind dat voor iedereen geld.
De oorlog vergelijken met een pandemie is iets als bruin brood vergelijken met sinaasappels.
Leed is persoonsgebonden en het is geen wedstrijd met wie had het zwaarder.
Twiddel
pi_195555228
Mensen, mensen, kalmeer een beetje aub
pi_195555234
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:48 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Als we nou eens beginnen met alleen de patienten met alleen covid
En die krijgen longproblemen, hartproblemen, hersenproblemen, etc.
Ik zou willen dat het zo simpel was hoor.

Je hebt hier echt goede verpleegkundigen nodig, niet mensen die maar een stukje opleiding gehad hebben.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195555246
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe vervelend het ook is wat je ouders meegemaakt hebben, de vergelijking met WO2 is totaal zinloos. Voor veel mensen is dit de heftigste periode die ze ooit meegemaakt hebben, en daar mag ook wel begrip voor zijn. Een paar miljoen Nederlanders afdoen als watjes helpt daar echt niet bij.

Misschien wordt het tijd dat we met zijn allen eens erkennen dat de situatie kut is voor iedereen, en als iemand daarover wil klagen of zorgen heeft, dat we stoppen met: "Je moet niet zeiken, WO2, dat was pas erg"

Het gaat altijd ergens slechter, het gaat altijd ergens beter. Dat gebrek aan begrip voor mensen die het (in veel gevallen terecht) zwaar hebben vind ik wel vervelend.
Ik zeg nergens dat deze tijd niet erg is. Maar om daarover te blijven klagen en je kont in de krib gooien maakt het er niet beter op.

We zullen hoe dan ook moeten vechten tegen dat virus, anders wordt het een stuk erger dan dat het nu is. En voor dat laatste kan ik wel bang worden.
pi_195555250
[quote]99s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:50 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dan nog. Dat betekend niet dat omdat jij het niet moeilijk vind dat voor iedereen geld.
De oorlog vergelijken met een pandemie is iets als bruin brood vergelijken met sinaasappels.
Leed is persoonsgebonden en het is geen wedstrijd met wie had het zwaarder.
[/quote

mensen kunnen gewoon niet meer relativeren en zijn erg egocentrisch in deze tijd en dat is gewoon een feit.
pi_195555254
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:44 schreef FalloutVATS het volgende:
Mensen zijn gewoon te verwend en zijn niks meer gewend tegenwoordig.
Hier ben ik het wel mee eens, het egoïsme viert hoogtij tijdens deze crisis. Ikke, ikke, ikke in plaats van mededogen, medelijden of sympathie voor de zwakkeren. Altijd wordt er geroepen “zorg eerst maar eens voor je medelanders in plaats van geld naar Afrika te sturen!!” en nu hebben we een wereldwijde crisis waarbij je juist de mensen om je heen kunt beschermen en helpen en dan gaan we er zo mee om.

Ik zit ook met toenemende verbazing soms te lezen hoe enorm veel complotverhalen er de ronde doen, de een nog gekker dan de ander. We leven in een van de welvarendste landen ter wereld, maar menselijker zijn we er iig niet van geworden..

:N :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:52:41 #40
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195555265
Een verpleegkunde-studie duurt volgens mij wel normaliter 3 jaar, met eventueel stage in het ziekenhuis of, verpleeghuis,
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195555281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:51 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat deze tijd niet erg is. Maar om daarover te blijven klagen en je kont in de krib gooien maakt het er niet beter op.

We zullen hoe dan ook moeten vechten tegen dat virus, anders wordt het een stuk erger dan dat het nu is. En voor dat laatste kan ik wel bang worden.
Kijk, dat snap ik.
Maar om te gaan zeggen dat het onbegrijpelijk is dat mensen een burnout krijgen tijdens een pandemie vind ik nogal ver gegrepen.
Twiddel
pi_195555292
quote:

[..]

Tijdje terug een stuk van een vrouw op leeftijd.

Die vond deze pandemie erger dan haar jeugd. Waarvan een stuk in een concentratiekamp. Het is dus echt heel persoonlijk.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195555324
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Kijk, dat snap ik.
Maar om te gaan zeggen dat het onbegrijpelijk is dat mensen een burnout krijgen tijdens een pandemie vind ik nogal ver gegrepen.
niet onbegrijpelijk, maar wel het bewijs dat "we" nog maar erg weinig kunnen hebben
pi_195555329
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:51 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Volgens mij heeft in de afgelopen 2 pagina's niemand het gehad over kont in de krib gooien. Jij start met een post met: "Mensen zijn watjes en stellen zich aan", dus die patstelling maak je echt zelf.

Ja, we moeten vechten tegen dat virus. Maar naast dat virus zijn er nog duizenden andere aandoeningen die een aanslag op iemands gezondheid kunnen doen, inclusief geestelijke aandoeningen. In België was er aan de bel getrokken omdat er zo ontzettend veel oudere mensen om hulp bij zelfdoding gevraagd had, dat doen ze niet "omdat ze watjes zijn", dat doen ze omdat ze bijna letterlijk sterven van eenzaamheid.

Ik vind het vervelend voor je dat je situatie vervelend is en je al jaren niet op vakantie bent geweest enzo, maar andere mensen hebben ook problemen, problemen die in jouw ogen misschien minder erg zijn, maar die zijn niet minder belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:55:18 #45
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195555331
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Mensen, mensen, kalmeer een beetje aub[/modbreak]
Weet je wat het is beste Tijger, er zijn hier twee users die je continue het bloed onder je nagels vandaan halen en er wordt niets aan gedaan.

En deze users zijn daar al maanden mee bezig.

Het houdt een keer op.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195555336
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:52 schreef Ven1972 het volgende:
Een verpleegkunde-studie duurt volgens mij wel normaliter 3 jaar, met eventueel stage in het ziekenhuis of, verpleeghuis,
Je zou er verkorte MBO opleiding van kunnen maken maar dan zit je ook snel op 2 jaar.
pi_195555343
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

niet onbegrijpelijk, maar wel het bewijs dat "we" nog maar erg weinig kunnen hebben
Ja want in normale pandemieen ging men nog vrolijk en happy elke dag tegemoet.
Twiddel
pi_195555346
[
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:53 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Tijdje terug een stuk van een vrouw op leeftijd.

Die vond deze pandemie erger dan haar jeugd. Waarvan een stuk in een concentratiekamp. Het is dus echt heel persoonlijk.
De pandemie, of de maatregelen?
pi_195555349
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:51 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En die krijgen longproblemen, hartproblemen, hersenproblemen, etc.
Ik zou willen dat het zo simpel was hoor.

Je hebt hier echt goede verpleegkundigen nodig, niet mensen die maar een stukje opleiding gehad hebben.
Tja, ik weet niet wat erger is: mensen niet helpen of mensen beperkt helpen.

Lijkt erop dat de algemene consensus hier is dat mensen beter niet geholpen worden dan dat er in elk geval een poging wordt gedaan

"Sorry, we hadden prima eten voor u klaar kunnen maken, maar omdat we bang zijn dat u dorst krijgt (en wij geen drinken verkopen) gaan wij u niet voorzien van eten"
So we just called him Fred too
pi_195555350
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:50 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kun je nagaan hoe "zwak" die maatschappij eigenlijk is,opgebouwd voor en door kapitalisme
Dat is zowaar wel iets dat ik met je eens ben. Deze crisis (maar ook anderen zoals de economische crisis van 2008) laten zien dat onze maatschappij een redelijk slap kaartenhuis is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')