Klopt maar het nadeel is dat medicijnen ontwikkelen veel moeilijker is dan een vaccin. Ook bij testen is het lastiger want je moet wel genoeg patiënten hebben. Stel ze vinden iets over 2 jaar maar er is genoeg immuniteit en je hebt amper covid patiënten komt het nooit door een fase heen. Maar ook daar wordt onderzoek naar gedaan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het uiteindelijke doel is om de 'impact' van het virus weg te nemen, het een beetje te maken als een gewone verkoudheid. Dat kan via groepsimmuniteit (in het meest ongunstige scenario door het virus gecontroleerd rond te laten waren, of door een vaccin), door medicijnen, goede behandeling en ga zo maar door.
Stel dat je een Covid-besmetting oploopt en een anti-viraal pilletje wat je 3 dagen moet nemen en je bent er vanaf lijkt me ook een prima situatie.
Hmmm.. hoeveel mensen in de zorg zijn besmet versus hoeveel daarbuiten ?quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen onder zorgmedewerkers vertelt mij toch echt wat anders.
Hmm... stel dat je met een pilletje een piepkleine dosis corona in zou kunnen nemen, zo klein dat je er niet heel ziek van wordt. Zou dat een oplossing kunnen zijn, of zeg ik nu iets heel geks?quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het uiteindelijke doel is om de 'impact' van het virus weg te nemen, het een beetje te maken als een gewone verkoudheid. Dat kan via groepsimmuniteit (in het meest ongunstige scenario door het virus gecontroleerd rond te laten waren, of door een vaccin), door medicijnen, goede behandeling en ga zo maar door.
Stel dat je een Covid-besmetting oploopt en een anti-viraal pilletje wat je 3 dagen moet nemen en je bent er vanaf lijkt me ook een prima situatie.
Gefeliciteerd u heeft zojuist uitgelegd hoe een vaccin werkt maar dan heel beknopt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... stel dat je met een pilletje een piepkleine dosis corona in zou kunnen nemen, zo klein dat je er niet heel ziek van wordt. Zou dat een oplossing kunnen zijn, of zeg ik nu iets heel geks?
Een heel simpele, maar heel doeltreffende uitlegquote:Op zondag 11 oktober 2020 00:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd u heeft zojuist uitgelegd hoe een vaccin werkt maar dan heel beknopt.
Oh, er was er vorige week ook 1 uit NL, kwamen dezelfde resultaten uit.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De situatie waar ik aan refereerde was een studie in Engeland, van NHS volgens mij?
Ja, maar met MIJN methode (quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd u heeft zojuist uitgelegd hoe een vaccin werkt maar dan heel beknopt.
Het zou zomaar een spray kunnen worden die je je neus in moet spuitenquote:Op zondag 11 oktober 2020 00:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, maar met MIJN methode () heb je minder glaasjes en spuitjes nodig!
Echt? Heb je een link?quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, er was er vorige week ook 1 uit NL, kwamen dezelfde resultaten uit.
Was het maar zo'n feestquote:Op zondag 11 oktober 2020 00:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, maar met MIJN methode () heb je minder glaasjes en spuitjes nodig!
Die neus moeten ze wel hebben met Covid, he?!quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zou zomaar een spray kunnen worden die je je neus in moet spuiten
Je bedoelt dat onderzoek van het longfonds? Dat was een onderzoek wat alleen maar was om geld te werven om onderzoek naar te doen. Het probleem is dat de media het verkeert heeft opgepakt. Want het onderzoek was tot stand gekomen door een enquête op facebook. Dus niet eens bewezen covid patiënten maar gewoon iedereen die zich daar had aangemeld.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, er was er vorige week ook 1 uit NL, kwamen dezelfde resultaten uit.
Ja, sorry, ik probeer ook maar mee te denken he?!quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest
Het is helaas een beetje gecompliceerder
COR / "Slechts 5% coronapatiënten is na halfjaar klachtenvrij"quote:
Juist daarom wordt er ook gekeken of een spray niet beter is bij een vaccin geloof ik.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die neus moeten ze wel hebben met Covid, he?!
Een onderzoek met twee universitaire centra, een revalidatie instelling en ja, het Longfonds. Dus nee, dat was geen onderzoek alleen om extra geld te krijgen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat onderzoek van het longfonds? Dat was een onderzoek wat alleen maar was om geld te werven om onderzoek naar te doen. Het probleem is dat de media het verkeert heeft opgepakt. Want het onderzoek was tot stand gekomen door een enquête op facebook. Dus niet eens bewezen covid patiënten maar gewoon iedereen die zich daar had aangemeld.
Ik denk dat het zomaar zou kunnen dat Mark hier mee leest, hij heeft tijd zat als single en van Hugo gaat het niet komenquote:Op zondag 11 oktober 2020 00:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, sorry, ik probeer ook maar mee te denken he?!
Voor het geval Rutte zit te wachten tot hier de oplossing voorbij komt....
Toch is het vreemd dat dit soort dingen niet in de persco''s vermeld worden toch?quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een onderzoek met twee universitaire centra, een revalidatie instelling en ja, het Longfonds. Dus nee, dat was geen onderzoek alleen om extra geld te krijgen.
Psies. Misschien ben jij stiekem wel Mark...quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het zomaar zou kunnen dat Mark hier mee leest, hij heeft tijd zat als single en van Hugo gaat het niet komen
Oh god nee!quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Psies. Misschien ben jij stiekem wel Mark...
Weet niet of dat al zin heeft, daarvoor is er nog teveel onduidelijk over de lange termijn gevolgen voor de (tot nu kleine) groep met mensen die klachten blijven houden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch is het vreemd dat dit soort dingen niet in de persco''s vermeld worden toch?
Dat doe ik nooit dus ik kan Mark niet zijn. Quod erat demonstrandumquote:Op zondag 11 oktober 2020 00:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Effe checken. En je bent geslaagd.
Anders had je nu wel gezegd dat ik mijn bek moest houden!
Hier een hele twitter topic waar het precies is uitgelegd waarom het niet een goed onderzoek was.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een onderzoek met twee universitaire centra, een revalidatie instelling en ja, het Longfonds. Dus nee, dat was geen onderzoek alleen om extra geld te krijgen.
Dank je wel. Dat is niet het 'onderzoek' dat ik bedoelde, maar het bericht erover is duidelijk. Daarbij lijkt dit wel een soort enquete te zijn geweest, dus weet niet hoe representatief het daadwerkelijk is:quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
COR / "Slechts 5% coronapatiënten is na halfjaar klachtenvrij"
Ik heb ook de bron opgezocht, staat gewoon een goede verklaring bij.
Nu is het natuurlijk wel de vraag in hoeverre dit alleen aan Covid te wijten is. Als je eerst alles op de fiets doet, daarna 3 tot 4 weken non-stop op bed ligt en helemaal stopt met fietsen is een verslechterde conditie een logisch symptoom. Dat heeft niet veel met Covid an-sich te maken, maar meer met dat je 3 tot 4 weken op bed hebt gelegen.quote:“We moeten dit zeker serieus nemen,” betoogt voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (Nvalt) Leon van den Toorn. “Maar we moeten niet denken dat dit voor álle patiënten die corona hebben doorgemaakt geldt. Juist mensen mét klachten zijn opgeroepen om zich te melden bij het coronalongplein, dus dit gaat om een selecte groep die nog klachten heeft. Dit geldt niet voor iedereen.”
Dat was het ook, staat er in de bron netjes bij.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank je wel. Dat is niet het 'onderzoek' dat ik bedoelde, maar het bericht erover is duidelijk. Daarbij lijkt dit wel een soort enquete te zijn geweest, dus weet niet hoe representatief het daadwerkelijk is:
[..]
Nu is het natuurlijk wel de vraag in hoeverre dit alleen aan Covid te wijten is. Als je eerst alles op de fiets doet, daarna 3 tot 4 weken non-stop op bed ligt en helemaal stopt met fietsen is een verslechterde conditie een logisch symptoom. Dat heeft niet veel met Covid an-sich te maken, maar meer met dat je 3 tot 4 weken op bed hebt gelegen.
Neemt niet weg dat het iets is om serieus te nemen ja, daar ben ik het zeker mee eens.
Oeh.... Baudet?quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doe ik nooit dus ik kan Mark niet zijn. Quod erat demonstrandum
Ow, sollyquote:Op zondag 11 oktober 2020 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik probeerde de medelijden kaart te spelen
Dit onderzoek. Het zal vast uitgebreider zijn gedocumenteerd, maar op basis van het bericht denk ik dat de kop schromelijk overdreven is en dat wij die 95% met een hele grote korrel zout moeten nemen, omdat:quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb ook de bron opgezocht, staat gewoon een goede verklaring bij.
Dat is onmogelijk wanneer 80% asymptomatisch is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:51 schreef marcb1974 het volgende:
Het vaccin moet dan zodanig worden verpakt dat het niet voortijdig door/in spijsvertering wordt vernietigd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 00:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... stel dat je met een pilletje een piepkleine dosis corona in zou kunnen nemen, zo klein dat je er niet heel ziek van wordt. Zou dat een oplossing kunnen zijn, of zeg ik nu iets heel geks?
Niets overdreven, van de bevraagde mensen had 95% nog klachten. Wat weer niet gek is als er gekeken wordt naar wie er bevraagd zijn. Het zegt niet dat straks 95% van iedereen die ooit besmet is geweest klachten heeft.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dit onderzoek. Het zal vast uitgebreider zijn gedocumenteerd, maar op basis van het bericht denk ik dat de kop schromelijk overdreven is en dat wij die 95% met een hele grote korrel zout moeten nemen, omdat:
Je bent dan ook een patiënt als je er echt last van hebt en behandeling nodig hebt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:07 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk wanneer 80% asymptomatisch is.
Ja hoor en daar is Za weer.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:07 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk wanneer 80% asymptomatisch is.
Dat is nondeju de titel die boven het artikel. En dat heeft weinig met wetenschappelijk onderzoek te maken, maar is gewoon goedkope propaganda van het Longfonds.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets overdreven, van de bevraagde mensen had 95% nog klachten. Wat weer niet gek is als er gekeken wordt naar wie er bevraagd zijn. Het zegt niet dat straks 95% van iedereen die ooit besmet is geweest klachten heeft.
Ho ho, bij deze heb ik de enquete ook ingevuld. Moet je nagaan, een dubbel zo grote groep gelijk!quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:15 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is nondeju de titel die boven het artikel. En dat heeft weinig met wetenschappelijk onderzoek te maken, maar is gewoon goedkope propaganda van het Longfonds.
Weet je dat 100% van de Fok-gebruikers walgt van een dergelijk onderzoek. Ik heb overigens alleen mijzelf bevraagd om tot deze conclusie te komen.
Dat 95% klachten heeft die voorafgaand er niet waren, lijkt mij onzinnig.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja hoor en daar is Za weer.
En waar de experts in het donker tasten hoeveel mensen nu eigenlijk asymptomatisch zijn, weet Za weer te vertellen dat het 80% is.... EN daar ook nog conclusies aan te verbinden
Hier de -peer reviewed volgens het Longfonds- publicatie erover:quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dit onderzoek. Het zal vast uitgebreider zijn gedocumenteerd, maar op basis van het bericht denk ik dat de kop schromelijk overdreven is en dat wij die 95% met een hele grote korrel zout moeten nemen, omdat:
• een halfjaar geleden moest je half dood zijn voordat je getest werd. Dus uit de groep van mensen die een zware besmetting doormaakte heeft 95% na een halfjaar mogelijk nog klachten. Maar hoeveel procent van de mensen die een besmettingen hebben doorgemaakt hadden zodanige klachten dat ze voor een test in aanmerking kwamen?
• hoe zijn ze tot de groep onderzochte mensen gekomen? Als je geen klachten hebt, dan ben je misschien eerder geneigd om het achter je te laten en door te gaan. Dus is het niet een groep waarbij het te verwachten is dat men nog klachten heeft en daarom meedoet aan het onderzoek.
Dit twitterdraadje wat @ipa84 postte is wel mooi over dit onderzoek:quote:Methods
2113 members of two Facebook groups for coronavirus patients with persistent complaints in The Netherlands and Belgium, and from a panel of people who registered at a website of the Lung Foundation Netherlands, were assessed for demographics, pre-existing comorbidities, health status, date of symptoms onset, COVID-19 diagnosis, healthcare utilisation, and the presence of 29 symptoms at the time of the onset of symptoms (retrospectively) and at follow-up (79±17 days after symptoms onset).
En dan heb je klachten, kan je al na een dag of 2 a 3 terecht (als je genoeg geduld hebt met bellen) en duurt het nog een dag of 4 voor de uitslag. Dus voor nu snap ik ook niet dat ze niet helemaal met dat BCO stoppen. Hebben ze mooi oven de tijd om op Nice te kijken voor de cijfers van de ziekenhuisopnames, dan kunnen ze ook stoppen met het nabellen om aan die cijfers te komen!quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
Even alle gekheid op een stokje ...
Algemeen geldt dat je je moet laten testen als je klachten krijgt.
Als je gebeld wordt door de GGD n.a.v. BCO krijg je als advies dat je je moet laten testen als je klachten krijgt.
Als je een melding van je app krijgt dat je langdurig in contact bent geweest met iemand met COVID-19 krijg je als advies dat je je moet laten testen als je klachten krijgt.
Waarom doen wij zoveel moeite voor BCO en hebben wij een app in gebruikt als advies altijd "laat je testen als je klachten krijgt" blijft?
Er wordt niks gedaan om het een stap voor te zijn.
Wat bedoel je precies? Dat mensen die naar voren komen getest moeten worden?quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:43 schreef Kyran het volgende:
Even alle gekheid op een stokje ...
Algemeen geldt dat je je moet laten testen als je klachten krijgt.
Als je gebeld wordt door de GGD n.a.v. BCO krijg je als advies dat je je moet laten testen als je klachten krijgt.
Als je een melding van je app krijgt dat je langdurig in contact bent geweest met iemand met COVID-19 krijg je als advies dat je je moet laten testen als je klachten krijgt.
Waarom doen wij zoveel moeite voor BCO en hebben wij een app in gebruikt als advies altijd "laat je testen als je klachten krijgt" blijft?
Er wordt niks gedaan om het een stap voor te zijn.
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat iedereen zich kon laten testen. Wegens overweldigend succes is dat veranderd in 'met klachten'.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat mensen die naar voren komen getest moeten worden?
Ja.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat mensen die naar voren komen getest moeten worden?
Ik snap echt niet wat ze de afgelopen zeven maanden hebben gedaan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat iedereen zich kon laten testen. Wegens overweldigend succes is dat veranderd in 'met klachten'.
Als je direct contact bent moet je in quarantaine...quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja.
Wat heb je aan BCO en de app als je beleid precies hetzelfde is als zonder BCO en de app?
Wat er ook gebeurt beleid blijft namelijk dat je je moet laten testen als je klachten hebt. Als ze nou in quarantaine hadden gemoeten en/of extra getest zouden worden dan zou het nut hebben, maar nu voegt het echt niks toen.
Los van dat bellen kan ik mij misschien wel voor een groot gedeelte vinden in de post. Ik hoefde mij niet te laten testen, maar uit interesse naar de wachttijd/het proces online een afspraak ingepland. Bij de laatste stap afgehaakt, omdat ik geen klachten had. Maar ik denk dat de afspraak binnen 5 minuten was ingepland.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dan heb je klachten, kan je al na een dag of 2 a 3 terecht (als je genoeg geduld hebt met bellen) en duurt het nog een dag of 4 voor de uitslag. Dus voor nu snap ik ook niet dat ze niet helemaal met dat BCO stoppen. Hebben ze mooi oven de tijd om op Nice te kijken voor de cijfers van de ziekenhuisopnames, dan kunnen ze ook stoppen met het nabellen om aan die cijfers te komen!
Got... wat wordt ik cynisch van dat hele gedonder.
Maar goed, ook in het juli-plaatje heeft dit niet zoveel zin, nee. Hoewel... als je via BCO opgesnord wordt, moet je dan niet in quarantaine?
Maar daar zit ook nog verschil in. Als huisgenoot mag je bij een test niet weg als iemand ernstige klachten (koorts of benauwdheid heeft) maar bij de overige klachten niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je direct contact bent moet je in quarantaine...
Lees je ff in.
Ah bij BCO wel, maar bij de app niet? Of ik heb iets gemist. Heb je een linkje? Wat ik las stond dat er namelijk niet bij.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je direct contact bent moet je in quarantaine...
Lees je ff in.
Ja bij de app ook. Ik zou zeggen even inlezen voor je op je achterste benen gaat staan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah bij BCO wel, maar bij de app niet? Of ik heb iets gemist. Heb je een linkje? Wat ik las stond dat er namelijk niet bij.
Waar zit verschil in? De definitie van nauw contact is best duidelijk, langer dan 15 minuten op minder dan anderhalve meter van een bevestigde coronapatient.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar daar zit ook nog verschil in. Als huisgenoot mag je bij een test niet weg als iemand ernstige klachten (koorts of benauwdheid heeft) maar bij de overige klachten niet.
Lees je ff in!![]()
Lastig maar in landen waar ze meer testen ook als je naar vorenkomt in een BCO moeten mensen ook meerdere dagen in quarantaine ook als de test negatief is. Ik vraag me af hoe lang mensen blijven mee werken als ze bijvoorbeeld voor de 3 keer in quarantaine moeten terwijl iedere keer hun testen negatief waren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja.
Wat heb je aan BCO en de app als je beleid precies hetzelfde is als zonder BCO en de app?
Wat er ook gebeurt beleid blijft namelijk dat je je moet laten testen als je klachten hebt. Als ze nou in quarantaine hadden gemoeten en/of extra getest zouden worden dan zou het nut hebben, maar nu voegt het echt niks toen.
Ik moest een afspraak voor mijn zoon hebben (geen digi-d) en ik moest 3 keer bellen voordat ik er doorheen kwam en het duurde 1,5 uur voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Dat vind ik best een beproeving. En dat is bijna een maand terug, ik hoor om me heen nu niet anders.quote:Op zondag 11 oktober 2020 01:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Los van dat bellen kan ik mij misschien wel voor een groot gedeelte vinden in de post. Ik hoefde mij niet te laten testen, maar uit interesse naar de wachttijd/het proces online een afsprak ingepland. Bij de laatste stap afgehaakt, omdat ik geen klachten had. Maar ik denk dat de afspraak binnen 5 minuten was ingepland.
Ik denk dat de communicatie gewoon moet zijn. Online inplannen, tenzij... En dan houden wij dat nummer alleen in de lucht voor onze digibeten.
Goed, te snel conclusie getrokken dan. Gemist dat je alsnog in quarantaine moest, want in het artikeltje dat ik had gelezen stond dat er niet duidelijk bij.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja bij de app ook. Ik zou zeggen even inlezen voor je op je achterste benen gaat staan.
https://coronamelder.nl/n(...)melder-tegen-corona/
De rest van NL is sws op standje 2 van 1-3. Zie ook: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregioquote:bron nu.nl 11okt20 00u15
....het hoogste risiconiveau. Dat geldt vanaf zaterdag in de veiligheidsregio's Utrecht, Hollands Midden, Zaanstreek-Waterland en Zuid-Holland Zuid.
Op 28 september kregen de veiligheidsregio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden al de status 'ernstig'.
Probleem is natuurlijk dat het heel moeilijk te verkroppen is voor mensen om 10 dagen je huis niet te mogen verlaten, terwijl ze geen zekerheid hebben of ze het virus überhaupt bij zich dragen. Ik kan me voorstellen dat weinig mensen dit daarom daadwerkelijk doen, zeker als ze geen klachten hebben, maar wel verplichtingen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed, te snel conclusie getrokken dan. Gemist dat je alsnog in quarantaine moest, want in het artikeltje dat ik had gelezen stond dat er niet duidelijk bij.
Het probleem is dat als je nog aan het begin van je incubatietijd zit je nog negatief kan worden getest. Dus jij gaat verder maar een paar dagen later wordt je ziek dan heb je toch even de tijd gehad om het virus te verspreiden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat het heel moeilijk te verkroppen is voor mensen om 10 dagen je huis niet te mogen verlaten, terwijl ze geen zekerheid hebben of ze het virus überhaupt bij zich dragen. Ik kan me voorstellen dat weinig mensen dit daarom daadwerkelijk doen.
Beter zou zijn: als je bij BCO naar bovenkomt (via de app of de GGD, maakt niet uit): ga in quarantaine, vraag een test aan, en wanneer je een negatieve testuitslag hebt, pak je je leven weer op. Maar ja, dat doen ze dus niet vanwege capaciteitsproblemen
En al zouden ze het wel doen. Dan heb je er gezien de capaciteitsproblemen niet veel aan. 3 dagen geleden contact gehad met de besmetten persoon voordat je melding krijgt in de app. Met een beetje geluk twee dagen wachten op de test en 3 op de uitslag. Dan zit je ook al op 8 dagen. Heb je 2 dagen winst en dan moet niks tegen zitten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat het heel moeilijk te verkroppen is voor mensen om 10 dagen je huis niet te mogen verlaten, terwijl ze geen zekerheid hebben of ze het virus überhaupt bij zich dragen. Ik kan me voorstellen dat weinig mensen dit daarom daadwerkelijk doen.
Beter zou zijn: als je bij BCO naar bovenkomt (via de app of de GGD, maakt niet uit): ga in quarantaine, vraag een test aan, en wanneer je een negatieve testuitslag hebt, pak je je leven weer op. Maar ja, dat doen ze dus niet vanwege capaciteitsproblemen
En als je dat dan eerlijk uitlegt en werkt aan een oplossing en dat ook laat zien is men daar denk ik best nog toe bereid.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat het heel moeilijk te verkroppen is voor mensen om 10 dagen je huis niet te mogen verlaten, terwijl ze geen zekerheid hebben of ze het virus überhaupt bij zich dragen. Ik kan me voorstellen dat weinig mensen dit daarom daadwerkelijk doen, zeker als ze geen klachten hebben, maar wel verplichtingen.
Ja, wat dat betreft is het wel goed dat je een kleine week bezig bent voordat je je test ergens aan de andere kant van het land geregeld hebtquote:Op zondag 11 oktober 2020 02:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je nog aan het begin van je incubatietijd zit je nog negatief kan worden getest. Dus jij gaat verder maar een paar dagen later wordt je ziek dan heb je toch even de tijd gehad om het virus te verspreiden.
Maar ik denk dat dat gevoelsmatig toch heel anders is. En aangezien je daar voor naleving toch van afhankelijk bent...quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:12 schreef maan_man het volgende:
[..]
En al zouden ze het wel doen. Dan heb je er gezien de capaciteitsproblemen niet veel aan. 3 dagen geleden contact gehad met de besmetten persoon voordat je melding krijgt in de app. Met een beetje geluk twee dagen wachten op de test en 3 op de uitslag. Dan zit je ook al op 8 dagen. Heb je 2 dagen winst en dan moet niks tegen zitten.
Hmmmm... als je het kunt weten maar niet luistert naar de GGD ... kan je strafbaar zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo zwart wil ik het ook niet zien. Maar in landen waar ze het zeg maar wel op orden hebben moet je vaak 2 testen doen. 1 aan het begin en 1 na 7 dagen als die beide negatief zijn mag je zeg maar weer verder.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft is het wel goed dat je een kleine week bezig bent voordat je je test ergens aan de andere kant van het land geregeld hebt
Hoef jou toch niet te vertellen dat het er niet om gaat of er aan iets anders er meer dood gaan? Toch?quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:06 schreef Vallon het volgende:
Meer veiligheidsregioś in de gevarenzone:
[..]
De rest van NL is sws op standje 2 van 1-3. Zie ook: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio
NB het ernst criterium hier is meer dan 150/100.000 inwoners Covid19 besmet. Of ze ook besmettelijk zijn of ziek zijn; is onduidelijk.
Getallen lijken ernstig maar doen wat minder panisch aan wanneer je weet dat bv ca 220 mensen per 100.000 mensen jaarlijks overlijden aan hart/vaatziekten en dit bij 75+ iets van 1400/100.000 is en bij 95+ oploopt tot boven de 11/100. (bron: hartstichting).
Gaat komende Dinsdag vast helemaal goed komen...
Hoewel mij maandagmiddag ook niet om zou verbazen, om te wachten wat het vandaag (zondag) gaat worden hoeft er ook weinig twijfel te zijn dat de maatregelen m.i.v. 28sep20 niets uithaalden.
Als ik Grapperhaus was, zou ik de kerk deze keer maar overslaan om een uurtje eerder op het Catshuis te zijn.
Kan inmiddels ook wel teruggeschroefd worden na 5 dagen. Dat is ongeveer wat er overblijft na testen en uitslag.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat het heel moeilijk te verkroppen is voor mensen om 10 dagen je huis niet te mogen verlaten, terwijl ze geen zekerheid hebben of ze het virus überhaupt bij zich dragen. Ik kan me voorstellen dat weinig mensen dit daarom daadwerkelijk doen, zeker als ze geen klachten hebben, maar wel verplichtingen.
Dat bedoel ik ja. Heb je gezien wat er in Drenthe gebeurd is? Bizar, tijden zo goed als blank en doet nu volop mee.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:19 schreef Tijn het volgende:
In dit tempo is heel Nederland volgende week niveau 3
En zolang Trump niet alsnog ernstige klachten krijgt, ziet het er ook niet zo goed voor de Amerikanen uit, vrees ik...quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:26 schreef Kyran het volgende:
Ondertussen zit ik college football te kijken waarbij gewoon 20.000 man publiek aanwezig is
In de VS zijn ze ook compleet gek.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:28 schreef maan_man het volgende:
Hier in de buurt zie ik met enige regelmaat vrijwel lege bussen voorbij rijden. Maar ik het het gevoel dat in de zwaarder getroffen regio's, voornamelijk de randstad, nog altijd veel mensen gebruik maken van de bus.
Als de buschauffeur in een bus waarvan frequent gebruik wordt gemaakt in een zwaar getroffen regio, 8 uur per dag 5 dagen in de week rondrijdt en de app op zijn telefoon heeft, hoe groot is dan wel niet de kans dat hij de afgelopen 14 dagen iemand in de bus heeft gehad die besmet bleek.
Als de app veelvuldig wordt gebruikt, dan ben ik benieuwd hoe lang de bussen nog rijden op het moment dat de chauffeur van de ene 10 daagse quarantaine naar de volgende 10 daagse quarantaine hobbelt.
Ondernemers sturen een offerte en wachten op antwoord, consultants sturen gelijk een factuur.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:17 schreef nelsonwarm het volgende:
Waarom wordt deze crisis niet even snel opgelost door onze overheid? In plaats daarvan gaat onze economie kapot.
Ik vraag me af hoe niet-politici zoals bijv. consultants of ondernemers in deze crisis gehandeld zouden hebben.
Het verschil tussen de risiconiveaus en de regio's waar veel besmettingen plaatsvinden blijft ook raar:quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Heb je gezien wat er in Drenthe gebeurd is? Bizar, tijden zo goed als blank en doet nu volop mee.
Op die prachtige plaatjes van Serial ook dat er amper nog een gemeente is die niet dagelijks besmettingen heeft. Ongelooflijk hoe snel dat verspreid is. Dan heeft regionaal toch geen enkele zin als je niet onmiddellijk ingrijpt?
Verschil tussen relatief en absolute aantallen denk ik. Als 1% van de 850.000 inwoners van Amsterdam (en dat is alleen de gemeente niet de Veiligheidsregio besmet is levert dat meer druk op de zorg op dan diezelfde 1% hier in heel Twente (650.000 inwoners). Terwijl die kaartjes allemaal relatief zijn. (x per 100.000)quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil tussen de risiconiveaus en de regio's waar veel besmettingen plaatsvinden blijft ook raar:
De risiconiveaus, met alleen de randstad donkerrood:
[ afbeelding ]
Waar de besmettingen zijn:
[ afbeelding ]
Daarom hebben ze heel slim bepaald dat de app alleen gaat loeien als je een kwartier binnen anderhalve meter van een besmet persoon bent.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:28 schreef maan_man het volgende:
Hier in de buurt zie ik met enige regelmaat vrijwel lege bussen voorbij rijden. Maar ik het het gevoel dat in de zwaarder getroffen regio's, voornamelijk de randstad, nog altijd veel mensen gebruik maken van de bus.
Als de buschauffeur in een bus waarvan frequent gebruik wordt gemaakt in een zwaar getroffen regio, 8 uur per dag 5 dagen in de week rondrijdt en de app op zijn telefoon heeft, hoe groot is dan wel niet de kans dat hij de afgelopen 14 dagen iemand in de bus heeft gehad die besmet bleek.
Als de app veelvuldig wordt gebruikt, dan ben ik benieuwd hoe lang de bussen nog rijden op het moment dat de chauffeur van de ene 10 daagse quarantaine naar de volgende 10 daagse quarantaine hobbelt.
Ik wilde de rest er aan herinneren dat cijfers hier uiterst betrekkelijk zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:18 schreef Mammietje het volgende:
Hoef jou toch niet te vertellen dat het er niet om gaat of er aan iets anders er meer dood gaan? Toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ja wellicht, maar je kunt toch moeilijk zeggen dat Noord-Brabant een dunbevolkte provincie is. Er wonen meer mensen dan in de provincie Utrecht.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verschil tussen relatief en absolute aantallen denk ik. Als 1% van de 850.000 inwoners van Amsterdam (en dat is alleen de gemeente niet de Veiligheidsregio besmet is levert dat meer druk op de zorg op dan diezelfde 1% hier in heel Twente (650.000 inwoners). Terwijl die kaartjes allemaal relatief zijn. (x per 100.000)
Ja, raar he?quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil tussen de risiconiveaus en de regio's waar veel besmettingen plaatsvinden blijft ook raar:
De risiconiveaus, met alleen de randstad donkerrood:
[ afbeelding ]
Waar de besmettingen zijn:
[ afbeelding ]
Ik woon alleen dus ja ik zie gewoon nog vrienden. Voor dat de kroegen om 22.00 gingen sluiten ging ik ook gewoon nog regelmatig naar het café. Daarnaast kan ik ook niet al me werk thuis doen. Dus ja ik zie nog wel wat mensen. Wat ik dit jaar niet zal zien zijn vrienden en familie die in het buitenland wonen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom hebben ze heel slim bepaald dat de app alleen gaat loeien als je een kwartier binnen anderhalve meter van een besmet persoon bent.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben buiten m'n vriendin om nooit zo lang zo dichtbij andere mensen, ook voor die hele pandemie niet
Hmm... nu ik erover nadenk ben ik denk ik al zo gewend geraakt aan de anderhalve meter afstand, dat op een normale afstand tegenover iemand zitten al voelt alsof je bij ze op schoot zitquote:Op zondag 11 oktober 2020 02:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik woon alleen dus ja ik zie gewoon nog vrienden. Voor dat de kroegen om 22.00 gingen sluiten ging ik ook gewoon nog regelmatig naar het café. Daarnaast kan ik ook niet al me werk thuis doen. Dus ja ik zie nog wel wat mensen. Wat ik dit jaar niet zal zien zijn vrienden en familie die in het buitenland wonen.
Vergis je niet, als je aan een eettafel zit tegenover iemand, is dat geen 1,5 meter afstand, he?quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom hebben ze heel slim bepaald dat de app alleen gaat loeien als je een kwartier binnen anderhalve meter van een besmet persoon bent.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben buiten m'n vriendin om nooit zo lang zo dichtbij andere mensen, ook voor die hele pandemie niet
Ja, ik was even vergeten hoe dat ook alweer wasquote:Op zondag 11 oktober 2020 02:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vergis je niet, als je aan een eettafel zit tegenover iemand, is dat geen 1,5 meter afstand, he?
Het is gewoon per persoon verschillend. Bedoel jij woont samen dus dan heb je het al leuk met je vriendin neem ik aan. In het begin na 3 weken kwamen de muren echt op me af dus dan ga je gewoon weer mensen uitnodigen. Sommige houden zich er ook strikt aan heb ik ook totaal geen problemen mee andere zijn weer losser. Maar ik was vroeger eigenlijk ook amper thuis. Ben er eigenlijk pas in maart achter gekomen dat ik een 3 kamer appartement heb bewijzen van spreken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hmm... nu ik erover nadenk ben ik denk ik al zo gewend geraakt aan de anderhalve meter afstand, dat op een normale afstand tegenover iemand zitten al voelt alsof je bij ze op schoot zitIk dacht echt "nou ja, binnen anderhalve meter, zo dichtbij komt toch nooit iemand", maar dat is inderdaad misschien niet zo nu ik me probeer te herinneren hoe het voor maart ook alweer was
quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik was even vergeten hoe dat ook alweer was
Klinkt alsof ze goed proberen te anticiperen, maar niet heusquote:Op zondag 11 oktober 2020 02:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een regio gaat in principe van ‘waakzaam’ naar ‘zorgelijk’ als er in een week meer dan 50 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn.
Een regio gaat in principe van ‘zorgelijk’ naar ‘ernstig’ als er in een week meer dan 150 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn. Of als meer dan 10 procent van de afgenomen testen positief is.
Elke maandag berekent het RIVM welke regio’s hieraan voldoen. In de dagen erna wordt dieper in de situatie in deze regio’s gedoken.
Volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen. Tijn heeft het over de afstand tussen mensen en jij over contacten algemeen. Kan me inderdaad voorstellen dat je echt wel behoefte aan contacten hebt als je alleen woont. Ontdekte kamers opnieuw gedecoreerd in maart neem ik aan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is gewoon per persoon verschillend. Bedoel jij woont samen dus dan heb je het al leuk met je vriendin neem ik aan. In het begin na 3 weken kwamen de muren echt op me af dus dan ga je gewoon weer mensen uitnodigen. Sommige houden zich er ook strikt aan heb ik ook totaal geen problemen mee andere zijn weer losser. Maar ik was vroeger eigenlijk ook amper thuis. Ben er eigenlijk pas in maart achter gekomen dat ik een 3 kamer appartement heb bewijzen van spreken.
Ja, ik ook hoor. Ik had het laatst al een keer gepost, maar ik prijs me gelukkig in de situatie waarin ik zit. Ik denk dat het voor veel anderen moeilijker is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kan me inderdaad voorstellen dat je echt wel behoefte aan contacten hebt als je alleen woont.
Nee dat niet ik val niet onder de covid klussers slachtoffers gelukkig. Vlak voor de lock down heb ik een nieuwe pc gekocht en die in die kamer gezet. Dus in plaats van dat ik in de woonkamer veel zat, zit ik nu in me pc/studeer/werk kamer veel als ik alleen thuis zit.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen. Tijn heeft het over de afstand tussen mensen en jij over contacten algemeen. Kan me inderdaad voorstellen dat je echt wel behoefte aan contacten hebt als je alleen woont. Ontdekte kamers opnieuw gedecoreerd in maart neem ik aan?
Dat is ook zonde! Dan had je niets aan die andere kamers!quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee dat niet ik val niet onder de covid klussers slachtoffers gelukkig. Vlak voor de lock down heb ik een nieuwe pc gekocht en die in die kamer gezet. Dus in plaats van dat ik in de woonkamer veel zat, zit ik nu in me pc/studeer/werk kamer veel als ik alleen thuis zit.
Had je dat niet gelezen? Er zijn tijdens de lock down bergen klus slachtoffers gevallen. Ik zelf ben ook niet zo handig dus toen ik las van een man die in zijn hand gezaagd had met een cirkelzaag kon ik me dat goed voorstellen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 03:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is ook zonde! Dan had je niets aan die andere kamers!Wel mooi dat de pc al binnen was!
Covid-klussers slachtoffers!
Tja, het is maar hoe je het bekijkt, ze doen ergens hun best.quote:Op zondag 11 oktober 2020 02:26 schreef Kyran het volgende:
Ondertussen zit ik college football te kijken waarbij gewoon 20.000 man publiek aanwezig is
In de VS zijn ze ook compleet gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |