Persoonlijke beschermings middelen 😉quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
PBM gaat over professionele beschermingmiddelen.
@Kyran, dat heeft hij geprobeerd ze paar keren via zijn persconferentie gewaarschuwd, maar het volk luisterde ook echt niet. Helaas helpt het niet meer, dan moeten ze maar voelen wat het coronavirus is!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Rutte heeft toen ook een paar keer stampvoetend geroepen dat men beter moet luisteren. Zal zo eens even zoeken.
Hier zou veel meer aandacht voor moeten zijn, in plaats van die discussies over extra maatregelen en mondkapjes.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:28 schreef FalloutVATS het volgende:
De minister benadrukt opnieuw dat niet de maatregelen zelf het virus kunnen stoppen. ,,Dat moeten we zelf doen. Hou je aan alle regels!''
nog een paar weekjes blijven hopen en biddenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:28 schreef FalloutVATS het volgende:
En daarom zie ik een intelligente lockdown nog steeds niet gebeuren.
[..]
Er zou eens aandacht voor handhaving moeten zijn. Dat mensen zich niet vrijwillig aan een paar simpele afspraken houden zien we al een half jaar. Waarom grijpen we niet in?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier zou veel meer aandacht voor moeten zijn, in plaats van die discussies over extra maatregelen en mondkapjes.
Dat zal het virus leren!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog een paar weekjes blijven hopen en bidden
We doen het dus slechter dan Trump. Chanant.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:12 schreef Gretzl het volgende:
Moeten we uit deze grafiek afleiden dat het Nederlandse kabinet nog steeds veel te weinig werk maakt van indammende maatregelen?
[ afbeelding ]
Ik weet waar het voor staatquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:29 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Persoonlijke beschermings middelen 😉
Maar die mensen willen blijkbaar meer vrijheid dan dat we nu krijgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voor o.a de ziekenhuizen en diegenen die vrijheid willen aangezien die op deze manier worden ingeperkt als het aantal besmettingen blijft stijgen.
Dat zei men een tijdje terug ook over de besmettingen. In het begin kun je de parabool nog niet zien. Het klopt inderdaad dat de toename minder abrupt is, maar de opnames zullen zonder maatregelen het patroon van de besmettingen volgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Waar in maart nog exponentiële toenames te zien waren lijken ze nu eerder lineair.
Met als gevolg dat straks een veel langere, ingrijpendere en economisch schadelijkere lockdown nodig is om de boel weer recht te trekken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:28 schreef FalloutVATS het volgende:
En daarom zie ik een intelligente lockdown nog steeds niet gebeuren.
[..]
Zeker is dat ook zo, maar dat kan echt niet in deze fase waar ook veel meer besmettingen oplopen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die mensen willen blijkbaar meer vrijheid dan dat we nu krijgen.
Ze willen wel de lusten maar niet de lasten. Zo werkt het niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat straks een veel langere, ingrijpendere en economisch schadelijkere lockdown nodig is om de boel weer recht te trekken.
Ik denk het eerlijk gezegd wel ja. Dat ze deze maatregelen sowieso nogmaals 3 weken verlengen plus wat nieuwe maatregelen en als het dan nog steeds niet snel zakt dan is het misschien wel tijd voor een intelligente lockdown. Dan moeten ze haast wel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog een paar weekjes blijven hopen en bidden
ja elke week 2 keer blijven vragen/smeken is niet genoeg natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier zou veel meer aandacht voor moeten zijn, in plaats van die discussies over extra maatregelen en mondkapjes.
nog meer......quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk dat alleen "hou je aan de regels" niet genoeg is om de trend te keren? Met alles dat nu open is, blijven de aantallen gewoon stijgen. Ik geloof er niks van dat dat vooral door wat feestende jongeren komt. De scholen zijn open, de winkelcentra zijn druk, het aantal reisbewegingen daalt nauwelijks. En ik denk dat de meeste mensen zich best netjes aan de richtlijnen houden. De voorzorgsmaatregelen en basisregels werken gewoon niet voldoende, lijkt mij.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat mensen de risico's heb ik het idee best willen aanvaarden. Het draagvlak is niet meer zo groot als in Maart.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker is dat ook zo, maar dat kan echt niet in deze fase waar ook veel meer besmettingen oplopen.
Maar wie houd ze tegen? Het is niet verplicht, maar het is zeker niet verboden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:33 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Sorry, toch nog iets over neusmondkapjes, overigens terecht mijn inziens.
ja fijn zulke werkgevers.....no way dat ik had gekomen, en tegen een ziek melding kunnen ze ook weinig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:35 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)t-ik-toch-komen.html
Wat betreft die spotjes komen ze qua creativiteit ook niet veel verder dan een halfslachtige poging tot emotionele chantage, he.quote:
Maatregelen hebben consequenties. En het is de consequenties waar men, op zich terecht, voor terugschrikt. Scholen sluiten heeft impact, onderwijs deskundigen roepen dat al tijden en de cassandra meldingen waren niet van de lucht eerder dit jaar (Verloren jaren, toekomst van kinderen vernietigd, dramatische achterstanden voor kinderen etc), daarbij is dat ook een economisch probleem van grote omvang, natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:34 schreef Natalie het volgende:
Ze zijn bang om vergaande maatregelen te nemen, maar grmbl, als ze dat nu in begin september gedaan hadden, dan waren we nu waarschijnlijk alweer een eind de goede kant op aan het gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |