Rutte is van de VVD hè. Die laat zijn oren meer hangen naar het bedrijfsleven dan zeg Lodewijk Asscherquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is dat toch in dit topic afentoe? Aan de ene kant worden virusontkenners uitgemaakt voor viruswappies en complotgekkies, maar tegelijkertijd wordt er wel gezegd dat de regering liegt, niet het beste met ons voor heeft en weet ik 't wat meer. Dat gaat net zo goed die kant op.
Het zou toch funest voor de coalitiepartijen zijn als de hoeveelheid mensen die overlijdt hoger is dan niet te voorkomen is, waar komt in hemelsnaam die aversie vandaan? Wat voor reden zou de regering hebben om niet de maatregelen te nemen die zij denken dat nodig zijn. Waarom zou het RIVM zichzelf voor het karretje van de politiek laten spannen?
Allicht. Er zijn dan ook geen maatregelen genomen die hout snijden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
ik moest even knipperen, maar 6500 nieuwe besmettingen ?
zou het dan toch heel misschien kunnen dat die maatregelen ....heel....weinig....nut.....hebben...
Dat is zeker waar, maar dat is nog geen reden om aan te nemen dat (in dit geval) de VVD tegen de mensen liegt en niet de maatregelen neemt die nodig zijn, dat is uiteindelijk politieke zelfmoord.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Rutte is van de VVD hè. Die laat zijn oren meer hangen naar het bedrijfsleven dan zeg Lodewijk Asscher
Alleen als mensen het ook door hebben he.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar dat is nog geen reden om aan te nemen dat (in dit geval) de VVD tegen de mensen liegt en niet de maatregelen neemt die nodig zijn, dat is uiteindelijk politieke zelfmoord.
Als een plan met een vergezicht al van ons op FOK! moet komen dan hebben we echt een probleem.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:50 schreef Adrie072 het volgende:
Blijven we cijfertjes bespreken of is er nog iets van een plan met een vergezicht?
Wat gaat er mis volgens jou?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:10 schreef hooibaal het volgende:
Rutte en de Jonge hebben hard geprobeerd om op een leuke manier een virus te bestrijden, maar dat blijkt dus niet te lukken. Dan moet het maar op een minder leuke manier.
Inderdaad, vind ik ook. 6000 per dag, wtf.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blijft toch fascinerend waar al die mensen dan hun besmetting blijven oplopen.
Omdat het RIVM uiteindelijk altijd het onderspit delft? Het kan slechts adviseren en verder niets.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is dat toch in dit topic afentoe? Aan de ene kant worden virusontkenners uitgemaakt voor viruswappies en complotgekkies, maar tegelijkertijd wordt er wel gezegd dat de regering liegt, niet het beste met ons voor heeft en weet ik 't wat meer. Dat gaat net zo goed die kant op.
Het zou toch funest voor de coalitiepartijen zijn als de hoeveelheid mensen die overlijdt hoger is dan niet te voorkomen is, waar komt in hemelsnaam die aversie vandaan? Wat voor reden zou de regering hebben om niet de maatregelen te nemen die zij denken dat nodig zijn. Waarom zou het RIVM zichzelf voor het karretje van de politiek laten spannen?
Mwa daar ben ik het niet mee eens. Ik denk zeker dat de horeca sluiten om 22u - in principe - kan werken, maar dan moeten we ons wel aan de regels houden. In ons land wordt het, zo lijkt het, als een sport gezien om maatregelen direct te buigen of anders te interpreteren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:00 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Allicht. Er zijn dan ook geen maatregelen genomen die hout snijden.
ja dat denk ik ook ja, komende nieuwe maatregelen brengen meer schade toe aan onze economie. Maar we houden wel rekening mee dat er ook komende weken blijft stijgen. Want Ernst Kuipers heet gezegd in de pers dat de zorg komende maanden nog steeds onder druk staat zodat de opnamecijfers explosief gaat stijgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:10 schreef hooibaal het volgende:
Rutte en de Jonge hebben hard geprobeerd om op een leuke manier een virus te bestrijden, maar dat blijkt dus niet te lukken. Dan moet het maar op een minder leuke manier.
Nee.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:12 schreef Gretzl het volgende:
Moeten we uit deze grafiek afleiden dat het Nederlandse kabinet nog steeds veel te weinig werk maakt van indammende maatregelen?
[ afbeelding ]
Onderschat ons niet tijgertje!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als een plan met een vergezicht al van ons op FOK! moet komen dan hebben we echt een probleem.
Mensen hebben nog steeds veel te veel mogelijkheden om bij elkaar te komen. De manier om het virus in te dammen is social distancing. Maar we nemen geen harde maatregelen om daarvoor te zorgen en aan alle adviezen in die richting houden mensen zich niet. Dan heb je dus ellende, zoals nu.quote:
Ik heb meer het idee dat niemand het ook nog maar iets boeit, alle maatregelen. Op users op fok na zie ik ook niemand schrikken van de gigantische stijging van positieve testen (inclusief ikzelf).quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa daar ben ik het niet mee eens. Ik denk zeker dat de horeca sluiten om 22u - in principe - kan werken, maar dan moeten we ons wel aan de regels houden. In ons land wordt het, zo lijkt het, als een sport gezien om maatregelen direct te buigen of anders te interpreteren.
Het is eigenlijk allemaal heel simpel.quote:
Dit en het sluiten van bijv een horeca is daar geen oplossing voor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mensen hebben nog steeds veel te veel mogelijkheden om bij elkaar te komen. De manier om het virus in te dammen is social distancing. Maar we nemen geen harde maatregelen om daarvoor te zorgen en aan alle adviezen in die richting houden mensen zich niet. Dan heb je dus ellende, zoals nu.
Het is echt heel lastig. Ik denk dat ik het op mn werk heb opgelopen, maar heb geen contact gehad met bekende besmette personen. Ook daarbuiten geen bekende besmettingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:12 schreef wpor het volgende:
[..]
Inderdaad, vind ik ook. 6000 per dag, wtf.
Het is zeker wel een deel van de oplossing, dat hebben we ook in maart gezien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:15 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Dit en het sluiten van bijv een horeca is daar geen oplossing voor.
Sterkte en beterschap!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is echt heel lastig. Ik denk dat ik het op mn werk heb opgelopen, maar heb geen contact gehad met bekende besmette personen. Ook daarbuiten geen bekende besmettingen.
Wel goed nieuws: gebeld door de ggd dat ik uit quarantaine mag als ik klachtenvrik ben!
Dat is uiteraard zo. Als je de gemiddelde tendens in dit topic leest dan lijkt het wel of de regering met opzet geen maatregelen neemt, of dat de regering incompetent is en wij (dit topic) de waarheid in pacht hebben.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het RIVM uiteindelijk altijd het onderspit delft? Het kan slechts adviseren en verder niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |