abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195627334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:16 schreef Federer-fan het volgende:
Goeiemorgen, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patienten op de IC's en de verpleegafdelingen. De stijging van het aantal mensen op de verpleegafdeling is afgenomen!

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- Woensdag 14 oktober: 304 (absolute stijging: 18; relatieve stijging: 6,3%);
- Dinsdag 13 oktober: 286 (absolute stijging: 15; relatieve stijging: 5,5%);
- Maandag 12 oktober: 271 (absolute stijging: 26; relatieve stijging: 10,6%);
- Zondag 11 oktober: 245 (absolute daling: 1; relatieve daling: 0,4%);
- Zaterdag 10 oktober: 244 (absolute stijging: 2; relatieve stijging: 2,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- Woensdag 14 oktober: 1.211 (absolute stijging: 96; relatieve stijging: 8,6%);
- Dinsdag 13 oktober: 1.115 (absolute stijging: 115; relatieve stijging: 11,6%)
- Maandag 12 oktober: 992 (absolute stijging: 15; relatieve stijging: 1,5%);
- Zondag 11 oktober: 977 (absolute stijging: 22; relatieve stijging: 2,3%);
- Zaterdag 10 oktober: 955 (absolute stijging: 22; relatieve stijging: 2,3%);
- Vrijdag 9 oktober: 931 (absolute stijging: 24; relatieve stijging: 2,6%).
Dat is positief nieuws dat die stijging wat is afgenomen. Ook op de IC lijken we een piekje gehad te hebben wat nu iets gezakt is. Hopelijk zet dat door!
pi_195627376
Hier een update of laten we zeggen live verslag vanuit huis.

Partner lijkt de weg omhoog gevonden te hebben. Maandag en dinsdag waren echt hele zware dagen maar vandaag was zowaar wat kleur op het gezicht en zelfs een licht hongergevoel. De hoofdpijn blijft weg en de koorts lijkt ook in veel mindere mate aanwezig. Wel is er wat spierpijn op de borst voor teruggekomen die bij diep inademen wat pijn doet. Maar dat is ook niet gek met alle spierpijn en toch ook stiekem het hoestje wat al een paar dagen aanwezig is. Geen ernstig hoestje van 45 minuten in een uur, maar wel geregeld een droog kuchje.

We gaan eens zien hoe het vandaag loopt. Hopelijk pakt het positief uit. In dat geval wil ik kijken of we einde middag/vanavond even 15 minuten naar buiten kunnen. Officieel mag het niet, maar na 6 dagen binnen zitten denk ik dat een klein beetje frisse lucht goed zal doen. Natuurlijk niet naar de supermarkt, maar even snel het natuurgebied hier achter het huis in moet kunnen denk ik. Noem het maar een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid, maar tot mijn spijt moet ik vaststellen dat de overheid ons 0,0 aandacht heeft gegeven (geen eens telefoon van de GGD gehad) en ik het dus moet doen met gezond verstand met wat kan, mag en moet.
pi_195627431
Ik zou gewoon binnen blijven en even in de tuin/op het balkon gaan zitten.
Tap tap tap
  Redactie Games woensdag 14 oktober 2020 @ 09:12:00 #154
181272 crew  Noppie2000
pi_195627465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:06 schreef GereDathan het volgende:

Partner lijkt de weg omhoog gevonden te hebben. Maandag en dinsdag waren echt hele zware dagen maar vandaag was zowaar wat kleur op het gezicht en zelfs een licht hongergevoel. De hoofdpijn blijft weg en de koorts lijkt ook in veel mindere mate aanwezig. Wel is er wat spierpijn op de borst voor teruggekomen die bij diep inademen wat pijn doet. Maar dat is ook niet gek met alle spierpijn en toch ook stiekem het hoestje wat al een paar dagen aanwezig is. Geen ernstig hoestje van 45 minuten in een uur, maar wel geregeld een droog kuchje.

We gaan eens zien hoe het vandaag loopt. Hopelijk pakt het positief uit. In dat geval wil ik kijken of we einde middag/vanavond even 15 minuten naar buiten kunnen. Officieel mag het niet, maar na 6 dagen binnen zitten denk ik dat een klein beetje frisse lucht goed zal doen. Natuurlijk niet naar de supermarkt, maar even snel het natuurgebied hier achter het huis in moet kunnen denk ik. Noem het maar een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid, maar tot mijn spijt moet ik vaststellen dat de overheid ons 0,0 aandacht heeft gegeven (geen eens telefoon van de GGD gehad) en ik het dus moet doen met gezond verstand met wat kan, mag en moet.
Fijn dat het beter gaat, hoop dat die lijn doorzet. Snap de drang naar buiten te willen, maar zou dat toch niet doen. De regel is er niet voor niets en ik hoop dat je gezond verstand uiteindelijk zegt: 'quarantaine is quarantaine'. Sterkte!
pi_195628017
Gisteren had ik helaas geen tijd om mijn grafieken bij te werken. Daarom heb ik het vanochtend nog even gedaan.

De besmettingen per dag vanuit de dataset van het RIVM:

En het aantal nieuw gerapporteerde besmetting.

Ik heb er eigenlijk weinig over te vertellen. Zelfde soort profielen als de afgelopen dagen, nog veel nieuwe aanvullingen voor dagen tot ongeveer 11 dagen terug.

Ik hoop nog steeds dat we de komende dagen een soort stabilisatie van de cijfers zien vanwege de maatregelen die twee weken geleden zijn ingevoerd. Daarin moet wel rekening gehouden worden met de vergrootte testcapaciteit.
De impact van de maatregelen die gisteren zijn aangekondigd verwacht ik pas volgende week te zien. Hopelijk is dan aan het begin van de week al iets te zien, maar ik denk dat het tot eind volgende week duurt voordat er een duidelijk patroon zichtbaar is.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:23 #156
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195628132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb kaartjes voor o.a. de Foute Party en Charlie Lownoise en Mental Theo. Ik heb zoooooo'n zin om weer eens ouderwets los te gaan in een hal met dreunende beats *O*

Op mijn leeftijd ga je niet veel meer uit, maar 1 a 2 keer per jaar pak ik zo'n feestje mee om eens ouderwets te genieten. Dat mis ik echt.
[..]

Hoe oud ben je dan? :o
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is positief nieuws dat die stijging wat is afgenomen. Ook op de IC lijken we een piekje gehad te hebben wat nu iets gezakt is. Hopelijk zet dat door!
Waar zie je dat? Ik zie alleen nog een stijging maar ik word hier graag gecorrigeerd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Public Relations / Redactie Film woensdag 14 oktober 2020 @ 10:01:34 #157
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195628229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb kaartjes voor o.a. de Foute Party en Charlie Lownoise en Mental Theo. Ik heb zoooooo'n zin om weer eens ouderwets los te gaan in een hal met dreunende beats *O*

Op mijn leeftijd ga je niet veel meer uit, maar 1 a 2 keer per jaar pak ik zo'n feestje mee om eens ouderwets te genieten. Dat mis ik echt.
[..]

Ja weer gewoon onbezonnen concertkaartjes kopen. Gewoon onbezonnen leven. Feit is dat het weer komt. Ik kon altijd de kleine dingen al waarderen maar zal alleen maar meer worden.
pi_195628787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:47 schreef simonblue het volgende:
De impact van de maatregelen die gisteren zijn aangekondigd verwacht ik pas volgende week te zien. Hopelijk is dan aan het begin van de week al iets te zien, maar ik denk dat het tot eind volgende week duurt voordat er een duidelijk patroon zichtbaar is.
Dat denk ik ook. Dank weer voor het bijwerken.
pi_195628802
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Federer-fan het volgende:

Waar zie je dat? Ik zie alleen nog een stijging maar ik word hier graag gecorrigeerd.
We stegen op maandag boven de 10 procent nu 5-6 procent. Dat is wel een stijging, maar wel een stuk minder stevig gelukkig.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:34:33 #160
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195628811
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:47 schreef simonblue het volgende:
Gisteren had ik helaas geen tijd om mijn grafieken bij te werken. Daarom heb ik het vanochtend nog even gedaan.

De besmettingen per dag vanuit de dataset van het RIVM:
[ afbeelding ]

En het aantal nieuw gerapporteerde besmetting.
[ afbeelding ]

Ik heb er eigenlijk weinig over te vertellen. Zelfde soort profielen als de afgelopen dagen, nog veel nieuwe aanvullingen voor dagen tot ongeveer 11 dagen terug.

Ik hoop nog steeds dat we de komende dagen een soort stabilisatie van de cijfers zien vanwege de maatregelen die twee weken geleden zijn ingevoerd. Daarin moet wel rekening gehouden worden met de vergrootte testcapaciteit.
Mooie grafieken hoor. _O_ Daar kan ik niet tegen op.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195628813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ja weer gewoon onbezonnen concertkaartjes kopen. Gewoon onbezonnen leven. Feit is dat het weer komt. Ik kon altijd de kleine dingen al waarderen maar zal alleen maar meer worden.
Het kaartjes kopen gaat wel goed hier ;) Heb er genoeg liggen, mag er alleen niet heen haha.

Maar wat je zegt klopt helemaal, straks gaan we die dingen hopelijk extra waarderen.
pi_195629322
quote:

klinkt goed hoor en zeker even naar buiten in de natuur daar knap je meer van op dan verplicht binnen blijven
pi_195629543
quote:

Gewoon lekker gaan joh, kan prima.
pi_195631229
Ineens veel meer besmettingen in Friesland? GGD Fryslân had een achterstand in het contactonderzoek

Dus het aantal in Friesland is veel lager toch?
Das dan positief of lees ik iets verkeerd

Bron:

https://www.lc.nl/friesla(...)erzoek-26103991.html
pi_195631232
quote:

Gelukkig :)

Ik ga me vandaag eens laten testen. m'n bijholtes zitten weer eens vol waardoor ik altijd last van hoofdpijn mn neus en keel krijg. Beetje hoesten enzo. Heb ik elk jaar wel 2-3x normaal, maar we doen onze plicht maar om het uit te sluiten. Gelukkig kan ik in zuid limburg nog wel gelijk dezelfde dag getest worden :)
pi_195631260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:33 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Ik ga me vandaag eens laten testen. m'n bijholtes zitten weer eens vol waardoor ik altijd last van hoofdpijn mn neus en keel krijg. Beetje hoesten enzo. Heb ik elk jaar wel 2-3x normaal, maar we doen onze plicht maar om het uit te sluiten. Gelukkig kan ik in zuid limburg nog wel gelijk dezelfde dag getest worden :)
Succes het is vast een positieve negatieve uitslag
pi_195631594
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:33 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Succes en beterschap!
pi_195633516
Vandaag worden we iets blijer hoop ik.
pi_195633803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:22 schreef GereDathan het volgende:
Vandaag worden we iets blijer hoop ik.
Positief getest: 7305
Totaal: 196163 (+7287 ivm -18 corr.)

Opgenomen: 76
Totaal: 13544 (+74 ivm -2 corr.)

Opgenomen op IC*: 38
Huidig: 321
Totaal: 3668
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 32
Totaal: 6663

Zoals iemand in het andere topic al meldde, het virus is zich rotgeschrokken van de persco gisteren.. meteen een daling ingezet :P
Alpha kenny one
pi_195633872
quote:
Status 14-10

Positief getest 196.163, toename: 7.287
Ziekenhuisopnames 13.544 (6,9% van positief getest), toename: 74
IC-opnames 3.668 (1,9% van positief getest)
Overleden 6.663 (3,4% van positief getest), toename: 32
Wat ik positief vind is dat we 2 dagen geleden ook een een kleine dip hadden. Alle eerdere keren was het de dagen na zo’n dip feest qua aantal nieuwe besmettingen. Dan gingen we weer meerdere dagen dik omhoog. Volgens mij maken we voor het nu eerst mee dat er 1 dag na de dip wederom een dip is.

Misschien dat de maatregelen van eind september en de waarschuwingen daarna dat het niet echt werkte toch iets gedaan hebben. Dat zou heel positief zijn!
pi_195634719
Zonet de data van vandaag weer verwerkt:

Het aantal gerapporteerde besmettingen van de voorgaande dag is nu lager dan gisteren (1325 vs 1773). Het zou mooi zijn als die daling door zet.
pi_195635023
quote:

Zijn jullie inmiddels al even buiten geweest? Hier in Brabant is het vandaag echt genieten, wel voorzichtig zonnetje maar droog en geen wind en prima temperatuurtje!
pi_195635189
Oh wat is die stok in je neus toch heerlijk
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:37:29 #174
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195636055
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:51 schreef Abdus18 het volgende:
Oh wat is die stok in je neus toch heerlijk
probeer eens een stok in je anus :+
pi_195636096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:37 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

probeer eens een stok in je anus :+
Dan staan er nog langere rijen bij de teststraten.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')